Motor do člunu.

Mám doma elektromotor na člun,ale nemám momentálně bateriji.Je možné použít k pohonu motoru elektrocentrálu?Jednak jestli je to možné technicky,ale také jestli by bylo možné tam,kde jsou zakázané spalovací lodní motory?
Autor diskuse: detpe - Profil , 11.7.2013 všeobecné - ostatní

džigit - Profil | Pá 12.7.2013 7:32:26

Paranoidní Schizofre >> já osobně nee,ale brachanec je v potápění a zachranařině "eso",tak by mohl mít přehled. Já láhve vozím jen krz tlačení piva :-D
Když, tak SZ

Paranoidní Schizofre - Profil | Pá 12.7.2013 6:12:35

džigit >> nema problema, reagoval jsem na podnět rozviň.....
simtě nemáš nějaké další informace o pohonu na stlačený vzduch s větší účiností??? to mě celkem zajímá, neb kompresor a potápěčskou láhev máme....

džigit - Profil | Pá 12.7.2013 0:28:15

Paranoidní Schizofre >> :-) jednak jsem v cyklu mezi dvanáctkovýma nočníma,kdy přes den nemůžu spát,tak ty odpovědi byl jaké byly.
Nemyslel jsem to zle,jen občas myslím,že tazatelům špekulantům odpovědět ve stylu krátkých podivujících se reakcí nestačí,budou špekulovat dále.
Ty info o uniku kapalin a plynů jsou postarší argumenty odpovědných" dost let nazpět a co se týká výstupu mé centrály,tak těch 8A je na 12V výstupu.Sračkami jsem si dovolil nazvat pseudocentrály z různých "hausů", já osobně mám HeronaDigi a nemůžu si stěžovat.
Jinak dík za přednášku,pro mě užitečná :-)

Paranoidní Schizofre - Profil | Čt 11.7.2013 23:31:12

džigit >> abych tě vyvedl z omylu : lodní motor není ponořen do vody to jen jeho část: noha a propeler (lodní šroub), samotný agregát+nádrž je u závěsných motorů vždy dostatečně nad úrovní vodní hladiny a to jak kvůli sání spalovacího vzduchu tak pro sání víka nádrže (vznikající podtlak při ubývání paliva) jedinou provozní kapalinou krom paliva bývá nevelké množství převodového oleje jak v převodovce(dopředu/dozadu) tak u hnací hřídele, chlazení válce bývá zpravidla řešeno saním vody v noze, které bývá poháněno odvodem spalin do již ohřáté tudíž odpadní vody zpět před propeler, takže čím větší výkon, tím větší tlak spalin, což vede k většímu průtoku nasávané vody.....

takže jediný únik provozní kapaliny hrozí tak maximálně z důvodů inkotinence neznalých pasažérů při použití výkonějšího agregátu ( už třicetikoňový motor dokáže sundat zkušenějšího pasažéra, na troubu bohatě stačí i dvouapůl koňový "chorche")

Paranoidní Schizofre - Profil | Čt 11.7.2013 23:06:55

džigit >> hele ty štěku, snažil jsem se, aby se choromyslný zadavatel chytil za rypák a namazal si máslo na hlavu....je přeci evidentní, že tam kde je zakázáno použití spalovacích motorů se můžeš na lodi legálně tak maximálně pořádně spálit....
kromtoho, použití elektrocentrály jako zdroje pro lodní elektromotor je technicky více než možné, tebou uvedený agregát který má výstup ve špičce 8A/220V má v podstatě cca 146A/12V což je pro výkon běžného elektromotoru zcela dostačující, ba dokonce lehce naddimenzovaný.....
k těm šrotům za dva litry asi tolik: viděl jsem spoustu levných čín, které svou funkčností předčily leckterou několikanásobně dražší hondu a zde platí dvojnásob (kdo s čím zachází s tím také schází) a samozřejmě záleží i na požadované kvalitě a stabilitě výstupního napětí a proudu.....
každopádně centrála + trafo + elektromotor vyjdou v podstatě na stejný spíš větší peníz jako běžný lodní vodou chlazený spalovací motor s relativně srovnatelným výkonem, ovšem použití obou tipů pohonu je bohužel možné použít jen tam kde je to povoleno, navíc od 5hp+ jen pro držitele průkazu VMP....
co se týče použití lodního motoru na stlačený vzduch byl by jsi omezen pouze velikostí expanzní nádoby a provozním tlaku za předpokladu že kompresor se spalovacím motorem by jsi měl stabilně na břehu nebo doma a měl třeba dvě tlakové nádoby, ovšem cena kompresoru který tlačí 200-300bar je někde kolem 50-60tis, bohudík lodní pohon na stlačený vzduch je tak maximálně z říše snů, leda by jsi měl přístup ke starým vyřazeným torpédům z období začátku druhé světové války....

nechápu podnět k podobným úvahám, když 100Ah baterie stojí zlomek ceny kvalitnějšího agregátu, uvážíme-li že pro občasné dojetí na krmné/lovné místo na stojaté vodě nemusí být ani trakční natožpak gelová, ba dokonce 100Ahodinová....
ps: pádlo ani vesla neutopíš, a jestli ano nemáš na vodní ploše co pohledávat....

kebator - Profil | Čt 11.7.2013 9:51:53

cele to je pikacovina, taky napad. elektrocentrala na benzin a el. motor ... sak to je uplna picovina

deni 79 - Profil | Čt 11.7.2013 9:51:32

džigit >> To si delas srandu,ze tohle je z plavebky,ne?

džigit - Profil | Čt 11.7.2013 9:49:14

deni 79 >> nesouhlasit můžeš,ale to je tak vše.Toto je odpověď ze státní plavební správy.Kdysi jsem se o tento problém taky zajímal.Sice jsem to technicky hned zavrhnul,ale zajímalo mě to z hlediska zákonnosti(pracovní postižení) :-)))
Prostě pokud je pohon motoru závislý na přímém běhu centrály,je to použití spalovacího motoru k pohonu lodi.

deni 79 - Profil | Čt 11.7.2013 9:46:43

džigit >> Covece,s tim nejak nesouhlasim,a prijde mi to jako blbost

džigit - Profil | Čt 11.7.2013 9:43:03

antony >> nebudeme to natahovat.
V místě,kde je zákaz používání spalovacích motorů k pohonu plavidla nemůžeš použít ani elektrocentrálu,neboť tato je primárně k tomuto pohonu použita.
Polopaticky-nebeží centrála=nejede el. motor.To samé platí i při použití motoru na stlačený vzduch,kdy centrála pohání kompresor a ten pak motor.
Navíc je třeba počítat s bezpečnostními předpisy pro manipulaci s elektrických zařízením!

antony - Profil | Čt 11.7.2013 9:31:15

K otázce. Důvody, které tě vedou k použití centrály jsi nám tu sice napsal, ale obávám se, že jsi si skoro jistý, že centrálu použít nemůžeš a tady hledáš posvěcení, co kdyby.
Osobně bych asi nedráždil okolí a použil vesla, to nikomu neuškodí a dá to míň úsilí, než vymýšlet ptákoviny s centrálou, která zabere hodně místa, něco váží atd.
hola
antony

džigit - Profil | Čt 11.7.2013 9:20:10

antony >> mimo těch provozních kapalin další rozumná připomínka :-)

antony - Profil | Čt 11.7.2013 9:16:16

Podle toho, co tady čtu, tak někdo asi neví, jak funguje závěsný spalovací lodní motor. Kam jdou výfukové zplodiny, atd. Nikdo nemůže vědět vše, ale proč teda píšete takové "moudra?"
hola
antony

džigit - Profil | Čt 11.7.2013 9:15:55

kebator >> to jsi usoudil z čeho? Odpověděl jsem Ti přiměřeně na Tvou reakci a optal se zda máš nějakou další k tématu

kebator - Profil | Čt 11.7.2013 9:11:35

džigit >> nic nemam dal. nemaj ironicke poznamky

kebator - Profil | Čt 11.7.2013 9:11:14

deni 79 >> nemyslim .... ale 100 ludi, 100 nazorov. toto je ten moj

džigit - Profil | Čt 11.7.2013 9:09:29

Pokud budeme slovíčkařit,rady se nedočká.Tohle bude možná zajímat více lidí,tak alespoň jednu relevantní odpověď,než tisíc typu "pane bože"

džigit - Profil | Čt 11.7.2013 9:07:09

kebator >> a...? Motor je ponořen ve vodě,hrozí přímý únik provozních kapalin.
Co máš dál? :-)

Kamil68 - Profil | Čt 11.7.2013 9:05:56

:-))))))) Pane Bože!!! :-))))))

deni 79 - Profil | Čt 11.7.2013 9:05:01

kebator >> lodni votor je ale v primem styku s vodou,kdezto centrála je v lodi.,Nemyslis?

kebator - Profil | Čt 11.7.2013 8:22:11

džigit >> spalovaci motor = elektrocentrala, ktora obsahuje spalovaci motor. nemyslis ?

džigit - Profil | Čt 11.7.2013 8:06:04

Paranoidní Schizofre >> a vidíš,to by mě taky zajímalo,proč? Ono takhle štěknout umí kde kdo.Klidně to rozviň :-)
Jinak technicky je to spíš nemožné.Běžná centrála,nebavím se o těch šrotech za cca 2000,-kč, má na výstupu okolo 8A max a pořizovací cena je >20 000,-kč, hmotnost je 22 kg=+- váha baterie, nádrž na cca 4 hodin(Heron digi 2000s)

Paranoidní Schizofre - Profil | Čt 11.7.2013 6:18:36

otázku ohledně použití elektrocentrály na lodi, tam kde jsou zakázané spalovací motory nemůžeš snad ani myslet vážně, zkus o tom popřemýšlet....

hampik - Profil | Čt 11.7.2013 0:22:54

Zdar.
Možné to je, ale koupě baterky bude levnější.
Motor je na 12V stejnosměrných a centrála na 230V střídavých, proto musíš nejdřív napětí snížit transformátorem a potom ho usměrnit.
Proto se to nevyplatí.
Jedině, že máš výstup z centrály 12V s proudem kolem 20-30A (záleží na lodním motoru)