- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Co vám chybí v rybářských časopisech?
Zkuste každý zcela vážně (vím, že to tak nebude...) uvézt, co byste vylepšili,změnili... předem děkuji za rozumné odpovědi
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
Petrson - Profil | Út 12.7.2005 4:14:48
1) V ryb.časopisech mi především chybí tzv."investigativní žurnalistika" - zejména články ohledně činnosti vedení svazů a nakládání se svazovými prostředky - rozhovory s někým z vedení, hospodářské statistiky apod.( jak už níže zmínili Crazycarper a ZN), dosud jsem se nesetkal (mimo i-portály) s uspokojivým pojetím a komentáři k tak podstatnému tématu, jako je nový ryb.zákon, ale taky třeba reportážemi ve stylu "s ryb. stráží na kontrole", rozbory pytláctví atd. V tomto smyslu NELZE jako příklad uvádět Rybářství, které sice něco s touto problematikou občas otiskne, ale každý ví, že je to jen oficiální hlásná trouba vedení svazů a kritiku do těchto řad předem odmítá. Což je donebe volající, když uvážíme, že polykají svazové peníze a měli by především zohledňovat zájmy členské základny (ať si tvrdí, že nejsou dotovaní, stejně tomu nevěřím. S.r.o. Rybář a vedení ČRS jsou spojité nádoby, a pokud je pravda, že odmítli zveřejnit účetnictví, což je mimochodem porušení zákona, o něčem to vypovídá). Na druhou stranu vítám, že uveřejňují i odborné články o životě kolem vody, ale zase: koho zájmy hájí tato suita odborníků v řadách redakce, když k petici K 70 napíšou "nedoporučeno"? Pak člověka napadne: jací odborníci, když hájí zase jen zájmy masařů, starých svazových koryfejů a socialistické pořádky a buzeraci? Dal jsem si tu práci a spočítal podíl reklamy ve výtiscích Rybářství pod novým vedením a srovnal se S. Rybářem. Výsledek mě překvapil - některá čísla mají v % více reklamy, než tržní SR! Podle mě je tento časopis zcela vážně zralý na nazávislý ekonomický audit a principielně se s ním již nemohu ztotožnit, což je koneckonců jeden z důvodů, proč jsem jej přestal odebírat. A myslím, že angažovat odborníky, kteří zvládnou i jiná témata, než ryze rybářská, pro spolupráci s jinými periodiky, by zase tak velký probém nebyl, je to především jen otázka marketingové vyspělosti jednotlivých redakcí.
2) Taky se mi nelíbí "duplicitní" články některých dopisovatelů, bez skrupulí fluktujících celým spektrem ryb. časopisů a omílajících tytéž zážitky či recepty, pouze s alibistickým užitím jiné stylistiky. Myslím, že tady by bylo řešením zaměřit se na zveřejňování silných, povídkovým stylem tvořených příběhů s lidským přesahem rybářské tematiky, a taky silnou poučnou hodnotou (kombinace lákavého, vypointovaného příběhu, s charakteristikami méně známých, např. již vymírajících druhů ryb a popisem dosud neobvyklé metody lovu). V této souvislosti je užitečný Lumírův nápad spolupráce dvou osobností - dobrého rybáře a dobrého stylisty, ale v praxi asi může být problém sehnat lidi ochotné k této spolupráci. Sám jsem dříve tuto možnost nabízel, samozřejmě za podíl honoráře, přesto byla odezva nulová.
3) Postrádám komplexnější informace o soukromých revírech. Teď nemyslím články typu "přijeli jsme k panu XY na jeho revír ZŽ a bylo to tam super" (že se chytalo grátis už tam tvůrce většinou "opomene" sdělit), ale objektivní a informačně vyčerpávající, systematický průvodce (nutno dodat, že s obdobnou sérií přišel Kajman).
4) Myšlenku specializovanosti vítám, velmi se mi třeba zamlouvalo přehledné dělení rubrik dle rybolovných stylů ve starším S. Rybáři. Myslím, že zmiňovaný feeder - speciál by se mohl uživit. Těžko jako příklad uvádět Kapří svět, ale myslím že argumentující proti - Karči , ZN - zapoměli na Kajmana, specializovaného na dravce. Vláčkařů rozhodně není tolik co kaprařů, přesto se uživí. Možná by také šla kombinace Feeder/Plavaná. I když feeder vychází technicky z položené, troufám si tvrdit, že užívanými jemnými prostředky, nástrahami i návnadami, dynamikou a intenzitou lovu má velmi blízko právě k plavané, tady vidím prostor pro společný půdorys. Navíc mám dojem, že plavaná začíná prožívat svůj boom, i když samozřejmě ne tak silný jako feeder.
4) Novinky. Myšleno nejen propagaci nových výrobků, což je víceméně o reklamě, ale hlavně neustále se pídit po nových způsobech, montážích, nástrahách, materiálech. Samozřejmě, tady by se mi mohl někdo vysmát - ano, zdá se, že vše již bylo objeveno a vyzkoušeno. Ale už když jen každý zapátráme ve své mysli, narazíme na něco, co si trošku schováváme pro sebe, není to dosud veřejně známé a přitom je to účinné. Zveřejnění těchto elementů naráží především na neochotu dopisovatelů "nemlčeti zlato". Je tudíž nejen na dopisovatelích, aby si rozvážili, zda je pro ně důležitější vlastní bábovička nebo kvalita článků, které píšou, ale taky na vydavatelích, aby je uměli vhodně motivovat ke zveřejnění "tajemství".
Omlouvám se Lumírovi a všem za hrubou nestručnost, myslím ale, že to jsou návrhy, které aspoň trošku mohou být věci přínosné. A taky za ten výpad proti Rybářství, to jsem si ale nemohl odpustit.
Lubo | St 6.7.2005 18:43:52
Lumír - Profil | St 6.7.2005 12:32:31
pajda - Profil | St 6.7.2005 12:29:15
Nemám na mysli teď tebe. Tvoje články jsou fér. A doufám, že v tom budeš pokračovat. Až budeš lovit tady někde poblíž, tak dej vědět. Přijedu se podívat jak loví mistr.
A také mi vadí, když se stejný článek objeví hned v několika časopisech. A pomalu se stejnými fotkami.
No a možná se stane zázrak a já vyřeším záhadu braní kaprů. Snad už v příštím životě :-)
Lumír - Profil | St 6.7.2005 12:16:50
Prosadit nový trend? Pokud máš všchno podložené fakty a výsledky u vody, není na tom přece vůbec nic špatného. Je na každém, jestli ten trend příjme nebo ne.
pajda - Profil | St 6.7.2005 11:58:41
Prostě mi vadí, že shodou okolností někdo nachytá metráky ryb ve chvíli, kdy na český trh vztoupila nová firma s výrobky XYZ. A že se na to neopomene výrazně UPOZORNIT o kousek dále.
Trochu znám tvůj styl a také se někdy snažím věci od tebe odkoukané uplatnit v praxi. Ale to je něco úplně jiného, než se snažit okatě prosadit nový trend.
Abych se vrátil k tématu: Je dobré seznamovat čtenáře s novými postupy a nápady, ale nepřehánět to s reklamou ! Sám víš, že když jsem psal já, také mi bylo doporučeno, abych tam prosadil jednu firmu :-)))
Když to udělám, tak jen jemný náznak a ne esej na půl stránky.
S pozdarvem " Zlom prut"
Lumír - Profil | St 6.7.2005 11:40:12
Na druhou stranu - když fotbalista přestupuje za lepším "angažmá" do jinýho klubu, tak je odsouzeníhodný? Když pilot formule 1 změní stáj, je to něco nenormálního?
Já nevím, ale mě to připadá přinejmenším velmi podobná situace.
pajda - Profil | St 6.7.2005 11:26:38
Ruku na srdce, Lumíre, kdyby ti teď někdo jiný ze špičky české kaprařiny ( i zahraniční) nabídl lepší podmínky a zásobování bobulema po dobu řekněme 5 let, přijal bys to?
Jako podmínku by si dal, že ode dneška píšeš jen o tom, jak ta nová směs XYZ dobře funguje. No a o 3 listy dále je reklama na celý list s výrobky z nové řady XYZ.
Vůbec teď nemluvím o tobě, je to z jiného časáku, ale k takovým levným reklamním trikům jsem dost nedůvěřivý.
Možná dám více na radu kámošů od vody. Díky.
Lumír - Profil | St 6.7.2005 11:09:44
ad "neumětelové" - souhlasím, tohle taky nemám rád. takový článek je důkazem "zaplácávání mezery v obsahu".
ZN - Profil | St 6.7.2005 10:49:00
takových příkladů by bylo hodně. Namátkou, Juraštíci, Zelenka, Klofovi, CarpFanatic, Těšínský a spol., nakonec Jarda Vítek to začal Ten ovšem zpočátku v dobré víře), atd,atd. Nejhorší bylo, že někdo si myslel, že dopisuje do časopisu tak je frajer. Kolikrát to byly takové bláboly, že se to nedalo číst. Spoustu lidí si přestalo kupovat časopisy právě kvůli blábolům dopisovatelů, aspoň z mých známých. Když parta kluků v každém časopise popisovala na třech stranách rybolov, který byl deset let překonaný, jak staví přístřešky, vaří kukuřici a za týden chytnou kapříka 60cm na místě, kde se chytají devadesátky, tak "načo taký časák?". Ne reklama, ale právě takovíto neumětelové hrající si na mistry znechutili spoustu lidí. Jak jsem uvedl níže, nedostatek kvalitních informací nutí brát kdejaký brak.
Pike | St 6.7.2005 10:24:44
ZN - Profil | St 6.7.2005 7:58:47
Lumír - Profil | St 6.7.2005 0:44:45
Klikař - Profil | St 6.7.2005 0:39:09
Lumír - Profil | St 6.7.2005 0:32:58
V časopise starým 20let jsem nenašel nic zajímavýho. Bylo to Rybářství dotovaný Svazem...:) Tohle přece nemůžeš srovnávat. Dneska je jiná doba a bussiness hýbe světem. Ukaž mi časopis, který není přecpaný více či méně skrytou reklamou. A přesto se prodává. Reklamu prostě buď příjmeš nebo ne. Když se nad ni povzneseš, dájí se některý články číst.
Klikař - Profil | St 6.7.2005 0:25:17
Ne fakt je ten že si to opravdu nepochopil.Chtěl jsem níže jen říct že dnešní ryb.čas.jsou nacpané převážně reklamou ale že se jim nedivím,nějak se živit musí.Vem si do ruky časák tak 20 let starej a přečti si ho.
A nečerti se tak na mně nemyslel jsem to špatně
Lumír - Profil | St 6.7.2005 0:21:48
Ale jak říkáš, nechápu vůbec nic.
Klikař - Profil | St 6.7.2005 0:17:55
Jak ty můžeš vědět že rohlík stál 50 haléřů ( joo z doslechu vlastně ) promiň
Lumír - Profil | Út 5.7.2005 23:48:29
Se Sportovním Rybolovem a Kajmanem s Tebou rovněž souhlasím. Ani jeden z těchto časopisů si nekupuji. A když ano,tak mě to od jeho příští koupi odradí na pěkně dlouho.
To Klikař: nepochopil jsem tvůj příspěvek - s rozumnou mírou reklamy musíš počítat, díky ní můžou časopisy vycházet. Na všech, kteří tu diskutují si vážím toho,že dokážou psát tak, že to má hlavu a patu, jejich příspěvky mají nějaký formát a úroveň. Promiň, ale o Tobě to v této chvíli říct nemůžu.
To Grafi: cítím to podobně. Aby testy rybářského náčiní mohly být provedeny regulérně, potřebuješ k tomu mít jednak podmínky a hlavně to náčiní. U menších věcí (montáže, PVA výrobky...) to není problém. Pokud bych chtěl provést srovnání třeba prutů nebo navijáků, nevím, jestli je reálné, že dám dohromady reprezentativní vzorek sortimentu našeho trhu. Já připravuji článek o prutech, ale nebude to srovnání spousty značek. Spolupracuji se Sportexem, proto mám možnost důkladně v praxi porovnat jednotlivé modely, vyzkoušet je při různých druzích zatížení a zjistit něco bližšího o jeho výrobních technologiích. Upřímně doufám, že i to může být přínosem. I když je to samozřejmě taky reklama.
ZN: Stejně jako ty odsuzuji duplicitu článků. Souhlasím s tebou, že 5 časopisů je opravdu dost. Pokud bych měl za sebe říct, který časopis je v současné době nejméně "životaschopný", rozhodoval bych se mezi Kajmanem a Sportovním Rybolovem. Nechci tyhle časopisy urážet, ale už delší dobu u nich posiťuji obsahovou stagnaci. Mimochodem "na dno si sáhnul" v minulém roce i Sportovní Rybář (jehož jsem dopisovatel). Poslední dobou se ale číslo od čísla zlepšuje a do budoucna se dá očekávat další vzestup.
Ohledně Rybářství s tebou souhlasím - časopis pod nahnilou taktovkou "svazáků" mi nikdy nic neříkal...
to Korda: časopis dříve 30Kč - dnes cca60Kč
Anatomický atlas R.Čihák 1.díl dříve 85Kč - dnes 1300Kč
rohlík dříve 5Ohal - dnes 2Kč
..............
Korda | Út 5.7.2005 22:16:39
ZN - Profil | Út 5.7.2005 21:54:46
grafi - Profil | Út 5.7.2005 21:34:59
osobne v rybárskych periodikách postrádam testy náčinia (Nádobíčko), ktoré by značne usmernili nerozhodných rybárov, avšak počitam, že by to do značnej miery malo, resp. mohlo mať reklamný účinok...
Klikař - Profil | Út 5.7.2005 21:04:26
Bosanac - Profil | Út 5.7.2005 21:02:34
Jako dopisovateli casopisu ti doporucuji precist clanky na MRKu od Ospreyho nebo MM ,naslednou diskuzi na clanek a doufam ze pochopis o co ctenarovi jde . Mne jako nekomu komu neni matersky jazyk cestina lahodi sloh a cestina Ospryho.
Kde to žije - všechna témata
ČtJezera Milada a Most se zatím pro rybářskou veřejnost neotevřou (Bleskovka) 10
ČtRIS – rozšíření helpdesku pro potřeby místních organizací (Bleskovka) 841
ČtHnidopišká úvaha - o čem vlastně rybařina teď je.... 15
ČtZákaz nahození zátěže při lovu sumců ze břehu (na vodách, kde není povoleno vyvážení) 84
ČtEPOXID -fan club 338
ČtPivo- craft beer 477
ČtFox Stalker, Stalker Plus, Horizon Pod - fotky, zkušenoti, postřehy atd... 240
ČtUpgrade přívlačového prutu a navijáku na štiky, candáty, okouny... 14
ČtSpey & Salmon 441
ČtKorda Developments a vše co k této značce patří 735
ČtMalé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít... (Bleskovka) 5
ČtStojan Fox horizon duo pod 5
ČtNákup v Německém Anglermarkt 60
StJak jsme vlastně začali chytat ryby 31
StMiloš Zeman legenda 154
Co je nového - všeobecné
ČtBleskovka: Malé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít...
StBleskovka: Jezera Milada a Most se zatím pro rybářskou veřejnost neotevřou
PáBleskovka: Zákaz přívlače od 1. září na vybraných pstruhových revírech Severočeského RS
. . . Video: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 1.899 Kč
Využijte luxusní akce na jedno z neoblíbenějších a nejpohodlnějších křesel od značky Nash. Akce platí pouze do vyprodání zásob.
Za 3.999 Kč
Cenově zajímavý naviják určený zejména milovníkům Baitrunnerů je vybaven celou řadou jedinečných technologií. Má A-RC cívku z hliníku kovaného za studena a tělo z materiálu XT-7. Naviják využijete nejen pro sladkovodní, ale také mořský rybolov.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
29.3.Motorová pila na udici
30.3.Cortina Ivančice Velikonoční...
30.3.15. rybářské závody Dymokury...
30.3.Cejnobraní Asuán - dvojice
31.3.Cejnobraní Asuán - jednotlivci
6.4.Jarní rybářské závody Mirovice -...
6.4.Benátky Sranda Mač 2024 Jaro
6.4.Jarní závody - Bučina
11.4.Gergelík Evolution Fishing Jaro...
13.4.Zrušeno Cejnobraní jaro Kelčany
Doporučujeme e-shop
Rybářské potřeby OBCHOD-RYBAŘENÍ.CZ
Rybářské potřeby OBCHOD-RYBAŘENÍ.CZ Vám nabízí přehledný e-shop se zázemím kamenného obchodu rybářských potřeb v...