- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Diskuse k článku: Spojky rybářských prutů
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit všechny zápisy.
1x v oblíbených a 1x v ignorovaných.
13 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.
NSven - Profil | Čt 27.9.2012 13:53:33
Drozďák >> ano, v tom ti dávám za pravdu. V článku pro laickou veřejnost, nebylo info o lícování spojky šmirglem, právě trefou.
Jak už jsem kdysi napsal: nikomu nic nedlužím a po nikom nic nechci a proto to napíšu tak, jak si to myslím.
Co se týka feedru, tak mě osobně chybí na MRKu Osprey. Neznám ho bohužel osobně ale z jeho článků a dvou DVD které mám tu čest vlastnit je zřejmé, že je to opravdový Pan Rybář a jeho nejhlavnějším rybářským náčiním je mozek.
Jeho články jsou nadupané selskou filozofií, poznáním z letité praxe, zdravou skepsí a přínosnými radami.
Neznám okolnosti které ho odvály na konkurenční web a popravdě mi do toho ani nic není ale zatím se nenašel nikdo, kdo by byl schopný tu vysoko nasazenou laťku atakovat.
Jistě tu takoví jsou ale ve strachu o svou pozici v ligovém žebříčku, nejsou ochotni se o svoje pracně nabyté know how podělit.
Vyjímkou je samozřejmě MM, o kterém podle mého názoru, platí to samé co o Ospreyovi. A to bez nějakého pochlebování. Kvalita jeho videí a článku je nezpochybnitelná a konečně i jeho výsledky v závodní činnosti hovoří zcela jasně.
Ale tím výčet končí.
Když jsem před lety začal laškovat s feedrem a neměl o nějakém MRKU tušení, zakoupil jsem si
tři knihy o feedru od Milana Tychlera.
Snad protože jsem už měl něco odchytáno, nedaly mi ty knihy zhola nic. Prostě nic.
Rozdal jsem je dětem z ryb. kroužku.
Tím ovšem netvrdím, že pro někoho nemohly být přínosem.
A co tím chtěl básník říci ?
Přesto ho respektuju a co se týká feedru, určitě má díky svým letitým zkušenostem z běžného i závodního lovu co říci a to i mně.
Proto je dobře, že alespoň tu hozenou rukavici sebral.
Kritizovat je snadné ale napsat nějaký smysluplný článek už méně. Osobně bych si to netroufl, protože vím, že na to nemám. Každý článek by vyzněl jako manuál k obsluze pračky nebo obecní vyhláška... :-)
Jak už jsem kdysi napsal: nikomu nic nedlužím a po nikom nic nechci a proto to napíšu tak, jak si to myslím.
Co se týka feedru, tak mě osobně chybí na MRKu Osprey. Neznám ho bohužel osobně ale z jeho článků a dvou DVD které mám tu čest vlastnit je zřejmé, že je to opravdový Pan Rybář a jeho nejhlavnějším rybářským náčiním je mozek.
Jeho články jsou nadupané selskou filozofií, poznáním z letité praxe, zdravou skepsí a přínosnými radami.
Neznám okolnosti které ho odvály na konkurenční web a popravdě mi do toho ani nic není ale zatím se nenašel nikdo, kdo by byl schopný tu vysoko nasazenou laťku atakovat.
Jistě tu takoví jsou ale ve strachu o svou pozici v ligovém žebříčku, nejsou ochotni se o svoje pracně nabyté know how podělit.
Vyjímkou je samozřejmě MM, o kterém podle mého názoru, platí to samé co o Ospreyovi. A to bez nějakého pochlebování. Kvalita jeho videí a článku je nezpochybnitelná a konečně i jeho výsledky v závodní činnosti hovoří zcela jasně.
Ale tím výčet končí.
Když jsem před lety začal laškovat s feedrem a neměl o nějakém MRKU tušení, zakoupil jsem si
tři knihy o feedru od Milana Tychlera.
Snad protože jsem už měl něco odchytáno, nedaly mi ty knihy zhola nic. Prostě nic.
Rozdal jsem je dětem z ryb. kroužku.
Tím ovšem netvrdím, že pro někoho nemohly být přínosem.
A co tím chtěl básník říci ?
Přesto ho respektuju a co se týká feedru, určitě má díky svým letitým zkušenostem z běžného i závodního lovu co říci a to i mně.
Proto je dobře, že alespoň tu hozenou rukavici sebral.
Kritizovat je snadné ale napsat nějaký smysluplný článek už méně. Osobně bych si to netroufl, protože vím, že na to nemám. Každý článek by vyzněl jako manuál k obsluze pračky nebo obecní vyhláška... :-)
Nosprey - Profil | Pá 28.9.2012 21:15:49
Sven >> Ospreye zavála ke konkurenci shoda okolností. Nechová žádnou zášť vůči MRKu, necítí se poškozen, uražen ani odstrčen. Dnes se tu bohužel pohybuje jen občas a neviděn, aby nezavdal příčiny k obvinění ze střetu zájmů.
Do téhle diskuze zabrousil zcela náhodou.
Je potěšen, že se tu na něj nezapomnělo a snaží se existovat tak, aby se o něm mohli lidé takto pozitivně vyjadřovat i za pár let, lhostejno, zda na MRKu nebo jinde.
Pokud někdy bude zbaven svých současných závazků, je možné, že se vrátí. Teď to prostě nejde.
Reagovat není třeba, kdoví, kdy se tu zase objevím.
A jinak děkuju.
Do téhle diskuze zabrousil zcela náhodou.
Je potěšen, že se tu na něj nezapomnělo a snaží se existovat tak, aby se o něm mohli lidé takto pozitivně vyjadřovat i za pár let, lhostejno, zda na MRKu nebo jinde.
Pokud někdy bude zbaven svých současných závazků, je možné, že se vrátí. Teď to prostě nejde.
Reagovat není třeba, kdoví, kdy se tu zase objevím.
A jinak děkuju.
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 13:05:43
jurasoft >> datum registrace něco znamená?
Na ten zkratkovitý pohled nicku Woohoo jsem nechtěl původně vůbec reagovat, pánč tam cítím silně omezený prostor pro chápání složitějších myšlenek a textu.
Napíšu jen toto: když se bude např. mudrc Tychler držet svojí přívlače a nebude se montovat do kolíkových spojek nebo nedejbože muškařiny (i to už tu bylo), pak notně ubyde příspěvků. Švec by se měl držet svého kopyta...
Na ten zkratkovitý pohled nicku Woohoo jsem nechtěl původně vůbec reagovat, pánč tam cítím silně omezený prostor pro chápání složitějších myšlenek a textu.
Napíšu jen toto: když se bude např. mudrc Tychler držet svojí přívlače a nebude se montovat do kolíkových spojek nebo nedejbože muškařiny (i to už tu bylo), pak notně ubyde příspěvků. Švec by se měl držet svého kopyta...
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:24:43
Bohužel musím souhlasit s některými příspěvky níže.
Kromě výčtu druhů spojek, kterým jistě valná většina rybářů vládne a není to nic nového článek vůbec nic nepřináší.
Navíc zde prezentuje některá dogmata, která zkrátka v praxi neplatí.
Osobně neznám nic lepšího než je trnová spojka, narušení akce prutu je holý nesmysl.
K tomu by se mnohem relevantněji vyjádřil nějaký stavěč prutů, než člověk nemající o problematice ani páru.
S grafitem souhlas, spojku lze ošetřit i čistým parafínem, podotýkám že je potřeba jeho zbytky také hned otřít hadříkem. A je to spíše nouzové řešení.
Dle několika reakcí níže je zcela zřejmé, že je i zde na MRKu dost rybářů, kteří mají o problematice lepší přehled než sám autor.
Ale což, hlavně že se p. Tychler opět připomněl.
Kromě výčtu druhů spojek, kterým jistě valná většina rybářů vládne a není to nic nového článek vůbec nic nepřináší.
Navíc zde prezentuje některá dogmata, která zkrátka v praxi neplatí.
Osobně neznám nic lepšího než je trnová spojka, narušení akce prutu je holý nesmysl.
K tomu by se mnohem relevantněji vyjádřil nějaký stavěč prutů, než člověk nemající o problematice ani páru.
S grafitem souhlas, spojku lze ošetřit i čistým parafínem, podotýkám že je potřeba jeho zbytky také hned otřít hadříkem. A je to spíše nouzové řešení.
Dle několika reakcí níže je zcela zřejmé, že je i zde na MRKu dost rybářů, kteří mají o problematice lepší přehled než sám autor.
Ale což, hlavně že se p. Tychler opět připomněl.
NBosanac - Profil | Po 1.10.2012 17:20:28
Martin M. >> 2X tolik clanku znamena pravdepodobne 2X vetsi moznost ubytku kvality .
Mam pocit ze tento "clanek" byl napsan na objednavku aby se naplnila kvota . Taky mne dostala ta "rada" s brousenim . Vyjadreno znamkou , na pomezi ctyrky a petky .
Mam pocit ze tento "clanek" byl napsan na objednavku aby se naplnila kvota . Taky mne dostala ta "rada" s brousenim . Vyjadreno znamkou , na pomezi ctyrky a petky .
NRoyale with Cheese 31,95 - Profil | Ne 30.9.2012 11:32:18
Po přečtení článku mi nedá abych nereagoval.
1. Konstrukce prutů pokročila, přesto dál platí, že nejlepší spojka je žádná spojka ( důkaz: jednodílné big-game pruty).
2. Konstrukce prutů pokročila, přesto je teleskop stále to nejhorší řešení ( důkaz: muškařské pruty ).
Ergo : není jedno, kolik spojek má prut a jaké spojky používáte
3. Ve věčné diskuzi zda mazat nebo nemazat tahají momentálně za delší konec mazači ( důkaz: doporučení výrobců). Je ovšem třeba dodržet určité zásady, tj. mazat tence, čistě, a používat buď k tomu přímo určené pasty, parafíny ( Orvis) nebo čistý parafín bez změkčovadel.
4. Causa zabroušení spojek: tak k tomuto jsem tedy fakt nikdy nemusel sáhnou ( díky Bohu) a ani nevím, jestli bych se k tomu odhodlal. Dvakrát jsem se dostal do situace, kdy se prut ve spojce povoloval. Příčinou bylo vždy vyvázání dílu mimo páteř a převázání dílu problém vyřešilo. Pátral bych spíš po příčině problému, než se snažil šmirglem řešit následek.
1. Konstrukce prutů pokročila, přesto dál platí, že nejlepší spojka je žádná spojka ( důkaz: jednodílné big-game pruty).
2. Konstrukce prutů pokročila, přesto je teleskop stále to nejhorší řešení ( důkaz: muškařské pruty ).
Ergo : není jedno, kolik spojek má prut a jaké spojky používáte
3. Ve věčné diskuzi zda mazat nebo nemazat tahají momentálně za delší konec mazači ( důkaz: doporučení výrobců). Je ovšem třeba dodržet určité zásady, tj. mazat tence, čistě, a používat buď k tomu přímo určené pasty, parafíny ( Orvis) nebo čistý parafín bez změkčovadel.
4. Causa zabroušení spojek: tak k tomuto jsem tedy fakt nikdy nemusel sáhnou ( díky Bohu) a ani nevím, jestli bych se k tomu odhodlal. Dvakrát jsem se dostal do situace, kdy se prut ve spojce povoloval. Příčinou bylo vždy vyvázání dílu mimo páteř a převázání dílu problém vyřešilo. Pátral bych spíš po příčině problému, než se snažil šmirglem řešit následek.
Nmipa - Profil | Čt 27.9.2012 19:51:59
celou dobu tady sleduji tu "ohnivou" debatu o tom, co kdo měl či neměl, udělal dobře a nebo ... a čekám jak to dopadne ..... ale tak taktický finiš jsem nečekal .... klobouk dolů pánové, umíte z toho se ctí vybruslit :-))) - moc často se to nevidí ...
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 13:19:44
Woohooo >> ok, děkuji za razítko pod mojí domněnku.
I když jsem ho nepotřeboval, tím méně vyžadoval.
I když jsem ho nepotřeboval, tím méně vyžadoval.
NDrozďák - Profil | Čt 27.9.2012 11:32:27
Anýzový dědek >> ne, takovou zkušenost ani po osmi letech nemám. Kdyby tomu tak bylo, nedělám to. Tam jde především o vyhlazení jemných nerovností, oděrů atd. Věř, že když napíšu něco veřejně, tak proto že to mám vyzkoušené a ověřené.
NMartin M. - Profil | Čt 27.9.2012 11:26:12
Panove, snazime se tu udelat serii clanku o ruznych zpusobech reseni malickosti na rybarskych potrebach (spojky, radice, budou nasledovat sedla atd.), jestli vam to neco prinese nebo ne je silne subjektivni. Spise byste se meli nekteri zamyslet, ze se z vas stavaji stari mrzouti uz ve triceti.
NJarda Š. - Profil | Čt 27.9.2012 10:44:06
tym >> Milan Tychler - >> Když už ses zmínil o možném mírném a velmi opatrném zbroušení spojky, tak by bylo záhodno upozornit, že v žádném případě se nesmí brousit trnová spojka tak, aby šla zasunout až na doraz, to by v krátkém čase vedlo k tomu, že přestane držet. A jak už upozornili kolegové, když spojku je potřeba mazat, tak jedině práškovým grafitem (žádné tuky, vosky nebo kapaliny, na které by se mohla nachytat nečistota).
NFishky - Profil | Čt 27.9.2012 9:57:45
Článek o spojkách, kde ke konci padne "V podstatě příliš nezáleží na typu spojky..."? o čem to bylo nevím, snad o tom, aby si někdo podělal prut brusným papírem jak autor poradil - celkem mazec... Když prut od začátku nesedí, tak ho vrátím a vyberu jiný v rámci záruky a nebudu ho brousit ničím a spojka se maže grafitem a když mám houby co říct ke spojkám a vím o tom prd, tak nepíšu článek. Inu nepotěšil jste mě, ani já vás nepotěším... :-)))
Živě na MRK.cz
Kde to žije - všechna témata
6:25NZákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává (Bleskovka) 4
5:53NEpoxid..kov..dřevo fan klub 693
5:19NDva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku (Bleskovka) 1
4:23NKorda Zig Kit 7
1:01NV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 38
PáNDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 52
PáNZabezpečení člunu proti krádeži 23
PáNFeeder videa - výběr MM 201
PáNVýběr nových prutů a navijáků 20
PáNPENN TIDAL XT Long Cast - Naviják 112
PáNCestovni sea trout prut 51
PáNZraněné, postižené a mrtvé ryby 31
PáNVčelaření a rybolov 901
ČtNE-class 12´ 3,25lb/ Propel A 12´ 3,5lb? 5
ČtNSada Hlásičů 2+1, ráda s výběrem 31
Co je nového - všeobecné
0:06NBleskovka: Zákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
. . . NBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
. . . NBleskovka: Rybáři porušují pravidla. Porybní na Plzeňsku hlídají i z lodě.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
16.5.MO Protivín 10. ročník...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...
NEJLEPŠÍ Z KATALOGU
Doporučujeme e-shop
www.chytil.cz
Firma Chytil byla založena v roce 2000 a od té doby vyrábí nejrůznější návnady a nástrahy pro lov nejen kaprovitých ryb....











