Lodě - Loďky - Lodičky

Diskuse o lodní rybařině, používaných lodích, člunech a všem kolem nich. Pochlubte se svými miláčky, nápady a technikou. Snad se tady podaří udržet pokec lidí, kteří lodě milují stejně jako já. Budu rád za fotky, videa, zajímavé odkazy, postřehy, zkušenosti ...

Kolegové loďaři, tak trochu pro oživení diskuse... Jakou techniku lovu z lodí nejčastěji provozujete? Budu rád za vložené foto různých zlepšováků, nápadů, úlovků, foto z lovu, prostě všeho co s tím souvisí. Zima je dlouhá:)

A) položená - ryby kaprovité18%

B) položená - dravci5%

C) vábnička - sumci12%

D) přívlač44%

E) zavážení při lovu ze břehu22%

Od 22.1.2013 hlasovalo 365 čtenářů.

bydlík - Profil | Pá 15.8.2014 21:10:32

děkuji za pochvalu,loď je přepravitelná na dvounápravovém lodním vleku za autem,které si s tím váhově a hlavně pohonově poradí (stálá 4x4,žádný Haldex a pod.),protože váha a rozměry (hlavně šířka do 2,5m) je zásadní výhoda některých kanálových-říčních anglických lodí včetně části modelové řady Vikingu,oproti například holandským kanálovkám,které jsou v drtivé většině ocelové s váhou mnohonásobně vyšší,tedy již vlastními prostředky zpravidla nepřepravitelné...spouštění je samozřejmě možné jen na sjezdu,nebo ještě lépe na speciálním lodním jeřábu,míst vhodných na spouštění tady mnoho není,ale jsou,mrkni na plavidla.cz a tam si určitě najdeš potřebné informace...

tvá plánovaná lodička s délkou 5,5m pokud to bude obytná kajutovka zřejmě nebude mít stojnou výšku v kajutě,váhově by se měla pohybovat prázdná do cca 1 tuny ( výtlak do 1,5 tuny),tedy na přepravu i svozíkem do cca 1,5-1,6tuny,to je jen můj odhad,lepší je s hotovou lodí zajet někam na váhu...k lovu ryb budeš muset navíc vyřešit závěšení tendrového člunu,délka plavidla ti naběhne o cca 1,5metru...

letošní-první-plavební sezonu jsem vyřešil stálým kotvením v marině s veškerým potřebným zázemím,kde jsou lodě pod stálým archivovaným kamerovým systémem s hlídací non-stop službou ,navíc pojištěné a se vstupem jen pro majitele lodí...
je maximálně pohodlné si přijet téměř až k lodi a během pár okamžiků vyplouvat,navíc máme k dispozici břehovou přípojku s 230V přímo na molu,kousek od mola i pitnou vodou a perfektní servisní zázemí pro obsluhu chemických WC a hlavně bezva partu fajn lidí,kteří loděmi žijí...

    JPfish - Profil | Pá 15.8.2014 18:17:49

    bydlík >> Máš moc pěknou a hlavně vychytanou lodičku na el.pohon,ale jen si kladu otázku,že můžeš jezdit všude, jak uvádíš.Máš sice pravdu,ale já řeším jen svou pidi loďičku a skomných 5,35m,kde budu moci ji dát na vodut a jak zjišťuji,že to není taková sranda, jak jsem si myslel a to ji zatím nemám a jsem čekatel,jen se připravuji.Čím to přepravuješ,nebo jsi jen ukotven v maríně a jen se plavíš ?

      bydlík - Profil | Čt 14.8.2014 20:33:44

      přesně...já do mola zacouvávám pokaždé a když je boční vítr je o legraci postaráno,kvůli tomu na můstek budu dávat ještě budíček s polohou kormidla,počítač motohodin a k motoru snímač polohy kormidla,bude pak lepší orientace,je to i ze zákona,nemám to tam a chybí to...

        libec77 - Profil | Čt 14.8.2014 20:10:03

        bydlík >> Nej je zacouvání do mola s bočním větrem nebo proudem.
        V jedné komoře proti proudu jsem neudržel vazák a musel jsem sednout za kormidlo a držet lod na motoru,udržet 2.5 tuny není žádná prdel.
        Zkušenost a zážitky k nezaplacení ,Vltava je nádherná.

          bydlík - Profil | Čt 14.8.2014 15:40:10

          Ano,kapitán může za vše a za vše je odpovědný,tak to je...

            bydlík - Profil | Čt 14.8.2014 15:36:46

            Vltavskou kaskádu mám moc rád,je to nádherná voda...kdysi (minulé léto) jsem si tam také půjčil lodičku,byl to malý roztomilý "víkender" Norman Conquest,nefungovalo na ní nic,trubka,osvětlení,vařič,otáčkoměr,dokonce ani moc dobře motor,každý den nám v průměru 7x zdechl uprostřed Slapů,zasmrděl benzín a bylo ticho,no hrůza-tehdy jsem se rozhodl,že mi spalovák na moji loď nesmí...navíc ta lodička nebyla nijak pojištěná,naštěstí jsme ji vrátili v pořádku,ale bylo to cestování se strachem,ale i tak to byl neskutečně krásný zážitek.

              libec77 - Profil | Čt 14.8.2014 11:15:41

              bydlík >> Ahoj lod jsem si sice pujcil na op ale prukaz vudce mam na vnitrozemi a more bez omezeni motoru. taky jsem se divil ze to jde pujcit jen na op , hlavne kdyz jsem pomahal jedne nasedle lodi s urazenym sroubem zpet na vodu. Moje reakce byla na to ze kdyz do nekoho neosvetlenyho nejedes na musove tak budes hlavne popotahovanej ty. Asi jsem to spatne napsal. Moje zkusenosti jsou Vltava a labe na vikingu 220km dalesice lod 6,5 m 50hp motor a sam vlastnim 3,60 gumak.

                bydlík - Profil | Čt 14.8.2014 8:08:30

                Přiznám se,že mě trochu děsí půjčovny lodí,které ochotně půjčí poměrně drahé byť možná i pojištěné plavidlo s výtlakem několik tun člověku jen na OP bez potřebných znalostí praktických i teoretických v podobě úspěšně složených zkoušek,je to tak trochu časovaná bomba a bude to možné praktikovat jen do té doby než se někde stane neštěstí,pak zřejmě zasáhne stát a utne to...netvrdím,že každý musí vlastnit lodičku,to tak není,ale ty kapitánské noty by měly být povinné a ušetřily by spousty nedorozumění a problémů všem na vodě...je to něco jako mezinárodní esperanto a je fajn vědět,že ten tlačák plující po proudu na nás netroubí jen proto,aby nás pozdravil,ale že sděluje svoji žádost a je dobré mu na to smysluplně odpovědět a vyhovět...stejně tak je dobré vědět,že ta plachetnice se nám do plavební dráhy "nejebe lebo ju riadi kokot"(viz slova jednoho mého příbuzného na palubě také bez znalosti a bez not),ale zcela oprávněně,protože má před námi v danou chvíli přednost...

                malé plavidlo bez strojního pohonu stejně jako plachetnice plující s plachtami a větrem z návětrné strany či plavidlo veřejné lodní dopravy či plavec má přede mnou jakožto před plavidlem s vlastním strojním pohonem přednost,ale nikde není zmínka o tom,že je zákaz plavby v noci s předepsaným osvětlením na vnitřních vodách či že bych měl dávat větší pozor než kdokoliv jiný...

                podle tvého příspěvku soudím,že jsi si také půjčil Vikinga na OP a dle tvého psaní o teorii soudím,že příslušné noty nemáš...to prosím neber jako osobní útok,ale jen jako upřesnění tvého příspěvku,ostatně začínal jsem zcela stejně,bez základních znalostí,plný očekávání ,ale prosím věř mi,že ovládání plavidla o výtlaku více jak 1 tuna není zase nic moc jednoduchého pro člověka,který s tím manévruje bez předešlých zkušenností ,nebo maximálně jednou za rok či dokonce poprvé...třeba jsi víc šikovný než já a jde ti to samo a nedělá ti to problém,ale já jsem se to musel naučit jako každý,odřít si trošku loď,také jako každý, a to netvrdím,že to umím,jen mě to poslouchá jak potřebuji, stejně si budu domontovávat na můstek i k motoru snímač polohy kormidla a ukazatel polohy kormidla,stále se však budu učit loď ovládat,protože každá voda je jiná a i každý plavební den je jiný dle povětrnostních podmínek,či jiném způsobu kotvení.

                Proto pokud tyto mé řádky jsou pravdivé a na vodě se ti líbilo,udělej si noty,určitě je v budoucnu využiješ.ahooooj

                  bydlík - Profil | Čt 14.8.2014 0:04:08

                  manévrovatelnost Vikingu špatná rozhodně není,na to si stěžovat nemohu,naopak díky podélnému kýlu má menší snos ve větru na otevřené vodní ploše,ale to plavidlo je veliké a vysoké,tedy citlivé na boční vítr třeba při kotvení,kdy tah motoru je malý,ale to je problém většiny motorových lodí,plachetnice jsou na tom díky velkému kýlu a díky menší boční výšce či lepšímu aerodynamickému tvaru lépe,ale i tak to chce šikovnou a citlivou ruku...
                  noční plavba je zakázaná dle pravidel "C" s malým průkazem na moři,na vnitřních vodách o omezení nic nevím a samozřejmě musím dávat pozor vždy nejen v noci,ostatně jako každý,proto jsem děkoval všem,kdož mají aspoň nějaké osvětlení ,když už ne předepsané podle "C"...je to vzájemně velmi výhodné a bezpečné,když pominu tuto povinnost plynoucí ze zákona i třeba pro gumák či pramici... je lepší se hezky pozdravit než se zachraňovat...na vodě se bohužel vždy vystupuje do vody...

                    libec77 - Profil | St 13.8.2014 23:40:44

                    bydlík >> Ahoj Není ježděni v noci nahodou zakázaný a ten kdo musí dávat pozor jsi hlavně ty ?
                    Byl jsem s Viking letos na týdenní dovolené a vím jaká je manévrovatelnost .

                      bydlík - Profil | St 13.8.2014 23:32:51

                      je to tak jak píšete,10 metrů není extrém samozřejmě,některé plachetnice v klubu jsou ještě delší,ale vnitřního prostoru tolik nemají...s elektrickým pohonem je pohoda plavba,žádné divočení,dle výrobce Viking Mouldings Ltd. má tato loď maximálku pouze 5 uzlů,je to karavan na vodu,žádný rychlostní člun,halogeny mi při hledání překážek trochu pomůžou,ale i tak je super,když kolega na vodě má třeba jen petrolejku,na vodě nikam nespěchám,zastavím,mrknu dalekohledem co a jak...
                      dle SPS jsou v ČR evidovány mnohem větší lodě poháněné elektrikou-např.plavidla mhd Brno na brněnské přehradě,či Elektronemo na Vltavě,ale žádná z nich není jachta,elektrolodě frčí jak psal kolega v Rakousku,tam se dá dokonce koupit elektrolodička již hotová,má dokonce podobný rozměr-8,48m,ale je to otevřená loď,nemá stojnou výšku v kajutce,nemá wc,nemá koupelnu,má jen spaní v přídi pro 2 lidi,ledničku a jmenuje se Aquawatt 848 twin carbon,má podstatně vyšší maximálku - 25uzlů,má 2 vestavěné motory Aquawatt á 20kW,cestovní rychlost má 6 uzlíků po dobu 8 hodin a její cenovka je cca 330 tisíc Eur,což je šílenost,ale díky jejich trhu a jezerům,kde se jinak plout nesmí je to zřejmě prodejné...každopádně vám moc přeji co nejhezčí zážitky na vodě

                        Bacil-BA - Profil | St 13.8.2014 22:55:37

                        bydlík >> Pošli nejaké detaily o type, alebo linku na WEB, kde sa dajú pozrieť TTD. Tu kúsok v Rakúsku je toho oveľa viac, na vnútrozemských jazerách ako Neusidel Am See, Zell Am See, WortherSee a pod. je prísny zákaz spaľovákov, tam sa takéto loďky tešia veľkému záujmu.

                          Bacil-BA - Profil | St 13.8.2014 22:50:33

                          Čodiš >> Ale zasa tak 3tony len tak nezvrtneš na 20m. Mne už sa raz skoro nepodarilo vyhnúť neosvetlenej pramici a to ma musel počuť hodne dopredu, ako sa s motorákom približujem. Ak ide s elektro loďou, moc toho nie je počuť. Bežne nechodíš s halogénom na známej vode, iba s pozičnými svetlami.

                            Čodiš - Profil | St 13.8.2014 22:41:47

                            bydlík >> Chápu že seš z toho odvázanej ale 10m mě nepřijde žádnej zázrak plachetnic takovejch na přehradách potkávám .Vzhledem k tomu že tam máš elektro tak asi žádnou extra rychlost neuděláš a určitě tam máš světla na to abys viděl dostatečně před sebe protože co je ti platný že má někdo osvětlenou lod když to má pak ještě rozvezený cca 80m od lodě třeba na trhačku občas musím přejíždět v noci a jedu lážo plážo cca 12-14km/h a se světlama jsu schopen uplně napohodu reagovat

                              bydlík - Profil | St 13.8.2014 22:29:12

                              každopádně jsem rád,že neosvětleného kolegu jsem nikdy na vodě netrefil a obávám se,že by byl střet s touto byť podle některých mojí běžnou lodí pro pramici či gumáček fatální,a s tím by se mi vážně nežilo dobře,takže ještě jednou děkuji všem ,kteří při nočním lovu mají osvětlené lodičky.



                                bydlík - Profil | St 13.8.2014 22:13:31

                                hm...celková délka přes 10 metrů,šířka přes 2 metry,výška 3metry a výtlak skoro 3 tuny ,mě nepřipadá nevhodné nazývat něco velkým o rozměrech náklaďáku...zařazením je to malé plavidlo,ale třeba čodiš postavil a na Svratce vyzkoušel větší loď

                                malá loď je na ryby na jeřábech,ve velké lodi se plnohodnotně možno i dlouhodobě bydlí,má všude stojnou výšku,sprchuje teplou vodou,mražákuje,vaří ,topí a hlavně krásně odpočívá,
                                každopádně je to podle záznamu SPS největší a jediná elektrojachta v Česku i na Slovensku a ještě jedna třešínka pro čodiše a bacila - akční rádius lodě (té velké) je při využití kapacity generátoru na palubě přes 200km,dobrý,ne?

                                  Čodiš - Profil | St 13.8.2014 10:32:01

                                  Bacil-BA >> Aha tak tu jsem viděl to není tak velký abych to nazýval velká lod to je prostě jen lod :-)) Ale třeba nám to bydlík upřesní a opravdu někde jezdí s velkou lodí co víš

                                    Bacil-BA - Profil | St 13.8.2014 9:16:25

                                    Čodiš >> bydlík - ® St 6.8.2014 10:02:48 ;-)

                                      Čodiš - Profil | St 13.8.2014 7:26:19

                                      bydlík >> S jakou jezdíš velkou lodí a kde?

                                        bydlík - Profil | Út 12.8.2014 7:32:19

                                        poděkování - děkuji všem kolegům na vodě,kteří při nočním lovu mají osvětlené své lodičky,jednak to vyplývá ze zákona a hlavně je moc fajn,když při řízení velké lodě vidím světýlko na vodě,rád se pak bezpečně vyhnu kolegovi třeba na menším plavidle tak,abych ho nijak neohrozil...