Shimano Alivio BX a ALCX

Dobrý den rybáři a rybářky,

ví někdo prosím, jaké rozdíly jsou mezi těmito typy prutů? Čet jsem, že je snad jen nepatrný rozdíl v technologii výroby. Vyplatí se koupit ten ALCX, když stojí skoro stejně jako ta starší verze BX?

Zároveň mi uživatelé mrku poradili, že pruty Shimano Alivio jsou vzhledem k financím mnou vyhrazeným ideální. Prosím, pomožte mi vybrat, které mám koupit.

název délka hmotnost dílů vrhací zátěž testovací křivka
Alivio BX 12275 3.6 m 320 g 2 100 g 2.75 lb
Alivio BX 12300 3.6 m 330 g 2 110 g 3.0 lb
Alivio BX 13300 3.9 m 340 g 2 110 g 3.0 lb
Alivio ALCX 122503 3.6 m 320 g 3 75g 2.5 lb


Mě osobně se asi nejvíc líbí Alivio BX 12300 - 3.6 m, protože 3,9m dvoudílné se mi už nevejdou do pouzdra. :D A třídílný mi zase přijde zbyteční. A 2,75 mi přijde tak akorát na hraně pro mě, když dám bakuli do krmítka, tak by to už nemuselo dělat dobrotu, 2,75lbs bude tak spíš asi na splávek.

Uvažuji správně? Jak byste při výběru uvažovali vy?
Autor diskuse: Steel - Profil , 3.7.2014 všeobecné - náčiní, doplňky
63 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NSteel - Profil | Po 14.7.2014 10:06:38

Čelo >>

Jistě, psal jsem, že BX neseženeš, jedině nějaké bazarové.
Mají tam sice jen 4dílné, ale mají dodavatele na shimano, jistě by pro ně nebyl problém ti objednat třídílné.

    NČelo - Profil | Po 14.7.2014 8:40:32

    Steel >> Dík za odkazy:

    http://carpala.cz/shimano-pruty.html - mají tam jeden prut a to 4 dilný.
    http://rybarskepotreby-shop.cz/ - Tam se prodávají novější verze DX.

      NSteel - Profil | Ne 13.7.2014 21:30:17

      Skraff >>

      Přesně, ty už se sehnat nedají, ale CX 12300 sehnat jde, sice špatně, ale jde. Dva sem si nedávno koupil.

        NSkraff - Profil | Ne 13.7.2014 20:52:08

        Vlastním 4ks Alivio BX 12300 a môžem len doporučiť! Ako na malé, tak na veľké kapre. Ako na náhod, tak aj na vyvážku! Ale tuším sa už nevyrábajú...

          NČelo - Profil | Ne 13.7.2014 19:43:36

          V jakém obchodě jste koupili Alivia CX, mě se je nepodařilo sehnat, většinou je na stránkách E-shopu mají, ale to je asi tak všechno, když jsem je objednal nebo zavolal tam, tak je neměli. Je to už dost stará typ a nahradili je pruty s označením DX. Ve výprodeji jsem koupil prut Alivia CX 12-2503, ale další k němu už jsem nesehnal.

            NMartin... - Profil | Čt 10.7.2014 16:10:43

            Hackl >> z reklamaček? :o)) většinou se dává akce 1+1 na věci, které chtějí trochu prorazit na trhu, dělají to hlavně ty firmy, které dávají určitou sortu výrobků jen do pár států (viz. JRC, GF, TFG aj.) a nemyslím si, že by to zrovna bylo něco, co se válí ve skladu nebo že je to z reklamací :o))

              NGloton - Profil | Čt 10.7.2014 15:58:07

              Já jsem si udělal takovou jednoduchou vychytávku na olovo, abych ho nemusel sundavat když dávám pruty do futrálu.
              Odříznul jsem si kousek takovéto izolace http://www.spur.cz/index.php?lang=CZ&page=prod&cmd=​show&grpid=3&recid=109 , oblepil obyč izolepou aby olovo nemohlo vyklouznout z bočních otvorů a tou přednařízlou drážkou do toho vždy olovo šoupny jako do kapsičky. Pruty i navijáky jsou tím ochráněné, nemusím olova sundavat a malé kousky té izolace ještě píchnu vždy na háčky.
              A komu se chce, může jako já koupit izolaci vhodného průměru. Tu vždy navlíknu na spodní silnější díl děliček a slabší horní díl k tomu přichytím stahovacími pásky a šup to celé do Shimano futrálu.
              Ještě doplním, že ten "návlek" na spodní díl prutu mám ze dvou různých průměrů izolace (silnější na dolní část se sedlem navijáku) aby to pěkně sedělo.
              Rozbalení i zabelí prutů je otázka pár minut a vše je dokonale chráměno proti poškození.
              Jednoduché, levné (2m izolace stojí +/- 30 Kaček), účelné.

                NHackl - Profil | St 9.7.2014 17:03:08

                Steel >> budeš s těma alivkama spokojenej,akorát mohly dát lekslej lak,zabaluj to pečlivě a budeš je mít pořád stejně hezké.Hlavně tam nenechávej montáž s olovem ta ti to hned otříská.Já osobně těm 1+1 nevěřím jsou to pruty po reklamačkách,dlouho ve skladu atd.Je to každého věc..ale zrovna ty co tu dal Bobajz jsou na daleké odhozy a já v tu dobu hledal měkčí proutek na odhoz do 70m se super akcí.A tenhle má velké navaděcí očko a je na daleké náhozy takže pro mě k nevyužití.Chtěl jsem ZNAČKU tak jsem šel do šíma ale už vím že i tyneznámé značky maj kolikrát dobré výrobky,příšetě půjdu do JRC nebo ETNA. at ti to jezdí

                  NSteel - Profil | St 9.7.2014 9:57:06

                  Hackl >> Mraky peněz jsem mohl ušetřit, kdyby jste mi to poradili dříve, ale no co.

                    NHackl - Profil | Út 8.7.2014 23:11:44

                    Bobajz >> jo ten matnej lak je za trest,ale ja těm akcím moc nevěřím sám vím jak dlouho mají pruty v obchodech a musím říct že ani sami neví kdy to mohlo bejt vyrobené,chodím do prodejny druhým rokem a pruty tam jsou pořád ty samé.Ty 1+1 musí být fakt už "odleželé".No ony ty 50mm navaděcí očka jsou u těch prutů na odhozy,a ty bývaj tvrdší.A mě jsou takové pruty k ničemu,potřebuju měký prut abych měl kontakt s rybou a ne abych jí tahl jak kořen :D

                      NBobajz - Profil | Út 8.7.2014 22:54:33

                      Hackl >> Pracují pěkně i u menších ryb.A oproti alivkům mají sic očka a kvalitní povrchovou úpravu.Na cx aliviích se na tom matném blanku objeví kdejaký škrábanec.

                        NHackl - Profil | Út 8.7.2014 21:53:45

                        Bobajz >> a když je v popisu že jsou na extra dlouhé náhozy tak to bude asi trochu tvrdší ne? Co zdolávačka násaďáčků? Má pěknou akci? Neb až od 60+? :D

                          NHackl - Profil | Út 8.7.2014 21:44:39

                          no já se jen tak dívám,a když vidím ty ceny tak celkem lituju že jsem si koupil ty alivka..mohl jsem ušetřit litr a ještě bych měl vlastnostmi podobný prut :D

                            NLadináč - Profil | Út 8.7.2014 20:40:26

                            Shimano ma skvěle pruty,ale od catana nahoru.

                              NSteel - Profil | Út 8.7.2014 20:11:11

                              Hackl >>

                              Co koukám do eshopů, takvětšinou vidím 1+1 a jiný akce, nějak se těhle prutů chtějí všichni zbavit. :D

                              Kupte si Shimano Alivio, je boží.

                                NBobajz - Profil | Út 8.7.2014 17:52:19

                                Hackl >> Myslím,že budou gut.Já si letos koupil tyhle:http://www.cadoxfishing.cz/akcni-zbozi/giants-fishi​ng-prut-distant-carp-mx-50-3-6m-3lb-3-delicky-1-1-z​darma-
                                A jsou boží-lítá to z nich jak z praku,zdolávačky taky super.

                                  NBobajz - Profil | So 5.7.2014 9:44:16

                                  Steel >> Já bych to tak tragicky neviděl.Blesk práskne i do člověka bez prutu a ruku na srdce,kdybych se měl tak moc rád,tak bych ráno ani nevylezl z postele.Na cigárách taky píšou ,že tě zamordují a kolik lidí to bere vážně,máš rád bůček?I ty sebevrahu a tak bych mohl pokračovat.Každý z nás stejně dopadne tak,jak má psáno v knize osudu.

                                    NHovy - Profil | So 5.7.2014 9:24:53

                                    Když to budeš hodně podceňovat bude s tebe brzy smažák ;)

                                      NHovy - Profil | So 5.7.2014 9:16:13

                                      Steel >> no jsou místa kde je vedení a tam na to se.ru trošku u toho chytání myslet a zbytečně neriskovat je to prostě vodivi a na to se musí myslet kde je vedení o kousek výš tak se to dá a u bouřky musíš trošku počítat s rizikem ;)

                                        NSteel - Profil | So 5.7.2014 5:00:19

                                        Hovy >>

                                        Takže si to měl na salámu.

                                        Prostě podle mě je to v návodu psaný aby se neřeklo. Nikdy se to stát nemůže, ale kdyby náhodou, tak aby Shimano nemělo na krku "vraždu". Jestli udeří blesk, tak jistě do něčeho mnohem vyššího, do stromu vedle mě. A vedení je v obrovské výšce, kde to jsme. :D

                                          Nmannnik - Profil | So 5.7.2014 0:12:18

                                          Steel >> hele jestli to chceš riskovat tak chytej, já si to rád nechám ujít. Zkoušeli jsme si dávat paralyzerem a sranda to je, ale ne pro tebe ;-)

                                            NHovy - Profil | So 5.7.2014 0:03:49

                                            No nemělo by se chytat ani pod vysokým napětím ale třeba dnes jsem to zjistil až když jsem náhodou zvednul hlavu :)no byl jsem tam do večera a přežil asi jsem měl kliku :) tím teda nechci říct že je to bůhvíjak bezpečný ;)

                                              NSteel - Profil | Pá 4.7.2014 22:06:10

                                              Bobajz >>

                                              Už jsou doma a toto bylo i v návodu + ještě, že nemám chytat za bouřky. Vyplatí se nechytat za bouřky, nebo se ještě nikomu nikdy nic nestalo a píšou to tam pro případ, že by jeden z 10000000000000000000000000000000000000000 blesků jednou někdy udeřil do prutů. To bch musel mít ten prut mnohem delší, aby do něho udeřil blesk ne?

                                              Potřebuji vědět, do jaké míry se toto pravidlo vyplatí brát vážně. V létě je bouřka často, jestli si každý koupí takové pruty, kvůli "možným bouřkám" podle počasí, rybníky prázdné půl léta. :D

                                                NSteel - Profil | Pá 4.7.2014 22:03:37

                                                Gloton >>

                                                Ano, vejdou se, trochu sem přeháněl.

                                                  NGloton - Profil | Pá 4.7.2014 21:53:14

                                                  Steel >> No to jsi měl napsat, že je musíš vozit Smartem.....tak holt nosič na střechu a tradá..... :D
                                                  A vážně.....do kufru se nevejdou, ale do auta určitě ano. Já vozil 2 dílné 3,90 i v Žigulíku.
                                                  Musíš je šikovně uložit.

                                                    NSteel - Profil | Pá 4.7.2014 12:05:10

                                                    Tak jste mi poradili, že dva díly jsou lepší, než tři, koupil jsem. Měl jsem malé oči, teď se mi to nevejde do auta. :D

                                                      NSteel - Profil | Pá 4.7.2014 11:07:29

                                                      Bobajz >>

                                                      Mám děličky na štiku takové ty celolaminátové plné tokozácké. :D
                                                      S tou radou díky.

                                                        NBobajz - Profil | Pá 4.7.2014 10:35:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                        Steel >> Vzhledem k tomu,že to budou tvé první děličky,nesnaž se díly narvat k sobě-ta mezera je v pořádku.Taky jsem alivka měl-BX i CX a vcelku dobré pruty.Akorát u těch BX jsem měl po 6 sezónách prodřené na obou 3 první očka(žádné sic očka),na CX jsem tolik nechytal,tam to bylo gut,ale už šly do světa.

                                                          NAnýzový dědek - Profil | Pá 4.7.2014 10:23:56

                                                          Steel >> No on třídíl je přeci jen skladnější než dvoudíl..:-D

                                                            NSteel - Profil | Pá 4.7.2014 8:28:53

                                                            Jen mě trochu hodně mrzí, že sem koupil na radu dvoudíl, kvůli tomu dvoumketrový futrál, který mě zlomí asi vejpůl, přitom všichni máte třídílný. :D

                                                              NMiloušek - Profil | Čt 3.7.2014 23:33:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                              Mel jsem shimanko alivka tri dil 3 lb asi 5 let a muzu ze super proutky to co vydrzeli zazili dokazali za ty prachy pecka!!!!!

                                                                Ntoughpower700 - Profil | Čt 3.7.2014 22:48:47 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                Mam alivia trojdíl 3lb 3,6m a za ty peníze si myslím že je to slušný. Co mě k tomu vede?
                                                                To si takhle nahazuju na krev a za zadkem křeslo na něm kongo a jaksi jsem zapoměl že za sebou nemam volno. Rup, rána jak z děla, kongo z křesla dole, já čumim jak (i), prut kratší... Ende si pomyslím a pak spadla špička tak 4m od břehu. Zůstal koukat jak nějaký brčko na cejna jen dutý konec cca 5cm nad vodou(možná se špička dotýkala dna a tak se to nezanořilo celé). Tak jsem myslel že mam dochytáno, co tak asi na mě čeká na tom díle až to vytáhnu.. Ono nic, díl v pohodě. Nějak si nedovedu představit jak ten prut musel v tom vrhu na tvrdo vypadat že se ten díl vytrhl (sesazeno jako vždy - pevně), bo jak se to událo.. Montáž letěla čert ví kam, vlasec sufix duocore, myslím že 0,35 (nejsem si jistý, kupováno s navijákem z druhé ruky), zkrátka drát.. Nebudu lhát, dostal jsem k těm klackum přecijen větší důvěru, protože tohle prostě prut této kategorie NEMOHL ustát..

                                                                  NHackl - Profil | Čt 3.7.2014 22:14:22

                                                                  Steel >> tak to děláš dobře že si kupuješ nové věci :D

                                                                    NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 22:10:48

                                                                    Hackl >>

                                                                    Popravdě, kdyby se někomu u zdolávání kapříka rozsypal naviják, taky bych se řechtal. :D
                                                                    Nebo sem zaseknul a uletěl mi oblouk překlapěče, on je tam takový , že tam nedrží a rád padá při náhozu nebo záseku. :D

                                                                      NHackl - Profil | Čt 3.7.2014 21:58:35

                                                                      Steel >> mám 2,75lb DX 3díly ale pro tebe bych volil 3lb i ten je měkčí ony ty alivka jsou měkčí ale užiješ si s nima zdolavačku!! Jsou super.. a to že se ti smáli tak to jde vidět že se k vodě nechodí kvuli rybaření ale kvůli ukazování vercajku jak někde na přehlídce..mě v životě nenapadlo se někomu smát kvůli vercajku..zaleží na tom jak s tím umí a zkušenosti rybáře :)

                                                                        NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 19:36:04

                                                                        Hackl >>

                                                                        Tak to by mi tak stačilo, ale to je jedno, už mám 3lbs, zítra přijdou. No a to máš BX nebo jaký?

                                                                          NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 19:35:16

                                                                          Ledňáček (Iceman) >>

                                                                          Ještě, aby pruty nebyly oukej, když když mi je doporučilo tolik lidí.
                                                                          Právě jsem přijel z ryb, kde jsem si naposled užil ty moje historický pruty.
                                                                          Okolo mě všichni stojany a nóbl vercajk, když sem vybaloval, tak se mi smáli.
                                                                          Byl jsem tam necelé dvě hodiny, dva kapříky pro rodinu mám + 5 menších, ale mírových jsem pustil.
                                                                          To se smát přestali, za celou dobu ty borci chytli jednoho, a ten podle mého oka ani neměl míru, možná 40cm. :D

                                                                          Ale rozsypal se mi tam naviják, ale na to sem zvyklý. No byl sem taková kulturní vložka. Myslím, že tyhle nové DAM navijáky pár let budou taky pěkně sloužit.

                                                                            NHackl - Profil | Čt 3.7.2014 16:24:40 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                            Ledňáček (Iceman) >> ja s tim hazim 100g skoro plným švihem a to mam alivka 2,75lb pry pruty vydrží hodně a udana gramaž je optimální váha a ne maximální :D

                                                                              NLedňáček (Iceman) - Profil | Čt 3.7.2014 14:02:43

                                                                              Steel >> ty pruty budou ok, jen jim moc nenakladej velke krmelce . Navijaky casem vymenis.

                                                                                NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 13:50:49

                                                                                Anýzový dědek >>

                                                                                Reexíky jsou věčný, věřím, že by přežili i pád z 5.patra na chodník. :D . Jaký bejkárny se dají dělat s rybářským prutem nevím, ale k rybařině se chovám slušně.

                                                                                  NAnýzový dědek - Profil | Čt 3.7.2014 13:41:26

                                                                                  Steel >> Pokud vyloženě nebudeš dělat nějaké bejkárny a trochu se o ně starat, tak určitě si s nimi užiješ pěknou rybačku.
                                                                                  BTW: Jen abys tam ty reexíky nechtěl dát znovu- ony totiž vydrží mnohem víc než dnešní Moderní navi :-D

                                                                                    NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 13:31:35

                                                                                    Anýzový dědek >>

                                                                                    Už je pozdě Shimano Alivio CX 3,6m 3lbs jsou na cestě, věřím, že jsem zvolil dobře, když vyhovuje mnohým z vás. Já s budu na tenhle typ moderních prutů stejně dlouho zvykat, takže ohmatání v prodejně by mi bylo k ničemu.

                                                                                    Navijáky jsou nic moc, ale měli by pár let vydržet. Neni to extra velká cívka, ale poslouží hádám dobře, furt lepší než reexíky. :D

                                                                                      NAnýzový dědek - Profil | Čt 3.7.2014 10:42:07

                                                                                      Steel >> Aha, takže trochu jiná technologie a vybavení. Tady u toho BX ka jsou SIC oka a u některého novějšího jsou Fuji a jiná vylepšení.
                                                                                      Ale fakt jak ti radí Martin , zajdi do obchodu a aspoň si je ohmatej jak ti budou sedět.
                                                                                      PS Ten navi taky není bůhví co, ale mě vyhovuje.

                                                                                        NMartin... - Profil | Čt 3.7.2014 10:34:47

                                                                                        Steel >> ono stačí dojít do prodejny, vyzkoušet si, který mi tak nejvíc sedne, sednu k počítači a poptám se na jejich kvalitu a pak vyberu ten nejlepší v dané ceně. Ono vybírat na netu a pak přijít na to, že mi nesedí, ale že je to dobrý prut je ti k hounu.

                                                                                          NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 10:30:31

                                                                                          Martin... >>

                                                                                          Kdybych do teď nechytal s bambusama a měl nějaké zkušenosti ohledně moderních hubených prutů, tak nejspíš ano.

                                                                                            NMartin... - Profil | Čt 3.7.2014 10:19:47

                                                                                            Steel >> však nemusíš kupovat u něj a na jeho rady nemusíš dát. Seš snad samostatný a schopný nebo ne?

                                                                                              NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 10:19:28

                                                                                              Anýzový dědek >>

                                                                                              Fíha pěkný naviják. No ano, DX je to co máš, ale prý o trochu lepší, je to loňský model.

                                                                                                NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 10:18:27

                                                                                                Martin... >>

                                                                                                V obchodě nakecá cokoliv, aby prodal. :D

                                                                                                  NAnýzový dědek - Profil | Čt 3.7.2014 10:03:53

                                                                                                  Steel - >> To je nějaká nová verze nebo doprodej původních BX?
                                                                                                  Alivio BX mám 2,75lb/360, 3díl. a na běžné chytání mi vcelku vyhovuje , že je měkčí.
                                                                                                  viz obr.

                                                                                                    NMartin... - Profil | Čt 3.7.2014 10:02:40

                                                                                                    Steel >> nebylo by lepší zajít si do obchodu a tam si vybrat to co se mi líbí a to co mi sedí. Případně se pak poptat, zda je to dobré?

                                                                                                      NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 9:55:25

                                                                                                      Martin... >>

                                                                                                      Já modernímu vercajku nerozumím, chytám na starodávný bambusy. Vžd mi vyberete, mě se líbí, tak objednám, pak mi napíšete, že jsem vybral šunt, tak stornuju a objednávám zase něco jinýho. Aktuálně jsou objednáný Shimano Alivio DX 3lbs 3,6m dvoudílný + Navijáky DAM CAMARO 660 RD. Teď už vás dlabu všechny, mrekejte si, že je to šunt, už to rušit nebudu. :D

                                                                                                        NMartin... - Profil | Čt 3.7.2014 9:51:06

                                                                                                        Steel >> není lepší si vybrat než pak jak prvnička objednávat a stornovat zboží jak na běžícím páse?

                                                                                                          NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 9:39:39

                                                                                                          Martin... >>

                                                                                                          No uživatel, to jiný názor, včera mi 10 lidí poradilo, že nejlepší možností jsou tyhle alivio. :D Stornoval jsem kvůli nim nákup Daiwa Phantom.

                                                                                                            NMartin... - Profil | Čt 3.7.2014 9:28:30

                                                                                                            Steel - >> pruty v této ceně jsou plus mínus stejná kvalita, horší kvalita bych řekl, že je u věhlasných značek jako Shimano atd. Dají se za stejnou cenu sehnat lepší proutky, ale méně známé značky, která si za nápis SHIMANO nedává 50% z ceny :o))

                                                                                                              NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 8:16:04

                                                                                                              Tomas Krlin >>

                                                                                                              Hlavně mi už prosím neraď nic jiného, nebo budu v výběrem zase na začátku.
                                                                                                              Díky za radu.

                                                                                                                NSteel - Profil | Čt 3.7.2014 8:15:22

                                                                                                                No jelikož se diskuze otevírají až po schválení, které dlouho trvá a v průběhu se nedá zrušit.Já už pomoc zdá se nepotřebuji, diskuzi zamykat nebudu, třeba se to bude někomu hodit.

                                                                                                                Pokud někdo chce Shimano Alivio.BX / ALCX, radím, vyprdněte se na to, už se nedají sehnat a nová verze těhto prutů Shimano Alivio DX stojí jen o 400-500Kč víc.

                                                                                                                  NTomas Krlin - Profil | Čt 3.7.2014 8:06:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                  Alivia jsou mekke pruty, ktere pracuji po cele delce, nejsou na nahazovani do dalky, nemaji az tak kvalitni ocka. S krmelcem a poradnym svihem ho drive ci pozdeji zlomis.
                                                                                                                  Ja bych v teto cenove hladine doporucil:

                                                                                                                  1 - DAM D-fender 3.60 3.25lbs - 3 dilny (mam ho, a ta 3.25lbs je presne idealni na to, co jsi zminil v x tvojich forech pred tady tim...) (~1300Kc/ks)
                                                                                                                  2 - Prologic C1 carp 3.60m 3lbs - 2 nebo 3 dilnou verzi dle libosti (~1300Kc/ks)

                                                                                                                  V tak levnych prutech je tezko vybrat neco dobreho, ale o techto dvou vyse vim, ze jsou to dobre pruty.

                                                                                                                    Nmannnik - Profil | Čt 3.7.2014 6:43:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                    Možná správně uvažuješ, jen opravdu hledej řady, které se ještě prodávají, jinak je vše zbytečné....

                                                                                                                      NHackl - Profil | Čt 3.7.2014 5:55:29 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                      Steel - >> předtím jsi chtěl 3.5lb alivko v 2,75lb bude pro tebe jako feder,vem 3lb věř mi já je mám :)

                                                                                                                        NLicas - Profil | Čt 3.7.2014 5:53:05 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                        Alivka jsou celkem měkoučký. Ber 3lb.

                                                                                                                          NMartin M. - Profil | Čt 3.7.2014 1:58:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                          2,75 lbs je zcela bezna tvrdost pro lov na polozenou, mozna nejbeznejsi vubec. S krmitkem se s nimi ale vetsinou nechyta - coz neznamena, ze jej take nezvladnou. Na splavek se pouzivaji mnohem jemnejsi pruty - orientacne cca 1 az 1,75 lbs.