Největší kapři z D5,6,7??

O jakých největších rybách chycených na Pálavských jezerech víte? Já vím o jednom masivním lysci, který bohužel šel do soukromáku :(
Autor diskuse: Vanous - Profil , 5.1.2012 kaprařina - ostatní
8 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NOndřej Macků-Maca se vrací - Profil | Čt 5.1.2012 20:30:56

Martin - Havířov >> Podle mě se stačí jen trošku zamyslet, není to nic složitýho. Ve Francii ryba roste dejme tomu 9 měsíců ročně (v některých oblastech možná i déle), u nás se štěstím 6-7 měsíců. Revíry jsou tam mnohem teplejší, úživnější. Hospodaření je tam úplně někde jinde, než u nás. Kapr se tam nasazuje jednou za několik let, když už vůbec. Potravní konkurence je tam asi tak i milion procent menší než u nás. V drtivý většině případů se chytají vysocí tlustí lysci. Kolik takových ryb se chytá na Pálavě? Metrová ryba tam má většinu roku 17kg, někteří jedinci kolem tření nebo na podzim lehce přes 20.
Aby byla pravděpodobnost, že se tam vyskytuje 30kg ryba, muselo by tam být několik ryb kolem 28kg, poměrně dost kolem 25kg a mraky ryb kolem 20kg. Kde jsou? Vy si nevšímáte že se ty ryby přes 20kg chytají pořád dokola? Že jsou to stejný ryby? Je to pár jedinců kteří se chytají na D5 i na D6. Řeči o tom, že se 30ka drží na 6ce v klidu za ostrovy je hloupost. Prolovuje se to tam agregátem a v mělký vodě ryba nechce být celoročně. O tom, že ryba migruje vratama mezi D5 a D6 ví snad každý. Když tam migruje těch pár ryb kolem 20kg, proč by tam nemigrovali ty 30kg?

Prostě těch argumentů proč tam taková ryba není je moc a argumenty proč by tam být měla člověk co o rybách a revírech něco trochu ví prostě nemá. Že někdo viděl velký ryby ve vratech není argument. Mohli to být tolstolobici, mohli to být i kapři, ale kdo pozná při pohledu na rybu pod hladinu, jestli má 22kg nebo 30kg? Já teda ne a to už jsem 30kg kapra viděl i chytil.
Jediná ryba za poslední roky, která by mohla atakovat těch 30kg je lysec kterého chytil na D7 Standa Navrátil. Věřím tomu, že pokud žije, mohl by se kolem té třicítky motat, aspoň v době před třením. Jinak tomu nevěřím a nikdo mě nepřesvědčí o opaku, dokud se taková ryba nechytí. A ona se nechytí....

Uff...:-)

    NVL.K. - Profil | Čt 5.1.2012 20:22:21

    Vanous - >> tady máš jednoho z jara 2011, 105cm - 23,1 kg plave tam dál, tak třeba ještě povyroste

      NSNOW - Profil | Čt 5.1.2012 21:42:42

      Ondřej Macků-Maca se vrací - 5.1.2012 21:41:51 >> ze by tenthle .... skoda ze tam neni nekde ten nas mytickej retrivr z vranova.

        NCtvrtek - Profil | Čt 5.1.2012 19:52:29

        V roce 2011 byl můj nej na Pálave 22,3kg.Nepustil jsem ho,nejsu blbej!Poctivě jsme ho se sousedama sežraly,kuwa ale byl dobrej ;)

          Nnej.vydra - Profil | Čt 5.1.2012 19:01:16

          Vanous - >> Největšího šupíka co znám vytáhl Radim Hanák na váze 25kg. Fotka je tady na mrku. Neskutečná ryba. Je to dva roky a v pohodě může být na 30 plus. Letos kámoš 22.2 kg. Taky je na mrku. Kde by měla být třicítka když né na Pálavě. Osobně jsem vážil 22,7 a byla to krásná mladá ryba. Jeden problám je takovou rybu dostat na háček a druhý ji z častých vázak dostat ven. Proto tam ty ryby jsou. Pořád nechápu že tady jdou řeči o vydrancované vodě. Stále je to kaprová jednička a dlouho bude. Hodně dala rybám zabrat loňská zima a jarní povodně. Kdo jezdí dolů na řeku tak ví o čem mluvím. Kolik procent D5a6 je prochytáno? Max. 10 procent? Pár lidí na lodích, pár lidí co rysknou vývoz a hromady krmítkářů do sta metrů. Ty ryby tam jsou, jen je chytnout.

            NHermis_s - Profil | Čt 5.1.2012 21:23:11

            A hlavne jste jantari zapomeli....pche!

              Nluke46 - Profil | Čt 5.1.2012 18:11:18

              Tato diskuze měla vyžadovat pouze příspěvky s fotkou :-D :-D !!! Nejde o to v co kdo věří, ale podle toho co kdo viděl. Slyšel jsem o tolika K 20+ ale asi mám špatný zrak proti skvělému sluchu....

                NOndřej Macků-Maca se vrací - Profil | Čt 5.1.2012 18:10:58

                Soulfish >> protože je u nás krátká doba po kterou kapr roste, mušovské ryby mají mizerný genetický fond pro překonání takový hmotnosti a úživnost Mušova už taky není co bývala. Nepřidává tomu ani hospodaření MRS, který sype násaďáky ve velkým a zvyšuje tak už takhle dost velkou potravní konkurenci.

                Otázka. Proč se ve Francii chytají 30kg kapři a u nás ne? Jsou ve Francii blbý a u nás chytrý? Já vidím problém v něčem jiným. Nechytíš rybu tam, kde není...

                  NTOPR - Profil | Čt 5.1.2012 21:51:24

                  jako tenhle?

                    NHermis_s - Profil | Čt 5.1.2012 21:38:14

                    Kocháč >> Jeste funguji minulej rok na jare jsem dostal od znamyho par kulicek a ono to chyta:)

                    Myslis tenhle plakat?

                      Nvectif - Profil | Čt 5.1.2012 21:06:22

                      Ondra-Macků : Já v kapra přes 30kg na Pálavě věřím. To, co píšeš má určitě své opodstatnění, ale i přesto si myslím, že na jednom z těch třech jezer ta třicítka plave. Vrátím se k tomu, co jsi napsal o tom Standově kaprovi. Standa viděl na sedmičce hejno kaprů, ted nevím přesně kolik jich bylo. Ve vodě byl nějaký igelit, kam sumci nakladli jikry. Ti kapři do toho najížděli a zobali je. Pozoroval je z bezprostřední blízkosti. Tenhle příběh jsem si nechal vyprávět několikrát. Byli tam šupináči i lysci. Ti lysci byli větší, prý mezi nimi byl i ten kapr, co chytil. Je to jedno hejno, které jezdí spolu. Sám jsem jednou byl u toho, kdy nám tahle parta najela. Já jsem vytáhl šupíka 21.5kg, Standovi jedna velká ryba spadla a pak měl záběr, jaký jsem ještě neviděl. On tvrdil, že takovou jízdu zažil jednou, když vytáhl Stanleyho. Ta ryba prostě nešla zastavit. Pokud je tam třicítka, bude to určitě lysec, ty šupíci nemají dispozice. Já věřím, že tam plave. Taky musím napsat, že tomu chci věřit :-)

                        NMartin - Havířov - Profil | Čt 5.1.2012 20:02:13

                        na D6 jezdíme už taky nějaký ten pátek a zatím máme s klukama nej kapra 18,5kg. Osobně vím, že tam kolega vytáhl nej kapra cca 23,5kg. Jinak se chytají převážně kapři do 20kg. Chci věřit, že tam nějaký kapr kolem 30kg plave. Zase když se člověk zamyslí nad tím, že se chytá jen z jížní strany, tak jen letmo bych řekl, že rybáři prochytávají cca do 100ha vodní plochy a zbývá přes 900ha vody, která prochytávaná není a asi nikdy nebude. Proto věřím, že právě na druhé, severní straně je dostatek klidových zón, kde se ti největší kapři zdržují a mají tam i dostatek potravy. Jsou tam hnízdiště ptáků a ty ryby tam mají absolutní klid a myslím si, že nemají potřebu jezdit do zmíněných 100ha prochytávané vody, kde je obrazně největší rachot. Věřím, že tam 30-ka plave.

                          Nvundu - Profil | Čt 5.1.2012 19:18:29

                          a věřím že tam jsou větší,to že se přes 30kg nechytl,ještě neznamená,že tam není.......

                            NAleš10 - Profil | Čt 5.1.2012 18:11:12

                            jeden krasavec meho otce

                              NOndřej Macků-Maca se vrací - Profil | Čt 5.1.2012 18:02:10

                              vikicz >> ten člověk je stejně mimo jako ty, protože se nejmenuje Heršpica ale Hašpica. A kdo trochu rozumí rybařině jako takové, tak mu musí být jasné, že kapři výrazně přes 30kg na Pálavě nejsou a nikdy nebudou

                                Nvikicz - Profil | Čt 5.1.2012 17:48:55

                                Vanous - >> jak řekl p.Heršpica.(DH baits)...na jednom DVD--- 30kg+ na 100%, možná že i 1-2ks 40kg,,,myslím že tenhle člověk ví o čem mluví...

                                  Nčeman 29 - Profil | Čt 5.1.2012 17:44:39

                                  Tohle je vubec muj prvni kapr na Musove :) neni to sice zadnej obr ale....

                                    Nkiller1 - Profil | Čt 5.1.2012 21:16:28

                                    že vás to baví hádat se o tom, jestli tam 30kg kapr plave nebo ne, stejně se to asi nedozvíte do tý doby, než ho někdo opravdu chytí:-))

                                      NTOMtrinec - Profil | Čt 5.1.2012 21:14:20

                                      Tady jedna historická. Cca před 16 lety jsme na D 6 tahali kapry vždy na jaře, když táhli do tření kolem ostrova od vrat D5. Všecko to mělo 17-19,5 kg. Na několik ryb jsme neměli šanci. Dle mě tam něco bude. Škoda, že tam zkončil šéfovat Jarda Veselý, bo se dalo dostat i na VIP fleky...někam... a to by jste se divili!!!!!!!!

                                        NPoušťák - Profil | Čt 5.1.2012 21:01:29

                                        metal >> Já to věděl že se někdo čapne..o))))))))))))))..hodin nucených prací za zveřejnění,bo jen hovado si skurví revír..o)))))))))))))))

                                          NPoušťák - Profil | Čt 5.1.2012 20:24:19

                                          Na Mušově a 30-ka?Dávno by ho přes ten ryb.tlak už někdo vytáhl.Za mě ani náhodou.

                                            NMartin - Havířov - Profil | Čt 5.1.2012 20:11:11

                                            barny >> ty určitě, ale přes 20 škopku za den :o)

                                              Npatlal - Profil | Čt 5.1.2012 19:57:12

                                              Čtvrtek >> Ctvrtek - Úchyláku to je jak trtkat s 90 letou bábou ....

                                                Nkritik - Profil | Čt 5.1.2012 19:50:13

                                                Dida >> Jo, budu mu držet palce taky. A jelikož toho třicítky nemusí mraky futrovat tak je jenom otázkou, kdy se nějaká chytne :-)

                                                  NMalda512 - Profil | Čt 5.1.2012 19:49:13

                                                  Každej rok se chytne kolem 5 ryb přes 20kg na jezerách. Spíš záleží zda narazí na masaře kterej bude fotku sušit v albu a nebo na poctivéhorybáře který se s ní pochlubí. Předminulí rok byl uloven lysec 27kg ( fotka byla i rybářství časopisu) a ten byl puštěn zpět. Nejde oto, že by ta ryba tam nebyla ale spíš je problém ji ulovit protože je tam spousty menších do 15kg. A hlavně od té doby co se začalo masivně vyvážet ztratili tyhle ryby tu svou klidovou zonu. Ted je nahání rybáři po celém jezeře a velkej kapr není hloupej. Tyhle ryby se většinou spletou když jsou nepříznivé podmínky( bouřky, obří vlny, dlouhotrvající deště atd.) Protože je na vodě větší klid. Netvrdím , že jsou tam 40ky, ale kolem 30 a něco málo přes 30kg tam ryby jsou na 100%.
                                                  Kolikrát se na malích revírech i třeba jen do 10ha vytáhne mamut kapr, sumec , amur atd...

                                                    Nkritik - Profil | Čt 5.1.2012 19:40:34

                                                    vundu >> Máš pravdu, ten Dida je od těch ryb hóóódně daleko :-D

                                                      Nvundu - Profil | Čt 5.1.2012 19:35:32

                                                      Dida >> no kdyby si byl z okolí,a zajímal se o to,tak toto asi nenapíšeš,alespoň né to,že 30-ky by toho museli mraky nafutrovat....D6 ma 1031ha a chytá se pouze z jednoho břehu cca 2,5km a bez zavážení tak ať mi nikdo netvrdí,že konkrétně na D6 mají kapři málo prostoru pro hledání přirozené potravy..neber si to osobně,ale nesouhlasím s tvým nazorem,dost se o toto téma zajímám a dost o tom vím,už jen díky kamaradovy co je hóóóódně blízko těm velkým rybám.....

                                                        NTom.as2.0.0.0. - Profil | Čt 5.1.2012 19:03:25

                                                        Měl jsem to štěstí být na mušově v době tření a pozorovat kapry u vrat co jsou mezi D5 a D6,takže vím,co jsou tam za ryby a to mi nikdo nevymluví. Netvrdím,že tam plavou 40kg ryby,takovou jsem tam nikdy neviděl a ani neslyšel,že by někdo něco takového chytl,ale ryby atakující hranici 30kg tam jsou určitě,nebude jich tam moc,ale jsou tam. Ikdyby nebyl mušov už tak užívná voda jako kdysi dávno,tak je to úplně jedno,protože co se tam za rok nasype žrádla,to je hrůza,takže ryba má potravy dostatek.A jak už tady někdo řekl,né každý se chlubí svým úlovkem,takže většina lidí nemá ani potuchy,co se tam za rok chytne.

                                                          NKocháč - Profil | Čt 5.1.2012 18:04:54

                                                          vikicz >> nevěřím v kapra 40kg

                                                            NSNOW - Profil | Čt 5.1.2012 17:45:03

                                                            v dnesni dobe velkej problem dostat fotku od kamose :-D :-)))

                                                              NHrdobec - Profil | Čt 5.1.2012 17:00:56

                                                              Vanous - >> řekl bych že masívních lysců,ale i šupináčů šlo do soukromáků bohužel o dost víc :-((