Npupidole - Profil | Po 19.3.2012 20:08:51
ahoj právě ted sem dočetl tvé články o kaprech jsou motivující a skvělé,mám nutkání vzít dovolenou a vyrazit,jenže tý je málo lov velkých tresek letos se už blíží.tak zdar
Ndigi.sedlik - Profil | St 29.2.2012 12:57:37
Zdravim J.Dufek je kaprař srcem a duši vi co piše.Davam 1.Jen tak dal.Vic takovych članku a videi.
Nmarius - Profil | St 15.2.2012 21:33:20
Chytám ryby něco přes 40 let, a ve svém dědečkovském věku jsem objevil i internet a stejně tak rád si i o rybařině něco přečtu /i v nějakých cizích jazycích /a ono se toho převratně mnoho nového vymyslet nedá. Mnozí by tu chtěli každý týden spolehlivě originální video, pár novinek a triků, vše naservírováno bez reklam, bez placení. Snad každý i ten největší trumbera přeci musí vědět, že to není možné.Sympatické jsou přeci i články, které něco opakují, srhnují nebo třeba upozorňují podrobněji na jeden způsob lovu. A myslím, že i tento článek takový je.A že upozorní na jednu návnadu, že má na hlavě čepici s logem? To je zločin? Těžko. Myslím ale, že by velmi pomohlo, kdyby pisatel, který se zřejmě opravdu důkladně zaměřuje a dobře vyzná v lovu kaprů , srovnal např : výběr místa + "konvenční" návnada / kuku, pečivo.../ a boilí / třeba jeden prut tak a druhý jinak/. Dostalo by to "šťávu" a možná i ubralo vítr neplodným kritikám.
Nmeďo1 - Profil | Út 14.2.2012 13:12:59
Normalne sa mi nedalo nevžit do tvojej situacie. Pekný clanocek, pozitivne hodnotim. Petrov zdar
NVendys 65 - Profil | Ne 12.2.2012 20:57:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Ahoj.Slušně napsaný článek pro slušné kolegy kolem vody.S chutí jsem si ho přečetl v těchto mrazivých dnech a proudil jsi ve mě chuť si zase jít sednout k vodě.Hodně štěstí a mnoho krásných ůlovků a času strávených u vody.Sice tě neznám chlape a líbilo se my to.
Njak.23 - Profil | Pá 10.2.2012 19:22:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
přesně, přesně...tomu nelze zabránit...tak jim nechme aspoň tu možnost vše hanit od monitorů, když je to tak baví....jsem letos dokonce slyšel při jedné debatě rybářů na FOR FISHING - ŽE KAPRAŘ PRO NĚ NENÍ RYBÁŘ....být mi ještě X-náct, tak se ohradím a vyplýtvám takové množství energie abych jim to osvětlil.....a to právě nemá cenu, škoda energie na zbytečném místě.....třešnička na dortu tomu byla, že o stánek dále se pečlivě zajímali o kaprový program jedné firmy....takovým se opravdu jen smát......ps. už se těším na další příspěvek z rychlovek a hlavně neposer ty fota, abys tu nevyvolal další vlnu nevole :D :D :D
Nozon - Profil | Pá 10.2.2012 10:06:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Podla mna vynikajuci článok a tych ludi čo tu nadavaju nechapem asi sa im nikdy nepodarilo to čo tebe..travia pri vode tyzdne a nedosiahnu to čo ty za dve hodiny:)teším sa na dalsie taketo clanky lebo sa s nich možem niečo naucit!
NT.Karel - Profil | Pá 10.2.2012 9:24:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> Ahoj Jardo nenech se otrávit řečma . Kdo tě zná tak ví ,že jsi rybář s velkým srdcem a že to co píšeš jsi prožil . Ty stovky hodin strávených za každého počasí u vody jasně mluví o tom že v rybařině není nic zadarmo. Měj se krásně.
Nmilhouse91 - Profil | Čt 9.2.2012 22:40:47
J.Dufek >> nemohu s tebou nic jiného než souhlasit :)
NBlumik - Profil | Čt 9.2.2012 20:29:55
J.Dufek >> Přesně tak,moje řeč.
NJ.Dufek - Profil | Čt 9.2.2012 20:15:52
Blumik >> Dík, tenhle svaz rypáků, který tady rejou do kde čeho a kde koho, ve mě vzbuzuje pouze úsměv.
NJ.Dufek - Profil | Čt 9.2.2012 20:13:13
Jaroch >> To jsem rád:-).
NBlumik - Profil | Čt 9.2.2012 19:34:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek >> Pěkny članek,ktery obvzlašť teď v zimě potěši.Fotky byly vysvětleny a překlep opraven.Něco podobneho, jsem zažil u vody i ja na 3 hodinovem rybolovu a proto vim o čem je řeč,ikdyž kapři nebyli žadni obři,ale přesto jsem prožil nadherny den u vody.Přeji Ti dalši uspěchy a doufam ,že se s nama, co tady radi čtou,poděliš s dalšimi přispěvky a nenechaš se otravit a odradit zapornymi ohlasy.(1)
NJaroch - Profil | Čt 9.2.2012 19:25:44 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek >> Děkuji .
Až teď se mi článek líbí a může mi být i inspirací :-)
A ty fotky co se lidem nelíbí neřeš , vždyť je jedno co je tam za fotku . Hlavně v dnešní době , kdy je skoro pod každou fotkou u článku napsaáno : ilustručační foto .
Pro mne je důležitější obsah .
NJ.Dufek - Profil | Čt 9.2.2012 14:57:22
Jaroch >> Ano máš pravdu, až teď jsem si toho tiskařského šotka všiml. Nechám opravit.
NKolda28 - Profil | Čt 9.2.2012 10:05:35
Hezky clanek, uvital bych mozna vic podrobnejsich informaci o časech lovu, zvolenych nastrahach atd. At ti to hrci !!!!
NJaroch - Profil | Čt 9.2.2012 9:55:48
J.Dufek >> Nechápeš že mně jsou nějaké fotky ukradené ?
To že u článků jsou fotky pouze ilustrační je mi jedno .
Jde mi o obsah článku a to že jsi svou školáckou chybou celý článek poslal do jiné dimenze , než jsi sám původně zamýšlel .
NJ.Dufek - Profil | Čt 9.2.2012 9:36:05
Jaroch >> J.Dufek - Út 7.2.2012 12:44:07
Fotek kaprů k článku jsem dodal daleko víc, takto úspěšné dvouhodinové lovy jsem zažil několikrát a fotky byli dodány správně. Aha, Martin už to za mě osvětlil, dík.
NJaroch - Profil | Čt 9.2.2012 8:13:08
J.Dufek - >>Napíšu to tak jak to cítím já .
Článek jsem si přečetl a měl formu , tudíž byl čitelný , odkud jsou fotky je mi ukradené ,
Ale co mi není jedno , tak to že pochlebovačům poplácáváš po rameni a rozhazuješ jim poděkování ale nejsi schopný opravit tu zásadní chybu !
Ačkoliv jsi byl na ni několikrát upozorněn .
NPedruna - Profil | Čt 9.2.2012 6:27:23
J.Dufek >> Můžu si přečíst diskuzi třeba desetkrát, článek to samé, ale pořád mě na tom se?e, že fotografie v článku nejsou z popisovaného lovu. Proč? To už dnes nikdo neocení fotky s pěti kilovými kapry? Nebo proto, že by se pak psalo, že Jarda Dufek dává na net fotky s malými rybami a Jarda by ho přestal sponzorovat? Jak by to asi vypadalo, kdyby byly v novinách články a reportáže a k tomu fotky z úplně jiné "akce".... To mi nedává smysl. Proto mi podobné články vadí. Když popisuji lov s pětikilovými kapry, měl bych dávat fotografie pětikilových kaprů. Až budu chytat 15ky, tak budu dávat zase je....
Proto v tom vidím pouze reklamu pro ty, kteří se nehoní za rekordy ale za masem a řeknou si: "Hele, vždyť oni na to chytají i menší ryby, honem si to musím jít koupit!"
Nxpeedee - Profil | Čt 9.2.2012 0:19:08
Sven >> Zdravím, nejdříve bych chtěl říci, že moje prvotní reakce neměla nijak potlačovat tvé právo na svůj názor a na jeho vyjádření! Jen jsem chtěl doplnit tvé vyjádření o můj pohled - stejně jako ty jsi reagoval na článek.....(sakra proč mám problém s tím, že mé reakce jsou brány jako osobní útok....musím zapracovat na formulaci a stylu příspěvků:D)
Jen jsem ti chtěl říct, že to rozhodně není tak jednoznačné, jak píšeš ty - tedy přiznání pytláckých praktik...(stejně tak to není vyvráceno, jak posléze píšeš! Ale já jsem ještě asi dost naivní a tak věřím, že většina lidí to nepochopila jako nabádání k chování, které by bylo v rozporu s RŘ...)
A nakonec, jestli jsi mě tou poslední větou zařadil ke carp grupě, tak ti mohu s klidem v duši říci, že v tomto způsobu lovu opravdu neshledávám ani nejmenší osobní potěšení...
Nvikicz - Profil | St 8.2.2012 23:15:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
......Jardo ,,hezké čtení...super...1*
NHrdobec - Profil | St 8.2.2012 22:28:59
Pedruna >> Nezlob se na mě ale jestli si myslíš že se dá dneska někam přijít k rybníku a jentak si chytit 15ti kilovýho kapra během pár hodin tak jsi blázen.Leda si domyslet i toho prvního a pak bejt slavnej, ale to určitě autor zapotřebí nemá.
Nbobco - Profil | St 8.2.2012 21:51:46
Pedruna >> Uplne suhlasim.Autor clanku by sa mal nad sebou zamyslet A to ze sa mu taketo nieco darí pravidelne je uz uplna kravina. NA KLAMANIE JE TREBA DVOCH! JEDNEHO CO KLAME A DRUHEHO CO MU TO ZERE.
Nburgy - Profil | St 8.2.2012 20:42:14 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> super článek, gratulace k tak překrásné vycházce a jen tak dále. Sám už také vyhledávám místa k lovu kde se chytá blízko nepřístupných míst a kde je svatý klid a pohoda, ryby nejsou hloupé a tyto místa také vyhledávají a nám nezbývá než se jim přibližovat zpravidla nepřístupným terénem, někdy si říkám že je to až extrém jaké podmínky podstupujeme jen abychom byli rybám blíže a měli klidný flek bez ruchu ostatních rybářu,kolemdoucích atd. závěrem ještě jednou gratuluji, nad diskuzí co se tady vede mi nezbývá jen kroutit hlavou jaké chytráky zde máme.
NJulinka9 - Profil | St 8.2.2012 19:47:54 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Super článek!!!! Sám jsem něco podobného v minulosti několikrát zažil.......takže dávám palec nahoru
NJ.Dufek - Profil | St 8.2.2012 15:43:37
Pedruna >> Přečti si celou diskuzi a pak někoho suď ty chytrolíne...
Martin M. - Út 7.2.2012 12:33:07
Kocháč >> s tema fotkama je to trochu nase chyba, Jarda jich poslal vice a pouzili jsme jen tyhle - pak by bylo jasnejsi, ze se jedna o fotky ilustracni a ne o fotky z teto konkretni chytacky. Verim, ze Jarda podobnych 2h lovu zazil vice a je to souhrn zkusenosti, tedy nejde jen o ten jeden lov a jedine 3 ryby.
NMetallica - Profil | St 8.2.2012 15:09:48
GRUPA >> tenkrát bylo vedro jako prase takže u vody nikdo nebyl jenom já a děda
NGRUPA - Profil | St 8.2.2012 15:07:36
Metallica >>
v pátek je lepší jet domů a né začít chytat. :-)
NMetallica - Profil | St 8.2.2012 14:55:52
GRUPA >> já sem zažil takové dny v pátek 13.srpen 2010 a rok na to pátek 13.května 2011... ty 2 dny jsem si pochytal své největší kapry :))
NGRUPA - Profil | St 8.2.2012 14:42:27 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >>
Ahoj
článek je zajimavý. Nedovedu si to sice představit, ale nemám důvod ti nevěřit. Sám jsem zažil že berou třeba hodinu, nebo dvě..... Trefit se ale přesně do toho........ v čistém čase, je velká haluz. :-) Mrzí mě hlavně ta fotka KOI kapra, ta by byla fantastická a asi by většině těch rejpalů zavřela ústa.
Ať ti to hrrčííí.......
NMetallica - Profil | St 8.2.2012 14:35:05 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Pedruna >> ano máme tady jakousi parodii na svododný stát a proto mám svobodu projevu a reagovat na to co jsi napsal, můj komentář: "co slovo to blbost", samozřejmě každý člověk má právo na to být 20minut denně blbcem ale bohužel je to u některých déle.. je to můj názor a když žijeme ve svodobné společnosti tak se na mě můžeš zlobit. Někdo se snaží pomoct třeba začínajícím rybářům a někdo to furt má tendenci schazovat. Noaco že si autor udělá malou reklamu, v tom počtu informací, které může poskytnout je to banalita
NFishky - Profil | St 8.2.2012 14:23:46
Pedruna >> na 99% mám za to, že za to může Kocháč :-)
Nmates202 - Profil | St 8.2.2012 14:14:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >>
Ahoj,
článek je to zajímavý, ryby hezký a ať si to každý přebere po svém.
Nenech se odradit, měj se fajně a ať se pruty ohýbají, MŠ
NPedruna - Profil | St 8.2.2012 14:06:31
MRKaří, kteří hodnotili článek jako kladný by se měli chytit za hlavu a trochu nad sebou popřemýšlet. Nic proti nikomu, ale i autor článku by měl udělat to samé! Už jen když se podívám na fotografie k článku.... První a druhá fotka fotka by šla srovnat k sobě (stejné světlo, stejná kvalita,...), ale ta fotka číslo 3.... Nemůže po mě nikdo chtít, abych někomu věřil, že mu za dvě hodiny narostl plnovous!!! A mezi námi, kolik z ulovených ryb je na fotografiích? Když vynechám tu z jiné doby, tak jedna. To mohu přijít také k nám na rybník, chytím 15kg kapra, samozřejmě na svazové vodě, protože na soukromém revíru taková ryba už ani nemá pomalu žádnou "hodnotu" a těch zbylých pár si domyslím. Pak vyfotím flek, na kterém jsem chytal, přidám pár loňských kaprů a budu také slavný. Tady je názorně vidět, jak se vše dělá pro prodej a propagaci značek, o nic jiného v takovýchto článcích nikdy nejde! Jsme ve "svobodné" zemi, dávám za 5 za to, že si zřejmě autor myslí, že tady na mrku jsou jen samí blbci!
NCerebro - Profil | Út 7.2.2012 23:44:14
Pěknej článek. Mám od loňska vytipované jedno místo, které jak doufám bude ono. Tak snad se mi to potvrdí.....potom už jen mít čas a trefit se těm potvorám do chuti :)
NJ.Dufek - Profil | Út 7.2.2012 22:55:59
ansa >> Ok, ale v něčem s tebou nemůžu souhlasit. Nikdy nechodím na místa po někom několik dní krmené, tedy alespoň ne vědomě. Nepsal jsem nikde, že chytám na neznámém revíru. Kapry lovím intenzivně 16 let, tak nějaká zkušenost tady je:-). Rozhodně si nemyslím, že jde o Sci-fi, lhát není můj styl.
NSven - Profil | Út 7.2.2012 22:50:59
xpeedee >> ano, to máš pravdu.
Ovšem autorova formulace popisu lovu, k takové domněnce přímo svádí.
Mohl bych naopak argumentovat tím, že ani výslovně nevylučuje, že tam v době rozmnožování loví :-)
Ale to přece není vůbec důležité.
Má poznámka nesměřovala k znevážení obsahu článku ani ke zpochybnění erudice pisatele ale pouze a výhradně k ohodnocení formy oné reportáže.
Ono postavit takovou reportáž, tak aby byla čtivá, věcně správná, prostá gramatických chyb a dobře postavená, vyžaduje nemenší přípravu než ulovení trofejního kapříka.
Pokud tedy dovolíš abych i já svobodně vyjádřil na článek svůj názor, budu ti vděčný.
Docela mě zaráží nedůtklivost, nevraživost až agresivita některých kolegů, pokud si někdo dovolí vybočit z řady a vyslovit jiný názor než unisono naladěná carp grupa ....
NJ.Dufek - Profil | Út 7.2.2012 22:48:16
Koubas >> Tak snad to příště napravím:-).
Nansa - Profil | Út 7.2.2012 22:46:34
J.Dufek - >> dobrý článok,ale mám k nemu aj nejaké výhrady.
Dobré miesto na lov najdeš vtedy,keď ma vidíš v nedeľu popoludní odchádzať od vody a vieš že som tam niekoľko dní intenzívne kŕmil a aj ulovil pekné ryby.
Nahodenie montáže s boilies do neznáneho revíru sa rovná podaniu lota (sportky) a ukončenie lovu po dvoch hodinách prirovnám k zahodeniu tiketu hneď po jeho podaní !!!
Ryby lovím už mnoho rokov a môžem potvrdiť,že aj takéto anomálie sú možné ale zakladať na tom nejakú teóriu a verejne ju propagovať pokladám za Sci-fi .
Ps:Soory,ale aj ja mám právo napísať svoj názor .
NHrdobec - Profil | Út 7.2.2012 22:45:34
Pěknej článek,v tomto nečase příjemný počtení
NLee-Haney - Profil | Út 7.2.2012 22:42:57
Koubas >> Vždyť je to tak jednoduché.Pokud budu autor článku a nebudu chtít v diskuzi jiné ohlasy než pozitivní tak ty negativní vykartuju a budu mít klid a nechám si v diskuzi jen lidi co mají k tématu co říct..)
NKoubas - Profil | Út 7.2.2012 22:36:53
J.Dufek - >> ježiši to je jedn z důvodů proč bych třeba já nenapsal článek protože bych ho musel ještě v závěru obhajovat před nějakýma nesmyslnýma argumentama ostatních .... no to je jedno ... jak už zde bylo řečeno v tomhle počasí příjemná změna když se člověk může tady přečíst nějakej článek a ne jen koukat na videa o feederu ale aspoň něco. jen mě mrzí že jsi se víc nerozepsal začal sem to s fortelem čist a než sem se nadechl podruhé byl konec.
NLee-Haney - Profil | Út 7.2.2012 22:32:22
Sven >> Tak s tím třením bych to zas tak nehrotil,to bys pak mnohdy nemohl v době tření nahodit nikde ke břehu.Pokud je lovec netahá za prdele tak bych v tom neviděl problém.:)Mě třeba ryby když se třely vůbec nebraly,ale to se děje někdy i když se netřou :D
NStroft - Profil | Út 7.2.2012 22:19:50
Podařilo se mi to dočíst do konce, ale byla to dřina!
Nrumi7 - Profil | Út 7.2.2012 21:51:47
J.Dufek - >> mě se ten článek taky líbil,dokonce jsem ho přečetl až do konce.dávám za 1.myslím si,že si z něho každej něco vezme.slušní rybáři to dobrý :-)a rejpáci taky to svý:-( ať ti to letos taky hrčí.....
Nxpeedee - Profil | Út 7.2.2012 21:49:35
Sven >> Ale v článku není řečeno, že tam loví v době kdy jsou "ryby shromážděné k přezimování a rozmnožování", ale že loví na místech, kde ke tření dochází - a neříká, že tam loví v době tření...
Nbobco - Profil | Út 7.2.2012 20:53:00
Ak by to bol clanok z komercnej vody tak nic moc.Ale ak je to zvezovka tak klobuk dolu NEUVERITELNE,NESKUTOCNE,FANTAZIALNE
Ndraveček - Profil | Út 7.2.2012 20:21:44 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> Opravdu pevedené počteníčko,které si zaslouží jedničku.Jen by mě zajímalo,jestli takto reagují kapři i na revírech na kterých se na boilí moc nechytá,nebo jen minimálně?
Nmladej candat - Profil | Út 7.2.2012 20:09:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> Slušnej článek pro slušný rybáře a kdo chce tak si svůj názor udělá už podle těch reakcí.
Díky za něj ":O)
Zdarec
Npnboss - Profil | Út 7.2.2012 19:48:16 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek >> díky za hezký článek, obzvláště teď v zimním pustu!
NJ.Dufek - Profil | Út 7.2.2012 18:16:07
Bobertik >> Ahoj, boilie zaleji nějakou tekutou potravou, třeba Bioaminem, nechám 1/2 a 2 hodiny natáhnout, pak zasypu směsí koření, či extraktů a nechám 2-3 dny proschnout, aby to tzv. zatuhlo.,
Nj.martinek - Profil | Út 7.2.2012 18:09:04 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> Pěknej článek založenej na pravdě. Jen škoda lidské závisti...
NBobertik - Profil | Út 7.2.2012 17:52:08
J.Dufek - >> ahoj, jen nechápu jak obaluješ to chytací boilies v tom koření. Jinak zajímavý článek.
NVL.K. - Profil | Út 7.2.2012 17:46:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> Jardo, článek pěknej a nenech se vytočit :-) Myslím,že kladných reakcí máš drtivou většinu !! A těch pár rejpalů viz. malamut, to snad nemá cenu ani komentovat :-)
Nmipa - Profil | Út 7.2.2012 17:37:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> Velice pěkně napsaný článek a věřím, že pro mnoho rybářů i poučný, atˇ si rejpe a říká kdo chce co chce ... :-))) Sám nemám většinou mnoho času na zbyt a vycházky do 1/2 dne jsou ty nejčastější a potvrzuji, že při tebou psaných znalostech revíru a způsobu lovu i do'o'o'st účinné !!! ...Dávám 1* a jen tak dál :-)))
Nmilin - Profil | Út 7.2.2012 17:14:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> Krásná práce.
NTavris29 - Profil | Út 7.2.2012 16:53:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Článek pěknej. A pro rejpaly - můžete být rádi,že se s námi o svoje zkušenosti podělil kaprař takového kalibru. Navíc nikomu nic nenutil....
Nlikin - Profil | Út 7.2.2012 16:51:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Tak tak, dobrý článek, sám preferuji takovéto odpolední sezení. Samozřejmě, chce to znát vodu, pokud je blízko, tak se na ní sem tam podívat jen tak na 20 minut na kukačku bez chytání a všímat si rybářů. Dobré je využít vypouštění revíru a udělat si fotodokumentaci dna. Ušetří to hodně času. Místo je základ.
NMetallica - Profil | Út 7.2.2012 16:50:40
malamut >> no ale víš jak jsem to myslel ne?.. prostě v okruhu 20km to je dojezd kola je pár rybníčku který jsou poměrně dost vymasený ale přesto hodně navštěvovaný, třeba v létě už jsem několikrát zažil že od 40ha rybníku jsem musel odjet protože sem si nemohl nikam sednout.. a to jsem tam byl 10 minut před začátkem doby lovu... zkrátka víc rybářů než ryb
Nkulihrášek - Profil | Út 7.2.2012 16:44:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
J.Dufek - >> Mně se článek líbil, rád jsem si ho přečetl. Dávám za 1 a do nové sezony přeju mnoho takových uspěchů. Honza
Nmalamut - Profil | Út 7.2.2012 16:43:47
Metallica >> klid je tam, kam se zajet nedá.
NMetallica - Profil | Út 7.2.2012 16:40:10
malamut >> "já předpokládám, že každý rybář loví jako běloch, tedy nahazuje před sebe" - byl jsi někdy u vody? Já když jdu na ryby a je to nedej bože o víkendu takže je u vody narváno tak se najde i takovy borec že nahazuje klidně přes 4 rybáře a neni mu to divný. Bohužel ještě nemám řidičák abych si zajel někam kde je víc klidu
Červené karty: malamut