- Články
- Všechny články
- Článek
- Diskuse
Diskuse k článku: Úlovky na Moravě dnes a před 40 roky
Diskuse k článku Úlovky na Moravě dnes a před 40 roky
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
NKnedla12 - Profil | St 22.2.2012 21:07:43
Nkakr - Profil | Čt 3.12.2009 17:58:52
V článku máš odkaz na článek o potočákovi, tam je o něm mnohem víc.
I v šedesátých letech platilo na P vodách - lovit lososovité jen 3 dny v týdnu, denní úlovek byl 3 ks lososovitých, později zvýšený rozhodnutím, KNV na 4ks/doch, svého času měl potočák experimentální míru 23cm.
Nwalda44 - Profil | Čt 3.12.2009 17:45:03
Dále jestli si zde někdo myslí, že plošné hájení dravců něčemu pomůže, tak to se velice mylí, především na menších vodách. Mám s tím osobní zkušenost. Před několika lety byla opětovně napuštěna přehrada Bystřička. Dravci byli hájeni v revíru 3 roky, potom byli odhájeni. Prosazoval jsem toto období delší, ale bylo mi řečeno, že déle to již nejde udržet, tedy jsem navrhl, aby byla povolena pouze přívalč, a to třeba i na mrtvou rybku. Rovněž mi bylo sděleno, že ne, že i důchodci chtějí chytat a ti se nemohou plahočit kolem vody. Proto jsem navrhl, aby byl aspoň omezen limit ponechyných dravých ryb na 2 ks/týden. To kupodivu prošlo. No a jak to dopadlo? Předloni se zahájila sezona. Invaze rybářů, Z vody šly nádherné štiky do metru jedna za druhou, tento blázinec pokračoval asi 3 týdny, pak se ryby vychytaly a ty , co zbyly už byly poškozené polykačkou, v dobrém případě vyškolené. Letos se chytila sem tam nějaká štika a candát, velké ryby už jedna, dvě.Tedy vynikající revír během jedné sezony zdegradován na průměr a až podprůměrný revír.Co z toho plyne? Celoplošné hájení pomůže pouze krátkodobě. Omezení počtu dravců taky příliš nepomůže, snad v souběhu s omezením počtu docházek, jako je to na P. vodách nebo revírech místního významu. Nápad s čistě dravcovou povolenkou s nějakým rozumným omezením není zcela od věci.
A když už je tu kakr tak šikovný, mohl by někde vyštrachat za kolik Kč se vysazuje kapr a za kolik dohromady ostatní ryby? Myslím, že by to srování bylo velmi překvapivé.
Co se týká parmy, ostré a dalších, tak zde vidím jako největší problém regulace.
N2Livecrew - Profil | Čt 17.9.2009 18:17:01
Nxmelx - Profil | Čt 17.9.2009 18:13:03
N2Livecrew - Profil | Čt 17.9.2009 17:51:01
Pokud dotyčný přijel pro maso, tak úlovkem kapra končí lov.
Nkakr - Profil | St 16.9.2009 19:45:25
Naprosto s tím souhlasím, kaprů je dost a není problém je dosadit. O dravcích se to napsat nedá.
Nxmelx - Profil | St 16.9.2009 19:30:20
Berte to jen jako můj názor, vím o důchodci který má roční výkaz 3 - 4 metráky ryb, míru tedy respektuje, ale opravdu když ji má tak jde do vezírku.
N2Livecrew - Profil | St 16.9.2009 18:39:36
Taky bych něco dodal. Možná by sám svaz, MO měl začít i s nějakou osvětou, protože spousta dnešních rybařů má naprosto mylné a nedostačující informace.
Povolenku dnes dostane úplně každý, kdo si jí zaplatí.
Rybářský řád tomu sám jen nahrává, jelikož je sám třicet let stár.
Věci kolem RS jsou úplně špatně.
Úbytek reofilních ryb je jasný a nezvratný a zde bych to viděl z velké části na necitlivé zásahy do našich toků, které se dějou nadále.
Je potřeba něco podniknout a ne říkat, že to nejde a podobně.
I kdyby se to mělo projevit za 15 let.
Nkakr - Profil | Po 1.12.2008 8:50:02
Napřed absolutní, později se smělo lovit na "jezerech" od konce dubna. To znamená, že vykazované úlovky byly dosaženy během kratší doby. Ne jako dnes, kdy se loví prakticky celoročně.
NMiki - Profil | So 29.11.2008 18:09:41
Co se týká petice K-70, tak mě osobně mnoho nezajímá, poněvadž pouštím téměř všechny ryby, ale je fakt, že si tuto petici udělali lidi, kteří jí v podstatě nepotřebují, neboť jde o kapraře, kteří kapry pouštějí. Ti ostatní to mají na háku a žádná petice je nezastaví, zvláště pak, když nebude oficiálně schválena v ryb. řádu a bude se jednat jen o "jakýsi papír".
Njiris - Profil | So 29.11.2008 17:39:44
Nsmradzjzd - Profil | So 29.11.2008 17:19:41
NPepaČadek - Profil | So 29.11.2008 17:05:40
NPetr Koch - Profil | So 29.11.2008 17:04:45
NPepaČadek - Profil | So 29.11.2008 17:03:15
NPetr Koch - Profil | So 29.11.2008 16:59:18
NPepaČadek - Profil | So 29.11.2008 16:58:57
Nboyscout - Profil | So 29.11.2008 16:55:13
Ale jak už jsem napsal, nedělejme si iluze že nějaké změny budou. Nebudou. Takže nezbývá než se přizpůsobit.
Njiris - Profil | So 29.11.2008 16:41:48
NMartin M. - Profil | So 29.11.2008 13:58:28
Njiris - Profil | So 29.11.2008 8:24:09
2)lov na živou a mrtvou rybku menší než 25cm (kvůli sumcařům) povolit od 1.9 - 31.12
3)lov přívlačí na umělé nástrahy nechat jak je - 16.6 - 31.12
Přívlač chápu, ale proč lovit sumce na rybu až od 1.9 do prosince proboha? To je sumci obdobi?
Njirpra - Profil | Pá 28.11.2008 20:35:40
mohu jen potvrdit,že pokud se vysadilo v jedné nejmenované MO více línů na úkor kapra,dávali místní borci,kteří si dochází každou sobotu na hráz pro svého kapříka ,svou nelibost hlasitě a nepokrytě najevo....
Nsmradzjzd - Profil | Pá 28.11.2008 18:34:41
Nkakr - Profil | Pá 28.11.2008 18:28:45
K70 mě osobně nijak nevadí, na revíru ho nemáme,ani mít nebudeme. Celá problematika K70 se týká omezené skupiny rybářů, většině je to naprosto fuk. Valná většina problémů se dá vyřešit v MO, jen to chce chtít. Kapra chce 90% rybářů , nejlépe nasazovat 3 x týdně ve velikosti od 3kg výše.To jsou fakta.
Ntulo - Profil | Pá 28.11.2008 17:52:41
K 70 ti hodně leží v žaludku,ale stačí spojit K 70 s menší násadovosti kapra a za ušetřene peníze dávat dravce, líny apod.Dále take vytvořit více klidových zon pro ryby npř. lovitelnost max 50% břehu.Je toho tolik a tolik na změnnění ,nebo aspoň vyzkoušení,ale pořad to je stejne stejne stejne..............................
NFleder - Profil | Pá 28.11.2008 12:44:37
N sliver - ® Pá 28.11.2008 10:53:00
kakr >> souhlasím. Další povolenka je papírování a práce navíc.
A RS? Pokud je problém s uslintaným strécem, tak mu oprávnění sebrat a dát je někomu jinému. Tak at se RS vybírá na vyšší úrovni, než je místní..kde to svádí ke stylu Já na bráchu, brácha na mě. Jiste, je to o penězích, jako dneska bohužel skoro všechno. Ale pak je to otázkou priorit. Jestli je problém v RS, začít u RS! Pokud na to nemám peníze, omezím věci jiné /např. ono monté za 40k/kilo/. Jsme v EU? pokusím se získat z něj dotace. Dávají je na kdejaký prd, neustále se píše, že je jako republika ani nevyčerpáme. Třeba i ve spolupráce s MŽP.
Plus -není to jen o vynucování si. Chce to lidi přesvedcit, že pokud se budou chovat jinak, budou z toho mít sami prospěch. A také, dost lidí si, když nad nimi visí bič dá pozor na to, co dělá. A pokud něco závažně poruší, nebo tak učiní opakovaně, sebrat papíry na rok a nazdar. Pak si dá mnohem víc lidí pozor.
Njarda 2004 - Profil | Pá 28.11.2008 12:30:54
NMr.Stick - Profil | Pá 28.11.2008 12:15:22
NPetr Koch - Profil | Pá 28.11.2008 12:11:27
Co se týče mladých, stav se podle mě postupně trochu lepší, ale celkový trend je perfektně přistižen v tabulkách kakra. Tohle je po dlouhé době bonitní článek.
A směr tluče přímo do očí. Měli by jsme s tím něco dělat a "vysrat se" na prosazování pouze a jen podmínek pro " kaprařinu"
NFleder - Profil | Pá 28.11.2008 12:10:27
Ten článek je opravdu zajímavý jako celek, pro porovnání a přehled.
Jen mi tam chybí nějaké druhy dravých ryb-hlavně bolen, co zjevně vytlačuje ostatní konkurenty-candáty, štiky. Tvrdit, že situace s candáty není horší...mno nevím, co jsem se díval na jejich klesající statistiky od roku 200 /viz web CRS/, tak asi to tak dobré nebude. Co se štiky určitě to je špatné, ale..můj názor..velká část rybářů je také ulovit neumí-krom ryby na dno-ale viz dále.
Jde mi o ty dravce.
Jeden tvrdíte, že omezení počtu dravců /odnesených/ pomůže -P. Čadek. Jiní-p. hraji v jiné otázce jinde tvrdil, že omezení počtu odnesených ryb /což jsem tam navrhoval a před tím xy jiných rybářů/ je nesmysl, protože se neuhlídá. Stanovení horní a dolní míry - P. čadek zde. p Koch - u tomtéž u kaprů- nic to nevyřeší, u otázky K70-vic trofejních nebude. Věc další-způsob lovu p. hraji - sedněte si vláčkaři a vymyslete-proč vláčkaři, když problém je zjevně v chytání na položenou na rybu viz jak píší jiní p.sliver. Sami se jako někteří členové a funkcionáři svazu nejste schopní dohodnout a když už začít něco jednotně prosazovat-navrhovat, nedojde na to.
Co mě ale dostalo je !! přístup k návrhu, co zde padl!!. Dravčí povolenka. P. Kakr. p. Sliver. neuhlídá se to, resp PAPIROVANI a práce navic. Takhle odbýt dle mého názoru dobrý nápad je vážně na pováženou. Není a nemůže být problém v dnešní době najmout pár lidí-důchodců, študáků-co si rádi přividelají při zpracování tehle povolenek. Jednak na ně peníze vyberete ze samotných povolenek ad1 a ad2 položme si otázku, co je lepší, zda využít peníze na sice papírování, ale pro dobrou věc-zvýšení počtu všech dravců, nebo nákup úhořího monté za 40K. Nic proti těm, co je chytají, ale pokud by dravčí povolenka pomohla zvýšit počty vsech dravců, raději všechny dravce a plošně, než 3-4 kila monté někde vylitého -stylem, jak píše p.čadek, p. kakr.
Podobný způsob reakce sem už několikrát viděl u obecného návrhu omezení všech odnesených ryb. Prý se to neuhlídá. Totéž u rozdělení povolenek jen k lovu a těch k lovu a odnosu ryb. Prý nesmysl. Změny legislativy. Papírování.Moc práce.Neprojde.
Nic proti, ale na návrhy co zde občas padnou vidím odpovědi jen....to nejde, je to moc náročné, případně je to nesmysl. Já se řídím heslem, všechno jde, když se chce. Ale mám dojem, že se snad ani nechce.
Pořád se tu jen mlátí prázdná sláma a výsledky viditelné nejsou.Sice tady určitě ne, ale chtěli jste debatu s rybáři-tady jí máte a pokud začne, aprori argumentujete stylem, co sem napsal v předchozím odstavci.Nejde, nelze, nesmysl, náročné.
Pokud bych vybral ty návrhy 1/ dravčí povolenka 2/ omezení odnesených dravců 3/ omezení týdenních docházek a kroužkování při lovu dravců. 4/ hájení 5/ A já bych si dovolil přidat ještě jeden - když jde omezení přívlače, proč nejde omezit /na některých revírech/ lov na mrtvou či živou rybku?-to jsem zatím nikde nezaznamenal.
Určitě se mnou nebudete souhlasit, ani to moc nečekám. Zkuste se nad tím co lze a co nelze a kdy to lze zamyslet.
Nslunečník - Profil | Pá 28.11.2008 12:09:49
Jak koukam do tabulky kapr stejne jako v roce 60.
Ze candat vytěsnuje stiku je zalezitost konkretní vody a podmínek prostředí.
Tak nejsem pro zadne omezovaní. Jo vim ze je parem malo, muzu pustit zpet. Radost z lovu a ryb, celkove.
Kdyz se dají stiky dosadit, tak dosadit. Treba to stojí víc, vse ma kazdou chvili nejakou hodnotu.
Pred nedavnem me napadla tohle:
Tedy zacnu mým letosnim zazitkem od vody. Ulovil jsem nadhernou stiku. Pak jsem jen hodinu sedel. Byl jsem uplne paf. Uz jsem ani nenahazoval.
Nevim jsou-li stiky teritorialni ryby a da se ulovit na jednom miste jedna nebo vic.
Na co budu chtit druhou? Stací nebo jsem spokojeny.
Dnes je taková doba, lidé vědí víc, jsou takové a takové nastrahy, umožnuje lovit takove a takove ryby.
Mozna kdyz uz jsou nejaka pravidla a mluví se o nich, je videt ze jsou funkční tak se jich drzet.
Nemusim jit rano pro dva kapry a odpoledne pro dalsí dva...
Myslim ze to je o lidech.
Jo můzes rikat kourení skodí zdraví a je to na krabicce a kouří se dál.
Kdyz clovek nebude chtit kourit, tak nebude.
Tak kdyz jak rikate rybári nebudou drancovat, mozna je to ta odpoved, je to na kazdem.
Pred nekolika dny jsem odpovidal na 7 kg ryb. Byla tam dokonce anketa 7 kg ryb mesícne. Nevím jestli to bylo ze statistik a ten clovek to myslel kvůli omezení masivniho lovu, psal, ze mu přijde 7 kg ryb denne hodne. Ja nevim, fakt se podari ulovit rybu na kterou se specializujete, ja mel stesti na amura. To chytíte jednoho 80 cm, vite ze sedm kilo ma a kdyz se rozhodnete ho ponechat, jdete spokojene domu. Můzete ho take pustit a chytat dal jo.
Ja nevim, mam samozrejme zajem, aby se dodrzoval rybarsky rad, popř. prizpůsobil situaci, čistota u vody, a dokazu se prizpůsobit.
Mozna mi vadí to, že jsem zvyklý na tu relativní svobodu, 7 kg ryb, nebo dve uslechtile denně, to se mi může podařit u kapra, kdyz budu mit nakrmeno,mozna i jine, i kdyz je nechytnu. Omlouvam se, vadi mi omezovani a restrikce. Mam dojem ze to nic neresi.
Díky. Hodne zdaru.
Nboriak - Profil | Pá 28.11.2008 12:03:31
Njarda 2004 - Profil | Pá 28.11.2008 12:02:58
Nkakr - Profil | Pá 28.11.2008 11:50:15
Vzorek je to reprezentativní, přes 2 200 respondentů. Už teď ale konstatuji, že při průměrném úlovku 0,2 ks/člen/ rok je omezení 1ks denně velmi pofiderní. Diskuzi bych přenesl do otázky -
MP - lov dravců pouze 3 dny.
Nboyscout - Profil | Pá 28.11.2008 11:43:46
1)omezení úlovku dravce (štika, candát, sumec) na max. 1ks/den. Klidně i méně, ale myslím že pro začátek by stačilo "zrovnoprávnění" dravců a kapra. Je absurdní, že kapr kterého sadíte horem spodem je omezen na 1ks/den a dravci zůstavají na 2ks. Přitom je nesadíte skoro vůbec. A když už tak ve velikostech kterými akorát krmíte okouny.
2)lov na živou a mrtvou rybku menší než 25cm (kvůli sumcařům) povolit od 1.9 - 31.12
3)lov přívlačí na umělé nástrahy nechat jak je - 16.6 - 31.12
Nicméně nebráním se ani řešení ala sliver, to jest jen 3 dny v týdnu na dravce.
NPepaČadek - Profil | Pá 28.11.2008 11:39:08
NTurňa - Profil | Pá 28.11.2008 11:37:34
Za sebe móóóóóóóc děkuji.
Nhraji - Profil | Pá 28.11.2008 11:37:18
NPetr Koch - Profil | Pá 28.11.2008 11:34:17
NPepaČadek - Profil | Pá 28.11.2008 11:33:10
Nkakr - Profil | Pá 28.11.2008 11:30:50
Jakékoli systémové řešení je forma určitého omezení. Idea, že se dravci budou nasazovat lovné velikosti, jako kapr nebo duhák je na úrovní sci-fi.
Navrhni tvou představu systémového řešení, je to jako ze sněžným mužem všichni o něm píší a nikdo ho neviděl.
Nkakr - Profil | Pá 28.11.2008 11:30:26
Informace z 60tých let o línovi nejsou k dispozice, od r. 1990 jsou na webech ČRS a MRS.
Nhraji - Profil | Pá 28.11.2008 11:28:07
Nsliver - Profil | Pá 28.11.2008 11:20:19
NPetr Koch - Profil | Pá 28.11.2008 11:16:41
Nboyscout - Profil | Pá 28.11.2008 11:14:02
NCottus - Profil | Pá 28.11.2008 11:14:01
Skeptici již předem budou hovořit o neobjektivnosti takových průzkumů, ale ti kdož jsou u dané vody denně, vědí o čem je řeč.
NOrion - Profil | Pá 28.11.2008 11:09:44
NCottus - Profil | Pá 28.11.2008 11:05:23
Neznám situaci na jiných vodách, ale v případě menších P toků byl počet ryb ulovených org.rybáři dříve pouze zlomkový (čtvrtina?)1970...
Nyní vyjma extrémů je podíl ulovených ryb rybáři většinový - (pytláci nemají co chytat)...takže celkový stav rybí osádky(Po, Li) je zjistitelný pouze pomocí ichtyologických průzkumů.
A dle těch je v daných P tocích stav ryb zhruba desetinový s porovnáním s lety šedesátými , sedmdesátými.
Nsliver - Profil | Pá 28.11.2008 10:53:00
Nkakr - Profil | Pá 28.11.2008 10:37:53
pár odpovědí -
reofilní ryba, existují "specialisté" viz úlovky jednoho člena z našeho revíru:
Ostroretka 172ks 57,5kg
Tloušť 186ks 47kg
O dravcích, nápad s dravčí povolenkou je alespoň podle mě prakticky nerealizovatelný. Možná by pomohlo plošné několikaleté hájení, nedokážu zodpovědně posoudit.
Monté - nejsem si 100% jistý, ale MO si monté přímo neobjednávají, tedy alespoň v MRS. Objednávají je svazy a pak je dle stanoveného klíče expedují MO. Obecně platí, že ztráty při vysazování jsou obrovské, zvláště když se vysadí do nevhodných lokalit. V MRS se monté dává na rozkrmení i tak jsou zráty 23%. Po započítání všech nákladů vychází cena rozkrmeného úhoříka na 15Kč.
NPepaČadek - Profil | Pá 28.11.2008 10:01:06
pár poznámek:
Reofilní ryba - neznám nikoho, kromě patologických sakovačů, kdo by chytal např. tloušťě pro maso. Takže se ve statistikách neobjevují. A mezi rybáři je dost tlouštích specialistů. Přesto je jich doopravdy míň. Pamatuju si, že na začátku devadesátkých let se stačilo na Blanici (Vodňanské) podívat z jakéhokoli mostu dolů a bylo tam hejno. Dnes jest "tlouště z mosti viděti" skoro sen. Ale pořád tam jsou. Jinde, míň a skrytěji.
Parma - na Otavě (dolní) balancuje na hranici vyhubení. (např na Berounce je parem dost). Roček parmy má dost problémy přežít kyselost Otavy. Stačí když na Šumavě zaprší a za pár dní je ve Strakonicích oranžová voda. Hodně by pomohlo vysazování dvojročka. Úspěšnost vysazování by zásadně vzrostla.
Štika - darmo mluvit. Situace u štiky je horší než u candáta. Za největší problém vidím zhroucení věkové a velikostní struktury na mnoha revírech. Na mnoha místech je největší rybou v úseku 70tka. V místech, kde bývaly metrovky (ojedinělé kusy, ale ty tvořili špičku pyramidy). Na vině jsou bobkaři, co si hodí bokem kačenu na "co kdyby" . Zavedl bych (sliverův nápad) samostatnou povolenky na dravce - nebo alespoň systém z P vod. Musel bych označit předem, zda jdu lovit dravou nebo nedravou rybu. Pokud vezme štika kolínko, musí být puštěna. Zlem pro štiky jsou ti, co si vezmou jednu nebo dvě ročně (protože jednu nebo dvě chytili) - tudíž vezmou každou ať má 51(48) nebo 80. Vzhledem k tomu, že štik je míň než rybářů (bavili jsme se o tom) limity na úlovky se přímo nabízejí. Štiku pouští jen někteří vláčkaři a jinak nikdo.
Úhoř - cena monté je jedna věc, ale je to zase o lidech. Vím o vysazování monté na Blanici. MO koupila za 40tisíc monté, ale hospodář to byl líný rozvést po revíru a vysadit po troškách na vhodná místa, tak to vylil do jednoho úplavu pod břehem najednou. Kolik z toho monté asi přežilo 24h v úseku bez trávy a úkrytů, ale s okouny? Hrách a stěna.
Nkakr - Profil | Pá 28.11.2008 9:54:06
Dík za uznání, doufám,že to není k příměru 1/2 kuřete, který jsem do článku zakomponoval.
S trendy máš pravdu, ale přes koleno je nezlomíš.Nechci se mýlit, ale myslím ,že se to začíná kapánek zlepšovat.
NPetr Koch - Profil | Pá 28.11.2008 9:47:52
Potom mě ještě napadá jedna myšlenka, jsme o.s. a prioritou není zisk a nabalování čím dál většího množství členů, ale i udržitelnost kvalitních vod. nměla by být prioritou spíš voda než spokojenost členů? Možná by se dala hledat cesta ve schválených stanovách a poslání svazů :o)))
NPetr Koch - Profil | Pá 28.11.2008 9:44:49
NMiloš_Dia - Profil | Pá 28.11.2008 9:42:04
NMiloš_Dia - Profil | Pá 28.11.2008 9:38:13
NPetr Koch - Profil | Pá 28.11.2008 9:33:02
Nkakr - Profil | Pá 28.11.2008 9:07:20
Zarybňovací plány se od let šedesátých mnohokrát měnily. Musíš je brát jako nepodkročitelné minimum. Zvýšily se i výměry revírů a počty členů. Vše spolu souvisí. Ovšem rozhodující faktor zůstává - ryba = KAPR.
Kde to žije - všechna témata
9:51NZákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává (Bleskovka) 5
9:40NNepromokavá bunda na boat a brození 0
8:10NZabezpečení člunu proti krádeži 24
5:53NEpoxid..kov..dřevo fan klub 693
5:19NDva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku (Bleskovka) 1
4:23NKorda Zig Kit 7
1:01NV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 38
PáNDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 52
PáNFeeder videa - výběr MM 201
PáNVýběr nových prutů a navijáků 20
PáNPENN TIDAL XT Long Cast - Naviják 112
PáNCestovni sea trout prut 51
PáNZraněné, postižené a mrtvé ryby 31
PáNVčelaření a rybolov 901
ČtNE-class 12´ 3,25lb/ Propel A 12´ 3,5lb? 5
Co je nového - všeobecné
0:06NBleskovka: Zákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
. . . NBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
Akční nabídky
Tournament wafters 3/5mm od FeederBaitZa 139 Kč
NOVINKA: Závodní nástraha určená pro měkký plastový trn, bajonety nebo na gumový kroužek, dóza obsahuje dvě velikosti: 3 mm a 5 mm, 5 příchutí. Více na www.chytil.cz
-36% Prut Fox Horizon X4 Spod/Marker 3,9 m/5 lb - 2 dílyZa 4.290 Kč
Nová řada prutů Horizon X4 těží z vysoce modulované, vícesměrné karbonové konstrukce s 2K fólií, díky které má prut lehkou ostrou akci.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
16.5.MO Protivín 10. ročník...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...
Doporučujeme e-shop
www.chytil.cz
Firma Chytil byla založena v roce 2000 a od té doby vyrábí nejrůznější návnady a nástrahy pro lov nejen kaprovitých ryb....











