Diskuse k článku: Vedení rybářského kroužku

Autor diskuse: Ladislav Kalina - , 2.3.2004

Tempus - Profil | Po 5.10.2009 18:28:11

ja jen hledim... ja kdyz chodil do rybarskeho krozku tak jsem nevedel ze existuje nejake múskareni,boilies, nikdo mi nevysvetlil neco o navazcich ale hlavne ze do nas pacili za kolik dni dopluje uhor do sargasoveho more... kez bych vedel v okoli o nejakem krouzku

R.Schánil - Profil | Po 31.1.2005 18:34:23

Vážený kolego,vedeme též kroužky při DDM Chomutov a musím jen souhlasit s vámi.Je škoda, že začátečníci (já řikám pionýři)nemusí po absolvování skoušek chodit na kroužek dál.Tím padlo u nás dost kroužků na školách.MO brečí,že je malý zájem,ale když příde tatík a koupí synkovi povolenku tak se nic neděje.Pak u vody sedí dítko unuděný a tatík to mydlína čtyři klacky.Máme tam sice pár pionýrů kteří chodí a my s nima na ryby děláme i tábor kde pořádáme hodně okleštěnou ZU.Važ si toho, že máš ještě zastání u své MO.Nás akorát těší to,že těch pár děcek chodí a mají zájem o rybařinu.Snad z nich vyrostou dobří rybáři,jako jsou ti kteří prošli kroužky dřív a nyní je potkávám u vody už jako dospěláky a hlásí se k nám.Přeji ti hodně trpělivosti PETRU ZDAR Ruda

R.Schánil - Profil | Po 31.1.2005 18:33:23

Vážený kolego,vedeme též kroužky při DDM Chomutov a musím jen souhlasit s vámi.Je škoda, že začátečníci (já řikám pionýři)nemusí po absolvování skoušek chodit na kroužek dál.Tím padlo u nás dost kroužků na školách.MO brečí,že je malý zájem,ale když příde tatík a koupí synkovi povolenku tak se nic neděje.Pak u vody sedí dítko unuděný a tatík to mydlína čtyři klacky.Máme tam sice pár pionýrů kteří chodí a my s nima na ryby děláme i tábor kde pořádáme hodně okleštěnou ZU.Važ si toho, že máš ještě zastání u své MO.Nás akorát těší to,že těch pár děcek chodí a mají zájem o rybařinu.Snad z nich vyrostou dobří rybáři,jako jsou ti kteří prošli kroužky dřív a nyní je potkávám u vody už jako dospěláky a hlásí se k nám.Přeji ti hodně trpělivosti PETRU ZDAR Ruda

wenda - Profil | St 24.11.2004 16:43:30

taky vedu rybářský kroužek v Petrovicích u Karviné, ale je to dobrovolná činnost, kterou hodnotí rybářský svaz- odbor mládeže, tak není fér vybírat od dětí peníze za kroužek když zápisné je pouze 10 kč. Já spadám pod MO Karviná a máme zde celkem 4 kroužky a vedoucí dostanou odměnu formou povolenky a vánoční ryby. Také dostáváme od města příspěvek cca 25 000,- za ten se nakoupí biče krmení, splávky, háčky, silony a ceny na soutěže. Není dobré učit děti věci, které v životě nebudou vůbec potřebovat, jako je např. jak se třou, kde, kdy..... tohle se mi zdá zbytečné pokud neplánují studovat na rybářské škole. Tohle je můj názor, je mi sice jen 21, ale zkušenosti mám trochu odlišné a na výuku mám tak trochu jiný názor (učit je hrou- to co je baví a zapojit i ostatní potřebné věci)

Pete - Profil | St 28.7.2004 14:13:31

Tenhle článek mě původně nějak nelákal k přečtení ale musim Vám smeknout poklonu - škoda že sem k Vám nechodil:o(

Přema* | Po 24.5.2004 9:29:56

L.K. : Máš můj obdiv. Ty kluci v kroužku mají štěstí, že na hodně věcí nemusí přicházet sami.

Martin - Profil | Út 11.5.2004 8:43:31

Jsem rád,že jsem na tohle téma narazil a že se můžu přidat k těm,co tohle hodnotí velice kladně!I já jsem se letos přidal k těm,co chtějí něco y toho,co umí,předat dál a vychovat další lidičky,kteří vědí,co všechno lze u vody najít....skoro ve všech situacích jsem našel shodu s naším kroužkem,hlavně v tom,jací jsou borci v klubovně a pak u vody....Do letoška jsem vedl děcka v turistických oddílech,což mě trošku pomohlo táhnout děcka i jinam,než "na ryby",ale k vodě.Jelikož je to můj první rok v tomto kroužku(a doufám,že ne poslední),moc jsem si netroufl improvizovat,ale do budoucna bych chtěl taky dělat mnohem víc,než ..klubovna..testy...klubovna...testy..párkrát k vodě...atd..Dneska dělají děcka závěrečný testy,takže su moc zvědavej,jak dopadnou,i když nevím....s tím novým zákonem...a hlavně v sobotu mají závěrečný závody a tam se ukáže...Jinak se ztotožňuju s Jirkem,jelikož jsem jeho kolega. Držím palce v dalším dění okolo mládeže a"jen houšť" Petrův zdar Martin

Jana | Út 30.3.2004 23:02:28

U mě máš taky za jedna. Náš syn navštěvoval rybářský kroužek jeden rok, ale byla to síla. Když se na konci roku učily chytat /podotýkám v rodině žádného rybáře nemáme, takže začínal uplně od nuly/, tak mu to pořádně ani nikdo neukázal. Kdybych tam těm klukům neřekla, že nevíme jak na to, tak by nám to ani neukázali.../podotýkám, že doteď lovíme klasicky s policajtem/.

Orion | St 17.3.2004 23:18:41

Co se financí týče u nás se odsouhlasil na schuzi MS většinově příspěvek na mládež 15 kč při odběru povolenky.Členové byli docela na měko když jim tam děcka donesli ukázat poháry ze závodů.Navíc žádáme každým rokem o grand na závody obecní úřad a vždy vycházeji vstříc.Material částečně zajištůje odbor mládeže,který by měl snad fungovat všude, spolupráce je solidní.

hraji - Profil | Út 16.3.2004 20:30:45

Také vedu kroužek, nebo přesněji kroužky (dva) mládeže v naší MO MRS. S celou řadou věcí které píšeš souhlasím a marně přemýšlím, co bych ti ze své 20 leté praxe poradil. Děláš toho hodně a zdá se že velmi dobře. Sdílím tvé znechucení ze souteže Zlatá udice, potěšující zpráva pro tebe může být to, že v MRS (Moravském rybářském svazu) umřela na naprostý nezájem. Sám dělám pro mé kluky závody na řece a zkouším je jen z toho, co potřebují znát pro lov a pochopení přírody jako celku. Jen ty finanční podmínky mám asi mnohem lepší, ale jestli to nebude tím, že jsem za těch dvacet let ve výboru a 31 let co chytám, doputoval až na post předsedy organizace, která má 2800 členů a tím i dost peněz. Držím Ti palce. Jirka

Tonda - Profil | St 10.3.2004 13:49:45

Tvému článku jsem dal 1. Lze těžko srovnávat podmínky k vedení kroužku v různých regionech. Jsem z malé spádové obce a v době když jsem přebíral kroužek tak bylo asi 9 členů. Rok od roku jsem měl stále více členů, přestože v jiných zájmových kroužcích se potýkali vedoucí s nezájmem žáků. Jednak je mou velkou výhodou že jsem učitel a tak mám k dispozici počítačovou učebnu, tělocvičnu, v případě potřeby i přírodopisnou učebnu a taky jednoho kolegu kamaráda, který mi pomáhá. Abych udržel zájem žáků tak musím neustále střídat činnosti a tak vždy účastníky kroužku rozdělím do tří skupin a jedna skupina je v tělocvičně kde ve spolupráci s kolegou piluje techniku hody na terče, další skupina je se mnou v počítačové učebně indoš kde využívám některé věci z programu "Zlatá udice"! od ing.Bílého (tady funguju spíš jako dozor) a poslední skupinu propírám z praktických věcí (i když na suchu).
Stejně jako tobě i mně se osvědčila knihovna a navíc půjčuji i videokazety.
Můj kroužek je veden jako školní kroužek a tak mám vlastně i pojistku na členy kroužku. Co se týče financí tak mám podporu od městského úřadu. Já si myslím, že bys měl být vůči městu trochu drzejší. Zjisti si v rozpočtu města (což je záležitost veřejná) kolik připadá z rozpočtu na hlavu každého malého fotbalisty a s tím pak operuj při tvé písemné žádosti o příspěvek z rozpočtu, který odešli na podzim. Neboj se v té době také alespoň jednou zúčastnit veřejného zasedání zastupitelstva a otevřeně o těchto věcech pohovoř. Vím, že ti to bude asi připadat trochu drzé ale pořád mysli na to, že ty prostředky nescháníš pro sebe , ale pro děti z kterých třeba nikdy nebudou vynikající fotbalisté, ale budou z nich lidé se vztahem k přírodě.
Co se týče vlastní soutěže Zlatá udice tak já ji až tak nezavrhuji, ale spíš je pro mne problémem skutečnost, že pokud bych chtěl připravit družstvo kvalitně na tuto v našem okrese vlastně jedinou soutěž tak bych musel upustit od masovosti současného kroužku (45 - 50 dětí) a musel bych vybrat tak 8 nejschopnějších jedinců a pracovat pouze s nima. To odmítám a tak vždy naše družstvo dopadne jak dopadne (v kraji jsme byli zatím jednou 3).
Závěrem ti přeju hodně sil a optimismu při tvé práci s mládeží.
Drž se.
Tonda

Orion | Ne 7.3.2004 22:57:27

100% souhlas.Vedu mládež a vím o čem je řeč.

Ladislav Kalina | Ne 7.3.2004 15:50:51

Zbyněk - opravdu Nemohu souhlasit s posledním komunistickým přežitkem. Ten soudruh co vymyslel tuto soutěž musel mít hluboký duševní menzes. Nejde o to, že vymyslel trojboj který nutí obrazně řečeno trenéry fotbalovýho družstva trénovat svuj tým taky v golfu a ještě je zkoušet z raketový dráhy a balistiky střelných zbraní. Jde o to, že se naprosto nepochopilo jedno, a totiž že tato soutěž nepodpoří rozvoj rybářskýho sportu. Počty mládeže v naší i RT základně to jednoznačně dokazují. Když jsem byl před časem trenérem reprezentace juniorů v plavané, jako první a podle mne nejdůležitější prorůstový krok jsem učinil otevřením nominačních závodů pro všechny. A mohu na svou čest prohlásit, že se žádný tehdejší účastník zlaté udice do nominace nepřihlásil. Základním prorůstovým kamenem sportu(jakéhokoli) je otevřenost, dostupnost, kvalitní trenérské zázemí, finanční podpora a zejména možnost dále se rozvíjet ve vyšší věkové kategorii. Jak má mít soutěž významný pozitivní vliv na vývoj rybaření, když není všem otevřená - musíš si sehnat 5 kámošů a z toho ještě jednu holku abys měl vůbec nějakou šanci. (proč holku- já proti holkám vůbec nic nemám- vždyť jsem byl dlouhou dobu asistentem st. trenéra ženské reprezentace, ale je to tak stupidní, jako by holky měly soutěž v menstruaci a potřebovaly mít v týmu jednoho chlapa co to taky fakt umí.) Podle mne je to soutěž neotevřená. Pak je tu trenérské zázemí, jak má být kvalitní když nutí lidi dělat trenéra 3 sportů. (proč netrénuje Hlinka taky nároďák ve fotbale a nevede nás na chemickou olympiádu?) Finanční podpora se tříští. Nevím jek jsou spokojený v RT, ale v plavaný peníze chybí a ještě dlouho chybět budou a přitom se takovejch prachů vyhodí na pochybnou neperspektivní soutěž. A to je tu ještě ten fakt, že když už se to fakt naučíš v tý udici trochu válet tak zestárneš a místo ze čtyř volných míst na tebe kouká jen jedno. Kde jsou nějaký růstový možnosti?
Nejhorší na tom je ta mezinárodní ostuda, který jsem byl díky zlatý udici přítomen. Já jsem byl taky částečným viníkem několika výrazných neúspěchů národního družstva na MS (a velmi jsem se z toho poučil), ale to co předvedla zlatá udice, to snad nemá ve světě sportu obdobu. Jelikož totiž po národním kole není žádná mezinárodní návaznost, zlatoudicoví bosové přejmenovali ve své velkodušnosti MS kadetů v plavaný na Setkání mládeže a poslali tam ty své zlatoudicové přeborníky. Tak špatně připravený družstvo nikdy neměla ani Bosna a Hercegovina a to jsme se na ně koukali jako na exoty. Celý mi to připadalo jako začátek filmu Kokosy na sněhu. Účast na MS vyžaduje celoroční přípravu (spíše víceletou) a ty lidi koukali jak puci na to že existujou taky děličky, amortizéry a šestka vlasec. Kde máme sehnat krmení, jak máme slepit červy, ono nejni dobrý sedět na zemi? Fakt je mi s té soutěže špatně. Promiň.

Zbyněk - Profil | Ne 7.3.2004 11:39:43

Moc pěkný článek k vedení mládeže ale jelikož už nějaký pátek vedu také rybářskou omladinu s některými tvými názory se nemohu shodovat.Mrzí mne tvůj názor na soutěž Zlatá Udice.Zmého pohledu je pro děti odrazový můstek k dalším ůspěchům v rybářském sportu a to jak v RT tak i v LRU.

smety - Profil | Pá 5.3.2004 9:58:51

Velmi pěkné dostal si jedničku. Někdo kdo se jako děcko naučí mít rád přírodu jen těžko bude chodit k vodě s batohem jen pro maso! Díky.

Golem | Čt 4.3.2004 10:42:08

Jako super napad mi prisla spoluprace s DDM, kdy je mozno prakticky zadarmo ziskat celkem slusny zazemi. Poslal sem to na nasi MO. Doufam, ze s tim autor bude souhlasit. Nerad bych byl napaden za poruseni autorskych prav :o)

Ladislav Kalina | St 3.3.2004 16:42:09

děkuji za kladné reakce zde i mailem, ale myslím si ,že jste mne špatně pochopili - já jsem psal jak to jako dělám já a myslel jsem že mi ostatní poradí jak to dělat líp. Nedávno mi přišel z krajskýho svazu papír abych se dostavil na školení vedoucích mládeže. Bohužel už mi nenapsali kdo mi to bude školit? Nevíte o tom něco?

Gudaska - Profil | St 3.3.2004 15:40:51

Velice pěkný a důležitý článek! Snažím se o podobné kroky v jiném oboru - sportovní kynologie. Do kroužku sháním děti ve školách (agitace školním rozhlasem v době třídních schůzek), letáky na nástěnkách domů v sídlišti. S názorem na Zlatou udici plně souhlasím - největší podporu potřebují právě začátečníci. Ti, co se už chytili jedou trochu setrvačností. To přece je v každém sportu stejné - chci-li mít jednoho mistra světa, musí za ním stát značná základna "bezejmenných", z které vyrostl.

MacOS | St 3.3.2004 14:34:56

barzo pjenkny clanek to je!

BOREK | St 3.3.2004 10:42:11

Zacal sem chodit do krouzku k Ladovi asi v roce 90 a on + Tonda + Krulis ve me pomohly vytvorit nadherny vztah k rybam, lovu a prirode. Naucili me uctu ke vsemu zivemu a hlavne k rybam. Naucili me zavodni plavanou a spoustu uzitecnych veci, jako treba ktery sprej hori nejlip (to uz je dlouho) a jak plivnout co nejdal. U me mas jednicku. :-)

Mates(původní) | St 3.3.2004 9:38:18

Dal jsem ti za 1,to co děláš je pořádnej kus dobrý práce.Sám vlastním syna 7,5roku a když příjdu někdy ráno do třídy a vidim tu zvěř,tak bych je asi po 5-ti minutách postřílel.

Outer - Profil | Út 2.3.2004 22:01:41

Myslím si že pro dětičky je mnohem lepší chytat na plavačku, kdy mají co chvíli nějakej záběr, než sedět s tatíkem celý dopoledne a civět na policajty a čekat,jestli se náhodou nesplete kapr. Když se mu do ruky dostane seřízená udice na plavanou na kterou může co chvíli chytit nějakou rybku prostě tomu propadne jako já muškaření.

pampalini - Profil | Út 2.3.2004 19:58:17

Velmi rozumný způsob. Ukázat i prakticky všechny disciplíny. Já měl kroužek 2 roky povinný a druhým rokem byl vedoucí vůl... Vláčet nemá cenu lepší je chytat štiku na rybu+ prut na kapra, nechat pořádně zažrat aby náhodou nespadla, chytat tlouště nemá cenu, stejně se to nedá jíst,.... Ale ten to možná dělal tenkrát povině pro zlepšení kádrového profilu.

Palo - Profil | Út 2.3.2004 19:43:12

Taky vedu podobný kroužek a mám i podobné problémy. Způsob jakým to děláš by měla být povinná četba větsiny výborů MO. U nás jsem se setkal naopak s velkým pochopením Obecního úřadu. Vedoucí odboru životního prostředí vidí v těchto rybářských kroužcích (a jiných zabývajících se přírodou) jedinou možnost, jak naši mladou generaci dostat blíž k problémům týkající se ochrany přírody. A samozřejmě nás i finančně podporuje.
Další názor se kterým souhlasím je tzv. Zlatá udice. Přemýšlím pro koho je ta udice zlatá - pro 10ti letého klučinu, nebo 15ti letého "supermana" co má našlapaný všechny odpovědi? Dotován asi ten první nebude.
Myslím také, že by měla být zavedena povinnost dětí do 15ti let - pokud chcou povolenku měli by navštěvovat rybářský kroužek nebo se zůčastnit 1 - 2x za rok proškolení z novinek RŘ.
Hodnocení: 1*

Ivo Pokorny | Út 2.3.2004 19:23:54

Myslim, zepovine chodit do krouzku je blbost. pamatuju si ze kdyz sem tam pred nejakejma 12 rokama chodil tak sme tam casto nic nedelali, byla to nuda. Jinak si myslim, ze kdyz mas v krouzku 18 deti je to spis lepsi. Neumim si predstavit, ze jich je tam 40. Takhle se jim muzes lip venovat, je jich min, min se bavej a je vetsi klid. Jinak ze se bavej...sou to prece jeste deti a ty sou neposedne, navic abych pravdu rekl, tak si myslim ze stavba rybyho tela je tolik nezaujme, i kdyz tobe ted prijde dulezita. Co si myslim, ze je dulezity je aby se naucili, jak se chovat u vody - k rybe, k rybarum, k prostredi. S tou technikou si myslim, ze je dobry,. kdyz jim ukazes vsechno mozny a oni se pak sami rozhodnou az sou starsi co jim vyhovuje. Jinak musim rict, ze ne kazdej kluk jako ti tvoji ma stesti na tak dobre vedenej ryb. krouzek. I kdyz nutno ocenit, ze je to spis nevdecna role a a jen diky par "blaznum a nadsencum" neco takovyho jeste funguje.

rybopet - Profil | Út 2.3.2004 16:54:59

Mne by sa páčil takýto krúžok aj pre dospelých...

Ladislav Kalina | Út 2.3.2004 15:51:40

dnes už to s tou povinností chodit do kroužku moc nefunguje. jak přimět děti aby chytali jak ty chceš? To je jednoduchý- jdeš s nima k vodě a necháš je čapat jak chtěj, sám si mezi ně vlezeš, nakrmíš a chytáš- příští kroužek uděláš přednášku "jak na to". Stejně to funguje třeba s přívlačí...

Outer - Profil | Út 2.3.2004 15:02:04

Známkoval jsem 1. A tenhle článek poslal kolegovi co vede rybářský kroužek a čekám na jeho reakci. Nejvíc by mě zajímalo jak přimět dětičky, aby na rybníce kde všichni chytají na těžko a myslím tím opravdu těžko, chytat na plavanou.

Lubo | Út 2.3.2004 14:14:36

Mám otázku k tomu nedostatečnému počtu dědí. Je to už dlouho ale já když chtěl dostat povolenku jako děcko, musel jsem do kroužku chodit povinně. Dokonce se stalo, že kdo měl za rok absencí víc než 50%, další rok povolenku nedostal. Dnes už ta povinnost navštěvovat kroužek není?

Pavlis - Profil | Út 2.3.2004 13:22:26

Zajímavé. Už jsem článek poslal kolegovi, který vede kroužek. Právě diskutujeme, jak udržet děcka v kroužku co nejdéle. Padají dokonce názory, že by měl být povinný až do 15 let. Způsob, kterým pracuješ, se mi jeví daleko účinnější - zaujmout jich co nejvíc s tím, aby sami chtěli do kroužku dál chodit. Díky. Moc informací na toto téma nikde není.

Ladislav Kalina | Út 2.3.2004 11:47:27

už jsem se bál, že by můj článek přecejen nepřečetl nějaký ten týnejdžr- tak pětka už je na světě- moc děkuju- klidně mi sem napiš proč- to jsi jaksi zapoměl