Diskuse k článku: Lov amurů pomocí rákosu

Diskuse k článku Lov amurů pomocí rákosu

Autor diskuse: Lukáš Jiroušek - Profil , 29.1.2018

RK - Profil | Čt 1.2.2018 16:20:10

Fishky >> rád odpovím, ale nejdřív mně prozraď, proč se mne na to ptáš a hlavně, na co reaguješ?

Fishky - Profil | Čt 1.2.2018 15:29:10

RK >> kolik amurů jsi prosím tě chytil na silon pod 0,20mm?

RK - Profil | Čt 1.2.2018 14:40:21

jeden3 >> už Šimek psal, že rybu musíme unavit soubojem, aby šla přitáhnout do podběráku.-:)
Já myslím, že tenhle fenomén s vysílením ryby k smrti je práce Mrku.
Tím, že plno mladých rybářů nemá svůj názor, protože nemá čas si ho vytvořit-protože si ho udělá v rychlokurzu zde- , tak ochotně přejímá nesmyslná moudra.
Protože kolik rybářů půjde s přejemnym cajkem za trofejní rybou?
A když ti to šikovně lapne na UL přívlači pěkná štika, tak jí holt budeš zdolávat do ,,uplného vysílení" Nic jiného nezbývá.To bude platit i v jiných rybolovných technikách u jiných ryb.
Tak kde se vzal ten názor na smrtelně dlouhé zdolávání? Si myslím, že někdo prostě v trumfování a hledání protiargumentů vytáhl z rukávu tenhle argument, který se ale hodí na tak velmi zřídké a konkrétní případy, že asi ani není na pořadu dne.....

sharp68 - Profil | Čt 1.2.2018 14:35:05

jeden3 >> Jasný vím co tím myslíš a nejsem proti. Jo candáta se taky ani nesnažim vyndávat ven...tam stačí málo a je po něm...

Knapík - Profil | Čt 1.2.2018 14:16:05

jeden3 >> není třeba si hrát na chytrolína, stačí přemýšlet, píšeš to naprosto správně, dokonce to máš i podložené osobní zkušeností. Přijde mi to podobné, jako s těmi rybáři, kterým to štika bez lanka nikdy neukousla a ani nikdy neukousne.

jeden3 - Profil | Čt 1.2.2018 13:59:09

sharp68 >> clovece -nemyslim,ze je to uplne pravda...treba candat....i kdyz je neberu ani na breh,poustim je primo z vody-uz se mi trikrat stalo,ze po nejake chvili klidne dvacet metru ode me vyplut brichem vzhuru a tuhej :-((( a to jsem ho nikde desrt minut nevodil a ani nesel z nejake velke hloubky.....
pred trem adny na Fishging eend H. davali privlac z kajaku....jemna montaz na cilovou rybu ....tahal ryby..poustel.....po chvili na neho davali zaber z dalyk,kus od jeho lodi plavaly dve ryby mrtve....
samozrejme jsou tam vlivy co o nich pises,to je jasne,ale ze rybu vice vysili souboj 30minut nez 10 o tom asi nemuze byt polemika,tak to proste je,
Neodsuzuji UL sestavy,jen si myslim,ze jina je UL sestava na okouna -myslim tim parametry kmene a navazcu ci snur a jina je UL kdyz jdu jemne na kapra a vim,ze z teto vody mohu dostat i zaber od 8-10kg ryby.....
nechci si hrat na chytrolina,zadny vedec pres ryby nejsem,ale uz jsem videl i chciple tlouste na Laby po dlouhem souboji na UL plavacce.....stalo se to memu kolegovi pod melnickym zamkem...
Ja naprosto drtivou vetsinu ryb ani nefotim a odhackuji ji primo ve vode..proc delat desatou fotku s desetikilovou rybou??? Fotim,jen kdyz je to neco opravdu zajimaveho.
uz jssem se moc rozkecal,podstatne jsem uz rekl :-)

sharp68 - Profil | Čt 1.2.2018 13:04:13

jeden3 >> Jo souhlasím s tebou, že se to objevuje v hodně článcích. Ale roli tam hraje podle mne spousta faktorů...jako teplota vody a obsah kyslíku, zdravotní stav ryby... a samotné manipulování s rybou na břehu, které je podle mne nejdůležitější a mělo by být co nejrychlejší.. vem si co vydrží lososi jasný je to jiná stavba těla atd. ale pořád je to ryba. Občas mi příjde, že je tento názor na "utahání ryby do mrtva" fáma, kterou prostě společnost přijala. Neříkám, že nemůže uhynout, ale pokud je ryba zdravá a ty se k ní chováš ohleduplně, a necháš jí čas na odplutí, tak si myslim, že je to v pohodě. Mě osobně žadný amur nebo carp na UL neuhynul, kdyby to bylo jinak tak bych takhle rozhodně nechytal.

jeden3 - Profil | Čt 1.2.2018 10:22:51

sharp68 >> o rybach jsem toho za desitky let precetl opravdu hodne
autori se v podstate shoduji,ze cim dele trva zdolavani ryby,tim je ryba vice vysilena...neznam presne oznaceni stavu vysilene ryby-ale opravdu se shoduji,ze ji hrozi uhyn
a je jedno,jestli se jedna o metrovou rybu nebo rybu 40cm,vzdy je to jen o pomeru hmotnosti a sily ryby a pouzite montaze a kmenu
takze nejde jen o trofejni ulovky,ale i takovy pulmetrovy amur zaseknuty na tezke vode pri opatrnem zdolavani na UL sestavu muze po takovem souboji zajit,to ze jeste odpluje od brehu neznamena,ze dopluje daleko
nechci kritizovat UL sestavy-ostane,sam tak take chytam,ale nejdu s tim cilene na rybu,kde jiz je tato sestava hranicni. Stava se mi,ze pri vlacce na okouny s UL mi zabere stika-tomu se uplne zhabranit proste neda-ale jit cilene na stiku s UL sestavou by me nenapadlo.
asi takhle to vidim ja

sharp68 - Profil | St 31.1.2018 22:02:08

zdenal 81 >> Proč by to neměla přežít :D ještě se mi nestalo, že by to nějaká nerozdejchala...je pravda, že amuři se pak dýl vzpamatovávaj tak ho chytneš za ocas párkrát s ním zahýbáš aby se mu vehnal kyslík do žaber a je za chvíli pryč...

Rybar - Profil | St 31.1.2018 22:01:11

Ak trstie, pod 0,30 sa neda ist, alebo pletenka, 0.18 min, najma ak je sanca nad 20 kg

zdenal 81 - Profil | St 31.1.2018 21:15:06

tento clanek je pouha prasecina . Lovit umislne na 0.12 při cilove rybe amur a este se chlubyt dobou zdolavani . Ta ryba to nemohla PREZIT

Orion24 - Profil | St 31.1.2018 12:21:08

pekne video...zlepsiť angličtinu (asi by to bolo cesky lepsie)....a vymenit podberak...aspon dlhsiu rucku :-)

RK - Profil | St 31.1.2018 12:18:43

Fishky >> Ok. Jak říkám, píšeš hezky a musím uznat, že tohle je ten případ.
A já s tebou souhlasím. To, co jsi napsal se dá podepsat.
Je jasné, že každej jsme originál a každej to má hozené trochu jinak.
Měj se.....

Fishky - Profil | St 31.1.2018 11:16:52

RK >> píšu to tak, jak to cítím. Nikdy jsem se nehonil za trofejními rybami, nikdy mě to nelákalo a nejspíš i proto ani nemám žádné pochytané. Baví mě rybařina a ke štěstí mi stačí se už jen vyplácnout k vodě a poslouchat to ticho kolem. Jestli se někdo honí za trofejní rybou - dobře, já to zcela chápu, vždyť proč ne? Ale nesedí mi takový to čudlaření, kdy se zjemní výbava, jen aby se pochytalo mrak ryb a pak se chytají mini ryby a abychom si i ty mini ryby i užili, tak potřebujeme mít i UL náčiní, abychom si je vychutnali. K čemu je tohle dobré? Přijde mi to jako gameska na body. Rybolov je lov ryb - ne čudel, které musíme pustit, protože nemají míru, k čemu se tedy specializovat na lov miniryb? Jen protože je menších ryb víc než větších? Dnešní konzumní společnost chce vše rychle a bez námahy, ale ani o tom přece není rybolov. Sednout si a hned tahat - to chce každý a když to nejde, tak chytat aspoň malý candáty, malý okyše, malý amury, malý štiky... je jich víc než těch vělkých a jejich lov je zábava - super gameska. Ale pro ty ryby to až taková sranda není. Ve videu je návod, jak chytat amury, je tam krásně vidět - jak amur přijede k trsu rákosu, popadne list a seškubne ho. Je to pěkně vidět. Takže kdo chce, info si tam může najit. Nicméně chytat je s 0,12 forpasem mi nepřijde jako moc dobrý nápad... Na amury chodím s 0,35 a že by jim to nějak vadilo mi nepřijde, samozřejmě že vždy lepší nevést vlasec sloupcem nebo po hladině, tam je příliš nápadný a u opatrné ryby může vzbuzovat nedůvěru. Že je 0,28 dostačující? No jak se to vezme, dá se to s ním, ale jak už jsem psal, aniž bych chodil cíleně na velké ryby, občas ta větší zabere a pak bohužel její ztráta zamrzí - hodně zamrzí a tomu bych rád předcházel. Největšího amura jsem s obrovskou dávkou štěstí vybral na 0,28 monofil. Nečekal jsem ho, hned po záběru mi vytáhl dobře 70m silonu v tahu a kdyby si nedopatřením hlavu neomotal řasou a poté se nechal přitáhnout až do podběráku jako kus klády, tak by nejspíš ještě teď ujížděl. Měl jsem ryby, které mi vytáhli během chvíli desítky metrů silonu - opravdu desítky a mohl jsem se jen dívat, jak ocasem mlátí o hladinu, někteří u toho skáčí jak delfíni a jiní jen tupou silou klidně upalují. Amur je parádní ryba a jeho lov má kouzlo. Prodírat se houštím, minuty čekat na slunci a nehýbat se u toho, po záběru skákat ze stromu do vody, prodírat se po silonu lekníny ve vodě a smrdět u toho od tlejícího bahna... no u všeho je lepší mít i tu odpovídající výbavu, protože jednou to opravdu může vzít amur s velký "a" ...no a je lepší na něj vzpomínat s fotkou, než s pokřiveným úsměvem. Připraveným štěstí přeje.

TOMÜ - Profil | St 31.1.2018 7:08:22

Obiš >> :-) přesně úplně přesně. Ten pocit dobře znám a šoulačka je top. Taky jsem to zažil konkrétně z hladiny a patří to do dnes mezi mé nej zážitky. Včera jsem už rezignoval. At se daří.

Obiš - Profil | St 31.1.2018 6:38:50

RK >> :)))) Právě pro tohle jsem náš rozhovor chtěl ukončit hned po té,co jsi napsal uživateli TOMU.... V té době už jsem věděl,že tvé myšlenkové pochody jsou o proti mým velmi rozdílné a jeden druhého prostě nepochopíme.

Hm.... popravdě jsem spíše toho názoru,že by sis velkou rybu chytil rád,ale prostě ti to v minulosti nešlo a tak je pro tebe pohodlnější hlásat,že kdo ty větší ryby dokáže úspěšně lovit je chudáček...

Mimochodem.... Nejsme kámoši. Jen pro upřesnění. .)

Už bych tento rozhovor asi dále nerozvíjel. Je to uplně zbytečné se tady hádat. To je pod naši úroveň,né? Teda aspoň pod tu mou... .)

Přidám jednu fotečku amurka ze šoulačky.

Jen teda poslední studijní otázka... Když vidíš hejno amurů na hladině,nahodil bys nástrahu na ... A toho nejmenšího ..... B Na toho největšího ... C Jen tak doprostřed hejna.. ( padni komu padni)

RK - Profil | Út 30.1.2018 22:16:05

Obiš >> obišku, žít pro životní rybu, je trapná asociace na zivot.
Jestli tomu podridiš vše, tak jsi Chudáček. A to myslím jako kámoš a empatickej člověk.

RK - Profil | Út 30.1.2018 22:11:21

Fishky >> víš Richarde, já si kolikrát říkám, ten kluk píše hezky,ale pořád mění styl a názory.
Do té aktuální debaty najednou vypališ sumce na feeder, že rybařina není gameska na body, že je něco zvrácené a že nepouzivaš UL.
Mně připadá, že si nedáš záležet s přečtením stávající diskuze a potom chceš zběsile vyblejt své nitro.
Je to škoda, protože kolikrát píšeš dobře.
Neber to osobně, začínám bejt tvůj fanda, fakt.....

sharp68 - Profil | Út 30.1.2018 19:45:23

Jura L. >> Díky, to jsem rád :) k těm testům, když nevládneš aj nebo nj..tak si na netu najdi doby hájení pro Maďarsko (myslím, že jsem našel i v aj) hodíš to do překladače..a když tam máš název ryby tak na pc nebo v mobilu otevřeš druhou záložku do google obrázky napíšeš název ryby a postupně porovnáš co tam sedí :) Jak říkáš s tou pletenkou nebo spíš silným vlascem, tak nejsem proti, ale jsou tak opatrný, že jak vidí trochu silnější vlasec, tak udělalají oblouk - vlnu a už se nevrátí :D Ale jsou revíry, kde jsem chytal na 0,25 mm a úplně v pohodě to pobrali, chce to zkoušet...:)

Gri3f - Profil | Út 30.1.2018 18:33:27

Dobrý článek i video ;)