Nkasper - Profil | So 9.4.2011 21:22:46
hmm a co s těma karáskama bude dělat? kdysi jsem takle tahal slunky a k čemu to? další věc to už tady opravdu nikdo neřeší, že se kostákama nevnadí? Nebo rybářský řád dodržuji jenom já....
NSAHIB - Profil | Ne 9.12.2007 17:29:21
pánové,
bylo to tu pěkně napsáno,že je zdejší MRK pro všechny,klidně tedy i ve slovenštině...plně souhlasím že zde mají právo napsat to ve své řeči,je to jejich národní hrdost,proč by to měli překládat...
a ti,kteří by to tu měli od nich raději v "angličtině",tak mi to připadá,jako mnoho dalších náznaků,že co je od východu,tak že to sem nepatří,ale co je od "západu",klidně - angličtinu raději....že to je good..
každý zde má právo napsat svůj názor a v řeči,ketrá je jeho rodnou...a jak to napsal M.M-o tom,jak to napíšou,nerozhodujeme my,ale šéfové a majitelé těchto stránek.A pokud to oni dovolí,nevadi jim to,tak mi ostatní nemáme právo to kritizovaz,někoho narážkama urážet...
jsme tu proto,abychom si vyměňovali svoje poznatky,fotky,videjka,skamarádili se a pod...takže:mě to problémy nedělá,ani možná většině a pok pár jedincům to tu vadí-tak si najměte tlumočníky a překladatele...není tento postřeh vůči nikomu osobně namířen,je to jen můj osobní názar,za tím si stojím,co jsem napsal a basta! ať si to každý přebere podle svého,pokud m,á chuť si trochu namáhat mozek ...a bratři slová,nmě zde osobně vůbec nevadíte,ba naopak,jste zde kořením v pravém slova smyslu...
NHornet - Profil | Ne 9.12.2007 10:32:20
Prepáčte,ale napadá mi iba jedna veta " Blbci alebo nacisti ".
NLaky - Profil | Pá 2.11.2007 23:38:35
MM: nic si z toho nedělej tento článek je oproti minulému článku autora opravdu na velmi slušné odborné úrovni a to možná ty některé zarputilce štve. Já dávám tentokrát 1 minule to bylo ale za 5. nicméně přeji ať se autor nenechá moc odradit a píše dál.
Nkajda - Profil | Čt 1.11.2007 20:32:28
Moc hezky clanek-jen takovych vic!!!!Hlavne ze to prectu bez znalosti ,,cizich" jazyku.Jooo a rad-autore-DIKY!!!
Njepice - Profil | Čt 1.11.2007 16:19:28
taky nechápu ty co slovenštinu nemusí. je to velice podobnej jazyk a i když ten článek přelouskávám kvůli několika malým odlišnostem slov, tak určitě v něm je vždy něco nového nebo poučného
NDave R.G. - Profil | Čt 1.11.2007 9:39:15
Pro všechny antislováky::: Můj názor je takový, že nechápu ty, kterým dělá problémy Slovenština, resp. fakt, že článek je na českém serveru slovensky. Přece ta řeč je skoro stejná! Navíc, sešli jsme se tu jako rybáři, jako banda, která má to to svoje, do čeho jsme zapálení a ne řešit takovou banalitu. Za poměrně krátkou dobu, co jsem tu registrovaný jsem přečetl opravdu dost článků (denně čtu tak 2 hodiny, v práci, škole, po večerech) a doteď mě nenapadlo přemýšlet nad tím, že je něco slovensky a mě to mohlo "vadit?!" Člověku, který tu přišel za rybařinou a něco se dozvědět, nikdy Slovenština vadit nebude. Např. Já jsem sledoval rybářské filmy i v Maďarštině, jen abych viděl něco nového a bylo mi úplně jedno, že to mu nerozumím...
NMartin M. - Profil | Čt 1.11.2007 9:05:59
LuboO> na MRKu take zverejnujeme slovenske clanky hromadu let a zaporne ohlasy jsou az u tohoto autora, nechapu to :-(
Nsnappa - Profil | Čt 1.11.2007 8:28:24
Nedelal bych si hlavu s Pepin: Je to Nacionalista karas. Cely zivot chyta jen Karas
Dulezite je ze clanek je parada a to je vse.
A ted uz se vratme k rybam.
Nabc2 | St 31.10.2007 23:07:07
Papin: Á , pán je evidentně odborník na karasy a nachytal jich víc než všichni dohromady...tak pak to chápu. Mě by to taky strašně nasralo, kdyby mě to téma takhle někdo vyfoukl. A ještě k tomu slovensky. Hanba hnůj!!!!!!!!!
NAlan - Profil | St 31.10.2007 23:03:20
Copak slovenština, ale co latina? Auratus je přece zlatý, stříbrný by měl být Argentus. No to je bordel. Člověk se vrátí z práce, chce si odpočinout a ještě musí přemýšlet nad Linném. Nebohá lopata vypíná Mrk a otevírá Ústavní právo v angličtině... Děsná představa.
NLuboO - Profil | St 31.10.2007 21:51:32
Precital som si tych 55 prispevkov a clanku ako takemu je venovanych nejakych 5. Zbytok je polemika o slovencine a cestine. Osobne prispievam clankami na jeden slovensky web, zamerany na turistiku a mame tam aj ceskych autorov, ktori pisu v cestine, a nikdy (!) nikto na tuto temu nepovedal ani slovo. Je mi luto ludi, ktori necitaju clanok len preto, ze je v slovencine, pricom keby bol v AJ, tak by ho urcite luskali. Clanok je vyborny, a tie kecy o tom, ze "slovencinu nemusim" je podla mna obycajna blba poza.
Ndanulko - Profil | St 31.10.2007 21:47:17
Radšej sa snažme porozumieť rybám, ja mám s tým večný problém :) Odjebať sa odtiaľto niekam k vode a chytiť šťuku, zubáča, či toho ostriežika!
Nbrach - Profil | St 31.10.2007 21:24:48
Slovenčtina, čeština - pohoda.
Ale karbanátek ze stříbrňáků - to je pošušnáníčko...
NCarpMaster | St 31.10.2007 21:19:11
Vyjímečně musím souhlasit s Tomem ohledně slovenštiny. Ono i na úřadech je možné podat žádost ve slovenském jazyce ... takže nevidím důvod proč by tady měl být nějaký překlad.
K článku. Sice jsem ho prolouskal jen narychlo, ale souhlasím a musím dodat, že karas (O. - St.) je vděčná ryba. Sice na mnoha místech se přemnožuje a pak vznikají "zakrslíci", ale co se týká samotného lovu, tak to je zábava ...
NPapin - Profil | St 31.10.2007 21:16:25
snappa,abc 2 a važte slova akorát to mluví o tom jaký jste zastidlí chudáci,že se zmůžete jen na pomluvy...když vás štve můj názor..tak to neřešte!!! je to můj názor a ne váš!!! a řešit tady mé IQ jenom proto,že jsem toho názoru,že by se články měli přeložit do češtiny je opravdu ubohost...a pro snappa: Karasů obecných a stříbřitých jsem nachytal víc jak tys viděl za celej svůj život!!!!
Nsnappa - Profil | St 31.10.2007 21:06:37
Doncoyote---- Moje rec.
Nsnappa - Profil | St 31.10.2007 21:05:02
TK- Nemusis se stydet rict svuj nazor. Je to svobodna stranka muzes urcite rict co mas na jazyku. Jen ze nam vykladas s ceho vseho mas maturitu a slovenstinu nezvladas. A pokud ji zvladas a odmitas cist jen proto ze to je slovensky Tak to mas neco proti slovakum. Ze by? Proc se radeji nedivas co je v clanku a jsi rad ze tomu muzes rozumet a neco se dovedet!
Nsnappa - Profil | St 31.10.2007 20:58:57
Tak to si myslim je uz pod uroven ( PEPIN). To ze ty si musis brat slovnik na slovenstinu urcite ukazuje tve IQ.
Slovenstina je pekny jazyk a cte se uplne stejne jako cestina. Jsou tam rozdilne nazvy ale kazdy tomu rozumi. Autore clanku. -- Jen tak dal. byl to super clanek a myslim si ze mnoho lidi se v ruznych vecech poucilo. A Hlavne Pepin. Urcite ani nevedel co je to Karas.
Ndoncoyote - Profil | St 31.10.2007 20:52:52
Přijít unavenej po práci, chtít si oddechnout a teď najednou slovenština a ono to musí přemýšlet nad každou věto, jak to vlastně je. Takový člověk má asi unavené tělo, hlavu ne, tu neunaví. Tak ať ji zkusí zhuntovatnad každou větou. Domnívám se, že průměrný Čech středního věku s přečtením článku v této cizokrajné řeči problém mít nemůže a nejspíše ani nemá. Prázdná česká makovice ano. Slovenští specialisté, psaví rybáři, čiňte se, pište ve své mateřtině, ať ti naši mudrlanti úpně nezakrní. I když vlastně proč ne.
Nabc2 | St 31.10.2007 20:38:54
Papin a ostatní: Ty vo*e už je to tu zas, kdejakej línej pi*us má kecy místo aby sednul a něco užitečnýho napsal sám...Když to někdo nechce číst, tak to nečtěte, ale držte huby... Je tu spousta jiných (většina), kteří si to rádi přečtou, takže bratia jen tak dál a nenechte se odradit nějakýma mentálně nedozralýma embriema. (Taky názor, ne?)
Nsplavek - Profil | St 31.10.2007 19:59:42
Připadá mi směšný tady řešit slovenštinu, je to i pro mladší ročníky srozumitelný jazyk.Jsem rád za každej dobrej článek a je mi fuk jestli je česky , nebo slovensky napsanej.Kdo nerozumí a neumí číst psanej text, tak mu nepomůže ani nejvýtříbenější čeština.Ostatně, osobně, nepovažuji slovenštinu za cizí jazyk.A některé jazykové perly, co se tu občas objeví, vypovídají o velmi špatné docházce na hodiny mateřského jazyka.
Nsmradzjzd - Profil | St 31.10.2007 19:53:28
MM- jo tak ten je boží :-)
Ale třeba- šťuka sa ulakomila na strímer- je taky kouzelný
NMartin M. - Profil | St 31.10.2007 19:45:27
smradzjzd> napr. krasny vyraz "Odjebať sa odtialto" :-)
Nsmradzjzd - Profil | St 31.10.2007 19:20:52
Pěkný článek. Samozřejmě že sem slovenština patří, navíc se líbí mi některé jejich obraty.
NJaro - Profil | St 31.10.2007 18:27:59
Neprečítať si článok, ktorý ma inak zaujíma, len preto, že je písaný v slovenčine je podľa môjho názoru praobyčajná hlúposť. Ak ma niečo zaujíma, tak si to prečítam a preložím aj z mongolčiny, nieto z tak príbuzného jazyka. V živote ma niečo podobné ani len nenapadlo.
Myslím, že takéto názory vypovedajú o niečom inom a osobne mi je ľúto, ak sa podobné myšlienky prezentujú práve na tomto webe a duplom ak sa jedná o vzdelaných ľudí.
Článok hodnotím za 1, perfektne a výstižne podaný.
Nhevlín - Profil | St 31.10.2007 18:17:23
Pánové já si pamatuju, že dřív žádný internet nebyl, časopisy taky ne, jen Rybářství. Jak rád jsem čuměl do různých ochmataných cizojazyčných rybářských katalogů a vůbec mi nevadilo, že tomu za mák nerozumím. Hlad a bídu na vás adjunkti...
NPapin - Profil | St 31.10.2007 17:58:09
já myslím,že by články měli být jen v češtině ...popřípadě náký odkaz na verzi slovensky,ale na českým serveru by měl být titulní článek česky!!!! nebudou zde aspon žádné hlášky ,že tomu nikdo nerozumí!!! přijdeš zničenej z práce a chceš si trochu oddechnout a něco nového se dozvědet a zjistíš ,že nad každou větou kterou čteš musíš přemýšlet jak překladatel to mě fakt ješte víc otraví a nic nečtu:-(((
NVéna S. - Profil | St 31.10.2007 16:02:00
osprey: Plný souhlas. Ale co naděláš, občas je někdo ťava a při tom nemusí být ani smädny. :-)))
Jinak článek hodnotím jako velmi dobrý.
Nosprey - Profil | St 31.10.2007 15:42:08
Přečíst nebo nepřečíst článek je svobodná volba každého čtenáře MRKu. Proč z toho dělat vědu.
Většina těch, co je píší, tak činí ve snaze něco dokázat, oslovit kolegy, prezentovat se, pomoci, předat nějaké know how a podobně. Sotva kdo pro peníze.
Jsem rád za články slovenských kolegů a nedivím se jim, že je zveřejňují právě na tomto fóru - lepší na česko - slovenské internetové scéně není.
Nedivím se ani Martinovi za jeho postoj, zastával bych přesně stejný.
NTK - Profil | St 31.10.2007 14:45:54
Mirokva > odpověď na tvou otázku nalezneš v mém příspěvku z St 31.10.2007 12:01:18 níže. Všeho moc škodí.
Jinak s každou "rozumnou" slovenkou jsem se vždycky domluvil ... :-)
NMirokva | St 31.10.2007 14:39:11
TK: podla výskumov sa hlava /mozok/ dá preťažiť až 6 krát a stále má rezervy.. vyskúšaj ... a to že máš skúšku z Ústavního práva .... je vidieť z tvojho príspevku a za svoj názor sa nemusíš stydet :o)
a myslím že ty patríš do skupiny C - ľudia s vlastným názorom - ktorý nemusia Slovenčinu ale radi sa pochvália že vedia AJ a FR Nem Maďarsky a možno myslia trošku nacionalisticky :o)
Mám otázku prečo nemusíš slovenčinu - máš nejakú traumu zo slovenčiny ????
Nšeptal - Profil | St 31.10.2007 14:37:39
TK: Vidíš, tolik jazyků zvládáš a se slovanským bratrem si nerozumíš. Já s tím problém nemám a to umím vlastně jen potichu a nahlas. :o)
NTK - Profil | St 31.10.2007 14:29:26
Skupina A říká, že jim čtení slovenštiny činí problémy a proto článek nečetli.
Skupina B říká, že jim čtení slovenštiny problémy nečiní a článek četli.
Vycházím z toho, že obě skupiny mají právo vyjádřit svůj názor.
Já osobně (a to prosím opravdu neberte jako chvástání, opravdu to tak nemyslím) mám maturitu z AJ a FR, na únor se připravuji ke státní jazykové zkoušce z AJ v oboru Ústavní právo a přesto patřím do skupiny A. Slovenštinu prostě nemusím a články ve slovenštině číst nehodlám, jelikož hlavu zaměstnávám víc, než bych si přál. Narážky na jelita a rasisty myslím nejsou zapotřebí.
Mám se snad stydět říct svůj názor ? Proč ?
NBosanac - Profil | St 31.10.2007 14:24:28
Clanek jsem precetl i ja i kdyz s trosickou namahi , drive , pred 6-7 lety jsem jnecet clanky ve slovenstine protoze ani cestinu jsem nezvladal jak je treba .
Jestli chci nekomu rozumet tak mu rozumim a jestli ne tak mu nerozumim ani ve sve rodne reci . Panu Hanzelimu rozumim ale reci Mirokvi nerozumim , to bude nejaky rasizmus alebo čo , co cisi z prispevku Mirokvi .
Nšeptal - Profil | St 31.10.2007 14:14:47
Článek hezký. Přečet jsem to bez problémů, byť jsem lingvistický lempl. Pokud někomu dělá problém slovenština, pak je to ještě větší jelito, než já. A to už je sakra urážka.
NMirokva | St 31.10.2007 14:08:34
ešte že MM má rozum ..... a nie predsudky ....len pevne verím že nezačne všetko prekladať do Angličtiny ... alebo nebodaj tu budú iba mp3 a avi súbory aby si to mohli lenivci iba pozrieť alebo vypočuť.... samozrejme Anglicky :o)
Nhraji - Profil | St 31.10.2007 14:07:55
Nebojte se, to není rasismus, naštěstí je to jen obyčejná lidská hloupost. Kdo tvrdí, že nerozumí slovensky psanému článku, měl by přemýšlet o tom, zda vůbec zvládá čtení.
Nhevlín - Profil | St 31.10.2007 14:02:10
Pánové, myslím že hádky o jazyku použitým tvůrcem článku jsou zbytečné. Jsem ročník 1980, takže od devíti let jsem slovenštinu masově nekonzumoval a s článkem nemám problémy. Naopak mám mnohdy problémy porozumnět řeči mých skorovrstevníků, řeči proložené různými jakože anglikanismy a jinými dle mě stupidními výrazy. Jsem rád, že se tu slovenština objevuje a autorům patří můj dík!
NLudaT - Profil | St 31.10.2007 13:56:03
mirokva: spíš to bude lenost, dnes jsou lidi líní číst všeobecně a nedejbože aby u toho ještě musely přemýšlet co vlastně čtou. Je mi z toho trochu smutno místo aby byly rádi že je tu nějaký článek ještě by chtěly aby jim ho admin přeložil do češtiny a až to udělá tak si budou stěžovat že si radši počkají až to někdo natočí, ale nesmí to být s titulkama, to už by zase museli číst. :-(
NJKL - Profil | St 31.10.2007 13:52:37
Ehm, tady , že by boj za čistou rasu? Nic než národ?Pánové, proberte se. Je mi z toho divně.
NMirokva | St 31.10.2007 13:51:13
Je mi to trapné vôbec čítať, polovica z Vás ktorý ako tvrdíte že nečítate, články po slovensky máte niekoho v rodine ktorý má SLOVENSKE korene .... a preto sa Vy s nim nebavíte. Radšej čítate články po Anglicky ..lebo angličtina je Vám bližšia. Je dosť hlúpe ked niekto tvrdí že nerozumie slovám ktoré sú na 90 percent zhodné ..... nebude to nejaký rasizmus...alebo čo ??
Nsoulfly - Profil | St 31.10.2007 13:16:29
Taky sem to nečet protože je to Slovensky.
NTK - Profil | St 31.10.2007 12:55:34
Pvl > jak bych to měl dramatizovat ? Tak to prostě je :-)
NPvl - Profil | St 31.10.2007 12:53:43
TK - V tom obchodě je možná lepší, když je tam Slovenka - než nasr. Češka :o§) Ani se jim nedivím ........ Jinak se mi připadá , že situaci zbytečně dramatizuješ . Toť zase můj názor .
NRaggo - Profil | St 31.10.2007 12:38:19
TK - jedu z ryb, zapnu pražský rádio - slováci ! :-)...no nic jdu něco dělat...
NTK - Profil | St 31.10.2007 12:03:19
Bulk > Rozumím a uznávám.
NBulk - Profil | St 31.10.2007 12:02:27
TK: Problém nebude ve slovácích
NTK - Profil | St 31.10.2007 12:01:18
MM řekl "MRK je i pro Slovaky, tecka." Což chápu jako judikát a respektuju to. Nicméně jsem vyjádřil svůj názor. Platím v obchodě - slovenka, volám na support - slovák, večer zapnu bednu a polovina herců v české původní tvorbě jsou slováci se špatnou češtinou. Tak bednu vypnu a kouknu na Mrk, poslední 2 ze 4 článků jsou slovensky... Hlavu namáhám jinak, třeba v práci a při studiu, na Mrk chodím odpočinout.
NBulk - Profil | St 31.10.2007 11:51:06
Papin: Jsem jen o kousek starší než ty a článek mi nedělá problémy. Je pravda, že občas nějaké slovo nevím, ale dle věty se dá v pohodě domyslet. Přemýšlet musíš i o článku v češtině.
NRaggo - Profil | St 31.10.2007 11:50:39
težká netěžká...mám pocit že je to o nečem jiném :-( ale nebudu komentovat zkrátka si takové články nepřečtu a život jde dál...
NVéna S. - Profil | St 31.10.2007 11:37:46
Vimpy: Souhlas, já v 17 letech četl mnoho knih ve slovenštině, které vozil spolužák od Nitry, řada titulů tehdy v češtině vůbec nevyšla. Mladíci, jen se trochu snažte namáhat si mozek, vůbec vám to neuškodí. Tak těžká slovenština zase není.
NSalmo1 - Profil | St 31.10.2007 11:03:33
Souhlasím s Pikem a M.M.Jsem rád,že kolegové ze Slovenska přispějí na tyto stránky.
Nhraji - Profil | St 31.10.2007 10:57:02
More, a proč nený ten článok aj v rómštině. Zase byste nás nevzdělané dyskryminovaly. :-))
NPapin - Profil | St 31.10.2007 10:43:08
Slovenština je moc krásný jazyk,ale myslím si ,že většina rybářů sem chodí proto,aby se něco nového dozvěděli,podívali na fotky,podělili se zkušenostmi ..atd a ,když už se naskytne náký pěkný článek tak z něj má něco jen polovina starších rybářů kteří ješte zvládaj po slovensky a ostatní utřou nos to mě docela mrzí tento článek by mě hodně zajímal:-((( tak proč není článek v češtině a zárověn i ve slovenštině?????
NTK - Profil | Út 30.10.2007 22:59:41
Když se chce autor realizovat na českým webu, český doméně, český veřejnosti, tak ať namáhá mozog sám a píše česky.
NPike | Út 30.10.2007 22:50:57
Probuh, jake namahani mozku a jake premysleni, slovensky snad u nas rozumi kazdy, opravdu v tom nevidim problem. Naopak maji na slovaci plno pekny slov, jako treba drevokocur a tak
NTK - Profil | Út 30.10.2007 22:43:06
Papin >souhlas. Cokoli, jen ne slovenštinu. "Mozog" namáhá i AJ, FR, nebo NJ. Článek nepřečten.
Nkajda - Profil | Út 30.10.2007 22:29:02
Vimpy:Takze bys radsi v anglictine???
NVimpy - Profil | Út 30.10.2007 21:31:19
Papin Papin... Ja som cital ako 10 rocny Vinetoua po cesky a nebol problem... Zasa, obcas ponamahat mozog a porozmyslat o tom co autor pise, nie je od veci... :)
NPapin - Profil | Út 30.10.2007 17:16:52
určo pěkný článek,nemám mu nic za zlé,akorát ta Slovenština,tak rád bych si ho přečetl ,ale nedá se to..musel bych o každé větě přemýšlet co tím autor myslel.....,protože je Slovensky a moc rád bych uvítal na českých stránkách text česky,nejsu určo sám
Nhevlín - Profil | Út 30.10.2007 15:37:16
Moc pěkný článek. S tou žravostí je to pravda. Dnes se mi podařilo ulovit jednoho stříbrňáka na bílo-černého smáčka velikosti tak 10 cm. Normálně to měl regulérně v tlamce.
Nwenda - Profil | Út 30.10.2007 15:34:59
nejsem sice proti likvidování ryb, ale myslím si, že by se karas stříbřitý měl velmi důrazně eliminovat, jelikož z většiny míst, kde se vyskytoval karas obecný, tak jej nahradil, s karasem obecný setedy již málo kdo někde setká. Proto si myslím, že by se karas stříbřitý neměl vracet z5 do vody, ikdyž vím že je to kruté, ale je jako parazit, kterého se jen tak nedá zbavit....
NPLCH - Profil | Út 30.10.2007 13:52:34
u nas v lese je stary zatopeny lom s velkou hloubkou a tam je tech karasu obecnych mraky ....clovek si tam paradne zachyta a nepotrebuje zadnou povolenku:D
Nbrach - Profil | Út 30.10.2007 11:59:21
Ještě před cca 30-ti lety jsem v jakékoliv louži narazil na karase obecného - zlatý dukát. Na stříbrňáky jsme museli jezdit na širokodaleko jedinou lokalitu v našem regionu.
Nyní o dukát pomalu nezavadíš a všude vidíš jen stříbrňáky - proč asi?
NHomer - Profil | Út 30.10.2007 10:47:52
Dobře napsaný článek, volba vhodného lovného místa popsána velmi přesně. Lovím na podobných místech a na podobné sestavy. Jedinou výhradu mám ke krmení. Já na karasy sensasku nepoužívám (ani na většinu ostatních ryb), vždy se mi na ně osvědčilo jednoduché krmení na chlebovém základu. Jako aroma používám rybí moučku, jako partikl rýži. Nástrahy hnojáčci nebo červi. Dal bych známku 1,5.