Chytání ve dvou

Stalo se vám při chytání ve dvou, že jste byli bezrybky a kolega tahal rybu za rybou? Co pak následuje: a) zjišťování, co dělám špatně, b) útěcha, že příště se to obrátí, nebo c) panák?
Autor diskuse: Šomát - Profil , 12.12.2004 všeobecné - ostatní

siro | Út 28.12.2004 7:35:39

Medeo:Tak proto děláš čtyřicítku denně.
Začni si kousat třeba nehty,nebo tě ty chytačky se mnou zabijou;o))))))

HrubecT - Profil | So 25.12.2004 18:28:51

jo, ale ne bezrybka, jen větší rozdíl v počtu ryb... Prostě to tak je a nenadělá nikdo nic...

Tomas - Profil | Pá 24.12.2004 22:18:31

PCT: co to je VIMENA?

PCT - Profil | Pá 24.12.2004 20:49:56

nejhorsi je kdy dojde i na vimenu mista nebo nastrahy a nic se nezmeni :-)

medeo - Profil | Pá 24.12.2004 1:36:51

Vetšinou si dám cígo a vymýšlím. Nekdy se stane, že to nejde kdybych se ............

strejka - Profil | Út 21.12.2004 13:13:19

masar: taky si pamatuju, jak jsi onehda sedel mezi mnou a Zdenkem, stejna sestava, stejna nastraha, my kazdej po pak trikilacich a ty jednoho podmiraka a to jeste za ploutev, tak se moc nevysirej :-)))

šeptal - Profil | Pá 17.12.2004 8:32:45

Letos v květnu na Orlasu. Stejné nástrahy, stejné návazce, háčky, stejná vzdálenost, prakticky nahozeno do stejného místa. Skóre 16 : 3 pro kolegu. A to v tom měl kapry 68 a 75 cm, zatímco já jsem nepřelez 50 cm. Ale už jsem to vyřešil. Prodal jsem mu svá Shimana a od těch dob neměl záběr. ;o)

xycht - Profil | Čt 16.12.2004 16:25:09

a) zjišťuju,ale je mi to fuk....aspon že berou někomu :-)

tom | St 15.12.2004 17:06:49

Stalo a ne jednou. S tatou, stejnej vlasec, sejne hacky, stejna navnada. Tata moc, ja nic. A Tatova rada : HAZEJ JIM TO DO KUCHZNE A NE NA ZACHOD.

masař | St 15.12.2004 12:58:13

Letos v říjnu v Purkarci, sedíme se Strejkou tak pět metrů od sebe, oba 1x feeder a 1x klasika položená. Vše bylo stejné, včetně vzdálenosti. Já jsem nestíhal feeder, ale Strejka si mohl vytáhnout pletení. Co následovalo? Večer v hospodě jsme si o tom pěkně popovídali.

otik | Út 14.12.2004 19:24:41

je pravidlo aspon u mne ze ve dvou nachytas min ryb jak ,kdyz jdes sam.

Pan Slamáček | Út 14.12.2004 17:20:46

no s nekym jo a s nekym ne. s tim co jo plati pismeno A a nastesti pan jo je sdilny :-)))
na zavodech pak plati ale C cimz pana jo dostavam do stavu ne! :-))

Marty - Profil | Út 14.12.2004 15:56:56

Jo stalo a několikrát, c) je správně...

bručoun | Po 13.12.2004 19:10:26

Omlouvám se za ten hroznej pravopis,jsem děsně utahanej z práce a nějak nevidím na klávesnici.Bručoun

bručoun | Po 13.12.2004 19:07:56

Ivane,Ivane,tak jak si to napsal,tak to vypadá,že jsme spolu na tom v průměru stejně ( pro ty,co nás neznají,já jsem ten Ivanův kamarád).Ale to není pravda.Vloni,když jsemse díky tobě dostal poprvé na ryby a zažil svojí první rybu na prutěměls velice smolnou sezonu,zatímco mě přálo štěstí začátečníka.Nebyla vycházka,kdy bych nechytl alespoň nějakou čudličku ,ale byla to ryba.Zato letos,když jsem si myslel,že už všechno vím a znám,tak jsi mi ukázal,jak to vlastně je.Zatím cos tahal z vody ryby(mimo jiné i želvu z Berounky,to není kec,u toho jsem byl atu želvu jsem Ivanovi podebíral,),já tahal utrhané udice.Je to sice asi tím,že jsem si pořídil i díky MRKu feeder a teď se učím a učím ,ale letos mi to prostě nandal.Počkej příští rok,doufám že jsem se už aspoň něco naučil a že se síly vyrovnají.A když ne,tak nevadí,u vody je hezky,i když nic nechytím.Nějak se pro mě ty chvíle u vody staly návykovou drogou.A teď pro ostatní:Všem Vám kluci a i holky,kteří a které chodíte k vodě,přeji do Nového roku takovýho parťáka,jako je pro Mě Ivan Hezké vánoce Petr

Nikita - Profil | Po 13.12.2004 19:01:35

Stává a snad je to i pravidlo. Většinou manžel tahá jednu rybu za druhou a já jen koukám. Nevadí mi to, jen občas mi nechá svou rybku, abych i já měla splněnou první rybu, kterou dle pravidel pouštíme.

Noe | Po 13.12.2004 18:55:19

bude to znit drsne, ale nestava :o)) vetsinou kdyz chytame nekde ve vice lidech, tak bud nekdo vede, nebo je to fifty fifty..... a to proc nekdo jo a nekdo ne, ja tak trochu takto, nekolikrat jsem musel kamaradum ukazovat, co je na splavku zaber, a feeder? tak to je pro nektere spanelska vesnice :o))

whitefish | Po 13.12.2004 16:57:42

Jdeme - li ve dvou (s DABugem), občas se stává to, co je předmětem otázky. Častěji však - rybolov ve dvou = haňba, každý sám = úspěch. (DABug, napsal jsem ti to dost jasně ?) :o)))

swob - Profil | Po 13.12.2004 15:43:08

často chytám ve dvou, s tim samým člověkem a už je skoro pravidlem,že chytne větší rybu,hlavně při vláčce,je to na zvoknuti:)ale jednou jsme měli zakrmeno na kapry a brali pořád jen na pravej prut,asi po třech dnech sem měl tak 8kaprů a on nic,tak jsme si prohodili místa a jak na potvoru se strašně oteplilo a přestali brát úplně...aspoň poznal,jak se vždycky cítím já:)

pepe - Profil | Po 13.12.2004 15:00:10

To znám taky. ve dvou na lodi, stejné všechno, stejná nástraha i hloubka, já ani záběr a otec co seděl vedle mě záběr za záběrem. V čem byla chyba nevím. Asi osud. Nebo o sud.

osprey - Profil | Po 13.12.2004 14:14:33

Stane se, ale většinou se na to dá přijít. Jsou ale situace mezi nebem a zemí, kdy rozum zůstává mimo hru.
Letos na jaře mě kolega Aleš krutě drbal v plavané na ploticích. Chybu jsem měl v nedostatečné hmotnosti zátěže - proud mi to vynášel o pár centimetrů výš a to stačilo.
Jindy jsem si s chutí potrápil nějakého kolegu asi z Prahy. Nakrmil si můj oblíbený flek, což je proud s jámou na konci. On stál nahoře a já se posléze postavil nad tu jámu asi 15 m pod něj. Mezitím co chytal, snesl proud hromadu jeho krmení do té díry a já tam mohl bez krmení jen tak lovit rybu za rybou, což on dost těžce nesl. Jelikož si ale v době, kdy mu to ještě bralo, narval vezírek bílou rybou a s těmi pár ulovenými před mými zraky nezacházel zrovna v rukavičkách, tak jsem mu nic neřekl, ostenativně pouštěl vše, co se chytlo a vůbec jsem se asi nechoval moc kolegiálně.

Ivan | Po 13.12.2004 8:55:13

Stejná zkušenost jako Miras, a ne jednou. S kamarádem stejná montáž, stejná nástraha, židličky tak 1 m od sebe, i tak jsme si přesedli a pořád stejné. 1 samý záběr a ryba, druhý ani drb. Fakt je ten, že občas se situace obrátí, takže spolu chodíma na ryby furt.

Miras | Po 13.12.2004 8:38:53

Faktor štěstí je skutečně nevyzpytelná záležitost. Už při své první výpravě za kapry jsem to prožil na vlastní kůži. Kamarád měl devátou jízdu, já nic. Stejné montáže, boilies, velikost háčku, vlasce, rovné písčité dno a ani výměna míst nepomohla.... Co si o tom myslet. V pozitivním jsem tuto situaci zažil jen jednou v životě a kolega vážně uvažoval o ukončení své rybářské "kariéry".

siro | Po 13.12.2004 6:58:16

Ne nestalo.
Tak jednou za deset nebo dvacet let mne někdo lehce přechytá;o)
Ale bezrybka....fuj to nikdy.

numi | Po 13.12.2004 1:37:43

Mám kamaráda se , kterým občas zajdem na plavanou a vždy jsem mu dal na .....,
Jednou se nějak na mě vyspal a já ne a ne chytit rybu . Na závěr jsem uprásk mého oblíbeného anglána a rybu nechytil. Je to tři měsíce a on si země utahuje , ale na ryby se mnou již nemusí , když mě porazil. To bych ho ...... .

Sikula - Profil | Ne 12.12.2004 23:36:33

Taky jsem byl s tátou na Berounce. On pěr cejnů vytáhl, nakonec to zakončil cejnem 53. Já nic. Ani ťuk. Táta měl klasiku, teleskopy, 0,30 kmen, 0,20 návazce, Háčky 1/0, nebo něco podobnáho (oblouček přes centimetr), napichoval rohlík velikostli 3x3x3mm na špičku a tahal. Já feeder, návazce 0,10, háčky 7 až 16, stejnej rohlík, zakrmeno stejnou směsí a NIC, Z toho jsem byl na prášky...

richtřík - Profil | Ne 12.12.2004 18:17:46

stalo se mi to párkrát před léty,hlavně když jsem chytal s nějakým Pavlom Gavurou z Popradu,jehož otec jezdíval občas na MS v lovu ryb na udici a synáček se velmi potatil,takže mu braly i na suché z nosa..

pajda - Profil | Ne 12.12.2004 15:41:24

I mě se stalo něco podobného, s tím rozdílem, že jsem měl celkem za dopoledne asi 15 kapříků a 20 cejnů, ale jen na jeden prut. Ten druhý měl úplně stejnou sestavu, stejné háčky i nástrahu a ani ťuk. I když jsem pruty ve vidličkách vyměnil. Nahazoval jsem do stejného místa. I kolega, co se mnou byl na rybách to nemohl vysvětlit. Po obědě jsem na to přišel. Návazec na té druhé udici byl o 5 cm kratší !!! Prodloužil jsem ho a okamžitě přišly záběry pravidelně na oba pruty. Nikdy bych si nemyslel, že taková maličkost rozhodne o úspěchu.

Jirka | Ne 12.12.2004 13:39:29

Letos se mi to také stalo. Byl jsem jeden večer na rybách a záběr za záběrem, nestačil jsem obsluhovat dva pruty. Říkal jsem to potom doma manželce a navrhnul jsem jí, aby se šla druhý den se mnou podívat k vodě, jak tahám ryby a že jí předvedu, jak vypadá úspěšný rybář. Manželka se mnou moc na ryby nechodí, ale tentokrát se nechala zlákat. Šel jsem na stejné místo jako včera, stejný způsob lovu, stejné nástrahy. Kousek vedle nás se rozbalil postarší rybář, stoletý otlučený verjcak, proti mé nablýskané výbavě za tisíce a tisíce jsem si připadal, že mám absolutně navrch. Jenomže ten den jsem opravdu neměl štěstí. Neměl jsem žádný záběr a starší rybář už několik ryb vytáhnul. Manželka si mě začala dobírat, že to je to co jsem jí chtěl ukázat? Že všichni okolo mají ryby a že já sedím u vody bez záběru. Potom rybář vedle zaháknul kapra 58 cm, ještě jsem mu ho pomáhal podebrat. To jsem si teprve od manželky vyslechnul. Když rybář vedle zaslechl, že se dohadujeme ohledně ryb, tak se slitoval a nabídnul mi kapra 41 cm, kterého už měl ve vezírku jako prvního. Odmítnul jsem protože jsem měl svojí hrdost, jenomže manželka hned, že si ho vezmeme. Dostali jsme kapra a jeli jsme domu, ten den jsem si připadal jako spráskaný pes. Manželka se mnou už zase dlouho na ryby nešla a já i když vím, že ryby nachytat umím, tak jsem začal věřit tomu, že k dobré výbavě, znalosti vody, chování ryb a rybolovné techniky je stejně důležité mít i trochu toho štěstí.

brach - Profil | Ne 12.12.2004 13:34:23

Zní to jako rybářská latina, ale skutečně se mi to stalo. Kolega vedel mě tahal skaláka za skalákem a já nic. Poprosil ho o kousek jeho speciálního těsta, hodil to těsně vedle něj a opět nic. Ze zoufalství jsem si vypůjčil jeho prut, napíchl kuličku těsta - a co si myslíte - zase nic. Škoda, že jsme to spolu tenkrát důkladně nerozebrali a nedobrali se důvodu proč on ano a já ne.
Víckrát se mi stalo, že jsem chytal na dva stejně ustrojené pruty a na stejnou nástrahu a jeden prut tahal, druhý byl nulovej - opět nepochopitelné.

Petr | Ne 12.12.2004 13:16:23

Dobrá otázka. Stalo se mi to jednou. Byl jsem na karech s jedním naším známým kaprařem. On tahal kapra za kaprem a já sem tam nějakého tlouště. Tak jsem začal chytat na jeho koule, používal jsem dokonce i jeho návazce ale nic se nezměnilo. Peostě jsem si to vyžral a přesně jak on řekl, faktor štěstí je hodně důležitý a netřeba si tím lámat hlavu.

Kato | Ne 12.12.2004 12:05:07

Taky se mi to stalo při feederu na cejnech. Kamoš vedle tahal, ale tím způsobem, že měl kmen 0.30, návazec 0.25 háček 2 a na něm kuku a pár moučňáků. Já měl kmen 0.20, návazec 0.16 a háček 10 a stejné sousto jak on, i velikost. Chytal kousek ode mne a tojsem to hodil i vedle něj. A pak věř, že čím jemnější sestava, tím víc ryb.

marek - Profil | Ne 12.12.2004 9:56:32

marek (Ne 12.12.2004 9:51:21 N )
Ahoj jednou se mi to stalo byla to dost síla .Jednou jsme byli s kamarádem na kaprech, chytal jsem s feedrem návazec 0,14. Druhý prut 0,20 klasicky na těžko a malinko větší háček . Chytali jsme těsně vedle sebe nahazovali do stejnýho místa, on tam měl 0,30ku vlasec a háky tak na půl rohlíku. Přesto měl asi 15 záběrů a z toho vytáhl asi 10 kaprů já neměl kromě jednoho záběru kterej jsem podělal když jsem mu podebíral asi pátýho ani tuk. Na druhou stranu mám většinou štěstí já, ale tenkrát jsem fakt nechápal. Nástrahy jsme používali stejný no prostě záhada.Zkoušel jsem si i navázat kotvy od něj i kukuřici mi tam napíchl on, ale nic. Asi měli ten den kapří sebevrazi svátek. Stát se to ještě párkrát tak bych snad nešel i tejden k vodě. Petrův zdar.