- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Diskuse k článku: Spojky rybářských prutů
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
1x v oblíbených a 1x v ignorovaných.
NMax007 - Profil | Út 21.10.2025 19:21:41
NLouda - Profil | Út 2.10.2012 19:03:11
Ntym - Profil | Po 1.10.2012 21:30:56
Vše řeší obyčejný smirek nejjemnějšího zrna. To je skutečnost ať se to někomu líbí nebo ne:-))
NMartin M. - Profil | Po 1.10.2012 18:39:42
Spojky jsem brousil nekolikrat, naposledy na feederovem prutu, kde mi jedna spojka klepala a zjistil jsem, ze je z jedne strany spodniho dilu prevlecne spojky na jeji spicce spatne roztekly lak. Casem by se to obrousilo samo, takto jsem to jen urychlil a nemusel jsem byl 14 dni bez prutu, nez by mi dovezli novej. Dale jsem brousil noname feederove spicky.
NBosanac - Profil | Po 1.10.2012 17:20:28
Mam pocit ze tento "clanek" byl napsan na objednavku aby se naplnila kvota . Taky mne dostala ta "rada" s brousenim . Vyjadreno znamkou , na pomezi ctyrky a petky .
NRoyale with Cheese 31,95 - Profil | Ne 30.9.2012 11:32:18
1. Konstrukce prutů pokročila, přesto dál platí, že nejlepší spojka je žádná spojka ( důkaz: jednodílné big-game pruty).
2. Konstrukce prutů pokročila, přesto je teleskop stále to nejhorší řešení ( důkaz: muškařské pruty ).
Ergo : není jedno, kolik spojek má prut a jaké spojky používáte
3. Ve věčné diskuzi zda mazat nebo nemazat tahají momentálně za delší konec mazači ( důkaz: doporučení výrobců). Je ovšem třeba dodržet určité zásady, tj. mazat tence, čistě, a používat buď k tomu přímo určené pasty, parafíny ( Orvis) nebo čistý parafín bez změkčovadel.
4. Causa zabroušení spojek: tak k tomuto jsem tedy fakt nikdy nemusel sáhnou ( díky Bohu) a ani nevím, jestli bych se k tomu odhodlal. Dvakrát jsem se dostal do situace, kdy se prut ve spojce povoloval. Příčinou bylo vždy vyvázání dílu mimo páteř a převázání dílu problém vyřešilo. Pátral bych spíš po příčině problému, než se snažil šmirglem řešit následek.
NJJanekk - Profil | So 29.9.2012 18:12:14
NJJanekk - Profil | So 29.9.2012 14:30:50
Co ale nechápu jsou reakce jako ta tvoje. Přečetl sis to a nic nového ti to nepřineslo - NO A???
Urazilo tě to? Naštvalo? Vyžaduješ, aby ses pokaždé něco nového dozvěděl?
Nechápu motivaci člověka, který po přečtení dychtivě sepíše odsuzující elaborátek a vyvěsí ho na webu.
Ale třeba mi to vysvětlíš...
NDave1989 - Profil | So 29.9.2012 10:29:26
NMartin M. - Profil | So 29.9.2012 9:15:03
NJuraj - Profil | So 29.9.2012 6:58:32
Víš, proč jsem přestal kupovat kdysi Rybářství? Protože bylo plné článků o ničem. Tím neříkám, že je třeba tenhle článek špatný a nenajde se nikdo, koho to opravdu zajímá. Ruku na srdce, takových ale moc nebude.
Je to tvá věc, ale tu a tam se v kategorii miničlánky vylíhne kvalita, která by slušela hlavnímu článku.
Článek o spojkách, by se dle mého názoru, zase víc hodil tam.
Nosprey - Profil | Pá 28.9.2012 21:15:49
Do téhle diskuze zabrousil zcela náhodou.
Je potěšen, že se tu na něj nezapomnělo a snaží se existovat tak, aby se o něm mohli lidé takto pozitivně vyjadřovat i za pár let, lhostejno, zda na MRKu nebo jinde.
Pokud někdy bude zbaven svých současných závazků, je možné, že se vrátí. Teď to prostě nejde.
Reagovat není třeba, kdoví, kdy se tu zase objevím.
A jinak děkuju.
Nmipa - Profil | Čt 27.9.2012 19:51:59
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 13:59:13
Souhlasím s většinou tvých příspěvků, Osprey je jeden z mála, který snad dokonce mnohem více psát musí, než může a má mojí hlubokou úctu.
Nemá cenu to pitvat, já jsem přesvědčen, že tímhle článkem MT šlápl vedle.
Spousta lidí má ducha a odbornost k napsání článku a spousta lidí to neudělá, ať už je důvodem nějaká přehnaná skromnost, sebereflexe či jen ostych a obava z reakce okolí. Je to škoda, ale nedá se nic dělat. Furt to vnímám pozitivněji, než psát za každou cenu, pak zpravidla úroveň odpovídá.
NSven - Profil | Čt 27.9.2012 13:53:33
Jak už jsem kdysi napsal: nikomu nic nedlužím a po nikom nic nechci a proto to napíšu tak, jak si to myslím.
Co se týka feedru, tak mě osobně chybí na MRKu Osprey. Neznám ho bohužel osobně ale z jeho článků a dvou DVD které mám tu čest vlastnit je zřejmé, že je to opravdový Pan Rybář a jeho nejhlavnějším rybářským náčiním je mozek.
Jeho články jsou nadupané selskou filozofií, poznáním z letité praxe, zdravou skepsí a přínosnými radami.
Neznám okolnosti které ho odvály na konkurenční web a popravdě mi do toho ani nic není ale zatím se nenašel nikdo, kdo by byl schopný tu vysoko nasazenou laťku atakovat.
Jistě tu takoví jsou ale ve strachu o svou pozici v ligovém žebříčku, nejsou ochotni se o svoje pracně nabyté know how podělit.
Vyjímkou je samozřejmě MM, o kterém podle mého názoru, platí to samé co o Ospreyovi. A to bez nějakého pochlebování. Kvalita jeho videí a článku je nezpochybnitelná a konečně i jeho výsledky v závodní činnosti hovoří zcela jasně.
Ale tím výčet končí.
Když jsem před lety začal laškovat s feedrem a neměl o nějakém MRKU tušení, zakoupil jsem si
tři knihy o feedru od Milana Tychlera.
Snad protože jsem už měl něco odchytáno, nedaly mi ty knihy zhola nic. Prostě nic.
Rozdal jsem je dětem z ryb. kroužku.
Tím ovšem netvrdím, že pro někoho nemohly být přínosem.
A co tím chtěl básník říci ?
Přesto ho respektuju a co se týká feedru, určitě má díky svým letitým zkušenostem z běžného i závodního lovu co říci a to i mně.
Proto je dobře, že alespoň tu hozenou rukavici sebral.
Kritizovat je snadné ale napsat nějaký smysluplný článek už méně. Osobně bych si to netroufl, protože vím, že na to nemám. Každý článek by vyzněl jako manuál k obsluze pračky nebo obecní vyhláška... :-)
NWoohooo - Profil | Čt 27.9.2012 13:45:16
NWoohooo - Profil | Čt 27.9.2012 13:29:14
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 13:25:32
Nicméně vyklízím pole a dopřávám ti pocit vítězství. Pro mě by bylo příliš laciné.
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 13:19:44
I když jsem ho nepotřeboval, tím méně vyžadoval.
NWoohooo - Profil | Čt 27.9.2012 13:12:04
NWoohooo - Profil | Čt 27.9.2012 13:11:29
NWoohooo - Profil | Čt 27.9.2012 13:09:42
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 13:05:43
Na ten zkratkovitý pohled nicku Woohoo jsem nechtěl původně vůbec reagovat, pánč tam cítím silně omezený prostor pro chápání složitějších myšlenek a textu.
Napíšu jen toto: když se bude např. mudrc Tychler držet svojí přívlače a nebude se montovat do kolíkových spojek nebo nedejbože muškařiny (i to už tu bylo), pak notně ubyde příspěvků. Švec by se měl držet svého kopyta...
NWoohooo - Profil | Čt 27.9.2012 12:28:02
NAnýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 12:17:33
Bohužel je to jen text i když s obrázky a nevyjadřuje emoce autora.
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 12:11:13
NAnýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 12:06:10
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:54:30
NSven - Profil | Čt 27.9.2012 11:45:00
No tak to slepí epoxidem a bude mít jednodíl s jedinečnou akcí :-))
NFishky - Profil | Čt 27.9.2012 11:40:35
NAnýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 11:39:34
NChosé 2 - Profil | Čt 27.9.2012 11:39:13
NSven - Profil | Čt 27.9.2012 11:37:38
Zdejším mistrům mohou připadat podobné drobnosti jako banalita ale určitě se najde okruh začátečníků, kteří o něčem takovém nemají nejmenší tušení a rádi se poučí.
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:36:33
No a já tvrdím, že nemá. Není to subjektivní pohled, ale konstatování faktu. Je mi jedno, kdo ten článek napsal.
NLouda - Profil | Čt 27.9.2012 11:34:40
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:32:27
NLouda - Profil | Čt 27.9.2012 11:31:14
NSven - Profil | Čt 27.9.2012 11:31:00
Osobně navzdory všem pochybovačům, lehce mažu trny parafínem a nic se mi nelepí ani nezadírá.
Možná je to i tím, že narozdíl od některých kolegů, kteří bez mrknutí oka fláknou prut z@sraný od bláta a krmení do kufru auta a do příštího lovu si ho nevšimnou, po každém lovu pruty otřu flanelem, případně vlhkou houbičkou a vytřu do sucha. Ta minuta údržby mě nezabije a pruty i po letech vypadají jako nové. Jak zmiňuje Milan Tychler, zvlášť u teleskopů se to odrazí na jejich životnosti.
NAnýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 11:29:53
Přeci jen teplem se i ty zbytky parafinu (film) rozpouštějí a stávají se lapačem nečistot.
NMartin M. - Profil | Čt 27.9.2012 11:26:12
NFishky - Profil | Čt 27.9.2012 11:25:45
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:24:43
Kromě výčtu druhů spojek, kterým jistě valná většina rybářů vládne a není to nic nového článek vůbec nic nepřináší.
Navíc zde prezentuje některá dogmata, která zkrátka v praxi neplatí.
Osobně neznám nic lepšího než je trnová spojka, narušení akce prutu je holý nesmysl.
K tomu by se mnohem relevantněji vyjádřil nějaký stavěč prutů, než člověk nemající o problematice ani páru.
S grafitem souhlas, spojku lze ošetřit i čistým parafínem, podotýkám že je potřeba jeho zbytky také hned otřít hadříkem. A je to spíše nouzové řešení.
Dle několika reakcí níže je zcela zřejmé, že je i zde na MRKu dost rybářů, kteří mají o problematice lepší přehled než sám autor.
Ale což, hlavně že se p. Tychler opět připomněl.
NChosé 2 - Profil | Čt 27.9.2012 11:17:13
NDarcy - Profil | Čt 27.9.2012 11:11:50
NFishky - Profil | Čt 27.9.2012 11:06:16
NJarda Š. - Profil | Čt 27.9.2012 10:44:06
NLouda - Profil | Čt 27.9.2012 10:36:35
NAnýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 10:34:21
Bohatě postačí jemný film z tuhy, nikoli milimetrová vrstva.
NLouda - Profil | Čt 27.9.2012 10:29:22
http://www.shoprybar.cz/index.php?route=product/product&manufacturer_id=18&product_id=602
jediné v čem máš pravdu je cena jenže nemám čas při závodu si malovat tužkou po prutu když ho několikráte za závod rozdělím tak používám sprej který to vydrží
NChosé 2 - Profil | Čt 27.9.2012 10:26:54
Protože však jméno Milan Tychler je v lovu feedrem považováno za kapacitu, hodnocení je jiné.
Pro většinu rybářů však nic nového nepřinesl, (pořád to také nejde).
NAnýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 10:21:49
Nejen, že jej u nás nesežene, ale 32zl. je opravdu pakatel proti obyčejné měkké tužce za pár Kč, která splní stejný účel.
NKnapík - Profil | Čt 27.9.2012 10:14:51
NLouda - Profil | Čt 27.9.2012 10:12:10
NLouda - Profil | Čt 27.9.2012 10:06:54
http://www.mc-sklep.pl/spray-carbon-graphite-p-136.html?manufacturers_id=2
NWoohooo - Profil | Čt 27.9.2012 10:02:26
NFishky - Profil | Čt 27.9.2012 9:57:45
NAnýzový dědek - Profil | Čt 27.9.2012 9:47:21
NJumbo - Profil | Čt 27.9.2012 9:40:14
Nlukin99 - Profil | Čt 27.9.2012 9:17:07
NVojtěch - Profil | Čt 27.9.2012 7:33:34
hlavně v těch vedrech se mi stalo, že jsem spoj nemohl rozdělat, až po schlazení ve vodě to nějak šlo.
Tuha pomohla a dodnes je to bez problému.
Kde to žije - všechna témata
17:11NDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 49
16:04NVýběr nových prutů a navijáků 12
14:30NPENN TIDAL XT Long Cast - Naviják 112
13:47NCestovni sea trout prut 51
12:34NV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 37
9:31NZraněné, postižené a mrtvé ryby 31
8:43NKorda Zig Kit 6
6:58NVčelaření a rybolov 901
ČtNE-class 12´ 3,25lb/ Propel A 12´ 3,5lb? 5
ČtNSada Hlásičů 2+1, ráda s výběrem 31
ČtNZabezpečení člunu proti krádeži 21
ČtNPrak na krmení 243
ČtNPlastova pramice Armor 400 10
ČtNLomnice a obsádka 0
ČtNSingleplayer a vše kolem něj 36
Co je nového - všeobecné
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
. . . NBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
. . . NBleskovka: Energetika vs. divoká voda: Kdo má větší nárok na naše řeky?
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
16.5.MO Protivín 10. ročník...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...
Doporučujeme e-shop
Saccon Carp
Rybářský e-shop se zaměřením na moderní kaprařinu. Máme dlouholeté zkušenosti, na trhu úspěšně působíme přes 10 let....











