časopis o kaprech

neznáte někdo nějaký časopis výhradně o kaprech?(jméno) DÍK
Autor diskuse: dravec11 - Profil , 3.8.2007 kaprařina - ostatní

Lumír - Profil | Út 20.4.2010 21:59:09

NeBeroun alias Qwert >> NeBeroun alias Qwerty81 - 20.4.2010 21:46:29 >> Těch je přece spousta. Od originality tématu článku, přes jeho zpracování jak obsahové tak stylistické, až po kvalitu a názornost fotografií. Obecně mám nesrovnatelně radši vyloženě "technické" články rozebírající uričté téma - techniku lovu, taktiku nebo třeba koncovou udici než vyprávění z ryb, který v časopisech osobně téměř vždy přeskakuji. Opravdu dobře zpracovaný technický článek, ve kterým autor nahlíží na daný téma s odstupem a umí infomace zobecnit, je samozřejmě těžší na přípravu, ale čtenáři dá zákonitě více než klasické české vyprávění v duchu "přijeli jsme, nakrmili jsme..."
Na druhou stranu ale prokládání technického článku konkrétními situacemi od vody je samozřejmě taky zajímavý a často velmi přínosný.

NeBeroun alias Qwerty81 - Profil | Út 20.4.2010 21:46:29

Lumír >> podle jakých kritérii posuzuješ kvalitu článku?

Lumír - Profil | Út 20.4.2010 21:17:18

TiborK >> Vzhledem k tomu, že kvalitní články většina čtenářů nejen nerozpozná, ale především neocení, je tato cesta logická a na místě vydavatele by se podobně zachoval prakticky každý. Jestli myslíš že ne, nezbývá, než to zkusit na vlastní triko :-)

TiborK - Profil | Út 20.4.2010 21:13:27

Lumír >> ...Preto vydavatelia zvolili jednoduchšiu cestu a namiesto kvalitnými článkami, precpali časopisy reklamou. Takže sa potvrdilo to, čo som tu napísal ako prvý príspevok...
:o)

Jarda Š. - Profil | Út 20.4.2010 21:07:34

U časopisu, který se zabývá jen jednou rybou, je těžké, aby každé číslo bylo nacpáno převratnými novinkami a neomílalo se totéž stále dokola.

Batour - Profil | Út 20.4.2010 21:06:55

jarda 2004 >> spravně škoda že sme ho neměli sebou v it mohlo bejt veseleji...))))

jarda 2004 - Profil | Út 20.4.2010 21:05:21

Rashid 28.93 >> Přeťuk.

Rashid 28.93 - Profil | Út 20.4.2010 21:04:01

jarda 2004 >> odprstí?

jarda 2004 - Profil | Út 20.4.2010 21:02:53

Baťour >> Batour - 20.4.2010 21:00:49 >> Ano Leo je základem každého kpraře v době nebraní ho oprostí od depresí v jeho samotě.

Lumír - Profil | Út 20.4.2010 21:01:26

TiborK >> No, vidíš. Na to nemám, co napsat, protože to potvrzuje to, co jsem tvrdil v předešlým přízpěvku. Čtenářská základna není náročná, stávající obsah časopisů ji uspokojuje. Kdyby ne, museli by se vydavatelé snažit víc.

Ka-vec - Profil | Út 20.4.2010 21:00:53

Kapr.

Batour - Profil | Út 20.4.2010 21:00:49

jarda 2004 >> svatá pravda ale leo je leo

jarda 2004 - Profil | Út 20.4.2010 20:58:42

Baťour >> Batour - 20.4.2010 20:56:55 >> Nebo Batourovic lexikon lásky to je o jednom kaprovy.

Batour - Profil | Út 20.4.2010 20:56:55

dravec11 - >> dobrej časák je LEO určo se ti bude líbit

TiborK - Profil | Út 20.4.2010 20:53:32

Lumír >> Diskutabilné je, či by sa dal, alebo nedal taký časopis udržať, bez precpania reklamou. Samozrejme, že v prvom rade ide o kvalitu článkov. Prvé čísla KAPRa spĺňali tie najvyššie kritéria na kvalitu a rozmanitosť článkov. Žiaľ, úroveň sa nepodarilo udržať. Po čase, keď som sa v jednom čísle dočítal 3x o Merenye...prestal som ho kupovať. A tak to dopadlo s viacmenej všetkými časopismi, ako v SR, tak aj v ČR.

Lumír - Profil | Út 20.4.2010 19:17:51

TiborK >> Nerozumím, co je diskutabilní?
Finanční zdroj a marketing je dnes, pokud vím, základem každého bussinessu. A tím je samozřejmě i vydávání časopisu.
K druhé části Tvého přízpěvku - tedy multiplicitě informací v rybářských periodicích. S určitou odchylkou máš pravdu. Otázkou je ale v této souvislosti to, jestli jsou s obsahovou stránkou časopisu spokojení sami čtenáři- zákazníci. Tedy jestli časopis kupují.
Druhou věcí potom je, jestli se výrazně inovativní a opravdu objevný článek, který je ve srovnání s šedým průměrem opravdu unikátní, setká s tak výjimečnou odezvou od široké základny čtenářů, která by byla adekvátní jeho výjimečnosti... Já říkám, že ani náhodou.

Relativně úzký okruh opravdu zkušených kaprařů ho sice bude kvitovat, nicméně gró čtenářů jeho výjimečnost ani nepostřehne.
Je třeba vycházet z toho, že valná část čtenářské základny jsou kapraři, kteří opravdu očekávají v časopisech donekonečna omílané základy. A nabídka je otázkou poptávky...

V souhrnu tedy podle mě v současných rybářských periodicích najdeš články, které jsou opravdu něčím nové a zaujmou i zkušeného kapraře. Nicméně pokud - hloupě řečeno - nestoupne "náročnost čtenářů", nelze v dohledné době očekávat výraznou změnu.
Tedy pokud budou kapraři chtít číst ten typ článků, které reklamuješ, není žádná síla, která by vydavatele časopisu přiměla ke změně...

Patan - Profil | Út 20.4.2010 19:04:53

Lumír >> kaprarske casaky zacinaji jiz e- formou za free. Pouze evropske jsou za poplatek, treba " trans world motocross" je jak jsem psal nize, je to ale podobne, pouze jiny druh sportu. Jde o to aby se casopisy udrzely a nezanikaly. Jednou se bude vse resit stejne pres intrnet, tak ze kdo driv prijde bude mit driv jmeno, predstih a klientelu. Stejnak jsou casaky porad na jedno brdo, sem tam nejaka novinka

TiborK - Profil | Út 20.4.2010 18:56:40

Lumír >> to je diskutabilné...
Odpovedal som na položenú otázku.
Nik sa nepýtal na otázku marketingu a finančných zdrojov...ak sa nemýlim.
A ešte jedna poznámka - 99% rybárskych článkov opisuje iba to, čo už bolo opísané minimálne 100x..., iba na iných lokalitách, s inými osobami a obsadením a samozrejme iným materiálno-technickým vybavením!

Lumír - Profil | Út 20.4.2010 18:46:03

Patan >> A tohle se týká i amerických kaprařských časopisů? V případě že ano, jsou takové časopisy ryze nekomerčí?

Patan - Profil | Út 20.4.2010 18:40:44

Lumír >> v americe to funguje s casopisama tak, ze tistenou formu maji pouze pro rocni predplatitele a pro trvale prodejce. Pro ostatni nahodne kupce, nebo ti co prosvihli koupi zajimaveho cisla, maji vytvorenou e-formu kde je mozne si ztahnout z internetu jednotlive cisla casopisu za poplatek. Vyhoda je ze jsou casaky zalohovane a kdykoli si je mohu ztahnout, treba i 3 roky po zpatku.

S.Jakubem - Profil | Út 20.4.2010 17:56:37

Šlapeto >> Já vim všude dobře na MRKu nejlípe:-)

Šlapeto - Profil | Út 20.4.2010 17:50:06

S.Jakubem >> ty seš všude...

Lumír - Profil | Út 20.4.2010 17:43:26

TiborK >> Tvořit a vydávat kaprařský časopis v podstatě úplně bez reklamy se pokusil před lety Petr Klásek - jakožto bývalý vydavatel Kaprománie. Po nějaké době mu ale došla chuť dotovat časopis z vlastní kapsy a Kaprománie na dlouhý čas zanikla. Stejný princip se zpočátku snažil zachovávat časopis Kapr, který za sebou měl a má silné ekonomické zázemí. Přesto postupně taky ustoupil z této utopické myšlenky a reklama - ať už v jakékoliv podobě - je na jeho stranách běžně k vidění.
Model fungujícího, pestrého, prosperujícího a zajímavého časopisu zcela bez reklamy prostě nefunguje.
Ale jestli máš volných pár set tisíc, spoustu volného času, napojení na kvalitní dopisovatele píšící z neutuchající touhy učit kapraře novým věcem a hlavně zdravý zápal pro vydávání časopisu o kaprech bez reklamy? Do toho, držím palce.

Mrknato - Profil | Út 20.4.2010 17:39:57

TiborK >> A čo je to taký kapor, no predsa reklama! Čiže časopis čisto o kaproch neexistuje žiaden ni na 10%.....

TiborK - Profil | Út 20.4.2010 17:33:00

Iba o kaproch - neexistuje !
Všetky súčasné časopisy sú maximálne 50% o kaproch, zbytok je reklama !

S.Jakubem - Profil | Út 20.4.2010 17:27:31

Netipa - poslední hrdina MRKu >> Netipa - 20.4.2010 17:26:19 >> To je

Netipa - Profil | Út 20.4.2010 17:26:19

S.Jakubem >> nicméně na stále aktuální téma