Jak utěsnit hliníkovou loďku?

Ahoj. S kamarádem renovujeme hliníkovou loďku a potřebujeme poradit, čím dobře utěsnit nýtované spoje plechu v podlaze. Předtím tam byl myslím gumoasfalt, který se už po tak dlouée době začal odlepovat. Tak jsme ho všude odbrousili a teď to potřebujeme něčím novým utěsnit - ZA ROZUMNOU CENU. Jestli s tím máte někdo zkušenost, budu moc rád za každou radu. Děkuji.
Autor diskuse: Mičudla - Profil , 25.5.2011 všeobecné - domací dílna

Bacha San - Profil | Ne 21.1.2024 22:13:16

Slavek >> Jo, je to drahé a jestli toho je málo já neurčím, ale výrobky posíláme do celého světa a ještě se nestalo, že by byla nějaká reklamace. Já mám nafukovačku, ale kdybych měl hliníkovou a chtěl ji opravovat, neváhal bych...kromě svařování.

Slavek - Profil | Ne 21.1.2024 20:53:20

Bacha San >> to je hodně malé množství.A asi slušně drahé

Slavek - Profil | Ne 21.1.2024 20:51:41

1568 >> silikon je tam ten co se dává třeba na vodní pumpy do aut.Ale vespojich někde zatéká tak sem myslel i slyšel natřít to tou hydroizolaci.Ze prý i snese změny teplot.

Bacha San - Profil | Ne 21.1.2024 15:28:22

Používám v práci na lepení hliníku proti vniknutí vody a dám za něj ruku do ohně.

1568 - Profil | Ne 21.1.2024 13:18:55

Slavek >> Rozebrat, aplikovat lepidlo na autoskla, zanejtovat.

Slavek - Profil | Ne 21.1.2024 11:43:56

Čau mám stejný problém s hliníkovou lodi.Dno bylo odtržené od boků.Tak jsem prenejtoval hliníkovým plechem který jsem podmazal silikonem a stále trochu zatéká.Cim to zastřít?Slyšel jsem to natřít hydroizolaci co se natírá do koupelen pod obklady a dlažbu.Diky za rady.

d a v i d - Profil | Pá 27.5.2011 19:45:46

Pvl >> jo mas pravdu, je i takova varianta, to uz je ale profi lepeni, ja jsem nekolikrat pracoval i s tim obycejnym ve vytlacovaci tube a je to taky kvalita, na zatesneni lodi staci
jak rikas to cerny co se natira, je to myslim nejaka jakoby zakladovka ktera pripravy povrch na lepeni, s tim jsme lepily jen jednou a to trosku vetsi okno, celni sklo na nejakym kamionu, tam uz je potreba aby to fakt drzelo, ty skla jsou dost tezky

Pvl - Profil | Pá 27.5.2011 19:39:19

d a v i d >> Pod lepené sklo než se nanese lepidlo se natírá na plech -je to nějaký základ-- černé "barva" a pak teprve samotné lepidlo --alespoň u Terosonu

d a v i d - Profil | Pá 27.5.2011 19:35:22

Pvl >> jak to myslis? bud se prodavaji jednoslozkovy v takovych vytlacnych tubach, nebo o dost mensi baleni kde je lepidlo v jedne komore a tuzidlo v druhe komore velke tuby, vytlacovanim se smicha a je pripraveno na lepeni

Pvl - Profil | Pá 27.5.2011 19:30:50

d a v i d >> Obojí má má tu základovku ? Nebo jen Ter.

d a v i d - Profil | Pá 27.5.2011 19:28:59

Pvl >> myslim neco takoveho, jsou jak jednoslozkovy tak dvouslozkovy, lepil jsem okna uz obema druhy a parada, je to fakt takovy lepidlo ktery jen tak nesundas ani z rukou, mel jsem od toho ruky tyden cerny kdysi :D
http://vemi-color.eshop-zdarma.cz/index.php?s=produ​ct&id=317
myslim ze na podlepeni nytovych spoju idealni

d a v i d - Profil | Pá 27.5.2011 19:26:36

Saddám >> tak jo, ale i tak myslim ze by tro casem zacalo prosakovat, podlepit ten spoj je jistota, samozrejme samotny nytovani musi byt taky udelano dokonale

Pvl - Profil | Pá 27.5.2011 19:19:25

d a v i d >> Myslíš Teroson ?

Saddám - Profil | Pá 27.5.2011 19:18:06

d a v i d >> Proč by nemělo? Malá loďka zase odolává úplně jiným tlakům a jednu takovou malou hliníkovou nýtovanou mám zrovna na vleku v garáži. Při délce 4m a nosnosti 320 kg(v pohodě i 500) váží 68 kg, takže určitě to není žádný tlustý matroš.

d a v i d - Profil | Pá 27.5.2011 19:11:45

jinak na utesneni mezery v preplatovanem spoji bych pouzil polyuretanove lepidlo co se pouziva na lepeni autoskel, ma cernou barvu a jak to nekam nalepis, uz to nesundas

d a v i d - Profil | Pá 27.5.2011 19:10:17

Saddám >> a dovedes si tohle predstavit u male hlinikove lodky? :D veris ze by to fungovalo na tenkostenym plechu?

Saddám - Profil | Pá 27.5.2011 19:02:01

Nedávno běžel v TV dokument, kde se mimo jiné jednalo i o výrobě lodí. Nejideálnější spoj u kovových pláštů je nýtováním. Nepoužívá se žádné těsnění, ale nýtované lodní pláty jsou nýtovány horkými nýty, které se schladnutím smrští, pláty k sobě vodotěsně přilnou a spoj je nejen dokonale těsný, ale i značně pružný a odolný.

meďo1 - Profil | Pá 27.5.2011 14:06:35

nofish >> :-) tak to mas uplnu pravdu

nofish - Profil | Pá 27.5.2011 14:03:55

nofish >> stará zrenovovaná má výhodu, menší šance že dostane nožičky.......

nofish - Profil | Pá 27.5.2011 14:03:22

meďo1 >> jj, ta plastovka (např od Ekory Jihlava- Luka nad Jihlavou) je taky fajn ale je o dost těžší než hliníková. Hliník (nebo ten dural teda) je fajn kvůli váze, ale jak začnou praskat tak už je to na nic, pokud je jen na vodě tak to ještě jde ale stačí když se vozí, nebo s ní mlátí vlny o břeh a pak to praská.

meďo1 - Profil | Pá 27.5.2011 13:54:23

nofish >> ono lepsie bude zohnat laminatovu lod, ta je na udrzbu lepsia

nofish - Profil | Pá 27.5.2011 13:52:00

meďo1 >> Tekutý kov a různé ty plastelíny jsem kdysi zkouše a na víc lodí. Nic mo, vydrželo to jen chvilku. Ono nejhorší je, že když je ta loď stará tak pokud ji tím zalepí tak to bude praskat. To je fakt vyzkoušené, ony pak u starých praskají i sváry.

meďo1 - Profil | Pá 27.5.2011 13:40:21

Pouzi tekuty kov: LOCTITE 3450 A&B - tekutý kov

Scoty Ba - Profil | St 25.5.2011 17:20:27

Nazdar urcite by som tam silikon nedaval ale Polyuretanovy tmel pouziva sa aj pri stavbe lodi.
http://www.kvadrochem.sk/index.php?link=100&list=1&​prod=42
Ak by si chcel lod znovu natierat tak by som doporucil vyrobky zn. Body 910 alebo 930
http://www.autoomega.sk/index.php?id_sek=2389&id_to​var=3638&ukaz=detail&hlzaradenie=2389
http://www.olejshop.sk/antikorozna-ochrana-automobi​lov/p/body-930-1kg-cerna/
Rozdiel medzi 910 a 930 je ze 910 je na baze kaucuku a da sa prelakovat 930 je na baze asfaltu a je neprelakovatelna. Gumoasfalt je na vodnej baze a preto ti zacal stracat pruznost a lupe sa pri 930 by si nemal mat tento problem.Kupit by si to mal dostat aj v lepsich predajniach farby laky.
Ps: Predaval som tie vyrobky tak mozem doporucit tak nech ti to plave :)

nofish - Profil | St 25.5.2011 17:16:36

nejlíp rozebrat a snýtovat s nějakým těsněním znovu (nějakou tu gumu) silikony moc nevydrží na tohle, ty plastelíny taky ne, jedině pak zavařit ale to je drahé

kiwi - Profil | St 25.5.2011 17:02:49

Nýty odvrtat a znova přenýtovat, pokud propouští přes nýty. Jestli propouští přes tu pásku tak vyměnit. Je to Butylová páska 1x20mm. Hliník je velký vodič tepla, kombinace horké lodě cca 50st. na slunci a vody 20st. udělá své , takže žádný silikon, neúměrná námaha s výsledkem

http://www.hasoft.cz/lepici-pasky/lepi-tesni-butyle​m/butylova-oboustranka-s-nosicem.php

šmudla - Profil | St 25.5.2011 16:39:15

silikon neutrální, z obouch stran a nepoteče.
Gumoasfalt 5kg za cca 800Kč je drahý? Tuba silikonu vyjde na pár kaček, funguje na jedničku- odmastit a lepíš. Epoxidem bych to nepatlal. Gumoasfalt mi přijde taky jako dobrá volba, prostě repete.
Silikonem jde zasilikonovat přes spoje skelnou tkaninu pro větší odolnost vůči otěru( takový laminátování bez epoxidů).

Chlebyk - Profil | St 25.5.2011 16:38:07

No jestli to chceš zaplátat jenom kolem spoju tak myslím že običejnej silikon za pár kaček by mněl na nějakej čas stačit