Diskuse k článku: Je tohle extrémní feeder?

Diskuse k článku Je tohle extrémní feeder?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 30.10.2013
25 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NHonzas - Profil | Čt 31.10.2013 20:37:12

3 x jsem byl u řeky s kaprařskou výbavou a snažil se o velkého kapra. Tušil jsem, že se pod hladinou kolem montáže dějou věci, o kterých se přes kaprařské pruty nedozvím. Potřeboval jsem něco změnit. Na čtvrtou vycházku jsem si vzal heavy feedery SPRO Pelet feeder Dome Gábor 150 g, se špičkou heavy, s pletenkou Berkley Spiderwire 0,14 mm - 10,2 kg, průběžné montáže s olovem 120 g , pod háček Maruto č.6 boilie 21 mm,špičky nahoru a sledoval jsem, co se kolem montáže děje. Bez krmítka jen PVA strynger k háčku. Nechtěl jsem záběry od malých kaprů, nechtěl jsem žádné jízdy. Občas se na špičce promítlo dění u montáže - popotažení bolie, nájezd ryby do šňůry a pod. Po 6 hodinách čekání to přišlo. Zatřepání špičky pak její ohnutí a zásek. Žádné čekání na jízdu. Ohromné škubání hlavou, pak silný tah a věděl jsem, že na druhém konci je ryba, na kterou čekám. Kapr 15,5 kg z řeky je i na heavy feeder slušná nálož. Je to extrém? Je to feeder nebo kaprařina ? Vůbec to neřeším. Přizpůsobil jsem taktiku k dosažení svého cíle. Proč škatulkovat?

    Nstandas - Profil | Čt 31.10.2013 12:12:39

    Woohooo >> Pořádný feeder na sumce :-)))

      NMartin M. - Profil | Čt 31.10.2013 11:09:38

      Woohooo >> jsou i vetsi provokace, k cemu se da feeder pouzit :-)
      http://www.youtube.com/watch?v=e7Jr3kgmrrw

        NWoohooo - Profil | Čt 31.10.2013 8:58:07

        Pamatuji se jak jako mlady bubenik a metalovy fanda sem sedaval s klukama z kapely a ostatními nadsenci tohoto zanru a debatovali často o novych albech ruznych kapel :))) metal ma snad 20 pod-stylu a je leckdy tezke rozlisit u nekterych skupin o jaky pod-styl se jedna. Dokonce i časopisy zabyvajici se touto tematikou nejednou psaly HEAVY/TRASH/DOOM u jedne kapely :))) od te doby vim ze snazit se něco mermomoci nekam zaradit není vždy to spravne reseni ... tvrdit ze pokud v ruce drzim feederovy prut tak je to feeder není uplne pravda. Ja sem s feederovym prutem i vlacel a byla to proste privlac :))) chytal sem s nim i se splavkem a byla to proste plavana :))) feeder není zadna modla ...

          Nrošt - Profil | Pá 1.11.2013 19:11:39

          dobry večer.jen věcně... článek...1*....není o čem diskutovat.děkuji za vaše članky p.Tychler.

            NKnapík - Profil | Čt 31.10.2013 12:09:12

            Feeder, feed, feeding, všechno to vychází od krmení, u nás se to z nějakého mně neznámého důvodu vztáhlo na techniku lovu, kde záběr indikuje citlivá špička prutu, čiže technika lovu s krmítkem a indikací záběru pomocí špičky by byla něco ve smyslu : feeder quivering tip fishing
            Na feeder chytá úplně každý srkačkář, stejně jako kdekdo s teleskopem indikuje záběr na špičce svého prutu ...

              Nhroch jarda - Profil | Čt 31.10.2013 11:47:17

              Zdravím všechny. Na heavy feeder chytám přibližně 5 let a to na lokalitách Hlučín štěrkovna a Dolní Benešov štěrkovna. Za tuto dobu mohu říci, že při používání tenké šňůry na celé délce a na koncové montáži 1,5m florcarbonu při délce prutu 420cm mám na vzdálenostech přes 100m v porovnání se sousedními kapraři s pípáky v průměru 5-7x více záběrů od kaprů. Používám žebříčkové krmítko a krátký kaprový návazec rovněž z florcarbonu s malými háčky. Jsem absolutním zastáncem tohoto chytání a ať tomu říká kdo chce jak chce, já to nazývám feedrem. Ještě k použité technice, jedná se prut sportex 150-200g a naviják shimano 6000 B. Krmení na místo dopravuji raketou sbomb a to vesměs kukuřici a řepku. Tak to zkuste a sami uvidíte.

                NFishky - Profil | Čt 31.10.2013 11:10:08

                Kruan >> nesouhlasím. Feeder je aktivní lov - nesrovnatelně aktivnější než kaprařina. U feederu přehazuješ i co 5 minut a je na tom založená taktika - u kaprařiny nemyslitelné. Dej k feederu dvacítku kouli a veškerý akční lov končí a jak moc do strany dáš prut je uplně buřt - čekáš na hrčáš a ten by přišel, ať už dáš prut rovně, bokem, nahoru či dolů, bude to hrčet...

                  NJJanekk - Profil | Čt 31.10.2013 10:41:18

                  Diskuze o tom zda něco je "kaprařina" nebo "feeder" je podle mě míchání jablek s hruškami (klasická kompotová záležitost)

                  feeder - specifická rybolovná technika (bez ohledu na druh lovených ryb)

                  kaprařina - cílený lov velkých kaprů (bez ohledu na použitou techniku)

                  Vždyť třeba Andy Little popisuje lov velkých kaprů i s použitím jiných nástrah a technik než těch, které jsou znakem moderního kapraře...

                    NFishky - Profil | Čt 31.10.2013 9:43:40

                    Woohooo >> jasně, že to je kaprařina - a škatulkoval už autor článku hned v nadpise. Pro mě za mě, ať si každý chytá jak je libo a jak mu to vyhovuje - s feedrovým prutem na přívlač? proč ne? na plavačku, proč ne? ale tvrdit, že to je stále feeder či extremní feeder?

                      NKruan - Profil | Čt 31.10.2013 9:01:58

                      Woohooo >> Ja jsem si poridil tvrdsi feeder na plavanou. Funguje paradne. A hlavne stoji proti matchce par korun. Matchku jsem zlomil na treti vychazce. Je to tento kousek : http://www.rybolov.cz/rybarske-potreby-akcni-zbozi/​rybarske-potreby-slevy/classic-feeder-big-fish-330-​100g . Chytam pod brehem kapriky a proutek funguje na jednicku. Clovek se do toho muze opravdu oprit . Feederovani na brko :)

                        Nšantík - Profil | So 2.11.2013 8:01:36

                        Woohooo >> Souhlasím s tebou :-). Zrovna v jednom časopise vyšla kombinace splávku a spirálového krmítka. To video s plovoucím košíkem na feedrovém prutě se mi líbí moc.

                        Po přečtení diskuse odcházím poučen.

                        Díky všem (položenkářům, bobkařům, kaprařům, splávkařům:-) ).

                        Odpoledne u vody. Zatím

                          Ngeni3ds - Profil | Pá 1.11.2013 18:40:34

                          Škatulkování nemám rád...mám feedery a chytám se špičkou dole, nahoře a v noci i s pípáky (špička v ose s vlascem) když to zrovna vyžaduje situace tak proč ne? Nevidím důvod, proč bych měl utrácet peníze zvlášť za kaprařské pruty? Navíc mám malý sklep :-). Stejně tak i můj soused je kapřař ale už jsem ho viděl chytat i s jemnýma kaprařskýma prutama spičkama nahoru. A proč ne když to vyžaduje situace????????? Hlavně. že to hrčíííí

                            NRK - Profil | Pá 1.11.2013 15:39:59

                            Darcy >> Ahoj Darci.
                            Abys viděl na ,,přejemném,, heavy feederu při extrémní vzdálenosti přejemný potah,tak to bys musel mít mít předvídavost.Jako co se stane,když se to nestane.K humpoláckosti - podívej se na ,,jemňoučkou,, montáž,která je vyfocená v začátku diskuze.Prostě na velkou vzdálenost je potřeba použít samosek.A je jedno na jakej prut chytáš.S kaprákem se ti líp nahazuje,to je asi jedinej rozdíl.K plavané. Ano to je to pravé-ale tady nefunguje samosek.

                              NRK - Profil | Pá 1.11.2013 15:19:26

                              Ahoj.
                              Souhlasím v mnohém s Fishkym.
                              Ať si každý chytá jak chce a říká si tomu jak chce.
                              Můj osobní názor je takový,že feeder byl v začátcích prezentován jako metoda,která je nejjemnější z nejjemnějších(?).Chytá se na krátké a střední vzdálenosti.Výhoda spočívá,jak v extrémní citlivosti(?),tak v možnosti používat velice jemné montáže.
                              Dále tu byl sportovní aspekt-tedy žádný samosek pánové a dámy.
                              Na feederový prut dát srkačku,to je prosím prasárna největšího kalibru.No a jelikož nám dědeček se strašidelnou srkajdou natřel prdel i když chytal na prádelní šňůru,tak se začalo ustupovat ze vznešených ideálů a udělal se ústupek i sportovnímu aspektu. Takže extrémní feeder je z hlediska původní terminologie prachsprostá kaprařina(nebrat pejorativně) se vším všudy s vyjimkou prutu-ten je feedrový(další ústupek velká očka).Takže nechytáme ,,na feeder,, ,ale s feederovým prutem.A je úplně jedno,jestli máme špičku nahoře,nebo máme policajta,nebo swinger,nebo špičku z rumu.Ryba se hne, picne si jí o olovo,nebo krmítko a je vyhráno. Možná ,že ortodoxní pamětník feedrař zamáčkne slzu,přetáhne se párkrát důtkama(má totiž dost času),potom si zapálí a půjde si vytáhnout toho mazanýho šupinatýho pacholka svým feederovým miláčkem. Proč někdo chytá s feederovým prutem na extrémní vzdálenosti velké ryby ? Proč ne,když nemá kaprařské pruty. Proč jo,když je má? A proč jo,když takhle chytá převážně? Asi by se našla diagnóza...............:)

                                NBečetka - Profil | Pá 1.11.2013 10:10:39

                                Fishky >> precetl jsem si to jeste jednou a pozorne :-)

                                  NBečetka - Profil | Čt 31.10.2013 20:21:33

                                  Kdyby se pro feeder nevžil zavádějící anglikanismus "feeder", ale říkalo by se tomu komplikovaně česky "lov na ohebnou nebo chvějivou špičku", diskuse níže by nikdy nemohla vzniknout :-)

                                    Ntym - Profil | Čt 31.10.2013 17:05:22

                                    Pellets - 31.10.2013 14:45:53 V názvu je otazník, což znamená, že celý článek je jen námět k zamyšlení. V článku nic neškatulkuji, naopak ----"Faktem je, že tvrzení, že feeder se má používat tak a tak a že tohle už ne, tohle už je kaprařina, to mi tak trochu zavání vnucováním nějakého svého názoru a to mi vadí. Je to, jako byste chtěli vyvraždit všechny leváky. No tak někdo prostě chytá jinak. No a co? Když ho to baví… Dopřejte každému potěšení z lovu." Tolik citace z mého článku.
                                    Jestli tu někdo něco škatulkuje, tak jsou to diskutující, kteří tu prosazují své názory, a jestli je debata nesmyslná, tak je to debata těch, co diskutují, nikoli moje. Na druhou stranu, bylo mým úmyslem vyvolat debatu. V ní se teď odráží vaše názory a podle mě jsou některé skutečně tak trošku extrémní .......

                                      NKruan - Profil | Čt 31.10.2013 11:06:19

                                      Čučíš na policajta a špici máš vodorovně s vlascem ? Kapruješ
                                      Čučíš na špici a prut máš kolmo k vlasci ? Feederuješ
                                      Co máš na háku je uplně buřt. (Klidně buřta : ) )

                                        NFishky - Profil | Čt 31.10.2013 10:57:39

                                        JJanekk >> K vodě chodím s bárbeláckými pruty a malými navijáky a ať je rozbalím kdekoliv, vesměs vždy se najde někdo s dotazem, co to vlastně je a k čemu je to dobrý? Proč takovou výbavu tahám na vysloveně kaprařské akce? Jenže při nahazování pošleš montáž v pohodě i za hranici sta metrů, při zdolávání se prut prohne celý a pracuje jak o život, že to chvílema vypadá, že praskne. Malý naviják kvílí a po roce používání toho má vesměs dost a jde do rybářského důchodu... a vesměs by se dalo říct, že chytám kapry a amury s výbavou na parmy - a svým způsobem mě k tomu přivedl MM. Jestli je to kaprařina? Jasně že je - a hromada lidí by takhle ráda chytala klidně hned, protože je to uplně jiný level. Bohužel to není výbava na vyvážku, ani na řeku, ani na extra daleký odhoz, ani do závad..., tedy nepokryje širší škálu použití a málo kdo je ochotný si pořídit vícero párů prutů podle způsobu lovu - i když jde vždy o kaprařinu...

                                          NMartin M. - Profil | Čt 31.10.2013 10:56:13

                                          Woohooo >> podle mne by to feeder prestal byt v okamziku, kdy prut namiris rovne s vlascem a nebo se jinak zaridis, abys neregistroval zabery podle spicky, ale napr. podle splavku nebo cihatka.

                                            NWoohooo - Profil | Čt 31.10.2013 10:46:03

                                            tym >> PRoblem je v te terminologii ... pojem feeder se toci okolo krmítka a verim ze v zahranici je tak i chapan ... tady z buh vi jakých duvodu ( ale mam silne podezreni ze media vcetne MRKu se na tom podílela at uz vedome ci nevedome ) se pojem FEEDER zuzil na prut ... tady se pod tou technikou chape proste ze mam feederovej prut a chytam na spicku ... to je podle me spatna inetpretace této technika ...

                                              NMartin M. - Profil | Čt 31.10.2013 10:44:29

                                              Woohooo >> proc by to byl spatny nazor? To, ze zde v diskusi nekdo rekne, ze to neni feeder, ma vetsi hodnotu, nez kdyz by vetsina kapraru rekla, ze tohle neni kaprarina? Podle mne to ma stale do kaprariny dal nez do feederu.
                                              To s tim lejnem... nevim jak jsi na to prisel, vysilam snad nejake takove signaly? Nekde jsme si navzajem nesedli, ze takto pises?

                                                NJJanekk - Profil | Čt 31.10.2013 9:41:00

                                                Názor na to co je extrémní se bude lišit jednak člověk od člověka ale taky u jednoho člověka s postupem času. Co byl pro mě extrém před dvěma roky už je dneska běžný lov. Takže pojem extrémní lov je dost těžko definovat.

                                                A jestli je to feeder? No používám feederový prut a k detekci záběru špičku...

                                                  NWoohooo - Profil | Čt 31.10.2013 9:11:54

                                                  Fishky >> JA bych to formuloval jinak: JE TO RYBARINA ... neskatulkoval bych to :))) presne jak pise Milan ... at si každý zvoli prut jaky se mu libi a vyhovuje a styl taktéž ...