Diskuse k článku: Háčky na kaprařinu

Diskuse k článku Háčky na kaprařinu

Autor diskuse: Fishky - Profil , 29.11.2006

patrik - Profil | Pá 15.12.2006 10:46:12

tataban: ten spodní háček je co za typ a značku?

Tataban | Pá 15.12.2006 9:49:08

používám už v podstatě jen tyhle 2 typy, Nash X-Fang a Owner

Ondra (tloušťák) - Profil | St 6.12.2006 16:34:57

Mik, Aleš V: Už se poprali??? Ještě chybí aby se do toho vložil Rafan, jestli teda ještě nespí v křesle na Seči... :-))))

Miras - Profil | St 6.12.2006 10:40:14

Marsip-CTD: to znamená, že jsem dostatečně zhulenej:-)))

Marsip-CTD | St 6.12.2006 10:11:53

MK: Konečně někdo pochopil. :))

Michal Kučera - Profil | St 6.12.2006 10:08:00

Marsip - stejně si myslím, že tohle je pěkně zku...ná země...ostatně, jako jakákoli jiná...

Marsip-CTD | St 6.12.2006 9:49:19

chyba...

Marsip-CTD | St 6.12.2006 9:48:35

To je samé kdyby, že by, možná... opíráte se o tvrzení, která nejsou nijak (vizuelně) podložená. Já tvrdím, že v jednoduchosti je krása i síla a tudíž souhlasím s "naším předním kaprařem AW" :o), ale to by museli ostatní trochu více hulit, aby to konečně pochopili. :)) Použil bych něco jako: Vaši p..u jsem taky neviděl a věřím, že ju máte! :))

Michal Kučera - Profil | St 6.12.2006 9:31:51

Sla - ty montáže měl bez bilie, ale podle mě to používá i na "dvacítky"...
Aleš - souhlasím, na pivo příští nebo přespříští týden, až bude dokončena nová výrobna (už mám i podlahu)

Aleš V. - Profil | St 6.12.2006 9:20:03

MK: Asi tak. Na tohle nebude nikdy jednoznačný názor, neb do toho vstupují i jiné okolnosti. (ruce,hlava,lenost,materiál)
Kvalitu montáží by měla určovat úspěšnost zdolaných ryb...
P.S. Kdy půjdem na to pivo?:-)))..

Sla - Profil | St 6.12.2006 9:19:09

Michal Kučera: mužu se zeptat jake k tomu mel velikost bolie?

Michal Kučera - Profil | St 6.12.2006 9:05:43

Ales V. - často je člověk přesvědčen, že v té či oné věci má téměř 100% pravdu, a pak najednou zjistí, že to až tak není...Když jsem byl nedávno na návětěvě u BLB, ukazoval mi Sebastian háčky, které používají. Ptal jsem se ho, jestli to jsou sumčáky, protože mi připadaly hrozné krováky. Ne, že prý s tím chytají kapry. V duchu jsem si pomyslel, tohle kámo povídej někomu jinému, ale když mi pak ukazoval pruty, které měl shodou okolností nabitý, měl na všech tyto háky (odhadem 6/0), což mě překvapilo. Když mi pak ukazoval, z jakých vod s nimi má kapry (čisté pískovny, Cassien,,,), skoro se mi tomu nechtělo věřit. Nedávno jsem měl v ruce knížku A. Janitzkeho, který tyto velké háčky také prosazoval...přitom kdyby mi tu do té doby někdo tvrdil, že chytá na boilie s háčky nad 4/0, tak si o tom myslím své.... No, a pak babo raď

Aleš V. - Profil | St 6.12.2006 8:33:31

MK: Byl jsem si vědom, že to nemyslíš nijak zle. A ani já jsem u toho nebyl nijak naštvanej.Na toto téma bude mít 100 lidí 80 jiných názorů. Já jsem také občas ztužoval kousek nad háčkem ale nikdy jsem nezaznamenal zásadní rozdíl. Proto chytám, jak chytám. Až budu dostávat na prdel od okolních rybářů, kteří budou používat rovnátka, fluokarbony a další nezbytné kaprařské vymoženosti, tak přehodnotím. Zatím mi dá na prdel občas Rafan a ten nic jinýho než já nepoužívá. Zústávám ale na zemi, co není , tak se může rychle stát:-))).
Spíš ale jde o styl a způsob chytání. My jezdíme na větší vody, kde jsou velké ryby. Většinou je taháme z dálek a nějakých překážek. V takových případech víc hledím na jednoduchost, funkčnost a pevnost udice a koncové montáže. A na tento způsob jsme myslím dobře připraveni a vybaveni:-))).

Ervin - Profil | St 6.12.2006 7:39:56

Bachy:Dík za Tvé názory!Stotožňuji se s nimi.!Čím jsem starší ,lešeňové trubky odkládám do depozitáře!Doufám ,že si těch Vašich zkušeností váží většina čtenářů!Ještě zkusím pochopit vše o háčcích co radíte! Dík . E.

Bachy - Profil | St 6.12.2006 7:22:13

Patan - Pravděpodobně jsis to špatně vyložil, já nepsal nic o tom, že by se měl háček zapíchnout co nejhlouběji v tlamě, jen to, že nechci přijít o rybu, kde by se háček zapíchl třeba 6cm od okraje rypce. Naopak můj názor je, že tohle se řeší délkou návazce a ta se šteluje na míru aktuálním okolnostem. Tedy chytám s krátkými háčky a délkou návazce do 30cm, ani si nepamatuji, kdy jsem takhle naposledy zasekl kapra nějak výrazně hlouběji. Většinou na tvrdém dně, svahu a při opatrnějším braní dávám kratší. To, jestli se 6 nebo 8cm za okrajem rypce háček vyřeže záleží spíš na tom, jakým se zdolává prutem (většina používá lešeňové trubky), na hloubce zapíchnutí a na stylu zdolávání.
U háčku, tam dávám přednost nenápadnosti, co nejmenší váze a velikosti. S tím testem jsem to samozřejmě pochopil, ale opět jde o to co jsem psal výše a níže. Jinač věřím, že dlouhé háčky jsou účinné, ale na delší návazec bych je nedal.
Taky se nesnažím o to, aby se háček zapíchl přímo do spodního pysku, nevím proč se spoléhat na to, že kapr s háčkem zvedne hlavu. Pokud to neudělá a dále hledá potravu, popojede do strany a má háček v koutku. Ještě patrnější je to u břehu a na svahu (kde nejčastěji lovím), kde kapři proplouvají podél břehu, tedy záběry do strany, háčky v koutku a spodním pysku (50/50).
Každý máme svůj pohled na lov, což je zajímavé, poučné a je to dobře. :o)

Patan - Profil | St 6.12.2006 2:17:12

Bachy: zapichnuti co nejhloubeji v tlame ryby je dle meho nazoru spatne...uz z hlediska poraneni ryby...dovedes si predstavit co dela hacek zapichli u pozeraku a silove obraceni ryby u vazek s navazcem ze snury? Jediny kdo na to kapnul je Michal Kucera. Vlasove rovnatko, tolik opomijene je nedilnou soucasti haku short shank a nejen tech. Test o kterem jsem tu psal malo kdo pochopil smysl. Pokud chci dostat hrot hacku co nejblize pysku musim ho prizvednout tak , aby se pri posunu na papire nezapichaval...cilem je dostat patu hacku ven z tlamy kde konecnou fazi spravneho zapichnuti dokona pohyb kapra, odpor pres olovo ci vyfoukle boilie. Haky typu banan jsou ukazkove pri zapichnuti, bohuzel kratky hrot a dlouhe rameno nezarucuji bezpecne zdolani ryby. Jeste bych chtel rict ze vlasove rovnatko je pouze zaklad ktery lze mnoha zpusoby vylepsovat a tim vice eliminovat padani ryb

Michal Kučera - Profil | Út 5.12.2006 23:04:22

Aleši, nevýhoda netu je taková, že člověk nepozná, jak to dotyčný myslel. Pokud si vzpomínáš, nedávno jsem měl rozepři s jedním člověkem, který si zřejmě zcela jinak vyložil můj mail. Já jsem vaše montáže nikterak nekritizoval, všem vždy tvrdím, že nejdůležitější je tomu na co chytá věřit, a ty detaily, které uvádím, jsou až podružné. Proto si vůbec nemyslím, že já mám dokonalé a vy nedokonalé návazce či montáže, prostě každý používáme a věříme něčemu jinému. Já jsem tě použil jako konkrétní případ, při kterém jsem byl přesvědčen, že se háček (díky nepoužití rovnáítka či ztužení) zasekl jen mělce (za kůžičku) a proto si o ty kapry přišel, ale je to jen moje domněnka. Jak jsem také psal, sám jsem takto párkrát přišel o kapra, dokud jsem nezjistil, že bez úpravy se občas tyto háčky zaseknou jen za blanku (hned se stočí ven), která se může bez nějaké závaznější příčiny protrhnout...

Bachy - Profil | Út 5.12.2006 19:27:57

Aleš V. - Jsem rád že nejste rozhádaní, jen nevím jaký je teda ten rozdíl mezi podprůměrnou a nadprůměrnou montáží. :o)) Podle mne i ta nejjednodušší montáž může být nadprůměrná. Ervin - neznám, těžko říct.

Ervin - Profil | Út 5.12.2006 19:27:26

Tak se mi to líbí chlapi.Do sebe a potom kamarádsky si zajit na ochtlik! Bachy dík rád si to najdu: E.- .P.S. Mám tady nějaké boilí háčky nejsou velké dělají je Němci -JENZI-carbon -haken .Doporučujete mi je nebo odložit na neurčito!? Stály dost!Nepruží chem.ostřené, máte je někdo? E.

Aleš V. - Profil | Út 5.12.2006 19:13:31

S MK jsem na toto téma již párkrát diskutoval a toto je taková celková reakce. Já si rád poslechnu jeho názor na to, jak nechápe, že na takové podprůměrné montáže můžeme zdolat tolik ryb. S tím nemám problém ale aby mě používal jako příklad k diskuzi o háčcích, nota bene když už na závodech jsme mluvili o přehnané opatrnosti při zdolávání toho konkrétního kapra... Udělal jsem tam tenkrát chybu...né že ne...
Čertím se ale na druhou stranu nemám problém s ním jít zejtra na pivo:-).