Co robit proti tyraniu kaprov v hypermarketu?

Pri jednej navsteve hypermarketu Tesco v Kosiciach som nevydrzal ten hrozny pohlad na zubozene kapre v priehladnom predajnom akvariu na oddeleni ryb a pisomne som podal staznost na prislusnom oddeleni,ze ti zivi chudaci,ktori boli neskutocne zapliesneni,chybali im plutvy,mali opadane kusy mase na tvarovej casti papule,bolo im vidno kosti!!!,nevyhovuju urcite akejkolvek norme na predaj.Ich odpoved sice bola ospravedlnujuca,ze sa to nebude opakovat,ale chyba lavky,bol som tam znovu a hadajte,co som uvidel?
Autor diskuse: rybopet - Profil , 18.2.2004 kaprařina - ostatní
52 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NJirka - Profil | Pá 27.2.2004 17:54:46

Ahoj, hele kdo by se chtěl do těch petic proti hypermáketu(m) pustit a mel by nejaky napad jak na to at mi napise na email(staci kliknout na moje jmeno)!! Cau a piste. J.

    NBoBo - Profil | St 25.2.2004 21:57:03

    Problémy jsou prostě všude a najednou je nevyřešíme. Momentálně je řeč o Tescu. Ty petice by nebyly marné, sakra vždyť nás je!

      NMário | St 25.2.2004 15:31:16

      JiriH© > to prešívanie rybiek ohladom na humánnost a etiku lovu je tiež jedna kategória na dlhú rozpravu ale hrozne ma štve ked sa niekto ohána ako športovo lovil sumcov v španielsku a poprešívaných a oháčkovaných kapríkov (2-3kg) tahal za sebou na člne -to jednoducho nepochopím. Kde je tá humánnosť a etika?

        NRobert - Profil | St 25.2.2004 8:05:53

        JiriH: Na to je jeden lék - prodejci nebudou prodávat prošívací jehly. Stačí je stáhnout z pultu a není třeba tu plkat.

          NJiriH - Profil | St 25.2.2004 0:49:26

          BoBo, Mário: Samozřejmě že v celku máte pravdu. Ale stále mi nejde dohromady, když vadí zacházení s kapry v marketech a přitom se prošívají rybky, kterým se po nahození stáhne kůže ze hřbetu k hlavě a nakonec se ta chycená podměrečná štička se sešitými vnitřnosti slavně pustí... Když netrápit živé tvory, tak tedy všechny!

            NMyš | Út 24.2.2004 11:51:10

            Někde na začátku diskuze byl odkaz na OHZ - přečetl jsem si článek o bojkotu (stánkového) prodeje kaprů a napsal několik poznámek - viz níže, uvidíme jestli a jak zareagují.



            Vážení,

            Upravte si laskavě popis k fotografii č. 8 s popisem "nepřípustné: uhynulý kapr mezi živými" v článku "BOJKOT PRODEJE KAPRŮ - připojte se také VY".
            Na tomto obrázku není vyfotografován kapr, ale LÍN OBECNÝ. Pokud tyto fotografie veřejně prezentujete, měly by mít správný, nikoliv zavádějící, popis. Chápu, že ne všichni zákazníci mají dostatečný přehled a každé rybě nabízené v obchodě říkají jednoduše KAPR, bylo by však nanejvýš vhodné uvádět pravdivé informace.

            K článku:
            Myslím si, že je smysluplnější vést podobnou kampaň proti velkým obchodním řetězcům, protože tyto živé ryby nabízejí po celý rok a uchovávají je často v daleko horších podmínkách a po delší dobu než příležitostní "vánoční" prodejci, kteří ryby během několika dnů rozprodají a v poměru k supermarketům tvoří rozhodně menší podíl v případě nákupu/prodeje živých ryb. Jiný případ je zabíjení a porcování ryb, ale na druhé straně v supermarketech chlazená(!) ryba, která před dvěma dny uhynula v akváriu a které z břicha vylézají žebra, je na mnohem horší kvalitativní úrovni. Ovšem za "akční" cenu, takže se stejně nakonec prodá. Trvanlivost a kvalita podobných výrobků je v obchodních retězcích na pováženou všeobecně. Několikrát jsem již také viděl jak prodavačky záměrně zamíchají zkažený, evidentně zelený salám, mezi čerstvý. Však on se prodá - je to přece v AKCI!!! To už je ale o něčem jiném...
            Možná, že kdyby Vaše organizace příležitostně poukázala také na tuto skutečnost, neměly by markety možnost tak nedůstojně zacházet s živými tvory a časem by začaly prodávat pouze ryby mražené.

            S pozdravem a přáním hezkého dne

            Michal Faja

              NMiloš_diakritický | Út 24.2.2004 10:50:36

              Maďarská nebo slovenská - obě stojí za hřích. A urážet se netreba, páč jsem to myslel zcela opačně, vy trulové! :-)))))) Nějakej pátek jsem pobyl na Slovensku v Žilině a dodnes vzpomínám. :-))))

                NMário | Út 24.2.2004 10:46:13

                Miloš_diakritický > 1/to je fakt maďarská kuchyňa - a hooodne som urazený!!!
                2/ked tu rybu kúpiš hypermarket sa len poteší a objedná dalšiu - skôr navrhujem bojkot.

                JiriH > ja verím že tak ako s dá ovplivnit správanie sa rybárov k rybe tak by sa mohlo niečo spraviť aj tým hypermarketom. Myslím že ked sa chce všetko sa dá.

                Skôr by som ale uvažoval o neakej petícii a poslat to rovno na ministerstvo. Teraz prebiehaju schôdze na rybárskych organizáciách ked by sa to tam spomenulo a urobila mini podpisová akcia myslím že kopec rybárov by sa tak mohlo vyjadriť za dobrú vec.
                Taktiež ma tie akvárka už dlhú dobu serú a daleko sa im vyhýbam (ospravedlnujem sa za výraz ale doonale vystihuje sytuáciu).

                  NBoBo - Profil | Út 24.2.2004 10:24:28

                  Miloš_diakritický©
                  To je maďarská kuchyně..... :-)

                    NMiloš_diakritický | Út 24.2.2004 8:46:46

                    rybopet:
                    Hele, přestaň mě provokovat se slovenskou kuchyní, jo ??

                      NBoBo - Profil | Út 24.2.2004 7:53:39

                      to JiriHC:
                      Zajímalo by mne, kde bereš tu jistotu, že jsme všichni pouze tupými přihlížejícími, možná by se to chtělo zeptat, ale to by k tomu musela být osobní odvaha....
                      Pokud to celé máš sám pro sebe vyřešené tak jak píšeš, je mi Tě líto, kvality člověka se poznají i podle vztahu ke VŠEM zvířatům, ne jen k těm, které má v revíru.
                      P.S. Měřím takřka 1,9m :-)

                        NJiriH - Profil | Út 24.2.2004 0:34:57

                        Pánové, někteří s prominutím "kňučíte " nad kapry v marketu, ale nechtěli by jste se radši zaobírat tím, jak někteří rybáři zacházejí s rybou? Chcete ovlivnit neovlivnitelné, raději ovlivněte ovlivnitelné. Ale to by k tomu musela být osobní odvaha, když to čuně rybářský je o hlavu větší.

                          NBoBo - Profil | Po 23.2.2004 21:31:44

                          Každopádně, když budu mít chuť na rybu, tak si ji raději chytím a sním (po nějaké tepelné úpravě:-). Pro ty kterým se to zdá příliš neetické - Vy si ji kupte v TESCU - to je mnohem etičtější.....

                            Nrybopet - Profil | Po 23.2.2004 19:52:36

                            Milos diakr.-pozyvam Ta na halaszle,ktore robim udajne velmi dobré.

                              NMichalR | Po 23.2.2004 13:51:19

                              PTR: add 1, Docela jsi me pobavil.
                              Slavek: To, že tu rybu koupíš, je naprostá blbost. Nahradí ji vagón dalších.
                              Jako systémové řešení vidím snad jen bojkot obdobný jako kausa Lidl a pokácené stromy.

                                NMiloš_diakritický | Po 23.2.2004 13:48:46

                                Řešíte neřešitelné. V každým TESCO je to stejné, a tak tomu i bude. PTR si dělá z úst trhací kalendář, protože pokud si chce vydělat, tak do řetězců dodávat bude a tím to hasne. Robiť se dá pouze jediné - si ty kapry kupte a zabijte a sežerte.

                                  Ncarrot - Profil | Po 23.2.2004 12:55:22

                                  jestli to urobil dovozce nebo prodejce je uplne jedno, protoze prodejce takovou rybu (zbozi) nesmi prijmout

                                    NRasto | Po 23.2.2004 12:48:07

                                    rybopet>nejden raz som napisal v jednom BA carrefoure staznost na zubozene polo a skapate ryby.Zatial sa mi nikto neozval.Ono keby do toho ludia videli zistili by ze tie namrazene ryby na pultoch su tie,ktore v akvarku pomaly skapinaju.Horsie je ze s tym asi naozaj z nas nikto nic moc nespravi.Mozno tak zverejnit to niekde v mediach.Hmm.Ale to uz by asi bolo zase o dokazovani kto to urobil.Dovozca alebo predajca?

                                      NBoBo - Profil | Po 23.2.2004 0:23:51

                                      Co takhle nějaká petice? Dát dohromady nějaké archy, každý v místě bydliště a pak to složit dohromady. Byl jsem v Tescu v Karlových Varech a nejsou to jen kapři, ale i Líni, sumečci....

                                        NXAXAP - Profil | Ne 22.2.2004 13:38:20

                                        pekne kecy, ale se znatelnym vytrzenim z reality a brane z uhlu pohledu, jaky se komu zrovna hodi. Uz to prostouch Jirka Horky a tak si dovolim jen komentar k prispevku "hrdiny" PTR. Nikdo nikoho nenuti, aby nekomu dodaval. Ale pro jakehokoliv podnikatele je kontrakt s retezci velmi zajimavy, takze prestane-li dodavat jeden, protoze se mu nelibi prace s jeho zivym masem (nic jineho ryby v marketech nejsou), jeho misto velmi ochotne a dobrovolne zaujme dalsi. A jeste ad trestni oznameni. Oznamovat muze kdokoliv cokoliv, ale pokud se nejedna o vec s vyssi merou spolecenske zavadnosti, dopadne to stejne jako nize uvedeny priklad. Takze nikoliv smysluplny krok, ale "jak lvove bijem o mrize".

                                          Nrybopet - Profil | So 21.2.2004 18:22:06

                                          JiriH-ale skúusme hľadať riešenia

                                            NJiriH - Profil | So 21.2.2004 11:25:50

                                            rybopet: A co dělat proti štičím jícnům sešitých trojhákem? Těch otázek by mohlo být víc a řešení se těžko hledá.

                                              Nwhitefish | So 21.2.2004 11:20:49

                                              rybopet> dovol poznámku pro Pavla.D>
                                              obdivuji každého, kdo je schopen v této věci učinit jakýkoliv smysluplný krok k nápravě věci.
                                              Ale zároveň jsem přesvědčený, že z nás, normálních "pěšáků" dopadnou všichni jako Pavel. D, tzn. s nevalným úspěchem. Je to kruté, můj kluk u těch nádrží v Carefouru brečel a já nevěděl, jak mu vysvětlit, že ti nádherní kapříci a pstruzi, co je celý život obdivujeme u vody, v časopisech, na internetu, jsou tam vedle špaget a plechovek s paštikou proměněni na plovoucí zombie. V Carefouru chodíme už jenom do hraček. Pokud se nemýlím, měla jistá síť prodejen nedávno slušnou medializaci kvůli podezření z vykácení stromů. Do toho se ale musela opřít tuze vlivná osoba! Všechna média se předháněla ve zprávách o nesmyslném kácení stromů. Myslím, že nápad "Na vlastní oči" nebo jak se ty pořady jmenují, není k zahození.

                                                NPavel.D - Profil | So 21.2.2004 10:17:20

                                                Trestní oznámení na Plzeňské Tesco jsem podával letos na vánoce na policii v Plzni Doubravce. Kapři byli odření a pomlácení a navíc v té prosklené kádi tak nacpaní že se nemohli ani pohnout a někteří byli třeba hlavou dolů nebo nahoru a neměli ani prostor aby se mohli srovnat do normální polohy. Před dvěma týdny mi přišla odpověď že věc byla vyšetřena a že se nejednalo ani o trestný čin a ani přestupek. Šetřením na místě bylo prý shledáno že je vše v pořádku. Před rokem jsem si na to samé tehdy stěžoval v Carefouru a tam mi alespoň odpověděli že se omlouvají.

                                                  NMajkl | So 21.2.2004 7:01:53

                                                  Whitefish- moc hezký. "Útočiště sténajících" :-)
                                                  Každopádně, co se týká toho týrání. Vyzabíjel bych slavné ochránce, ať se netrápí, když to nemají v hlavě v pořádku.

                                                    NLadys' | So 21.2.2004 6:57:00

                                                    Bojkotovat supermarkety

                                                      Nxycht - Profil | So 21.2.2004 6:53:59

                                                      whitefish: přesně tak, měl si toho blba poslat do pr...e :-)

                                                        Nrybopet - Profil | Pá 20.2.2004 22:23:05

                                                        kozel-Co to je a kde to je Na vlastni oci?

                                                          Nwhitefish | Pá 20.2.2004 20:35:04

                                                          > je to fakt hardcore, protože před Vánoci si všichni pisálci ze možných i nemožných plátků můžou uběhat nohy za senzacemi kolem prodeje a s tím souvisejícího "týrání" kaprů, kdejaký pobledlý mazel ze země vrahů krocanů (USA) se tady kácí při pohledu na ten "masakr" a to opravdové týrání ryb v supermarketech nechává chladným nejen provozovatele, ale i ty hysterické pupínkáče, co si říkají ochránci přírody a zvířat. Mně jeden takový dredáč při rybolovu oslovil a začal něco o tom, že bych neměl chytat ryby jen tak pro zábavu, že je to týrání. Jsem mírumilovný, ale nejdřív jsem mu vysvětlil jak to s tím rybolovem a poškozením ryby je z mého pohledu a pak jsem jej urychleně odeslal do "útočiště sténajících".

                                                            NPTR - Profil | Pá 20.2.2004 11:04:32

                                                            Dovolil bych si to rozdelit na dvě části :
                                                            1-pokud jako dodavatel bych něco takového viděl, tak již rybu ode mně neuvidí
                                                            2-myslím, že lze podat návrh na trest.stíhání - týrání zvířat

                                                              NJVC - Profil | Pá 20.2.2004 10:30:30

                                                              Slavek: V postate mas pravdu. Jenze duchodci je alespon slusne zabiji. Nikdo jich nedrzi milion ruzne dobitych v akvariu. Ja nemam nic proti tomu, ze se ryby ji. Naopak, ale musi to mit podminky a miru. Kdyz vidim v jakem stavu a jak jsou ty ryby prodavany v hypermarketech tak bych brecel.Pak me vzdy dorazi "radoby" ochranci jak kontroluji jak se zabiji ryby na vanoce ci jestli rybyr neublizuje cervovi kdyz ho napichuje na hacek :-))

                                                                NSlavek - Profil | Pá 20.2.2004 9:54:55

                                                                tak je vy debilove kupte a puste , ono to vyjde na stejno jestli jsou v tescu nebo když je na jaře vysadi naš slavny svaz a sežerou je duchodci

                                                                  NLibor - Profil | Pá 20.2.2004 9:01:27

                                                                  Je to opravdu smutné.Ale je to bohužel dneska trend.Lidi jako opičáci nakupují v hypermarketech,ve velkém,většinou totální shit,protože kvalitní a tudíž trochu dražší věci se tam neprodají,protože špatně placený personál ničemu pořádně nerozumí...Specializovaní obchodnící bojují o přežití a to v většině oborů.Ať žije konzum!!!V podstatě si za to svinstvo s rybama mohou lidi sami.Kdyby je tam nekupovali,určitě by je řetězce přestali nabízet a nastal by opět rozvoj "rybáren",které úplně vymizely.A s těma dětma:zkuste pětiletému klukovi vysvětlit,proč má ta rybička na těle tolik bolínek....?........humus..............

                                                                    NMichal - Profil | Pá 20.2.2004 7:47:39

                                                                    Myslim ze kozel nema vubec spatny napad. Za pokus to urcite stoji..... Otazkou je kdo by se toho ujal?

                                                                      NMarin - Profil | Pá 20.2.2004 7:33:25

                                                                      přemýšlím proč by se v akváriu ty ryby tak poničily, myslím si, že to v takovém stavu musí vozit už do obchodů, nebo v které fázi se to děje?

                                                                        NTomas - Profil | Pá 20.2.2004 1:57:51

                                                                        Jedno je zajímavé, všiml jsem si, že jsou prodejci, kteří prodávájí ryby v dobrém stavu, nepoškozené(těch je méně) a většína ostatních prodává kapry více či méně zubožené. Někdy je to opravdu hnus. Je vidět, že většina s rybami zachází jako s kusem něčeho bezcenného a jen málokdo jako se živými tvory. Bohužel kupujícím je to fuk. Já osobně u toho kdo prodává poškozené ryby nenakupuju už z principu. Kdyby to takhle dělali všichni, měli by teprve důvod se chovat k živým rybám lépe. Vlastně už dlouho kapry nekupuju vůbec. Na vánoce si raději chytím candáta, okouna, nebo štiku. Pochutnám si víc. Občas ale kupuju pstruhy(jen živé ze sádek a nechám si je zabít, pak mám jistotu, že jím čerstvé maso a né napůl zkažené z ledu v supermarketu). Jednou jsem se u Litomyšle stavil pro pstruhy ve Vackově chovu, protože je měl levněji než na sádkách v Litomyšli(oboje mám po cestě, takže mi je jedno, kde se zastavím), ale když jsem viděl, jak s těmi chudáky zacházel, tak už u něj nic nekoupím. Do podběráku nabral spoustu pstruhů, pár mi jich vybral, a pak to přišlo. Zbytek pstruhů, protože byl línej se sehnout a šetrně je vrátit do vody vyklopil z výšky asi 1,5m zpět, přičemž se tak polovina ryb při pádu praštila o betonové okraje žlabu. Zpozorněl jsem a šel se kouknout do žlabu. Spousta pstruhů bylo odřených a visely z nich cáry. Pak se můžeme divit, proč ti vánoční kapři vypadají tak, jak vypadají.

                                                                          Nrybopet - Profil | Čt 19.2.2004 22:41:12

                                                                          Ako sa hovori:Kazda rada draha!Podla mna tie hypermarkety su taky moloch,ze ani Veterinarna sprava ani SOI-ka sa s nimi nebude tahat za prsty a keby aj,tak oni tu nejaku pokutu zaplatia a o mesiac je to znova to iste.Pre nich je dolezity predaj,trzba,obrat a ziadne vylevy ich nezaujimaju/v skutocnosti/.Volal som aj do redakcie dennika,aby urobili nejaky clanok,ziaden vsak nevysiel.Tie chudata,ktore su mimochodom celkom dobrym lakadlom pre deti,ktore este tomu nerozumeju, sa asi zive nepredaju,ale az ked su vypitvane na tom drtenom lade.Skusme este nieco vymysliet!!

                                                                            NXfish5 - Profil | Čt 19.2.2004 21:12:20

                                                                            Já vím je to hrůza!!! Viděl jsem to v Plzni v TESCU. Zkuste se kouknout na www.ohz.cz, něco tam o tom je. Co třeba zkusit o tom napsat článek . . .

                                                                              NTiba - Profil | Čt 19.2.2004 21:05:37

                                                                              V Praze Letňanech jsem to také viděl a docela mne to šokovalo.Jednak ta voda byla docela čistá a tekoucí, ale na druhou stranu ryby, jako gladiátoři po boji, nebo po bitvě u Slavkova.
                                                                              Plíseň,chybějící ploutve, vytrhané kousky masa, prostě děs.Rybář by si to určitě nekoupil a nevím, jsetli vůbec někdo ty ryby kupuje.

                                                                                NEčko - Profil | Čt 19.2.2004 20:40:05

                                                                                Prajem všetkým úchylom ktorým utrpenie rýb robí dobre aby sa povozili autom po Slovenských hypermarketoch TESCO (asi aj Českých), Vo všetkých, kde majú ryby je to rovnaké, obité, zaplesnivete a inak doránané ryby. Je to fakt sila. Nepochopím ako si niekto so zákazníkov môže kúpiť takú rybu a to div sa svet idú na dračku. O čo ochrancovia zvierat, Strana zelených tí nechodia nakupovať? Alebo majú zalepené oči a vidia len čo chcú vidieť.

                                                                                  Nkozel | Čt 19.2.2004 19:39:56

                                                                                  Asi tak. Nebo zkus napsat do Na vlastni oci:) No sory, neni to fakt moc k smichu. Ale rozhodne by to chtelo neco s tim delat. Ja mam z hypermarketu panicky strach:),takze tam nechodim a nevim, jak je to u nas.

                                                                                    Nmirmen - Profil | Čt 19.2.2004 15:04:42

                                                                                    Jeden z důvodů. proč nekupuju ryby v supermarketech.
                                                                                    Chci-li rybu vzít vodě, zabiju ji rychle, po předchozím omráčení. Takhle o život připravená ryba si žila relativně dobře. Prohrála boj, ale není dlouhodobě v sádkách ( čekání na vyčištění), netrpí při převozech přes půl republiky při čekání na pobyt v akvárku, v němž ta, která je prodána jako první má ze všech největší štěstí.

                                                                                      NMichal - Profil | Čt 19.2.2004 14:55:48

                                                                                      Tato vec uz mi vrta hlavou pekne dlouho. Vzdy kdyz to vidim tak mam obrovskou chut omlatit hlavu majitele tesca o ty akvaria, at pochopi jake to je. Mozna ze kdyby se naslo hodne lidi, kteri s tim nesouhlasi, tak by se dalo nejak zakrocit, ale deset nas stacit rozhodne nebude.

                                                                                        NRobert - Profil | Čt 19.2.2004 14:33:06

                                                                                        Nějak mi to nebere. Nedovedu si představit, že je někdo tak silný kaprofág, že si koupí a sní zaplísněnýho kapra.

                                                                                          Nxycht - Profil | Čt 19.2.2004 14:29:36

                                                                                          JVC: To je jasný, protože z nich sou posr..ý :-((

                                                                                            NG. Moolis - Profil | Čt 19.2.2004 13:43:31

                                                                                            Kup si aspoň dva a humánně je palicí zbav jejich utrpení. Pokud možno ty nejzaplisnenejši, nejvice trpící.

                                                                                              NJVC - Profil | Čt 19.2.2004 13:27:58

                                                                                              O vanocich jsem videl v TV jak ochranari trestaji prodavace na stancich, ze ryby spatne zabiji. Pak jsem byl v Brne v Makru a nechapal nic. Hromada ryb v kadi rozbite hlavy odrene apod. Pstruzi dohromady se stikami proste des. Hlavne, ze ekoteroristi maji cas chodit otravovat na stanky. Velkych retezcu si ale nevsimne nikdo :-((

                                                                                                Nxycht - Profil | Čt 19.2.2004 13:20:41

                                                                                                rybopet: :-( To je smutný....postupoval bych jak píše Jiří

                                                                                                  NTerka - Profil | Čt 19.2.2004 13:06:07

                                                                                                  Bohužel v Praze v Letňanech to samé

                                                                                                    NG. Moolis - Profil | Čt 19.2.2004 9:07:27

                                                                                                    Asi kapry.

                                                                                                      NEdgar | Čt 19.2.2004 8:36:21

                                                                                                      Daj podnet na ochranárov a SOI-ku !!

                                                                                                        Njiri - Profil | Čt 19.2.2004 8:30:38

                                                                                                        pet - podej oznámení na Státní veterinární správu, předpokládám že takový úřad vám také po rozdělení zůstal, je členěná dle okresů a podmínky chovu, prodeje, zpracování živ. komodit apod. věci patří jednoznačně do její kompetence. Může samozřejmě i trestat. U nás kontroluje např. prodej vánočních kaprů včetně způsobu jejich zabíjení.