Projekt kanálu napříč ČR stále žije. Sice se nestaví, ale stavební uzávěry trvají

Kategorie: Všeobecné

Česko by mělo vybudovat plavební kanál Dunaj-Odra-Labe. Stát se k tomu zavázal před 15 lety podpisem smlouvy AGN, tedy Evropskou dohodou o vnitrozemských vodních cestách i stvrzením přístupové smlouvy k EU. Průplav by měl vyjít na osm až devět miliard eur. Stát s ním počítá, kdy by měli dělníci začít s pracemi, ale není jasné. Obce, které leží v trase plánované vodní cesty, se tak nemohou rozvíjet.


více na:
http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/izurnal-projekt-kanalu-napric-cr-stale-zije-sice-se-nestavi-ale-stavebni-uzavery-trvaji

mates202, 25.6.2012

Diskuse k bleskovce

karel.datel - Profil | Út 26.6.2012 18:13:29

šumava >> Pravdu diš, hlavním cílem těchto projektů je, aby se někdo opeřil ze státního, potažmo unijního, rozpočtu.

šumava - Profil | Po 25.6.2012 13:51:41

tady ale nejde o to, zda je ekonomické něco takového provozovat, ale jde o to stavět, čerpat evropské peníze, rozdělovat zakázky a nosit domů krabicové víno. Pak ať se to třeba posere.

Paul Delpiaz - Profil | Po 25.6.2012 12:56:18

Jarda Š. >> já bych ty peníze spíš nalil do modernizace a zvětšení kapacity železnic.

Jarda Š. - Profil | Po 25.6.2012 12:42:02

Kanál DOL je v současné době naprostý ekonomický nesmysl. Ekonomicky obhajitelný byl v době, kdy ekonomika byla založena na těžkém průmyslu, kde pro přepravu uhlí, rud, ingotů ap. je vodní doprava ekonomicky i ekologicky nejvýhodnější. ČR by měla jednat na úrovni EU o změně smluv, aby tento projekt byl vypuštěn. (Něco jiného je splavnění Labe do Pardubic, případně Odry do Ostravy či Moravy do Otrokovic, kde by to ještě nějaký smysl mělo.)