Okouni v ČR

Jak hodnotíte populaci okounů v českých vodách?A jaký nárust nebo spíš pokles těchto dravčíků jste zaznamenali na Vašich revírech?A velikosti chycených ryb?Popřípadě co si myslíte že je příčina počtu těchto ryb.
Autor diskuse: prosis - Profil , 28.11.2010 dravci - druhy ryb, rekordy
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Ndracul - Profil | Pá 15.7.2011 13:33:40

Přemas >> CarpHouser - 15.7.2011 13:15:45 >> Přesně tak -- ale prý posledního pěknýho okouna tam vyndal někdo před dvěmi lety. )) No a štiku a candáta tam nikdo nepustí ale je tam pár hezkých štik.)

    NCarpHouser - Profil | Pá 15.7.2011 13:15:45

    dracul >> je to přehrada, takže proto se tam okounům daří. To, že tam chytáte standardně okouny 10-15 cm, neznamená, že tam nejsou větší ... no a to že jich tam je tolik, je známkou toho, že se jim tam dobře daří. Do konkurence tam chybí štika, candát ...

      Ndracul - Profil | Pá 15.7.2011 11:18:12

      Hellfish >> No , to jsem už říkal i porybnýmu kterej tam chodí a říkal mi že s těmi okouny tam jsou hrozný problémi. To by prej ale zase ty štiky sežrali pstruhy. No nevím bavil jsem se se spoustou rybářů na tom revíru a na to že je to pstruhová voda tam prý pstruh ani není vidět. Tak bych řekl -- zrušit na tom revíru pstruhovku--nasadit štiky-ty požerou okouny , pak pochytat štiky a pak zase nasadit pstruha.

        Njartas - Profil | Pá 15.7.2011 10:44:20

        Zdá se mi že je to furt stejné, včera jsem byl na rybníku a za hod 20ks, ale vše do 20cm ale z jara šli krásní největší 48cm, tak jak je vedro tak vidím podél břehu jezdit hejna 20 - 30ks malých okounů, ale třeba na Labi mám v poslední době nějakého chytit.

          NRytíř - Profil | Pá 15.7.2011 10:14:23

          MB >> samozřejmě,už jsem to uvaděl to omezeni plošně.Akorát co vidiš na Lipně opuštěné lodky na břehu,tak to byli určitě vesměs všechno lovci na tyhle rybky.Orlik by taky toto omezeni potřeboval jako sůl.

            NMB - Profil | Pá 15.7.2011 10:10:10

            Rytíř >> když to šlo na lipně a velmi..velmi to prospělo proč to nerozšířit......a taky tam bylo rybářů co chytali na 5-7cm rybičky ...spousta to vzdala někteří ,,pytlačí,, a jiní vláčí a nebo chytají jinak a jiné ryby

              NSethy - Profil | Pá 15.7.2011 10:01:45

              MB >> Ano míra u okouna by byla určitě přínosem.

                NRytíř - Profil | Pá 15.7.2011 10:01:37

                MB >> podivej se sem,je tu specialista co chodi na candaty s 5cm rybkou a když mu řekneš,že takhle akorát ku..malé ryby,tak tě pasuje do role grenpece:-))
                http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=640157

                  NSethy - Profil | Pá 15.7.2011 9:54:40

                  Hellfish >> Vařit umím, a domácí úkoly proč proboha?

                    NMB - Profil | Pá 15.7.2011 9:52:34

                    Hellfish >> 30cm je málo...viděl jsem co zbyde z kapra 40cm ..to je opravdu pro jednoho a ani ne na hlad jen na chuť :c)))) ..okoun není candát a snese i ,,horší zacházení,, takže dorůst na 35 by neměl být problém...všeobecně zakázat lov na živou mrtvou menší než 30-35cm ani části ryb ..prostě podobně jako na lipně...tam to hodně pomáhá...a za pár let by byla radost chodit k vodě s vláčákem ..hodit kačenku s nástražkou 35cm ....

                      NHellfish - Profil | Pá 15.7.2011 9:41:24

                      MB >> Souhlasím s Tebou, jen bych to upravil na 30 cm, i tak ta rybka roste pěkných patnáct let a i víc než se jí ten hrbík udělá.

                        NLauri - Profil | Pá 15.7.2011 9:31:08

                        Připadá mi, že u nás na východě na mimopstruhových vodách hodně vymizeli. Myslím ty kusy 35+. Dříve se na Rozkoši chytali takové kousky běžně. A teď? Jsou pryč....
                        Za to u nás na pstruhovce jich je čím dál tím víc. Když berou , tak není problém chytit za dvě hodiny třeba třicet kousků. Velikost je většinou od deseti do pětadvaceti cenťáky. Občas se tam dá chytit i okoun kolem třiceti,ale to je spíš vyjímka.

                          NMB - Profil | Pá 15.7.2011 9:30:06

                          okoun by měl mít míru 35cm......je to možná nejčastěji lovená ryba přívlačí...než naroste do 35cm udělá spoustu radosti a pak ..když už ji někdo musí zabít tak ať z toho je kousek masa...brát okouny 20-25cm je naprostá hovadina a nesmysl snad jen jako nástražka..ale i 35cm se dá použít jako nástražka a aspoň se na to nebudou věšet čudly kolem 40-50cm jako na malého okouna

                            NHellfish - Profil | Pá 15.7.2011 9:26:21

                            Sethy >> Poradím Ti , nauč se vařit:-))))Nebydlím sám a přítelkyně ryby miluje, jsou zdravé a když byla těhotná měla to doporučené, snědla toho v tý době dost, takže počítej se mnou: Mám deset ryb, porce na jednu dospělou osobu jsou dvě ryby, tudíž mi jich zbylo 6, tři další uvaříš a uděláš z nich salát nebo pomazánku, tu Ti můžu doporučit a i doktor říká, jezte ryby jsou zdravé. Tak a zbyly mi tři rybky, které nafiletuji, nasolím a za dva dny co jsou v lednici je osmahnu. Za víkend jsem snědl deset ryb, nebyl jsem na to sám a nic jsem kromě jiker nezamražoval, ty mám do polívky a vánočního kapra si pro Tvoje info kupuji od Blatenské ryby, né že bych si ho nemohl chytit,ale jak říkáš je lepší čerstvý a nemám tolik času abych mohl na ryby pokaždé, když nemusím dělat domácí úkoly do školy jako ty. A jinak jsem jich ten den dalších dvacet pustil takže je to takhle, když mám na ryby chut, nachytám si je,ale moc je nerozdávám ani neměním za pivo v hospodě, malé okounky nepoužívám jako nástražní rybky a proto na přehradě už ani nečeřínkuji.dost těžce to okouní potěr snáší.A tímto považuji toto téma za vyčerpané, pokud máš pocit, že je zde málo rybářské etiky a ty máš na to jí učit, založ si vlastní diskuzi a tam se klidně můžeš vyřádit.

                              NSethy - Profil | Pá 15.7.2011 9:00:36

                              Hellfish >> ty jsi to vážne nepochopil že? Já nikde nenapsal že ryby nejím. Jen mě vadí ty řeči lidí co si stěžují že nic není a pak berou ve velkém. Ryby jím a rád, ale všeho s mírou. Např. nevím, co bych najednou dělal s deseti velkýma okounama co sis naráz odnesl (pokud nemáš nějakou obří rodinu). Když rybu tak čerstvou a ne mraženou (až na velmi vyjímečné vyjímky).

                                Nkexpal - Profil | Pá 15.7.2011 0:47:25

                                Som síce zo Slovenska, ale pridám. Na vodách v mojom blízkom okolí ich je žalostne málo. Chytiť sa podaria občas pri lovení malých rybiek na červa. Vláčim rád, ale nemyslím, že by som na ne s vláčkou vôbec chodil. Príčina? Možno niekde neboli ani nasadené (neviem)...

                                  NHellfish - Profil | Pá 15.7.2011 0:14:04

                                  maraske >> Hele to jednou příjde, já listopad u vody miluju, jinak jestli ti můžu s něčím pomoct a máš nějaký dotaz využij SZ, na ryby nemůžu jako ty, smrdim v cizině na poušti,ale to je jiná story.

                                    NHellfish - Profil | Pá 15.7.2011 0:10:11

                                    dracul >> Tak nelen a dej tam pár štiček a budeš mít za rok o zábavu postaráno.

                                      NHody - Profil | Pá 15.7.2011 0:08:18

                                      dracul >> Mě by asi nějakým záhadným spůsobem vždy spadl nevím přeci jen je to naše původní ryba ale asi je špatně držím

                                        Ndracul - Profil | Čt 14.7.2011 23:59:58

                                        5ekl bych že okounů je docela dost- Jen je problém s jejich velikostí. Znám tu jednu pstruhovou vodu kde jsou takový ty zakrslí okounci. Je to přehrada a okounků jsou tam stovky ale co vytáhnutej okoun to stejná míra-kolem 10 až 15cm. není problém jich tam nachytat i 40 do hodiny. Ale co s takovým okounem???? Vrátit se to do vody na pstruhovce nesmí a užitek z něj není žádnej. Takže už tam ani nechodím vláčet--je mi trochu nepříjemný zabíjet ryby které jsou do 15cm.

                                          Nmaraske - Profil | Čt 14.7.2011 23:51:21

                                          Hellfish >> já jsem takový ten Smolný Rybář nikdy moc nechytí osobák je kapřík asi 50cm a to ještě ze soukromky ale miluji čudlařinu s feederem a posezení u vody a to stojí za to v listopady když je pěkné počasí. Jen mě mrzý že někdy když jsem dám otázku místo pomoci sklidím výsměch.Ale každý je jiný.
                                          A proč tu píšu tydlety věci které když si někdo čte tak si klepe na čelo? Nemám co dělat a na ryby nemůžu. :D

                                            Nafjee - Profil | Čt 14.7.2011 23:48:41

                                            Hellfish >> Říkám, já to beru. Zkus se na tu fotografii podívat ještě jednou a přečíst si tvůj příspěvek. Vžij se do naši podoby, jako by jsi nevěděl, kde ty ryby byly chycené .. Úplně to prostě k těm reakcím pobouzelo :))

                                              NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 23:45:59

                                              afjee >> mám diskuze rád, pokud jsou plodné:-)))Tak jako moje rybaření, je fajn mrskat v listopadu vodu celé dopoledne,ale pak se chci zasytit a je to i o tom, jsem lovec a svojí kořist pojídám, jinak to neumím a hodnotil jsem záběry atd, prostě podmínky se mění,ale tenhle trend notorických pouštěčů mě nebere a tak mě pro příště nechte komentovat moje fotky, protože souvislosti neznáte ani historii místa,kde to vzniklo.To je vše , dalších komentářů netřeba.

                                                Nmaraske - Profil | Čt 14.7.2011 23:45:39

                                                Netipa - poslední hrdina MRKu >> pro mne je stokrátlepší vzít feeder a jít čudlařit než drepět celý den nic a pak jeden záběr a ten prosrat. Ale jak já říkám sto lidí sto chutí.

                                                  Nafjee - Profil | Čt 14.7.2011 23:37:31

                                                  Hellfish >> Dívej já to akceptuji, že si ryby někdy bereš, to je v pořádku. Ale co jsi čekal za reakce, když jsi napsal tu větu a přidal tu fotku? Kdyby jsi napsal jen tu větu a foto nedodal, tak Ti nikdo nic nenapsal :)

                                                    NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 23:31:31

                                                    Sethy >> No to jsi o dost přišel a takový okoun na másle, posypaný kmínem a poprášený moukou taky neni k zahození. Ryby jím a mám je rád, ctím je a umím je i pouštět, co mi však vadí je pokrytectví a tak rybářský brachu chytej a pouštěj a u toho i zůstaň. mě příležitostného masožravce nech na pokoji a na vánoce si dej krůtu, přeci nebudeš zabíjet kapříka:-))))

                                                      NSethy - Profil | Čt 14.7.2011 23:20:35

                                                      Hellfish >> Zřejmě jsi to vůbec nepochopil. Btw. filetu z tresky jsem snad nikdy neměl...

                                                        NFilip00 - Profil | Čt 14.7.2011 22:54:02

                                                        Netipa - poslední hrdina MRKu >> takovou žumpu už nechytám 3roky

                                                          NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 14.7.2011 22:50:32

                                                          Okouni v Čechách už nejsou. Chytejte kapry

                                                            NFilip00 - Profil | Čt 14.7.2011 22:48:05

                                                            Hellfish >> jsou ale každej chce přijít k vodě a na první nához chytnout nejméně 40+, mě neva, že si je snědl, prostě smůla sumec se jim taky neomlouvá

                                                              NReznik76 - Profil | Čt 14.7.2011 21:52:03

                                                              MarťasLysa >> zrovna třeba na písákách u Lysý sou :-)

                                                                NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:46:46

                                                                Hellfish >> to víš že jo .-)

                                                                85% jde do vody

                                                                  NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:46:16

                                                                  MarťasLysa >> severní čecchy.

                                                                  ale jsou vsude .-)

                                                                  chce to jen hledat :-) a zkoušet .-)

                                                                    NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 21:45:56

                                                                    Bambus... T.maniak >> Bambus...Tacklesmaniak - 14.7.2011 21:41:22 >> koukal jsem, že jim s vláčkou dáváš na pruhovanou prdel, jen jestli taky nějaké pustíš zpátky:-)))

                                                                      NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:45:43

                                                                      MarťasLysa >> :-)

                                                                        NMarťasLysa - Profil | Čt 14.7.2011 21:44:59

                                                                        Bambus... T.maniak >> Bambus...Tacklesmaniak - 14.7.2011 21:41:22 >> a u nás to je kde? Klidně do SZ.. rád se tam zajedu podívat a zavláčet

                                                                          NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:41:22

                                                                          MarťasLysa >> tak u nás jiich je pořád dost .-)


                                                                          místama hodne , místama málo :D

                                                                            NMarťasLysa - Profil | Čt 14.7.2011 21:40:31

                                                                            Bambus... T.maniak >> Bambus...Tacklesmaniak - 14.7.2011 21:36:50 >> dost jich bylo v době, kdy ty jsi ještě nebyl na světě

                                                                              NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:36:50

                                                                              MarťasLysa >> ale nejsou .-) je jich dost

                                                                                NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:36:32

                                                                                Reznik76 >> na to je jeste moc malej :D

                                                                                  NMarťasLysa - Profil | Čt 14.7.2011 21:36:23

                                                                                  joooo, před 20ti lety, toto bejvávaly všude a jen si vybrat. Teď už jsou v prdely..

                                                                                    NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 21:35:58

                                                                                    Rybkin >> nebyl a taky doufám, že nebyl poslední:-)))Jak říká Ruda: udělal chybu a za chyby se platí:-)))

                                                                                      NReznik76 - Profil | Čt 14.7.2011 21:35:14

                                                                                      Bambus... T.maniak >> Bambus...Tacklesmaniak - 14.7.2011 21:33:49 >> toho našel :o) sešel věkem :-)))))

                                                                                        NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:33:49

                                                                                        Rybkin >> voschlej .D

                                                                                          NRybkin - Profil | Čt 14.7.2011 21:33:33

                                                                                          Hellfish >> Ten je vypreparovanej:-))))

                                                                                            NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:32:53

                                                                                            Hellfish >> :-) tak to se nepočítá :D

                                                                                              NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 21:32:09

                                                                                              Berounka, zaútočil na mě a tahal mě do vody, byla to sebeobrana:-))

                                                                                                NReznik76 - Profil | Čt 14.7.2011 21:31:51

                                                                                                Bambus... T.maniak >> Bambus...Tacklesmaniak - 14.7.2011 21:27:07 >> letos 0 :-( zatim jen siveny :-(
                                                                                                EDIT: byl sem na Slapech jen jednou a Casio hodinky psaly 0 ryb tak sem taky ho... chyt :-))))

                                                                                                  NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:27:07

                                                                                                  Reznik76 >> kolik si jich snedl od zahájení :-)

                                                                                                  přiznej se .-)

                                                                                                    NBambus...Tacklesmaniak - Profil | Čt 14.7.2011 21:26:34

                                                                                                    Hellfish >> :-) :-)

                                                                                                      NMike1977 - Profil | Čt 14.7.2011 21:26:24

                                                                                                      No, když t vezmu kolem a kolem, tak za třeba poslední 3 roky, je okounů (myslím na 5 ramenech a 2 řekách - Morava) dost méně. Malých je dost. Velkých ne. Byl jsem nyní na Dyji 7, a všichni nadávali, že jako nástražku nechytí okouna....dám čeřínek, a vylovím 32 cca 3-8 cm okounků.....prej nejsou. Jsou, ale hledat

                                                                                                        NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 21:18:00

                                                                                                        Reznik76 >> ano a ted se stydím, ale slibuji, že ted se polepším a budu si brát ryby jen nemocné a nebo přestárlé, mechem obrostlé. Popřípadě zkontroluji pohlavní orgány, abych vodu nezbavoval plemenných šampionů.

                                                                                                          NReznik76 - Profil | Čt 14.7.2011 21:11:44

                                                                                                          Hellfish >> tak to si byl ty???? a ne já :-))))

                                                                                                            NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 21:10:02

                                                                                                            Filip00 >> Tak to jsi mi udělal radost a já už myslel, že jsem je tam všechny vyhubil:-)))

                                                                                                              NFilip00 - Profil | Čt 14.7.2011 20:58:42

                                                                                                              Hellfish >> byl jsem na slapech min týden a bylo jich tam mraky malejch i velkejch cca od 2cm do 35cm,

                                                                                                                Nafjee - Profil | Čt 14.7.2011 20:20:09

                                                                                                                Hellfish >> Souhlasím se Sethym. Vždycky kolem sebe prskají ti, kteří ten stav (úbytek okounů) zapříčinili.

                                                                                                                  NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 18:59:05

                                                                                                                  Sethy >> a stejným způsobem bojkotuješ mámin nákup file k večeři???Když už je populace tresky před konečnou??? Mám rád debaty na téma "chyt a pust",ale fotku kde mám jen dva okouny,aby se zamlouvala zrovna nemám. Narážel jsem na to, že na Slapech brávali okyši parádně na popa a twistry a byl to zážitek, který však nekončil hodinovým škrábáním.Tak se nečerti Mirku Dušíne:-)))

                                                                                                                    NSethy - Profil | Čt 14.7.2011 18:44:48

                                                                                                                    Hellfish >> jj žádný problém, jen si pak všichni nestěžujte. 5 okounů na jednu vycházku není dle mého "pár", ale to je věc názoru. Takhle když to udělá každý, tak pak doopravdy "nekoušou".

                                                                                                                      NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 18:42:12

                                                                                                                      Sethy, těch pár co si odnesu abych dopřál tělu tolik potřebnou bílkovinu bez hormonů v kuřecím mase to určitě nevytrhne, víc jich pustim než sežeru a že jsem se narodil jako lovec a né sběrač(s nákupním košíkem)se mi celkem líbí .

                                                                                                                        NGeorgino - Profil | Čt 14.7.2011 18:36:42

                                                                                                                        Sethy >> To je jasný, kormoráni :-)

                                                                                                                          NSethy - Profil | Čt 14.7.2011 18:34:44

                                                                                                                          Hellfish >> proč asi nekoušou, co myslíš :-D

                                                                                                                            NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 18:32:43

                                                                                                                            tady je jedna ze Slap, když tam ještě kousali :-((

                                                                                                                              NHellfish - Profil | Čt 14.7.2011 18:07:46

                                                                                                                              Zdravim, mám okouna jako rybu vážně rád a to nejen na talíři,ale hlavně na prutě. Chytám na Orlíku odmalička a vlastně jsem na týhle rybě jako rybář vyrostl, první vláčka, žížalka atd. Sleduji populaci týhle krásný a bojovný ryby s obavou, protože speciálně na Orlíku platí, že mnoho psů zajícova smrt a ty doby, kdy byly u břehu několika metrové pásy ročků, sahající do hloubky a čítající miliony jsou jak se říká v prd...Nevim jestli to souvisí s klesající úživností nebo poklesem počtu velkých jikerňaček či s obrovským nárustem populace Bolena dravého na této nádrži. Těch vlivů je víc, každopádně tam spadá i bezohledná manipulace s vodní hladinou v době tření a nezavedení míry v cm a tohle všechno se podepisuje na úbytku asi všude.

                                                                                                                                Nbaitruner2 - Profil | Pá 10.6.2011 3:51:58

                                                                                                                                Okouni jsou,ale musí se trochu víc hledat.
                                                                                                                                Jsou to bojovníci na prutu.Pokles jsem zaznamenal jen na 1 vode kam jsem na ně jezdil.Na 2 jsem nic nezaznamenal.Kdyz zerou tak jdou na hod.Já je pouštím a chytam je furt dokola.

                                                                                                                                  NKóĎA - Profil | Čt 9.6.2011 22:13:56

                                                                                                                                  Léta strávená na Kapli, to udělá z člověka nelítostného lovce :-))))

                                                                                                                                    NSethy - Profil | Čt 9.6.2011 21:22:58

                                                                                                                                    Džou >> Tome někde je to vážně přemnožená ryba, viz ta voda o které jsem ti říkal.

                                                                                                                                      Nmzxy - Profil | Čt 9.6.2011 21:19:52

                                                                                                                                      zdolávaný okoun

                                                                                                                                        Nmzxy - Profil | Čt 9.6.2011 21:15:53

                                                                                                                                        Džou >> když je okounů hodně a potravy málo, nerostou, degenerují a zakrní, když jich bude méně, budou větší a vypasenější

                                                                                                                                          NDžou - Profil | Čt 9.6.2011 19:29:28

                                                                                                                                          mzxy >> je škoda že takhle jako ty smýšlí pořát hodně lidí, když okouny jako ty bude brát každý tak už jich tam moc nebude :)

                                                                                                                                            NiL3gAl - Profil | Čt 9.6.2011 19:21:22

                                                                                                                                            mzxy >> Taky takový jsou.

                                                                                                                                              Nmzxy - Profil | Čt 9.6.2011 19:20:06

                                                                                                                                              iL3gAl >> to je pravda, ale kdo by stahoval pytel okounů..a slepice nemáme, ani ovocné stromy....to jsem viděl kdysi na středním slovensku, pytel podouství z Váhu zakopávat pod švestku, aby dobře rodila...

                                                                                                                                                NEnšpígl - Profil | Čt 9.6.2011 19:15:57

                                                                                                                                                Knapík >> Já hlavně gumy. Na rotačku jsem nic nechytil, ale guma je super. Hlavně mám rád kopyta a malé twistry od relaxu, to jsou boží nástrahy

                                                                                                                                                  NiL3gAl - Profil | Čt 9.6.2011 18:46:13

                                                                                                                                                  mzxy >> Já vim že je to luxus masíčko, taky proti tomu nic nemam ale stačí 1-2 kousky. Ale sáčkování do pytlů nic moc a potkávám to u vody často.

                                                                                                                                                    Červené karty: Zajda, Jaroch