Promýšlíte si dopředu přípravu k lovu ?

Dovolím si podělit se s vámi o své zkušenosti s přípravou samotného lovu, které jsem získával zejména tehdy, vypravil-li jsem se na lov sám.
Samotná příprava započala už doma nejprve volbou revíru, po té přípravou náčiní, návazců, krmení a nástrah, ale také dokonalým promyšlením si celého postupu od příchodu k vodě až do prvního nahození. Sami víte, že čas u vody plyne daleko rychleji než třeba v práci a tak je potřeba ho maximálně využít. To znamená, že je nutné pracovat podle předem připraveného postupu v klidu a s rozvahou a vystříhat se zmatkování a zejména zbytečným pohybům.
K vodě tedy jdu klidným krokem a v hlavě si znovu opakuji předem připravený harmonogram. Hořím už ale nedočkavostí a tak přidávám do kroku. První bod mám v hlavě již dávno připravený k realizaci: po příchodu k vodě všechny věci uložit tak, abych v případě potřeby nic nehledal, všechno musí mít své místo. Dívám se trošku nervózně na hodinky, protože podle plánu už jsem měl být asi pět minut u vody. No, nic se neděje, jen opět přidávám do kroku, takže už skoro běžím, nevšímaje si krůpějí potu, které mi pomalu stékají po zádech někam dolů. Konečně celý uřícený stanu u vody o celou čtvrthodinu za plánem a okamžitě pouštím všechno, co na mě celou cestu viselo. Jen dvakrát se zhluboka nadechnu, abych dohnal kyslíkový deficit a začínám vlastní přípravu. Nezdržuji se příliš (vlastně vůbec) ukládáním věcí, protože tak ušetřím promarněný čas. Chvatně rozepínám pouzdro na pruty a začínám opatrně skládat svoje milované feedry. Tady mnoho času neušetřím, protože riskovat jejich poškození při překotné montáži by bylo velmi bláhové. Chce to prostě svůj čas. První díl, druhý a třetí díl a špičku. Již po cestě k vodě jsem si podle současné meteorologické situace vyhodnotil kterou použiji a to mi teď pomohlo. Ták a teď naviják... Doprčic. Polilo mě horko. Záda a nižší partie jsou v jedné vodě. Navijáky !!! Že já je nechal v autě. Svoje milované Mikado pouštím na zem (naštěstí do trávy) a v duchu počítám za kolik minut jsem schopen sprintem (no to si fandím. Sprintem v padesáti letech) zvládnout cestu k autu a zpět. Horečně se přehrabuji ve věcech v zoufalé snaze navijáky objevit. Počáteční nelad v cajku se mění v totální chaos. A nechat věci na místě? Nikdo tady není, kdo by mi věci ukradl, ale také nikdo, kdo by mi je pohlídal. Ne, mám je!!! Uff. Byly pod svačinou. Příště se na celou svačinu vys..., no nechám ji zkrátka raději doma. Den bez svačiny vydržím, ale nemít navijáky... Mohlo by mě taky nakrásně klepnout a měl bych po rybiškách navždy. Znovu beru do ruky prut a přidělávám naviják. Už opět téměř nabývám ztracené rovnováhy a klidu, když si vzpomenu na slova kamarádů, kteří mě postupně zasvěcují do tajů rybaření: když ti najedou ryby, musíš je udržet na zakrmeném místě. Proboha!!! Vždyť já ještě žádné místo nezakrmil. V duchu vidím hejno trofejních kaprů, jak zklamaně, když na mém fleku nenašli nic k snědku, odplouvají ke konkurenci. Opět pouštím prut i s navijákem (tentokrát už ne na trávu) a popadnu kbelík s krmením tak prudce, že se mi část krmení sype do vody. Ve snaze ho co nejvíc zachránit dávám do kbelíku příliš mnoho vody a příliš pozdě si to uvědomuji. Naštěstí pro tyto případy mám v petlahvi trošku suchého krmení a tak po třech minutách hledání petlahve v kupce rybářských potřeb se nakonec daří krmení namíchat. Okamžitě dělám koule a házím do vody ve snaze přimět odplouvající kapry k návratu. Když je asi polovina krmení ve vodě, dokončuji montáž udic a chystám se nahodit. Ale nevím kam. Ve spěchu jsem si zapomněl na protějším břehu zafixovat pevný bod, proti kterému budu zakrmovat. Kola na vodě po koulích vhozených před pěti minutami už jsou taky fuč. Co naplat. Dělám další koule, fixuji na druhém břehu obrovský dub a do vody letí postupně druhá polovina krmení. Přesně v okamžiku, kdy dlaň mojí pravé ruky opouští poslední koule velikosti pomeranče si uvědomuji, že mi nezbylo krmení na naplnění krmítek. Měním tedy krmítka za olůvka, napichuji nástrahy a nahazuji. Zpocený, unavený a s nervama na dranc si sedám na židličku a uvědomuji si, jak je důležité si přípravu k lovu promyslet do nejmenších detailů, aby pak u vody mohla zavládnout opravdová pohoda, kvůli které tam přece chodíme.
Možná, že to tak přesně, jak jsem popsal, nebylo. Ale snad mi prominete v mém věku jistou "zapomnětlivost" a fantazii, bez které se my dříve narození jen těžko obejdeme.
A jak je to s vámi, když se chystáte k vodě, přátelé?
Autor diskuse: drda - Profil , 27.4.2005 všeobecné - příhody, kuriozity

nakl - Profil | Čt 28.4.2005 11:32:02

jdu balit

Folpy | Čt 28.4.2005 8:10:17

Ladysek, brach: Bude nás asi víc. Já mám taky kufr u auta narvaný rybařinou celý rok. Má to však také své mínusy. Jednou po mě chtěli policajti lékárničku, kterou mám pod podlahou u rezervy. Kdyžjsem začal skládat všechen ten můj rybářský bordel jednomu z nich k nohám, tak se mu zželelo starého dědka a prohlásil, že mi věří, ať si to tam zase naházím a vypadnu.

Pefe - Profil | St 27.4.2005 23:28:01

Drda:To je ze života!V pondělí odjíždím na 14 dní na Vranov a už dalších 14 dní se na to chystám.Každý druhý den kontroluju všechny věci na co jsem ještě zapomněl.Kupodivu stále na něco přicházím .Snad budu kompletní v pondělí ráno

kaprhans - Profil | St 27.4.2005 23:25:44

Od te doby co kaprarim tak jsem se naucil balit velice brzo, nebot se mi na vypravach stava ze menim misto i dvakrat za de:-D. asi tak 45min se vsim vsudy. ale mam problemy v noci se dostat ze spacaku, kdyz mam jizdu. To pak mam slepy oci a jeste zamotany nohy. kamarad mi zacal rikat slepec. asi nejvice casu mi zabere prozkoumavani daneho reviru.

Nikita - Profil | St 27.4.2005 20:48:39

teda drdo, to je horor. Když čtu, tak si myslím, že skončíš s infarktem. Jde o pohodu, klídek a ne o štvanici. Ale abych byla upřímná, tak takovou přípravu už mám i několikrát za sebou. Teď jsem došla k tomu, že pohodu u vody si nenechám ničím vzít a to i kdybych zapoměla navijáky . Víš, nic mi nemůže vzít tan pocit uvolnění, lehkého pohupování vody a svěžího vánku. Koukám na pruty a teď už nemusím hlásit, když vyjede policajt. Mám přece hlásiče a ti se ozvou sami. Vezmu knížku a čtu, občas se podívám na hladinu, úplně vymažu starosti a sleduju, kde se co šustne. Pokud ryba nezabere, nevadí, vždyť ty chvíle u vody za to stála.
Mimochodem - nejhorší je, když zjistíš po celé přípravě, že jsi zapomněl papíry doma na stole.

ZN - Profil | St 27.4.2005 18:45:43

Otázkočlánek se mi nelíbí. Mluví se tam o harmonogramu, plánu, nepořádku, dnu bez jídla a nějakém věku. Výše uvedené skutečnosti jsou mi cizí.-)))

Salám - Profil | St 27.4.2005 18:45:30

DRDA: Tak to je geniální jak si to popsal, fakt sranda, já sem podobnej tydýt, akorát nic neplánuju, např. tuhle sem chtěl bejt ultra potichu a tak sem našlapoval tak zlehounka, že sem se smek po bahně, rošlápl si už jednou zlomenej podběrák a při vyrovnávání vrávoravého pohybu sem dupal tak, že se z toho leknutí i kapři v Plosku dlouho nevspamatovali. Jo a stím krmením je to naprosto přesný, sem krmič celýho revíru jen ne tam kde chytám. Nebo tuhle sem přímo u vody napařoval rohlík a to tak, že sem otevřel termosku s čajem a trochu nalil do igeliťáku s rohlajzem. Což oto, rohlík byl napařenej bravurně (nic sem na něj nechyt), horší bylo, že sem ve spěchu zapoměl termosku zavřít a otevřenou sem ji vrazil do batohu. Jednak sem celou chytačku něměl nic k pití a mít celej vercajk od čaje taky neni 2x prýma. No tak to je jen pár příkladů me ohromné šikovnosti, sice na tak vtipně jako u tebe, ale alespoň něco.

petr - Profil | St 27.4.2005 18:17:33

Taky něco přihodím, psal jsem to jinam a pro nerybáře! ale upravovat to nebudu, ničemu to nevadí.

No a až se konečně odhodlám na ty ryby jet a namíchám si krmení, navlhčím ho všechno si sbalím, začne pršet. Říkám si: "To bude jenom přeháňka" Chvilku jsem počkal, přestalo a tak jsem s chutí vyjel. Jel jsem na Moravu, přes Království. Než jsem dojel do lesa začalo solidně pršet znovu. Samozřejmě taková prkotina mě nezlomí - jel jsem dál. Přes ten les se to celkem dalo a mýtiny jsem projel rychleji. Snad se to vyprší než dojedu na okraj lesa... Les končí začíná pršet ještě víc - dalo by se říct liják! Mám se otočit, nemám se otočit...? S..u na to! Jedu dál! Asi 0,5km ke splavu, pod návaly vody přejíždím, tak jako v lese jen v šusťákové bundě a kšiltovce. OK, jsem u splavu v Bolelouci. Schovám se u elektrárny. Jaké je ovšem překvapení, když zjišťuju, že je tam asi jen 20cm širokej proužek podél stěny kde neprší a z druhé strany asi 0,25m^2 mezi třema smrčkma kde je sucho. Tak sem si teda sundal tu mokrou bundu a oblíkl chytře schovanou suchou mikinu a našel pončo(pláštěnku), kterou jsem před tím samozdřejmě nepotřeboval Až teď sem se podíval na řeku a myslel jsem že si hodím na tom smrčku "mašlu". Morava je pořád rozvodněná, asi 1m nad normál, což znamená nehoráznej proud.(samozdřejmě že jsem měl jen matchku(prut na plavanou - nevhodnej do velkého proudu)a feeder se válí doma) Ne, když už jsem tady tak to nevzdám. Složil jsem prut, navázal háček, namáčkl olůvko .. A .. přestalo pršet! Vylezl jsem ze "sucha " a našel si relativně klidné místo za menší překážkou asi 6m od břehu kde nebyl tak silný proud a nakrmil pořádně zatíženým krmením. Párkrát nechávám splávek splavat, ale je to naprosto marný. Asi po 10ti náhozech dokonce nepochopitelně trhám celou sestavu i se splávkem za "dosud nevyjasněných skutečností". Sem člověk a to mě už dožralo! Balím a jedu pryč! Sotva nasednu na kolo, už ve mně raší další podivná myšlenka. Nad splavem je rameno - náhon a tam nebude tolik vody! Přijel jsem tam, vhodil trošku krmení co zbylo a začal koncert. Nádherné ryby, jedna za druhou. Velikost sice průměrná ale ten dokonalý stav, barvy, kondice!! Tak jsem si už nezachytal hodně dlouhou dobu. Naprosto spokojený odjíždím večer domu. Na zpáteční cestě mě doprovází neobyčejně krásný západ slunce na jasné bezmračné obloze..........

To se opravdu stalo..nevím jestli na to mám být pyšný nebo se tím dokonce chlubit

Kato | St 27.4.2005 17:03:37

:) moc pěkná příprava. Já si doplním jen návazce, nachystám krmení (s tím je trochu věda, dělám si záznamy, tak to porovnávám...), svačinu a hurá na ně - na vorvaně :)

Ladysek | St 27.4.2005 16:22:37

Na jaře nahrnu výbavu do kaďoura a na zimu vyhrnu ...vždy připraven ...jsme dva brachu..)

jurasoft | St 27.4.2005 15:12:42

Umím se sbalit a vyrazit za půl hodinky. Kaprařina. Poučil jsem se jedním dávným článkem. Umím, ale nesělám to. Připravuju se dlouho a důkladně. Přezto jsem loni vyrazil k vodě a těsně před cílem jsem si všiml auta co jelo naproti a mělo na střeše hagusy. Pomyslel jsem si že mít je na autě tak bych si udělal futrál na děličky abych je nemusel vozit v autě. A při tom jsem chtěl ty svoje proutky pohladit a zjistil jsem, že tam nejsou. Zůstali doma. Největší futrál a já ho přehlídl...Taky jsem jednou plánoval úžasný víkend na placený revír. Manželka sice koukala a měla trapný dotazy ale mě to nedocvaklo. Příjezd, vybalení zakrmení, zavezení...druhý den navečer volám domů a zjišťuji, že vyráží za zábavou. Neřekla proč, neřekla kam. Naštvaná, pej ať si na to příjdu sám. Šrotovalo mi v hlavě všechno co tam bylo. Ona byla zima a tak od rána jsme topili destilovanými peckovicemi...Nakonec rána jak z děla : výročí svatby !!! Tak rychle jak jsem se zbalil to byl snad světový rekord. Tímto se omlouvám mirasovi, že to tam nakonec musel přestát sám a ještě mi zabalit biwak. Cestou jsem koupil nějakou oškubanou kytku, doma se zcivilizoval a vyrazil do okresního města vymetat noční podniky abych ji našel. Nakonec jo, ale stejně jsem měl a mám mínus jako prase. Takže taky povedená příprava k lovu. Na co ale všechno má rybář myslet...? Jo taky jsem vyrazil na víkendovku a zapoměl si vzít sirky. Požíral jsem celej víkend studený konzervy. Dnes to supluji několika zapalovači.

miki - Profil | St 27.4.2005 15:05:23

drda: Když jsem viděl tvůj dlouhý přízpěvek, říkal jsem si, že ho snad ani nebudu číst. Jak jsem ale začal s první větou, začal jsem poznávat sám sebe a musím říci, že až na to krmení, které si připravuji doma(abych ho pak naházel do nikam-jako jsi psal ty) jsem úplně stejnej. I když musím říci, že co se právě toho krmení týká, snažím se být opatrnější-po předchozích zkušenostech.

Dalibor - Profil | St 27.4.2005 14:57:46

Pike:
jestli nebude trošku menší a jestli nemá větší auto :-)

Tomáš.V - Profil | St 27.4.2005 14:41:21

Jelikož nevyznávám žádnou specializaci, mám skoro vše, co potřebuji v jednom futrálu a v jednom báglu. Tudíž na ranní chytání připravuji pouze krmení a nástrahy. A mou nejčastější nástrahou je den starý rohlík nakrájený u vody na kostičky. Stane se občas, že u vody zjistím, že mi něco chybí, ale nikdy to není tak podstatné, abych si neporadil. Letos jsem vlastně jednou otáčel auto zpět na půl cesty. Povolenka nebyla v mé kapse, ale doma na polici. To je snad jediná věc, kde se nedá improvizovat :o)). Když člověk něco zapomene doma, nic se neděje. Pokud ale něco zapomene u vody, to je průser. Doma se zapomenutá věc neztratí, kdežto u vody dlouho opuštěná ležet nevydrží. Zapomněl jsem u vody zatím jen drobnosti, ale přesto, když mám zbaleno, tak než odejdu od vody 3x se rozhlídnu, jestli jsem někde něco nenechal. Jo, jednou když jsem jel na babettě do pískovny, tak jsem si asi kilometr od baráku uvědomil, že mně jaksi neškrtí popruh od futrálu na pruty. Ležel na sloupku vedle vrátek :o)).

Pike | St 27.4.2005 14:30:48

Dalibor: Tak nekde bude chyba, Marfic tak jezdil nekolid desitek km po dalnici a jak mu to slo pekne

Dalibor - Profil | St 27.4.2005 14:17:55

Pike:
když si stahnu neopreny ke kolenům tak se nevlezu pod volant a to nemluvím o pokusech ubrat plyn či brzdit když neuvažuji ručku :-)

brach - Profil | St 27.4.2005 13:06:06

Na jaře nahrnu rybařinu do Trabky, počátkem zimy rybařinu z Trabky vyhrnu. Takže, jsem vždy připraven na jakýkoliv způsob rybařiny.
Jedu - li na delší výpravu, vytisknu na počítači už před léty zpracovaný seznam potřebných věcí na vícedenní rybačku a den před odjezdem odškrtávám a nakládám, abych se pak vrátil pro něco, co jsem sice odškrtl a připravil a vím přesně, že to je v koupelně u pračky............

JM - Profil | St 27.4.2005 12:55:49

Drda: Super článek. Píšu schválně článek, protože to článek je. V některých momentech se v něm vidím, jako bys to psal podle mě. A protože to je článek, dávám za něj 1.

Pike | St 27.4.2005 12:46:36

Michal, Vedl: Z toho plyne jedna vec. Kupte si nejake dychace, ty jsou designove povedenejsi. Takto si uz nebudou myslet, ze jim chodi do obchodu potapeci

Michal | St 27.4.2005 12:45:00

vedl: jsi mi připoměl, jak jsem do jedné zapomenuté večerky v Hanušovicích napochodoval v neprénech :-)))) To bylo pozdvižení, na mě koukali jak na zjevení, ještě teď ty obličeje vidím :-)))

vedl | St 27.4.2005 12:39:45

Pike, Dalibor > jo je to fajn bez kalhot na prevleceni -pak zavola manzelka: "Stav se prosim te pro neco k veceri...(napr.). Tak fajn v kauflandu maji do vecera, tak tam namasiruju v prsackach a mam co delat s ochrankou, deti si na me ukazuji prstem a me je moc fajn.