motor Suzuki DF 2,5 HP - závada

Ahoj. Koupil jsem starší motor Suzuki DF 2,5 HP. Když jsem ho poprvé zkoušel na řece tak se nám s kamarádem zdálo že se nějak přehřívá a třeba po 5ti minutách když jsme ho chcíply tak se pod plastovým víkem kouřilo jako kdyby se tam pálil olej. Dal jsem ho u nás do servisu kde mi vyměnily olej v noze a řekli mi že se v tom někdo vrtal. Chybělo tam těsnění pod karburátorem a karburátor museli komplet vyčistit. Tak sem ho teď o víkendu vzal zase na vodu. Když je vychladlý tak nastartuje hned a jede normálně i volnoběh drží, ale po cca 10ti minutách v něm začne mlátit a chcípne. Zase se z něj kouří a je dost horkej. Když se nechá 20 minut vychladnout tak zase nastartuje a jede normálně než v něm zase začne bouchat. Nevíte v čem by mohl být problém? Zdá se nám že se dostává olej navrch motoru proto to tak kouří. Poradíte mi nějaký dobrý servis kde dělají motory Suzuki někde na okrese Příbram nebo v Praze? Díky
Autor diskuse: Martas7 - Profil , 7.5.2017 všeobecné - náčiní, doplňky

čavros - Profil | Pá 10.6.2022 21:43:52

Motor nechladi ometeny impeler vrtulka chlazeni motor ma odvod z klikove skrine do sani karburatoru je tam hadička a tou vzlina prepaleny olej tudiž se vam zda že hoři olej s motorem nejezdi jinak ložisko a tesneni klikoveho hridele zneskodniš když v tom klepe a pak se ti přidře valec pist a je dokonano

Calex - Profil | Pá 17.9.2021 14:35:13

Maryl >> Kup za lacino Parsuna 2,6ku a na pramici naprosto v poho....Je to stejně všechno na jedno brdo.. .

P!F - Profil | Pá 17.9.2021 12:04:26

Maryl >> v tej váhe kúpiš okrem suzuki selvu a johnson, čo sú klony suzuki, identický motor, alebo honda, čo je motor bez prevodovky a má bližšie ku kosačke než k lodnému motoru. Všetky tu spomenuté problémy sú hlavne sposobene absenciou udrzby, pripadne nespravnou udrzbou, nič čo by dobrý mechanik za chvilu nespravil... ja ten motor mám, trpí vacsinou problemov co sa tu opísali, pretože ho pouzijem raz ci dva krat za rok a necham v karbeci benzín, je karbec zadrbaný ako svina a celkom dost tomu chýba výkon, na plný plyn to dochne, lebo kohutik na benzín - ktorý kupim hocikde kde maju diely na skutre za 5 eur, za pol hodinu vycistim karbec, hotovo. Ale toto bude robit každý motor ku ktoremu sa takto spravaju....

PEPO. - Profil | Pá 17.9.2021 9:53:53

Maryl >> Je to dobrý motor a jednoduchý....Ziadnu nadštandartnú starostivosť nevyžaduje..Len riadne meniť olej každý rok a na konci každej rybačky zavrieť ventil na benzín a nechať motor nech spáli benzín v karburátory...Teda ako ho nepoužíva niekto tak často ako ja.....

Maryl - Profil | Pá 17.9.2021 8:09:56

Zdravím, mám zájem koupit motor suzuki 2,5 , ale jak to tady čtu, tak mám dilema , jestli jo, či ne. Co by jste doporučili? Na přehradě jsem viděla loďku z dálky s podobným motorem, který byl tišší než suzuki. Nemá někdo info o jiném motoru, v této váze?

Hans12hj - Profil | St 2.6.2021 16:19:33

Dobrý den. využiji situace a hned se tady zeptám jestli někdo neví kde koupit díly na motor suzuky 2,5hp, konkrétně karburátor nebo jeho části? Děkuji

Faszamod - Profil | Út 17.7.2018 10:22:31

Calex >> Jj díky za tip!Jen mám trochu obavy,aby ten kohoutek držel pohromadě..Tím jak jsem ho rozmontoval,tak jsem porušil zarážku ,která držela matku kohoutku.Bojím se toho ,aby se ten kohout nerozpadl za jízdy.Tím, jak otáčím ZAV/OTV tak se samozřejmě matička povoluje😁

Calex - Profil | Ne 15.7.2018 20:58:10

Faszamod >> Ta blbá gumička s dírama a těsněníma se prodává jako opravná sada ventilu...S poštou mně přišla asi na 500.....😞

Hindukush - Profil | Út 10.7.2018 13:46:50

Faszamod >> Ty si neudil? :-)

Faszamod - Profil | Út 10.7.2018 13:44:56

Zde přidávám jednu fotku,kde jsem mohl konečně použít motůrek na hlubinou přívlač..Fotka ze soboty Sumec 99cm -vrácen vodě..Kdo by se divil,co tam dělá ta lahev od piva,tak ta není moje ale náramně se hodila při polévání ryby,než přijel fotograf...Mějte se fajn a užívejte si to u vody!

Faszamod - Profil | Út 10.7.2018 13:34:49

Calex >> Ahoj ten původní kohout jsem rozmontoval a je tam gumička,která má 4 otvory..Dva slouží k uložení a uchycení gumičky v kohoutu.Další dva jsou pro odtok benzinu do karburátoru..Gumička byla celá pokroucená a otvory pro benzin pokroucené..Zkoušel jsem rozebrat a opravit,ale bez úspěchu.Kohout nahrazen jiným a už to maká...Myslím si,že teď už s motorem nebude žádný problém..Mnoho hezkých chvil u vody nebo na vodě přeje Marek

Calex - Profil | St 4.7.2018 9:14:42

Faszamod >> Zdar, ventilů na benzín i se sítkem je hafo, stojej v mototechně okolo kila. Jen by mně zajímalo jak původní nemůže fungovat.......

A_dam - Profil | St 4.7.2018 8:41:59

Rozbitých motorov čo sa predávaju je kopu mal si kúpiť nový. Je to vodou chladené tak tam neexistuje prehrievanie...

Faszamod - Profil | Út 3.7.2018 22:04:41

Tak vážení, problém odhalen,po tom co jsem psal a těch všech peripetií,co jsem si užil...tak jsem dneska udělal zásadní věc.Přemostil jsem benzinový kohout..přesněji řečeno jsem ho vyndal a nahradil obyčejnou hadičkou od starého postřikovače..Tu jsem na straně nádrže upravil hořákem,na straně karburátoru nebylo třeba nic upravovat.Dal jsem na vodu,nalil asi 2dcl benzinu a motor jel jak má.Šel za plynem,malinko,jsem mu ubral na volnoběžných otáčkách,protože od čištění,kde to taky nastaví "nějak" to bylo moc....normálně to jede.Nalil jsem pak plnou nádrž ,a užil jsem si hodinu jízdy bez věčného startování.Závada tedy na benzinovém kohoutě,ač se mi vůbec nezdá,že by mohla být tak fatální.Vyndaný kohout se nejeví jako poškozený,ale při zkoušce ústy to prostě nejde zlehka Foukal jsem do toho kompresorem,strkal drátek ale nejde..Nic hlavně že to jede,Nový kohout tam dávat nebudu,protože 45 dolarů je za plastovou kravinku dost.Napadlo mě škrtítko na akvaristiku na vzduch,ale to už je HARD CORE..nicméně to už bude detail..Díky moc za rady opravdu bodly!

Faszamod - Profil | Ne 1.7.2018 21:06:32

Chci moc podekovat,za Vase rady.Od kazdeho jsem si neco vzal.Jak jsem psal,vsechno co se dalo vymenit a vycistit udelano,motor chladi jak ma,jedina moznost je to palivo..Teprve zitra se dostanu k tomu ,abych s tim neco zkusil ..Urcite dam vedet, jak bribeh 2konoveho zabijaka dopadl😆

Faszamod - Profil | Ne 1.7.2018 21:00:33

tomasbor >> Diky slusna rada😀..Fakt by me uz jeblo z toho..

Calex - Profil | St 27.6.2018 22:16:02

tomasbor >> Přesně takhle jsem si nadělal u spádovýho karbece u Evinrude-Johnson......Měnil jsem hadice a pro vylepšení jsem tam dal ,,lepší,, palivovej filtr....Nakonec jsem ho musel vyhodit a dát tam jenom sejtkovej ...... Kvalitní filtr měl odpor.....

tomasbor - Profil | St 27.6.2018 21:37:49

Faszamod >> Zkus hned jak chcípne sundat kryt motoru a sundat hadičku z karburátoru jestli teče benzín.... Stejný problém jsem měl Mercury 3.5 nemá to čerpadlo na benzín jako 5 HP , palivo se tlačí se do karburátoru samospádem . Zajímavé bylo že na jedny lodi motor jezdil a na druhý zlobil. Ani nepočítám kolikrát jsem rozebral karburátor , svíčku ,kohout......už jsem ho chtěl i vrátit .Nakonec jsem přišel že prostě benzín přestane téct nebo teče málo ( proto chcípne na plný plyn) benzín do karburátoru na lodi kde byl motor nakloněn víc dozadu. Pokud byl vodorovně ( ve správném trimu) problém nebyl, buhužel trim už nastavit víc nešel, protože loď měla šikmé zrcadlo. Řešení nakonec byla výměna a přemístění palivového filtru blíž k nádrži, tak aby se v něm netvořila vzduchová bublina. Výrobce ho dal do nejnižšího místa a do ohybu kde se bublinka vzduchu držela a nepustila benzín dál.

Krupito - Profil | St 27.6.2018 17:34:34

Martas7 - >> zeptej se tady http://www.plavidla.cz/forum/index.php docela dobry forum

Čodiš - Profil | St 27.6.2018 16:17:20

easi >> jasně já reagoval na tu cifru 5tis :-)

easi - Profil | St 27.6.2018 14:41:45

Čodiš >> jak psal vyčištění nádrže,nová svíčka,karburátor byl v ultrazvuku..nic
Ja mam pocit, ze impeler nefunguje a nechladi mu to.

Čodiš - Profil | St 27.6.2018 14:20:59

Faszamod >> To ti servis dává pěkně do palice.Já jsem jeden rok zapomněl vyjet benzín napodzim pak na jaře jsem vyrazil a motor chvilku jel a přechlastával se takže pak chcípl a nešel nastartovat až po nějaké době.Hodil jsem to do servisu a i s výměnami olejů a vyčistěním karburátoru přilepil se plovák mě to stálo 2 litry vyčistili mě karbec komplet ultrazvukem

easi - Profil | St 27.6.2018 12:17:20

A chladi to vubec? Nebo je to ta stara vzduchem chlazena? Hladinu motoroveho oleje jsi zkontroloval?

Faszamod - Profil | St 27.6.2018 12:00:13

Pvl >> Zkusím se podívat...ten motůrek je tak jednoduchej,až mě štve ,že jsem zatím nepřišel, proč to tak chcípe...Tady už mám opravdu jen jednu možnost...Kouknout na hadičky a na kohout od benzinu..Už jsem tam udělal ....vyčištění nádrže,nová svíčka,karburátor byl v ultrazvuku..nic viditelně špatného jsem tam neobjevil..Díky za Váš čas ahoj Marek

Pvl - Profil | Po 4.6.2018 12:56:52

Faszamod >> Určitě tam je nějaká hadička .. Mrkni jestli není prasklá začne to přisávat vzduch -pak chcípne . Stalo se mi to u sekačky Normálně chodila ... pak při dalším sečení začala blbnout ...nedalo se s ní sekat . Jestli to nemáš něco podobného

EDIT to jen kdyby náhodu

Dávidlo - Profil | Po 4.6.2018 12:38:36

Faszamod >> Zdravim mel jsem podobnej problem s Mercury 3,5hp studenej chytal a jel normalne a kdyz se zahral tak se dusil a chcipal. Myslel jsem ze to bude bordel v karburatoru😕 Nakonec jsem jen dal novou svicku a problem vyresen😉

Faszamod - Profil | Po 4.6.2018 10:46:39

Zdravím
mám také Suzuki 2,5 HP a po přečtení příspěvku od Martas7 mám s motorem také problémy..Motor nastartuji po zahřátí jede...cca po minutě chodu na plný plyn se začne dusit a chcípne..Po malé přestávce se rozjede a zase po minutě chcípne..Nevím co s tím..Někdo říká vyčistit karburátor ,dát do origo servisu..V origo servisu mi řekli,že vyčistí naštelují ...ale to se do 5000 tis tak tak vejdu..Tady je už lepší přemýšlet o koupi nového karburátoru..Má někdo nějaký nápad ??
Díky Faszamod

tapa - Profil | Po 8.5.2017 0:11:02