Naleš vavřina - Profil | Út 22.11.2011 13:03:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nádherná žabomyší válka, jen co je pravda. Ale - klapy klap, já jsem čáp - takže žabky i myšky pozor ať vás nesezobnu!
Rybolov vznikl spojením slov : ryba (kořist) a lov (činnost směřující k uchvácení kořisti). Na správně prováděném lovu nikdy nic humánního nebude, jedná se prostě o cílenou činnost, kde jeden tvor cílevědomě usiluje o uchvácení tvora druhého. Takže už pouze tento princip vylučuje čistou a nezjištnou lásku k potenciální kořisti. Po celou dobu existence lidstva byl lov činností, pro zajištění bytí v budoucnu. Tento princip byl, byť s jistým rozvolněním, naplňován ještě v první polovině 20. století. V druhé polovině 20. století v jedné z kolébek kapitalizmu - Velké Británii začal být zaváděn systém chyť a pusť. Kapitalizmus a tolik lásky ke zvířeti? NE NE NE!!! Penízky byly tím primárním impulzem pro to "ušlechtilé" chování!!! To čumíte zavylí pouštěči, co??? Žádná láska, ale zase jen a pouze zisk. Nic mi nesebere a ještě za to s pocitem vykonaného dobra zaplatí!!! Tak si to spočítali soudruzi v UK, ale protože byli kapitalizmem práskaní, tak vše zabalili do ušlechtilé idei zachování života pro další konzumenty tohoto požitku. Chce to někdo dobrovolně podstupovat? Tak proč ne, ať se tak sám chová. Proč ale tuto demagogii (osvícený CHaP či CaR) vnucuje i jiným a ještě je za jejich názor odsuzuje? V čem je lepší? Asi v tom, že je větší pokrytec! Právo naložení s úlovkem dle vlastní úvahy je právem a svobodnou volbou úspěšného lovce, právem nezpochybnitelným a neodepřitelným. Pokud cíleně lovíme ryby, tak všichni nosíme stejný kabát, pouze někteří oblékají první pravý rukáv a jiní zase rukáv levý!!!!!
NLee-Haney - Profil | St 23.11.2011 20:19:15
nanogr >> já tě někde urážím?Jen se bavím na tom jak to prožíváš a své argumenty podtrhneš hromadou vykřičníků.Mimoto Pepan nejsem,protože nejsem ani z čech a tudíž ne z Prahy.
Ono je taky potřeba si uvědomit že většina lidí zde takovou rybu nechytne protože jezdí na vody kde takové ryby nejsou,většina lidí zde taky nemá tolik času aby mohla trávit i měsíc v kuse na kaprech a toho kapra při troše štěstí vysedět.Realita je taková že se z kaprů dělají ohledně inteligence skoro delfíni.
Já třeba budu o dost víc valit oči když někdo chytne kapra přes 20 kilo třeba na svazových Nových Mlýnech,nebo přes 18 na Lipně a podobných vodách než přes 30 z nějakého Rainbow a podobných vodách...
Pro mě není ukazatel obdivu nejbachratější kapr,ale spíš to odkud je chycen.
NRadek Fox - Profil | Čt 24.11.2011 1:06:50
Ivo >> Ivo, člověk přeci nemůže mít všechno :-) I tak jsi prožil na Labi nezapomenutelné a nádherné chvíle, které ulovení legendy jako je Douglas v pohodě předčí a věřím, že by jsi je ani v žádném případě za jeho ulovení nevyměnil !!! Vím, chybí Ti jako ta pověstná třešnička na dortu :-) Můj parťák říká: "Ryby nejsou děvky a nedají se koupit" :-)
NRadek Fox - Profil | St 23.11.2011 18:12:57
Kok >> Opět máš pravdu. Je až zarážející, jak je mnoho rybářů přesvědčeno, že je chytání velkých ryb obrovským uměním :-)) Přitom stačí chytat na vodě, kde jsou, mít dostatek času, trpělivosti, bohužel i peněz , něco "málo" o tom vědět a něco "málo" umět. Potom to jde samo a není třeba býti géniem či nadrybářem :-)) Do háje, jsou to pořád jenom kapři a v žádném případě delfíni !!! Lidi, otevřete oči !!!
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 24.11.2011 9:25:07 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
TOPR >> Celá rybařina je o štěstí a může si tady vyřvávat kdo chce, co chce. Je to jenom o tom, jít tomu štěstí co nejvíc na proti. Kdokoliv, kdo do vody na háčku či pod ním hodí nástrahu, má šanci ulovit cokoliv. V rybařině neexistuje "nikdy nechytne". I ten bájnej vyžranej kapr-cukrovkář z Rainbow by se jednou spletl na kolínko nebo na kus chleba.
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 24.11.2011 8:28:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Ulovit kapra není žádná prdel, jelikož jeho intelekt stoupá s váhou. Čím vyžranější a sádelnatější kapr-cukrovkář, tím chytřejší a hůř chytatelnější. Kapr nad 50kg už je navíc tak inteligentní, že se nedá chytit vůbec a naopak je to on, kdo loví. Lovi tu největší škodnou. Loví kapraře.
NKok - Profil | Čt 24.11.2011 8:00:22
Radek Ráliš >> Radek Fox - 23.11.2011 18:48:33 >> ještě reakce na toho rybáře Biagini, ....viděl jsem už dřív pár fotek a má gigantické úlovky, smekám klobouk, ale zase to není o umu, ....jen tipuju že tento bezesporu šikovný rybář má prošláplé okolí, možná i evropu a zaměřuje se poze na ryby 20+, možná 30+, to nevím, ale každopádně jezdí jen na vybrané vody kde taková ryba prokazatelně plave a tam věnuje svůj čas, jinde by třeba nachytal více, ale je honákem po giga kapru a nejde mu o kvantitu .....vem si, kdybys kaprařinu ty sám zahnal do extrému, měl čas a navštěvoval několik vybraných jezer po evropě kde ryba 30+ plave ve větší míře než jinde kde je třeba na jezeru jen jeden takový kus, ...bude tě to stát hodně času, možná i nezdaru, ale z dlouhodobého hlediska se nemůžeš stát neúspěšný, leč většina lidí by neměla trpělivost, možná bych označil že mít trpělivost jezdit na takové vody je umění kde může být člověk několik dní i týdnů bez záběru, .....jinak je to hloupé že o tom tady tak píšeme a teoretizujeme, beztak mně někdo za chvíli napadne že jsem jen chytrák a pisálek:), ale myslím si že nejsem daleko od pravdy
Narnošt - Profil | Čt 24.11.2011 18:26:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Ona tam drtivá většina z nás nepojede,ať chtějí nebo nechtějí.Bohužel.Já bych třeba jel,určitě by to byl zážitek.I příroda okolo vypadá nádherně,alespoň co člověk zahlédne.A že tam vyrostli velcí kapři?Tím lépe.Já myslím,že pokud by jsme odmysleli rybářský tlak,vzdálenost a finance,tak tam sedí valná většina z nás a sem na Mrk by neměl pomalu kdo co psát...
NKok - Profil | Čt 24.11.2011 7:27:35
PS: dej do prázdné vody deset kaprů 30+ a deset pětikilových, nahoď a uvidíš že ty velké budeš lovit stejně jako ty malé
Nczechmade74 - Profil | St 23.11.2011 21:40:35 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Rekl bych to asi tak jako par kolegu tady,kde velke ryby jsou,tak fakt staci mit jen dostatek casu ,trochu se tomu venovat a trochu to umet a on uz se pak nejaky vetsi splete...Hauk domluvil jsem :-)
NHrdobec - Profil | St 23.11.2011 18:18:48 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Radek Ráliš >> Radek Fox - 23.11.2011 18:12:57 >> Přesně jak píšeš,když je dostatek času tak tu rybu prostě dřív nebo později(záleží na štěstí) člověk chytne,samozřejmě pokud tam někde plave a aspon to něco málo o tom ví). A to platí i na mnohem těžších vodách než je tato
NKok - Profil | St 23.11.2011 9:09:22
Poušťák >> iluze brát nechci:)), spíš jsem chtěl kolegovi knedlhanzovi povědět, že o takovém kapru nemusí jen snít, ..stačí jen našetřit penízky, počkat si až na obyčejného českého člověka přijde řada, uvolní se místo na tomto legendárním jezeru a pak jen nahodit a počkat si až se pověsí:)
NKok - Profil | St 23.11.2011 8:20:10
Panto >> kapři z tohoto jezera jsou stejní jako kapři z jiné vody, jen jsou větší a nevidím jediný důvod proč by se neměli chytnout a nikdo neříkal že jim tam bude někdo házet humus, ...nějaký sympatický bojlíz a chytneš je, toť můj názor:)
Nslávista - Profil | Út 22.11.2011 15:50:57
Netipa - poslední hrdina MRKu >> Nevím proč reagujete, když jsem nejmenoval ..
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Út 22.11.2011 12:34:37
luke46 >> vy kuci od kaprů jednoho dne procitnete a vzpomenete si na slova Netipy a uvědomíte si, že vždyť on měl vlastně pravdu.
Nluke46 - Profil | Út 22.11.2011 12:22:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Netipa - poslední hrdina MRKu >> lepší ryba která trochu trpí a pak plave než ta která je zabita a až pak vyfocena! Každý si o tom myslíme svoje, nech to plavat ;-).
Nluke46 - Profil | Út 22.11.2011 11:58:48 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Netipa - poslední hrdina MRKu >> OK svým způsobem máš pravdu že je to tak správně ale jaké % rybářů tohle s takovým kapřiskem udělá? 1 foto a zpět do vody? Můj odhad 0,000000....%
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Út 22.11.2011 11:54:11
luke46 >> Kdyby jí chytil někdo, kdo by s ní zacházel, jak se patří, tak by udělal maximálně jednu rychlou fotku ve vodě, kapra ve vodě odháčkoval a okamžitě pustil. Komedie není podle mě "zacházení, jak se patří"
Nzaplosak - Profil | Út 22.11.2011 11:16:13
video trvá 8 minut, ryba byla polévána, byla na podložce tak ku.va oco vám zas de ŠŤOURALOVÉ Z MRKU....?
Naleš vavřina - Profil | Út 22.11.2011 11:12:42
Ryba monstrózní, o tom nelze diskutovat. Ale těch opičáren kolem bylo až moc - zde již nešlo o vzponínku na úlovek ale o čistokrevný byznys. Tak těžká ryba jakoukoli manipulaci na vzduchu snáší již špatně, protože dochází k enormnímu tlaku na vnitří orgány v těle ryby právě kvůli veliké hmotnosti těla ryby. Snaha o šetrné zacházení byla, to jo, ale byl z videa cítit i ten byznys. Osobně mne zajímají všechny rybí rekordy, ale nějaké bližší zalíbení jsem v tomto úlovku nenalezl.
Nnanogr - Profil | Čt 24.11.2011 21:35:07
Podobné skúsenosti mám aj ja, príklad týždeň v Jestrabiciach kamoš ma prehovoril prvý krát v lete za 4 dni jeden jeseter a potom za ďalšie 3 - 75 kusov kapra. Tý čo tam boli počas prvých 4dní nechitili nič a šli domov sklamaný. Keď to nejde tak to nejde nikde ani na sukromáku!!!
Narnošt - Profil | Čt 24.11.2011 20:56:01
Pospa93 >> Já tak úplně nesouhlasím,voda na soukromácích je stejně mokrá a kapři se řídí stejnými zákonitostmi jako na té svazové.Na soukromáku můžeš chytat celý den nebo třeba čtyři dni na tři pruty nonstop a nemusíš chytit ani šupinu.Jezdím na ně rád a samozřejmě už se mi to taky stalo.Pět tisíc v luftu a - NIC. :-( A jindy dojdu na svazovku a za hoďku mám dvě padesátky,ani nevím jak.Vtip je jen v tom,že na soukromáku si platíš za ŠANCI si chytit kapitální rybu,ne za to,že jí opravdu chytíš.Už jsem viděl na soukromácích vyhořet i pány kapraře,kteří o tom sakra něco vědí.Soukromák není velké akvárko,je to voda jako každá jiná se všemi jejími zákonitostmi...
NPospa93 - Profil | Čt 24.11.2011 20:35:12
Tomson- Ja soukromaky taky nemam v lasce, raci si zajdi na dyji, nebo treba na kapry do marianskyho udoli. Na soukromak chodi uz jen lidi co proste neumi chytat a chcou neco zarucene chytnout. Nahodi si na soukromaku, prokrmi a chytou rybu...a potom delaji machry jak chytli velkou rybu...Ja soukromy reviry nemam zrovna v lasce. Chodi tam jen rybarsti smolari a podvodnici...
Nmetal - Profil | Čt 24.11.2011 18:06:23
J.Dufek >> Chlape já bych to hovado snad ani neuzvednul , tak tam radši taky nepojedu :-))))
NJ.Dufek - Profil | Čt 24.11.2011 17:58:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nedá mi to abych taky nepřispěl. Viděl bych to asi takto. Nikomu neberu jeho touhy jezdit na takovéto revíry. Zachytá si nebo taky nezachytá a bude více či méně spokojen a tím by to mělo končit. Např. kdybych na Rainbow chytal já (jako že tam nikdy nepojedu) a ulovil takového kapra, tak samozřejmě budu mít z úlovku radost, ale tím to pro mě končí. Ve zprávách od vody bych napsal, že se mi podařil úlovek toho a toho kapra na této vodě, protože zde takový kapři plavou, ale rozhodně bych z takovéhoto úlovku nedělal mediální komedii. A kdybych tohoto kapra měl zařadit do žebříčku mnou ulovených velkých kaprů, tak by se rozhodně krčil za kterýmkoliv uloveným kaprem ze svazovky.
NHrdobec - Profil | Čt 24.11.2011 17:55:18 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Kok >> Naprosto souhlasim že největší umění na lovu velkejch ryb všeobecně,je trpělivost.Rybář muže mít času kolik chce a stejně pokud mu tato schází tak spláče většinou nad vejdělkem.
NRadek Fox - Profil | Čt 24.11.2011 15:13:35
Panto >> Hochu, to jsi dost ustřelil, protože Kok píše jen pravdu, kterou má ověřenou praxí !!! Však na to sám časem přijdeš, že to byla z Tvé strany veliká mýlka.
Nflekos - Profil | Čt 24.11.2011 14:43:06
Panto >> To , nazvat Koka namyslenym teoretikem, je totalni absoluttni vrchol drzosti. Absurdita blba.
NMirek.V. - Profil | Čt 24.11.2011 14:16:47
Poušťák >> Ja bych rekl ze kapr se ridi pudy jako zenska 2x blbe pichnes a zacnou byt ostraziti:-))))
NDida - Profil | Čt 24.11.2011 14:03:44 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Je to krásná ryba, neváhal bych ani minutu kdybych měl možnost si tam zachytat, každej at si chytá kde je spokojenej, chlapi dyt je to jenom rybařina., někteří to už moc prožíváte:-).... Zdá se mi že někteří kapři mají vyšší inteligenci než samotní rybáři:-):-)))
NKok - Profil | Čt 24.11.2011 10:05:54
Netipa - poslední hrdina MRKu >> žel kapr není ani podezřívavej vůdči bojlí na které byl již několikrát uloven, ....za což hovoří můj test na jednom malém svazovém rainbow, kde se opakovaně loví stejné ryby na stejná bojlí, stejné návazce dokola, ....takových vod je v čr víc a všude se chová kapr stejně, jen někde ho je méně, někde více, ale kapr je kapr a tím zůstane
Nmeteor - Profil | Čt 24.11.2011 10:05:47
arnošt >> v tom případě můžeš použít retro"koule" od Karla Nikla na příští rok s názvem "Odkopaná brambora" anebo ještě účinnější "Nahnilá erteple". Následně můžeš použít obalovací těsto "Duch kolínka" anebo tajuplný dip "Žížala & perník" :-D
Jelikož je všechno od Karla, tak to není nic proti ničemu... muhehe.
PS: pokud bys byl dostatečně výřečný a Karel se v tobě shlédnul, pak se ti možná dostanou do rukou i supertajné koule "Odkopaný Karel", které si však K.N. chytře nechává pouze pro sebe :-)
Narnošt - Profil | Čt 24.11.2011 9:55:47
Netipa - poslední hrdina MRKu >> Nebyla by to svatokrádež,chytat na Rainbow na kolínko nebo podobnou mrzkou návnadu?Já myslím,že na takovém oltáři kapřího božstva je každý před vstupem ke břehu prošacován a povoleny jsou jen koule od Lukáše Krásy,Karla Nikla a výš...Kdo by chtěl prznit vodu takového věhlasu kolínkem či rousnicí,je napomenut metrovou zahradní hadicí přes záda a vyobcován ze společnosti velkých kaprobijců jednou provždy.Alespoň tak jsem to zaslech...
NTOPR - Profil | Čt 24.11.2011 9:44:09
Netipa - poslední hrdina MRKu >> To že by se spletl na kolínko nebo chleba je možné ale není to štěstí ,je to haluz.
NTOPR - Profil | Čt 24.11.2011 9:20:53
Kok >> co bych řešil,tak jak píšeš.Pokud ta ryba tam je a rybář něco málo zná,tak je to jen otázka času kdy visněný kapr padne.Čas je to štěstí který je tam potřeba nejvíc.
Ale potom jsou zde ještě pořád jalovci kteří tu rybu nechytí nikdy.A tokové také znám.
NKok - Profil | Čt 24.11.2011 7:12:09
Radek Ráliš >> Radek Fox - 23.11.2011 18:12:57 >> přesně jak říkáš, kapr není delfín, ani nadzvíře, ....docela hloupý tvor včetně těch trofejních kterým se přisuzuje magická až nadlidská inteligence:)
Narnošt - Profil | Čt 24.11.2011 1:10:46
Radek Ráliš >> Radek Fox - 24.11.2011 1:06:50 >> Tak to je veliká pravda,teda to s těma děvkama... :-D Před smrtí a před rybama jsme si všichni rovni. :-)
NSoulfish - Profil | St 23.11.2011 18:35:38
nanogr >> mně spíš vadí, že když člověk nenosí podložku, je to špatně a když rybu nekoupe v kliniku, je to taky špatně - ale uvědomit si, že pevnost kostí roste s druhou mocninou (plocha, průřez), kdežto hmostnost ryby roste se třetí mocninou (objem) - to je už problém a na to teda nemyslí. Z tohoto důvodu jsou kosti víc namáhané a můžou jednodušeji praskat. Krásně vyfotí rybu, zakápne ji klinikem, na podložce ji uchová, ale že jí třebas zláme nějaké to žebro (i když nechtěně) to už si neuvědomí..
Nnanogr - Profil | St 23.11.2011 18:10:38
Lee-Haney
Provokovať to je také české :), keď nemáš argument tak stačí keď budeš urážať, tupý pepan no jó!!!
Nnanogr - Profil | St 23.11.2011 17:40:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Chlapci je vidno, že minimálne 2/3 z vás nikdy nechytalo na podobnej vode a podobné rybky!!! Len tak nejaký boilies tam hodíš a chytíš taky :), sú páni rybári ktorí chodia na tú vodu roky a podobnú rybu teda 35kg plus nevideli a ani v živote neuvidia!!! Spamätajte sa niektorý čo tu píšete!!! A čo sa týka zaobchádzania s úlovkom, ak niekto z vás niekedy chytil aspon 20kg, nech si spomenie ako sa fotil on, hm chitraci ktorí z vás si má na čo spomenúť!!!
NPoušťák - Profil | St 23.11.2011 8:45:12
Kok >> Tak,tak máš pravdu předsedo,ale neber někomu iluze,že to jsou nejtěžší revíry ve sluneční soustavě..o))))
Naleš vavřina - Profil | St 23.11.2011 6:35:41
Libor 1 >> Dle mého na lovu, pokud je naplněn princip že jeden tvor usiluje o tvora druhého, nikdy nic humánního nebude. Lze jen pouze použít co nejšetrnějších metod při manipulaci s úlovkem, příp. co nejúčinnější techniku usmrcení úlovku. Jinak v poho.
Nluke46 - Profil | Út 22.11.2011 12:31:07
Netipa - poslední hrdina MRKu >> nemám zájem o mnohořádkové kázání kterému bych se leda zasmál! Jak řekl kolega zaplosak cituji:
- tímto jsem ukončil mou komunikaci s tebou
Nrover - Profil | Út 22.11.2011 12:26:10
luke46 >> Něco jiného je, pokud ryba byla zabita přirozenou smrtí ...
Nluke46 - Profil | Út 22.11.2011 12:16:34
Netipa - poslední hrdina MRKu >> mám takový pocit že by ses měl od člověka z videa co učit!! Protože fotit se s rybama na WC, v posilovně a kdo ví kde ještě (ať už s mrtvýma nebo živýma) to mě nepřijde zcela normální.
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Út 22.11.2011 12:09:30
zaplosak >> Chápu, že jsi mě chtěl naprosto zdiskreditovat a dokázat, jaký jsem to pokrytec, nicméně za prvý, já se nikde nehaledbám, že mnou chycené ryby prožívají orgasmickou extázy z toho, jak jsou u mě jako v bavlnce a za druhý štika byla už mrtvá.
Nzaplosak - Profil | Út 22.11.2011 12:04:13
Netipa - poslední hrdina MRKu >> hm....
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Út 22.11.2011 12:03:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
luke46 >> Ne, to nedělá nikdo. Žádnej kaprař by takovýho kapra nepustil jenom s jednou fotkou. O to tady nejde. Tady jde o to, že toto martýrium s focením, natáčením a malováním uhlíkem na plátno je označeno za velmi šetrné a lovec se plácá sám po ramenou, jaký je to ochránce přírody. Jasně, foťte si kapry třeba půl hoďky. Mě to je šumák. Kapr není chcípák, ten to nějak přežije, ale pak se nebijte v prsa, jakou službu tomu kapříkovi dopřáváte, když ho poléváte vodou, klinikem a potíráte šlehačkou.
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Út 22.11.2011 11:19:28
zaplosak >> nemyslím si, že ač byla ryba polévána a byla na hyper podložce, že z toho byla nějak urvaná. Tady nejde o rybu, tady jde o prestiž. Já bych to asi s takovým hovadem dělal taky, ale neschovával bych se za šetrnost a za to, že to rybě nevadí.
Nvydra2 - Profil | Út 22.11.2011 8:08:21
Kapr nádhernej,gratulace na místě.Ale toho focení myslím bylo až až.