NRendy - Profil | Po 3.11.2008 21:30:12
Koukám že je na čase odložit trojčičky a vytáhnout z regálu mušáky aftma 12 když ty chuděry žerou těsto .
NCottus - Profil | Út 28.10.2008 20:19:06
Těch průserů je víc....
Ale rybář je ještě víc , než člověk - on to pochopí!
NAlan - Profil | Út 28.10.2008 19:13:02
PepaČadek>Kdo je prosím ten tajemný Milan J., co velí MO Strakonice?
NLee-Haney - Profil | Út 28.10.2008 19:04:34
Kuwa stejně mi to nedá,tak krásná ryba a tohle:((
NSpratter - Profil | Út 28.10.2008 17:13:02
Miloš_Dia - No víš, on je celkově průser s pětkou pstruhovou i mimopstruhovou. Ale s pstruhovou asi větší to máš pravdu...
NMiloš_Dia - Profil | Út 28.10.2008 15:15:57
Spratter:
No, tam taky. Ovšem obecně je průser s pětkou pstruhovou, že?
Ntrnkáč - Profil | Út 28.10.2008 14:45:19
to je teda typické kdykoli chytí někdo velkého dravce a odnese si ho je jedno jestli se jedná o štiku sumce nebo hlavatku tak ostatní říkají že je dobře že ho odnesl že by žral jiné ryby to by teda bylo nejlepší všechny dravce vyzabíjet aby zbyli jenom kapři cejni amuři toustolobici atd. pak pozabíjet ještě je jen tak pro jistotu co kdyby se začali žrát mezi sebou. Pepačadek ono s tou štikou a kanibalismem to nebute tak horký on každej dravec když nemá potravu se uchýlí ke kanibalismu třeba takový okouni ty se žerou pořád na vzájem
NSpratter - Profil | Út 28.10.2008 14:42:13
Pepa - no na Otavě 4 možná už jen několik, ale na 5 asi bude ještě solidní množství...
NStanďour - Profil | Út 28.10.2008 14:38:12
mildas: Metuje je extrém, vždyť je to skoro potok, ale není snad pochyb o tom, že hlavatka je solidní predátor v jakkoliv velké řece. Nevím, kolik jich musí být na 1 km řeky, aby to ta která ustála. Mně jde o to, že např. v tom dokumentu si potápěč hraje s pstruhem s tím, že v této velikosti už nemá přirozeného nepřítele, a tak se ho nebojí. A pak tam nějakej mamlas nasadí hlavatku...
NPepaČadek - Profil | Út 28.10.2008 14:37:55
mildas: OK, já neznám Metuji.
Salmo1: Hlavatku a štiku nelze vůbec porovnávat. Štika má díky kanibalismu samoregulační schopnost. Dělaly se pokusy na rybnících, jaké množství štik dokáže zničit populaci bílé ryby. Výsledek byl, že to možné není, že bílá ryba vždy vydrží, protože pokud bylo v testovaný vodě štik už příliš a měli problémy lovit, začly se navzájem likvidovat.
NMr.Stick - Profil | Út 28.10.2008 14:34:51
@mildas: Ono jich tam zas tak moc už taky nebude, půjde spíš jen o úseky, kde jich bude náskládáno víc ... není to tak dávno, ce se chytali a brali "velcí potočáci".
Nmildas - Profil | Út 28.10.2008 14:33:58
PČ: OK, tak tedy 238,54 metrů řeky. V Metuji jsou vyskládané jedna vedle druhé.
NSalmo1 - Profil | Út 28.10.2008 14:33:36
Vše podstatné bylo napsáno.Jenom bych si teda dovolil připsat.V porovnání žravosti a chování mezi štikou a hlavatkou obecnou,že štika je oproti hlavatce dietní jehně.Hlavatka obecná čím je starší,tím rychleji roste a je ještě znatelně žravější.Hlavatka se vysazuje při potřebě zregulovat některé přemnožené druhy ryb v řekách.
NPepaČadek - Profil | Út 28.10.2008 14:31:18
mildas: A na Otavě je jich podle tebe kolik (na 1km řeky)? Podle Milana J. (který "velí" MO Strakonice, která spravuje O4) je jich v O4 už jen několik.
Nmildas - Profil | Út 28.10.2008 14:28:51
Pike: Máš pravdu. Stanďour je z té reportáže spíš proti hlavatce. Já jsem to myslel tak, že kdyby byla jedna na jeden km řeky, tak by to bylo OK. Uznávám, že jsem to napsal jako debil.
NSpratter - Profil | Út 28.10.2008 14:20:45
Mildas - taky nechápu, proč tam byly vysazeny hlavatky v takovém množství. Jinak abych se vrátil ještě k Otavě. Před rokem tam chytil jeden můj kamarád hlavatku o délce 122 cm a váze 18,5 kg, pak ještě jednu asi 10 kg. Jinak tam stále ještě hlavatky jsou a dokonce bych řekl, že ta voda skrývá i větší monstra. Sám o jednom vím, ale ulovit jej - to chce především moře času a potřebné štěstí...
NPike - Profil | Út 28.10.2008 14:18:45
Mildas: Ten tvůj výrok kandiduje na hlášku měsíce :-) Chyba lidí je to vždycky, o tom se tu taky furt bavíme. Hlavatka se do Metuje či Otavy sama nedostala.
Njealoussy - Profil | Út 28.10.2008 14:11:59
Ty zabery pod vodou jsou nadhera,jdu zkoukout dalsi dily,treba tam jeste neco podobneho bude :)).
Nmildas - Profil | Út 28.10.2008 14:01:52
Lee, mrstik: znam to tam fakt dobre. Ubytek tam je a velky, ale furt je to slusne zarybnena voda. Tam to neni az tak chyba hlavatek, ale tech, co je tam vysadili. Je jich tam proste moc a je to mala voda.
Standour: psal jsem to niz. Naprosto nevhodna reka pro tuhle rybu.
NMr.Stick - Profil | Út 28.10.2008 13:54:10
@Lee-Haney: To video je naprostá pravda, řeku mám celkem blízko.
NLee-Haney - Profil | Út 28.10.2008 13:46:56
No stanďour viděl jsem to video a pokud je to pravda co je tam k vidění tak musím přiznat svůj omyl.Krásná ryba ,ale asi moc žravá:((
NMiloš_Dia - Profil | Út 28.10.2008 8:41:45
RWC.
Před lety jsem stál v Hydčicích pod lávkou a kolem mě protáhla nějaká velká ryba muškaře. Zatnul ji u vápenky a vyndal ji až u hřiště - cca něco přes půl kiláku šel vodou. Pak šel kolem mě zpátky a ryba nikde - že prý to pustil, bo to byla hlavatka. Měřil to - mělo to 80 cm. Podle všech indicií tam řádí dodnes. Takže dnes to má takových 1,3m...Málem jsem toho klučinu zahlušil.
Ndvorak - Profil | Po 27.10.2008 23:54:47
Jo a brzy k ní přibyde další,ta co mě nedávno u nás na Labi"štípla"nejmilejší rotačku,nechala se celkem v pohodě přitáhnout a pak zbaběle prchla. No nic,řeka se vyčistí od listí a milá hlavatka půjde!!!
Nmirmen - Profil | Po 27.10.2008 23:12:01
jo, pěkná ryba.
A dobře, že dostala do kebule, je nepůvodní, do našich vod nepatří.
Nsven - Profil | Po 27.10.2008 21:15:00
Lee-Haney: To byl jen takový příklad. Já nejsem ani kaprař ani pstruhař . Vlastně ani nevím do jaké kategorie patřím , asi čudlař.I když mám i pstruhovku tak ani pstruhy cíleně nechytám,jen tlouště ,ostroretky , podoustve a okouny . S těmi různými druhy povolenek máš pravdu ,určitě by se vyřešilo spousta problémů. Na toto téma už proběhlo mnoho diskuzí a zatím bez výsledku.
NDalibor MC - Profil | Po 27.10.2008 20:59:52
Paní Balounové děkuji, a přeji dobrou chuť. A to myslím upřímně.
Nsliver - Profil | Po 27.10.2008 20:33:40
Tak nezná Andyho Littla, pche.
NLee-Haney - Profil | Po 27.10.2008 20:28:10
Sven máš pravdu v jedné věci udělá se jedno a budou chtít další.Ja taky nesouhlasím aby měli možnost chytat 24 hodin všichni rybáři, taky nesouhlasím , dokonce ani nechci lov na 3 pruty pro všechny.Ale proč nedat větší volnost rybářům kteří si platí povolenku a ryby pouští, proč neudělat dva druhy povolenek?Proč mám mít stejné podmínky lovu já který od vody nic neodnesu s člověkem co si za rok odnese přes 40 ryb a tím pádem parazituje na lidech co ryby neodnáší?
Je toho víc.Dokazal bych tady ohledně dvojí povolenky vést diskuzi a hodit i nápady o kterých jsem už delší dobu přemýšlel , ale nemělo by to smysl.Navíc to nechci řešit zde v tomhle tématu.
Další věc je že srovnávat pstruhařinu s kaprařinou je blbost.Nebudeš přece požadovat abys mohl vláčet na dva pruty, abys mohl chytat v noci.Přeci jen pstruhařina je trochu specifická a nejdou tam vyžadovat podmínky jako u lovu kaprů.No hlavně at to nikdo nepochopí tak že pstruhařina je podřadná, právě že ne, ale prostě tam je lov úplně o něčem jiném a jiný styl lovu.
Nsven - Profil | Po 27.10.2008 20:12:06
Lee-Haney : asi jsem se měl vyjádřit přesněji. Nemám nic proti pouštění trofejních kaprů ,právě naopak. I když nejsem ortodoxní kaprař ,tak velké kapry vždy vracím. Pokud si nějakého vezmu ,má 45- 59 cm. To je moje osobní míra. Myslel jsem to tak, že až dojde k "70". začnou se klást další požadavky : 3 pruty ,4 pruty, 24 hod. apod. A jak k tomu příjdou rybáři na pstruhovce ? Ti neřvou ,tak nic nedostanou. Na celoroční povolenku budou lovit dál od 16.dubna do 30.listopadu, na jeden prut ,tři dny v týdnu. A jak k tomu příjdou na malých revírech ,kde nebude přes dva carpteamy ani kde nahodit. Ti kteří trofejní ryby vracejí, to budou dělat dál bez ohledu na předpisy a Ti co je odnášejí ať ke konzumaci nebo prodeji je budou odnášet i přes zákaz.Když chytím na pstruhovce malého candátka ,tak to také přes zákaz pustím.
NRoyale with Cheese - Profil | Po 27.10.2008 20:08:13
Spratter > myslim, že teď je ideální čas se v Horažďovicích angažovat.
NSpratter - Profil | Po 27.10.2008 19:47:11
Royale with Cheese - Samozřejmě, že mě záleží na osudu našich revírů. Otavu 5 znám od mala a rybařím na ni. Je to krásná řeka. A máš naprostou pravdu: Skutečně jsem byl členem MO Horažďovice. Jenže neschopný a tupý vedení MO neustále vysazuje důchodcům a masařům kapry, kteří zde nemají co dělat. Moje přání a přání normálně myslících členů (a že nás tam byla menšina) bylo nevysazovat kapra a obnovit vysazování původních druhů ryb, které vymizely (parmy, ostroretky). Bohužel nám nebylo vyhověno. Navíc po dalších sporech jsem z MO HD odešel. Bohužel teď nemám moc času, zabývat se touto problematikou, protože studuji docela náročnou školu a volný čas využívám k výpravám do zahraničí nebo k závodnímu rybolovu a na klasickou pohodovou rybařinu u své oblíbené řeky a starosti o ni nezbývá čas.
NLee-Haney - Profil | Po 27.10.2008 19:33:12
Sven máš pravdu v mnoha věcech, ale jedna věc ti uniká a to více lidem.Věčný problém mezi lidmi tady je to že každý si myslí jak kapraři zde protěžují kapra a chcou jeho co největší hájení a ty napíšeš aby to nebyl zas extrém a já ti na to můžu napsat jediné, čím větší to bude extrém tím mín bude potřeba těch kaprů sypat.Je mi jasné že u nás extrémy ohledně kapra nikdy neprojdou, protože přeci jen kapr je u nás konzumní ryba, ale jak říkám díky milným vyložení příspěvků kaprařů si hlavně pstruhaři myslí že právě kapraři chcou chránit kapra tak aby ho bylo ve vodě co nejvíc, ale tak to není....Jednoduchá rovnice čím mín se ho vytahá tím mín se ho musí nasadit a tím víc zbyde na ostatní druhy.Bohužel tahle rovnice v ČR platit nebude,tudíž se pořád budou sypat kapři do zblbnutí světa a tak tu budou pořád vznikat rozepře mezi kapraři a pstruhaři.....
Bohužel kvůli pár dementům co dovedli kaprařinu do extrému typu že si zapnou pípaky a jdou se do stanu dívat na televizi kterou jde slyšet na celý revír a u prutů se už neukážou za celý den apak se ožerou a chrápou celý den se všichni kapraři hážou do jednoho pytle.Mě se taky nelíbí že na 1 hektarovém rybníku už půlka rybářů nosí kvíkáky jen aby byla in.Ten signalizátor je dobrý pomocník, ale opravdu nevím proč ho nosí lidé co jdou na ryby na jeden necelý den a chytají na rohlík....
A tak si udělal obrázek ,, Nesnáším_závistivce'' právě díky těmto lidem, problém je v tom že ti velicí kapři se nechytají na pípáky, nechytají na kus blátěné koule, nechytají na haluz, chce to taky něco umět...
No ale tohle je offtopic jak svina.
K te hlavatce si myslím že se všichni schodnem že ta ryba nebude vadit tam kde bude mít dost potravy i přesto že není původní .
Stejně je zajímavé jak se všechny témata zvrtnou v guláš a hádky:D
NRoyale with Cheese - Profil | Po 27.10.2008 19:22:18
Spratter > jestli ti fakt leží na srdci osud našich revírů a Otavy zvlášť tak s kámoši popadněte pruty a zbavte jí těch hejn kaprů, kteří tam (minimálně na pětce) nemají co dělat, které tam neni nikdo schopnej chytat a kteří vypadají jak z koncentráku. Osprey je v pohodě a doufám, že udělá to samý. Pak lobbuj za zarybnění Otavy tím, co tam patří a není tam ( předpokládám, že jsi členem MO Horažďovice, když jsi z Chanovic). No a teprve nakonec bych si lámal hlavu s trofejníma hlavatkama :-).
NJozka - Profil | Po 27.10.2008 19:00:19
nesnasim_zavistivce - ® Asi Ti daruju trochu boiliesu a pípák!!!!Ty za to,ale půjdeš se mnou a ukážeš mi jak se to dělá!!!!To si vážně myslíš,že stačí mít tohle a máš megakapra??
Nsven - Profil | Po 27.10.2008 18:48:21
Spratter: Nejsem si jistý, jak bych se zachoval při chycení takové hlavatky. Nejdůležitější hledisko při mém rozhodování by bylo,kde k tomu došlo ,v jakém revíru. Někde může být vítána a jinde je to liška v kurníku. Například v jednom našem revíru vysadil jeden dobrák bez souhlasu hospodáře několik sumců. Sumci dospěli a pravidelně se vytírají. Každý rok se tam sypou tisíce línů ,desítky mírových úhořů ,násadoví kapříci atd. Chycení líni a úhoři se nechají spočítat na prstech jedné ruky. Všechno stačí přemnožení sumci sežrat. A když nás někdo nějakého nevítaného hosta zbaví a dovolil by si to zde publikovat, bude za to sklízet místo poděkování jen osočování. Také se mi nelíbí protěžování kaprů na úkor jiných druhů ryb. Proti "70" vcelku nic nemám ,pokud tato akce nezačne zacházet do přílišných extrémů. Jak píšeš ,že jediná možná metoda na soukromých revírech je "chyť a pusť ". To máš pravdu ale tam je hlavním důvodem to ,že vrácená ryba přináší majiteli více zisku ,neboť je na "více použití".
NPepaČadek - Profil | Po 27.10.2008 18:16:47
RwC: ne Michal ale Míra=osprey zde na mrku.
jinak by Michal mohl přinést do rybařiny kurzové sázky. Např: chytí RwC zítra něco přes 40? 12:1, Vyhraje PepaČadek následující CW 15214885211455:1 a tak :-)
NPepaČadek - Profil | Po 27.10.2008 18:14:21
nesnasim_zavistivce: to napiš to kaprařiny, že boilies a pípáky sami chytají ryby.Koulováloši tě ukamenují :-))))))))
NPvl - Profil | Po 27.10.2008 18:14:06
nesnasim_zavistivce - ® Je jasně vidět , že přehled teda máš :o§)))))))))))))))))))))))))) .
nesnasim_zavistivce - ® Po 27.10.2008 18:11:11
"" ale mrzi me, ze i do takovy hezky a klidny cinosti jako je rybareni, se zavadeji technicky novinky, ktery (kdyz to prezenu) tu rybu chyti sami. Hodim par boilies rybce primo pod nos, pak na me zapipa kamarad signalizator a ja jenom trochu rychlejc zvednu prut a vytahnu si megakapra. Ale vam nechybi ten pocit, kdyz se policajt houpe na vlasci?? """
NRoyale with Cheese - Profil | Po 27.10.2008 18:13:18
Pike > Michal Horáček rybaří? No tak to jsme všichno v prdeli! Doufam, že se bude dál lokalizovat v Roudnici. Kdyby se dal do holportu s Drápalíkem, je to konec.
Nnesnasim_zavistivce - Profil | Po 27.10.2008 18:11:11
Sorry, nechtel sem bejt tak utocnej ani zavistivej, ale mrzi me, ze i do takovy hezky a klidny cinosti jako je rybareni, se zavadeji technicky novinky, ktery (kdyz to prezenu) tu rybu chyti sami. Hodim par boilies rybce primo pod nos, pak na me zapipa kamarad signalizator a ja jenom trochu rychlejc zvednu prut a vytahnu si megakapra. Ale vam nechybi ten pocit, kdyz se policajt houpe na vlasci?? Trocha ty nejistoty, jestli ho trefim, nebo ne?? Ja nikomu neberu to Chyt a pust, ale jak sem zminil vyse, zivotni ryba se myslim MUZE zbavit zivota. Proste kdyz vim, ze uz nic takovyho nechytnu, tak nevidim nejakej moralni duvod, proc ji vracet vode. Nehlede na to, ze konkretne hlavatka nasem useku Otavy nema co delat.
NSpratter - Profil | Po 27.10.2008 18:10:32
Sven - ano, ono také záleží na úhlu pohledu na celou záležitost. Chovatelskou problematikou se moc nezabývám. Buď si jistý, že plně rozumím tvým argumentům. Neodsuji chov ryb a nemám v úmyslu slučovat chov a lov. Navíc myslím, že v dnešní době existuje naštěstí pro sportovní rybolov v ČR značné množství soukromých revírů, kde je jediná možná metoda chyť a pusť. Ale na druhou stranu to nemění můj názor na to, že exempláře jako je např. takováhle hlavatka by se měli vracet vodě. Také podporuji projekt k-70, protože si myslím, že je to správná věc a doufám, že bude v co nejkratší době zaveden na co největším počtu revírů.
NJovánek - Profil | Po 27.10.2008 17:32:54
Hlavatka nejen u nás v některých revírech zdomácněla,proto se už nejmenuje podunajská,ale obecná.Myslím,že když do novin někdo něco napíše,má se ujistit,zda píše správně.
Jinak úlovek obdivuju,je to kus. A že lovcem je ženská,nehraje roli.
Nsven - Profil | Po 27.10.2008 17:22:33
PepaČadek : Díky.
NPepaČadek - Profil | Po 27.10.2008 17:14:06
sven - ® Po 27.10.2008 17:12:18
skvělý zápis, děkuji
Nsven - Profil | Po 27.10.2008 17:12:18
Spratter : nemůžeš srovnávat problematiku anglického a českého sladkovodního rybářství. My jsme malá vnitrozemská země ,téměř plně závislá na chovu ,lovu a konzumaci sladkovodnich ryb. Naproti tomu Velká Britanie je ostrovní stát, zaměřený na mořský rybolov. Chovem sladkovodních ryb se zabývají v zanedbatelném měřítku . Jako konzumní, jsou pro ně sladkovodní ryby naprosto bezcenné. Proto s nimi pouze "sportují". Kdyby si ryby odnesli jako naši rybáři ,neměli by příští rok co chytat. U nás toto nehrozí a budeme-li se bavit o kaprech pak v žadném případě. Kaprů je všude nadbytek a chovatelé je mají problém na trhu udat. Většina revírů u nás není příroda ale obhospodařovaná voda s rybími broilery. Věřím ,že máš nastudované a obdivuješ špičkové, britské rybáře. Ale nesměšuj lov s chovem. Skus získat nějaké informace také o chovatelské problematice v Britanii , abys mohl nahlédnout na problém i z druhé ,daleko důležitější stránky. Lov je až druhořadá záležitost.
NPepaČadek - Profil | Po 27.10.2008 17:06:54
alan: to nevím. :-)
A Anglie je taky země, kde nesmíš mít na plotu ostnatý drát, protože to může zranit zloděje a podle nějakýho zákona nesmíš mít na veřejným místě (což hranice tvýho pozemku je) nebezpečný předmět - případ z nedávný doby. Anglie je dost pošahaná země.
Spratter: něco o UK vím, moje žena je UK citizien (i když už tam dlouho nežije)
NSpratter - Profil | Po 27.10.2008 17:05:37
Ahoj Pepo, Já nepreferuji Angličany, ale anglický způsob rybolovu. Samozřejmě, že existují lidé, kteří se k rybám chovají dobře a kteří špatně jako všude na světě - nedělám si iluze. Ale jedno vím: angličtí sporotvní rybáři - ti "opravdoví" jdou správným směrem. Neříkám, že po nich máme opičit, ale můžeme najít svoji cestu, která se té jejich budu podobat...
NAlan - Profil | Po 27.10.2008 17:03:45
PepaČadek>Tyjo! A vědí to ti psi? Osobně bych teda nesnesl vystíhovanýho čokla, co by mě denně votravoval s novejma fórama, jen aby si zachránil kejhák! Třeba takovej moonwalk s drbáním na koulích a už by šel...
NPepaČadek - Profil | Po 27.10.2008 16:59:21
Spratter: Ono nejsou Angličani jako Angličani. Je pravda, že některý se k rybám chovají slušně. Ale taky jsou tam lordi co chytají v klubu v saku z anglické vlny a čepicí alá princ Charles "sportovní plavačku" Chytají plotice, ty sypou do vezírku, po chytání je sportovně zváží a pak je polomrtvé nasypou do vody. A pokud se v klubové vodě objeví štika, tak jí gentlemansky šlápnou na hlavu, bo jim žere plotice.
Nepřeceňuj ve svém anglofilství Angličany. Země kde je legální zabít svýho psa (třeba když blbě běhá dostihy, nebo tě už nudí) není nej příkladem vztahu k přírodě nebo zvířatům.
NSpratter - Profil | Po 27.10.2008 16:57:15
Pike - ty budeš asi muškař viď?
NPike - Profil | Po 27.10.2008 16:55:38
Spratter: To bezesporu. Anglie je vzor moderního rybáře, pokud tam něco dělají, dělají to správně.
NPike - Profil | Po 27.10.2008 16:54:10
Spratter: To, že M.Horáček k filosofii tíhne, to vím. Ale že se poté, co prodal Fortunu dal na rybařinu, to jsem netušil.
Nmildas - Profil | Po 27.10.2008 16:53:58
Prvnich 120 prispevku to byla pekna debata plna argumentu, ktere mely hlavu a patu, i kdyz jsem s nekterymi nesouhlasil. Nastal cas ji z oblibenych vyradit :-(
NSpratter - Profil | Po 27.10.2008 16:53:37
Pike - Jinak já neříkám, že moje názory jsou správné. Jen říkám svůj osobní postoj podložený argumenty...
NSpratter - Profil | Po 27.10.2008 16:52:06
Pike - taky zajímavá myšlenka. Ale spíše filozofická. A je na hodně dlouhé psaní. Ale myslím, že odpověď by tě možná dal článek M. Horáčka z zářijového čísla kajmana...
NPike - Profil | Po 27.10.2008 16:51:22
Pvl: Když to tak čtu, tak Spratter se rybám zjevně po jejich porážce ukloní a požádá je o odpuštění. Pak by si to ta ryba s tou sebevraždou rozmyslet mohla. Ryba zapomene, že ji někdo dlouho tahal za hubu, unavoval v proudu, po omluvě na to zapomene, v klidu to rozdýchá a jako by se nic nestalo. Učiněný gentleman z Anglie.
Nsliver - Profil | Po 27.10.2008 16:51:13
A co Andy Littla, znáš ?
NSpratter - Profil | Po 27.10.2008 16:43:42
sven - ani nevíš, jak jsem rád, že jsi nakousl tuhle problematiku. Mohu říci - bohu díky, že metoda chyť a pusť přišla. A také jí naštěstí začíná prosazovat víc a víc rybářů. I když někteří jen proto aby byli "IN" Ale je to jako s tím odpadem. Každý důvod je dobrý. Když mi píšeš: " Zapomeň na to, že to v Anglii dělají z důvodu lásky k sladkovodním rybám." Patrně asi nevíš kdo jsem. Já se anglickým rybolovem zabývám celý život. Studoval jsem dlouhé hodiny způsoby chytání angličanů. S mnoha anglickými rybáři se znám osobně. Jíní jsou mími životními vzory - třeba jako Andy Orme, Jim Gibbinson a další. Nevím, jestli si četl nějaký můj článek, jako, že už jsem jich napsal do různých časopisů dost a dost a skoro v každém se zmiňuji o rybaření v souvislosti s anglickými podmínkami - klidně si kup příštího Rybáře nebo Kajmana a ujisti se. Jinak mořské ryby - chytané sportovními rybáři se dnes již pouští zcela běžně. Něco jiného je to u rybářů, kteří mají komerční rybolov jako zdroj obživy. Rád bych se také vyjádřil k tvé další myšlence "Nikdy nebylo mezi rybáři tolik řevnivosti, závisti a dokonce nenávisti jako nyní. Slušný rybář si nevzal každou rybu kterou ulovil ani dříve. Jestli je někdo vegetarián nebo ryby nejí je jeho problém." Možná máš pravdu a český národ skutečně nemá na to, aby pochopil skutečné zásady sporotvního rybolovu jako Angličané, ale myslím, že za pokus to stojí... Celý problém je, že se nesmíš koukat na rybu jako na kus masa.
NPvl - Profil | Po 27.10.2008 16:32:16
Pike - ® Jestli jsou ryby tvého ražení , určitě to hodí za hlavu :o§)
NMinnow67 - Profil | Po 27.10.2008 16:32:09
PepaČadek: Nikde jsem nepsal, nic o tom, jestli mi vadí nebo nevadí, že si tu rybu nechala. Je mi to úplně jedno. Komentoval jsem ten žvást, co psal "nesnasim_zavistivce". Histerko :-D
Nmildas - Profil | Po 27.10.2008 16:30:53
MilosK: vim o jedne jeste o mnoho km vys na Jizere. Hospodar je z ni na mrtvici, v tech mistech si slovuji li na vyter.