NDaniel Burián | Čt 20.1.2005 15:39:50
Pravidla v Kaprařské lize byla stanovena tak jak jsou,a tak nevidím důvod se neustále navážet do úlovků z Jezera Vrbenský.Sice jsem na Vrbeňáku ještě nechytal,ale tento rok se tam na pár dnů chystám.Časem z toho jezera bude stejně obtížná voda jako je třeba těžce prochytávaná Maďarská Háromfa.
Nsnobacek | St 19.1.2005 23:50:55
mas pravdu nema cenu to resit.
tak jinak jak se tesite ne jaro?
uz jste podepsali petici.
v praze je k podepsani u kordy, v jsa a uz by ji meli mit kluci ve vipe
Nsnobacek | St 19.1.2005 23:48:42
pike- sry mas pravdu.
pavel p- kdyz to tu zverejnim tak se do me nekdo pusti ze delam reklamu.jestli to chces vedet tak mobil a sms nebo si zavolat. sory mam negativni zkusenosti.
tel. mam v karte
NAles V - Profil | St 19.1.2005 15:01:29
snobacek:Tady nikdy nebude jednotnej názor na nic,ale to je normální.Mají na svůj názor nárok jako já.Samozřejmě máš pravdu,že bych raději diskutoval s někým kdo má jméno.Téma soukromých vod už pouštím k vodě,neb mi je to v podstatě jedno.Ať si každý jezdí kam chce.Když majitel revíru zajistí aby ty ryby zůstaly zdravotně v pořádku po zbytek života v takové vodě,tak neřeknu ani popel.
NRN - Profil | St 19.1.2005 14:55:14
René Nezbeda-K jezeru Vrbenský a k ulovenému kaprovi 17kg v soutěži Kapřího světa.Prosím vás rád bych se zde vyjádřil k otázce posílání trofejních ulovků do této soutěže.Je to určitě každého věc a nikomu to nemůžete zazlívat.Já zde chci akorát prohlásit že jsem NIKDY NIKAM žádné své ulovené kapry do soutěží NEPOSÍLAL a to ani ůlovky dvacítek z Labe.Proto mi není jasné jak se můj kapr z Vrbeňáku mohl objevit v Kapřím světě/Přesto že si tohoto dubnového ůlovku za velmi stížených podmínek dost cením nevidím důvod posílat tuto rybu do jakékoliv soutěže/Možná někdo mojí fotku stáhl z internetu a do soutěže poslal.Je to dost divné ale jinak si to vysvětlit neumím.
NPike | St 19.1.2005 14:30:16
Snobacek: Co je to imunita internetu? Pres internet nechodi viry? Zes myslel anonymitu?
NPavel P. | St 19.1.2005 14:10:25
snobáček: kterou pískovnu myslíš?Tak rozlehlej soukromák neznám.Snad jen D.Benešov,ale ten je myslím menší.Dík.
Nsnobacek | St 19.1.2005 14:06:52
radutovi se taky jeho prerybnenost nevyplatila aq spousta ryb mu chcipla a to ocekavam na vrbenskym . na kazdeho jednou dojde
Nsnobacek | St 19.1.2005 14:02:53
ales v- nevsimej si lidi kteri jen hani a schovavaji se za imunitu internetu. inkognito nadavat dokaze kazdej ale chlap at se prihlasi svym pravym jsmenem v registraci a pak at pise. neni problem si sednout a jako lidi to rozebrat.
jezdim na soukr rev ale vyrbensky apod me nelaka ani minimalne. daleko zajimavejsi je na soukr. 80ha piskovne kde je dost sedesatek udelat rybu nad 10kg.
samozrejme si daleko vic vazim ryb ze svazovek a pane reknu radsi cloveku co chyti treba na labi 15tku nez cloveku s 20tkou ze soukromaku
NScopex - Profil | St 19.1.2005 12:18:49
Správně to napsal Pike "kdo je přední kaprař ?" . . a já přidávám - kdo je zadní kaprař ? . . Je přeci každýho věc , kde chytá , na co chytá , kolik zkrmí a kam pošle fotky ne ? Proč jezdí všichni přední i zadní evropští kapraři na Radutu ? vždyť je to taky soukromá voda ? V tom případě zruště tabulky rekordů , páč největší chycenej kapr je vlastně taky ze soukromýho "bazénu" . Chudák Balldemaier , až se dozví , že jeho rekord vlastně neplatí , zapíchá vzteky pruty k rajčatům a přestěhuje se do čech aby se naučil jak je to s tou přední kaprařinou . Ps. Rendo už se s těma dvacítkama nefoť , vidíš co to z lidma dělá :-)
Nsmike | St 19.1.2005 9:32:14
to Michal H. : jasně, není třeba se omlouvat, vždyť je to jenom diskuze a 100 lidí je 100 různých názorů...
NMichal H. | St 19.1.2005 9:08:45
smike: Jestli jsem se tě nějak dotkl, tak se omlouvám. Vůbec jsem to nemyslel proti nikomu osobně.
Nvirta | Út 18.1.2005 22:47:01
kykyn: Písať o človeku, ktorý nahádže na jazere typu Vrbenský sto kilo boilies do vody a brať ho na porovnávanie svedčí o absolútnej neznalosti problematiky, takéto počínanie je úplný nezmysel a je to o peniazoch len v tom zmysle, že dotyčný "borec" na to mal, ale vôbec nie, že tieto kvantá kŕmenia a množstvo peňazí s tým spojené je najdôležitejším predpokladom ulovenia toho 20kg kapra. Dokonca by som si dovolil napísať, že je to ten najhorší spôsob, ako ísť na trofejnú rybu na takomto type vody. Čo sa týka "ľahkosti" ulovenia ryby na súkromnej vode, tak to sa líši od revíru k revíru a majú na to vplyv viaceré veci, ale sú vody na ktorých je podstatne ťažšie prinútiť rybu k záberu, ako na zväzových vodách. A cielene ísť na veľkého kapra na súkromnej vode, ktorej osádka pozostáva z kaprov skoro všetkých váhových kategórií je ťažšie, ako sa na prvý pohľad zdá, skôr je to mnohokrát zbožné želanie rybára a otázka veľkého šťastia. Napr. eliminovať zábery 8-12kg kaprov, ktoré tvoria 80% osádky je prakticky nemožné, takže človek, ktorý chytí toho 20kg kapra potrebuje zrovna takú dávku šťastia, ako na zväzovej vode. Výhodou súkromnej vody je fakt, že tá ryba tam naozaj je a netreba ju lokalizovať na pomerne veľkých plochách (vo väčšine prípadov), je to pohodlnejšie a odpadá aj veľa výbavy, ktorú treba vláčiť so sebou na väčšie vodné plochy. Ale to rybárske šťastie je tu práve tak potrebné na ulovenie toho 20kg kapra, ako na zväzovej vode.
Npavel-max. - Profil | Út 18.1.2005 20:34:22
jeden:čteš mi myšlenky,vystihl si to pekelně presně.S tím co si napsal musí souhlasit snad každý.Fotku se soukromaku bych také nikam neposlal,státní voda a velká ryba,tak to jo,tomu říkám ANO.Soutěž v K.S. mě na českých vodách připadá trapná,dost se mi to znechutilo,jen a jen Vrbeňák,je to trapné.
Nkykyn | Út 18.1.2005 19:50:23
tak to se omlouvám já sem nikoho nechtel napadnout akorát si myslím že když přijedu na vodu kterou neznám a budu tam tři dny tak nemám moc šancí možná štěstěna tu je ale: co se týče těch fotek je to prostě chycená ryba jesi tam nebo někde jinde proč tam nepošlou kluci fotku z mlýnů kapr 30+kg protože jí prodaj za desítku na sokr.vodu Pokud vydavatelem časopisu bude majitel takovéto vody bude mít svoje pravidla a bude si dělat reklamu patnáct v první dvacítce je sVrbenskýho a devadesát procent je chyceno na koule od J.T.takže za vším je bussinis
NAles V. - Profil | Út 18.1.2005 18:56:36
Carlos:Dík.To jsem nečekal:-)).
NCarlos - Profil | Út 18.1.2005 18:53:02
Nevím, o čem se tady přete, nerozumím ani tomu, proč napadáte Aleše V. - třeba tomu vůbec nerozumím ale soudě podle příspěvků a fotek bych od něj potřeboval hodně hodin školení, abych dosahoval jeho výsledků. Bohužel mám čas na ryby několikrát do roka a maximálně na dva dny, takže nemůžu nikde týden krmit a potom chytit. Zatím to kompenzuji vylepšováním výbavy.
Pokud nebude kaprařská liga rozdělena na soukromé a nesoukromé (podle mne je to blbost, když už, tak ať si každý rybník udělá ligu svoji), je přihlášení každé ryby legální a basta.
NAles V. - Profil | Út 18.1.2005 18:52:47
Velmistr.To vážně nemá cenu.Jestli ulovení velkýho kapra spojujete s množstvím krmení které naházíte do vody,tak lituju vaše peněženky.
Repsol:Trošku si přidáváš,já napsal něco jinýho.
NRepsol | Út 18.1.2005 18:43:33
kykyn - taky jsem to četl,ale Aleš V. když tam přijede,tak to tam vytahá všechno.Mistr světa.
NAles V. - Profil | Út 18.1.2005 18:39:50
kykyn:No vidíš a já bych spotřeboval podle záběrů až JEDNO kilo denně.Ono to vždy není jen o penězích.
Nkykyn | Út 18.1.2005 18:36:13
ještě jeden dovětek k Alešovi V.Před třemi roky byla situace taky jiná.Nechci obhajovat Vrbeňák ale tam to je opravdu o penězích a velkém štěstí četl sem článek o borci s Chomutova který má ryb.prodejnu který tam za pet dní naházel sto kilo boilí plus dvacet kilo pelet a další kila kukuřice sice nachytali ale přes dvacku nešli když to vemu v love tak je to pěknej ranec ja se tam dostanu tak pětkrát za sezonu pěkná rybařina ale tolik krmení nespotřebuju za sezonu celkově a úspěchy mám taky no ale ty si asi z jineho světa nic ve zlém
NAles V. - Profil | Út 18.1.2005 18:26:44
Orlando:Nějakou podobnou reakci jsem čekal.Nevím,jestli má cenu ti něco vysvětlovat,je vidět,že jsi o své pravdě přesvědčen stejně jako já o své.Rybu jsem někomu záviděl naposledy v 10 letech a stejný názor na takové soukromé vody jsem měl dávno před chycením jakéhokoli kapříka z NM.Kdyby jsi četl pořádně,tak víš ,že jsem to zkusil a proto na to říkám svůj názor.A tu 20tku na Vrbeňáku bych za 3 dny pravděpodobně nechyt,to máš pravdu.
NMarda - Profil | Út 18.1.2005 17:58:11
Když už nějaký takový časopis čtu, tak si stejně vyberu jen pár stránek s nějakou "zajímavostí". V případě K.S. první stránky okamžitě přeskakuju (nadavno tam na mě vybafnul bubák v podobě Rafana ;o) )... a na poslední ani neobracim, je tam furt to samý... Liga v tomto časopise je stejně jen reklamou, jako ostatně i další jiná reklama, který je ten časopis z 90% plnej. Jsem zvědavej jestli tam po otevření Hejlova (jestli to někdy nastane) bude místo i pro jinou vodu ;o)
NOrlando | Út 18.1.2005 17:24:57
Ales.V. - Ty si prostě jednička s hvězdičkou.Je to prostě jenom závist,že se svým kapříkem nemůžeš vyhrát ligu.Budeš muset zajet taky na Vrbeňák,ale nebuď si tak jistý že za 3 dny chytneš kapra přes 20 kg.Ono machrovina je chytit kapra na Mlýnech,ale stejná machrovina je chytit chytrého kapra na soukromém.Kdo to nezkusil tak by neměl kecat o 3 dnech.Ještě je to otázka peněz,kdo na to nemá tak prostě pomlouvá - hold ta naše nátura.Taky jsem pro,aby se kap.liga rozdělila,než pořád číst takové sračky.
Njidoš - Profil | Út 18.1.2005 17:13:48
Pike - tak prosté, ten ve předu přeci......
NPike | Út 18.1.2005 17:06:39
Kdo je predni kaprar CR?
NAles V. - Profil | Út 18.1.2005 17:03:35
Carlos:Už mě tohle téma nebaví ale ještě jednou.Před 3 lety jsem byl týden na Toušni a nachytal.Pokud pojedu na podobnou vodu minimálně na 3dny,tak nachytám znovu.Netvrdím,že bych tahal 20tky,to je trochu o náhodě ale záběrů by bylo dost.
NCarlos - Profil | Út 18.1.2005 16:49:31
Zajímalo by mě, kolik ze zde nadávajících na soukromé vody na nich opravdu chytalo a něco chytilo. Panuje tady názor, že např. na Vrbenským nebo na Toušni stačí přijít, sednout a do večera má každý nepočítaně kaprů a z toho několik dvacítek. Sám jsem se přesvědčil, že to zdaleka není pravda. Na Vrbenským jsem byl např. s člověkem, který to tam dobře zná a byl v lize dokonce na dobrém místě (jmenovat nebudu). Za dva a půl dne jsme tam chytli 7 ryb a nej byl kapr 75 a 7.5kg ! To jsem na svazovce chytil o 3cm většího. Na Toušni jsem dopadnul ještě daleko hůře - za 24 hodin jeden cejn a jeden kapr něco přes šedesát. Prostě není samozřejmostí tam nachytatt, obzvlášť, když jste tam poprvé. Pak se fotkou pochlubím ale do soutěží bych nešel, proto k té vodě nechodím.
Nemluvím tady o malinkých revírech kolem jednoho, dvou hektarů, tam ta ryba nemá kam utéct a pokud žere, prostě taháte jednu za druhou. Na takové revíry chodím taky ale s feedrem a 18kou vlascem, aby se síly trochu vyrovnaly.
Nkykyn | Út 18.1.2005 16:07:05
Tak to tady pročítám a nevim jestli je to závist nebo jen prázdné téma.I když každý ma trochu pravdu někdo rybaří pro potěšení a pro někoho to je práce takže i přísun peněz.Jsou podnikatelé kteří maj obchod,servis,řemeslo nebo třeba soukromou vodu cílem každýho je vydělat základem úspěchu je reklama a to je v případě souk.vody fotka kapra jesetera nebo štiky.Proč si všichmi myslíte že třeba na Vrbeňáku je jednoduchý chytit kapra 70 rybářů ze 100 pojedou domů bez zaběru a s těch třiceti možná dva chytí dvacítku.Nevím proč by tam Renda nebo p.Pacovský nemněli chytat když to maj deset km.od baráku a když něco chytí tak udělaj reklamu.Je rpavda že desítka z řeky je jinej bojovník ale o tom to není je řeč o votkách a reklamně počkejte až vyrukuje J.Ťěšínský s propagací Hejlova.Aco se týče peněz tak výdělek budou počítat až za hodně dlouho
NSpinner - Profil | Út 18.1.2005 15:45:22
nejsem sice kaprar a ani nectu Kapri svet.Nevim proc zpochybnovat ulovky ze soukromych vod?Jsou to stejne ryby jako jinde.
Nsmike | Út 18.1.2005 14:44:31
Takže: pracoval jsem skoro tři roky v Anglii, takže nemám zapotřebí psát sem něco o rybaření tam po shlédnutí nějakého DVD, které ani nevím jak vypadá.Jinak dost pravidelně (cca. 3x za týden)jsem se chodil dívat jak rybáři chytají na revírech Powdermill Lanes a Whitevane Pond (tehdy se tento revír jmenoval Patrick's Lake).Nechytal jsem tam, protože jsem na to v začátcích neměl dost financí a pak už mě taky nebavilo nahánět 10 ryb v 2,5ha rybníku, i když byly původní.
Ta původní otázka se týkala předních kaprařů ČR s fotkami ryb ze soukromých revírů.Já si myslím, že tito rybáři nikoho nenutí, aby se na ty fotky díval, taktéž účast v Kaprařské lize KS je dobrovolná.
NMichal H. | Út 18.1.2005 14:22:33
Pavel P: Já jen zírám, kolik je tady odborníků na situaci v Anglii. Prosím, nesuď podle shlédnutí jedné videokazety, jaká je situace v UK. Jen se domýšlím, že lidé od Kordy zvolili pro natočení videa vodu (jezero Horseshoe) , která je bohatě zarybněná, ale zároveň jsou tam ryby pod velkým tlakem. Pokud by natáčeli video na vodách, jako je Conninbrook nebo Mere, kde je na 30 ha 10 ryb, tak by to video moc záživné asi nebylo.
PS: Mě se zničené huby kapříků z Horseshoe taky nelíbily a asi bych na té vodě sám nechytal, ale jedno vím jistě, všechny ryby tam chycené jsou původními rybami.
Njeden - Profil | Út 18.1.2005 13:49:37
mirmen souhlasím...kdysi jsem začal jezdit na ryby hlavně tam,kde byl klid a měl jsem radost i z malého kapříka či cejna..hlavně když jsem mohl být někde v přírodě dost daleko od lidí a čím větší divočina tím lépe..Dnes stoupají restrikce na pobyt u vody(přesto že vždy po příchodu k vodě uklízím po všech-i nerybářích) a najít místo,kde tě nikdo nebuzeruje a jsou nějaké ty ryby je čím dál těžší..ted na rovinu: mám tři oblíbené revíry,už jsem na nich i chytil kapry,kteří by možná stáli za foto v soutěži(ale bez šance vyhrát) ale abych tato místa chránil před taky rybáři,raději už nefotím,tvrdím,že můj největší kapr měl 65 a raději se nezviditelňuji..Dělám to pro sebe-to za prvé a i pro ty větší a velké ryby-nechci aby skončili po zveřejnění fotek třeba i od jiného rybáře,kterému se pochlubím, na stránce časopisu a příště budou tyto svazové vody v obležení...díky...jen at si lovci své slávy a reklamy loví na soukromých vodách a sláva jim!!! Myslím těm vodám za jejich existenci...já si nadále budu u vody hrát na hlupáka,který neví,kde velká ryba je a jak ji chytit a pak možná i ta ryba v té vodě vydrží hodně dlouho.Je to možná pro někoho divný přístup,ale mě to funguje. Takže jen at si klidně sbírají slávu za vítězství a radím i jiným rybářům na svazových vodách-nedělejte reklamu svazovému revíru,kde velké rny jsou,nebo dopadnou špatně:-(( a nepište ani nesmyslný revír,aby jste ochránili ten svůj,nebot můžete nechtíc uvést revír,kde někdo jiný chytá také slušné ryby.. dík za přečtení
NPavel P. | Út 18.1.2005 9:01:39
mirmen: no myslím,že s to naprosto vystihl.Škoda,že se neozval někdo,koho se to týká.Zajímalo by mě,jak by se ten či onen hájil.
Nmirmen - Profil | Út 18.1.2005 1:17:39
Pavel P.: rybařina je pro někoho koníček, pro jiného životní styl, pro dalšího byznys a pro dalšího třeba kombinace výše uvedeného.
Prezentovat se úlovkem může mít celou řadu důvodů:
1. stoupá tím prestiž úspěšného lovce
a) je lépe uplatnitelný na trhu s články a příspěvky do medií pro rybáře
b) jeho renomé znamená větší prodejnost například průvodcovských služeb
c) může být cennější svými službami pro výrobce náčiní, nástrah, pro propagaci revírů
d) ne náhodou i mnohé maloobchodní prodejny mají svou vazbu na soukromou vodu, prodavač -úspěšný lovec- lépe prodá, může-li se pochlubit vlastním úlovkem a mnohý úspěšný lovec snáze získá zaměstnání, jestliže má například publikovanou fotografií prokázané výsledky
atakdále
2. stoupá atraktivita soukromého revíru
a) je-li propagováno zvíře úctyhodných rozměrů ( živočich, jenž je chován jen pro účely chyť a nesežer, aby mohl být opět uloven a opět být zdrojem peněz) z konkretní vody , pak mnozí, kteří si myslí, že smysl rybařiny spočívá v úlovku velké ryby, zareagují asi jako vosa na sladké...
b) propagace velkého kapra ze soukromé vody ( koupeného, ukradeného z jiných revírů či nelegálně, bez veterinárního osvědčení dovezeného ze zahraničí ..) vrátí část nákladů vynaložených na jeho získání a vytvoří zisk
3.jméno výrobku mění svou pozici na žebříčku "kvality" v našich myslích
a)bojliny
b)prut, naviják, kmen....
Rybařina je byznys.
A propagace velkých ryb , zarybněných vod ( hlavně atraktivní rybou, často bez ohledu na přírodní rovnováhu, natož i jiné aspekty), propagace prodejných výrobků a služeb, to vše je tím DŮVODEM , na který se ve své otázce ptáš.
Njurasoft | Po 17.1.2005 23:03:43
to cucák : ty říkáš 12 ha rybníčku rozlehlá lokalita ? měl jsem na mysli podstatně větší revíry. Rybník který znám má 63.5 ha a pořád mi nepřipadá jako rozsáhlý, dá se kontrolou obsáhnout v málo lidech.
NPavel P. | Po 17.1.2005 16:23:32
smike: milý smiku,pujč si od někoho DVD od Kordy - Carp 1.,2.,ať vidiš,jak vypadají ryby v Anglii z rybníčku cca 5 ha ,které tam loví přední kaprař - hrůza ,k zblití!Ryby v katastrofálním stavu,dotrhaný držky,dodřený!Takovou rybu jsem u nás na soukromáku nikdy ani nechytil.Pár jsem jich rovněž navštívil.Tak nevím,ale myslím,že i tam to nebude o moc lepší než u nás,ne-li horší.Že tam plave podstatně méně ryb,to je víc než jisté,ale při tlaku rybářů nemá ryba stejně úniku.Máš pravdu,že není ostuda na soukromáku chytat,ale vystavovat se s takovýma rybama v nějakých soutěžích,zvlášť přední kapraři ČR,kteří to vůbec nemají zapotřebí,to se mi zdá trochu pod úroveň a vysoce to snižuje jejich rybářskou kvalitu a umění,kterými se prezentovali např. v řadě článků a na videokazetách,které u nás vyšly.To samo platí pro p.Paisleyho a podobné!Pro mě je umění chytnout dvacítku nebo i většího kapra na Mlýnech.Pak si můžeš říct,že jsi přelstil krásnou rybu.Na Vrbenským může dvacítku chytit třeba i 12 -letý kluk na obyčejnej teleskop,když bude mít trochu štěstí./když mu s ní někdo pomůže!/.Pochopím,když někdo chytne velkou rybu jednou,dvakrát za život,že tu fotku pošle do nějaký soutěže.Je fakt,že je to každýho věc,Ale mě osobně by vadilo,aby si mě někdo rozebíral tak,jak tady rybáři nedávno např. pana RN a ten pak jeětě pošle do KL fotku!Tobě ne?
NCucák - Profil | Po 17.1.2005 15:41:58
Mezi soukromými revíry opravdu třeba rozlišovat. Osobně znám 5 ha velký ( malý ) soukr. revír kompletně zarostlý rostlinami, průměrně zarybněný slušnými kapry. Ryby pod stálým tlakem a nadbytek přirozené potravy z tohoto místa dělají pekelnou vodu, kde i zkušený kaprař často stráví týden bez záběru. Úlovků z této lokality si vážím a kdybych se chtěl účastnit fotosoutěží, tyto kapry bych s čistým svědomím přihlásil. ( tento revír není v Čechách ) Samozřejmě jsou lokality , kde úlovek kapra nemá sportovní hodnotu. Chci tím říct, že je třeba rozlišovat. Jinak i mě se zdá kaprařská liga znehodnocená úlovkama z jezera Vrbenský.
JŚ : Rozlehlé soukromé lokality u nás existují, např. štěrkovna Koblov
NJozef | Po 17.1.2005 14:44:17
Jozef.Pokial má byť súťaž v Kaprom svete korektná, tak by sa podla môjho názoru mala vytvoryť dalšia skupina a to súkr.vody. Nedá sa zrovnávať zarybnenosť a hlavne podmienky lovu na vodách zväzových a súkromných.Je to úplne iná kategória. Je podstatný rozdiel chytať na 3 prúty non-stop na 10 ha vode v ktorej pláva xy veľkých kaprou a na 70ha zväzovej vode. Lov na dva prúty a hlavne časové obmedzovanie. A čo sa týka obsádky račej ani neporovnávam!
NMichal H. | Po 17.1.2005 14:16:35
smike - Myslím, že pleteš páté přes deváté. Je velký rozdíl, i v Anglii, jestli chytáš na 2 ha revíru, ve kterém plave 100 ks nasazených velkých kaprů nebo na 2 ha revíru, kde plave 10 ks původních ryb, klidně menších rozměrů. To zrovna T. Paisley, kterého jmenuješ, rozlišuje - viz, jeho článek v posledním čísle Carpworldu. Neznamená to, že by na komerční vodě nikdy nechytal, ale původní anglický kapr, třeba jen 25 lb, má 1000 x větší hodnotu, než dovezený 50 lb z Francie.
Můj názor je takový, jestli chce někdo chytat na komerční vodě a uspokojuje ho to, je to jeho věc. Stejně tak pokud někdo dělá nějakou "Kapří ligu" z těchto úlovků, je to taky jen a jen jeho věc. Mě to nezajímá, ale za opravdové kapraře, podle toho jak já to chápu, ty lidi nepovažuju. Pokud ale tito lidé začnou stěhovat ryby z Labe a pod. do svých komerčních vod, tak už mě to zajímá a nikdy to nechci tolerovat a vždycky to budu bojktovat.
Njurasoft | Po 17.1.2005 14:11:43
Jde také o to, že díky minulýmu režimu má celá generace pomrveno chápání soukromého vlastnictví a zákonů vůbec. Ony by u nás revíry velikosti 100ha v soukromém vlastnictví ani nemohli existovat. Tolik pohunků a porybnejch by si žádnej majitel nemohl platit aby mu to uhlídali. Proto jsou ty soukromé u nás tak malé. A fotky mají taky tu vlastnost, že se pod ně dá napsat cokoliv. Možná je lepší napsat vrbenský než třeba pravdu např. soutok té a té řeky.
NAles V - Profil | Po 17.1.2005 13:08:59
smike:Já za sebe můžu říct,že mi soukromé revíry obecně nevadí.Vadí mi ta bramborová polívka,které na těch rybníčcích vzniká mnohonásobným přerybněním.Anglie je dobrej příklad.V posledním KS je článek o vodě cca 2ha,kde ten dotyčný chytil kapra přes 20kg.No jo ale na té ploše bylo 15!!!! kaprů a dost.Už jsem se tu jednou ptal,kolik si myslíte,že je počet kaprů na 1ha na našich nejslavnějších soukromkách?
Nsmike | Po 17.1.2005 12:15:05
Já si myslím, že to není žádná ostuda chytat na soukromém revíru...V ČR máme takové podmínky jaké máme, takže tady nemůže být tak velký soukromý revír jako Raduta.Jinak co jsem měl možnost podívat se na soukromé pools (revíry) v Anglii, tak ty maji většinou do 2ha.A chytají na nich i přední světová kaprařská esa (T.Paisley, S.Crow atd.).U nás by se měly pouze rozdělit soutěže Na svazové a soukromé.Jinak Kaprařská liga od Těšínského přece nemůže nikomu vadit, jiné je to pokud by se ze soukromého revíru přihlašovaly úlovky dejme tomu do Rybářství(což se sice děje, ale nikdo s tím nic neudělá).
NPavel P. | Po 17.1.2005 11:34:12
Jedná se o většinu soukromáků u nás,které mají,dejme tomu, do 12 ha,ale i podobné v zahraničí.Něco jiného je určirě Raduta a větší rybníky či jezera.Pokud to tam není přerybněno,tak tam už bude trochu kumšt se dostat na ty trofejáky.Tam už opravdu může rozhodovat třeba kvalita bojlí.
Njurasoft | Po 17.1.2005 11:25:23
Jde o to co myslíš soukromým revírem. Radutu, Háramfu, Casein ? Tam všude se musí platit navíc než je povolenka a rybářský lístek.
NHonzas - Profil | Po 17.1.2005 9:11:13
Od švagrové jsem dostal stolní rybářský kalendář, kde jsou fotky pouze z Vrbeňáku. Docela mě překvapilo, že jsem tam našel mezi fotkami "obyčejných" rybářů i úlovky René Nezbedy. Nevím, jestli se nepletu, ale jednou tady myslím Renda tvrdil, že na Vrbeňáku může zdarma chytat, což všechno vysvětluje. Pikantní na tom kalendáři je to, že téměř u každé fotky s trofejním úlovkem je recept na kuchařskou úpravu. Takovou reklamu na Vrbeňák trochu nechápu.
NAles V - Profil | Po 17.1.2005 9:07:46
Tomáš V:Asi tak nějak:-)))).
NStandas | Po 17.1.2005 9:06:49
Vůbec nejlepší bude ujasnit si proč chodím na ryby. Jestli kvůli sobě a radosti z vlastní rybařiny, nebo proto, abych se ukájel tím že sem chytil větší rybu než Franta Pepík. Mě osobně nechávají všechny soutěže chladným a všem těmto závodníkům bych naopak doporučil ať se vyzávodí právě na těch soukromých revírech. Asi někteří z nás nepochopili že všechny tyto soutěže a závody jsou jen marketingový tah ves stylu: Nacytáte na naše boilíz,(směsi, vlasce , twistery...) dočista do čista? Podívejme co dokáže běžný prášek oproti našemu...... A rybáři to žerou a utrácej a kupujou a navštěvujou překapřený kaluže a radujou se jaký chytili mobidiky.
NTomáš.V - Profil | Po 17.1.2005 8:50:41
Mně by zajímalo, když v soutěži budou tři lovci se stejným kaprem který bude největší ze všech, kdo vlastně vyhraje ??
NAles V - Profil | Po 17.1.2005 8:45:55
Protože tam je ta reklama nejvíc vidět.
Nšeptal - Profil | Po 17.1.2005 8:41:24
Ales V : to se dá pochopit. Ale otázka zněla proč jsou tyhle fotky zařazovány do soutěží?
NAles V - Profil | Po 17.1.2005 8:36:04
Ty lidi to nedělají pro svoje ego ale je to způsob jak se odvděčit.Známý obličej s velkým kaprem a poznámkou ..uloveno tam a tam.. .To je obchod a nic víc.
Nšeptal - Profil | Po 17.1.2005 8:22:48
Taky se mi to nezdá "košér". To jako kdybych se chlubil trofejí lva, kterýho jsem picnul v zoologocký.
Nmarsip | Po 17.1.2005 8:21:17
Mají soutěž rozdělenou na úlovky ČR a ze Zahraniční, tak proč nepřidat ještě "vody soukromé", pak by měla soutěž smysl. Se divím, že tam není ještě ta 28ka. Co je doma to se počítá... :o)
NAzbest - Profil | Po 17.1.2005 8:16:09
Myslím si, že máš ůplně pravdu.Fotka s gladiátorem je určitě hezká památka a vzpomínka na souboj, ale uplatňovat ji v soutěži, je podle mého názoru nesprávné.Záleží na charakteru ovšem.Není až takovej problém pohlídat si pozadí(stan, atd) a můžrš fotku vydávat za cokoli.Např.:"tak tohodle dvacetikilovýko kapříka, jsem dostal u nás v dvoumetrovým potoce(rybníčku zeleném na návsi)...