Ceny Povolenek MRS 2009
Diskuse k bleskovce Ceny Povolenek MRS 2009
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
1x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
Nbart.bm - Profil | Ne 16.11.2008 20:39:18
NX - Rap - Profil | Ne 16.11.2008 19:35:05
NNoha - Profil | Pá 14.11.2008 22:52:25
NCottus - Profil | Pá 14.11.2008 21:39:05
A zůstali tam jen ti nejlepší!
NMrknato - Profil | Pá 14.11.2008 21:35:34
NCottus - Profil | Pá 14.11.2008 21:31:54
Sliby - jak od svazového hospodáře.Posera je to asi.:-)
NTurňa - Profil | Pá 14.11.2008 21:29:38
Vždyť to sliboval, já si dával takové naděje, že se to rozsekne a ono nic?
NCottus - Profil | Pá 14.11.2008 21:25:53
Dva měsíce uběhly (případ zvlášť složitý ) a ono nic ...
Někdo je tu skutečně za kašpara - ale svazového - svázaného.
Nkakr - Profil | Pá 14.11.2008 21:23:02
NMrknato - Profil | Pá 14.11.2008 21:17:26
NCottus - Profil | Pá 14.11.2008 21:15:58
Nkakr - Profil | Pá 14.11.2008 21:14:28
NMrknato - Profil | Pá 14.11.2008 21:12:57
NCottus - Profil | Pá 14.11.2008 21:10:50
A to jsme znalosti rybářské získali ve stejném kurzu:-))
Nkakr - Profil | Pá 14.11.2008 21:06:10
Co Ti brání pouštět ryby na současnou povolenku? Proč k tomuto ušlechtilému činu potřebuješ zvláštní bumážku? Tomu fakt nerozumím.
NMrknato - Profil | Pá 14.11.2008 20:51:38
NTurňa - Profil | Pá 14.11.2008 20:50:58
Jestli někdo chce povolenku ChaP tak proč by ji nemohl mít?
Že jsou peníze na zarybnění nepochybuji, a že by bylo vhodnější je využít lépe než utopit v kapříkách také věřím, ale je to o tom, že "většina" kapry chce - za své peníze za povolenku, bohužel a těm ostatním nedovolí ani tu "pitomou" povolenku.
AA mj. ještě poukazuji na rybářský zákon, který velmi dobře znáíš: "Povolenku k lovu pro dané rybářské revíry vydávají uživatelé rybářských revírů ZPRAVIDLA za úplatu.. Co význam tohoto slova znamená víš také, proto bychom nedávalli povolebky důchodcům zdarma, že?
A VŮBEC NEPLEDUJI ZA TUTO POVOLENKU, ALE O MOŽNOST VOLBY, VÝBĚRU MOŽNOSTÍ!
V tom jsi se spletl.
NMrknato - Profil | Pá 14.11.2008 20:45:46
Nkakr - Profil | Pá 14.11.2008 20:37:01
Co dvojí povolenka přinese lepšího? Více peněz do systému, nebo pov. Ch + P má být levnější?
Možná tomu nebudeš věřit, ale peněz je na splnění zarybňováků dost. Neříkám, že by se další nehodily, rozhodně by je šlo smysluplně použít. Ne je utopit v kaprech.
NTurňa - Profil | Pá 14.11.2008 20:14:43
Také to, že ty nevidíš jediný důvod prop tento druh povolenky ještě neznamená, že jej tu někteří jiní nevidí (mj. já také beru ryby a nejsem fanatický ChaP).
A, že to většině takto vyhovuje máš zřejmě také pravdu, jen mám ten hrozný dojem, že ta "většina" je právě v těch "zvolených orgáneh" svazu .
Ne nadarmo je pravdou, že ryba smrdí od hlavy, nic, ale vůbec nic by se nestalo, žádné důsledky např. na stav zarybnění a pod., kdyby se ta povolenka zavedla, ale já se nechci hádat.
Ndrozďák - Profil | Pá 14.11.2008 19:31:26
A vše má společného jmenovatele - základní tržní mechanismy ruku v ruce jdoucí se systematickou ochranou a péčí o revír. A povolenka leckdy doslova za pár babek. Evidentně to lze. Jenom tady ne. Zvláštní...
NPetr Koch - Profil | Pá 14.11.2008 18:40:35
NPetr Koch - Profil | Pá 14.11.2008 18:39:18
Nkakr - Profil | Pá 14.11.2008 18:33:01
Píšeš o věcech kterým při vší úctě k Tvému vzdělání moc nevíš. Nevidím jediný důvod, proč vydávat chyťapuaťácké povolenky. Souhlasím jen s tím, že ceny povolenek jsou plně v kompetenci Svazů.
NSilvan - Profil | Pá 14.11.2008 18:26:20
Co by měla členská základna požadovat? Toť oč zde teď běží:-)
Zatím to chápu tak, že většina, tedy (zejména) včetně těch všech "neparazitů", stávající stav akceptuje.
NTurňa - Profil | Pá 14.11.2008 18:21:00
Nutno přitom podotknout, že cena povolenek a jejich "nastavení", včetně možnosti vydávat povolenky CHaP je zcela v rukou členů těchto dvou "Občanských sdružení".
Do toho veřejná správa vůbec nezasahuje.
Howg - nemám brýle, tak odpusťte překlepy.
Nkakr - Profil | Pá 14.11.2008 18:08:54
Parazité nemohou nijak ovlivnit chod věcí. Dochází jen k vyrovnávání misek vah, jedna neustále se zvětšující, to jsou chyťapusťáci je vyrovnávána hmotností úlovků druhé , to jsou ti, co si ryby ponechávají.
V praxi to znamená, že se na úlovcích podílí čím dál tím méně členů. Vůbec nemám nic proti těm, kteří mají svůj podíl na úlovcích nastaven normálně. Zde můžeme diskutovat, co je normální.
Z té množiny, která ryby bere je jich většina. Otázkou zůstává, kde je hranice parazitů? Jsou to
určitě ti, kteří vloženou korunu za povolenku dokáží "zhodnotit" 2 x nebo třeba 5x, či ještě vice?
Na parazity se dá zvyknout a žít s nimi, ve válce mají vojáci také vši, nebo je likvidovat, třeba nastavením limitů. Možná by někteří odpadli sami, jiní by se přizpůsobili a ten nepřizpůsobivý zbytek odchytit a likvidovat nevydáním povolenky, eventuálně předáním orgánům činným v trestním řízení za pytláctví.
Na skutečných parazitech mně vadí, že se považují za chytřejší, než ostatní s tím, že všichni mají stejné výchozí podmínky. Bohužel, v tomto případě mají pravdu.
Likvidace parazitů je ovšem běh na dlouhou trať.
Nhraji - Profil | Pá 14.11.2008 18:00:00
NSilvan - Profil | Pá 14.11.2008 17:57:59
NMajsher - Profil | Pá 14.11.2008 17:33:50
NPetr Koch - Profil | Pá 14.11.2008 17:05:19
S koncem souhlasím, co s těma parazitama uděláme? :o)
Ngama - Profil | Pá 14.11.2008 16:42:40
Nkakr - Profil | Pá 14.11.2008 16:25:32
Souhlasím, že cena povolenky nezohledňuje cenu masa. Ani nemůže. Utopistické diskuze, že při vracení povolenky se sečte váha a vynásobí patřičným koeficientem zde proběhly.
Startovní podmínky při vydání povolenky jsou stejné pro všechny členy - teoreticky 7kg x 365 dní.
Zde si dovolím koupi povolenky přirovnat pořízení roční šalinkarty (legitky na tramvaj). Jestli někdo jede 8 x denně a jiný jen 2 x ,záleží na každém soudruhovi. Cena je stejná pro oba.
To, že více jak 50% vrácených sumářů je bez úlovku je také fakt. Stanovení limitu (ks,kg), který by zohlednil v ceně povolenky cenu odneseného masa není problém. Navíc, už to tady bylo (roční limit 40ks kapra). Nic to neřeší, valná většina na limit nedosáhne, je příliš vysoký. To, že velmi malé % členů velmi vysoko ovlivňuje množství úlovků je také fakt.
Nikdy jsem nebyl zastáncem nějakých regulací. Ale nepředstavitelně mně s..e jak pár jedinců vyloženě tyje ze stávajícího systému a parazituje na zbytku členstva.
Víš co je ale PROBLÉM ??
NIKOMU TO NEVADÍ (pominu-li diskuze na MRKu. které to nevyřeší).
NDalibor MC - Profil | Pá 14.11.2008 15:33:57
Cena pocitana na trzni rybu. Mne je ukradene jestli hospodar vysadil ryubu za kacku a ja ji chytim uz jako 5ti korunovou. Jde mi o to aby tam ta ryba byla.
Ndrozďák - Profil | Pá 14.11.2008 15:16:56
Pakliže se má hospodářství v rybařině změnit, musí se změnit i tento systém výpočtu. Není možné, aby se kalkulovala cena zboží (ryby) dle nějakých tabulek.
To, co si rybář odnese od vody je nutné zahrnout v ceně povolenky. Princip "kolektivní viny", kdy rybář vracející vodě většinu svých úlovků ve skutečnosti doplácí na rybáře, který využívá (a zneužívá) výhod levné povolenky nadmíru je nepružný a demotivační.
Povolenka už ve svém názvu obsahuje slovo povolení. Je to povolení k lovu. Už to samo o sobě má nějakou cenu, jelikož odráží min. administrativní úkony.
Odnesené rybí maso by mělo být zahrnuto v ceně, kterou rybář zaplatí navíc. Je to běžný a fungující model. Stačí na něj základní ekonomická pravidla.
Bez této změny (a mnoha dalších) nikdy nedosáhneme potřebného progresu
NModrák - Profil | Pá 14.11.2008 15:16:49
Nhraji - Profil | Pá 14.11.2008 15:05:36
NModrák - Profil | Pá 14.11.2008 15:01:50
Nhraji - Profil | Pá 14.11.2008 14:54:44
Co má rybolov společného s nemakačenky?
NModrák - Profil | Pá 14.11.2008 14:51:48
Ano, máš pravdu, že zakoupením povolenky získávám právo lovu. Nicméně domnívám se, že zahrnutí platby za ponechané si ryby, by dnešní stav rozhodně nezhoršilo. Přijde mi naprosto normální, že pokud něco chci a mám na to, tak si to koupím a musím za to zaplatit. Nejsem žádný pravičák a nepatřím mezi ortodoxní C&R zblblíky, ale tento systém bych uvítal. Proč? Třeba proto, že z hrubé mzdy dotuju nemakačenky vysedávající u vody, kterým koupí své povolenky dotuji ryby, co prodávají do hospody a pak v té hospodě ještě poslouchám jejich opilecký kecy, jak je to nahovno a že se málo sadí. Prostě, myslím si, že to chce nějaké to síto. A jaké je nejlepší? Domnívám se, že to, že se výše popsaný "sportovní rybolov" přestane vyplácet.
Nhraji - Profil | Pá 14.11.2008 10:27:10
Klidně si dokážu představit přírůstek víc než kilogram hmotnosti/rok
NNoha - Profil | Pá 14.11.2008 10:19:18
Nkakr - Profil | Pá 14.11.2008 10:14:17
Obdivuji Tvou svatou trpělivost.....
I ta ovšem má svůj konec.
NTurňa - Profil | Pá 14.11.2008 10:14:11
Ani se nedivím, ono
přání a skutečnost,
chtít a moci,
pohádka a realita
to opravdu nejde k sobě.
Nhraji - Profil | Pá 14.11.2008 10:05:56
NFleder - Profil | Pá 14.11.2008 9:54:23
A neměl bych problém třeba upravit ceny bezrybích povolenek i pro seniory. Určitě je lepší, když si starší člověk jde sednout k vodě, než aby seděl v hodpodě nebo doma...
Jistě, pomíjím ted otázku kontroly, to je na jinou debatu.Ale troufnu si říct, že minimálně část lidí by si pak dala pozor na to, jakou a kolik ryb od vody odnáší=ve vodě jich zůstane více.
Ted napíšu možná ne zcela přesnou věc, možná blbost, nejsem myslivec. Ale..neplatí snad u myslivců právo lovu? ale současně, jestli se nepletu je zde i poplatek za odstřel zvěře? někde jsem něco takového četl a pokud by to platilo u myslivců, nemuselo by to být nesmyslné u rybářů.
Nejde mi vůbec o zákaz přivlastnění si ryb /pokud se to děje v rozumné míře/, ale o podporu čistě sportovního rybolovu.
Nikomu by nebyl zakázán rybolov, ale dostal by na výběr mezi pouze sportovním lovem a lovem s ponecháním ryby.
Opět by bylo více penez práve pro vysazení většího množství násady. Pak je větší šance, že těch ryb bude ve vodě víc, že se ty ryby dožijí věku, kdy se mohou přirozeně rozmnožit. Neustále se zde opakuje, že například dravců ubývá a je to videt i na statistikách - takto by se mohli nejen více vysazovat oni dravci, ale současně i jejich přirozená potrava - opět protože systém dostane více penez.
NNoha - Profil | Pá 14.11.2008 9:45:19
Nhraji - Profil | Pá 14.11.2008 9:12:42
Základním problémem většiny diskutujících na MRKu je to, že vidí rovnítko mezi cenou povolenky a cenou tržní ryby, což je ovšem zcela zkreslený pohled na celý systém hospodaření na revírech. Uvedu příklad: z peněz utržených za povolenky se nakoupí a do revíru vysadí například 20 000 kusů podoustve dvouročka, jehož cena je 40 000,-Kč, ve stejném roce se odloví a rybáři si ponechají 1000 kusů podoustve v celkové hmotnosti 500,-kg, vyjádřeno v tržní ceně konzumní ryby (100,-Kč/kg) to dělá 50 000,- Kč. Logicky by se tedy zdálo, že se do řeky vysadilo ryb za 40 000.- Kč a odlovilo se za 50 000,-kč, tedy že v řece vznikne "dluh", ale to není pravda, je potřeba si uvědomit, že násada za 40 000 se v řece "zhodnotí" využití úživnosti řeky a ryby narostou bez toho, že by do nich MO investovala jedinou korunu.
Snad je to pochopitelné.
Jen pro dokreslení, na revíru Dyje 5 vysazení kapři přiberou ročně v průměru 1,5 kilogramu, tedy když vysadím 1000 jednokilových kaprů v hodnotě asi 60 000,-kč, v ideálním případě mám za rok 1000 kaprů o hmotnosti 2,5 kilogramu a ti mají hodnotu 150 000,-Kč.
NFleder - Profil | Pá 14.11.2008 8:58:02
Přece ty ceny určuje svaz, sice se v ryb. legislativě neorientuji, resp. to nedohledávám, ale nemyslím si, že by současné ceny /v ČRS -jsem z Prahy/ zvýšené oproti lonsku byly takto zákonem povoleny. On zákon opravdu určuje konkrétní cenu povolenky nebo je to odstupněné dle vysazených ryb etc?
Nftipalek - Profil | Čt 13.11.2008 21:41:29
a ještě nějaký menší, ale vzhledem k hloubce která je letos extrémě nízká si myslím že nic nepřežije zimu...v nejhlubším místě není ani metr vody :(
PS: pokud vám tam hází 35cm kapříky tak to pak jsou tvá čísla asi oprávněná....nenapadlo mě že máte 35 a dávají vám tam pidi kapříky
Nleguan - Profil | Čt 13.11.2008 21:22:21
Nleguan - Profil | Čt 13.11.2008 20:42:19
Nantony - Profil | Čt 13.11.2008 20:33:27
Takových lovců, kteří budou schopní vyčistit vodu od ryb se najde v každém koutku republiky několik, tak proč se to tady pořád řeší. Pěkně to tady někdo napsal, jak omezili počet kapra na 40 ks ročně a spousta lovců měla už v září 39 křížků a né a né ten 40-tý napsat. Je to jak ve fotbale, tam také nejvíc gólů padá v 90-té minutě, protože ta je suveréně nejdelší a dějí se v ní kolikrát hodně podivné věci.
hola
antony
Nleguan - Profil | Čt 13.11.2008 20:13:33
Nkakr - Profil | Čt 13.11.2008 20:02:47
Váš 1ha rybníček určitě požehnal sám Pán Bůh. Nasadíte 2x 10q kapra = 20q. Při průměrné váze lovených kaprů 2 kg/ks tedy 1000ks. Pak tam máte 5 borců a každý z nich uloví 300ks. Jak správně napsal student VŠP to máme 1500ks x 2kg = 3 000kg= 30q. Je to podobný zázrak, jako když Kristus Pán nakrmil bochníkem chleba tisíce poutníků.Nebo ostatní lovící jim tam zbývajících 10q kapra donese?
Když si něco vymýšlíš, dej tomu prosím alespoň reálný základ, to co píšeš je slint.
Nftipalek - Profil | Čt 13.11.2008 19:48:23
Ceny povolenek bych nezdražoval, ale rozhodně bych omezil počet úlovků. v ceně např. 50ryb a další s dokupovat....
Přeci jen současné fungování postrádá smysl. Obávám se, že žádný institut vám nezajistí lepší možnost zúročení cca 2 tisícovek ročně jako MRS....
Nleguan - Profil | Čt 13.11.2008 19:39:59
NCottus - Profil | Čt 13.11.2008 19:17:51
Nleguan - Profil | Čt 13.11.2008 19:16:06
Nhraji - Profil | Čt 13.11.2008 14:16:39
NPavouk28 - Profil | Čt 13.11.2008 13:42:34
NMichal - Profil | Čt 13.11.2008 13:31:48
NRomca - Profil | Čt 13.11.2008 13:23:57
NFleder - Profil | Čt 13.11.2008 13:15:59
Samozřejmě se větší důsledností kontrol..ale to je na jinou debatu.Ale tam je ta vynutitelnost-chápu.
Romca: oni se tihle "dedové" většinou neumí k rybám chovat. A tím myslím třeba kopání nemírových chycených ryb zpět do vody, čehož jsem byl svědkem.. Za tohle bych mu papíry sebral.
Ngama - Profil | Čt 13.11.2008 13:10:19
Kde to žije - všechna témata
14:56NZabezpečení člunu proti krádeži 15
14:27NV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 13
14:25NVelký Bílovec rybaření 53
12:14NSingleplayer a vše kolem něj 33
6:41NPlastova pramice Armor 400 6
ÚtNDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 41
ÚtNSada Hlásičů 2+1, ráda s výběrem 25
ÚtNKurz Teo Daška pro Otoše 275
ÚtNKabel k motoru od baterky 2
ÚtNPomoc echolot Lowrance reveal 7ts 2
ÚtNPřiposlech Fox rx 4
ÚtNPivo- craft beer 676
ÚtNMuška splávek - Dry dropper rig 6
ÚtNDeeper: tipy, triky a reálné zkušenosti 56
ÚtNÚhyn ryb laguna Dyje 7B (Bleskovka) 32
Co je nového - všeobecné
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
StNBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
. . . NBleskovka: Energetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky?
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...
23.5.78mé rybářské závody na rybníce...
Doporučujeme e-shop
GScarp.cz
Rádi Vás kdykoli uvítáme na našem internetovém obchodě rybářské potřeby a nově i v naší kamenné prodejně. V našem...










