Statistika úlovků za rok 2017 je k dispozici

Autor diskuse: MAXXSKATER - Profil , 3.4.2018
40 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NFishky - Profil | Čt 5.4.2018 15:39:46

Ach jo, takže nasadit v drtivé většině kapra a duháka, aby se obratem vytřískal a přidat k nim ročka jiných ryb, aby do dospělosti přežilo minimum je hospodaření... dobře kluci, na tohle nemám. Takhle na svém majetku určitě nikdo nehospodaří, jen svaz pod tím to hospodaření vidí, smutné.

Bože hospodaření je vzít násadu dvou nepůvodních druhů /kapra a duháka/ a rozdat ji v co nejkratším čase obratem mezi pár lidí, co navíc mají fundované info ze svazu kde a kdy bude násada? Neměla by to naopak být snaha o co nejpestřejší a největší podíl ryb, které zůstanou co nejdéle ve vodě i přes skutečnost, že rybářů je stále více? Proč je štik méně, proč je candátů méně, proč je úhořů méně, proč je mníků méně, proč je línu méně? protože peníze jdou do kapra a duháka? Sežere něco ve vodě kapra a duháka - nic, že? A co sežere duhák a kapr? No těch pár šušňů, co stranou svaz vysadí? Super, takže nejen, že svaz vysadí duháka, ještě mu do vody nasype i celkem drahý krmení v podobě reofilek, aby byla skáza dokonána a kapr tomu všemu vyžere potravu... nezbývá než tleskat ve stoje.

    Nsven - Profil | St 4.4.2018 15:02:46 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

    rybomil >>

    „No já myslím, že si musíme přiznat, že ten výlovek nemáme takový jako jsme si slibovali, ale já bych to neviděl tak černě. Ten celkový obraz, jak si nám ho tady nastínil, není samozřejmě nijak ružový. Ovšem, a to nesmíme přehlížet a tady bych s tebou nesouhlasil, že jsou tu zárodky toho pozitivního. Mám na mysli tu pěknou osmnácku nebo dokonce ta třiadvacítka, že? To jsou ty první vlašťovky.“

    (polocopyr. Mpmp)

      NJarda Š. - Profil | St 4.4.2018 10:51:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

      rybomil >> Udělal jsem si graf rozložení odnesených (zapsaných) ryb z P revírů ČRS v r. 2017 (dle hmotnosti). Polovinu tvoří duhák, kapř skoro čtvrtinu.

        NRožnovák - Profil | Čt 5.4.2018 23:03:31

        Thomic >> no, více méně jsem to tušil, ale přinejmenším mě to zaskočilo že do vody se vysadí půlkilové ryby potom se chytají půlkilové ryby a je to prezentováno jako úspěch :.-). Vydra a volavka je i jinde a neřeší se to jen tržním PO,PD a SI a to ty revíry co se regulace toků a úkrytů pro ryby týče vypadají hůř. Důvodů je podstatně víc než jen oblíbení predátoři. Osobně si myslím že čistě systém vysaď a chyť je pro predátoryj jako dělaný zvlášť když se intervaly mezi vysazovaním zkracují na minimum aby ve vodě byla aspoň nejaká ploutev. To už je na jinou diskuzi.

          NThomic - Profil | Čt 5.4.2018 21:45:36

          Rožnovák >> Zcela na rovinu bych Vám moc rád řekl jak se do M24 vysazují ryby v různém věku s genofondem odpovídajícím dané lokalitě, ale nevěřil byste mi. Pravda je, že z 99 % jsou tam ryby nasazeny s tím, že budou relativně rychle odloveny; vzhledem k velmi silné populaci vydry a volavek v této lokalitě ani nic moc jiného dělat nejde- ty pokusy tam proběhly, včetně malých lipanů, ale zimu nepřežilo takřka nic. Chápu že tu asi rozpoutam diskuzi že to není hospodaření- realita je ale taková, že dokud se nepodaří změnit Vydří legislativu, je jakýkoli jiný přístup než vysaď a chyť na tomto revíru pouze drahé vykrmování predatora, kterého bychom se rádi zbavili. Při takto silné populaci nepomůže ani budování umělých úkrytů.

            NFishky - Profil | Čt 5.4.2018 11:02:19

            hraji >> Jirko, nejsem kaprař ale "jen" rybář a vysazování kapra v takovém množství jako dnes a kaprařina jsou dle mého dvě protichůdné věci. Čtyřicet centimetrů kapřík přeci není cílovou rybou "kapraře", proto jeho vysazování je kvitováno spíše tou první gurmánskou skupinou, která ho ráda sveze na kole a ubytuje v šupleti mražáku. Kapraři sice mají rádi vysazování kapra, ale ruku na srdce, kolik z těch kaprů co se vysadí se doroste velikosti cílové ryby kapraře? A jak by se změnil počet velkých kaprů u nás, kdyby se malý kapři přestali vysazovat uplně? Každopádně kaprařina by rázem byla opět "těžší", protože alespoň těch malých kaprů by bylo rázem mnohem méně a byl by prostor i finanční možnosti pro ty jiné druhy ryb... a to by našim vodám jen a jen prospělo (a kapraři by určitě neutrpěli)

              NFishky - Profil | Čt 5.4.2018 9:30:17

              venybit >> Hospodaření, kde jediným kritériem jsou peníze v pokladně není hospodařením. Svaz dovolí svým členům legálně si přisvojit ryby v tak obrovském množství, že to není ani ekonomicky výhodné. Svazu je jedno, že jsou dvě skupiny lidí, že první skupina ryby bere hlava nehlava a druhá je nebere či bere ve velmi rozumné míře. Svaz nechce přijít ani o jednoho člena, protože by přišel o peníze. Tedy rozmazluje obě skupiny - první skupinu masařek tím, že můžou brát nikoliv co hrdlo ráčí, ale co slepice, prasata a sousedi sežerou... a druhé skupině naopak nedávno vyjednal rozšíření denní doby lovu. Že to není příliš šťastná cesta ví všichni, bohužel peníze jsou v tomto až na prvním místě a tak nelze do budoucna předpokládat, že by se situace u vody změnila k lepšímu. Jednotlivá MO si své členy přetahují nikoliv na základě skutečnosti, jak o své vody pečují, ale podle ceny povolenky či vedlejších služeb, kde do celkové ceny samozřejmě mluví cena brigád. Situace by se nejspíš změnila, kdyby povolenky platily stále ve stejném rozsahu, avšak přisvojit rybu by si člen mohl pouze a jen z vody své MO, tedy ve které je kdo členem. Lze předpokládat, že by si každý rozmyslel, zda chce být členem MO, která nemá své vody, případně má jednu malou vodu... Raději by byl členem v MO, která má své vody a také o ně náležitě pečuje a hospodaří...

                Nrájovec - Profil | St 4.4.2018 15:17:17

                sven >>Obávám se, že i tam jsou ležící, spící.

                  Nrájovec - Profil | St 4.4.2018 15:11:26

                  sven >> Ty vlašťovky si pouštěj na schůzi MO

                  (polocoppy Jirka Kroupa)

                    Nrybomil - Profil | St 4.4.2018 14:53:17

                    sven >> náhodou, sem vloni pustil až neskutečně dost potočáků, slovy vytažení tři kusy - cca 18, cca 20 a cca 23 cm.
                    ale kdybych nebyl část sezony marod a víc se snažil, měl bych jistojistě napsáno víc zubatek, bolků a okyšů než tescodravců

                      Nsindeji3 - Profil | St 4.4.2018 13:44:24

                      sven >> to je hroznej pohled :( pro mě hlavně u pstruha, navíc když vím, že v tom jsou dneska započítáni i kolowrati atd

                        Nsven - Profil | St 4.4.2018 11:22:06

                        rybomil >>Ahoj. Jj. tu statistiku nám byl čert dlužnej...právě minulý týden, nás tu svazo-speaker ve svém článku ujišťoval, jak posledních deset let, žijeme stále lépe a radostněji ...

                          NFishky - Profil | Čt 5.4.2018 21:24:21

                          kakr >> víš, když s Tebou je to těžké. Jakmile se Ti něco nelíbí, okamžitě utocis. Proč? Nedokážes snad komunikovat bez urážek a invektiv? Já věřím, že umíš.

                            NRožnovák - Profil | Čt 5.4.2018 18:58:08

                            Willow >> Právě proto se na to ptám někoho kompetentního. Nevidím důvod glorifikace revíru, kde funguje jen tento systém.

                              Nsindeji3 - Profil | Čt 5.4.2018 18:43:47

                              Fishky >> trošku ses do toho zamotal, ale jinak máš pravdu

                                NKnapík - Profil | Čt 5.4.2018 14:56:14

                                kakr >> to mi nějak nesedí těch 10%, když se jich celkem odloví nasazených 65%
                                A co se týká toho masa, nelze dukák z rychlo chovu na granulích srovnávat s rybbou, která v revíru vyrostla.
                                Je to asi takový rozdíl jako mezi kuřecím z velkochovu (bláto) a kuřecím, co roste půl roku na dvorku(kompaktní svalovina).

                                  NKnapík - Profil | Čt 5.4.2018 14:46:17

                                  kakr >> těch vytěžených 65% je slušné číslo, ale i tak těch zbývajících 35% ryb, které někde v revíru zůstanou dokáže zlikvidovat dost drobotě.
                                  To pak na klasické pstruhovce, kde je osádka vcelku chudá znamená, že se podílí na likvidaci vranek, hrouzků, střevlí a dalších vodních živočichů, které by jinak sloužily za potravu potočákům, lipanům a právě jejich stavy a pozice v revírech jdou dlouhodobě do kopru.

                                    NWidl_CZ - Profil | Čt 5.4.2018 14:33:51

                                    Knapík >> Já ti nevím, tomu duhákovi bych moc nedával. Když trefíš zarybnění, máš odchytaný 3 kusy klidně na 10 metrech břehu. Žere to úplně všechno a všude. Pokud je na tom revíru provoz a jdeš tam třeba za měsíc, o šupinu ani nezavadíš. A pochybuju, že to je tím, že se přizpůsobili novým podmínkám.

                                      NWidl_CZ - Profil | Čt 5.4.2018 14:25:05

                                      rybomil >> Tloušť je jako pojivo do rybích karbanátku k nezaplacení, takže jich pár ročně taky z vody vezmu ;)

                                        Nkakr - Profil | Čt 5.4.2018 13:48:26

                                        Knapík >>
                                        Bohužel snažíš se počítat hrušky a jabka a to nejde.
                                        Máš pravdu pravdoucí, že pokud se počítá váha násady tak je kapr na špici.
                                        Ale, plnění zarybňovacího plátu se přepočítává dle tabulek (vyh, 197/2004Sb.) a to už je zcela jiná liga.
                                        Kusově je kapr velmi hluboce pod reofilkami, které se nasazují v kategorii roček až dvourok. Totéž platí o štice a candátovi, rychlená štička se nasazuje v množství víc než velkém, kolik se dožije dospělosti (míry) je minimum. Kapr i duhák se skutečně vysazuje a nebudeme si nic nalhávat na "sežrání". Omezování někde dokonce plošně zaváděným kapřím důchodovým systémem známým pod zkratkou K70 (což je dle mého názoru pitomost) nepovede k tomu, že ve vodě bude pár mastodontů s rodným listem, kteří se loví opakovaně dokola. To by bylo pro lovce ryby domácí, kteří trpí neukojitelnou vášní držet kapra v napřažených pažích a olizovat jej za účelem pořízení co nej nej fotky lepší zavést půjčovny velkých kaprů.
                                        Zde vidím velkou díru na trhu:-)))

                                          NKnapík - Profil | Čt 5.4.2018 13:24:39

                                          kakr >> na nasazená kila to asi nebude úplně daleko od pravdy - a pokud by se nepočítalo s duhákem, který by se měl nasazovat pouze do vhodných uzavřených lokalit na rozdíl od jeho nasazování ve velikosti konzumní ryby do běžných revírů, kde ještě zlikviduje potomstvo a potravu původní osádky, tak jsme tam tom čísle úplně s přehledem.

                                            Nkakr - Profil | Čt 5.4.2018 12:27:03

                                            erin >>
                                            Těch 90% jsi převzal od Fiškyho, nebo je to tvá vlastní teze? Nesmíš věřit všemu, co Fišky napíše.
                                            Že se cítíš "okradnutý"?? Dám ti radu, příště si přisvoj také 30 kaprů. Že je nebereš, výborně, neber, ale také neplač na MRKu, brát je můžeš, nikdo ti to nezakazuje (zatím).

                                              Nerin - Profil | Čt 5.4.2018 12:14:54

                                              ja kolegu Fishkyho celkom chapem. Myslim ze chce tym povedat, ze tym, ze sa vysadza na 90 percent len kapor k2 pripadne k3, tak sa to robi takmer pre ludi, co tych kaprov beru vo "velkom". ja som vzal 3 kaprov minuly rok. Ale za povolenku som platil rovnako ako ten, co zobral dame tomu 30 ks. A kedze drviva vecsina penazi z povoleniek ide na nasadu, rovnako sa citim tym "okradnuty". Uvediem priklad. Ja najradsej chytam pleskaca, preco sa teda aj ten nevysadza? Ja viem, ze ich je dost a viem ich aj bez toho nachytat vela, ale to iba preto ze som nasiel vody, kde su a to znamena ze musim za nimi cestovat dalej. A kedze je trend, ze ludia zacinaju pustat ryby, preco sa teda pri hospodareni nemysli aj na nas, co ryby pustame. A ja ako laik nerozumiem, ci to je teda naozaj hospodarenie, ked sa vysadi kapor a do 2 tyzdnov od otvorenei jazera vychyta drviva vacsina ryb :o( aspon tak to je u nas.Preto nechodim na jazera a som verny rieke, kde sa tych ryb vysadza malicko, ale da co to pochytat, aj ked to je zlozitejsie.

                                                NFishky - Profil | Čt 5.4.2018 10:31:57

                                                kakr >> "kteří v potu tváře odnášením pupíků šupíků uvolňují místo pro jiné druhy ryb" - a kdo tam ty pupíky šupíky dal a proč? Svaz? A důvod je spokojenost té první skupiny - "masařek"? Jenže svaz by měl na vodách jemu svěřených řádně hospodařit - řádné hospodaření není to stejné, jako nakvartýrovat do vody kapra aby masařky byli spokojené. Proti odnášení ryb nic nemám, ba naopak, ale chrlit do vody z 90% nepůvodní druh - to hele není hospodaření, to je řízená a záměrná likvidace přírody.

                                                  NFishky - Profil | Čt 5.4.2018 10:02:53

                                                  kakr >> Ruku na srdce, pravidla hry, kdy na jednu povolenku lze legálně odnést dvě tuny ryb jsou kontraproduktivní. Svazu taková pravidla vyhovují, protože svaz nepřijde o "masařské" členy, nicméně toto nemá nic společného s hospodařením. Chápu tvé rozhořčení z pozice "svazového zastánce", nicméně pokud se člověk snaží být nestranný a objektivní, pak musí dojít k jinému závěru.

                                                    Nkakr - Profil | Čt 5.4.2018 9:56:56

                                                    Fishky >>
                                                    Není na svobodném rozhodnutí každého "soudruha", jak s rybou ulovenou v souladu s nastavenými pravidly hry naloží? Někdo má rád holky, jiný zase vdolky praví jedno naše přísloví:-))
                                                    Geniální nápad umožňující přisvojení ryby jen v mateřském spolku by vedl ve svém důsledku k čemu?
                                                    Zkus se nad tím zamyslet.......

                                                      Nkakr - Profil | Čt 5.4.2018 9:09:57

                                                      rybomil - 5.4.2018 8:22:09 >>
                                                      Na Moravě (Jihomoravský kraj) se v letech 1965 - 69 průměrně ročně přisvojilo 40 640ks tlouště. Pokud bys chtěl číslo pro ČRS, stačí násobit 3x.
                                                      Co je proti tomu těch loňských bídných 13 000??

                                                        NWillow - Profil | Čt 5.4.2018 6:56:40

                                                        Rožnovák >> Tam se jede systém nasyp a sežer.To co zbyde sežerou vydry.::-(((

                                                          NKalopa - Profil | St 4.4.2018 16:55:12

                                                          str66 >> je třeba koukat na ty uhynulé. Kolik ryb nerozchodí ulovení a puštění. Nasr... ní dědkové z cejnů, supr kaprari z bílé ryby nebo šílení feedrari. Většina lidí se k rybám chová jako hovada.

                                                            Nstr66 - Profil | St 4.4.2018 15:43:31

                                                            N alžběta - ® Poslat soukromou zprávu.St 4.4.2018 13:37:51
                                                            str66 >> Ahoj, jen upozornění, počet chycených ryb není to, co je ve statistikách. Ve statistikách je počet ryb, které se objeví v úlovkovém listu.

                                                            Zkusím si trošku zaspekulovat :)

                                                            zapsáno je 70% z celkového počtu ryb, které zmizí z revíru

                                                            5% uhyne
                                                            10% chytí pytláci
                                                            15% dravci ( kormoráni, vydry a požírání ryb mezi sebou )

                                                            ...dokáže někdo přiblížit čísla realitě ?

                                                              Nsven - Profil | St 4.4.2018 15:14:20

                                                              rájovec >> :-)) A není to málo, Antone Pavloviči? Já bych s tím šel až na ÚS

                                                                Nrybomil - Profil | St 4.4.2018 14:58:04

                                                                sindeji3 >> njn... ale když nebudou kolowrati a italský zprzněnci bude to ještě tristnější - už jen čekám kdy někde zaploutví takový ty modrý nebo naopak ty oranžový " pyrenejáci "

                                                                  NJarda Š. - Profil | St 4.4.2018 14:30:21

                                                                  alžběta >> Nebuď staromilec, i moderní muškaři a ULvláčkaři se dneska specializují na pořádné kapře, to je vývoj.

                                                                    Nalžběta - Profil | St 4.4.2018 13:37:51

                                                                    str66 >> Ahoj, jen upozornění, počet chycených ryb není to, co je ve statistikách. Ve statistikách je počet ryb, které se objeví v úlovkovém listu.

                                                                      NThomic - Profil | St 4.4.2018 12:33:52

                                                                      Mrknato >> Poslední reakce, pak se musím věnovat i neMrku :-) Žádný z návrhů, který HO předkládá, nemůže být schválen bez souhlasného stanoviska územních svazů - hlavním posláním HO je předkládat návrhy a podklady, usnesení HO rozhodně neznamená jeho zavedení do praxe. K poslední dávce návrhů se již většina územních svazů vyjádřila a bude to jedním z témat nadcházející Rady. Velkým přínosem HO je právě to, že otevírá širokou diskuzi nad jednotlivými tématy a snaží se najít konsenzus mezi uživateli, kteří to následně mohou nebo nemusí zavést do praxe. Z tohoto pohledu je tedy možné říct, že čím aktivnější HO, tím lépe.
                                                                      Mějte se!

                                                                        Nhraji - Profil | St 4.4.2018 12:23:01

                                                                        Thomic >> zvolil jste jediné správné řešení, ignorovat ho.

                                                                          NMrknato - Profil | St 4.4.2018 12:09:30

                                                                          Thomic >> Ty tomu asi vůbec nerozumíš.... Tam, kde si dali beztrestně bez výjímky K70, K65, by neměl platit přepočítací koeficient...... Já si myslím, že to musí být jasné i tobě, pokud jsi alespoň z 5% rybář..... Už jen proto jsou BP nezákonné, protože machinují s cizí věcí a uživatel se o něj nestará s péčí řádného hospodáře, ale zlatokopa.

                                                                            NMrknato - Profil | St 4.4.2018 12:02:23

                                                                            Thomic >> Vy, tam nahoře, se nemáte sr*t do hospodaření uživatelů a ještě ho krýt. Jsi horší machinátor, než celá Rada s Hýbnerem a MOMRSem. Dej si už klid. Ty nikoho nepřesvědčíš......Pokud by jsi to myslel vážně, tak půjdete po hospodaření ÚS jako "slepice po flusu". Jen tak na okraj, i když mně neodpovíš, proč to neděláte???????????????????????????????????

                                                                              NMrknato - Profil | St 4.4.2018 11:57:23

                                                                              alžběta >> Ty překlepy tam jsou dlohodobě....... Končica s tím nic neudělá. Manipulace s daty musí být posvěcena sněmem....... Ale zas toho dobrodiní, co činí svaz by jiný něurobil, ani náhodou. Tech nálepek, brožur, argumentů agitátora v barvě, zlatých medajlí a spokojených SHMO to by nikdo za ty směšné peníze nedal...... A ryby? na ty sere pes.......

                                                                                Nalžběta - Profil | Út 3.4.2018 23:36:53

                                                                                Rád bych upozornil pracovníky ČRS, že na pstruhových revírech mají tradiční překlep v podobě obrácených hodnot u kapra a lipana. Prosím Vás, dejte si na to už příští rok pozor.

                                                                                Pstruhové revíry 2017:

                                                                                Kapr obecný:
                                                                                ks kg
                                                                                7 875 17 878,9

                                                                                Lipan podhorní:
                                                                                ks kg
                                                                                358 149,2