Nemoc šílených krav může postihnout i ryby

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 16.9.2009
52 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NLouda - Profil | Čt 17.9.2009 10:37:10

Martin M. >> [sorry, to fakt ne, kdo to chce videt, napiste si Loudovi na SZ]

    NLouda - Profil | Čt 17.9.2009 9:53:33

    Martin M. >> to je jen taková chuťovka -)))

      NAndrew - Profil | Čt 17.9.2009 7:50:57

      To jsou ale věci! Já měl za to, že bovinní spongiformní encefalopatie je přenosná jenom na savce...

        NMartin M. - Profil | Čt 17.9.2009 0:34:50

        Louda >> jen to prosim ne!

          NLouda - Profil | St 16.9.2009 23:53:49

          Káceč >> na to je drtička je dokonce někde na youtube v akci

            NKáceč - Profil | St 16.9.2009 23:49:29

            JKL >> Louda.Kdyby tuto dizkuz nezadal sám Velký,tak vás voba pošlu do prdele:-)))Já mám přepravky barvy červené a tudiž i maso.Louda,Chceš říct,že se moučka dělá z kůží?:-)))

              NLouda - Profil | St 16.9.2009 23:44:07

              Káceč >> nebouráme pouze se to stahuje z kůže a není to tak strašný -)))

                NJKL - Profil | St 16.9.2009 23:44:02

                Káceč >> To maso je zelený a modrý od přepravek. Jasně to řekli !! A já jim věřím !! Přece by mi nelhali ??!!

                  NKáceč - Profil | St 16.9.2009 23:41:49

                  Louda >> Mrtvola zvířete jest nepotřebným odpadem.Vy to tam rozbouráváte jak řezníci?V létě tři dny nafoukou krávu,tak to nikomu nepřeju.

                    NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 23:40:22

                    Louda >> děkuji za informace

                    s pozdravem Jarmil Koloušek

                      NLouda - Profil | St 16.9.2009 23:38:59

                      Káceč >> to nemáš pravdu bo se to dělá z odpadů ne z mrtvol zvěře

                        NKáceč - Profil | St 16.9.2009 23:37:22

                        Jarmil Koloušek >> Za studena tam sice zůstanou "důležité" látky,ale zároveň je zaděláno na pěknej průser.

                          NLouda - Profil | St 16.9.2009 23:36:24

                          Jarmil Koloušek >> hlavně je to výběrová moučka která je třeba pouze z drůbeže nebo kostí či krve atd.

                            NKáceč - Profil | St 16.9.2009 23:35:25

                            JKL >> Bohužel viděl a to i za "pomoci" traktoru.Inseminace je k hovnu,pokud to semeno nepasuje na tu krávu.V přírodě tento problém není.Jenom lidi v honbě za přírůstky to asi nechápou.

                              NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 23:34:46

                              Káceč >> to byla reakce na tu moučku vyráběnou za studena, kde důležité látky zůstanou. Do výroby mouček nevidím, ale pokud se tedy vyrábí jak za studena, tak za tepla, tak logicky při výrobě za studena v ní zůstanou veškeré důležité látky.

                              s pozdravem Jarmil Koloušek

                                NLouda - Profil | St 16.9.2009 23:33:49

                                JKL >> fšežravec že mámě pozřel i hodinky -)))

                                  NJKL - Profil | St 16.9.2009 23:31:49

                                  Louda >> No - tam je to celkem v pohodě - prase je od přírody všežravec. (a taky kanibal, mimochodem). Praseti by ptřeba připadaly hnusný povidlový buchty. :-))

                                    NLouda - Profil | St 16.9.2009 23:31:26

                                    Káceč >> 133 stupňů a 20 minut

                                      NJKL - Profil | St 16.9.2009 23:29:42

                                      Káceč >> To máš sice pravdu - jenže pak se dostaneš i k inseminaci a transferu emryí. Víš sám že kráva ponechaná přírodě se dokáže otelit sama. Viděls někdy telit krávu pomocí oběžáku na hnůj? Víš jaká byla mortalita krav při otelení? A telat? Lidi dokážou být doslova šílení.

                                        NKáceč - Profil | St 16.9.2009 23:29:11

                                        Louda >> Pak je mi jasný,že co kaprař koulař,to šílenec.

                                          NKáceč - Profil | St 16.9.2009 23:27:50

                                          Jarmil Koloušek >> Nejsem žádnej vědátor,ale pokud cokoliv proženu několika sty stupni horka,tak tam asi moc bílkovin a proteinů nezůstane.Možná jsem vedle jak ten smrk,ale je to proti přírodě.Ta funguje trošku jináč,než bychom si přáli.Naštěstí.

                                            NLouda - Profil | St 16.9.2009 23:27:47

                                            JKL >> a já pamatuju jak se prasatům podávala kaše z vařené zvěře to je vlastně jen rozvařený dobytek to byl hnus fuj

                                              NLouda - Profil | St 16.9.2009 23:25:44

                                              za studena se dělají tříděné moučky to jsou ty co se přidávají do kolí pro kapraře bo v této moučce zůstane daleko více hodnot

                                                NKáceč - Profil | St 16.9.2009 23:22:16

                                                JKL >> Jenže tady to zaváděli v prax soudruzi,pod dozorem kolchozníků.V Anglii to snad nehrozilo.To byla jen a jen jejich vlastní iniciatíva.

                                                  NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 23:21:12

                                                  Káceč >> Bohužel je to dnes běžná praxe. Je to levné dodávání bílkovin i proteinů chovným zvířatům, proto to zde bylo, je a bude. To jestli to je proti přírodě je v tomto případě irelevantní (ono to zas tak úplně v případě například ryb není pravda) ale s tou výrobou za studena to máte pravdu, že to je takříkajíc "vo hubu" v tom jsem s vámi za jedno

                                                  s pozdravem Jarmil Koloušek

                                                    NGUGU - Profil | St 16.9.2009 23:20:35

                                                    JKL >> to masíčko chutnalo... :-D

                                                      NJKL - Profil | St 16.9.2009 23:18:48

                                                      Káceč >> No - tys to nezažil, ale byly tady v 50tých letech tendence krmit hovězinu slepičím trusem - prý z důvodu nevyužitých hodnot díky rychlému trávení slepic. Přísahám že jsem byl u toho kdyř se nakládala vrstva slepičinců z vyskladněného chovu kuřat a vezla se do bejkárny - a tam jsme to nakládali do žlabů. Výsledek si dovedeš představit. A to jim to zkoušel zootechnik i osolit.

                                                        NGUGU - Profil | St 16.9.2009 23:16:15

                                                        Káceč >> sakra,ne na matku královnu,to se nedělá.

                                                          NJKL - Profil | St 16.9.2009 23:15:06

                                                          Jarmil Koloušek >> Já děkuji. Velice.

                                                            NKáceč - Profil | St 16.9.2009 23:13:54

                                                            Nevím kterej debil přišel na to,že se dá do krmení pro býložravce přidávat masokostní moučka.A ten kdo to zkouší dávat rybám,je debil na entou.Je to proti přírodě,stejně jako GMO.Pokud vím,tak se vyráběly dva druhy této moučky.Za "studena" a za "tepla".Ta za "tepla" se dělala v ČR a byla relativně neškodná.Jenže v Angli to bylo děláno za "studena" a pro ty průsery.První případ BSE v Kanadě,pod správou Anglie.Kde se znovu objevila slintavka a kulhavka?V Anglii.Tento ostrov je zcela bez kontroly civilizováných zemí.Hokej hrajou na hovno,volant maj na blbý straně.Tak ať jdou do prdele s pokusama i s celou královskou rodinou.

                                                              NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 23:02:11

                                                              JKL >> No teoreticky to možné je, ale ta šance je naprosto minimální. Navíc jak spráně uvádíte by musela tato osoba konzumovat tepelně neupravené maso, popřípadě pokrm, který byl nějakým způsobem infikován již po tepelné úpravě. (teď mě napadlo vyměšování hlodavců na salám a tak podobně) avšak toto vše je tak neuvěřitelná souhra náhod, že to snad ani nelze považovat za reálné.

                                                              s pozdravem Jarmil Koloušek

                                                                NJKL - Profil | St 16.9.2009 22:57:49

                                                                Jarmil Koloušek >> Velice děkuji. Lze tedy předpokládat, že za určitých podmínek by byl možný i přenos na člověka. Nemýlím li se - jedná se o priony - a likvidace je možná až při teplotách převyšujících teploty běžně dosahované při kuchyňské úpravě pokrmů-.

                                                                  NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 22:57:46

                                                                  jarda 2004 >> nene tak to není. Já si uvědomuji, že jsem reagoval podrážděně. Toto je holt pro mě citlivé téma

                                                                  s pozdravem Jarmil Koloušek

                                                                    Njarda 2004 - Profil | St 16.9.2009 22:55:05

                                                                    Jarmil Koloušek >>. Nechtěl jsem se vás ani nikoho jiného dotknou a ani to nemám v úmyslu. A jestli se tak stalo přijměte moji omluvu.

                                                                      NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 22:52:17

                                                                      jarda 2004 >> Dobrý den vážený kolego

                                                                      máte s tím humorem oba pravdu. Já se omlouvám. Nejsem zrovna aktuálně dobře naladěn a navíc toto téma (tedy konkrétně BSE) mě opravdu vytáčí a to z osobních důvodů, které zde nechci zveřejňovat.
                                                                      Jinak já humoru fandím velice

                                                                      s pozdravem Jarmil Koloušek

                                                                        NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 22:50:50

                                                                        JKL >> Tak samozřejmě, že dobrý humor se hodí do každé situace. Opravdu mohu potvrdit, že existuje i humor, který se týká smrtelných chorob, lidského neštěstí atd. který je v dané situaci velmi vtipný. Je pravda, že maras je rybář veskrze mladý, takže jeho humor je adekvátní jeho věku.
                                                                        K vaší otázce: nebudu se zabývat přenosem potravou na člověka, jelikož lidem se nevěnuji a nechtěl bych spekulovat. Co se týče fauny, tak ano. Byly zaznamenány případy přenosu této choroby na drobné savce prostřednictvím potravy. Toto tvrzení čerpám z vlastního výzkumu, kterého jsem se okrajově zúčastnil, kdy laboratorní krysy byly soustavně krmeny masem infikovaného dobytka a po inkubační době se u nich začaly projevovat příznaky této nemoci. Je pravda, že tyto zvířata byly infikování záměrně (tedy soustavným krmením nakaženého masa), tudíž je otázkou, zda by se nakazili ve volné přírodě, kdy by se s infikovanou potravou setkali pouze ojediněle a nárazově, nicméně tento pokus jasně dokázal, že BSE přenosná potravou je. Ještě bych si dovolil zde vydat na odiv jednu takovou zajímavost, a to, že BSE mohou přenášet i některé rostliny. Toto ovšem nemohu potvrdit osobní zkušeností, ale byl jsem o tom informován kolegou botanikem, kdy ve VB (konkrétně ve Skotsku) spolu s týmem hnojili tamní rostlinu (nejsem botanik, takže název nevím) exkrementy infikovaného dobytka a po nějaké čase rozbor této rostliny ukázal přítomnost viru. Zda je možné, aby tato rostlina nemoc dále šířila to nemohu říci, jelikož se to nepodařilo dokázat ani oněm botanikům.

                                                                        s pozdravem Jarmil Koloušek

                                                                          Njarda 2004 - Profil | St 16.9.2009 22:49:20

                                                                          Jarmil Koloušek >>Nemohu souhlasit s tvrzením o humoru. Humor jak známo je kořením života a s tím nelze než souhlasit. A pokud bude realita přenosy nemoci opravdová tak to zajisté bude smutná událost a politováníhodná ale bude realitou doby, ve které žijeme a nezbývá než jí brát tak jak přijde a smířit se s tímto faktem. A jednou možnou eventuální možností je přijmout tuto realitu s humorem a nadsázkou už jen z mnoha důvodů, které každý den čteme nebo sledujeme ve veřejných prostředcích

                                                                            NGUGU - Profil | St 16.9.2009 22:41:02

                                                                            Nemoc šílených prasat,to by,panečku,chtělo pořádně financovanej výzkum.

                                                                              NJKL - Profil | St 16.9.2009 22:35:38

                                                                              Jarmil Koloušek >> Dovolím si mírně oponovat - humor je podle mého názoru na místě téměř vždy. To nemá nic společného se zlehčováním problému. Ale zajímala by mne jedna věc - byl skutečně prokázán přenos této choroby prostřednictvím potravy? Mé informace jsou ponějud rozporuplné. Ovšem jsem laik.

                                                                                Njarda 2004 - Profil | St 16.9.2009 22:23:32

                                                                                Tak a jsme v pérdeli pane hrábě ryby budou dementní a šílené. A to jsem si myslel že to postihuje jen kravy a některé spoluobčanky.

                                                                                  NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 22:17:52

                                                                                  maras >> humor není na místě vážený kolego. I když ve vašem věku lze předpokládat, že zatím nemáte patřičný rozhled na dané téma

                                                                                  s pozdravem Jarmil Koloušek

                                                                                    Nmaras - Profil | St 16.9.2009 22:16:23

                                                                                    nemoc silenych ryb :-))))

                                                                                      NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 13:58:36

                                                                                      Louda >> Aha no vidíte, čemu všemu se tady přiučím. Já zas toho moc nevím o výrobě moučky. Když do toho děláte, tak nezbývá než vám věřit. Každopádně vám děkuji za cenou informaci. Inu člověk se učí celý život

                                                                                      s pozdravem Jarmil Koloušek

                                                                                        NLouda - Profil | St 16.9.2009 13:24:51

                                                                                        Jarmil Koloušek >> o nemoci toho moc nenapíšu jsem jen zaměstnanec kafilérie a že někde zkrmí co se dá to je pravda
                                                                                        ale v článku je konkrétně o moučce a ta se dá udělat jen s přístroji k tomu určených

                                                                                          NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 13:20:00

                                                                                          Louda >> Dobrý den vážený kolego

                                                                                          Víte ona neexistuje pouze vyspělá Evropská, popřípadě americká společnost. Existují zde země, kde se bere, co zrovna je. Farmáři na rybích farmách krmí ryby vším, co jim přijde pod ruku. To s BSE a teplotou máte pravdu, nicméně mi se zde nebavíme o přenosu na člověka, nýbrž na rybu, která si jídlo tepelně neupravuje. Každopádně pokud víte něco o této nemoci a jejím přenosu na jiné živočichy víc, tak bych si o totmo s vámi velmi rád popovídal. Můžeme například přes SZ. Náš výzkum byl sice zastaven, ale tato oblast mě velmi zajímá a je možné, že máte nějaké novější postřehy.

                                                                                          s pozdravem Jarmil Koloušek

                                                                                            NLouda - Profil | St 16.9.2009 13:13:36

                                                                                            Jarmil Koloušek >> a kde se dává rybám pouze maso z krav ? a BSE se likviduje za poměrně nízké teploty

                                                                                              NJarmil Koloušek - Profil | St 16.9.2009 13:07:24

                                                                                              Vážení kolegové

                                                                                              tato zpráva je opravdu pravdou, takže různé posměšky nejsou na místě. U ryb stejně jako u jiných živočišných druhů existují jedinci (určité druhy ryb) které jsou náchylnější k různým chorobám. Většinou se ale jedná pouze o tazkvané vironoše, tedy o živočichy, u kterých se příznaky nemocí neprojevují, nýbrž tuto nemoc pozdějí šíří, ať už trusem, mezidruhovým křížením, popřípadě například jejich konzumací. O tomto problému něco vím, jelikož jsem se v minulosti podílel na podobném výzkumu, který byl však zastaven pro nedostatek financí.

                                                                                              s Pozdravem Jarmil Koloušek

                                                                                                NLouda - Profil | St 16.9.2009 13:05:23

                                                                                                JKL >> mám pocit že někteří to do sebe perou ve velkém -))) a ne jenom rybáři

                                                                                                  NJKL - Profil | St 16.9.2009 13:00:16

                                                                                                  Copak ryby, horší je když postihne rybáře ... :-))

                                                                                                    NRegress - Profil | St 16.9.2009 12:55:13

                                                                                                    Samozřejmě že je může postihnout.. Tuhle mi zabrala jedna z těch šílenejch, a ani si nevšimla, že na druhý straně toho co sežrala stojím já a snažím se jí zastavit..

                                                                                                      NDobrman93 - Profil | St 16.9.2009 12:41:50

                                                                                                      lol takový kktina xD

                                                                                                        NLouda - Profil | St 16.9.2009 12:40:18

                                                                                                        to jsem se ale zasmál