Diskuse k článku: Domácí výroba krmení

Diskuse k článku Domácí výroba krmení

Autor diskuse: Maty - Profil , 25.10.2005
60 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Nmarek2293 - Profil | So 15.5.2010 20:39:27

Ahoj. Neskúšali ste niekto do tej "pečenej placky" pridávať namiesto perníku originál posilovače do krmiva ? Uvažoval som nad tým, že by som tam hodil jahodu, tak sa pýtam, či s tým má niekto skúsenosti, prípadne koľko ho tam dával. Dík ;o)

    NMaty - Profil | Út 16.3.2010 6:47:53

    Bobertik >> Konopí při pražení opravdu trochu voní :) , ale není to žádná hrůza. Zkoušel jsem ho kdysi pražit až pomleté, ale to se mi až tak moc nelíbilo. Lepší se mi zdá, tak jak pěkně v kuličkách nasypat na sucho na pánev a za občasného míchání pomalu nechat zhnědnout. Ne zčernat, to už je pozdě :) Posléze to pomelu na ručním šroťáku firmy Porkert. Menší množství v elektrickém mlýnku na kávu či na koření. V troubě na plechu by to šlo určitě také, ale já používám pánev .

      NBobertik - Profil | Po 15.3.2010 14:04:40

      Martin M. >> Maty - >> Ahoj chci se jen zeptat jak správně pražit konopí? Koupím kuličky konopí a co pak s ním přesně a jak? Na čem ho meleš a myslíš, že by šlo pražit i na plechu v troubě? Jak moc to voní? Jde mi o manželku, aby neremcala, že to tady smrdí jak v palírně. Díky za infa a rady.

        NAnýzový dědek - Profil | Ne 14.6.2009 18:05:06

        samomo >> V Kauflandu, ale celkova smes se prodrazi o ty orechy. Jinak na Slovensku se daji pouzit i jedle kastany (ne jirovec maďál).

          Nsamomo - Profil | Ne 14.6.2009 17:05:51

          dobryyy clanok
          ale chcem sa opitat kde sa da zohnat vacsie mnozstvo orechov??? diiik

            NMaty - Profil | Po 15.5.2006 8:07:41

            Dan: Do těsta? Pokud myslíš do krmné směsi, tak ano :)

              Nd@n | So 6.5.2006 9:19:01

              Maty:U toho perníku když ho nastrouhám jak s ním vnadit?Jako přimíchat do těsta a nebo co s těma vločkama?

                NMaty - Profil | Pá 4.11.2005 8:43:55

                drda: no počítám tak 4-5 výjezdů. V týdnu budou dlouhé večery, když zrovna nebudeme někde něco plánovat apod. :))

                  Ndrda - Profil | Pá 4.11.2005 8:38:44

                  Maty: jak bude dost času? Ty se letos nebudeš zúčastňovat výjezdů YKRID groupu? :-)

                    NMaty - Profil | Pá 4.11.2005 8:14:34

                    Bulk: nezapomněl, zatím jsem nic neposílal. V zimě bude času dost :)

                      NBulk - Profil | Pá 4.11.2005 8:09:40

                      Maty: No nějak jsi na mě s tím mailem o tvém závodním futru pozapomněl:-)

                        NMaty - Profil | Pá 4.11.2005 7:50:38

                        somozo: No na Tebe tu také čekám :)) Tvůj termín šrot mě už nevytáčí, už jsem si zvykl:)

                          Nsomozo - Profil | Čt 3.11.2005 20:08:17

                          Maty hlavne se tady nerozpovidej o futru co delas na zavody at mas jeste sanci mit lepsi "srot" nez zbytek zavodniho pole.:-)

                            NBulk - Profil | Čt 3.11.2005 15:43:38

                            Maty: šeške??

                              NMaty - Profil | Čt 3.11.2005 15:40:34

                              abies: ano , a k tomu trochu cukru a pod to propašovat bramborové šeške :)) Pro mě ideální, ale rybkám prostě pražím na sucho :)

                                NAbies Alba - Profil | Čt 3.11.2005 15:23:09

                                Maty: Doporučuju spíš než na oleji opražit strouhanku na trošce másla - ta vůně je intenzivnější a taková... ani ne sladší, ale nádherně plná. Navíc mi víc chutná strouhanka pražená na másle než na sucho :o)))

                                  NBulk - Profil | Čt 3.11.2005 15:09:18

                                  Maty: No jo bylo, asi to někdy zkusim.

                                    NMaty - Profil | Čt 3.11.2005 15:07:50

                                    Bulk: nezkusil, to už by bylo smažení a ne pražení. Zkus to a poděl se s námi o své pocity :)

                                      NBulk - Profil | Čt 3.11.2005 15:02:24

                                      Maty: No tak se tě ptám můj milý Maty. Je to teda blbost jen mě to teď napadlo, zkoušel jsi např. při pražení strouhanky, dát tam trochu oleje??

                                        NMaty - Profil | Čt 3.11.2005 10:54:30

                                        Leoš: V pořádku :) už budu chodit k vodě také bez futra a spoléhat na to, že tam někdo bude mět napečeno.

                                          NLeos - Profil | Čt 3.11.2005 10:52:07

                                          Maty: Znamku jsem jeste nedal. A Tvuj kybl nebude od ted v kurzu. Kdekoliv u vody ted budou kyble plny buchet, partiklu a podobnejch sajrajtu, vcetne AR. :-))

                                            NMaty - Profil | Čt 3.11.2005 10:28:50

                                            Leoš: vole, na Tebe jsem tady čekal :) to si vypiješ :) Jestli Ty jsi mi nedal za jedna, tak už si do mojeho kýblu nehrábneš :))

                                              NLeos - Profil | Čt 3.11.2005 10:26:34

                                              Maty: Pokud chces negativni nazory, mas je mit :-) Vzdyt to Tvoje krmeni dokaze rozehnat ryby od krmneho mista na kilometry daleko. A toto tvrzeni mam overeno praxi. :-) Ale jinak je to peknej clanek, ale zapomnel jsi napsat, co tam davas za AntiRybin :-))

                                                NMaty - Profil | Čt 3.11.2005 8:09:45

                                                drda: nejde o místo, ale rád bych slyšel co kdo dělá jinak, popř. ostatní negativní názory.

                                                  NBulk - Profil | Čt 3.11.2005 8:08:44

                                                  Maty: Nejseš trochu náročný??:-) Já ti teď dal jedničku tak spokojený??:-)

                                                    Ndrda - Profil | Čt 3.11.2005 8:08:02

                                                    Maty: tak pánovi je páté místo málo :-)))
                                                    Ale máš pravdu. V tomto případě není skromnost na místě.
                                                    Asi je přece jenom pár lidí, kterým jsi šlápnul na kuří oko :o)

                                                      NMaty - Profil | Čt 3.11.2005 7:49:47

                                                      Známka článku se pomalu zhuršuje a žádné negativní reakce? :( Tak povídejte přehánějte.

                                                        NKolči - Profil | Čt 27.10.2005 20:24:31

                                                        Super clanek,davam za 1 a uz pecu rybam buchtu:-)

                                                          NPete - Profil | Čt 27.10.2005 16:55:00

                                                          Super článek vše jednoduše popsáno určitě se nechám inspirovat...díky

                                                            NAladin - Profil | St 26.10.2005 15:10:57

                                                            Já mám teď u šroťáku připravené prošlé Fitnes kuku lupínky a plnej pytel prošlejch kuku chřupek. Všchno to ale přimýchávám do komerčního základu.......

                                                              NMaty - Profil | St 26.10.2005 14:54:10

                                                              Admin: Tvůj příspěvek nechápu

                                                                NMaty - Profil | St 26.10.2005 14:52:00

                                                                pajda: to jsou dobré nápady, musli i lupínky jsem zkoušel a občas se k tomu vracím, sušené ovoce jako takové stojí za zvážení :)

                                                                  NAbies Alba - Profil | St 26.10.2005 12:04:17

                                                                  Aladin: Dávala jsem do krmení i sušenou smetanu. Nic tím nepokazíš. :o)

                                                                    NMaty - Profil | St 26.10.2005 10:59:00

                                                                    Bulk: jestli je sunar dobrý si opravdu nepamatuji, nepoužíval jsem ho , ale požíval. Jinak dost lidí používá do krmení různá sušená mléka apod. takže to asi využitelné bude. Já osobně s tím zkušenost nemám.

                                                                      NBulk - Profil | St 26.10.2005 10:52:52

                                                                      Aladin: Sunar je dobrý, taky jsem ho používal.

                                                                        NAladin - Profil | St 26.10.2005 8:18:57

                                                                        Pánové, mám jen dotaz. Jelikož mám doma ročního syna, občas mi zbyde nějaký prošlý sunar, rýžová kaše a podobně. Jak to vidíte s použítím těchto složek do krmení?

                                                                          NBulk - Profil | St 26.10.2005 8:10:34

                                                                          Maty: Zřeba začnu:-). Ne jen pro zajímavost mi to prosím pošli taky.

                                                                            NMaty - Profil | St 26.10.2005 8:09:40

                                                                            Bulk: Ale Ty přece nejezdíš na závody :))

                                                                              NBulk - Profil | St 26.10.2005 8:07:29

                                                                              Maty: Já chci taky mail:-)

                                                                                NMaty - Profil | St 26.10.2005 8:06:50

                                                                                Robert: až bude trochu více času tak naznačím, asi po mailu.
                                                                                Bulk: to Ti mohu říct celkem přesně, málo :) nejdříve třeba jen 1-2 nástřely prakem a když nějaké rybky prokáží aktivitu, tak občas něco málo přidám, ale v tomto období opravdu většinou méně znamená více.

                                                                                  NBulk - Profil | St 26.10.2005 8:01:07

                                                                                  MAty: Díky, a ještě jaký množství partiklu dáváš v chladnějších měsících.

                                                                                    NRobert(původní) - Profil | St 26.10.2005 7:55:27

                                                                                    Díky za článek, jako základ to je dobrý. Teď by mne zajímalo, jak to zlepšuješ na ty závody. Aspoň naznačit...

                                                                                      NMaty - Profil | St 26.10.2005 7:54:30

                                                                                      Bulk: proč zrovna rýži a kroupy asi proto že je to poměrně drobný partikl a ani v zimě nechytám úplně bez partiklu. Navíc v zimě nepoužívám partikl, který je vysoce olejnatý, protože se mi zdá (a asi to bude i pravda), že v chladné vodě nefunguje dobře. Právě rýže a kroupy nejsou na olejnaté bázi a navíc velice dobře přijímají zajímavé "zimní vůně" jao např. magi, kari, česnek apod.. Strouhanky pražím zhruba polovinu, mletou řepku a konopí 70 -100%.

                                                                                        NBulk - Profil | St 26.10.2005 6:51:47

                                                                                        Maty: Mě by zajímalo, proč v zimě používáš rýži a kroupy?? A když pražíš, tak pražíš celou složku, kterou budeš dávat do krmení, nebo jen její část??

                                                                                          NPytel | Út 25.10.2005 19:56:08

                                                                                          A pak se divime že ryby neberou když jsou přežrany dobrotkami :-)

                                                                                            NAdmin_cz | Út 25.10.2005 19:36:03

                                                                                            stacilo ctrl+c pak zmacknout u sebe ctrl+v a dat ok a uvidis jaky jsou kopie

                                                                                              Npajda - Profil | Út 25.10.2005 19:34:55

                                                                                              Velice vydařený článek, jako bys opisoval postupy ode mne.
                                                                                              Chválím ty rozinky, také používám mleté sušené jablka. Dobré je namlít i celé hotové musli. Na feeder melu na hrubší zrno.
                                                                                              Velmi se mi osvědčilo přidat mleté kukuřičné lupínky, mleté na větší části. Krmivo potom exploduje a vytvoří pěkný mrak. Přesně na způsob anglické vločky.

                                                                                                NMaty - Profil | Út 25.10.2005 14:42:39

                                                                                                Aladin: jo, to Ti celkem závidím, šroťák mám také ale 55 km od baráku :) když to našrotuješ do zásoby, tak to má sklon ke žluknutí :(

                                                                                                  NMaty - Profil | Út 25.10.2005 14:41:43

                                                                                                  Groow: kari je dobré. Používám ho většinou v chladnějších měsících roku. Krmení se pak dost podobá kaprovému krmení od Mila (nesmí se to ale fakt přehnat) Jinak je kari výborné na barvení a navonění partiklů (hlavně kroupy a rýže) Nejlepší je takové, kterému věříš a často ho zkoušíš :)) výsledky se většinou dostaví

                                                                                                    NAladin - Profil | Út 25.10.2005 14:41:26

                                                                                                    Maty:pěkněj článek. Veškerou přípravu mám doma lehčí, neb máme šroťák, kterej schroupe všechno.....)

                                                                                                      Nprofo - Profil | Út 25.10.2005 14:32:32

                                                                                                      Maty : pěkný dávám za 1. Určitě mi to pomůže rozšířit zkušenosti. Hodně zajímavých poznatků, alespoň si tolik nenabiju nos při experimentech. Dík fakt je to dobrý.

                                                                                                        NGroow | Út 25.10.2005 14:29:47

                                                                                                        Maty > Dobrej článek = 1. Určitě kde koho nakopne. Mě určitě jo. Měl bych na tebe otázečku. Jaké koření používáš. Já neradši třeba skořici. Zkoušel jsem i kari(trochu mě ujela ruka tak jsem to musel ještě říznout 1/10 :-D). Jak to vidíš? Co je podle tebe "the best spice"

                                                                                                          NBob - Profil | Út 25.10.2005 13:51:20

                                                                                                          Konečně je Matyho buchta venku.- Za jedna.:-))

                                                                                                            NBulk - Profil | Út 25.10.2005 13:48:29

                                                                                                            LáďaK: Jestli myslíš ruční mlýnek na kávu, tak to se z toho pos..než to umeleš.

                                                                                                              NMaty - Profil | Út 25.10.2005 13:45:42

                                                                                                              LaďaK: řepku pražím mletou, když jí pomeleš tak je to takový hrubý černožlutý šrot, při pražení jakoby zhnědne. Melu to na kuchyňském robotu , nástavec na pomazánky :))) bohužel v současné době je to polámané a hledám náhradní řešení. V mlýnku na kávu to půjde určitě také.

                                                                                                                NLaďaK | Út 25.10.2005 13:38:08

                                                                                                                Článek je fajn. Můžeš Maty, prosím, upřesnit tu řepku? Pražíš celou a pak meleš? A na čem - na kafemlejnku? Dík Laďa

                                                                                                                  NBulk - Profil | Út 25.10.2005 11:10:12

                                                                                                                  Jasné, stručné akorát pro mě. Už jsem si to vytisknul.

                                                                                                                    NOttar | Út 25.10.2005 11:08:19

                                                                                                                    Dávám taktéž za 1.Plně souhlasím s MrKosem,že článků na toto téma zde není mnoho.Pravda je,že komerční krmení je dost drahé a nejsem si jist zda je natolik rozdílného složení,že by domácí výroba měla mít menší vliv na chytání ryb.Cením si každé takovéto informace,kterou je někdo ochoten zveřejnit.
                                                                                                                    MATY: Jen piš dál své zkušenosti.Zajímá mne jak to bude pokračovat .Přiznám se ,že mne zajímá hlavně řeka.Rád chodím na Vltavu ,ale nějak se mi v poslední době nedaří tak jak bych si představoval.I když mám informace,že je zde mnoho velkých ryb.(např. cejnů)

                                                                                                                      Ntomy | Út 25.10.2005 10:27:06

                                                                                                                      Fajn clanok, aspon sa mam cim inspirovat. Niekedy ked citam podobne recepty mam pocit ze sa ryby stravuju lepsie ako ja :-))

                                                                                                                        NMrKos - Profil | Út 25.10.2005 10:24:55

                                                                                                                        Dávám za 1.. myslím že je to jedno z témat které tady trochu pokulhává... a ne každý prozradí takto otevřeně svoje recepty :-)