- Články
- Všechny články
- Článek
- Diskuse
Diskuse k článku: Jak zacházet s úlovkem?
Diskuse k článku Jak zacházet s úlovkem?
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
- Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
3x v oblíbených a 2x v ignorovaných.
NMr.Stick - Profil | Ne 1.1.2012 16:04:57
Nšmudla007 - Profil | Ne 1.1.2012 1:32:28
foťák nepatří do mojí povinné výbavy, kterou sebou nosím k vodě. Má trošku jiný vkus než obyvatelstvo Mrku, trochu cítím že mám větší právo dělat s ponechanou rybou tajtrlíkoviny než egohoniči co musí blýsknout každou šupinu co jim zůstane na háčku ... Mě se fotky výřadu ulovených ryb líbí(neodsuzuju to), úcta k úlovku se musí projevovat především u vody k rybám živým, focení pouštěné ryby odsuzuji jako zbytečnou manipulaci s úlovkem(který si nechce rybář ponechat).
Oficiálním přístupem vedení na Mrku je můj přístup k rybařině pranýřován, k jedné vráně se přidá dalších deset vrán co si taky rádi klovnou, když něco vybočuje z řady, jedno nepochopení se vrší na druhé ... a neustále dokola se omílá "masař" co si ponechá v souladu s pravidly rybolovu nějakou tu mírovou rybičku ... Masařem je každý kdo chytí více než 2-5-10ks ryb ročně ..především pro ty kdo ryby nejí(neumí je ani vykuchat, vykostit, nechutnají jim ..).
Z mojich fotek jest patrno , netahám foták k vodě abych fotil, co vyfotím to si již nikdo další nevyfotí(ulovil jsem, zabil jsem..a občas vyfotil). Rybařina jako zábava pro masy? S necitlivým přístupem lidí rybářů(laiků) k úlovku, radši ne. Podporovat focení každé čudly? Válet pouštěnou rybu (candát štika parma po trávníku)? Za jakoukoliv focenou válenou rybu a komentář vše plave dál bych dával facku, důkaz že dotyčný to s rybama nemyslí upřímně. Poválená parma na trávníku s komentářem plave dál sklízí ovace , stejná parma na trávníku ponechaná = kamenování a výkřiky o vyvraždění rodiny(zajímavý humor).
Opravdu se nad sebou lidi zamyslete proč vlastně chytáte ryby.
NRobur - Profil | Pá 16.12.2011 9:17:41
Na rybách jsem to neobkoukal a před 30 lety v kroužku mně to neřekli nebo jsem nedával pozor:-D.
NMrKos - Profil | Po 28.11.2011 21:34:33
Nkarlak - Profil | Pá 25.11.2011 22:14:53
Nstofan - Profil | St 23.11.2011 12:01:44
NHmmmmTakJooooo - Profil | So 19.11.2011 15:22:02
NHmmmmTakJooooo - Profil | So 19.11.2011 15:21:47
NMrKos - Profil | So 19.11.2011 14:48:55
když vidím dnes a denně co ta lůza u vody dělá tak mi teče voda ze zubů a to už se naštěstí takto v zimě moc ryb nechytá
Nosensejlee - Profil | So 19.11.2011 14:18:26
NJarda Š. - Profil | So 19.11.2011 11:12:38
NHmmmmTakJooooo - Profil | Pá 18.11.2011 15:18:25
NPajavec25 - Profil | Čt 17.11.2011 8:08:30
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 23:05:46
(a bacha, kapr je na povrchová zranění náchylný zhruba stejně jako ostatní ryby- na plísňová onemocnění, jen má větší šanci to přežít, díky své odolnosti).
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 23:02:00
NBosanac - Profil | St 16.11.2011 23:00:06
Produkcni rybarstvi je spojeno na 90 % s kaprem a ten asi neni tak choulostivi na zahazeni .
Nbob21 - Profil | St 16.11.2011 22:58:00
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 22:44:45
Necháme toho co ty na to? V tomhle se neshodnem a nakonec to tu pak skončí jako vždy hádkami CHaP vs lidi co si dovolí ryby jíst- protože se toho někdo chytne.
Nbob21 - Profil | St 16.11.2011 22:41:16
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 22:35:48
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 22:31:13
Rybařina bez možnosti odnesení úlovku je pro mě jakési zbytečné zraňování a poškozování živých tvorů pro zábavu. Jasně že ta ryba je radši za puštění než za ránu do palice :-)
Neber ty věty úplně doslovně. To víš že nesežeru všechno co ulovím. Že se nezblázním když nechytím vůbec nic. Ale prostě pohádky o tom že ryba je rovnocenný soupeř a že ulovení jí vlastně ani nevadí (když je následně puštěna), ty nějak nežeru :-) Umím oboje. Jak rybu okamžitě po ulovení zpracovat, tak i okamžitě ji pustit :-)
NBosanac - Profil | St 16.11.2011 22:30:32
Podberak ano ale bezuzlovy , v pripade ze je lovez zabrozen a chyta s hackama bez protihrotu je setrnejsi rybu nedavat do podberaku ale rovnou setrepat z hacku .
NButchi - Profil | St 16.11.2011 22:29:43
Rybařina nám přináší samozřejmě i něco víc, úlovek je v podstatě třešničkou na dortu, odměna za celé to snažení..
A záleží na každém, jak se k tomu postaví. Problém je v těch lidech, kteří si zvolili nějakou cestu, troubí to do celého světa, cpou to každému na potkání,a myslí si, že jim to dává právo se povyšovat nad všechny, jež se rozhodli jinak. Přitom sami spadli na tu úroveň, kdy jako štvanci musí nachytat za každou cenu. Honí se za masem pouze s tím rozdílem, že ho vyfotí a pustí zpět do vody. A právě kvůli těm fotkám potom ryby trpí. S tím zase souvisí komerce a zneužití ryb pro reklamu, tzn kvůli výdělku.
NApollo444 - Profil | St 16.11.2011 22:28:50
mám na to stejnej názor, k rybám se snažim chovat šetrně, ale v první řade to je, bylo a vždycky snad taky bude žrádlo, což teda neznamená, že musíme všechno zmasit, sám mám za tehle rok asi 8 ryb od vody, nicméně když tu někdo rozplývá nad kaprem, jak by to byl jeho nejlepší přítel, tak to moje hlava krapet nebere
odkaz na tu nutrii:
http://www.uloz.to/11100780/img-0312-mov
Nbob21 - Profil | St 16.11.2011 22:17:08
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 22:10:40
Ale teď vážně. Na řeči o rovnocenném soupeři mám alergii. Jaký soupeř? Ta ryba je oběť lovu......
NApollo444 - Profil | St 16.11.2011 22:08:20
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 22:05:33
NApollo444 - Profil | St 16.11.2011 21:57:46
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 21:49:58
Už to zase začíná? Čekal jsem kdo to tu napíše ......
Ryba je úlovek=kořist=potrava, která když má štěstí tak je navrácena jen s malým zraněním zpět do svého živlu. Kdyby to byl rovnocenný soupeř,musel by chtít soupeřit, ona nechce soupeřit a porovnávat síly. Ona chce jen žrát, v některých případech bránit své teritorium.
Nbob21 - Profil | St 16.11.2011 21:44:08
Nmildas - Quinn - Profil | St 16.11.2011 21:18:35
NMartin M. - Profil | St 16.11.2011 20:59:04
Nbob21 - Profil | St 16.11.2011 20:54:11
Nmeteor - Profil | St 16.11.2011 19:41:31
NPajavec25 - Profil | St 16.11.2011 19:30:52
Njanhardyovka - Profil | St 16.11.2011 18:54:39
NXAXAP - Profil | St 16.11.2011 17:20:41
Okomentuju jen některé věci, které by si dle mého zasloužily korekci:
- Že někdo dospěje k pouštění či jakémukoliv přístupu "mimo vodu" nedělá jeho rozhodnutí méně validním ... z tvého článku je trochu cítit, že se otíráš o pózy.
- Naproti tomu je pózou napadání šíleného fotografování s etickou šavlí v ruce a žádný neřkuli pozitivní vztah k jiným, rybám neprospívajícím činnostem (např. závodění v jejich lovu) ... jen dodám, že tato bezsouvislostní póza je na MRKu docela častá (nejen u focení).
- Fotografování zabitých "výřadů" mi nepřijde nikterak závadné, z hlediska první části článku a mého přesvědčení je dokonce méně závadné než fotografování jakékoliv ryby, kterou pak pustím. Estetika je pak věc velmi subjektivní, krom toho je úlovek (jakýkoliv) velmi tradiční téma. Krom toho fotografování a dokumentární význam jsou ruku v ruce od jeho počátků.
Nkakr - Profil | St 16.11.2011 16:33:02
Jeden rybí druh už důchodce má.
Má také dokonale propracovaný důchodový systém, známý pod zkratkou K70.
Neplatí (zatím) všude, ale co není může být (a bude).
Článek je OK, jen mi malinko chybí tak zvaná fotka vnášecí, kdy rybolovec rybu musí do vody vnésti, by jí následky muckání pomohl rozplavati. Doporučeno pro kapra a sumce.
I před drobnou chybičku dostal článek jedničku......
NCoDu - Profil | St 16.11.2011 15:20:55
NLevák Bob - Profil | St 16.11.2011 15:19:25
Samozřejmě záleží na druhu, teplotě, délce zdolávání atd. ale to je už asi na jiný článek nebo diskuzi.
To, že ryby nemají důchodce je pro mně nová informace, musím dostudovat.
S pouštěním souhlasím, lososí přirovnání nebylo ideální.
Ndrozďák 30,42 - Profil | St 16.11.2011 13:53:28
Stejně tak i u chytání ryb. Přemýšlet o tom, zda li zabiju či pustím. Když pustím, přemýšlet o tom, jak to udělám.
Bohužel lidé dnes obecně používají mozek velmi málo. Podle toho jejich konání vypadá a dopadá. U vody jakbysmet.
Hezký článek. Shrnuje to, s čím bojuju a třepím si držku už několik let.
NMrKos - Profil | St 16.11.2011 13:48:52
Neodpustím si poznámku k tomu pouštění nebo nepouštění ryb, k tomu co koho inspiruje a k tomu zda je to jen moderní trend nebo snad touha někoho někde ponižovat na veřejném webu. Ono to srovnání s našimi předky je dle mého kapánek neobjektivní a pokusím se naznačit proč.
Vyjdu li z běžně dostupných čísel za posledních dvacet let tak jen na Moravě (MRS) vzrostl počet členů o nějakých 27% což je více než 15.000 nových členů. Vody zůstávají, ba naopak spíše ubývají tím jak vznikají samostatně hospodařící MO či jiné spolky. Kromě toho je celá řada vod které vznikaly právě v době před 25 – 30 lety a velká část obsádky tam byla přirozeně, postupně byla tato původní obsádka masově vychytána a nahrazena kaprem. Dalším faktorem budou přehrady a tím ochlazení vody v tocích, chemické složení vod (hormonální antikoncepce atd. ) takže přirozené rozmnožování jde pomalu ale jistě takřka do záporných hodnot. V neposlední řadě predátoři jako kormorán a další kteří dokážou také divy. Když sečtu všechno uvedené tak nemám moc nápadů v tom někde najít něco pozitivního, vlastně tam nevidím cokoliv proč bych si měl říct že budu chytat ryby tak jako naši předkové a že je budu zpracovávat (byť pro vlastní potřebu).
Jak jsem zaznamenal v diskuzi níže tak někteří kolegové co dokážou zpracovat 40 ryb za rok se domnívají že jiní kolegové kteří ryby pouštějí tak činí proto že neumí zpracovat ůlovek, nebo dokonce proto aby se chlubili tím že rybu pustili. Myslím že to tak není, každý z nás si musí projít určitým vývojem. Každý z nás pokud si uvědomí jak vody vypadají, co jim dáváme a co naopak bereme, každý z nás by měl jednou přijít na to že to nepůjde do nekonečna.
To byla jen taková myšlenková vsuvka, takový okamžitý postřeh který přišel po přečtení článku.
Nmildas - Quinn - Profil | St 16.11.2011 13:48:13
Lepší je hlavou po proudu a držet za kořen ocasu. Okysličená voda jim jde přímo do žaber.
To není první věta hádky, jen komentář :-)
NP!F - Profil | St 16.11.2011 13:38:54
NJarda Š. - Profil | St 16.11.2011 13:28:04
Nmazak - Profil | St 16.11.2011 13:17:42
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 11:35:15
Tady na mrku je to asi hodně podpořeno existencí ML. Ukázat ostatním že chytám. Že jsem něco ulovil. Podle mě úplně zbytečné, ale možná proto že ryby chytám kvůli sobě, ne abych s někým závodil kdo chytí většího, nebo víc.
NVenca888 - Profil | St 16.11.2011 11:19:03
Nbrabec(honzak) - Profil | St 16.11.2011 10:54:35
Sú to ešte rybári alebo iba lovci trofejí a fotografií,prípadne testeri niektorých firiem čo sa snažia predať nám fantastickú nástrahu za smiešnu cenu(smiešnu nástrahu za astronomickú cenu) ????
dobrej blábol.....ten kdo nedokáže zpracovat rybu tak kvůli tomu je Chyť a pusť??Co když mě rybařina baví a prostě jen nežeru ryby,to si je i přesto mám vzít domů?;-))Ten zbytek ani nemá cenu komentovat.
S článkem samozřejmě souhlasím a dávám za 1.
Nnofish - Profil | St 16.11.2011 10:40:47
Ten napsal to co říkám já. Fotí jen mrtvé ryby. Spousta lidí se do něj kvůli tomu navážela. Odpověď je jednoduchá a já dělám to samé. Pokud rybu pouštím, tak nemám čas ji fotit. Pouštím ji okamžitě. Je kravina ji válet v trávě, manipulovat s ní, pokud má dále žít. A fotky typu ryba vyfocená u prutu s navijákem za 3tis nechápu vůbec. To má dokázat že naviják za trojku chytá 30cm štičky?........ POdle mě je focení ryb úchylka :-D (ukázat že jsem nachytal 10cm okounky fakt nepotřebuji.....)
NVenca888 - Profil | St 16.11.2011 10:35:07
No jo... ale to jsou takový skopičinky okolo... lidi to maj rádi. Když si někdo v souladu s řádem přivlastní rybu a bezbolestně ji zabije, pak ať si jí třeba navlíká na hlavu a fotí se s ní nahej...
NJarda Š. - Profil | St 16.11.2011 10:29:58
Pro myslivce je výřad projevem úcty k ulovené zvěři a má přesná pravidla, jejichž porušení se trestá.
NVenca888 - Profil | St 16.11.2011 10:11:55
NJarda Š. - Profil | St 16.11.2011 10:02:01
Ndejv4 - Profil | St 16.11.2011 9:38:22
NAnýzový dědek - Profil | St 16.11.2011 8:09:23
Nsidneyv - Profil | St 16.11.2011 7:41:54
NMAXXSKATER - Profil | St 16.11.2011 0:04:00
Nansa - Profil | Út 15.11.2011 23:19:00
Lov rýb sa už dávno delí na dve odvetia.
1.Hospodársky lov rýb(sieťami,el.agregátom atď.).
2.Športový (rekreačný) lov rýb,čiže lov rýb na udicu.
Väčšinu svojich úlovkov púšťam,ale nejakých 30 -40 kusov rýb za rok si privlastním pre vlastnú spotrebu a spotrebu mojej rodiny.Polemizovanie o tom,kto ryby púšťa a kto nie je spravidla veľmi neobjektívne a preto aj zavádzajúce a nemá s pôvodne deklarovaným športovým lovom nič spoločné.
Pred zhruba dvadsiatimi rokmi rybárčili iba ľudia,ktorí okrem iného vedeli zužitkovať ulovené ryby.
Dnes poznám mnohých lovcov,ktorý nedokážu spracovať svoj úlovok,ryby vôbec nekonzumujú a ortodoxne sa snažia presadzovať spôsob lovu ,,Chyť a pusť.).Zrejme vedia prečo !!!
Sú to ešte rybári alebo iba lovci trofejí a fotografií,prípadne testeri niektorých firiem čo sa snažia predať nám fantastickú nástrahu za smiešnu cenu(smiešnu nástrahu za astronomickú cenu) ????
Kde to žije - všechna témata
PáNcelovka s uv svetlom na nočný lov 17
PáNPokuty za krmení přemnožených nutrií ze Zlíně (Bleskovka) 6
PáNPoradna: Feeder 8053
PáNSpey & Salmon 460
PáNChov okrasného ptactva 850
PáNMatchka na plavanou 10
PáNPřívlač v Chorvatsku 57
PáNVědci varují: Plánovaná vodní elektrárna na Vltavě ohrožuje biodiverzitu (Bleskovka) 2
PáNSplávek proti vázkám / lov z lodi / kaprařina 55
PáNKorda Developments a vše co k této značce patří 927
PáNV letech 2021 až 2023 poskytlo MZe a MŽP na ochranu životů a majetku před povodněmi 4,8 miliardy korun (Bleskovka) 7
ČtNMinimum voltů na trakční baterií 28
ČtNAdrenalinový lov z hladiny na těžké vodě (Video) 1
ČtNRada na pořádný vozík 316
ČtNPruty Hearty Rise 289
Co je nového - všeobecné
ČtNBleskovka: V letech 2021 až 2023 poskytlo MZe a MŽP na ochranu životů a majetku před povodněmi 4,8 miliardy korun
ČtNBleskovka: Pokuty za krmení přemnožených nutrií ze Zlíně
ÚtNBleskovka: Vědci varují: Plánovaná vodní elektrárna na Vltavě ohrožuje biodiverzitu
. . . NVideo: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . NČlánek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . NČlánek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . NMiničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . NRecenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . NMiničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
11.5.Rybářské závody "Bystré 2024"
11.5.72.Jarní závody jednotlivců...
11.5.Jarní rybářské závody v...
11.5.Veřejné rybářské závody Žerotice
11.5.Rybářské závody ve Třech...
11.5.Veřejné rybářské závody
11.5.MO Protivín 8. ročník rybářských...
11.5.ZRUŠENO- Jarní rybářské závody v...
11.5.Kroužek 22 hodinovka
18.5.Rybářské závody Vodňany
Doporučujeme e-shop
www.chytil.cz
Firma Chytil byla založena v roce 2000 a od té doby vyrábí nejrůznější návnady a nástrahy pro lov nejen kaprovitých ryb....