NKsk - Profil | So 24.3.2007 20:06:58
ale toto mi přijde trochu nechutný. v krabici nasáčkovaný
Njepice - Profil | So 24.3.2007 20:05:17
Ksk- a co na tom je? to je podobný jako by sis nachytal nějaký rybky na dravce (candáta), zabil bys je a dal je do sáčku třeba s rybím olejem a dal do mrazáku...
NMonaster - Profil | So 24.3.2007 20:04:31
zdar chlapi. já si přisadím ikdyž mimo mísu. měl jsem kdysi zverimex jako vedoucí a taky jako koníčka exoty. ptactvo. jezdil jsem na výstavu do Kladna. tedy na burzu. vyhlášenou. pod veterinárním dozorem. co jsem viděl mi stačilo, prodej na černo dovážených ptáků bez CITES, nevhodné přepravky na andulky. do takový placatý bedýnky jich nacpal kolem 150. když jsem mu říkal že uhynou odvětil to j do německa aza tu cenu se to vyplatí i ty co zbydou. veterinář na upozornění prohlásil že má moc práce. a já musel mít kurz za 25.000 abych mohl mít v krámu andulky a kdejaká slepice( paní doktorko omlouvám se) mi chodilůa s metrem měřit klec jestli má zákonem stanovené míry. jednou mi dokonce počítala rybičky v akvárku.....takže co? pod svícnem tma jen když svícen hodně sívtí a hlavně hřeje (sype)
NKsk - Profil | So 24.3.2007 19:53:32
Me treba hnulo žlučí na BVV toto. Nejakej z.......j polák tam prodával nejaký nadipovaný nebo jaky rybky na lov dravců. Perlíny , karásky naložený v nějaký sračce v igelitovym sáčku. Jediný co ten polák uměl říct že to není na pánvičku. Nechápu jak to může někdo dovolit. Ochranářům vadí takový p......y jako je jedovatý olovo na zátěže a na tohle každej .... Co si o tom myslíte?
NPvl - Profil | So 24.3.2007 18:25:08
EI Duffus : Tak buď rád , že u Tebe to ztracený čas nebyl ! :o))
NFosgen - Profil | So 24.3.2007 18:15:49
Na mě to působí tak že bych si tam nikdy rybu nekoupil!!! Je to jasné týrání zvířat a nechápu jak je možné že jim za to ještě nikdo nedal žádný postih. Za chvíli tam budopu prodávat živá oškubaná kuřata!! Je mi z toho smutno ale ono chování některých rybářů, rozhodlích že si úlovek nechají neni o moc lepší - viz malé vezírky s velkými uzly :(
NOBr - Profil | So 24.3.2007 10:35:50
samotm: kdyby se každej z nás zachoval stejně jako ty, tak bude za chvíli po problému... to je holt takovej náš podivnej národní sport, plná huba keců, jak je všechno špatně, ale nikdo proti tomu nic nedělá, i když může...
NEl Duffus - Profil | So 24.3.2007 10:28:40
PVL- napises to all... takze by to chtelo pouzivat cizi jazyky s rozvahou. A omluvit by jsi se mel tomu, kdo se te nekdy marne pokousel neucit anglicky, byl to ztracenej cas
Nsamotm - Profil | So 24.3.2007 9:15:37
Mně osobně to naopak přijde v Tescu v pohodě. Ale je pravda, že chodím jen na Anděla. A mívají tam krásný štiky a občas candáty. Ale někdy v únoru mi rozčílili v Hypernově v Šestce natolik, že jsem nejdřív vylítnul na prodavače a pak na ředitele hypermarketu. Měli tam totálně pomlácený kapry. Některý měly na skřelích totálně sedřenou kůži. O zaplísnění ani nemluvě. Prostě příšernej pohled! Ředitel na mě koukal jako puk. Dostal mě otázkou: Si myslíte, že je tady mlátíme? Nakonec jsem to doma nevydržel a poslal mail na veterinární správu. A dopadlo to takhle:
Dobrý den,
na základě Vašeho upozornění na chov zraněných kaprů, byla provedena následně kontrola v prodejně Hypernovy Praha 6 - Ruzyně. Při kontrole bylo zjištěno, že kapři jsou přechováváni v jedné nádrži, voda je čistá, vzduchování je zajištěno, ryby nejeví známky nedostatku kyslíku. Většina kaprů jeví známky poranění, některé včetně zaplísnění, mají odchlíplé šupiny, zraněné ploutve a skřele.
Již v průběhu kontroly bylo započato nápravné opatření – nutná porážka zraněných kaprů (v souladu se zákonem č. 246/1992 Sb) a následné čištění a dezinfekce nádrže.
Provozovatel proškolil zaměstnance v přejímce živých ryb a zacházení s nimi. V případě výskytu poranění při příjmu budou ryby odmítnuty, vráceny dodavateli.
Děkujeme za Váš zájem
S pozdravem A. Slabá
MěVS v Praze
NRowen - Profil | Pá 23.3.2007 19:59:45
Před týdnem jsem byl v Tesku a kapříci tam vobouchaný a voplesnivělý ze všech stran. Obyčejný prodavači za to nemůžou, to je jasný, může za to vedení toho podniku. Už protože dodavatel jim zřejmě takové ryby doveze a oni to prodávají. Asi se stejně prodají a ty co nevydrží zabijou a prodají jako půlky nebo něco. Tak je jim vlastně jedno, protože kšeft je kšeft. O chudáky rybičky nejde, je to jen zboží na prodej.
NKuřátko - Profil | Pá 23.3.2007 19:37:08
fofo: chápu a souhlasím s Tebou. Ty pomlácené ryby v Tescu mi strašně vadí. Myslím ale, že s Tím jednotlivci nic neudělají. Ti prodavači berou pár kaček a jsou naštvaní, že za to musejí být v práci a jakákoliv snaha se jim příčí, takže když jim něco řekneš, tak to nebude mít žádný efekt.
S rybami se musí zacházet dobře, ať jsou v rybníce, nebo v akváriu pro maso. Jsou živé! Mají nervovou soustavu! Jakékoliv poranění je bolí! Nebo o tom snad někdo pochybujete?
Ntomsa - Profil | Pá 23.3.2007 19:35:24
Pan Slamáček: Budu konkrétní. Před vánocemi se před markety vyvalí velké nádrže kde se dopustí voda. V noci se navozí ryba v takovém množství, že do deseti minut je na hladině 50cm.pěny. Ryba leží na boku, protože se nemůže díky množství vyrovnat.Prodejci jsou brigádníci jdoucí za vidinou zisku, o majitelích ani nemluvím. Lidé kašlou na vzhled ryby či kulturu prodeje, cena je rozhodující, ikdyž sádky jsou vždy levnější.( na Ostravsku)
fofo: promiň asi jsem to odvedl někam jinam. Na tvou otázku bych odpověděl: ryby nakoupené za nižší cenu a kvalitu, jsou prodávány neuvěřitelně vysoko( Ostrava 75kc/kg, dvoukilové rybky)Zacházení nebudu komentovat. Nikdo asi nechce, aby přitom množství dostal kapr pusu než dostane klackem,ale je to živé,tak trochu rychlosti a přesnosti by neškodilo.
NOBr - Profil | Pá 23.3.2007 18:19:35
fofo: je...
taky se mi nelíbí na jedné straně až "fanatické" šíření pravidel šetrného zacházení s rybami a na straně druhé jsou ty pomlácené rybky v obchodech...
Nfofo - Profil | Pá 23.3.2007 17:57:54
Oslovení "hovado" nepatřilo prodejci,ale jednomu zde na MRKu.Když to čtu zpětně,tak koukám,že jsem to přehnal a omlouvam se tedy za svou zbrklost.
Chtěl bych se ale zeptat,je tu někdo,kdo chápe o co mi jde?
NPvl - Profil | Pá 23.3.2007 17:41:10
El Duffus : Ten kdo nazval tak ví . Ten kdo nenazval, tak se ho to netýká :o§)) Mám se Ti omluvit ??
Nfofo - Profil | Pá 23.3.2007 17:30:45
nejde mi o klinik a podobné věci,jen mi vadí,že se tu na MRKu probírá šetrný zacházení s rybou atd.,ale přitom fůra lidí dokáže projít kolem problému (všeobecně) a ani se to nepokusej nějak řešit a pak na to nadávaj doma.Kdyby se u těch kádí zastavil každej slušnej rybář a upozornil na to,tak se nemusí volat televize,ochránci ani nic podobnýho.Dál mi vadí,že někdo dokáže dělat rozdíl mezi rybou z rybníka a z marketu.Ona i ryba z toho rybníka je v podstatě určená na jídlo a tak nějak nám připadá přirozený chovat se k ní slušně.
A o mě? Já ryby nejím a vezírek s sebou k vodě nenosim
NEl Duffus - Profil | Pá 23.3.2007 17:15:46
Pvl- proc pises- all ???, nejmene polovina lidi tady nikoho dobytkem nenazvala...
NPvl - Profil | Pá 23.3.2007 17:08:54
to all : Nechci se nikoho zastávat a doposud jsem tento problém neřešil . Možná ,že těm co ryby prodávají se to také nemusí libit . Představte ,že ryby prodává jeden z vašich rodičů , nebo dobrý známý !Vadilo by vám to taky ? Domnívám se, že by jste je (dobytkem) nebo nějak podobně nenazvali .
NEl Duffus - Profil | Pá 23.3.2007 17:07:45
Detreux Žába - tak podle tehle teorie by je na prehradach stacilo sbirat rukou
NPan Slamáček - Profil | Pá 23.3.2007 16:58:45
fofo> a co si prdstavujes, ze budou prodejci sebou nosit klinik a budou pouzivat matraci? kdyz uz ale uvadis ze se venujes plavane, tak mi sdel, co delas s ulovky? davas si je do vezirku, abys je pak pustil?
Nfofo - Profil | Pá 23.3.2007 16:46:55
vadí mi jeho pohled na ryby,který jsou určený k prodeji.Podle jeho tvrzení jsou ty ryby určeny k prodeji a k jídlu,takže se s nima muže zacházet jak chce
Pá 23.3.2007 12:21:00
Njepice - Profil | Pá 23.3.2007 16:36:58
Slamák- s tím souhlasí. pokud ale ty kádě slouží jako akvárka tak bych těm doybtkům nakopal :-)
NPan Slamáček - Profil | Pá 23.3.2007 16:32:43
jepice> napsal jsem to ze ryba nabizena v marketech je v podstate dobytek na porazku :-)
Njepice - Profil | Pá 23.3.2007 16:30:01
fofo- můžeš mi říct proč obviňuješ slamáčka že je hovado?? co napsal špatnýho?
Nfofo - Profil | Pá 23.3.2007 16:27:41
co ti na to mam říct...?!
Nfofo - Profil | Pá 23.3.2007 16:21:13
Slamačku,jsi hovado,kdyby ryby uměly mluvit,tak by řvaly jak koně.Jen pro to,že to neuměj,tak se s nima zachází jak s dobytkem
NEl Duffus - Profil | Pá 23.3.2007 16:18:12
Panove, co rikate na tohleto.napsano v Hypernove Chodov -Vazeni zakaznici- Tolstolobik je ryba s velmi lenivym charakterem, ktera pri odpocinku plave brichem vzhuru, neni lekla ani ve spatnem zdravotnim stavu. Vasi rybari
(sorry za hacky a carky, pisu z nemec.notebooku)
NPan Slamáček - Profil | Pá 23.3.2007 16:02:02
vydra...> tyto informace nemam
harpunar> je to ryba urcena k sezrani, ja ji zrat nebudu. prijmam to jako fakt. ze by tim nejak trpeli se mi nezda, ale to by ses jich(ryb) musel zeptat
Nx.y.c.h.t. - Profil | Pá 23.3.2007 15:46:36
No řekl bych, že se situace o dost zlepšila a už nevídám tak zubožený ryby jako dřív - minulej tejden jsem byl v Tescu na Andělu a štiky a amuři byli ve slušný kondici. Tím nechci říct, že se to neděje.
Ale dovolím malou poznámku - pokud je podezření z týrání zvířat, tak kde jsou tzv. "ochránci" přírody? Nebo nechodí nakupovat a nevidí to? Domnívám se, že to vidí, ale serou na to, protože to není mediálně zajímavý jako Temelín a další Bursíkoviny....Tohle je totiž o každodenní práci a ne o flákání.
Nharpunar - Profil | Pá 23.3.2007 15:39:47
Slamáčku,Slamáčku,zrovna ty,estét a zastánce protihrotů a to že tam plavou ryby jako kdyby je lovili ruskou marmyškou(granátem) ti nevadí? To mne docela irituje!!!
Nvydra Lucky - Profil | Pá 23.3.2007 15:39:20
PS Podle jiných příspěvků se domnívám, že máš k Tescu blízko. Souhlasím s poznámkou o pouštění poškozených ryb, to by se jistě dít také nemělo, ale řekni mi, prosím, v jakém stavu přijdou ty ryby na prodejnu. Jsou už tak poškozené od dodavatele ? Já jsem občas zavlečen manželkou na nákupy do marketu a mám dost špatný obrázek. Fakt také, je, že jsem tam viděl i pěkné kousky. Jak je to s dodávkou - přijde rovnou do toho akvárka, nebo mají nějaký "mezisklad" ? Tedy jestli to nejsou tajné vnitropodnikové informace ....
NFipkus - Profil | Pá 23.3.2007 15:31:35
Jednou jsem byl v tescu a stalo se mi to samé - viděl jsem jak se tam dusej pstruzi tak sem zasel za jednou zenskou a asi 20 minut trvalo nez s tim neco udelali ale bylo pozde asi ze 30-ti pstruhů už jich tam bylo jen asi 20 zivejch to me teda dobralo ze to nepoznaj kdyz me je 12 a poznam to
NPan Slamáček - Profil | Pá 23.3.2007 15:29:43
ja nevim, ja je nestuduju, ale cas od casu tam vidim pekne duhaky, stiky, candaty. lidi je kupujou, lidi je chteji. maij pocit ze maji cerstvou rybu, tak at. ze jsou ale orvany? no jsou, ale to i belice ve vezirkach nekterych plavackaru, coz ja vnimam treba jako daleko horsi zlo, protoze pak tyto ryby po skonceni lovu pusti zpet.
Npetr07 - Profil | Pá 23.3.2007 15:23:56
V Makru jsou taky živé a je to ten samý humus.
NBosanac - Profil | Pá 23.3.2007 15:12:35
PanSlamacek: Ostatni - Globus , Makro alespon v Praze prodavaji jen zabite ryby , jen Tesco ma kade s zivima rybama primo v prodejne . Mne prijde ze se to deje jen v Tescu .
Nmacek - Profil | Pá 23.3.2007 14:43:08
slamák> já ti nevím, ale mám pocit že v tescu je to fakt největší humus - vždyť jsi u zdroje, tak se tam někdy porozhlídni. v ostravě je přímé srovnání s bývalým carrefourem, dnes tesco - celej ten market šel o 50 % dolů.
ryby orvaný, pomlácený, bolavý, normální obchodník by tyhle kusy okamžitě vytáznul z akvárka ven, protože mi není jasné kdo by to koupil. a nejsou to jen ryby, největší svinstvo v tescu je ovoce-zelenina...
NPan Slamáček - Profil | Pá 23.3.2007 14:35:33
tomsa> muzes byt konkretni v cem? druha otazka je to jen problem Tesca? me prijde ze vsude je to stejne.
Nraduch - Profil | Pá 23.3.2007 13:01:38
tomsa: počkej až přijedou i s veterinární správou. Připrav si balík/ne bokem ale balík ledu na hlavu:-))/
Ntomsa - Profil | Pá 23.3.2007 12:41:58
Pan Slamáček: Protože prodávám kapry již deset let na vánoce, tak vím jaké podmínky pro prodej platí. Tesco tyto podmínky nesplňuje ani přes rok ani na vánoce. Ty vánoce jsou přímo tragické. Jenomže mně přijde paní s hygieny několikrát za 3.týdny. Na markety kašlou.
Nvydra Lucky - Profil | Pá 23.3.2007 12:26:57
PS Já nejsem proti prodeji ryb !!! Když si ji někdo neumí nebo nemůže chytit, tak ať si ji samosebou koupí. Mě tady vadí to, že ty ryby jsou tak zubožené, potlučené a jen se divím, že si je někdo vůbec koupí. Když je mají v čisté vodě a zacházejí s nimi jak náleží, ať si je klidně prodávají. Ono to bude asi i vina dodavatele, v jakém stavu je přiveze, jenže vystavovat kapra, který má sotva míru, na těle sedřené šupiny, rána, kde je vidět živé maso ... To by bylo fakt lepší, kdyby byl mražený !!!
Nšeptal - Profil | Pá 23.3.2007 12:23:53
PS: Vím. A taky mi to není zrovna po srsti. Ovšem nabízet je takovýmhle způsobem, to je fakt na hovno. Těm rybám ani kšeftu to moc ku prospěchu nebude. Přece si nekoupím něco, co je napůl chcíplý. Tolik mé pocity. Ende - šlus.
NPan Slamáček - Profil | Pá 23.3.2007 12:21:00
septal> a to jako k cemu? vis co se s tou rybou stane beprostredne po jejim vyloveni?
Nšeptal - Profil | Pá 23.3.2007 12:09:58
PS: Jako v akvaristice. Aspoň nějaké místo pro pohyb a předvedení své dokonalé kondice.
NKubajz - Profil | Pá 23.3.2007 12:08:14
Podle mě ryby v marketech už nejsou ryby.Je to jenom živý maso.Jinak by se takhle nikdo chovat nemohl.A divím se,že takový polozdechliny je vůbec někdo ochotnej koupit.
NPan Slamáček - Profil | Pá 23.3.2007 12:06:33
muzete mi panove sdelit jak by se tyto ryby meli tedy prodavat? asi jen mrazene, nebo chlazene, ze? nebo doknce vubec?
NHarši - Profil | Pá 23.3.2007 11:45:15
for Vydra Lucky
Plně s tebou souhlasím. Pokud by se to dalo do televize, tak budou kritizovat i lov na živou rybku.
Nvydra Lucky - Profil | Pá 23.3.2007 11:40:39
Je to skutečně tristní pohled na zubožené, potlučené ryby. Při každé návštěvě Tesca, když jdu kolem těch akvárií, kde plavou malé a potlučené ryby, mám pocit, že je něco špatně ... Na jedné straně můžete přijít o "papíry", když nebudete s rybou zacházet šetrně a na druhé vidíte takovou veřejnou výstavku. Mám také s tímto prodejem špatné skušenosti a nelíbí se mi. Co s tím ? Nemám pocit, že TV by byla řešením, ale může to být jedna z cest. Stále se někde prezentují ochránci všeho druhu, ale ti asi do marketů nakupovat nechodí, nebo jim to nestojí za to. Zviditelní se, až bude zase debata, jak zakázat chytání na živou rybku ... ?
NMoravák - Profil | Pá 23.3.2007 11:16:52
Na jednu stranu mám podobnou zkušenost jak je popsáno níže, ale byl jsem mile překvapen když jsem minulý týden v Tescu Anděl viděl hezké candáty. Měli dost místa a těšili se dobrému zdraví bez nějakých oděrek. Na druhou stranu tam měli i líny, ale byli to takoví malí prckové, že jsem se divil, co na tom chcou prodávat. Ať je to tak či onak, sladkovodní rybu bych si tam nekoupil.
NŠolcik - Profil | Pá 23.3.2007 9:56:29
harpunar-Máš pravdu,jediný řešení účinný je televize.Ty pomlácený ryby tam jsou k vidění každej den.S tím by měli něco dělat ochranáři.Je to smutný!
NStanley 87 - Profil | Pá 23.3.2007 8:55:29
nejen ze tam jsou podminky kdy je ryba vystrasovana a brzo lekne,ale kdyz jsem tam videl v tech kadich maly cca 15-20 cm perlinky a s nima stejne velky karasky a stiky ktere mely maximalne 30 cm tak mi bylo uplne uzko.navic kazda ryba je tak neuveritelne pomlacena,ze by pro ni byla nejlepsi rychla smrt bez trapeni
Nharpunar - Profil | Pá 23.3.2007 8:51:24
Když vidím ty pomlácené vystresované ryby v marketech,je mi s toho na blití. V tvém konkrétním případě možná nebylo od věci zavolat na kteroukoliv TV ať udělají reportáž.To na šmejdy s marketů platí nejvíce.Podobně jako s pistáciovým masem.