Diskuse k článku: Jen neustrnout

Diskuse k článku Jen neustrnout

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 26.11.2014
15 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NVarada - Profil | So 29.11.2014 17:09:06

Já bych do nikiho nehučel,ať chytá jinak,když někdo chce ustrnout tim líp.Tím víc záběrú pro mě:)
Nicméně já letos začínal znovu po 15 letech,a mezi mé nejobĺíbeňejší techniky jsou feeder a plavačka,která má ovšem k závodní plavané na míle daleko.I tak jsem nachytal tolik ryb(cca 1500ks ve 24 druzích),že kdyby mi to někdo řekl před sezonou bych mu nevěřil.Bohužel na to pokročit v plavané je otázka peněz víc než v jakékoli jiné technice,pro mě je prut za cca 1300 limit,na feeder se s tim dá zachytat ale kvalitní bolo za to nekoupím.A to nemluvím o odkládací děličce atd,a tak chytám na vláčecí teleskopy,které dovolí použít tenší vlasec,ale neni to ono.Ale i tak hsem se naučil používat jemnější návazce,malé háčky atd,nakonec nejhezčí ryby jsem pochytal na 12 plavačkovej háček a masňáky...ale pořád se učím,experimentuju,někdy zas chytam úplně jednoduše(brok,háček a zrníčko kukuřice),chodím pěšky na místa že dýl jdu než rybařím,protože jinak se tam člověk nedostane....a jeto super a v hlavě už mam tisíc věcí co zkusím příští rok...je to závvislost

    Nvenybit - Profil | Čt 27.11.2014 16:36:48

    Tak já jsem na vozýku ,mám spoustu času a pro to jezdím hodně po závodech.Ale samozřejmě chytám i s kamarády na svazovce. Můj handicap mě dosti omezuje ve výběru místa . A za těch pár let jsem zjistil ,že žádné místo není uplně a navždy zakleté . Z každého místa je možné vymáčknout maximum ,jak říkáme s kamarádem ,zvládnout to místo přijít jak na ně. A to určitě neustálou změnou místa nelze. Na těch malých závodních rybníčkách často je jen jedno místo kde můžu chytat, a pro to léta chytám při závodech na stejném místě a obě kola. Na žádném nemám ani zdaleka furhont (místo kde se při závodech pravidelně ryby zdržujou) a přesto se dostávám pravidelně na velmi pěkná místa. Na ryby je potřeba mít cit,a když ho máte tak si klidně můžete sednout na takové pěkně vyšlapané místo ,kde jsou určitě ryby obezřetnější ale stále zvyklé nacházet potravu. Ryby všeobecně jsou velice chytré a to i malé plotice. Casto stačí jen prostě přetáhnout tu pulnoc,nejkrásnější ryby mám chycené 5min po dvanácté. Oni to prostě vědí,že už je bezpečno a začnou žrát to mám již mockrát potvrzeno.
    A troufám si tvrdit ,že je to s tím sezením u stejného rybníku na stejném místě přesně naopak. Hlavně co se těch postarších pánu s igelitkama v kufru týká. Oni ty svoje místečka moc dobře znají a to že netahaj jednu rybu za druhou neznamená, že večer nemají dvě ve vezírku a tři v kufru. A to jsou přesně ty tipy lidí co si nejvíc stežujou že se málo zarybnuje. A na konci roku se vám chlubí že má půl tuny kapra za sezonu ! A to jsou jen ty zapsané ! Znám takové lidi a není jich málo.
    Závěrem Milane,souhlasím že sedět u vody každej den s kusem chleba je hloupost. Ale nesouhlasím, že je potřeba střídat místa a techniky, když už ze zkušenosti znáte tu vítěznou montáž.A nesouhlasím s tím ,že ti co si nejvíce stěžují nic nechytí, ale právě naopak jsou to ty největší vydry.

      NLubo - Profil | Čt 27.11.2014 15:28:17

      Trošku jsem se musel pousmát hned prvnímu odstavci tohoto článku, z něhož jakoby vyzařovalo pohrdání nad určitou skupinou rybářů. Tento pohodlnější způsob lovu nemusí být špatný jenom proto, že autor článku tento způsob lovu nevyznává. Autor článku asi chodí na ryby jen a jen kvůli rybám a proto jinými pohrdá. Ale mnoho jiných chodí na ryby třeba i relaxovat, vyčistit si hlavu a celkově provádět tzv. duševní welnes, protože mají psychicky, nebo fyzicky náročnou práci. A tak si rádi vychutnají spíš málo aktivní lov a přitom nemají pocit, že by nějak nachytali málo a nenadávají na špatné zarybňování. To je dle mého názoru o něčem úplně jiném.

        NBigD - Profil | So 29.11.2014 8:29:29

        Milane děkuji za hezký článek!
        Můj táta, kterého si velice vážím, mě od malička učil, že v životě nesmím ustrnout na jedné věci. Od malička jsem pozoroval a díky němu i zkoušel plno aktivit. Táta je vyučený traktorista, ale jinak zedničil, truhlařil, maloval, svařoval konstrukce, hodně vařil, zahradničil, byl nadšený fotograf, doma jsme měli temnou komoru a vyvolávali fotky, chodili jsme na túry, stavěli modely lodí a letadel, měli jsme křečky, morčata, rybičky, andulky...a spoustu dalších aktivit. Všechno dělal srdíčkem a nejen pro sebe.
        Nebyl to sice rybář, ale poučení je jednoduché. Když poznáš a na vlastní kůži vyzkoušíš něco nového, když se v tom snažíš zdokonalit a přijít tomu na chuť, velice se obohatíš. Najdeš radost tam, kde bys ji dříve nehledal a získáš nové zkušenosti a taky kamarády, kteří se té konkrétní věci věnují.
        V určitém věku je těžké se něčemu novému naučit- chce to trpělivost, odříkání a ochotu přiznat sám sobě i svému okolí, že to moc neumím, ale opravdu to stojí za to. Tak se stávají ze znuděných posedávačů u vody, jako jsem byl já, nadšení tuláci s přívlačí, plavačkáři, nebo třeba nadšení sumcolovci na lodích. Mám hodně cílů a dá-li Bůh a zdraví dovolí, chci něco z toho ještě vychutnat...
        Každopádně dík za článek- mně osobně dal vzpomínky, zamyšlení a ťafku za uši, což občas každý potřebujeme. :o)

          Nsplavek - Profil | Čt 27.11.2014 19:17:38

          Jak jsem tak četl ten článek, tak jsem si vzpomněl na jednu historku z "natáčení". Na jednom ze svých oblíbených zimních míst jsem chytal na plavanou, bíla ryba za to brala v poměrně slušném tempu. Přišel jeden kolega z práce, jeden prut na těžko, druhý sice plavaná, ale rozdíl mezi jeho plavanou a položenou byl jenom ve splávku( ta montáž byla položená ze splávkem), krmil kukušrotem a chytal na kukuřici a žížaly. Bohužel nic nechytal, chvíli mě pozoroval, jak tahám rybu za rybou a přišel na výzvědy. Tak jsem mu ukázal čím vnadím, jak to krmení připravit, jak na navázat montáž na plavanou(návazce, velikost háčku, gramáž splávku + rozmístění a velikost broků, jak namašlit červy na háček) prostě vše co jsem věděl a měl osvědčené na zimní chytání. Chvíli to vstřebával a pak mi řekl, že on by se na takový serepetičky a patlání mohl ...... však víte co. A o tom je ten článek prostě neustrnout, netvrdím, že tak jak chytal to bylo úplně špatně, v době kdy ryby berou a krmí se ve velkém, tak mu to určitě fungovalo, ale v zimně to už bylo i o něčem jiném. Mnohokrát se mi stalo, že na feedr nic, ale když jsem přezbrojil na plavanou, tak zdánlivě mrtvé místo ožilo festivalem záběrů. Prostě neustrnout. Nic víc, nic míň.

            Nvenybit - Profil | Čt 27.11.2014 18:36:49

            Ano ,já jsem to trošku nedopsal, nezdálo se mě to nutné. Samozřejmě je rozdíl mezi revíry. Je rozdíl i mezi místy na revíru . Je rozdíl i mezi ročním obdobím. Ale to všechno znamená ,že na dobré zachytání je potřeba mít dvě místa na malé řece ,jedno na mělčině a jedno na hloubce. Dvě místa na jednom velkém rybníku, popřípadě jedno, pokud je z něj dosah, jak na mělčinu tak na hloubku. A jedno místo na velké řece ,kde zase chytáte pouze v závislosti vzdálenosti vůči ročním období. Toto je asi základ který má každý rybář ve svém dosahu. Pět nejnavštěvovanějších míst v tom roce . Ty malé rybníčky a dovolené na přehradách jsou samozřejmostí ,to do toho nepočítám.
            Určitě si nemyslím ,že je na těchto místech potřeba chytat celej život ,i když to tak mnohdy bejvá.
            Ale určitě není dobré věnovat se v jednom roce více místům.Mám místa na která jezdím 20let a jsou to místa, která málokdy zklamou.Na malých řekách jako je Ohře určitě není dobré měnit místa stačej vám třeba tři čtyři oblíbená, a už vůbec ne běhat s prutem někde po břehu. Ano zachytáte si plotice tlouště atp. Ale žádnou opravdu velkou rybu nechytíte a když tak jen opravdu zřídka. Vyžadujou naprostej klid a krmné místo .A jsou tam opravdu velké ryby je jich i dost ,ale musí bejt klid. Mám vypozorováno ,že už si dávaj pozor i na pramice.Jak projede někdo místní na pramici nebo chytá někde poblíž tak není šance na rybu.
            Celkově tím chci říci ,že pokud chcete opravdu chytit nějakou krásnou trofejní rybu (nemyslím tim na soukromém revíru kde jsou krmené jako prasata a sotva se tam vejdou) pak je potřeba se soustředit, na skutečně jen několik míst, na několika revírech a né navštívit 50 rybníků za rok.
            Co si myslím, že je asi nejpodstatnější je fakt ,že čím dál tím méně rybářů chytá opravdu do půlnoci. Zvlášt v létě jsou tyto pozdní hodiny zdrojem užasných ryb a alespon jednou týdně i když člověk vstává do práce,je dobré vydržet. Casto se celodení laxní situace ,ůderem 11 změní a začnou doslova jatka. A ta hodina za to stojí.Ryby čekaj až na noční ochlazení a to přichází bohužel až opravdu kolem jedenácté.Jezdím na revír kam když přijedu v 6 hodin tak není místo k sednutí ,nikdo nechytí ani rybu a v 10 jsou všichni prič .Já tam pak sám od jedenácti tahám rybu za rybou.
            Ale toto všechno je samozřejmě individuální, neexistuje zaručený návod . Vždy je potřeba určitej cit .V podstatě s tím článkem jakožto pomůckou pro mladé rybáře souhlasím . Ale některé body by byli na delší diskuzi.Toto sou jen komentáře a ty se k tomu nehodí.
            Petrův zdar ,ryby stále pěkně berou. Hlavně na řekách.

              Nkřivoklátsko - Profil | Čt 27.11.2014 17:14:32

              Dobrý den přátelé,
              díky panu Tychlerovi, jsem se naučil jako postarší rybář 74 let, pracovat i s feedrem.
              Mohu souhlasit jen s tím, že je potřeba" migrovat" okolo vody, sledovat vodu, kde se co děje, kde loví dravci, kde " mlaskají" kapříci a pod.
              Dalo mi to z počátku hodně práce, protože starší kolegové se mi vysmívali, co že blbnu na stará kolen a pod.
              Nedal jsem se, zvládl vše na 2- . Jsem ale raději na stojatých vodách, a těch je v okolí HK víc než dost, protože jsem ještě nepřišel na chuť jak chytat na feedr ve vodách silně proudících ( Labe a Orlice, ve strmých březích a pod.
              Je- li tady na MRKU někdo z HK, ať mi pošle osobní soukromou zprávu a rád se přijdu poučit. Nashledanou, Petrův zdar a lámejte pruty.

                Ntym - Profil | Čt 27.11.2014 16:49:14

                venybit >> V některých věcech se shodneme a v jiných evidentně ne. Podle mého názoru je třeba místa střídat a nejen místa, ale i revíry. V závislosti na tom jak ryby migrují, nejen v době tření, ale i v závislosti na výskytu potravy jsou v určitém období některá místa zcela hluchá. Na malých revírech je to samozřejmě nepoměrně jednodušší. Na vodě, kterou dokážu takřka přehodit je samozřejmě nějaké stěhování nesmysl už jen proto, že dno je všude v podstatě stejné. Pak je třeba soustředit se právě na tu techniku, protože o místě to není. Další věc je v tom, že mi oba, jako závodníci si dokážeme docela poradit i na nepříliš dobrých místech, protože se spokojíme i s menšími rybami. Jenže ti co nejvíce reptají by nejraději lovili velryby do mrazáku, ale nejsou pro to ochotní udělat nic. Navíc si myslím, že změna technik rozšíří hlavně mladším rybářům obzory mnohem víc, a víc porozumí tomu co dělají, než když budou stále vysedávat na jednom místě a lovit stále stejným způsobem .....

                  NKrabat - Profil | Čt 27.11.2014 8:52:54

                  Takže zkoušejte měnit nástrahy, techniku a místa. Ještě něco?

                    Nrumi7 - Profil | Ne 30.11.2014 9:17:17

                    ustrnout,neustrnout...hlavně to chce chodit k vodě.tady u pc se toho chytne ještě větší prd...

                      Nrumi7 - Profil | So 29.11.2014 11:33:27

                      ...článek bych asi shrnul,v něm touto zmíněnou a pravdivou větou,,když nejsou ryby aktivní,o to aktivnější musíte být vy,,...myslím si že tato věta je nejdůležitější a už je jedno,jak toho každý dosáhne

                        NJunior2 - Profil | Pá 28.11.2014 11:02:17

                        RK >> Tajnosti se neříkaj:-)))) necháme to bejt oba sme přesvědčený o tý svý pravdě.:-)

                          NRK - Profil | Pá 28.11.2014 9:53:05

                          Junior2 >> Článek dobrej. Ale přeci jen s tou změnou techniky taky nesouhlasim. Já chytám se dá říct celou sezónu feeder,plavanou vytáhnu tak 3x do roka na gulášovkách,když to nejde s feedrem. Ale vždycky upřednostňuju to abych něco změnil na montážích ve feedru třeba ty návazce a nebo krmítka který podle mě taky hodně ovliní záběry. A spousta dalších drobností co rozhoduje o úspěchu a neúspěchu



                          Vidíš a to je - myslím si- to ustrnutí.
                          Můj názor je, že je důležité(jestliže chci chytat efektivně) chytat nejvhodněji dané vodě a podmínkám.
                          To neplatí, jestli je ti jedno, jestli něco chytíš, spíš tě potěší slečna v řece, nebo když vypískne ledňáček tím svým nezaměnitelným hlasem(uplně mi vhrkly slzy do očí).To ta slečna - pro vysvětlení :) Já si nemohu pomoct, ale píšeš o zvládnutí techniky, v.krmítka atd. blabla. Co změníš?
                          Délku návazce?Velikost krmítka? Ryby ti na feeder buď berou nebo neberou a ty můžeš, když berou, ovlivnit jak se to braní projeví na detekci. A to je vše. A je jasné, že když už berou opravdu špatně, tak jak psal Splávek níže, plavaná tě posune dál. Ono všeobecně tě ta plavaná posune dál. Ale musíš se jí trošku naučit, nic těžkého - ale malinko tomu musíš dát. To malinko znamená o hodně víc ,než feederu.No a pak zjistíš, že na stojatých vodách je plavačka(s bolo-pevný splávek,mačka-odhoz s anglánem a jiné různé modifikace) lepší než feeder.Ale ne úplně vždy. Ale skoro vždy. A to je právě to neustrnutí, chytat pestře. Ale to znamená, vydat se dál za obzor feederu. Spousta maličkostí rozhoduje o úspěchu - píšeš, já si myslím ,že tohle si rybáři vymysleli, aby bylo o čem mluvit. Ano maličkosti rozhodují v závodní rybařině a pořádná porce štěstí. Ale když chytáš rekreando, tak mezi feederaři není skoro žádnej rozdíl. Ty maličkosti o kterých píšeš znáte všichni.
                          Kdysi psal MM, že když si sedne začínající rybář s feederem vedle profíka a ten mu to naváže a krátce vysvětlí, tak nebudou nějaké extra velké rozdíly ve výsledku.
                          Tím chci v podstatě říct, že článek od Tyma je dobrej a souhlasím s ním. Ale je pravda, že každej má laťku posunutou někde jinde. Někdo jí jenom překročí a povídá pořád o tom, že jí mohl překročit napřed i druhou nohou, nebo nejdřív udělat otočku-zapérovat v kolenou a při výdechu buď levou, nebo i pravou překročit. V důsledku je to ovšem buřt. Nebo si jí dát opravdu vysoko, ale pak to jde jen flopem.
                          Ale ten se musíme naučit. A když ho umíme, tak nás maličkosti netankujou. Protože nejsou podstaný. Podstatnej je ten flop..............A dá se skákat i o tyči, takže se dá opravdu neustrnout










                            Ntvistr - Profil | Čt 27.11.2014 19:13:37

                            Pak je tu ještě jedna sorta "rybářů" co rotují po revíru jak káča pro děti a jak má kapr míru , tak ho jebnou po kebuli a otočí se k vodě třeba třikrát za den.... ty ustrnuli na úplně jiném bodě...řekl bych u mrazáku ...

                              NFishky - Profil | Čt 27.11.2014 15:32:07

                              RK >> netuším jestli se článek točil jen o feedru (ale řekl bych že ne), spíš jsem z toho pobral takové to "neusnout na vavřínech a jít štěstí naproti" s čímž se dá jen souhlasit. Techniky bych nestřídal, z toho je pak jeden pomotaný jak Amálka. Vždy je dobré věci měnit ale s rozmyslem a po malých krocích aby bylo možné zhodnotit, zda to má či nemá smysl. Prodloužení či zkrácení návazce dá odpověď během chvilky, skok z feedru na anglána nedá nic, je to sázka do loterie co buď vyjde nebo ne, ale odpověď neposkytne. S každou technikou lze ryby v jakoukoliv roční dobu chytat, důležité je zvládnutí konkrétní techniky. Jedno zda jde o feeder, plavanou či položenou. Ba naopak s rostoucí hloubkou zvládnutí konkrétní techniky, roste i efektivita lovu.