Diskuse k článku: Horní Vltava

Diskuse k článku Horní Vltava

Autor diskuse: Miloš Kopic - Profil , 11.4.2007
67 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NTom_L - Profil | Po 31.12.2018 17:27:42

Miloši díky za Tvé články, čerpám z nich a taky od dalších autorů.
Můj první lipan měl k 50 cm. Je to jen odhad - ryby, které pouštím už neměřím. Bylo to loni na Jizeře proto to píši, uvědomuji si jakou mám kliku. Bylo to na nymfu na dvanástce jigovém háčku s 5mm kuličkou - mé první pokusy z francouzem. Letos jsem chytil několik 40+ a jednoho 45 (myslím že nepřidávám, odhaduji to podle podběráku). Nejsem dobrý rybář ani neznám povodí, ale mám hroznou kliku. ryby nebraly, nade mnou nymfoval kluk, který to fakt uměl, pěkněmu chodila sestava, krásně to prohazoval a nic moc. Měl jsem na sucho 18 rozence s takovým batůžkem s cdc dva metry 12 vlasec bez ujímaného návazce. Uviděl jsem kolečko mezi dvěma kamenama, byl tam vracák, muška se tam udržela max 2 vteřiny, hodil jsem to tam, samozřejmě že nic. Na podruhé jak sem neměl ujímání tak se tam ten vlasec nerozmotal a když se to tam chvíli mlelo, tak mi to vzal, sám se zaseknul... do podběráku se skoro nevlezl.
Neberte to prosím jako vychloubání, jen jsem chtěl říci, že ty ryby tam pořád jsou, já byl na té Jizeře letos asi 4x. Možná jak bylo té vody málo, tak ty ryby byly koncentrovanější a větší potravní tlak, nevím. Možná už taky takové ryby nechytím.

Zdravím T

    NMilošK - Profil | Út 21.10.2008 9:53:49

    Proboha! Oprava : samozřejmě ".....vydry začaly......"

      NMilošK - Profil | Po 20.10.2008 15:27:23

      Milda 3: To si piš, že si ji autor odnese (tu plechovku). Skoro se cítím tvojí poznámkou dotčen:-))
      Když jsem článek psal, čekal jsem, že se kvůli tomu konci někdo do mne naveze. Byl do značné míry myšlen jako nadsázka. Co by si proboha počali ti štikaři, kteří chodí k vodě s různými kýbli, plnými radounků? Samozřejmě je to utopie, ale ruku na srdce, nebylo by to krásné, vyčlenit určitý kus pstruhovky (třeba naproti Dobré), kde by se přísně dodržoval režim CaR. Je také pravda, že když si někdo chce upytlačit rybu, nepotřebuje k jejímu odnesení ani košík, ani ruksak. Je to o lidech. Nynější míra lipana 40 cm je jistě skvělá věc, prakticky to ale nyní vypadá, že se pouští všichni ulovení lipani (až na setsakra malé vyjímky). Musím říct, že mě docela těší, že nyní potkávám kolegy muškaře vesměs bez dříve obligátních košíků. Zejména mladí kolegové zřejmě pochopili, že takový živý lipan má mnohem větší cenu, než aby skončil jako něčí pokrm na talíři. Je ale třeba říct, že takové mínění nemají všichni kolegové. Naposledy si mi včera postěžoval kolega muškař, že jako důchodce je s podobnými praktikami nespokojen, zejména když se ještě k tomu nevysazují duháci (jako ryby nepůvodní) do revírů na území Parku. Proč asi?
      A teď k tomu ruksaku - ještě před nějakou dobou jsem na stejná místa, kam asi chodíš i ty, chodil jenom s košíkem. Cestou k vodě byl naplněn proviantem, zpátky občas rybami. Od té doby, co už ryby pouštím, mi začali podobní kolegové vadit, a tak jsem začal nosit ruksáček. Abych byl přesný je to Chest Pack od W.Josepha a musím říct, že jsem s ním maximálně spokojený. Kromě všech těch nutných rybářských serepetiček, pojme i dostačující kontingent proviantu a zbyde i na nějaké to oblečení. A že v říjnu je v 6 hodin odpledne už zima, může být pravdou, stejně jako že odpoledne je horko. Celá léta jsem podobné dilema řešil, s výsledkem, že jsem to všechno stejně tahal na sobě. Bral jsem to chvilkové nepohodlí, jako určitou daň za možnost se pohybovat a ještě přitom chytat ryby, v takovém skvostném prostředí. Od doby objevu Goretexu a ostatního teplého oblečení z prodyšných materiálů, se mi tyhle starosti ale naštěstí trochu vzdálily.
      A co se týče vodálů - ten místní kolega si paradoxně posteskl, že od té doby, co platí omezení plavby vodáků, začali být vydry až neúnosně oprsklé, protože teď mají klid a řeka je jenom jejich.Tak si vyber!
      Tolik jenom pár poznámek k tvým podnětům. Vypadá to pane kolego, že jsme oba pamětníci, bylo by to na delší povídání. Když budeš mít chuť, je možné v povídání si o naší Vltavě pokračovat mimo MRK.

        NŠumichrást - Profil | Po 22.9.2008 19:43:17

        Mildo 3 s Vltavou a vodáky máš naprostou pravdu. Já chytám až na MP 26, ale i tady už se pěkně vaří voda . A já trouba si zase nenašetřil na neopreny.Podle mě je jedno kolik toho sebou vlečeš. Já používám za tepla větší ledvinku, za zimy ruksáček. Přece toho za zimy potřebuji víc.
        A svůj nepořádek si beru sebou.Striktně nařizovat nemá cenu. Pokud nebude chtít, vykašle se na zákaz.
        Petrův zdar !!

          NMilda 3 - Profil | Ne 14.9.2008 19:21:06

          Jezdím na Horní Vltavu muškařit již snad třicet let.Výhradně na podzim abych se vyhnul vodákům.
          Článek jsem si s chutí přečetl,s mnohým nelze nesouhlasit. Ale nevím, jak bych se obešel bez ruksaku, jestliže ráno mrzne, přes den vystačím s košilí, někdy s trikem. Kam dám podle autora jídlo na celý den,flašku vody, rezervní ponožky kdybych se vykoupal,foťák,kam si přes den , kdy je horko dám bundu, svetr, když jsem u vody až do tmy.Pokud byl autor někdy v Pěkné koncem října v šest večer asi ví, že tam už teplo není. Ale je možné, že chodí k vodě na hodinku nebo dvě, když vystačí s pikslou piva.(Jestlipak ji pak strčí do kapsy i prázdnou?)
          Pokud někdo bude chtít odnést podměrečné lipany, strčí je klidně v igelitce do kapsy.
          To by potom chtělo, povolit rybářům jen jednu kapsu(na tu plechovku).

            N[SR]tomik - Profil | Ne 13.5.2007 9:30:14

            moc pekny clanek! sice nikdy jsem nebyl na Vltave ale po precteni se tam urcite zajdu podivat. diky za clanek. kez by takovych clanku bylo vice :-)

              NCharles B. | So 12.5.2007 7:55:13

              Ještě jednou díky.

                Ncarrot - Profil | Pá 4.5.2007 18:14:41

                DĚKUJI
                Sam "Srdce Vltavy" miluji, ikdyz dnes uz v jine podobe.
                VICE TAKOVYCH CLANKU

                  NMilošK | St 25.4.2007 12:51:04

                  Charles B.: "Jakým způsobem se chytaly štiky na Lipně?" Chce se mi odpovědět - všemi způsoby, ale tato odpověď by asi nebyla úplně fairová. Po zatopení luk vznikly ty nejlepší podmínky pro výtěr většiny ryb, zejména pak ale štik. To se brzy projevilo na počtu těchto dravců. Vzpomínám na jedno dopoledne, kdy jsem z hráze " Malého Lipna " chytil na třpytku zhruba 50 štik. Kdybych chytal celý den, určitě bych se dostal někam ke stovce! Chytal jsem na zvukovou rotačku, ale asi by bylo jedno, čím bych vláčel. Ryby se pohybovaly velikostně okolo půl metru. Ten den jsem potkal staršího rybáře, zřejmě domorodce, který na slabém štípáku měl pověšenu prošitou velkou plotici. Bylo úsměvné vidět jak s tímto silně poddimenzovaným cajkem nahazuje. Ale on zřejmě věděl svoje, protože po nějaké době šel zpátky okolo mne a nesl asi metrovou štiku. Očíčka mu při tom rošťácky svítila, když viděl naše trochu užaslé pohledy. Vláčením velké rybky se vyhnul záběrům "kudel", které většinou nedaly čas větším štikám, aby se zmocnily běžně používaných třpytek.
                  Samozřejmě už tehdy se specializovali někteří rybáři na velké štiky, které tam zůstaly z původní obsády řeky. Zejména na podzim se běžně chytalo na živou rybku, většinou na káču. Nástražní rybky byly většinou "radouni", což byla místní forma plotice. Vláčení wobblery se tehdy ještě moc nepraktikovalo, protože u nás byla převážně známá pouze Orena, což byl vlastně jen takový našikmo seříznutý špalík. To až poněkud později přišly dělené wobblery a pokud vím, rybáři na ně měli bohaté úlovky.
                  Jak jsem už uvedl, já jsem se těchto lovů už neúčastňoval, táhlo mě to do proudných částí Vltavy a snadno jsem oželel možnosti chytit si nějakého lipenského krokodýla. I na řece se občas objevily štiky, při jejichž zalovení až mlaskala voda o břehy. Obvykle to netrvalo dlouho a skončily na prutu nějakého rybáře. Nosívali jsme tehdy vláčecí pruty přes rameno a když se při podzimním muškaření na lipany někde ukázala štika, většinou nám na třpytku skočila. Štiky ale nikdy nebyly na prvním místě našeho zájmu, takže naším úlovkem se stávaly většinou ryby menší, obvykle do 75cm. Na ty velké to chtělo jiný přístup, hlavně více času, ale ten jsme chtěli věnovat lipanům.
                  Nevím nakolik tě moje odpověď uspokojila, ale asi se na takovou vágní otázku nedá v krátkosti odpovědět vyčerpávajícím způsobem. Jedno je ale jisté : Zřejmě už nikdy nebude taková příležitost pro tolik rybářů zažít tak bohaté úlovky. Pro spoustu našich kolegů se Lipenské moře stalo takřka posvátným místem, kde trávili většinu svého rybářského času. Jak se zde chovali, jak se časem měnily podmínky, to je už ale jiná kapitola.

                    NCharles B. | Pá 20.4.2007 20:39:02

                    Opravdu zajímavý článek a navíc hodně pěkně napsaný. M. Kopic: chtěl bych se Vás jen pozeptat jakým způsobem, se chytali štiky na tom Lipně. Ptám se hlavně proto, abych si to mohl představit...

                      NRoyale with Cheese - Profil | So 14.4.2007 9:29:39

                      macek > nějak mi to ujelo, měl tam být " korporativní sociálkapitalismus" . Pod pláštíkem sociálních jistot ( povolenka pro všechny) ospravedlńujících likvidaci konkurence tečou zisky do kapsy korporaci, v tomto případě monopolu.

                        NPan Slamáček | Pá 13.4.2007 11:55:21

                        moc peknej clanek!
                        za tech 20 a vice lidi o jednom vikendu jsem spoluzodpovedny, ale nevnimam to jako nejak zasadni problem, reka je opravdu dlouha a tak je moznost se rozejit na ruzna mista. navic neznam nikoho z techto lidi kteri si odnesli ryby (krom duhaka, stiky, tlouste, bolena) a kdyby tak snad nekdo ucinil, tak by verim byl navzdy vyloucen z teto spolecnosti.

                          Nmacek - Profil | Pá 13.4.2007 9:01:11

                          alan> smysl pro humor tě neopouští, a to je moc dobře :-)

                            NAlan - Profil | Pá 13.4.2007 8:47:14

                            macek>Furt je pořád, hovno je drek.

                              Nmacek - Profil | Pá 13.4.2007 8:41:56

                              RWC> Stalo se to zdejší módou - ve tvém příspěvku je obsaženo tolik cizích slov, že já, prostý flájboj, v tom začínám bloudit jak Bulhar v kukuřici. Nemohl bys to převést do nějaké básnické strofy? Aspoň bych se pak mohl ptát Co tím chtěl básník říci? ;-)

                                NRoyale with Cheese - Profil | Pá 13.4.2007 8:34:03

                                macek > jo, kamaráde, proti demokracii zmůžeš hovno. Ale furt lepší než náš korporativní sociokapitalismus.

                                  NPatton - Profil | Pá 13.4.2007 2:36:28

                                  Pise Baron: Me ucili, co zabijes sezeres, myslim, ze na tom neco bude.

                                    Nmacek - Profil | Čt 12.4.2007 21:25:46

                                    RWC> a stejně si myslím, že je to hodně přes ruku. dneska jsem chytal na vodě se supr rybama - podmínky: jen muška, dvě mouchy, barbless, bez extra příplatku = bez nároku na odnesenou rybu. to je řešení. ale že by mi někdo diktoval, kterým směrem můžu házet??

                                      NMarek211 - Profil | Čt 12.4.2007 21:14:44

                                      Supr článek. Muškaření moc nerozumím, ale i tak se mi to výborně četlo

                                        Npfly - Profil | Čt 12.4.2007 21:13:04

                                        To XAXAP:tak pokud máš odvahu tady prezentovat svý názory ty,nevidím u sebe problém.
                                        1)jak jiný způsob odlovu?Elektrolov?Už vidím jak někdo lítá s agregátem v těch ostřicových polích...A co s odlovenými dravci?Zabít??
                                        2)dodržování BP,to je jako se zákonem-vždycky se najde nějaký vychcan,který si bude myslet,že je chytřejší i kdyby stál na každým rohu policajt.To restrikcí nezměníš,pokud lidi nebudou mít úctu k přírodě.
                                        3)pokud jde o jihočechy,tak že tě jinde netrápí míra pstruha 25cm(západ,sever,východ- 27),lipan 30? Jihočeši alspoň něco dělají proto aby si u nich rybáři zachytaly větší ryby.
                                        OK s duhákem,tam každopádně nepatří,ale jestli si myslíš,že rtuťovitost místních lipanů zabrání tomu,že je nikdo nebude jíst tak připojuji svůj smích HA,HA.A pokud jde o vymizení velkých ryb z HV,tak za to si,podle mě můžou sami rybáři,ale tak to je samozřejmě výplod mého zatemnělého mozku....Howg

                                          NMiloš_Dia | Čt 12.4.2007 15:44:37

                                          Amen...

                                            NAlan - Profil | Čt 12.4.2007 15:25:38

                                            Krásný článek o chytání lipanů v málo navštěvované zóně za železnou oponou. Hlásim - jen já a pak ještě jeden magor s futrálem na housle, soudruhu kapitáne.
                                            Mimochodem, dycky, když mě popadne lítost, že jsem se se nenarodil dřív, stačí si uvědomit skutečný věk a dobu v bolševismu nedobrovolně strávenou. Něco jako když bolest zubu vyřeší slušnej kopanec do koulí. A přes všechnu lítost nad současností TV bych při hypotetické možnosti volby hodil Vltavu přes palubu bez jediného rozmýšlení. Kurva, co bych taky doma dělal s #12 prutem?!

                                              NXAXAP - Profil | Čt 12.4.2007 12:51:13

                                              Rizek: zadny jeleni se letos na jare uz nevykulej ... loni na podzim je pri treni rusil nachcanej Mildas a ampliooooon :-) a takova to tam kdysiva byla romantyka, picomoredyk :-)

                                              Milos: pojdme udelat tricka s napisem "Já nejsem sůl a ty, Svaze, nejsi jelen, tak koukej nakuřit nějaký ryby!!!" :-)

                                                NMiloš_Dia | Čt 12.4.2007 12:45:21

                                                XAXAP:
                                                na to, že ti někdo chce bezoztyšně olízat šrajtofli bez odpovídajícího protihodnoty nemusíš bejt bůhvíjakej detektiv a inteligent.

                                                  NŘízek - Profil | Čt 12.4.2007 12:44:56

                                                  xaxap: ani ne, kdyz uz vltava tak hlavne ve vysaku- krasne vodacky, mash, diskoteka, herna na namesti, ktera ma nejdyl otevreno, to vis zhyckaneho prazaka na troubeni jelenu nenalakas:-), ale predpokladam, ze to bude podobne jako na horni jizere ci labi:-)

                                                    Ndrozďák - Profil | Čt 12.4.2007 12:43:35

                                                    Xaxap: Ne dělám jenom chytrýho, jelikož jsem obyčejnej pražskej pepík :-))))

                                                      NXAXAP - Profil | Čt 12.4.2007 12:40:08

                                                      drozdak: ty uz ses dal taky na investigaci? :-)

                                                        NMiloš_Dia | Čt 12.4.2007 12:39:33

                                                        drozdák:
                                                        chechtáky budou, ale v řekách se nic nezmění...

                                                          Ndrozďák - Profil | Čt 12.4.2007 12:37:18

                                                          Jo nápodobně.
                                                          MD: no, můžem fabulovat. Ale když si na JČ ÚS rozjeli rovnou zvostra program regionálních rezervních a rozvojových fondů, tak to něco znamená.
                                                          No zatím si budu naivně myslet, že ČRS jde s dobou a jako každá moderní společnost zvolil SM a JČ ÚS jako dobrovolné testéry pro pilotní program kolektování chechtáků :-)))))

                                                          pfly: XAXAP je sice hustej, ovšem na jeho commenty zde níže nelze než držet pysk a souhlasit. Při vší úctě k právu na vlastní názor.

                                                          Předpisy a úpravy bez exekutivy jsou předpisy a úpravy jen na papíře a k hovnu.
                                                          MO Lenora se chová jako svaz ve svazu - navzdory všem předpisům a NP Šumava.
                                                          A na lávku do Zátoňě si vyrazím s kýmkoliv.

                                                          Každému kverulantovi ty vysazence omlátím o hlavu stylemj eden kus, jeden úder. Hlavu bys měl jak pátrací balón !!!! :-)

                                                            NXAXAP - Profil | Čt 12.4.2007 12:31:51

                                                            Rizek: poslu ti fakturu ... apropos, ty neznas povestny rtutovity odpor kladeny tamnimi rybami pri zdolavani ani mistni formu noodle brownie? :-)

                                                              NŘízek - Profil | Čt 12.4.2007 12:23:13

                                                              PS: ryby tam nezere nikdo z jinejch duvodu: potocaci kolem 40cm vazi deset deka a lipani odtud mohou fungovat jako teplomer
                                                              Po precteni teto vety sem dostal nekontrolovatelny zachvat smichu, ani poradne nevim proc:-))))))))))))))))

                                                                NMiloš_Dia | Čt 12.4.2007 12:19:55

                                                                pfly:
                                                                No, něco dělají, o tom žádná....Ale v zásadě tady téměř nikdo netuší, co tím vlastně sledujou...

                                                                  NXAXAP - Profil | Čt 12.4.2007 12:18:54

                                                                  pfly: nectes poradne, mas v hlave temno a jeste mas tu odvahu se verejne prezentovat???
                                                                  1. vymlouvat se na nemoznost postavit jez je klasika ... ale existuji i jine metody, jak se zbavovat nechtenych dravcu ... jenomze to je opravdova cinnost (nejen papirova)
                                                                  2. soupis a BP jsou jen car papiru, pokud jsou uplatnovany a vymahany tak, jak se deje na jihu
                                                                  3. onen "milovany duhak" byl samozrejme sarkasmus, takze prvne brain on, nez se zase pustis do obhajoby techhle jihoceskejch zab na prameni

                                                                    Npfly - Profil | Čt 12.4.2007 12:12:39

                                                                    XAXAP - tak nevím kde jsi vzal,že duhák je mojí milovanou rybou..Jinak tebou zmiňované ryby co vytahují z Lipna do Vltavy už byli řešeny mockrát a pokud vím,naráží to na NP Šumava(tj.výstavba stupně nad Lipnem).A že nic nedělají?Koukni do soupisu revírů na omezení co mají na revírech,ale tak to určitě znáš,když jsi takový znalec.Lepší dělat alspoň něco než vůbec nic.

                                                                      NXAXAP - Profil | Čt 12.4.2007 11:58:38

                                                                      tak jsem to konecne docetl az do konce ... a ten konec je velestrasnej, Milosi Kopici ... fakt nevim, kde kolegove nechali svou povestnou opatrnost a bystrost, ze zapeli slova chvaly na takovou smesku fabulacne-spekulativnich blbosti

                                                                      PS: a najezdy cizincu po desitkach mam na triku ja, stejne jako masove akce typu 30 ozralych muskaru s megafonem, kteri chytaj na hitlera a trhaj "tvejm" lipanum tlamky
                                                                      PPS: a jeste bych ocitoval slavny vyrok VR: "Lipani jsou hnusny ryby, jsou mali a smrdej!"

                                                                        NFanda | Čt 12.4.2007 11:37:39

                                                                        Během čtení jsem se snad asi nestihl ani jednou nadechnout, a po něm hned druhým dechem -zahanben a tiše ukryt v koutku - šeptám : kam se hrabu já se svými příspěvky či knihami!
                                                                        Bezva článek, jednoduše super, prostě špica! Tak by měl vypadat přístup k rybařině u většiny z nás, a bylo by hned dobře, protože s tím "zbytkem" bychom se rychle vypořádali!

                                                                          NXAXAP - Profil | Čt 12.4.2007 11:34:49

                                                                          pfly: hele, tak mi rekni, co zrovna mnou zminovana jihoceska pakaz udelala pro horni Vltavu??? Se stikama nedelaj nic, s boleny totez, rybarska straz tam nechodi, takze vymahani jakehokoliv predpisu, ktery vymysleli, je rovno ci blizici se nule, a jediny, co tam pravidelne vysazuji, je tebou milovany duhak. Se nekdy zastav v Zatoni u drevenyho mostu. Nesypou jich tam vubec malo. Agent Krivanec a parchantonohlsednik Hladik dopustili naproste zdecimovani a zniceni useku nad Lenorou a zasadni posun dolu na zbytku pstruhovky pod Lenorou.

                                                                          PS: ryby tam nezere nikdo z jinejch duvodu: potocaci kolem 40cm vazi deset deka a lipani odtud mohou fungovat jako teplomer

                                                                            NZN - Profil | Čt 12.4.2007 10:11:20

                                                                            nostalgické, ale pěkné.

                                                                              Npfly - Profil | Čt 12.4.2007 9:43:27

                                                                              Dobrý článek a je pravda,že horní Vltava je opravdu krásná řeka s nádhernými rybami a že jsem projel dost revírů v Čechách..
                                                                              XAXAP - agent neagent,alspoň se jihočeši pro své revíry snaží něco dělat.Ostatní územní svazy na lososovité ryby zvysoka kadí(kromě duháka..).Nejokatější to je asi v Západních Čechách.

                                                                                NRoyale with Cheese - Profil | Čt 12.4.2007 8:53:26

                                                                                macek > s těmi zákazy tomu věř. Konkrétně v Rakousku a Německu už takových omezení pár je, a loni a předloni na F-F Foru probíhala razantní diskuze na tohle téma. Bojí se odrybnění.
                                                                                Jinak já mám radši Otavu, protože jsem tam chytával s Vovou , Plžou a Karlem Liškou a ještě ji nestihli zkurvit přehradou. Hráz měla stát u Dlouhý Vsi.

                                                                                  Nsiri | Čt 12.4.2007 1:01:19

                                                                                  Moc pekne, do tech mist jsem se chtel podivat koncem sezony za hordou plasicu jeleni zvere :o))))
                                                                                  Nakonec jsem listopad promarodil...
                                                                                  Ale ten clanek mi pripomnel me zacatky rybareni - a prakticky soucasne i muskareni na Metuji, u niz jsem vyrustal - musky, vyhradne suche, kupovane v Nachode, snura snad od Druchemy tamtez (a velke premlouvani, aby se, mocne opatlana vazelinou, aspon chvili udrzela na hladine), jen jsem se vzdy drzel MP useku, neb hned v uvodu jsem vyzpovidal rybare na M3 (tahajiciho zlateho Devona pod skalou skrz znamou tun), abych se - v r. 1975 - dozvedel, ze "jedle" ryby se tam tahaji jen kratce po zahajeni, zbytek roku jen malinke. A v te dobe znacne spinava Vltava v Troji se se mnou v r. 85 rozloucila na nejaky cas (zacal jsem rybarit zas az v r. 2002) pri me 4. a posledni vychazce v roce docela peknym 45cm Po...

                                                                                    NPatton - Profil | St 11.4.2007 21:01:07

                                                                                    Jezdím k Němečkovi na Vltavu cca 5 let.Myslím že je to to nejkrásnější,co je v Čechách k vidění.Řeka a příroda kolem jsou tak ohromující, že jsem nikdy necítil potřebu něco zabít...ty ryby se mě tam pouštěj tak nějak samy....Vodáci to je síla,to by se mělo nějak vyřešit..samozřejmě i přístup k rybám ze strany "rybářů". Článek je perfektní.......:-)

                                                                                      NLEVIT - Profil | St 11.4.2007 19:20:06

                                                                                      Málokterej článek ve mě vyvolá myšlenku "škoda, že jsem se nenarodil o pár desítek let dřív". Tenhle je jedním z nich. Díky za něj.

                                                                                        Nmildas - Profil | St 11.4.2007 18:43:49

                                                                                        Hmmmm.....co dodat :-(((( Článek moc pěkný !!

                                                                                          NMiloš_Dia | St 11.4.2007 17:44:01

                                                                                          Nekrolog - ale pěknej...
                                                                                          Btw. novej rada Tejčka už je na cestě.

                                                                                            NXAXAP - Profil | St 11.4.2007 15:30:15

                                                                                            na me je to sakra dlouhe, ani jsem to na jedenkrat nedocet .... sakra dlouhe na to, aby se potvrdilo, ze "papirove" hospodareni ala agent Krivanec ci jeho nohsledovnik Hladik nikam nevede ... to uz rozumnejsi vedi

                                                                                              NKONY - Profil | St 11.4.2007 14:44:38

                                                                                              moc pekny clanek, diky za nej.

                                                                                                Ndrozďák - Profil | St 11.4.2007 14:39:19

                                                                                                Díky pane Kopic.
                                                                                                Je to opravdu moc pěkné povídání. Jenže mě jako člověka, který horní Vltavu miluje, teď hodně bolí srdce... Na druhou stranu, k tomuto pocitu ani není potřeba číst tyto řádky.

                                                                                                  Nbačoun - Profil | St 11.4.2007 14:14:44

                                                                                                  Pěkné povídání, oceňuji styl i snímky - jsem Pěkeňák :-) a Vltava je moje zamilovaná řeka. Vím přesně o čem píšeš, toulám se kolem celkem pravidelně.
                                                                                                  Například tuto neděli jsem potkal na Smolné Peci německy mluvící chásku a na prutě měli třpytky.Už ani nevím kolikrát jsem našel za trs trávy nastraženou pytlačku a párkrát si málem rozbil hubu, když jsem na kole od řeky vlekl tašku s odpadky.
                                                                                                  Víš co, raději příště tak pěkné články nepiš, voni nám tam pak ty lidi víc lezou..:-)))

                                                                                                    NMikulas - Profil | St 11.4.2007 13:54:39

                                                                                                    moc pěkné, bohužel by se to dalo s drobnými obměnami naroubovat na spoustu dalších toků. Myslím, že je to o lidech, pouhými zákazy se, obávám se, situace nevyřeší. Každopádně článek je to hezký, mnozí mí starší kamarádi mi vyprávějí podobné nostalgické a za současné situace neřešitelné věci.

                                                                                                      Nmacek - Profil | St 11.4.2007 13:25:35

                                                                                                      Je to moc pěknej článek, dovolím si jen malou poznámku: s těmi zákazy nymfování a příkazy chytání jen po proudu atd. - moc se mi to nezdá. Problém a jeho řešení bude myslím v tom, co píšete dál u těch cizinců - spousta lidí bez jakéhokoliv vztahu k "jejich" řece. Z cizího totiž krev neteče, a když se vymasí jedna voda, tak popojedu o pár kilometrů dál a jede to nanovo, a tak dále. Možná jeden z důsledků té údajné výhody jedné povolenky na všechny vody...

                                                                                                        Nlax - Profil | St 11.4.2007 13:15:58

                                                                                                        Moc pěkný článek. Chytal jsem tam 2x asi před deseti lety a dodnes na to vzpomínám. Bohužel i na zástupy vodáků.

                                                                                                          Nmaki - Profil | St 11.4.2007 13:12:24

                                                                                                          Ty staré zašlé časy taky pamatuji, s autorem do puntíku souhlasím a moc děkuji za pěkný článek,
                                                                                                          připoměl mi mládí.

                                                                                                            NMichal - Profil | St 11.4.2007 12:35:38

                                                                                                            pěkný článek, dávám za 1

                                                                                                              NMilan B. (MB) - Profil | St 11.4.2007 12:13:24

                                                                                                              Ac obvykle clanky nehodnotim, zde jsem tak ucinil. Moc pekny clanek. Tu cast Sumavy jsem navstivil jen jednou na kole, doufam ze se tam mrknu jeste alespon jednou, tentokrat s proutkem........

                                                                                                                NRoyale with Cheese - Profil | St 11.4.2007 12:09:20

                                                                                                                Fakt pěkný. Tady máme taky takovou pěknou říčku, zatím najeli s bagrem, možná prej bude i ta přehrada.

                                                                                                                  Nosprey - Profil | St 11.4.2007 12:03:53

                                                                                                                  Krásné, pravdivé, co víc dodat.
                                                                                                                  Doufám, že jednou se tam s prutem taky podívám, protože zatím jsem tento revír pouze projel za studentských let jako neožralý kochající se vodák.
                                                                                                                  Svým způsobem je to jedno z nejkrásnějších míst v naší zemi a zase je vidět, jak malou má pro naši společnost cenu.

                                                                                                                    NRarach | St 11.4.2007 12:03:53

                                                                                                                    Díky za krásné čtení.

                                                                                                                      NMr.Piket - Profil | St 11.4.2007 11:58:41

                                                                                                                      Hezkeeee, davam 1+
                                                                                                                      Vojta

                                                                                                                        NLSD | St 11.4.2007 11:23:27

                                                                                                                        Krásný článek, dávám jedničku s hvězdičkou.
                                                                                                                        V té ostřici jsem chtěl loni zemřít.

                                                                                                                          NRoh1!ck - Profil | St 11.4.2007 11:10:05

                                                                                                                          Pěkný článek dávám za 1

                                                                                                                            NMíla Holba - Profil | St 11.4.2007 11:00:41

                                                                                                                            Za existence tohoto servru jsem zatím neměl potřebu reagovat na žádný článek, ale toto mě fakt chytlo - jasná 1 s přáním dalších příspěvků!

                                                                                                                              NLudaT - Profil | St 11.4.2007 10:53:53

                                                                                                                              Díky, moc pěkný čtení. Bylo by dobré kdyby jste v psaní pokračoval.

                                                                                                                                NG.Moolis - Profil | St 11.4.2007 10:29:55

                                                                                                                                Děkuji za pěkný článek.

                                                                                                                                  Nweek - Profil | St 11.4.2007 10:19:58

                                                                                                                                  muškaření sice nerozumím, ale článek je tím nejpoutavějším co jsem tady zatím kdy četl! dávám jasnou jedničku a ten závěr o různém přístupu jednotlivců sedí na nejen na muškaře, ale na všechny rybáře obecně!

                                                                                                                                    Nraduch - Profil | St 11.4.2007 10:09:49

                                                                                                                                    Miloši: dávám za 1 a Pan Werich by měl z Vašeho článku radost, že ještě žijí ..........

                                                                                                                                      Nbrach - Profil | St 11.4.2007 10:05:38

                                                                                                                                      Kdyby se mě někdo zeptal, co rozhoduje nejvíce o úspěšnosti lovu, na základě svých zkušeností bych odpověděl:„ Nejvíce rozhoduje znalost povodí, potom asi vyspělost rybáře a použité nářadí je až někde na konci tohoto pomyslného žebříčku“.

                                                                                                                                      Tohle jsem si vytáhl, protože pod to se podepíši také.
                                                                                                                                      Článek je pro mě za jedna, protože něco podobného jsem prožil a vlastně ještě prožívám na naší řece..