method mix Říjen, Listopad

Zdravím, Chtěl bych poradit ňáký method mix na krátkodobý lov na rybnik 10h. Měsice Říjen, Listopad, jaky byste použili nebo jaky použivate... Díky za rady.
Autor diskuse: Jan Vincenec - Profil , 4.10.2015 feeder - nástrahy, návnady

kura11 - Profil | Po 12.10.2015 19:04:11

RK >> ale je tam sam keby kazdych 10 m bol rybar a hadze nieco zaujimavejsie ako len hlina tak mu ryby stiahne k sebe a skoncil asi.. nemusi ale je to povecsine tak.. ked sedis sam na rybniku tak ozaj staci srot, vlocky, co dala kuchyna, ale ked je tam X srotarov tak jedoducho nemaju velmi sancu.. chytia ale mnohonasobne menej a pomalsie.. tiez to mam odskusane, v lete som ani s nicim inym nechodil ako peletky v method krmitku a ryby mi brali stale a to inym piplo sem tam, rano po noci kde som dal 10-15 kaprov a kde jakych inych ryb mi rybar povie ze nic neberie.. teraz naopak cim chladnejsia voda tak skusam tie ostre zmesy a aspon aby boli z casti rozpustne a vodou sirili akysi kal spolu s esenciami a pod. ved aj kaprari davaju prednost pri kratkych vychadzkach silne naaromatizovanej nastrahe ktore skor zaujmu rybu, de to preteky, tam so srotom a vlockami asi velmi nepochodis.. je to o tlaku.. a zasa sa budem opakovat ked si tam sam staci aj hlina a kuku, ked tam mas X loviacich uz to nemusi byt ziadna slava.. este ta hlina by som povedal ze skor bude zaujimava ako ten srot, ktory je neraz uz pre ryby ako pest na oko.. ak ide o cerstvu nasadu je skor na skodu hadzat nieco dobre lebo pojdu nacas aj na srot ale rychlo to ustane a treba spekulovat..

Willow - Profil | Po 12.10.2015 15:41:31

RK >> Ta umělá kuku,co to celé zvedá ode dna měla příchuť jahoda,fermentovaná byla xxl ,samo domo přírodní.Nad dno se to muselo zvednout,podklad písek a kamení,krmení rybu přiláká ,ale jestli veme prázdný háček nebo něco na háčku,co je dostupné je ten problém.:-)Jinak jsme postupně testovali i přísady do krmení,peletky,přitáhly plotice ,klesly záběry od kapra a to jsme nechtěli.:-)3 měsíce testování je už dost,cca 40 vycházek.Teď,až se umoudří počasí,uvidíme jak to pujde ve studenější vodě,třeba bude vše jinak.:-))

RK - Profil | Po 12.10.2015 15:07:33

Willow >> Chce to zkoušet dlouho a variabilně. Určitě bys jindy jinde zjistil, že rozdíly nejsou. To je zas moje zkušenost. Protože ostré neznamená vždy to pravé-na tom se asi shodnem.
A propó - proč chytat s methodem na plovoucí kuku, když máš skvělé krmení, kterému věříš, dal jsi za něj ranec a pak dáváš kuku mimo? A proč ji ještě fermentovat? To jsou věci, které nepochopím. Jako chytneš, ale když bych to přehnal, tak se zeptám, proč si ještě nefermentoval každou půlku té kuku jinou vůní? Prostě dáš do methodu cokoliv, protože ta ryba jde do toho krmení...

Willow - Profil | Po 12.10.2015 13:48:48

RK >> No,když myslíš.:-)Mám jinou zkušenost,ty letní vedra mi dali čas věnovat se feedru na stojáku,malá ún.Voda byla teplá ,jak chc...ky.Namíchali jsme s kolegou, 4 várky z jednoho komerčního krmení,ostré a každá další měla v sobě o 10% hlíny a strouhanky navíc,vše chytáno s mf,vdálenost 20 metrů,klip.Ostrá a první ředěná šlapaly,zbytek,více ředěno náhodné záběry.Všechny montáže byly stejné,0,19fc,délka 10cm,háček owner 50355 č5.Nástraha ,umělá vznášejcí kuku plus jedna fermentovaná.Ten den jsme vytočili dost rybářů.:-))

RK - Profil | Po 12.10.2015 12:08:53

kura11 >> Ale vždyť nevíš jak to bude fungovat. Chceš se odlišovat, ano to může být dobře, ale taky nemusí. Ostré krmení může být někdy na škodu, nebude fungovat. Ty píšeš něco, jako absolutní konstantu. Ty ryby na tom rybníku mohou být zvyklí na něco a nějakej sajrajt od Baitu jim vonět nemusí.
Podívej, jak chytá v posledním videu MM-feeder na levno. Hlína a kukuřice. A kdyby jsi dal ten svůj speciálek, tak by jsi asi nebyl někde hodně jinde. A věřím, že kdyby chytal ten starý pán vedle Martina se svým šrotem a vločkama(jak psal Minn), tak dopadne stejně. A kdyby Martin chytal s drahou method komercí, tak by jste všichni říkali, že je to tou komercí. Prostě nic není tak černobílé a absolutní. A v krmení to platí dvojnásob.

RK - Profil | Po 12.10.2015 9:36:59

minn >> Štvát tě to nemusí, můžeš to také zkusit. A uvidíš, že někdy to bude lepší, někdy horší, někdy Ti method směsy udělají lepší službu(ale třeba to bude tím, že prostě zrovna berou líp) To by bylo na dlouhé testování, které stejně nikdy není průkazné, protože je tu hodně proměnných. Já si komerční směsi kupuju také, jde o pocit, že jsem do toho něco vrazil, voní mi pak u vody ruce, když něco chytím, tak si namlouvám, že je to tím krmením. Když chytí někdo vedle mne, tak je to náhoda:-) Člověk si prostě obhájí v hlavě , co obhájit chce.Je škoda, že plno lidí tady začalo chytat podle nějakého moderního mustru a ten obsahuje z husta právě komerční směsy. A aby tento rybář mohl mít objektivní srovnání, tak by musel třeba 10 let chytat bez komerčních směsí. Pak by měl z čeho ,,vařit". Je jasné, že v extra konkurenčním prostředí, kde je hlava na hlavě a prut vedle prutu, tak tam je to o něčem jiném. Ale nikdo přesně a pokaždé, neví o čem. Protože kdyby to věděl, tak je bez konkurence. No a to je ten fenomén, který nahrává výrobcům.


kura11 - Profil | Pá 9.10.2015 21:33:12

minn >> a tu o cervenej karkulke nemas?? :-)

kura11 - Profil | Pá 9.10.2015 21:32:04

RK >> tak kde siroko daleko nemas rybara a si tam sam a tvoje krmenie je to jedine co ryba ma moznost okusit preco nie.. ale na 10Ha rybnicku kde je 50ks rybarov a kazdy hadze do vody to iste je sakra rozdiel sa niecim odlisit a zaujat rybu niecim novym...tiez na riekach nie su nejak priebercive ze by trebalo nejake fajnotky, ale v pripade tlaku na vodu uz srot so struhankou budu hrat druhe husle ak vobec nejake casom..

minn - Profil | Pá 9.10.2015 21:06:56

RK >> Mě to samotnýho vlastně štve, že mu to funguje líp, než mé methodďáky a esence a všelijaký sračičky, včetně lahviček s GOO, amino, atd., tak začínám uvažovat proč. Možná ten ječnej šrot je pro kapry tak přirozená vůně nebo chuť, že většinou funguje.

minn - Profil | Pá 9.10.2015 20:59:09

Sytchi >> Ne. Vločky dává až do vlhké směsi.

minn - Profil | Pá 9.10.2015 20:58:13

Willow >> Míchá ho u vody, když mu zbyde, má ho klidně i 5 dnů starej a chytá mu to.Proč by měl míchat tři dny předem? Jako kvůli zkvašení?

ráky - Profil | Pá 9.10.2015 17:52:56

Jan Vincence >>Skus něco ne vyloženě rybí,třeba method mix od Chytila sladkè konopí.

xDanielS - Profil | Pá 9.10.2015 15:56:52

RK >> Asi je jako já. Na dobrých věcech nepotřebuje šetřit. Začínám mít dojem, že jsi postižený strouhankou, bereš za povděk každým, kdo je ochoten se s tebou přít.

Pstruh27 - Profil | Pá 9.10.2015 15:42:17

kura11 >> presne si to vystil - nápodobne :-)

Sytchi - Profil | Pá 9.10.2015 15:25:15

minn >> "těsně před umačkáním do krmítka přidává ovesné vločky"...on nemieša všetky suché zložky naraz ? - strúhanka, šrot, vločky a potom dovlhčí ?

RK - Profil | Pá 9.10.2015 14:46:05

kura11 >> To máš pravdu, jestliže je na rybníčku hodně rybářů, tak ostré krmení může pomoct. Když, ale chytáš na nějaké UN-obrovská plocha, tak je to něco jiného.Ale věř, že nikdy neušetříš oproti šrotu. 50kg, tě stojí třeba 350,-Kč, strouhanka zadara. To je uplně jinde.

kura11 - Profil | Pá 9.10.2015 12:14:10

RK >>osobne mam rad ked pri vode som odlisení od inych rybarov a mozem kludne povedat ze 80% rybarov dava srot a struhanku koli cene, do toho kukurica, je to ich vec ale ked po celom rybnicku je takych bomb vo vode X tak nebudem dalsi co to tam bude hadzat X tu srotovu gulu, kapor sa rychlo uci a prisposobuje, zaklad u mna je chytat inak.. za to skor uprednostnujem vysoko atraktivne krmenie, ktoreho staci malicko, v konecnom dosledku usetrim ked ho spotrebujem ovela menej a viem ze bude fungovat lepsie ako dalsi srot uz aj tak v presrotovanom rybniku.. dneska je tlak na vody obrovsky.. preto chytat tak ako 90% rybarov nie je cesta k uspechu..

RK - Profil | Pá 9.10.2015 11:47:02

minn >> konzistence,strouhanka.j.šrot,jako zaklad-balast a vločky,super.Pracuje to jak s kypricim praskem-dobre napsano.Ovšem to tu nezapada do zabehnuteho:)

Willow - Profil | Pá 9.10.2015 11:35:50

minn >> A nemá ten šrot 2-3 dny míchaný předem??Víš proč.

minn - Profil | Pá 9.10.2015 11:09:22

RK >> Asi nezbývá, než souhlasit. Mám souseda, starého pána, který chytá ryby celý život, a opravdu ryby chytat umí. A ovládá všechny techniky od muškařiny po vláčku a hlavně umí číst vodu. Teď mu je 76, už mu špatně slouží nohy tak jenom bobkaří, chytá už jenom stojáky. No a dost často přechytává všechny ostatní třeba 1:10. U vody je každý den. Chytá jenom ječný šrot se strouhankou, strouhanku přidává kvůli lepivosti, no a těsně před umačkáním do krmítka přidává ovesné vločky kvůli rozpadu. A chytá, a víc než ostatní. Říká že jde hlavně o kozistenci, koule se mu po minutě ve vodě rozpadají jak kdyby tam měl kypřící prášek. Občas jenom valím oči, jak mu to jde. Já vedle chytám na nabušené komerční směsi, někdy jsme na tom stejně, ale spíš je na tom líp děda.No a co těď s tím?

RK - Profil | Pá 9.10.2015 11:07:35

kura11 >> Ale on třeba na prostřeném stole byl,ale bere krmení a ne nástrahu, která není v krmení. To je jeden z principů srkačky. Proto je method tak úspěšný.
Věř tomu

Pstruh27 - Profil | Pá 9.10.2015 10:10:01

sven >> v pohode :-)
Treba skúšať a hľadať niečo nové, niekedy to víde krásne, inokedy nie - to je život.
Minulý rok si si urobil len túto "korenenú mäsovku" hodne aj kupujem.

sven - Profil | Pá 9.10.2015 9:42:28

To byl jen pokus o vtip :-)) Důležité je, že Ti to funguje a že tomu věříš.
Také si často míchám sám a experimentuju :-)

Pstruh27 - Profil | Pá 9.10.2015 7:56:29

sven >> nie - neskúšal :-)
Pozri - mne to fungovalo a nie raz.
áno - je tam veľa zložiek ale vieš koľko zložiek je v komerčných method mixoch?
Aj keď tebe sa to tak možno javí .... určite to nebolo z mojej strany bezhlavé zmiešanie všetkého dostupného......

kura11 - Profil | Čt 8.10.2015 21:51:30

RK >> no myslim ze prave naopak ten kapor je dost vyberavy a len tak hocico niekedy neslupne.. su dni ked ozaj len luxuje ale su dni ked vyslovene chce len urcite nieco co ho zaujme.. proste krmivo s troma dobrymi zlozkami do jedneho miesta zlyhalo a naopak placicka hadzana kde kade zaujala toho kapra, pritom mohol ist na hotovy prestrety svedsky stol ale nesiel?? preco?? ze by to nepotreboval a skor ho zaujala samotna atraktivna nastraha?? tazko rozoberat co ryby zeru, nezeru ako na ne, no cim chladnejsia voda tym by som daval viacej atraktivne koncentrovane jemne krmivo nie je na skodu aby malo v sebe rozpustne veci ktore urobia pekny kal okolo kopicky..

xDanielS - Profil | Čt 8.10.2015 18:50:55

RK >> nevím

RK - Profil | Čt 8.10.2015 17:35:35

kura11 >> To pak je opravdu těžko srovnávat, Prostě srkačka v tomhle období válí na jedníčku. Kolikrát vyzkoušeno. Háček s nějakou kuličkou v krmítku-kapři. Krmítko a návazec třeba jenom 30cm a ryb mnohem, mnohem méně. V tomhle období opravdu kapři nejsou moc vybíraví. Už se bojím něco napsat:-) Kdyby ti ten kapr přijel na tvojí klobásu, tak ji v methodu slupne, když by tam bylo něco jiného, tak taky-možná s menší chutí, kdo ví. Ale v tvém popsaném případě hrála hlavní roli montáž a ne krmení-to bych se vsadil fakt o hodně...........

kura11 - Profil | Čt 8.10.2015 17:25:17

RK >> vo feedrovem..

sven - Profil | Čt 8.10.2015 16:30:05

Pstruh27 >> a tenhle recept si už zkoušel ? :-)
http://www.pohadkyprodeti.cz/jak-si-pejsek-s-kocick​ou-delali-dort/

RK - Profil | Čt 8.10.2015 15:54:16

xDanielS >> Víš co říkají závodníci..........Krmení je nosič pro živou.

RK - Profil | Čt 8.10.2015 15:49:57

kura11 >> a citrus jsi měl ve feederovém krmítku? Nebo taky v method krmítku?

kura11 - Profil | Čt 8.10.2015 14:45:26

vcera som chytal krmenie timar nejaky citrus zmiesany s medom, do toho minipeletky, kusok kuku, biele cervy, cize mali kaprici z coho vyberat, hadzal som do jedneho miesta, zaklipovane, pod hacikom kukuricka a musim povedat ze vedlajsi prut kde bolo method krmitko, krmenie bait tech nejaky red spice abo co, vonalo to ako klobasa, silne slane, v tom kusok peletiek, pod hakom niklova peletka a hadzane vzdy inam a cuduj sa svete ta malicka kopicka silneho krmenia prebila to prve aj ked tam bolo krmene vzdy v jednom mieste a navyse top atraktor kostne cervy a aj tak prdlajz.. v chladnej vode dam isto prednost niecomu vysoko atraktivnemu s rozputnymi zlozkami ktore urobia kal okolo kopicky najlepsie korenene ako len nejaky srot.. v lete som nechytal iba na kopicku z peletiek a nezastavil som sa, ani som neklipoval nic... dedovia so srotom bohuzial alebo bohudik len sedeli a potom sli domov s tym ze nic nebere.. cize na spravne zvolenom krmeni v rozlicnu dobu urcite zalezi..

xDanielS - Profil | Čt 8.10.2015 14:15:16

RK >> Jak tak čtu tvé příspěvky v různých diskuzích, získávám dojem, že jakákoliv diskuze je zbytečná :-)

Palusko - Profil | Čt 8.10.2015 11:12:09

RK >> No tak mily moj na tom co mas v krmitku a na haciku teda urcite zalezi. Kolko krat (takmer pravidelne) jeden chyta a druhy par metrov dalej nic. Alebo obaja nic lebo tam maju obaja patoky. To co opisujes ze ked to ide tak chytaju vsetci sa stava, ale aby sa to dialo na akomkolvek srote tak to musi byt ta nahoda o ktorej pises. Teda ak sa bavime o bezne zarybnenych reviroch. Kolko krat staci zmenit nastrahu alebo navnadu aby sa to rozbehlo, v kaprarine detto na jednom prute mozes tahat na druhom kde mas ine boilies ani tuk
Samozrejme ale nerozhoduje cena, aj ked nakupis najdrahsie jedno moze ist druhe nie. Kazdopadne urcite zalezi na tom co tam hodis.

RK - Profil | St 7.10.2015 16:47:00

Pstruh27 >> Tak na vlastní krmení je radost dvojnásobná, musíš z toho mít radost a bavit tě to. Což evidentně splňuješ:-) No a teď je potřeba vynechat tygří ořech, pak čierne korenie, biele korenie, česnek a papričku-to dáš doma do guláše.:-) Pro papouška nechat slunečnici, ovesné vločky nechat na raňajky, boostry nech tomu, kdo tomu věří- a myslím, že jsme to srazili na 1,5Eur.
Možná by jsi zjistil, že to pomůže i co se týká braní..........
Dělám si legraci, baví tě to , ryby ti berou, peněz máš dost, co si víc přát..............

Pstruh27 - Profil | St 7.10.2015 15:59:50

RK >> ja som toho roku chytal vlastný method mix (6,7,8 mesiac) a hodnotím ho na 1 s * ale lacno ma to vôbec teda nevyšlo ale nešlo mi o to urobiť čo najlacnejšiu zmes ale kvalitnú mäsovku do ktorej viem čo dávam, takže čo som tam dal....

strúhanka pražená, repka mletá, slnečnica mletá, prazené konope - mleté, pšeničné klíčky, kukuričný šrot, mleté ovsené vločky, múka - polohrubá, mletý tigrý orech, Tuniaková múčka, Biela rybia múčka, čierne korenie, biele korenie, paprika štiplavá, cesnak granulovaný, soľ

pomery neuvádzam - ak niekto chce urobiť vlastný MM - urobí si, rybích múčok bolo 25 percent a vyšlo ma to na skoro 3 Eurá / 1 kg čo je možno dosť ale fungovalo mi to skutočne skvele a nie raz ano dvakrát ..... ale mám rád ovocno - mäsové arómy takže som to bombinoval s tutti frutti boostrom alebo boostrom málová hruška od Mikbaits. Pre niekoho som možno blázon že som sa s tým s.ral ale ja som bol nadmieru spokojný a o rok to urobím znova.
P.S. urobil som si naráz 10 kg zmesy..... chytal som popritom aj iné method mixy ale tento domáci vyšiel najlepšie .....

RK - Profil | St 7.10.2015 14:40:40

xDanielS >> V pohodě. Já taky kupuju komerci, ale rozdíly nevidím-markantní rozdíly. A když si přečteš rady diskutujících níže, tak mi z toho plyne, že je to opravdu jedno. Protože to šlape uplně na všechno a každému na něco jiného. Kdy jsem viděl opravdu rozdíly, tak to je při plavané s angličákem třeba začátkem března. Kdy třeba kukuřičný šrot je uplně mimo, kdežto třeba černá plotice od Lorpia udělá dobrou práci-někdy. Ale v době potravní aktivity notabene v krmítku, kdy to fláknem někam na hloubku, tak tady jsem nějaké rozdíly nezaznamenal.To jsou léta a léta chytání v tomto čase(říjen) na Vranské přehradě. Když uděláš srkačku a bere to, tak chytáš na všechno, musí se to dobře rozpadat po dopadu na dno. To je alfa,omega. A je uplně jedno , co dáš na háček. Toho laborování s kuličkama-tu žluto, tu bílou, oranžovou, kukuřička-uplně jedno. Musej brát-to je jediná priorita. Jinak 5 rybářů=10.prutů nechytí nic.A jestli šestý chytí jednoho šupíka, tak mluví o dobrém krmení. To je nesmysl.Říká se tomu náhoda.Nikdy jsem nezažil, abych obešel vodu, všichni říkali, že ani drb a přišel někdo se Sensaskou, nebo s nějakou Tebou řečenou oblíbenou směsí a nachytal na právě uvolněném místě 10 kaprů.
Jeden rok jsem chytal dokonce jenom s ječnym šrotem, který i když část spaříš-skoro nevoní. A ještě jsou to spíš mleté šlupky , než to zrno:-) Prostě to bralo stejně. Pšeničnej šrot-to samé, akorát špatně váže, tak jsem mu tam přidal něco rozmočeného chleba, prohnat přes sejto a už se jede.
Kolikrát jsem zažil, že vedle mne chytal chlap s dobrou komercí, ale dělal si to u vody a pak to po půl hodině vytáhl a v krmítku to měl netknuté. Nebo , že měl 60 čísel návazec. To ti pak nepomůže nic .Ale taky jsem zažil chlapíka, kterej to měl ,,seřízené" skvěle" , měl skvělé krmení a lapal jak z partesu. Ale já s kamarádem to samé, na ty naše noname levné šroty. Co máš pravdu určitě, je to, že nic nestrouháš, nic nepatláš,když to krmení znáš, tak ho nemůžeš zkurvit. Tady je problém hlavně v tom, že lidi radí podle toho, na co chytli rybu. Pak si to koupí znovu a zase chytí, tak je to skvělé krmení a už jde rada do světa. Samozřejmě je tam plno modifikací takového rychlokvaškového ,,testování" Ale hlavně, radící má dobrou zkušenost s něčím, ale nemá srovnání-dlouhodobé s něčím úplně jiným.Zkusil někdo 3roky chytat jenom na kukuřičný šrot? Nebo rok jenom na ječnej. Nebo dva roky jenom na pšeničnej? Potom zkoušet míchání se strouhankou, chlebem?
Potom přejít na komerci? Na to potřebuješ čas, fůru času. Takže když je někdo mladej, tak ten čas ještě neměl. A kdo by to dneska taky zkoušel? My s kámošem to ale zkoušeli, protože komerční směsi byly v plenkách, vůči platům nechutně předražený(to platí pořád), takže to byla nutnost. Takže se člověk naučil udělat dobrou konzistenci. K bontónu patřilo udělat kouli, hodit jí do vody u břehu a sledovat, jak a za jak dlouho se rozpadne. Tyhle všechny zkušenosti potom zamícháš v jednom kotli a vypadne ti odpověď. Krmení ani zdaleka nemá takovou hlavní roli v našem filmu. Spíš je to takovej štěk. Ale i na štěk nesmí bejt herec z komparzu-to je pravda. Ale určitě mu nemusíme platit jako superhvězdě z Holywoodu. A o tom to celé je. Co mají za cenu byť dobře míněné rady, že : ,,mně to suprově lape na Kult Sweet Fishmeal
Big Carp Sweet Coconut , a mně zase na Sensas Black salee, a mně zase na nějaký kořeněný s robin redem , mně zase spolehlivě funguje Karma bait - tech., a mně Starbaits - Bird's food oranžovej, a mně a mně................................................​......................................Takže jak je to teda opravdu?

xDanielS - Profil | St 7.10.2015 10:44:43

RK >> Neřekl jsem, že strouhanka je špatná. Pokud myslíš, že nemá cenu kvalitní krmení kupovat, nekupuj ho. Můj názor je, že to tak není. Několikrát jsme zkoušeli chytat samodomo směs proti kvalitní kupované a výsledek byl jednoznačný. Na jaře kamarád testoval "mou drahou" blíbenou směs proti jeho levné, protože nevěřil. Dnes chytá na stejné jako já. Srovnání s gurmánem je hodně zavádějící. K některým věcem, abys je ocenil, se musíš propít/projíst/pročíst....to kapr opravdu nestihne. Používám různě směsi pro různé vody a různou teplotu, vybírám i podle cílené ryby. Sice dám za kilovku třeba 130Kč, ale vzhledem k zábavě, kterou mi to poskytuje, je to dobrá investice. Nic nestrouhám, nic nepatlám, nic nepřesívám. Přijdu k vodě, roztrhnu pytlík a promíchám.

Vosty4 - Profil | Út 6.10.2015 16:10:24

Jan Vincenec - >> Pouzivam Kult od baitu a nemam s nim zadny problem