Kampaň ryba domácí bude pokračovat

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 24.5.2011

Venca888 - Profil | St 25.5.2011 13:14:15

Česká pošta by nám v rámci kampaně měla s každou složenkou přinést kapra...

Metallica - Profil | St 25.5.2011 12:55:03

však jo akorát martin psal, že jsem mimo tak, teď jsem opravdu ještě mimoněji než na začátku :)
tu kampaň jsem pochopil tak, že prostě máme kupovat rybu vypěstovanou v Česku

šmudla - Profil | St 25.5.2011 12:48:01

Metallica >> čemu nerozumíš na principu té kampaně, že jedíná sladkovodní ryba domácí kterou máš po vymletí mozku reklamou kupovat a konzumovat je koupený kapr domácí a koupený pstruh duhový u nás vypěstovaný?
Reklama se dělá na něco z čeho sou prachy, sice ryba domácí sponzoruje pořad S Rudou na rybách, ale ten pořad je slabota, celkem o ničem přínosný(většinou ani nechytnou bratelnou rybu, Tomi správně podotknul že sumce pouštět nemusíme když teda někdo nechce pouštět). Kapra tam v přímém přenosu po ulovení nehodili do vezírku a nezařízli a nenaporcovali (já bych jim to předvedl levou zadní jak se to dělá i zadarmo).
A to je asi tak celý. propagovat aby si lidi kupovali povolenky a rybu si šli chytnout by peníze a kapři neprošli přes distribuci do prodejen ale přes redistribuci Svazů a to je černá díra z hlediska efektivnosti přeměny X pěnez na Y kg ryb do revíru... + celej fakt že chycená ryba je o něco dražší než si ji jít koupit do obchodu.
V obchodě v mrazáku umí kapří filet do košíku nabrat každý, u vody je to trošku složitější a i ten filet se občas u břehu vyhákne nebo nemá míru..

Metallica - Profil | St 25.5.2011 12:30:09

toto je zkopirovano z te bleskovky

Metallica - Profil | St 25.5.2011 12:29:48

kam​pan ryba domaci ma zvysit konzumaci ceskych ryb, tak ted sem opravdu mimo...

karel.datel - Profil | St 25.5.2011 11:13:14

Musíme rybu domácí vytahat z řek ven, aby 1. zbyl prostor pro reofilní druhy, 2. se narušila snaha udělat ze svazových vod kaprodromy, 3. mohla se nadprodukce ryby domácí do řek dosypat. Tímto postupem budou spokojeni všichni - původní obsádka, rybníkáři, masaři i svazy :-)))

Jarda 2004 - Profil | St 25.5.2011 8:15:14

nofish >> Jo jo sprasit candáta a bejt o hladu to už je k nas...ání.

nofish - Profil | St 25.5.2011 0:47:21

Jarda 2004 >> přesně. Se zvěřinou vím zhruba za kolik se vykupuje a za kolik je pak v obchodě, to je taky děs. POkud chtějí lidi na něco naučit tak ne frajeřinkama v televizi a nesmyslnýma reklamama, ale hlavně přesvědčit dostupností, musí se to dát sehnat a to za rozumnou cenu. Věřím že hodně lidí by si dalo raději candáta než lososa z farmy v norsku, ale neseženou ho a nemluvím o těch super lososeech za 100/kg, není losos jako losos no, ale lidi měli lososa, toho všude propagujou a je to. Další věc je, že když už lidi ty peníze a vyzkouší nějaký "super" recept a ten se jim nepovede tak už to hooodně dlouho nezkusí. Koupit dvoukilového candáta a pak ho špatně udělat to naštve no...

Jarda 2004 - Profil | St 25.5.2011 0:35:15

nofish >>To je přesně ono u nás jsou cena naprosto někde jinde jak u ryb tak u zvěřiny a v podstatě nedostupné pro dlouhodobou konzumaci je to finančně naprosto nevýhodné. A při tom jsme jedním z nevětší producentu kapra. Ale je to jak s autem Škodovka je u nás pomalu nejdražší ze všech zemí kam se dováží. Ryby mám moc rád ale jíst jen je tak se rozpočet pohybuje naprosto v jiných dimenzích cca o 40% výš než u klasické kuchyně. A pak někdo přijde z kampaní za rance financí která je sice dobře propracovaná a profesionálně vedená avšak zapomínající na dostupnost vůči platům obyčejných lidí v tomto státečku je to smutné.

nofish - Profil | St 25.5.2011 0:29:07

Jarda 2004 >> pravda, ale ještě mě napadlo něco. A to je docela důležité pokud jde o ryby, U nás stojí X ale do zahraničí jdou za úplně jiné ceny, ano je to ve velkém, po kamionech, ale rozdíly jsou velké. Třeba kapr u nás za 65-80/kg řekněme, do zahraničí jde tak cca do 50/kg (samozřejmě je to o kurzu eura atd. Kdyby byl u nás taky za těch 50 v malém (alespoň u prvoproducenta) tak by to možná bylo jiné, možná.

Martin M. - Profil | St 25.5.2011 0:23:38

fotojakes >> v tom pripade si dovedu predstavit antireklamu v podobnem rozsahu odsuzujici konzumaci morskych ryb. Neco ve stylu tele-tele: "Jezte kurata, jsou uplne blba" :-)

Jarda 2004 - Profil | St 25.5.2011 0:21:21

Před 4 léty jsem spolupracoval s chovatelem daňků muflonů bažantů a veškeré lesní zvěře na maso a distribuci do zahraničí ale i domácí trh. A mockrát jsme řešili odběr na tuzemském trhu a cenu tohoto masa. A majitel mi vysvětloval cyklování v požíváni určitých druhů mas které v období 10 až 15 let postupně nahrazuje jiný druh pro příklad je desetiletí s odběrem vepřového a pak zase třeba kuřecí něco jako móda. Do tohoto cyklování se řadí i maso ryby. Tohle všechno funguje po celé Evropě nebo i snad po celém světě ale výjimkou jsou Maďaři Poláci a náš národ kde při zvýšené konzumaci produktu cena roste místo aby klesala a tak se vlastně stává nedostupnou pro běžné užívání třeba jako kuřecí řízek který je zcela dostupný i pro 4 čelnou rodinu v jejich možnostech. A to jak ve finančních tak kulinářský kde jednoduchost a cena jasně předesílají kupní sílu.Bylo velmi zajímavé tohoto člověka poslouchat jak fungují loby masokombinátů a velkoprodejců což někdy připadalo spíš jako masná mafie která jen těžko pouští na trh něco nového.

nofish - Profil | St 25.5.2011 0:03:12

fotojakes >> defakto jde o to že eu dala peníze na propagaci ryb. Myslím že v tom hraje roli i SZIF ale už si to přesně nepamatuji. Zapojeno je celé rybářské sdružení čr. Má to propagovat konzumaci ryb (vlastně prodej). To co je v tv, ty jejich kluci v akci, teď loskuták, jsou pořady za jejichž natáčení a vysílání se televizím platí (nevím jestli to přiznali, ale je to tak). Není to nic nového, už předtím rybářské sdružení vydávalo kuchařky, propisky a kdoví co. Celé je to zbytečné, neslyslně vyhozené peníze. Směju se když ukazujou jak udělat candáta, štiku. Kde to člověk koupí? 90% těchto ryb jde za hranice. Sem se vozí z ruska a podobně (třeba candát filety). Když už člověk sežene tak třeba candát za 350 cca, kdo to dá? Obyčejní lidi na to nemají. Ryba je hodně drahé maso na naše poměry, teda naše ryby. Třeba kapr je za 70kč/kg živý, ale 50% je "odpad". Pro malé děti filety? Ano super, ale výtěžnost z živé ryby zhruba 30-40% (40 je slušné). Lidi koukají na cenu a hodně a nechce se jim platit za rybu s kostma když v tescu je kuře za pár korun- bohužel. Jinak i ten pstruh se ve velkém dováží, lidi si myslí že je to pstruh, ale jsou to jen granule :) Teď už zkouší i candáta na granulích.
Je to dobrá myšlenka, ale v našich poměrech asi špatně realizovatelná.

fotojakes - Profil | Út 24.5.2011 23:44:15

Višeň >> Jak se to vezme, není losos jako losos:-)

No nic, jdu spát, Kačenku už mám v pelechu:-)

fotojakes - Profil | Út 24.5.2011 23:42:58

Martin M. >> Jednorázově ano, ale takový cíl to jistě nemá:-) Zvýšení spotřeby rybího masa v zájmu zdraví je dle mého jen veřejné pojmenování, ale půjde spíše o podporu a dlouohodobý rozvoj sladkovodního rybářství v evropě, protože zdroje z moře nám začínají docházet a jejich obnova by trvala destiletí a stála mnohem více peněz. Proto bude jednoduší a levnější naučit lidi spotřebovat co sami vyprodukuji bez toho aniž by likvidovali nějaký ekosystém.

Višeň - Profil | Út 24.5.2011 23:39:45

A co chtěj? Když candát stojí víc než losos?!

Martin M. - Profil | Út 24.5.2011 23:34:19

fotojakes >> podle mne to jsou vyhozene penize, ktere meli jit rybnikarum a ne reklamnim agenturam. Za 150 mega bych si od nich objednal 2 miliony kg kapru a za zbytek bych v radiich rozhlasil, at si pro to lidi zdarma prijdou. A to bys koukal, jak by se najednou zvedla prumerna spotreba ryb ;-)

fotojakes - Profil | Út 24.5.2011 23:16:22

Martin M. >> Toto mohu jen potvrdit, jedná se podporu konzumace především mezi nerybáři. Ze začátku se do kampaně zapojila i rybářská media, ale rychle byla vyšachována. Rybářská media se k této kampani už asi ani nedostanou, protože to bylo vyhodnoceno jako zbytečné:-)
Podle toho co jsem vypozoroval, se nejvíce peněz protočilo přes mediálky, které to dostali do všeobecných medií a gastronomických časopisů, či televizních pořadů. Ve velkém se vytvořily různé letáky, či kuchařky o tom jak jsou ryby zdravé a jak na ně. Na tvorbě těchto materiálů se hodně podílel holding Rybářství Třeboň, který prakticky ovládá český trh s rybou domáci. Tyto materiály se distribuovaly na výlovech, rybářských slavnostech a především na veletrzích spojených s gastronomií a jídlem.

Pro mnoho sportovních rybářů jsou to vyhozené peníze, ale já myslím, že je dobře, že se podporuje konzumace našich ryb. Akorát je škoda, že v zájmu dobrých obchodů se zahraničím končí na našem trhu v drtivé většině jen kapr, či duhák a ostatní ryby jdou na export.

borekkkkkk - Profil | Út 24.5.2011 22:42:24

stejně si lidi ted už i na vánoce daj radši kuře.................

Martin M. - Profil | Út 24.5.2011 22:37:27

Metallica >> jsi mimo, tohle je propagace pro rybnikare.

retrívr - Profil | Út 24.5.2011 22:07:53

Martin M. - >> Mám obyvy, že půjde zase o propagaci, která je módním trendem této republiky již mnoho let. Je nejsnadnější a nejneprůhlednější, no a to se dnes nosí.

Metallica - Profil | Út 24.5.2011 22:01:08

Kampaň za zvýšení konzumace české ryby pokračuje, hlavně že všichni moderní rybáři chytaj chyť a pusť, proti tomu že si vemu kapra od 45 do 60 přece nic není, stejnak se takové ryby nasazují