Diskuse k článku: Jednoduše a po svém

Diskuse k článku Jednoduše a po svém

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 8.1.2017

Džoncek - Profil | Po 9.1.2017 10:52:31

S těma prckama je to tak. Já jsem naštěstí prošel na DD Astra ve Zlíně rybářským kroužkem někdy v letech 1998-99. První co nás naučil bylo navázat háček a udělat si plavačkovou montáž a hned jsme šli na Dřevnici ke Svitu lapat plotice a jelce, Kdo nenavázal háček s lopatkou, nemohl chytat a musel trénovat. Potom jsme chodili nahazovat na škvárové hřiště na přesnost a dálku. KDyž bylo hezky, chodili jsme kolem vody a dostávali jsme cenné informace. Teď je realita někde jinde, viz listopadová chytačka na Moravě u Otrokovic- přijela dodávka se dvěm kluky, typuji někde kolem 13-15 let a tatíkem. Bivak, stojany, pípáky, kýbly boilie, loďka na zavezení (tok asi 30m široký), litry dipů, boosterů, hotové zakoupené montáže, sladěné oblečení od Foxu ještě si zapíchli vlajku Foxe před bivvy. Oni vlastně nevěděli co mají dělat, hodinu jsem poslouchal píííp, protože nemohli seštělovat pípáky s do loďky nevlzeli protože je prej vratká a co když je odnese proud.

Co mne ale dostalo bylo, když jsem po asi 30 minutách slyšel, ta kulička nejde napíchnout...nj ještě aby šlo boilie napíchnout na hák. Chvílí jsme je nechal ve štychu a pak šel poradit, aby pruty dostali aspoň po dvou hodinách do vody (neměli ani zarážky na boilie ani jehlu). Nahodili a po další hoidně začali být neklidní proč to nebere, když mají přece nejlepší koule co jim prodavač řekl........Tak klukům to nedalo a přišli na čumendu s dotazem na co chytám když mi to bere. Říkám na rohlík a červy a krmím starou směsí krmítkovou, kroutili hlavou a po chvilce z nich vypadl dotaz jestli jen nedám trochu červů a rohlík. Tak jsem jim řekl ať jeden donese prut, protože to musí předělat. Prej ne, ať jim to dá, že to zvládnou sami, tak jsem jim dal i malý háček protože chytali na nějaké 2ky. S lopatkou nenavázal ani jeden tak stejně došli s udicí abych jim pomohl. Boilie šlo stranou, dipy, těsta všechno a čudlařili se mnou na 3,0lb Sportexy s 3g brčkem a jak je to bavilo.

Ono mnohdy u těchto capartů rozhodují v tomto odvětví rodiče, tata dojede do obchodu a nakoupí co se prodejci zrovna hodí a na co se mu dlouho práší a pak to takto vypadá. Každý by si měl projít těmi úplnými začátky a pochopit jádro věci a spíše chytat, než se zabývat jakou kouli tam dám, jak to navážu a čím to zaliju........

Pe-pig - Profil | Po 9.1.2017 13:35:54

Pěkný článek, je v něm ukryta pravda současné doby - všechno chceme rychle a nejlépe hned. Měl jsem to obrovské štěstí, že i když u nás v rodině žádný rybář nikdy nebyl, dostal jsem se shodou náhod ke dvěma pánům, kteří pro mne v mých rybářských začátcích znamenali moc - myslím, že dnes již oba chytají na těch vzdálených vodách plných ryb, kam je převezl převozník...Na chalupě u dědy na Berounce mne děda seznámil s panem Čejkou - již v té době také v důchodu. S tím jsem trávil veškerý letní čas u řeky. Chytali jsme podoustve, ostroretky, parmy. Někdy mne vzal i na štiky - kačena, plotice a nekonečné čekání, ale to bylo radosti, když se kačena stopila, byl jsem u vytržení.
Druhým mým "učitelem" byl u rodiny na chatě kousek od Sečské přehrady pan Slavík - tolik a tak velkých cejnů jako uměl nachytat on, to jsem od té doby nezažil. Jak jsem byl rád, když jsem mohl prosypat uvařená kolínka strouhankou a čekat, až na mne zatroubí u chaty....
Koho z mladých dnes zajímají cejni, podoustve, plotky a perlíni? Kdo z mladých čeká u leknínů, až línek přitopí splávek s žížalkou? Většinou chtějí fotky s obr kaprem či sumcem. Je to škoda, že jim utíká ta krása poznávání vody.
Děkuji za to, co mi ti dva pánové dali a naučili. Doufám, že si s nimi jednou zase zachytám. (ale nespěchám na to :) )

krejcon3 - Profil | Po 9.1.2017 12:04:10

když to tak čtu, tak jsem moc rád, že jsem začínal chytat s dědou, na pro mě stařičký proutky a navijáčky, že jsem jezdil na tábory do Bukovanský zátoky, kde nás necpali žádnýma boilies atd atd naopak jsme chodili po břehu s hledali chrostíky, žížalky :-) až jednou budu mít děti, chtěl bych aby si to zažili taky a ne, že přijdou k vodě s dodávkou protože vlastně ani všechno nepoberou jentak do ruky a batohu..

Letos před létem jsem se opět vrátil k rybařině po více jak 10 letech a občas žasnu co se za tu dobu událo.. pípaky jsou téměř samozřejmostí a fakt nechápu proč je na malé vodě mít (např malá říčka v pražské Stromovce), malé děti chytající na rapalky, nebo řvoucí a dělající bordel u položené (asi nuda)... to mi přijde hrozná škoda.. mě děda nikdy nenutil do něčeho u čeho jsem nemohl vydržet.. sice to byl čim byl starší a starší tím větší "bobkař", ale podporoval mě v přívlači, plavané a vůbec v tom aktivnějším lovu... učil mě chytat hlavně na pařený rohlík, červíky, žížalky, občas kolínka.

Hodně věci jsme si vyráběli (já jako prcek jen asistoval), ale díky tomu jsem mohl být u toho když děda experimentoval a hodně u toho povídal, takže jsem byl rád že čerpám informace a zkušenosti.

Přijde mi (spíše dle diskuzí které tu čtu), že díky snadné dostupnosti návnad, nástrah a další výbavy už ztrácíme náš velký dar "zlaté české ručičky", zakrnujeme a míň přemýšlíme jak správně vylepšit to co máme.. protože už to koupíme "hotové", popřípadě koupíme doplňky, které jsou přímo určené k vylepšení "už hotového". Doba se čim dál víc zrychluje a i přes to, že se živím jako programátor, víc a víc mě to štve a utíkám od toho každodenního stresu k vodě.. většinou jednoduše s brašničkou nebo vestou.. a pokud sebou beru víc jak jeden prut a 3-4 malé krabičky nástrah (přívlač) cítím se hrozně divně.

Články pana Tychlera se mi neskutěčně líbí, hrají přímo na strunu toho co mě baví. Neomezuje se na jednu rybolovnou techniku a z každého článku jsou cítit neskutečné zkušenosti a elegance se kterou činnost provozuje. Moc se těším na další článek.

RK - Profil | Út 10.1.2017 9:49:22

aleš vavřina >> Máš pravdu. Ale to se nezmění, je to daň době. Stejně jako má každej malej špunt mobil a tablet, tak podobné je to v rybařině. Zkusím si zafilozofovat. Vem si, jak se rybařina brala kdysi, třeba před blbejma 20-30lety. Byl to koníček, nic víc nic míň. Dneska slyšíš od mladýho ucha, že je to životní styl, životní postoj-jsem kaprař, jsem feederař. Jako by mu to mělo suplovat opravdové životní hodnoty. Je to k smíchu. Jsme všechno možné a až na posledním místě za důležitými věcmi je koníček, třeba rybaření. A protože si v životě procházíme různými etapami, kdy se rodí děti, rozvádíme se, bereme si hypotéky, překonáváme nemoci a pereme se z životem, tak i tento krásný koníček se do určité míry přizpůsobuje svojí intenzitou našemu životu. Tím chci říct a zároveň se zeptat, kde se vzala ta urputnost, kdy se jde bezhlavě a ,,přes mrtvoly" třeba za velkou rybou, kdy se rybaření bere jako určitá berlička, která nás má odvést od reálného světa, alespoň na chvíličku. Tak to dříve nebývalo. Dříve se chodilo k vodě jakoby s menším očekáváním. Byl to bonus, třešnička na dortu. Dneska vidím ten konzum. Ten záměr a cíl............

RK - Profil | Po 9.1.2017 10:15:08

Valuček >> Děkuji, že jsi si všiml, řekněme určité paralely, mezi mým pidičlánkem a Milanovým myšlenkovým posunem.........napsal to dobře.
Já si navíc k tomu ještě myslím, že než chytat na feeder , nebo s bobkařinou pod nohama s helikoptérou, nebo bez ní, je spíš lepší zapřemýšlet se, jestli nebude rozumější chytat uplně jinak.
Zjednodušeně, tady se velice dlouho třeba u feederu hrálo na strunu výběru špiček a délek návazců.
Jasně, délka návazců je důležitá, jestliže je to 5cm&70cm. Ale jestli je to 30cm,nebo 40cm nehraje až tak roli. Ale nikdo nenapsal, že taky záleží na úhlech-tedy postavení prutu&vzdálenosti a hloubce......Stejně tak byl omílán výběr špiček. Tahle hra se tu hrála snad 10let. A přitom to je přesně ten zářný příklad, kdy pak mnoho rybářů zamrzlo na ,,neproblému" na úkor problému. A ještě horší je to u původních nerybářů, kteří skočili od nechytání rovnou do těchto v podstatě nepodstatných věcí. A začali se ,,učit"
Je pak velice jednoduché poznat z odpovědí některých, jak chytají dlouho, kolik jim je let a na jakém základu začali rybařit. A pak se stane, že skoro každý ví ,,jak", ale neví ,,proč". A bez toho ,,proč", se velice těžko dostanou svépomocí ,,dál" Takže se pak debaty točí neustále okolo příchutí koulí, boostrů, délek náhozů, typů a výrobců navijáků a prutů, který to dá a který ne,jakoby na tom nejvíc záleželo. Asi nastane i doba, že bude záležet, velmi záležet, jakým autem se k vodě dostaneme. A bude nám to urputně doporučovat nová rychlokvaška-:)

Kobarid - Profil | Po 9.1.2017 23:47:00

mám kluka 8 a 1/2 roku a svou vlastní povolenku má od loňského dubna. Když jdeme spolu na ryby ( nebo jde s mým otcem), nechytá nijak jinak, než na udici se splávkem - ať už je to bič, nebo plavaná, či položená na řece..........
Když jsem mu před 2 lety u vody dal poprvé prut do ruky, tak jsem mu řekl - takhle "na splávek" chytal už můj praděda, stejně chytal i můj děda a otec a já chytám taky stejně jako oni.......... A ty se to musíš taky naučit, protože to je základ rybařiny - splávek, na háčku žížala, nebo rohlíkový těsto a nachytáš ryb, že je ani nespočítáš. A až se to pořádně naučíš, tak pak můžeš začít vymýšlet něco dalšího........!!!
Proč bych mu měl blbnout hlavu nějakýma kravinama, když si v klidu spolu sedneme k řece a stejně chytáme na "obyčejný" žížaly, rohlíkový těsto, nebo sterilovanou kukuřici. Kluk je spokojenej jako želva a já jsem rád, že ho to baví................

woodpecker - Profil | Čt 12.1.2017 21:23:25

Stary prut, stary navijacek a jde se k vode. Jednoducha montaz, nic nevymyslet. Nejvetsi radost, kdyz se se starym vercajkem tahaji ryby.
Krasny clanek, za 1*.

Bacha - Profil | St 11.1.2017 20:07:42

Poučný článek. Tak, jako se člověk ve stáří vrací do míst, kde vyrůstal, se zrovna tak vrací ke kořenům. Samozřejmě i v rybařině...pokud ji měl a má rád. Dovolím si přidat citaci z knihy Kapři od Vincenta Kluwe-Yorcka. Tuto část napsal "vynálezce" HNV boilies, Fred Wilton.

"Spojíme-li vysoceefektivní návnady s vysocevyvinutými metodami a poloautomatickým precizním vysocetechnickým nářadím, je úspěch zaručen. Kouzlo tajemna se ztratí a tím se zcela samozřejmě zmenšuje radost. Lov kaprů na udici je dnes značně velkým obchodem a v sázce je hodně peněz. Proto dnes pro mnoho rybářů už neplatí „rybář proti rybě“ , ale „rybář proti ostatnímu rybářskému světu“. Jde jen o tom, být lepším než ti druzí a tím se stát dokonce slavným a vydělávat peníze. Považuji to za velkou ztrátu a tento vývoj mne velmi mrzí."

Myslím, že to platí pro celou rybařinu.

MartinT.10 - Profil | Po 9.1.2017 18:00:53

Opět další trefný článek na současnou situaci u vody. Je škoda že většina dnešních začínajících rybářů neprojde poznávací cestou plnou objevování a zkoušení nových věcí. Jsou ochuzeni o zážitky, které by si zachovali na celý život.

Za dob mého mládí bylo nemyslitelné dojít do obchodu a nakoupit si kompletní výbavu. Dnes je to již běžnou praxí. Člověk si vybere styl lovu, který ho nejvíce zajímá a nakoupí se vše potřebné, na internetu nastuduje videa a články a jde se k vodě.

Jsem rád za to, že jsem si prošel poctivými rybářskými začátky a až postupně přešel od lovu drobotiny po nové způsoby, které mě zaujaly. Můj úplně první prut mi otec udělal z lískového proutku. Stačilo přidat kousek vlasce a splávek s háčkem. A jak jsem se při tomto lovu vyřádil.

Nikdy nezapomenu na moji první rybu. Bylo to první den, co jsem dostal onen lískový proutek. Sedím si na dědově zakotvené pramici a splávek nechávám plavat asi v půlmetrové hloubce u boku lodi. Vtom se zanoří a já poprvé zažívám ten vzrušující pocit a příval adrenalinu. Ano, chytil jsem si svou první rybu, byla to plotice, na podomácku sestavené náčiní. Následovalo ještě nespočet vycházek s otcem, kde jsem mu asistoval a sledoval jak rybaří. Vypíchnu například noční lovy úhořů, lov cejnů a kaprů na kolínka. Jak jsem rostl, tak nebylo tolik času na ryby a otec s rybařením přestal, ale vzpomínky a zážitky ze společných výprav v nás zůstaly.

Tyto vzpomínky z dětství mě s odstupem času opět přivedly k rybaření. Nyní, až v dospělosti, jsem se opět vrátil k tomuto koníčku. Nyní beru na výpravy otce já. A rozhodně mi nejde jen o jeden druh ryby. Preferuji aktivní lov a pestrost úlovků. Když se chci pobavit, chytám cíleně drobotinu nebo ryby z proudů. Naopak, pokud si chci odpočinout, políčím si na větší kousky z místních divokých vod.

Je na každém z nás, jaký přístup si zvolí. Osobně jsem rád, že jsem si mohl projít rybářskými začátky, které mě obohatily o spoustu zkušeností a zážitků.

Kondrakar - Profil | Po 9.1.2017 17:55:17

Džoncek >> To mi připomíná. Loni v květnu jsem dorazil na jeden revír. Chytal jsem feedrem na jemnotu, na háček jsem dával dva, tři červy. A šla ryba za rybou. Chvíli po mě k vodě přišel klučina cca 11-13 let s mladší sestrou. Sedli si kus ode mě, rozbalili cajk a začali chytat. Po hodině co byli bez záběru, kluk ke mě přišel a úplně hořel zvědavostí na co a jak chytám.
Tak jsem mu to začal vysvětlovat. Poprosil o pár červů, tak nějaký dostal. Záběry se dostavily, ale nemoh je proměnit. Za chvíli byl zpátky a znovu vyzvídal. Tak mu povídam, přines mi prut, juknem na to. No, teleskop tři metry dlouhej, na tom naviják s baitem, mimochodem těžkej jak blázen. Vlasec poctivá třicítka a krmelec typu srkačka. Háky jak na sumce a na nich nějaký ty medový foukačky. Futro nějaký obyč, ale v konzistenci ala beton.
Mu říkám, že takhle nic nechytí, že musí zjemnit. On opáčil, že takhle to má navázaný od táty.
Říct, že se táta mýlí by bylo kontraproduktivní. Tak jsem mu to převázal, dostal další červy a najednou začal tahat. Šťastnej jak blecha. Nabídnul jsem i jeho sestře, že jí to převážu. Odmítla to s tim, že se táta bude zlobit, když jsem to převázal. To jsem nepochopil proč.
Na klukovi bylo znát, že má zájem, zvědavej jak opice :-)))

Jinak článek super. V jednoduchosti je někdy síla a sebedražší vercajk a sebesložitější montáž rybu nechytí.

Pr3v1t3k - Profil | Po 9.1.2017 13:28:37

krejcon3 >> Zdar. Taky jsem vyrůstal u vody s dědou. Dodnes díky němu ručně vážu mušky, vyrábím rohlíkáče, vlastní olůvka atakdále...z dnešní rybařiny se vytratilo kouzlo, když člověk vidí to možství rybářů nerybářů...

venybit - Profil | Út 10.1.2017 19:53:15

Osobně jsem pro to, všechny rybářské weby zrušit . Nikomu nic neradit . Alespoň to spoustu lidí přestane bavit :)) Už mě lezou ty lidi na nervy :)) Rybářů jak hnoje , zredukoval bych to tak na půlku . Sry lidi , všude se motáte :) chytáte moje ryby , to by takto nešlo .

zdevac - Profil | Po 9.1.2017 20:59:24

Když jsem tak přečetl článek a diskuzi, musel jsem se zasmát a vrátit se k jendomu ze svých prvních názorů, a to je ten, že ne oddíly a kroužky, ale pytlačení je ta správná škola. Co může být v deseti až dvanácti lepšího, než když si malý rybář vezme cívku s vlascem, pár háčků, do kapsy kus chleba a po cestě najde nějakou tu žížalu? Aby nebyl hned lapen, musí splynout s přírodou, naučit se tam pohybovat, naučí se dost přesně nahazovat, protože často se chytá na problematických a špatně dostupných místech, kde nikdo není, často navazuje, neb se tam dost trhá, naučí se poznávat záběry jen podle vlasce nebo podle stébla trávy, okolo kterého vlasec vede, splávky si dělá na místě dle potřeby z větvičky nebo kousku kůry...

já 2 - Profil | Po 9.1.2017 13:49:54

Dodnes si pamatuji svůj první prut, děda, který umřel tak, že jsem ho neznal, byl rybář. Po něm mi zbylo mraky věcí, ale pruty 2,7m a delší jsem v 5ti letech neovládal, ale našel jsem u něj na půdě šedý laminátový prut s okousanou rukojetí v délce tak 1,8 a to bylo akorát, jenže měl zlomenou špičku, nu což, vzal jsem ho do dílny a "vyspravil" dlahou ze smrkové laťky... a nachytal jsem na něj taky, na okouny stačil bohatě a i kapříka cca 30 vytáhl. Potřeboval jsem jako capart víc?

Mirek.V - Profil | St 11.1.2017 21:29:24

Pár slov k článku i diskuzi.
Svět se mění překotně a bude se měnit čím dál rychleji. S tím nic nenaděláme, ať se nám to líbí, nebo ne. Tento druh článků má kromě toho rybářského i další - obecný rozměr. Myslím, že právě proto oslovuje hodně lidí, což je i z reakcí vidět. Mě taky.
Souhlasím, v jednoduchosti je síla a dokonalost se zdá být jednoduchá. V poslední době si ale děláme zbytečně složité všechno, co jde. Mělo by to být jednoduché, ukázat potomkům, že kromě počítačů, internetu a mobilů existuje i příroda. Ale úspěch není nikdy snadný. Ani u vody na rybách, natož v tomhle případě.
Mému prvnímu vnukovi "už" je rok. Snad se mi poštěstí něco mu o vodě a rybách předat. Tak, jako to předal můj děda mě. Nejradši bych mu pořídil první proutek už teď, ale jako rybář budu trpělivý a jestě "nějakou chvíli" počkám. Nesmím tlačit na pilu, abych to nepokazil. Přál bych si, aby to pokračovalo dál....

TG007 - Profil | Út 10.1.2017 20:51:43

xDanielS >> Nic nerušit pokrok se nedá zastavit. Dovolím si citovat zakladatele moderního kaprolovu a dokonce i prvního kaprodromu ještě za totality:
"Kapr není vůl. Na kapra se musí vědecky." Evžen Huml,Třešňová

Pr3v1t3k - Profil | Út 10.1.2017 20:41:34

To by byla sranda kdyby spolu lidi zase museli mluvit normalne...

Pr3v1t3k - Profil | Út 10.1.2017 13:46:23

Bojím se dne, kdy technologie překoná hranice mezilidské komunikace. Svět bude mít generaci idiotů...

zdevac - Profil | Út 10.1.2017 12:19:18

Džoncek >>

Mám tři děti 10-12 let a k tomu dělám i trenéra dětí a mládeže v celkem náročném sportu. Myslíš, že o mladých nic nevím?

Problém u tebe je, že jsi nesmyslně a bez rozmyslu smíchal několik věcí dohromady a vydáváš to za obecné moudro. Například nákupy na internetu jsou hezké a opravdu máš vše, co si zamaneš, ale nijak to nesouvisí s postojem k rybaření. Řada lidí, včetně mých dětí, tam nakupuje prostě proto, že je to tam za 1/4 ceny, co v tom krámě. To, že na internetu někdo nakupuje háčky, šňůry nebo woblery či nože ještě neznamená, že do krámku pravidelně nechodí pro červy.

A něco podobného platí o internetu a videích - co je třeba špatného na tom, když se někdo nauží podle webu montáže? Není jedno, zda kouká do 1000+1 nebo do monitoru?

aleš vavřina - Profil | Út 10.1.2017 8:46:43

Moc moc pěkný článek a do posledního písmenka pravdivý. Proč ale jsou "ti mladí" jinak vychovaní než jsme byli my? Komerce, komerce, komerce - to je oč tu běží - chudáci jsou od svých prvopočátků (ještě před rybářských) názorově konfrontováni s tím, že pokud nejsi vybaven neuspěješ - tj. nenachytáš, je třeba mít ohromující úspěchy - tj. kapr pod 20 kg je potěr nehodný pozornosti, své snažení (již ani ne úlovky) je třeba sdílet, ... no a ještě nekonečná hromada dalších sraček dnešní doby. Nastávající generace je učena přijít k hotovému, je učena být nejlepší a ohromovat - prostě všechno špatně. Pokud někteří intuitivně jinak smýšlející chtějí držet krok se svými vrstevníky, tak ani nemají šanci skončit jinak - jak se bude skromně chytající mladý rybaříček asi cítit vedle několika kamarádů chytajících dle posledních trendů doby? Buďto začne k vodě chodit sám (což je v tomto věku nepravděpodobné) a nebo se jim přizpůsobí, jen aby byl s kamarády....

splavek - Profil | Po 9.1.2017 18:17:38

Svatá pravda , v jednoduchosti je síla a účinek. Moje nejpoužívanější nástraha při lovu našich běžných ryb, funguje od jara do zimy. Účinná na položenou a plavanou , na tu plavanou velice rád vymáčknu z té kukuřice vnitřek a ta šlupka s těmi červy pěkně pomalu klesá vodním sloupcem, jako když letí šňuptychl v průvanu , to je ten správný magnet na ryby. No a když chci větší nástrahu, tak přidám ještě jedno zrnko kukuřice viz. druhé foto.

Pr3v1t3k - Profil | Po 9.1.2017 9:51:14

I když mám spoustu vychytávek a novinek, nejčastěji stejně chodím takto..článek 1

Vikasgard - Profil | Po 9.1.2017 7:05:12

Nádherný článek. Mě chvilku trvalo, než jsem zjistil, že to drahé nemusí být nutně to nejlepší. Proto jsem se letos už trochu na sebe naštval a řekl si, že se alespoň poloviny zbytečnosti zbavím. S dětmi je to těžké, protože člověk pro ně chce to nejlepší, protože to sám neměl. To nejlepší je ale v tomto případě zážitek, ne vybavení…

sindeji3 - Profil | Po 9.1.2017 1:52:18

začal jsem tu psát komentář a zvrhlo se to až v tuhle vzpomínku na mé rybářské začátky http://sindeji3.mrk.cz/

vanour - Profil | St 27.12.2017 9:19:16

Výbornej článek od M.T. Souhlasím s ním ve všech směrech. Taky už jsem veterán, chytám or r. 1969 nepřetržitě. Dnešní doba je pro mě dost nepochopitelná, protože našim vnoučatům toho asi moc nepředáme, maximálně nějaké zkušenosti, jestli je od nás budou chtít slyšet. S rybami a hlavně dravými je to čím dál tím horší, co se týče štik a hlavně candátů, o tom nelze polemizovat. Každý rok se neskutečně těším na zahájení dravců, ale když vidím, co se u vody děje již někdy od dubna, tak mě to cím dál víc mrzí. Ale to asi nejsem sám, komu vadí pytláctví . Taky jsem zkoušel všechno možné za ty léta, něco fungovalo, něco ne, tak jsem se prokousal až do dneška. Houska a burizony budou fungovat, pokud budou ve vodě plavat raby, to si myslím já. O boilies se nebudu rozšiřovat, myslím si, že jak říkaji "koulaři" - osobák se nechá chytit i na kukuřici s červíkem. Chytil jsem takto předloni na plavačku kapra 11,9 kg. Chytat po svém je asi to nejlepší, co člověk může udělat, potom nemůže nadávat na montáže nebo špatné krmení, ale jen na sebe. Je úžasné být na chvíli u vody v přírodě a ne si jet vylepšit svůj osobák!?

Stando26 - Profil | Čt 19.1.2017 22:31:45

Super článok od Milana T. ako vždy.Ja chytám jednoducho a zatial mi to velmi dobre funguje.Ako návnadu najčastejšie používam kukuricu,ktorú napichujem priamo na háčik.Motáž mám uplne jednoduchu,20cm návazec gumená zarážka a 40-60gr zátaž priebežná.A nechytám len kapre a amure ale aj plskáče,mreny, karase,jeseny atd.Nepoužívam židne pípaky,chytam na špičky prutov a vidím tam sebemenší záber.

RK - Profil | Ne 15.1.2017 8:19:55

Button >> já myslím, že to tak v převážné většině případů dělá skoro každý.Ale aby to lépe znělo,tak se používá zaklinadlo-pohral jsem si s montážemi.
Můžeme si pro radost udělat poloprubezku ve smyčce,nebo průběžný páter,ale je otázka,, na kolik to má smysl.
Pamatuji,jak tady kdysi dávno radili feedermajstři ,jak chytat na které vodě a jaké ryby a na jakém dně😀. To byl z toho člověk jelen.Co názor a rada,to něco jiného. No a dneska se dá paradoxně říct,že to byly rady dobré.Protoze ono je to v podstatě fuk.Musime si zachovat selský rozum a nechodit do nesmyslů a extrémů.Třeba nepůjdeme na cejny s pulbalatonem seštelovanym tak,aby houstička byla pul metru nade dnem.
Vem si, jakým vývojem si rady za těch cca 10 let prošly.Zalezelo na špičce,základ, potom na montážích, dobré bylo mít terč atd.No a dneska záleží jakou máš peletu a šokovku😀
Opravdu ale záleží,abychom chytali tam,kde ryby jsou,aby ten den byly při chuti.Pomuze krmit přesně,chytat přesně.A to je v podstatě vše.A dá se říct, že ani tohle mnoho rybářů,co z toho nedělá vědu nedodržuje, a v průměru kvalitně zachytá.

Button - Profil | Ne 15.1.2017 0:14:14

Jarda Š. >> Ja nad tim ani nepřemýšlím , nad nejakymi montazemi ja si vždycky vystacil s průběžkou a pokud to nešlo změnil jsem max. délku navazce. Pak si pamatuju jednu větu která me taky parkrat zachránila rybářský život a to "pokud nemáte záběr změňte místo a začněte znovu" právě od autora článku a montáž jsem nechal stejnou jako před tím a fungovali jsme.

Button - Profil | So 14.1.2017 23:52:19

Hezky napsané , sice mám za sebou "jen" 11 let chytání takže nějak zkušený nejsem a jsem rád ze " o tom rybáři " o kterém ten článek je ja nejsem. Mě neovlivnil internet, atd. jako mnoho jiných. Me ovlivnil právě Milan T. ve svých článcích v Rybářství. Do dnes je mám schované a někdy je otevřu čtu a prohlížím si fotky. Pak si pamatuju jak me zkušení polozenari chytající Cejny , polotice s 3 lb kaprakem napominaly v tom smyslu ze chytám půl roku a už se cpu do feedru že mi tu 16 navazec každej cejn utrhne u nás na Labi v Usti ze bych měl zůstat u svých 200 gr. Colmic varadero protože to bylo trend. No dneska se nad tím vším jen usmivam a právě díky MT který me na začátku usměrnil, jsem rad ze jsem si k němu cestu díky jeho psaní a videji našel sám protože to bylo přesně to co jsem chtěl a takových je nás spoustu. Proto ten článek chápu protože me také usmernovali ale já si šel sám jiným směrem a prostě si našel svojí lásku (feeder) , chytal a užíval si to jako do dnes.

Bacha - Profil | St 11.1.2017 20:45:07

RK >> Nepsal jsem to jenom o koulích. To samé se děje v plavané, feederu atd... Mým vzorem v rybařině byl, je a vždy bude můj děda. I když chytal na bambusáky, nechytal, když ho to nebavilo. Nic nelámal přes koleno. Když nebraly, tak prostě nebraly. Když foukalo od východu, nikdy nešel na ryby, ale do hospody, páč za východního větru neberou. Chodil jsem s ním na brigády i na zahájení. Rybařinu si prostě užíval, a to je, myslím, správné.
I Milanův článek je o prožitku lovu. A jak si lov nejlépe užít? Přeci jednoduše.

Vikasgard - Profil | St 11.1.2017 19:55:18

RK Na kmen používám vlasec Prologic mimicry mirage CP Camo o.35mm. Na návazec bude stačit Kryston snake bite 25lb. Tak na kmeni uděláš očko skrz který oděláš druhé očko z návazcové šňůry. Návazce stačí tak 30cm. Je to klouzavý spoj, který se na tohle fakt hodí. Připravíš si háček-ideal fox arma point SSSP vel. 6. Bezuzlově navážeš, ale pro ideální tvar je pět otáček. Ne víc, jinak ti to bude moc přiléhat. Vezmeš zapalovač a kmenový vlasec přepáliš. Navážeš na něj granát a nahodíš. Až dopadne na dno, škubnutím vytáhneš pojistku. Až to bouchne, posbíráš ryby a vyvržené potápěče zahrabeš. Zajímavý je, že na tuto sestavu reagují i netečné a přežrané ryby a funguje po celý rok. Říká se tomu ruské boilie.

Jarda Š. - Profil | St 11.1.2017 19:17:05

tym >> Milan Tychler - >> Tak ona někdy může být příčinou neúspěchu nevhodná montáž. Máš ale plnou pravdu v tom, že základem úspěchu je správně "přečíst vodu". Když vážeme nějakou složitou či neobvyklou montáž, vždycky bychom měli vědět, proč to děláme (ne jen proto, že někdo někde napsal, že je skvělá). Kde si vystačím se základní jednoduchou montáží, také nevidím důvod si chytání komplikovat nějakými "vyfikundacemi". O složitější, nějak "vytuněné", montáži začínám přemýšlet až v případě, že jsem přesvědčen, že jsem zvolil dobré místo, návnadu i nástrahu, ale přesto se mi nedaří dostat ryby na břeh.

Rastislaf - Profil | St 11.1.2017 16:01:41

Super článek, před cca 3-mi roky jsem začal lovit hlavně kapry a moc mě to baví, ale předcházelo tomu více než 15 let klasického lovu s " policajtem", splávkem, třpitkou a pak i muškou. To, že spousta začínajících rybářu začíná hned s kaprařinou je dle mého špatně, pak ani nepoznají bolena od plotice, existují pro ně jen 3 druhy ryb- lysec, šupík a řádkáč =D

Knapík - Profil | St 11.1.2017 8:42:29

Pr3v1t3k >> Tak to sedí, já v tomhle věku mlasknul taky neskutečný hovado, měl jsem s sebou takovej červenej kyblíček a nekecám, půlka ryby s ocasem čuměla ven, trofeják jako býk no a když jsem ten samý kyblík našel po letech, bylo jasný, že ta ryba měla taky tak max. 35 čísel .-)
Velký voči .-)

xDanielS - Profil | Út 10.1.2017 20:34:42

venybit >> Já bych všechny ty internety taky zrušil, aby si pak důchodci nemohli stěžovat, že dříve bylo lépe :-)

venybit - Profil | Út 10.1.2017 6:54:19

Pěkný článek. Ale je vidět ,že to vůbec nechápeš Milane. :)) Přeci jak nemáš vybavení od FOXe za 100k ,tak nejsi rybář ! A rozhodně nemůžeš nic chytit! :)) 1000+1 má doma snad každý, je to legendární kniha,která bude fungovat i za 500let (pokud tu budou ještě nějaké ryby). Já jsem začínal s Lískou a Bezinkou. Kus vlasce , korkový špunt od vína do něj díru a sirku ,háček. :) A s tímto jsem nachytal stejně většinou víc než ostatní .Pěkně u břehu kde nikdo nechytal v rostlinách atp. Už od 4 let jsem běhal kolem Orlíku s touto udičkou :) Bič je bič a kdo neumí nachytat ryby na bič není rybář. I když se dnes také věnuju spíše kaprařině. Rád prostě bivakuju v přírodě, a když je to u vody tak ještě 100x lépe. Ale chytám pořád všechno, pár závodů v plavané , občas feedra ,položenou, někdy si zavláčím. A když už mě bolí záda, hodím tam kouli zapnu pípák a jdu se natáhnout do bivaku. Má to obrovské výhody. Koho by napadlo chytat ve 4 ráno po tmě plavanou , já to mám krásně připravené od večera , když mám náladu tak tam ráno místo kapráků hodím splávek :)) Občas si člověk opravdu dost dobře zachytá právě tu rybu, co se jinak snaží vyřadit a selektovat. Ale ta ryba tam je, přijela za tím bojlí co se tam týden hází a nikdo jí nechytá :) Jen já. To pak také občas mám v 6 ráno už 20 cejnů , 4 jeseny, 2tlouště a jednu parmu .Prostě si chytám jak píšeš "po svém" :))

Kondrakar - Profil | Po 9.1.2017 22:05:42

zdevac >> Tak jasný. Sice jsem jako malej chodil s tátou, když mi vzal sebou, ale jakmile jsem odrostl tomu, že když se šlo ven, tak max jen před barákem, kde na nás bylo vidět, tak pytlačka a krajíc chleba měli své místo v kapse. Potok mám cca 80m a rybník 100m :-)))

Džoncek - Profil | Po 9.1.2017 18:17:27

rozbora >> asi něco ve smyslu.......to když jsme seděli u vody, pípáky to byla věc. Nikdy jste nevěděli kdy příjde záběr. V budoucnosti to bude asi ve stylu Mivardi M4564894546 10+2 s předčasnou detekcí záběru (napíše a zakřičí POZOR ZÁBĚR) a Sportex bude sám sekat :) Nebudou se ryby hledat echolotem, ale ryby budou hledat echolot :)

Valuček - Profil | Po 9.1.2017 10:27:26

RK >> ahoj, tvoje příspěvky si vždycky rád přečtu, nejen že dobře formuluješ, ale většinou to má hlavu a patu, o mnoha jakkoliv často přispívajících diskutujících se to říct nedá /nemyslím pana Tychlera/

Paul van Drax - Profil | Po 9.1.2017 8:39:47

Skvělý článek. Je to krásně vidět na dětských závodech, které každý rok pořádá naše organizace na malé chovné vodě. Děti naučené (dle mého především z domova) na to, že zapnou signalizátor a pod háček dají kouli vždycky porazí ti, kteří dojdou se splávkem a žížalami. Jinak nic proti boilies apod., ale je vidět, že to ty děcka ani nebaví, prostě se tak chytá doma a ony nic jiného neznají (přece jenom v kroužku poznají základy, ale nic moc víc).

Varada - Profil | Po 9.1.2017 6:57:35

Trefa do černýho... Super napsaný :-)

sven - Profil | Po 9.1.2017 2:06:15

Amen. Do kamene bych to nechal vytesat...

standas - Profil | Ne 8.1.2017 23:53:06

Svatá pravda, hlavně teda nechápu tu závislost mít nej, nej výbavu a hlavně aby to ladilo a bylo to cool. Osobně sice taky rád kupuji kvalitu ale s rozumem a rozvahou. Čas je pro rybáře mnohem důležitější a cennější. :-)

kubsta - Profil | Ne 8.1.2017 23:24:16

Jako vždy, hezký článek :)
Jedno vydání od Říhy též mám 😉