Vyjádření ministra životního prostředí Richarda Brabce k únikům škodlivých látek do Bečvy

62 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NAttta_vlastimil_vasi - Profil | Pá 4.12.2020 12:06:46

hraji >> Skvělá práce, až na to že ty rozbory ukázaly že množství kynaidu bylo v kanále téměř zanedbatelné množství nad povolený limit a na základě tohoto se kauza už 3 měsíce točí kolem kyanidu. Jelikož kolem té vody chodím celý život, tak ti můžu s klidem v sdrdci říct že z toho kanálu uniká pěna co mi pamět sahá. Pevně věřím, že kdyby se monitoroval kanál tak jak teď i v minulosti takových úniků tam bude jistě víc. Nezapomeňme říct i to že juřinské rybníky, které jsou napájeny z Bečvy až pod touto výpustí žádnou otravu ryb nezaznamenaly. Tohle se často opomíjí téměř ve všech možných scénářích otravy. Skandál je v tom že čižp nezaručila správnou indentifikaci látky otravy a to ani dnes a ohrožuje tím životy lidí už 3 měsíce. Nebudu ani připomínat to že kolem bečvy jsou obory a revíry plné zvěře, která chodí pít k řece. Dodnes tedy nevíme na 100% jaká látka to byla a dodnes se nikdo nevyjádřil k tomu proč nebyly předloženy výsledky testů vody, které odebrali rybáři přímo na místě ještě v době kdy voda byla kontaminovaná. Tedy když pominu hloupou výmluvu ČIŽP že byly odebrány do plastu.

    Neskymak Mrakomor - Profil | Út 15.12.2020 11:31:45

    hraji >> Ahoj Hraji, jen bych se rád s dovolením zeptal - jak se mají kámoši z ČIŽP,... co Erik :-)?...začíná vyhrožovat, snad nemá blbé spaní? Co nového? Kdyby´s neměl čas - nevadí, klidně pošli svého tiskového mluvčího kakra aspon tu bude zas sranda :-)
    https://denikreferendum.cz/clanek/32070-reditel-ciz​p-ke-kauze-becva-pracovali-jsme-bezchybne-s-kritiky​-si-to-vyridime

      NBacha San - Profil | Čt 3.12.2020 18:16:55

      Blekota se vyjádřil. Asi si navyslechl dnešní půlhodinovou relaci, kde bylo k otravě sděleno odborníky, že ekologická havárie s pravděpodobností hraničící s jistotou nemohla být způsobana kanálem z rožnovské tesly.
      Pouze dohnali jednoho člověka k sebevraždě. Doufám, že si to někdo odskáče.

        NBacha San - Profil | Ne 6.12.2020 21:48:59

        jardaafdr >> Nebonzuj...

          NHonza7 - Profil | So 5.12.2020 12:50:06

          rybomil >> Ahoj, tak jak uvedl kolega Bacha San - to je úplně jinde - čistírna odpadních vod (ČOV) společnosti Energoaqua.
          To co stálo za bohužel velmi tragickou událostí nikdo nevíme, ale určitě vyšetřování vytrávené Bečvy z 20.9.2020 mu na klidu moc nepřidalo.
          Pan premiér má předem jasno odkud to šlo a přes kterou čističku ( poněvadž už ji jmenoval ). Tak je zapotřebí znovu na nějakou vybranou firmu zakleknout. Jak vypadá takové zakleknutí už všichni víme. Je úplně jedno zda-li je firma bez viny. Podle mě se znovu začíná opakovat stejný scénář - je nutné, aby zakleknutí splnilo účel - blíží se volby a preference klesají o pravdu co vytrávilo Bečvu hnutí ANO nemá zájem. Že to někomu zničí život je hnutí ANO u prdele, hlavně aby bylo u moci.

            NHonza7 - Profil | Ne 6.12.2020 15:53:22

            kakr >> Promiň Karle, měl jsem o Tobě daleko lepší mínění. Třepeš s prominutím v tomto případě opravdové kokotiny. Štábní kultura je totálně k ničemu, když nejsou výsledky. Pokud by jsme se v medicíně řídili pouze " štábní kulturou ", tak by jsme se v životě neposunuli dál. Bypass by byl do dnešního dne sprosté slovo a diabetes by ti určila až manželka, když by jsi nachcal do krku.
            Mrzí mě, že jsem tady vůbec uvedl člověka, který pro náš region z mého pohledu v oblasti životního prostředí udělal spoustu věcí. To, že ti není znám je mu i mě celkem jedno, akorát z celého toho jsi si vzal jediné, že podle Tebe to je rodinný podnik.
            Vůbec tě nezajímaly výsledky jeho práce a co ten člověk dokázal, případně jak se angažoval v případě otrávené Bečvy.
            Pokud to jenom přenesu na jinou osobu v rámci rodinného podniku, kterému jsou vypláceny z našich daní podpory, tak jsi v patřičném shrbeném postoji jak při diagnostice rekta.

              NBacha San - Profil | Ne 6.12.2020 9:29:28

              Honza7 >> Nemáš pravdu. Maká jako mourovatej. Pro koncern. Ten má tolik průšvihů, že jenom zametání je pod koberec a odpouštění či minimalizace pokut, je nadlidský výkon:-)

                Nkakr - Profil | So 5.12.2020 15:28:26

                FockeWulf >>
                Když budeš mít lauf a nesežere tě KORONAVIR tak se s tebe stane také starý kokot. Zatím jsi pouze kokot junior:-.))

                  NFockeWulf - Profil | So 5.12.2020 13:10:12

                  kakr >> Fascinuje mě ta snaha brněnského pobočného spolku neustále relativizovat chyby místní ČIŽP. Skoro jako by tam někdo z vás válel kule. Nebo kámoš.

                    NHonza7 - Profil | Pá 4.12.2020 17:40:28

                    alžběta >> Kolego, žádný chemik se k tomu důkladně nemůže vyjádřit, protože žádné výsledky z analýz nebyly oficiálně zveřejněny. Dá se vyjádřit k tomu co zaznělo od pana ministra z MŽP, pana premiéra, k činnosti ČIŽP a k zatajované události v DEZE z 19.- 20.9.2020.
                    Pokud člověk není totální idiot, tak je mu snad úplně jasné, že není v moci ani Davida Copperfielda dokázat, že " pomyslný jed kyanid " nedokázal vytrávit ani jednu rybu od místa v toku kanálu z Rožnova do místa kde byl objeven první hromadný úhyn ryb. Tento úsek je dlouhý cca 3,5 km.
                    Na druhou stranu ve stejný den v Deze tekly fenoly, které ČIŽP ve vodním toku nenašla. To co je zarážející takové množství vyteklých fenolů nikde podle oficiálního vyjádření nezmizelo - i když se to stalo.
                    Druhá záhada, nikde takové vytečené množství fenolů se neobjevilo. Věř tomu, že to co se stalo v DEZE je na Nobelovu cenu a popření toho co jsi se do této chvíle učil ve škole v rámci zákonu o zachování hmoty.
                    Z toho co zaznělo k úhynu ryb - na kyanidy to nevypadalo - z výsledků ohledaní žaber, ale v rámci toho jak byla poleptána těla ryb a jaké problémy byly u lidí co uhynulé ryby z toku vynášeli, tak fenol a jeho deriváty takové poškození způsobit můžou.
                    Vyjádření pana premiéra, která firma za otravou stojí, bez doložení jakýchkoliv důkazů jenom svědčí o tom, že nejde o standardní vyšetřování a nic se proto nedělá, aby takové bylo.
                    Snad jen PČR v tom udělá pořádek.

                      Ncomputerfish - Profil | Ne 6.12.2020 20:56:31

                      Kubaa >>Nyní Brabec momentálně potažno stát a kraj vás dotuje. Na všechno jste dotace dostali. Na osvětu, záchrannou stanici, na školení, na monitoring sýčka > 2 milionu a mohl bych pokračovat do nekonečna až do těch 52 milionů. To není závist je to bohulibá činost. Ale kéž by se tak měli i rybáři jako vy. Tečka.

                        NFockeWulf - Profil | Ne 6.12.2020 11:54:44

                        kakr >> Nejde o vznik otravy, to každý ví, že ničemu na světě zabránit nejde, ale jde o to, že ta politická figura Brabec svou angažovaností pro chlebodárce ANO nepracuje tak, aby státní aparát fungoval jako v 21. století. Jde o řešení, ale to pro tebe ty starý kokote je mimo chápání ( jako za komoušů, na koho to svést ), ty chceš viníka, my řešení.

                          Nkakr - Profil | So 5.12.2020 13:22:12

                          Honza7 >>
                          Štábní kulturou je míněn postup při odebírání vzorků, včetně protokolu. Pokud se odběru nezúčasní "úřední osoba" jsou nutné podpisy tří svědků, odběry musí být provedeny nad i pod místem znečištění, je toho poměrně hodně. Nebyl jsem u toho, tak nevím jak na Bečvě vše probíhalo. Bohužel jsem se osobně musel odběrů na našem revíru (po otravě) )účastnit tak vím o čem píši.
                          Znovu opakuji, pokud mají být odebrané vzorky průkazné, musí být správný postup při jejich odebírání dodržen.

                            NHonza7 - Profil | So 5.12.2020 13:06:38

                            kakr >> Karle jakékoliv vzorky, které se odebírají do předem určených vzorkovnic z toho důvodu, aby látky které chceme stanovit buď - působením materiálu z vzorkovnice se nerozložily a nebo naopak, aby nedocházelo k jejich navýšení, poněvadž by se mohlo ze vzorkovnice dostat stejná látka do samotného vzorku a tak navýšit jeho koncentraci.
                            Pokud se tímto opravdu vymlouvá někdo z ČIŽP, tak je to pro mě stupidní hovado - a měl by doložit co by v té plastové nádobě mohlo způsobit už dříve uvedené situace, které by zkreslily vlastní analýzu.
                            Jen tak mezi námi, dnes se v drtivé většině odebírá pro laboratorní medicínu do plastu - kde je tedy ČIŹP - povím Ti kde, mohla by to ve zdravotnictví zkusit zakázat a letěla by velmi rychle do prdele. Především na takový výstup idiota zahraniční firmy čekají a dopadne to přesně jako kauza DIAG HUNAN.

                              NFockeWulf - Profil | Čt 3.12.2020 21:02:51

                              Bacha San >> 20. prosince nebude vůbec nic, maximálně policajti prohlásí, že potřebují více času. Pak se vymění znalec a tak to půjde až do voleb. Nasrat slovníkem premiera. To je realita České republiky.

                                NMjaška - Profil | Čt 3.12.2020 17:52:22

                                AB si mne ruce a říká si, že nejlepší je mít Brabce v hrsti. Skvostný ministr, podle mně si ještě nevšimnul, že už není v bývalém zaměstnání. ANO bude líp, ale Bečvě asi ne ...

                                  Ntomvec - Profil | Čt 3.12.2020 17:39:16

                                  Jak může v první větě napsat, že kyanidová otrava pochází z rožnovské Tesly, když to ještě nikdo, ani policie, neprokázal?

                                    NFockeWulf - Profil | Ne 6.12.2020 21:14:40

                                    computerfish >> Ty magore s ANO na mozku, kolik jsi odvedl loni daní? Protože to co jsi odvedl, to je ten stát. Každá kačka z DPH, každá kapička chlastu, co ti poškodila mozek, protože tak blbý ses narodit nemohl, to jsou ty peníze co stát utrácí. Ale Brabec, ten se na ničem nepodílí, to občané, lidi.Takže pokud je má spolek pan Orla, je to dobře, protože je jinak ukrade ANOFERT a to je ten tvůj Brabec, nebo Brabče?

                                      Ntomvec - Profil | Ne 6.12.2020 18:53:17

                                      kakr >> Chápu že nařízení, právníci, řízení... Ale pokud do tekoucí vody hrkne něco jednorázově (a pro jistotu ještě povodí zvýší průtok) a když laskavě přijede inspekce odebrat vzorky (pouze) vody po čtyřech hodinách od nahlášení, tak nad objekty a pod objekty které mohly otravu způsobit už najde jenom čistou vodu. To potom vypadá, že nařízení je nastavené tak, aby se nic nevyšetřilo.

                                        NKubaa - Profil | Ne 6.12.2020 13:59:59

                                        kakr >> Ach jo. Víš vůbec co senát dělá a k čemu slouží? Nebo jen papouškuješ Zemana a agenta mafiána bureše?
                                        Nezlob se, ale za tu dlouhou dobu, co chodím na mrk, jde vidět, jak to s tebou jde z kopce. Prosím nedělej ze sebe hlupáka.

                                          NHonza7 - Profil | So 5.12.2020 13:41:09

                                          kakr >> Promiň, ale já to vidím úplně jinak, obzvlášť pokud jde o obecné ohrožení.
                                          To je úplně stejné, jako se vymlouvat, že jsem ti neposkytnul při dopravní nehodě první pomoc, poněvadž se ti nehoda nestala na operačním sále.
                                          Jsem rád, že tvrdíš, že musí být dodržen úřední postup. Byl úřední postup dodržen ČIŽP v terénu, když se teprve se zpožděním několika týdnů přišlo na další kanál, který vede do Bečvy a vzorky tedy nebyly zajištěny?????

                                            Neskymak Mrakomor - Profil | Pá 4.12.2020 11:26:21

                                            hraji >> "věřím kamarádům z ČIŽP". :-)))) díky za reakci, která vystihuje naprosto vše...
                                            Čau hraji, čau lidi!

                                              NHonza7 - Profil | Čt 3.12.2020 20:30:58

                                              hraji >> Pokud někomu v této kauze věřím, tak je to PČR - proto i ty testy s kontrastní látkou.
                                              To jak funguje ČIŽP to raději nebudu komentovat, na to by mi nestačilo pouze jedno sprosté slovo.

                                                NHonza7 - Profil | Čt 3.12.2020 18:30:05

                                                tomvec >> Mě by osobně zajímalo jak je možné, že žádná z laboratoří, která testovala vodu z otrávené Bečvy dne 20:9.2020 neuvedla nadlimitní koncentrace fenolů.
                                                Pokud chce Brabec a ČIŽP tvrdit, že otravu způsobily kyanidy, tak by on a jemu podřízená instituce konečně měli vysvětlit o jakou koncentraci kyanidů šlo a proč dnes nikdo neřeší, povinnost státních organizací informovat veřejnost v rámci obecného ohrožení.

                                                  Nmedvěd - Profil | Út 15.12.2020 17:51:30

                                                  Kubaa >> zkus si přečíst bez krvavých očí Kakrovo vysvětlení.Je docela srozumitelné

                                                    NKubaa - Profil | St 9.12.2020 14:37:08

                                                    kakr >> No, takovou reakci jsem od tebe přesně čekal. Lhavá, útočná a nesmyslná. Jako od Babiše. Tahle země zoufale potřebuje víc Orlů a míň kakrů a věci by se snad někam pohly.

                                                      NKubaa - Profil | St 9.12.2020 14:14:46

                                                      kakr >> přečti si několikrát, na co reaguješ, zase to nechápeš.
                                                      Mě vadilo, že tu shazuješ člověka, kterého jak píšeš neznáš a nevíš, co má v náplni práce. Už toto o tobě svědčí o mnohém. Shazuješ organizaci ochránců přírody jen proto, že ve vedení jsou dvě stejná příjmení. Víš o nich hovno ale to ti stačí, abys trousil jedovatou slinu. A to prosím vše v diskuzi o katastrofální ekologické havárii, kde se řeší otřesný přístup státních orgánů, hlavně ministra.
                                                      Tak co si o tobě člověk má myslet? Je mi z tebe zle.

                                                        NFockeWulf - Profil | Ne 6.12.2020 16:01:04

                                                        Honza7 >> Je to tak, ten spolek pod vedením p.Orla by si zasloužil jen úctu a poděkování - ale tu tady myslím má. A závistivcům bez rozumu ať mráz kule rozerve:)

                                                          NKubaa - Profil | Ne 6.12.2020 15:02:24

                                                          kakr >> vysloveně urážet si ho začal ty a né poprvé. Prvně šaškem, pak rovnou kokotem.

                                                          Prosím všichni uberte. Je to zbytečně vyhrocené.

                                                            NFockeWulf - Profil | Ne 6.12.2020 14:52:12

                                                            computerfish >> Další z dementních závistivých důchodců, zdechni od závisti! Nemáš ani ponětí, kolik tam udělali dobré práce ty staré prase.

                                                              NKubaa - Profil | Ne 6.12.2020 14:50:35

                                                              computerfish >> poslyš, ty máš taky jednodušší vidění světa co?
                                                              Ta "firma" je Základní organizace Českého svazu ochránců přírody a dělá pro krajinu a lidi mnohem víc, než si dokážeš představit.
                                                              Píšeš za peníze Brabců - to myslíš vážně??? Vím, že jsi fanatickej a slepej uctívač Babiše, jinak bys nic o dotacích napsat nemohl.

                                                              Něco o nich:
                                                              Základní organizace Českého svazu ochránců přírody 70/02 v Novém Jičíně vznikla v roce 1980, je pobočným spolkem s vlastní právní subjektivitou. Jsme součástí Českého svazu ochránců přírody, nejpočetnější nevládní organizace v České republice, která sdružuje zájemce o ochranu přírody a životního prostředí. Základní impuls v naší ochranářské činnosti nastal rokem 1992, tedy v době, kdy jsme se profesionalizovali, převzali od státu do majetku a provozování Stanici pro záchranu živočichů v Bartošovicích na Moravě. Toto zařízení slouží od roku 1983 jako nemocnice pro divoká zvířata a bylo vůbec prvním zařízením tohoto charakteru ve střední Evropě.

                                                              Intenzivně se také zabýváme ekologickou výchovou a osvětou, v areálu záchranné stanice jsme vybudovali a v květnu 2014 uvedli do provozu nové návštěvnické středisko- Dům přírody Poodří. Dále se zabýváme vybranými druhy kriticky, či silně ohrožených živočichů. V této souvislosti je našim nejznámějším projektem „Návrat orla skalního do České republiky“. Dle fyzických a časových možností realizujeme celou řadu dalších ochranářských aktivit. Nedílnou součástí naší činnosti jsou samozřejmě spolkové aktivity.

                                                                NFockeWulf - Profil | Ne 6.12.2020 13:13:31

                                                                kakr >> To všichni komunisti.Naštěstí vymírají.

                                                                  NHonza7 - Profil | Ne 6.12.2020 12:05:50

                                                                  kakr >> Máš pravdu, že jde o figuru s větší odpovědností politickou, ale on změnil a může měnit personál v státních podnicích, které zodpovídají za kvalitu nejen našich vodních toků, ale celého životního prostředí. On je ten kdo má navrhovat nejen technická řešení, ale především i legislativní z měny.
                                                                  Pokud myslíš pana senátora Petra Orla, tak si myslím, že zde se pleteš. Tato osoba je vybavena nejen teorií, ale především léty praxe. Myslím si, že on by byl schopen daleko lépe jednat, pokud by byl tou figurou, která je obdařena mocí. Dokáže se se obklopit týmem lidí, který se umí starat o naše životní prostředí a nešlo by pouze o náš kraj.
                                                                  O vlastní aktivní činnosti nejen pan senátora se dozvíš více na stránkách :
                                                                  https://csopnj.cz/

                                                                    Nrybomil - Profil | So 5.12.2020 23:02:16

                                                                    Honza7 >> víš jak to chodí - čím větší blb se dostane nahoru, tím déle se tam drží a víc si myslí že je nej šerif.

                                                                      NHonza7 - Profil | So 5.12.2020 21:49:42

                                                                      kakr >> To je jeden z důvodů proč nevěřím vyjádření našich politiků. Člověk by si myslel, že to netáhlo co sedí na svém křesle už druhé funkční období něco udělá pro životní prostředí, když už bylo jenom v roce 2019 165 případů vytrávených vodních toků. Kolik bylo celkem těch případů co má tento post - to by bylo celkem zajímavé číslo. Zkrátka je to netáhlo, které je placeno za nic nedělání.
                                                                      Z mého pohledu rybáři nejsou ti co mají hledat kdo vytrávil vodní plochy. Když idiot vyhodí z ČIŽP schopné lidi, tak to taky podle toho vypadá. Legislativa je k nepoužití a směšné pokuty za vytrávené vody nenutí firmy nic měnit v zaběhnutých kolejích.
                                                                      Měl by tento cyp konečně vysvětlit proč podniky nejedou v uzavřeném režimu v nakládaní s vodou a taky co by toho cypa konečně přimělo vyvodit osobní zodpovědnost.
                                                                      Poslední výpotek co jsem od něho zaznamenal je likvidace kanálu z Rožnova - při této legislativě se dá říct, že nic horšího ho nemohlo napadnout - odpadní voda se napojí na Bečvu už v Rožnově.
                                                                      Proč ČIŽP není vybavena pro práci v terénu Ramanem to asi z cypa nedostaneme.

                                                                        Nkakr - Profil | So 5.12.2020 13:46:19

                                                                        Honza7 >>
                                                                        Víme přesně z kterého deštáku nám sajrajt který tráví ryby teče.
                                                                        Má to jen jeden háček, vlastně hák. Do dešťáku (což je odlehčovací výpusť) je zaústěn zcela neznámý počet dešťových kanálů. Není v lidských silách všechny zkontrolovat, navíc to tam může nalít kdokoli. Je to zákeřné protože se se sajrajt zachytí před dlužemi ve výpusti (může tam být třeba půl roku) a až s velkým deštěm či průtrží mračen kdy voda přes dlužku přeteče se dostane do řeky. Většinou se tak děje v noci ,ráno je toxická vlna pryč a zbudou jen padlé ryby. Měli jsme ve výboru skutečného odborníka který znal každý kanál v Brně a stejně nedokázal vpusť identifikovat.
                                                                        Na MRKu je hafo chytrolínů (jsem na to zvyklý), kteří rozumí všemu, od kosmonautiky k jaderné fyzice.

                                                                          NHonza7 - Profil | So 5.12.2020 13:17:08

                                                                          kakr >> Ještě jednou k plastovým obalům. Většina plastových nádob, která se dostala do domácnosti jako obal na nějaké tekutiny, pivo limonáda, džus, olej atd.
                                                                          Podle tebe Karle se můžeme s přibývajícím věkem otrávit, poněvadž z obalů se budou dostávat do tekutin látky, které jsou životu nebezpečné?
                                                                          Tak lidé se otrávit můžou, ale odebrat tekutinu k analýze vody z Bečvy né ??? To ta ČIŽP musí být asi armáda pěkných kokotů, nemyslíš?

                                                                            NHonza7 - Profil | Čt 3.12.2020 19:46:25

                                                                            hraji >> Vzhledem k tomu, že do této chvíle nikdo nezveřejnil koncentrace kyanidů z odebraných vzorků vody a jejich množství v tělech uhynulých ryb, tak moc nevěřím, že šlo o otravu kyanidem - nikdo ani nepotvrdil, že by cítil v okolí Bečvy vůni mandlí.
                                                                            Druhá věc co mě zaráží čistě v rámci potvrzení zákonů zachování hmoty, kam zmizel fenol z kanalizační sítě? Mám pocit, že našinec je hodně šetrný a stará kanalizační síť funguje v drtivé většině samospádem do nejnižšího bodu - se zakončením do vodních toků. Kam tedy zmizel fenol z Dezy, když vznikla havárie na noční směně - protože reakce pracovníků Dezy začala, až začátkem ranní směny?
                                                                            Teď znovu ta podstatná záležitost - do dnešního dne nikdo neřeší, pokud šlo doopravdy o otravu kyanidy, že kompetentní orgány to nešetří jako obecné ohrožení - toto je snad jasné naprosto všem co mají vychozenou základní školu pokud jde o otravu kyanidy v takovém rozsahu.
                                                                            Deriváty fenolu mají velmi rozdílné chemicko-fyzikální vlastnosti a tak stejně je to i s vůní - osobně si myslím, že tohle rozpoznat na základě čichový vjemů, tak to musí být pán chemik. Vůni mandlí pozná i laik, tedy pokud nemá COVID.

                                                                              Nkubsta - Profil | Čt 3.12.2020 17:43:30

                                                                              tomvec >>no nikdo to sice nedokázal, ale on přece ví, že z Dezy to neni, tak to svede na Teslu

                                                                                Nvalcha186 - Profil | Čt 17.12.2020 9:25:06

                                                                                starecek >> Proto jsme bojovali 2 roky a vyhrály. Když vzorky, tak jedině od oprávněných institucí. Nikdo nevezme vzorky k rozboru od jiných, oni si za své zodpovídají. A hlavně je platí. Proto i další odběry usazenin z toku a rybníka.

                                                                                  NHonza7 - Profil | Út 15.12.2020 19:54:13

                                                                                  eskymak Mrakomor >> V případě, že vzorky, které rybáři sami odebrali na místě havárie téměř bezprostředně, kdy se jedovatá látka dostala do toku Bečvy, inspekce je nepoužila a hned zlikvidovala, tak to svědčí o tom, že tuto instituci řídí cyp jak lampa.
                                                                                  Jsem zvědav, jak to uzavře PČR - podle mě to vyšumí. Jedině co by se tak v této situaci dalo dělat, zažalovat toho cypa Geuss-e. Pokud takového cypa si někdo dosadil do této funkce v takové instituci s výsledky, které tato instituce prezentuje nelze to jinak uzavřít, že on musím být sám větší cyp, než zmiňovaný Geuss.

                                                                                    NKubaa - Profil | St 9.12.2020 13:17:00

                                                                                    kakr >> Pana Orla neznáš tak si ho ty ňoumo přece neber do huby. Ten člověk má hodně za sebou a ty ho musíš spojovat s takovou blbostí, která se ho vůbec netýká, čímž se ho vlastně snažíš očernit. Copak nevidíš, jaké blbosti tu plodíš?

                                                                                    Stejná hloupost a podpásovka jako bych napsal, že na Svitavě chytají hlupáci, protože si vzpomínám, jak jejich hospodář kdysi psával nesmysly na web. Musejí přece být, protože se taky jednalo o stejnou organizaci.

                                                                                      NHonza7 - Profil | Út 8.12.2020 18:30:05

                                                                                      kakr >> Nevím zda-li rodinný podnik je pro tebe jediné kritérium podle čeho chceš hodnotit člověka. Z mého pohledu je to jaká práce za nim je vidět. Snad změníš názor na pana Orla po přečtení tohoto článku.
                                                                                      https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komenta​re/petrn-orel-navrat-drobnych-vodnich-toku-prirode-​dostal-zelenou

                                                                                        NBacha San - Profil | Ne 6.12.2020 15:13:43

                                                                                        kakr >> Neměl by sis to vyřídit někde na odlehlém místě? Volba zbraní je na uraženém a tady bude alespoň klid. Špinavé prádlo se nepere na veřejnosti. Je to trapné, pod úroveň a není to ani pro zasmání. Řekl bych, že to je dost infantilní.

                                                                                          NMalab - Profil | Ne 6.12.2020 14:48:17

                                                                                          FockeWulf >> Proč se s ním rozčiluješ? Prostě kokřík občas vypustí nějaký blábol a asi ani sám nechápe co napsal...

                                                                                            NFockeWulf - Profil | Ne 6.12.2020 14:14:51

                                                                                            kakr >> Zbytečné, stejně za chvíli usneš, ale než se tak stane, zkus se fakt nad sebou zamyslet a nedělat ze sebe hňupa. Tačí tu jeden hňup brněnského formátu.

                                                                                              NHonza7 - Profil | Ne 6.12.2020 12:23:33

                                                                                              kakr >> Jinak jak už uvedl kolega, havárii předejít na 100% nepůjde nikdy - viz. situace v Deze ( zaměstnanec usnul, další technická opatření nebyla funkční - zda-li tomu bylo úmyslně a nebo pouze z hrubého porušení předpisů o tom můžeme spekulovat ).
                                                                                              To, že trvalý monitoring kvality vody na našich tocích u nás do této chvíle neexistuje je především jeho dílem tohoto vrcholového politika, který sedí na MŽP.
                                                                                              Četl jsem vyjádření tiskového mluvčího, že směs která z Dezy utekla nebyla toxická - já k tomu dodám, že by měl svoje tvrzení doložit a vypít aspoň dvě deci.

                                                                                                NFockeWulf - Profil | So 5.12.2020 15:08:26

                                                                                                Honza7 >> Ne, ti dva to nikdy nepochopí, jsou zabrždění a černobílí. Škoda k těm dvěma exotům slov, hodí se tak akorát čučet na brka a buzerevat členy pobočného spolku.

                                                                                                  NHonza7 - Profil | So 5.12.2020 13:32:56

                                                                                                  FockeWulf >> Mě by jenom zajímalo zda-li si pánové z této kauzy něco vzali? V jiné diskuzi někdo z nich psal, že mají na nějakém toku pravidelně vytrávený úsek. Snad už pochopili, že pokud se nechce je to daleko horší, než když to nejde.
                                                                                                  Nikdo jiný než my rybáři se za ty ryby nebude " bít " na úřadech. Když k tomu se přidá ta stupidní legislativa, že ryba je věc ničí - je rázem vymalováno. Proto si myslím, že zástupce ( a je jedno jakou má funkci ) rybářů nemá být předem předem posraný - politik s obrovskou snahu se dostat na teplé místo toho rybáře potřebuje daleko víc, než rybář jeho.

                                                                                                    NFockeWulf - Profil | So 5.12.2020 13:11:40

                                                                                                    Honza7 >> Filuta hraji, poté co se zas ztrapnil poslal do boje druhého z pobočného spolku, kakra. Vystupují spolu jak teplí bratři:)

                                                                                                      Nkakr - Profil | So 5.12.2020 12:52:17

                                                                                                      atislav_fishing >> Attta_vlastimil_vasi - 4.12.2020 12:06:46 >>
                                                                                                      Dovolím si podotknou, že pokud mají být rozbory vody průkazné, musí být zachována určitá štábní kultura. Dost pochybuji, že v zápalu co nejdřív vzorky odebrat byla rybáři dodržena, ale to není jejich vina. Odebrat vzorky do plastových nádob není dobré a ČIŽP je zcela po právu odmítla. Může se nám to nelíbit, ale takový důkaz by u správního ev. soudního řízení neuspěl.

                                                                                                        NHonza7 - Profil | Čt 3.12.2020 21:11:56

                                                                                                        Bacha San >> Mít jasno může mít pouze ten kdo má relevantní informace k odebraným vzorkům - jejich výsledkům na kvalitativní i kvantitativní vyšetření a to nejen k těm, které odebrala ČIŽP, ale především k těm které dodali občané kdy jed se dostal do Bečvy.
                                                                                                        To, že nesedí tady celá řada oficiálních prohlášení jen dokresluje zoufalou situaci jaká u nás panuje v oblasti životního prostředí.

                                                                                                          NBacha San - Profil | Čt 3.12.2020 20:54:17

                                                                                                          tomvec >> O tom vím, nicméně i kdyby to byly ty fenoly, jako že tomu nevěřím, pachatelem by byla opět Deza. A že to takhle propíchli mě utvrzuje v tom, že ta kyanidová stopa je pravděpodobnější.
                                                                                                          A opravdu končím, protože důkazy nejsou. Uvidíme dvacátého prosince, to se to má zveřejnit. Já myslím, že budou lhát, jako obyčejně:-)

                                                                                                            NBacha San - Profil | Čt 3.12.2020 20:49:10

                                                                                                            Honza7 >> Tak v tomhle máš pravdu, jenom ta nešťastná událost má svojí příčinu a já doufám, že to prostě někdo odskáče, protože teď už to není sranda.
                                                                                                            A končím. Já mám koule na to, abych zde prohlásil, že to byla Deza. A pokud ne, mám koule i na omluvu.
                                                                                                            Nezajímá mě, že se tady budeme natahovat pro a proti, teď to nemyslím osobně, ale když má kdokoliv "jasno", tak ať jasně řekne, že to byl ten a ten a stojí si za tím, nebo to argumentačně neunese a řekne sorry chlapi, mýlil jsem se.
                                                                                                            Každý problém má jednoduché pojmenování a tudíž i řešení:-)

                                                                                                              Ntomvec - Profil | Čt 3.12.2020 20:29:42

                                                                                                              Bacha San >> psalo se, že pod tou varnou je zádržná vana, ale část vychrstala mimo a ráno to spláchli do dešťové kanalizace. Ta má jít do laguny, kde údajně žijí ryby. Ale také tam byla zmínka, že nová kanalizace jde mimo lagunu, přímo do Bečvy.

                                                                                                                Nhraji - Profil | Čt 3.12.2020 20:27:09

                                                                                                                Honza7 >> jak jsem psal, nikoho neobviňuji a žádné teorie nedělám. Věřím svým kamarádům jak z VFU tak z ČIŽP.
                                                                                                                Po tom, co všechno už jsem k té události četl, si říkám, že největší chybou vlády je, že drží policii, hasiče a ČIŽP. Kdyby se zeptali na MRKu, hned by věděli všechno a úplně přesně. Protože tady má každý jasno nejpozději do pěti minut.

                                                                                                                  NHonza7 - Profil | Čt 3.12.2020 20:23:40

                                                                                                                  hraji >> Podívej se na R a S věty v případě fenolu, tam zjistíš jaké má účinky. Přidej k tomu jeho deriváty a další sračky, které v té chvíli v rámci reaktoru byly a zjistíš, že většina leptá, vstřebává se kůží.
                                                                                                                  To co dělali v Deze v rámci čištění a zda-li nepoužili i chlornan, tek to je pro někoho, kdo sežene chechtáky, aby personál Dezy se trochu rozmluvil.

                                                                                                                    NBacha San - Profil | Čt 3.12.2020 20:19:35

                                                                                                                    Honza7 >> Ono totiž oficiálně nebylo řečeno nic. Oficiálně se jenom v úterý zasebevraždil vedoucí provozu čističky odpadních vod z rožnovské Tesly, když na ně zaklekli. A dusili je tak dlouho, až to ten dotyčný nevydržel.

                                                                                                                      Ntomvec - Profil | Čt 3.12.2020 20:03:48

                                                                                                                      Bacha San >> podle uniklých informací se jednalo o dvanáct kubíků polotovaru z výroby louhu, ke kterému se ale používá odpadní voda se zbytkovým množstvím fenolu a jiného bordelu. Nicméně na fotografiích to byla tmavě hnědá břečka. Bůh ví co v tom všechno bylo. Koneckonců v těch jejich odpadních vodách je i dost kyanidů v různých formách, to už tady taky bylo v nějakém dokumentu.

                                                                                                                        NBacha San - Profil | Čt 3.12.2020 19:59:47

                                                                                                                        Honza7 >> Tak mi teda vysvětli, jak je možné, že už v neděli ráno měla Deza připraveny nezávadné vzorky MIMO!!! průběžná vzorkovadla??? To znamená, že je někdo růčo navzorkoval.
                                                                                                                        Proč se šest neděl vyšetřovalo pouze v Tesle a teprve po těch šesti nedělích se začlo vyšetřovat v Deze???
                                                                                                                        Proč Brabec okamžitě vyloučil Dezu, když je jediným registrovaným hospodařícím s kyanidy a ročně vypouští podlimitních cca 200kg???
                                                                                                                        Fenol je zástěrka. Můj názor na věc.

                                                                                                                        Co se týče tvé poslední reakce, víš ta vůbec o čem mluvíš???

                                                                                                                          NFockeWulf - Profil | Čt 3.12.2020 19:00:12

                                                                                                                          Z hrajiho to leze ven! Hraji ty seš opravdu hňup brněnského formátu! Všichni čekají co řekneš, jak na Forresta a ty až teď. Že jsi dosud mlčel ty filuto.

                                                                                                                            Nhraji - Profil | Čt 3.12.2020 18:45:15

                                                                                                                            Honza7 >> že vodu otrávily kyanidy jsem věděl od lidí z VFU a z ČIŽP ve čtvrtek po havárii. Stejně tak jsem věděl o tom, že ten, kdo vypustil kyanidy se pokusil je neutralizovat pomocí chlóru. To vše zjistila ČIŽP, oni taky našli ten kanál z Rožnova, zjistili v něm jak stopy kyanidů, tak chlóru. A potom to předali Policii ČR, která vyšetřuje. Mimochodem, kyanidy v mrtvých rybách potvrdilo i pracoviště JČU. Žádné fenoly, které se prokazují mnohem snadněji než kyanidy, tam nebyly. Navíc ani zasahující hasiči ani rybáři o zápachu fenolu nemluvili, zato se zmiňovali o zápachu chlóru. Nedělám žádné závěry, nikoho neobviňuji ani nikoho nevyviňuji. Počkám si na závěry PČR.