Ryby cítí bolest

Diskuse k bleskovce Ryby cítí bolest

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 27.4.2009
21 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NSven - Profil | Po 26.12.2011 0:08:10

Salmo1 >> souhlasím.
Jenže protože v té době ještě nebyl MRK, těžko budeme přesvědčovat některé kolegy, že rybolov nevymysleli pan Shimano s panem Niklem...

    NHrdobec - Profil | Ne 25.12.2011 21:20:12

    karel.datel >> Kdyby tě někdo chytil za hubu třeba trojhákem tak mu poběžíš naproti páč bolest ti nedovolí vzdorovat. Naproti tomu ryby se v takový situaci chovaj uplně opačně což naznačuje že to s tou bolestí nebude až tak dramatický nemyslíš?

      Nsliver - samolibý vůl - Profil | Čt 29.12.2011 1:52:37

      Salmo1 >> dobrý, no. Ale jediné, co se z toho dá v češtině vyčíst je, že jedinná obhajitelná rybařina s prutem je lov pro maso. Zbytek je kratochvíle a týrání živých tvorů.

        Nrover - Profil | St 28.12.2011 1:25:51

        retrívr >> Palec nahoru :-)

          Nretrívr - Profil | St 28.12.2011 1:24:01

          sliver - samolibý vůl >> V tom případě souhlas. Přeji dobrou.Příště dáme lepší notu.

            NSalmo1 - Profil | St 28.12.2011 0:56:52

            sliver - samolibý vůl >> :-)No to né, alkoholické nápoje ani jiné omamné látky zásadně nepožívám.

              NSalmo1 - Profil | St 28.12.2011 0:51:12

              Ještě přidám k těm argumentům, že po chycení žere tedy nebolí:-)
              Můj pan bratr padl ze skály tuším 2*15m, nějaká prasklá noha a koleno.Pochopitelně po rekonvalescenci lezl dál.Podle místní logiky ho to asi nebolelo a nebo nemá paměť...čjort znáet, ale IQ má slušně nadstandardní:-)

                Nsliver - samolibý vůl - Profil | St 28.12.2011 0:49:00

                Salmo1 >> no počkej, to nemyslíš vážně. Proč argumentuješ prasetem ?

                Trvám na tom, že ryby paměť nemají a dokážu to rybářskými zkušenostmi a zážitky. Dokaž ty, že ji mají. Myslím, že kdyby měly paměť, tak nechytneme ani jednu rybu a ryby leknou strachem.

                  Nrover - Profil | St 28.12.2011 0:43:49

                  retrívr >> jj, ...jiní to bohužel nedokáží.

                    NSalmo1 - Profil | St 28.12.2011 0:36:52

                    sliver - samolibý vůl >> Já osobně to beru v čase tak jak se vyvíjí vnímání, chápání a konec konců i pozorování u jiných živočichů.Před dvaceti lety bylo prase jenom prase a bylo dobré tak nějak jenom na řízky a jelita.Prase je pořád prase, ale jeho genetická výbava je velmi podobná naší, využíváme i některé možnosti transplantace některých prvků a snad do budoucna i orgánů.Psychicky výbavou je údajně na úrovni čtyřletého dítěte a to tedy není rozhodně málo.Můj kluk třeba zvládal celkem perfektně jednoduchou matematiku ještě před školkou.
                    Já bych řekl, že nás čekají značně nemilá překvapení v tomto segmentu.Příroda dokáže do mrtě využít to co se jí díky evoluci povedlo a to všechno implementuje a obohacuje dál.Ryby pochopitelně mají paměť a určité záležitosti a vjemy si i v paměti dokáží podržet.

                      Nrover - Profil | St 28.12.2011 0:35:07

                      retrívr >> Přesně Pájo, ...a hlavně v této "době" by se to rovnalo utopii :-)

                        Nmildas - Quinn - Profil | St 28.12.2011 0:07:38

                        sliver - samolibý vůl >> no, já jsem se jako už vyčerpal, dál co psát nemám a argumentovat jen proto, abych argumentoval, to se mi nechce. Da diškus měla hezkou kontinuitu. Jen kvůli mě nikoho neomezuj, prosím.

                          NLee-Haney - Profil | Út 27.12.2011 23:44:02

                          Hrdobec >> Já si myslím že ryba bolest určitě cití avšak její práh bolesti je jinde.Pamatuji si když jsem chytal ještě na háčky s protihrotem a v době kdy ty háčky byly trochu větší velikosti.Sem tam se stalo že člověk ten háček prostě nemohl fakt vytáhnout i když tlačit tak aby protihrot co nejmíň trhal maso.Často se mi stalo že ryba sebou fakt výrazně mrskla.Jako každý může napsat že ryba sebou mrskne i když leží jen tak na břehu,ale tohle bylo prostě jiné.Nevím jak to popsat.

                            Nnofish - Profil | Út 27.12.2011 22:48:20

                            likin >> nepouštím, sežeru vš co chytím :-) Ne, tak jasně že jo.
                            A tady by mě právě zajimalo kolik z toho je dezorientace a kolik třeba vysílení té ryby a třeba právě nějaký šok ze způsobené újmy- bolest? Protože ryba která není vysílená, není přidušená, je zdravá a živá jak má se nijak extra zorientovávat nemusí a palve hned. Plave někam třeba okolo břehu, ale nestojí na místě, snaží se zmizet.
                            Jak tak přemýšlím tak ony to ty ryby s náma nemají vůbec jednoduché a asi by pro ně bylo rozumnější kdyby necítily vůbec nic......

                              NSalmo1 - Profil | Po 26.12.2011 0:21:29

                              nofish >>Victoria Braithwaiteová, profesorka rybářství a biologie z Pensylvánské státní univerzity, pravděpodobně strávila zkoumáním této otázky více času než kterýkoliv jiný vědec. Její nedávná kniha Cítí ryby bolest? (Do Fish Feel Pain?) ukazuje, že ryby nejen dokážou cítit bolest, ale že jsou i mnohem chytřejší, než se většina lidí domnívá. Vědecká komise při Evropské unii loni dospěla na základě převahy důkazů k závěru, že ryby skutečně bolest cítí.

                              www.project-syndicate.org/commentary/singer66/Czech​

                                Nsliver - samolibý vůl - Profil | Ne 25.12.2011 23:58:35

                                nofish >> tady je co vymyslet, to zas jo. Dyť ty teorie nás drží nad vodou, ne. Celý rybolov, kromě teda lovu kaprů na koule tam je to jistota, je založený na pochybných teoriích, ne ? Vem si, kerýho blba by napadlo předkládat jako nástrahu inteligentnímu živočichu, který má strach o svůj život, třeba peří z kachní prdele nebo ostrouhanou balzu.

                                  NJovánek - Profil | Ne 25.12.2011 23:05:00

                                  Ja myslim,ze ryba urcite neco citi. Urcite nejakou bolest,uvolneni,ci vzruseni. Jak to ale citi,se asi nikdy nedozvime,stejne tak se to nedozvime o dalsich druzich. Mozna ma nejaka mista,napriklad v tlame,kde je jakysi prah bolestivisti o neco niz,nez v jinych partiich tela,no mozna taky ne. Ryba nenarika,nebreci a nenadeva,dokonce ani nerve bolesti,ale to neni duvod si myslet,ze bolest nevnima. Az budu v druhem zivote rybou a nikdo me nesezere,napisu na MRK,jak to s tou bolesti vlastne je. Dokud se to nedozvime,je diskuse o nicem.

                                    NSalmo1 - Profil | Ne 25.12.2011 22:39:47

                                    sliver - samolibý vůl >> Ta štika nebyla dobře, ryby dobře poznají kdy je štika hladová a hodlá se sytit a naopak kdy je štika nažraná a plavou ji kolem huby nepovšimnutě.
                                    Není obrana ryby jako obrana, je dobré si povšimnout, že jinak reaguje ryba"jenom chycená snažíce se zbavit háčku" a jiná reakce je když při zdolávání zaregistruje i rybáře.
                                    Jaká je bolest ryb při zdolávání moc neřeším.Snažím se, aby byla za všech okolností vždy co nejmenší...jsem prostě jen lovec, ale ne bez citu.

                                      Nnofish - Profil | Ne 25.12.2011 22:21:28

                                      sliver - samolibý vůl >> porovnáváš dvě úplně jiné věci. Nic nezjednodušuju. Je to princip na kterém funguje celá živočišná říše. Jestliže je podnět bolestivý, organizmus se snaží tohoto podnětu zabvit. Proč stojí oběť před dravcem a nevšímá si ho nevím a ví to asi jenom ty ryby. Napadá mě teda jít nejjednodušší cestou. Duhák si všimne štiky. Jedním z častých obranných reflexů je "dělat mrtvého brouka", dělat že se nic neděje. Co třeba tohle?
                                      Řeknu ti co jsem vypozoroval. Při výtěru kapra se občas zašívají jikernačky aby samovolně nevypustily jikry do vody bez přítomnosti mlíčáků. Je to metoda kdy se rybě pidají hormony aby se sjednotil výtěr. Ryby jsou pořád stejné, poád divoké, pořád plavou, pořád se snaží uniknout před vylovením. Chytíš, připravíš, přestřihneš stehy a velká část jiker samovolně teče. Ta ryba (99%) se znatelně zklidní, málo kdy se mrskne. A čím to je? 99% náhoda nebo ryby přece jen něco cítí (jakési uvolnění, změnu stavu k lepšímu)?

                                        Nmildas - Quinn - Profil | Ne 25.12.2011 21:55:05

                                        Hrdobec >> to je argument jak noha. Kdyby měl ten, který tě chytí kvér a tys vyhodnotil, že tě chce zabít, upaloval bys taky směrem od něj pysk nepysk. Ta ryba vyhodnotí zdolávání jako souboj o život.

                                        Těžko říct, jak ryby cítí bolest. Možná se všema těma kecama jen konejšíme, protože bychom se třeba z pravdy poblili sami ze sebe. Těžko říct.

                                          Nnofish - Profil | Ne 25.12.2011 21:37:56

                                          Hrdobec >> touhle větou se hájí hoooodně rybářů ....... Pak z nich za chvilku vyleze že je to jen dírka v tlamce co rychle zaroste a nic se vlasně nestalo atd atd..... Rybu to bolí méně, takže nebolí? :-D Jen nechápu proč to takhle obhajovat. Tu rybu to určitě bolí. Jak moc je druhá věc. I kdyby ji to nebolelo, je kvůli tomu ve stresu, nebo stres taky u ryb neexistuje? A vadí to chytání rybám vůbec, nejsou za to spíš vděčné a nemají to rády ???........

                                          Rybu to určitě bolí. Jak moc ví jen ta ryba.