Mají kapři paměť?

Nevím jesli už na tohle proběhla diskuze, nenašel jsem. Tak teda otázka dokážou kapři zapamatovat si místo se stálým přísunem potravy ve kterém by se zdržovali nebo se vraceli?? Myšleno tak, že by na vodě cca 70ha zakrmoval jedno místo třeba jen obden v delším horizontu..ovšem menší množství, např. 10 kuliček boili, hrst halibut pelet nebo hrst nějakého partiklu??...Pamatovali by si kapři dané místo s tím, že by si zvykli na přísun potravy??..jen taková filozofická otázka, nebo jesli takhle něco zakrmuje??
Autor diskuse: Kockopes - Profil , 9.3.2011 kaprařina - ostatní

je schopen kapr si zapamatovat dané místo??

A) ano88%

B) ne5%

C) pokuď by se krmilo vic7%

Od 9.3.2011 hlasovalo 258 čtenářů.

N(o)_(o) - Profil | St 9.3.2011 10:44:19

chavez >> ´Dábelská kombinace:-)

    NFishky - Profil | St 9.3.2011 10:43:28

    chavez >> stačí abys měl v kouli víc esencí a chytíš méně, než kdybys chytal bez krmení ;-)

      Nchavez - Profil | St 9.3.2011 10:41:00

      Fishky >> Tři týdny,třikrát do týdne...3kg koulís,na správném místě?Bude to fungovat?:-)

        NKockopes - Profil | St 9.3.2011 10:38:01

        GRUPA >> chovný rybník je samozdřejmě jiný ale ryby jsou stejný a instinkty mají taky stejně

          NKockopes - Profil | St 9.3.2011 10:37:01

          Fishky >> jj stručně jasně, proto jsem položil tuhle otázku, jesli to vůbec jde a jesli jo tak v jakem množstí a v jakých intervalech

            NJarda 2004 - Profil | St 9.3.2011 10:34:06

            Kockopes >> :-))

              NFishky - Profil | St 9.3.2011 10:31:46

              Kockopes >> ano, přesně takhle to je - v podstatě jsi si odpověděl sám. Pokud budeš krmit dostatečné množství pravidelně a navíc dostatečně dlouho, pak ano - kapři si to budou pamatovat, jinak ne. Takže je jasné, jak skončí krmná akce kdy kolega tři týdny krmí tři krát do týdne... prostě špatně, je to málo. Stejně tak skončí i akce s deseti kuličkami, ano je to málo...

                NGRUPA - Profil | St 9.3.2011 10:29:14

                Kockopes >> chovný rybník je něco úplně jiného....

                  Nchavez - Profil | St 9.3.2011 10:28:32

                  Tomajo >> Souhlasím,udržet krmné místo v tajnosti a to dlouhodobě,je nereálný:-(

                    NKockopes - Profil | St 9.3.2011 10:28:14

                    XAXAP >> tak to má lepší jak ty:D

                      NKockopes - Profil | St 9.3.2011 10:27:24

                      Jarda 2004 >> tak ted to vysvětli tak hezky jako mě i Fishkymu :D:D

                        NBrožeděj - Profil | St 9.3.2011 10:27:04

                        ano, tvarovou

                          NXAXAP - Profil | St 9.3.2011 10:26:49

                          jo! 64 MB

                            NKockopes - Profil | St 9.3.2011 10:24:40

                            Fishky >> s tou krstí nebo 10 kuličkama je fakt přehnané to už vím, jen jsem uvedl příklad, aby to nebylo jen o tom mít pernamentně nakrmený místo kde se ty ryby jen drží, šlo mi o to jesli jsou ryby schopny se vracet na krmná místa...jak jsem psal viděl jsem to na chovném rybniku kde lidi hazeli u mola chleba a ryby se pernamentně drželi u mola i když nikdo nic neházel

                              NJarda 2004 - Profil | St 9.3.2011 10:22:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                              Kockopes - >>Uvedu příklad. Vem si vodu o rozloze cca 200Ha a v jednom místě stulíkové pole vzdálené od vyvážky návnad 300metrů. Pokud ti přijde záběr tak ryba dřív nebo později nabere směr do těchto míst z důvodů záchrany a bude tam směřovat tak dlouho, dokud ji neotočíš nebo tam nedorazí. Kapr si velmi dobře pamatuje kde má bezpečí kde žrádlo a kde klid. A nemusí se jednat jen o stulíková pole můžou to být potopené stromy a pod. prostě místa kam prchá, pokud se snaží uniknout.

                                NFishky - Profil | St 9.3.2011 10:18:55

                                Kockopes >> tohle jsi nikdy nikde nemohl vidět, deset kuliček si nezapamatují ani mé akvarijní rybky, natož obsádka 70ha vody a navíc obden... Kapr není génius, je uplně ale uplně blbej a žádné z vlastností, které se mu podsouvají nemá. Takže deset kuliček a navíc obden si v žádném případě s daným místem nespojí - a to žádný kapr, ani chytrý, ani blbý, ani velký ani malý.

                                  NKockopes - Profil | St 9.3.2011 10:18:48

                                  GRUPA >> jj díky, mě ta otázka napadlo, protože na jednom chovným rybníku se kapři drželi takřka na jednom místě a to v místě kam jim lidi pravidelně házeli krmení

                                    NKockopes - Profil | St 9.3.2011 10:15:57

                                    Fishky >> je to jen na vyjádření názoru, já si taky myslím že jsou schopný si to pamatovat, viděl jsem to kdysy na jednom chovným rybníku kde se ryby drželi jen u mola kde je lidi krmili na druhé straně rybnika ani jeden kapr

                                      NGRUPA - Profil | St 9.3.2011 10:15:47

                                      Kockopes >> ryby v revírech neustále někam cestují, pořád tam a zase zpět. tak tomu bylo, je a bude. My je tím krmením můžeme jenom zdržet, ale určitě tam nebudou čekat na to až je někdo chytí třeba týden. Tím mám na mysli jedno hejno ryb, tím myslím to, že může jedno hejno odjet a další se tam dostat po pár hodinách, ovšem musí tam být zase nějaké krmení, aby je to taky zdrželo. Jak u každé rybařiny, je nutná i dávečka štěstí.
                                      Ať ti to hrrčííí.......

                                        NKockopes - Profil | St 9.3.2011 10:12:46

                                        Mirek.V. >> jj díky moc, někde se to snad i četl s tím že někdo nahazuje i 100m od krmného místa když je to velká voda a to z důvodů který jsi popsal, něco na tom bude