Nbowman - Profil | Pá 17.2.2017 10:08:03
Situace s kormoránem si v ničem nezavdá se situací s divokými prasaty:-)))))
Nsindeji3 - Profil | Pá 17.2.2017 9:29:40
marmyš >> Všechno co je přemnožený by se mělo regulovat. Je to přemnožený kvůli lidské činnosti.
Nmarmyš - Profil | Pá 17.2.2017 5:24:05
sindeji3 >> Tu pohádku o rovnováze povyprávěj myši,která ti vleze do auta. I špačkové,norci,vydry,bobři... by si ji rády vyslechli.
Nsindeji3 - Profil | Pá 17.2.2017 0:02:07
Já to nechápu. Proč se tady vede válka mezi ornitology a rybáři? To jsou všichni tak povrchní troubové co chrání jen své zájmy? Já jako rybář mám rád když jsou věci v přírodě v rovnováze. Jestliže člověk může za to, že ta rovnováha je porušena (ničením řek), tak se člověk musí postarat o to, aby jí vytvořil uměle. Jinak to pak už nepůjde spravit ani penězi.
Ncolek - Profil | Čt 16.2.2017 21:45:25
ansa >> pokud necháš vylíhnout novou generaci tak jak se každej rok líhne, tak je to průser, co jsem psal bylo myšleno jako zlatá střední cesta, nikdo bohužel nedovolí mydlit dospělý ptáky přímo na hnízdištích,... tak alespon ty vejce
Nansa - Profil | Čt 16.2.2017 20:22:54
colek >>
nemáš pravdu.jediný pár ktorý unikne Tvojej pozornosti sa za 10 rokov rozmnoží na viac ako 1000 kusový kŕdel. Redukcia populácie určitého druhu živočícha sa najúčinnejšie dosiahne redukciou reprodukcie schopných živočíchov daného druhu.
Tie tri nej.... ,ktoré uvádzaš nemajú nič spoločné so zákonitosťami prírody.
Ncolek - Profil | Čt 16.2.2017 16:35:47
Jedinej možnej způsob jak redukovat je začít likvidovat snůšky.
Nejefektivnější - prostě jen ničíš, pokud možno tak aby nezačli snášet náhradní snůšku
Nejlevnější - nestřílí se, časově nenáročné.
Nejšetrnější způsob vůči přírodě. Nic netrpí.
Kormorán je dlouhověký tvor, plošným ničením snůšky bude za 20 let vidět efekt, ale zároveň zůstane v Evropě reprodukceschopná populace.
NDenny - Profil | Čt 16.2.2017 15:55:01
Džoncek >> Mas svym zpusobem pravdu,ale o to je to prece horsi.Tyhle ptaci likviduji puvodni ryby a to prakticky vsude,pstruhove vody nevyjimaje.To,ze nezerou kapry v Cechach je dane jen tim,ze se tahle ryba opet diky cloveku uz nemnozi prirozene tak,jako tomu bylo kdysi,ale sypou se jich do vody tuny z umelych odchovu.Netusim,kolik jich kormorani porani,ale je zcela evidentni,ze pujdou po rybach,ktere jsou pro ne lepe polykatelne(strasne slovo).I to je vlastne spatne,protoze tim sypanim se zavre s odpustenim huba mnoha lidem,kteri na to nadavaji a tak na argument,ze je vsechno vyzrane,nastupuje laicky protiargument,vzdyt tam jsou kapri.Ziju v soucasnosti v mistech,kde kazdy rok,priletaji obrovska hejna kormoranu,kdyz se tahne k pobrezi trit bila ryba a mohu tva slova jen potvrdit.Presto,ze je zde kapr opravdu silne premnozeny,tak ho kormoran,aspon,co jsem dosud videl,lovi velmi zridka.Je to naprosto vyjimecny ulovek.Pritom zde kapr je prevazne nizky a dlouhy,jako puvodni sazan,takze pro kormorana na uloveni a pozreni v pohode,presto dava prednost salmonidum,dravcum a bile rybe.
NDenny - Profil | Čt 16.2.2017 15:38:24
Vítek >> Nejak jsem nepobral to sazeni stromu na brezich ve vztahu ke kormoranum.To jako aby meli vic odsedavek,ktere se po nekolika jejich navstevach meni v uboha sucha torza,svitici na dalku? :-)
Ne vazne takhle ne.Souhlasim s tim,ze na vine je clovek,to je neoddiskutovatelne,ale biologicke vztahy tim,ze likvidujes zivocicha,ktery je premnozeny v zadnem pripade nenarusis.I ta ochrana musi mit nejake meze a ochranari nesmeji byt zaslepeni.Ale stejne tak musi byt regulovan i ten odstrel,nebo jiny zpusob jejich regulace.Ona ta ryba nenarika a neni videt,tak to moc verejnost nezajima a nepali.Beda,kdyby se kormorani naucili sedat si na domy a nebo nejake pamatky,ktere by svym trusem nicili.To by jsi videl ten fofr,jak by najednou byl povoleny odstrel a udelali by se nejruznejsi vyjimky,jen proto,aby se jim v tom zabranilo a delali by to mozna ti sami ochranari,kteri dodnes kormorana obhajuji.Tim nemyslim konkretni osoby,ale urcita jejich oddeleni na okresech,krajich a ja nevim kde vsude jinde.
NJarin od Velké louže - Profil | Čt 16.2.2017 15:36:05
Pokud v této republice budou mít navrch lidé - rádoby ochránci a bude platná současná legislativa skutečně bude s rybí obsádkou velký problém a to bez rozdílu zda se jedná o sportovní tekoucí vodu či chovné rybníky. Až nastane doba ,kdy tito ochránci ponesou osobní odpovědnost a budou muset vzniklé škody uhradit ze svého, pak určitě změní názor. Prozatím jaksi nikdo z odpovědných funkcionářů nebo zákonodárců neřekl s prominutím na plnou hubu to podstatné. Rybáři vše platí ze svého , dělají ve svém volném čase a to proto aby naši potomci se nemuseli dívat do různých encyklopedií či videí jak kdysi vypadali ryby žijící v této republice.Dnes je období kdy v brzké době budou MO jednat na svých výročních schůzích. Součástí těchto jednání je i statistika kolik kg ryb v té či oné organizaci ulovili.Určitě bude zajímavé srovnání těchto čísel. V těchto reportážích byla zmínka o kormoránech. A co ti další predátoři ? Vydra , volavka. černý čáp, norek, psík mývalovitý a další. Myslím si , že je už nejvyšší čas toto náležitě řešit. Až brzo vyrazí agitátoři různých politických stran tak se jich ptejme zda za náš volební hlas také něco udělají ve prospěch našeho koníčku - rybaření a hlavně pro ochranu dosud zbylých ryb !!!!!
NDenny - Profil | Čt 16.2.2017 15:29:09
Knapík >> Naprosty souhlas.Je cela rada druhu,ktere lide postupnym vybijenim temer vyhubili a to se tyka I ptaku.Mohl bych uvadet dost druhu,ale za vsechny treba sokol stehovavy,ktery byl,mozna jeste je v cervene knize a jen naslednou,tvrdou ochranou a nekde I umelou introdukci se tento dravec vraci zpet do prirody.
NKnapík - Profil | Čt 16.2.2017 14:45:02
Willow >> nebo zneplodnit samce, to by byl taky funkční krok, možná se to díky hormonům v rybách přírodě nakonec podaří.
NWillow - Profil | Čt 16.2.2017 14:15:02
Knapík >> A ještě jedna věc,samice která neodletí nepřitáhne další rok(y) mladé,kdybychom každý rok dokázali redukovat stav o 20-30%, tak by ta hejna řídla a přilétalo by méně a méně kusu.Všichni v této diskusi zapoměli,že se ten kormorán množí 2-3 ks na jednu samici a mládě žije s matkou 2-3 roky.TZN,když je sem nikdo nenaučí létat,tak vlastně žádné škody nevzniknou.Každý zastřelený kormorán zajistí to,že se tady během dalších 2-3 let nebude krmit několikanásobná populace.
NKnapík - Profil | Čt 16.2.2017 14:05:50
zdevac >> já lovec nejsem, takže odlov jde mimo mě, pokud tedy náhodou nebudu mít to štěstí, že nějakého sundám prakem.
NJJanekk - Profil | Čt 16.2.2017 13:47:02
Vítek >> "když je začneme masakrovat, poškodíme biologické vztahy" ... tak to je perla
NDžoncek - Profil | Čt 16.2.2017 13:36:14
Když už tady vedete výpočty, kolik toho kormorán sežere, když je na rybníku XY ryb tak taky počítejte s tím, že tento pták nebude ládovat kapry co jsou pánvičkoví tzn. nad 40cm, už ani s kaprem nad 30 si neporadí. Nedávno tady byl článek jak našli udušeného protože si vzal ani né 40cm candáta. Když jsem šel kolem řeky viděl jsem pouze rozklované jelce, plotice a malé parmy. Na kapra si sotva troufne vydra natož kormorán. Ale ano, je to problém napříč celou republikou, ale začít se musí někde jinde a to na místěch kde mají hnízdiště. Sem se jen lítají ze severu krmit a přečkat zimu. Kdybych postavil do jedné roviny kormorána a pytláka tak pytláci na našich vodách odnesou mnohem víc než kormoráni.....Na druhou stranu si za to povodí a jejich projekty můžou sami. Vše narovnávají, stromy káci, odstraňují rybí úkryty, břehy se dělají do 2m výšky zalité betonem. Je to příroda, dej predátorovi šanci, on ji promění a pokud mu to někdo zjednodušuje, potom nemá proč váhat a může si udělat švédský stůl, protože ty ryby se nemají kam schovat.....A když se podívám na jakých řekách jsou s nimi problémy z 90% jsou to toky, které prošly značnou stavební úpravou, kde mají šanci toho ulovit hodně. Na řekách, kde se moc nezasahovalo do toku jsem je moc neviděl (stará bečva karlovická, senice) protože tam by museli prostě lovit a né jen zobat jako z podnosu.
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 13:33:32
Knapík >> Ano, ale musí k tomu být podmínky. Pokud se bude jednat o ojedinělé akce, tak vytvořeny nebudou. Jen si budete hejna honit z místa na místo a úbytek sice bude, ale ne takový, aby se to projevilo. Ty nepotřebuješ každou zimu redukovat všechny hejna na polovic, ty potřebuješ, aby jich sem tolik vůbec nepřiletělo.
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 13:30:58
JJanekk >> Tak se podívej do paralelní diskuze Kormoran 2017. Třeba pak pochopíš, co mám na mysli.
NVítek - Profil | Čt 16.2.2017 13:18:31
Denny >> Nojo. Jenže tak je to už od pravěku, dokonce z dob kdy se na Zemi ještě neobjevil člověk :-) A zatímco my přepočítáváme finance a váhy, rybožroutům diktuje hlad a pud. S tím nic nenaděláme, a když je začneme masakrovat, poškodíme biologické vztahy.Nejlepší je sázet stromy na březích, ať je tam stín a klid.
NKnapík - Profil | Čt 16.2.2017 13:01:37
zdevac >>
1000 - 5% = 950, z toho - dalších 5% atd atd, takže jakkoli velké hejno se dá pravidelnou prací zredukovat na minimum.
NJJanekk - Profil | Čt 16.2.2017 12:52:01
zdevac >> zádné rady o úpravě vzduchovky jsem nečetl, v téhle diskuzi nejsou. Odstřel rozhodně má pevná pravidla.
N1Mara - Profil | Čt 16.2.2017 12:47:49
zdevac >> Jo, tak tomuhle už rozumím, díky. Souhlasím s tím, co jsi napsal, ano, pokud nezastřelíš najednou všechny a necháš nějaké odletět, ty buď sednou jinam a nebo vyvrhnou a stejně sednou jinam, o té celorepublikové akci jsem taky pomyslel, ale to nepůjde , protože naše zákony a atd. tomu zároveň brání a jak píše hraji, je to prostě na pikaču a nedá se s tím nic dělat. Hold nám rybářům zůstává jen smutný pohled na prázdné řeky :-(( Jsem letos zvědavý, jak velký dopad letošní zima měla na naše řeky ( Labe ) a nedělám si iluze, že do dalších let se to tak nějak srovná , ještě pár takových to zim a můžeme na ryby koukat jen v akváriu :-(
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 12:47:01
JJanekk >> Nesmysly? Myslíš ty rady tady, jak si vytunit vzduchovky nad rámec platných předpisů, aby měly dostatečný výkon? Až ti pak podobná puška prostřelí křoví, skrz které není vidět, ale je za ním stezka, kde jde maminka s kočárkem na procházku, co budeš dělat? Nejsem proti odstřelu, ale musí mít pevná pravidla a nemůže ho dělat každý, jak je tu navrhováno.
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 12:44:02
hraji >> To nebyla myšlenka k realizaci, ale popis jediného možného způsobu, protože když zastřelíš z tisícihlavého hejna pár kusů, tak se zvedne a přemístí se jinam. Samozřejmě vím, že je to v tomto rozsahu u nás nemožné, ale bylo by to jediné efektivní, protože by kormoráni neměli kam přeletět, střelci by byli všude.
NJJanekk - Profil | Čt 16.2.2017 12:42:36
zdevac >> ne, nejsem fanatik. Mě nevadí kormoráni, vadí mi moc kormoránů. Podobně na tom bude drtivá většina rybářů.
Pokud ti tak vadí chytání ryb pro zábavu, tak odevzdej papíry a vystup ze svazu.
K těm pseudolovcům, co se potulují po krajině kvůli penězům... to jsou prostě nesmysly.
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 12:41:14
1Mara >> Jestliže je v nějaké vodě řekněme 1000 kg ryb a naletí tam hejno 5000 kormoránů, potřebují pro sebe dohromady 2500kg ryb. Ty tam nejsou, takže když všichni loví, tak po vylovení všech ryb kormorán odlétá hladov. Něco sežral, ale málo. Místo oblíbeného půl kila jen 100 gramů, jednu pětinu potřebného. Bude tato populace dlouhodobě prosperovat?
No a když jich 2500 zastřelíš, tak ti přiletí stejně, bude jich jen 2500, stejně vyžerou vše, protože potřebují 1250 kg ryb, ale ve vodě jich bylo jen 1000 kg, ale odlétají spokojení a nažraní, v plné síle...
A to nemluvím o tom, že když se ta menší populace nažere skoro do syta a ty tam začneš střílet, tak že to vyvrhne, odletí jinam a tam úplně zbytečně vyloví další 1000 kg ryb. A ty jsi stejně bez ryb, jen máš ne vodě sportu mrtvých a poškozených kusů.
NSerjoža - Profil | Čt 16.2.2017 12:40:58
Tady v republice se to začne řešit,až někde hejno kormoránů při přeletu nad odpočínkovým místem nějakého politika mu posere při opalování manželku.To uvidíte ten rachot.
Nhraji - Profil | Čt 16.2.2017 12:40:29
zdevac >> když on neexistuje jiný způsob, jak naplnit výjimku k odstřelu kormorána, než to provádět způsobem, který je povolený. Myšlenka, že se udělá celorepubliková akce, jen dokládá tvoji neznalost problematiky. Protože sice je výjimka, ale současně platí další zákony a předpisy, ze kterých nikdo výjimku nevyřídil.
Střílet kormorány za peníze je sice nedostatečné, ale alespoň nějaké opatření. Bohužel ho nelze aplikovat všude.
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 12:33:07
JJanekk >> Nezkoušel jsi se nad sebou zamyslet? Nejsi náhodou stejný fanatik, jako oni, jen je předmětem tvého zájmu jiné zvíře? On má u prdele ryby, ty zase ptáky. A kromě toho nevím, že by ornitologové chytali ptáky jen tak pro zábavu. Neznám jediného ornitologa, který by jen tak pro zvoji zábavu a potešení tahal po zemi potravu a pak se radoval nad zraněným a vystresovaným ptákem, jak mu na to skočil.
Ale zpět ke kormoránům - ok, nemám nic proti odstřelu. Ať se celá republika domluví, udělá se předem ohlášený zátah po celém území, dá se o něm lidem předem vědět, upozorní se na rizika včetně označení území, tedy se všemi pravidly, jako mají myslivci, když se pořádá lov, a klidně je všechny sundejte. Do jednoho. Mám kormorány u zadku, já je tu nepotřebuji. Fakt nemám nic proti. Ale opravdu není možné, aby se po krajině potulovali pseudolovci s upravenými vzduchovkami nebo malorážkami a stříleli jen kvůli penězům. To opravdu ne.
N1Mara - Profil | Čt 16.2.2017 12:23:48
zdevac >> No, zajímá mě tahle věta , co jsi napsal :
A jelikož je potřeba ryb na žrádlo větší, než počet ryb, tedy kormoránů je několikrát více, než je voda schopna uživit, nehraje pár tisíc zastřelených kusů roli, naopak to paradoxně může populaci posílit, protože na ostatní zbude více ryb.
O té populaci a její posílení, jak jsi to myslel ? Díky za odpověď.
NJJanekk - Profil | Čt 16.2.2017 12:22:23
zdevac >> naprosto nesouhlasím. Dokonce i pan Vermouzek (předsada české ornitologické společnosti, ochránce kormoránů) ve slabé chvilce prohlásil, že populace kormoránů v evropě je v takovém stavu, že zredukovat by ji mohl pouze masivní odstřel. Souvisí s tím absence přirozené konkurence, stav našich vod, stav mořského pobřeží... Řekl to v televizi, v pořadu který se tuším jmenoval "hádání o přírodě", nebo tak nějak. Samozřejmě skutečně účinný masivní odstřel nehrozí, kormorán dál požívá skryté ochrany v podobě nesmyslné byrokracie a častých zamítavých stanovisek odborníků ohledně jakékoliv redukce stavu.
Také je potřeba pochopit, že "odborníci" a "ornitologové" nejsou ochránci přírody, ale fanatičtí a agresivní ochránci ptáků. Několik jich osobně znám, sám jsem slyšel např. proferora Bejčka prohlásit, že "nějaký ryby jsou mi u prdele!".
Dál je potřeba poznamenat, že současné stavy kormorána nemají s nějakou přírodní rovnováhou nic společného, jde o lidské dílo, kdy ochrana původně ohroženého druhu přerostla během čtyřiceti let v jeho expanzi (populace se za tu dobu znásobila zhruba tisíckrát).
Přirozený "přírodní " pokles stavu v naší zcela nepřírodní a pozměněné krajině nastane, až tu skutečně nebudou mít co žrát. Čekat, že to za nás vyřeší orli nebo rackové je naivní. Že ti taková představa jako rybáři nevadí, je pro mě naprosto nepochopitelné, ale je to tvoje věc...
Ty tvoje osobní narážky nebudu vůbec komentovat.
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 12:17:15
1Mara >> Co konkrétně?
N1Mara - Profil | Čt 16.2.2017 12:07:19
zdevac >> Tohle máš něčím podložený ?
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 11:56:31
JJanekk >> To je ale nesmysl, že to znamená 300 kg ušetřených ryb. Z hlediska pouhé matematiky máš pravdu, ale z hlediska krmení kormoránů ne, to kvůli jejich početní převaze. Pokud někam přiletí hejno mnoha tisíc kusů, tak jich 1000 zastřelíš. Ok. No a co? Stejně to tam vyžerou a pak se zvednou a odletí dál. Dokud tam ryby budou, budou se tam vracet. A jelikož je potřeba ryb na žrádlo větší, než počet ryb, tedy kormoránů je několikrát více, než je voda schopna uživit, nehraje pár tisíc zastřelených kusů roli, naopak to paradoxně může populaci posílit, protože na ostatní zbude více ryb. Naopak, pokud se hejno někde rozežere, ty tam přijdeš, pár jich zastřelíš, ale zbytek vše vyvrhne a odletí jinam, tak jsi způsobil více škody, než užitku, protože pro jejich nakrmení zemře nakonec více ryb, než by bylo potřeba. Takže se asi můžete cítit důležitě, to chápu, dostat střelnou zbraň a jít něco chránit, to je jistě super pocit a ještě u neznalých může budit respekt a obdiv, ale ve skutečnosti je to jen hra nedospělých kluků, kterým někdo půjčil flusbrok, a kteří nakonec způsobují více škody, než užitku.
NDenny - Profil | Čt 16.2.2017 11:30:19
Vítek >> Nemam zadne poznatky o tom,jak to je s kormorany u more,ale vim,jak to vypada u velkych jezer.Ty skody a to ne podle me,ale podle odborniku,to znamena biologu,kteri to monitoruji jsou obrovske.Nejedna se o nekolik sesitek nebo stovek ptaku,ty hejna casto citaji nekolik tisic jedincu,neprehanim,to je soucasna situace napriklad v oblasti Green Bay a pak i bezny clovek si dokaze udelat obrazek o tom,kolik tito ptaci denne dokazi zlikvidovat ryb.
Nemam nic proti temto ptakum,je to vina cloveka,ze to nechal dojit tak daleko,ale kdyz uz se to dostalo do teto faze,je zapotrebi aby opet zasahl clovek.Je prece nesmyslne chranit jeden premnozeny druh na ukor druheho.
NDenny - Profil | Čt 16.2.2017 11:21:13
voz >> O tom vubec nemusis pochybovat,jsem toho svedkem kazdy rok.Podle meho pozorovani dokazi lovit jak na melkych vodach tak na hloubkach a jedine useky,ktere jsou od nich uchranene jsou ty,ktere jsou silne zarostle vodni vegetaci,ktera dosahuje az k hladine.
NVítek - Profil | Čt 16.2.2017 11:11:45
Když pominu pána ze Slovenska, který zde hraje na federativní československou socialistickou notu babišovskou z roku 1969 a radí, co dělat, mám dojem, že se v mnoha případech jedná o pominutí smyslů. Lidé mají své vlády a své zákony, stavějí kde chtějí, mění toky řek a přetvářejí přírodu ke svému prospěchu bez ohledu na ostatní tvory, a když jim překážejí, nebo jim hatí jejich prospěchářské úmysly, tak se nabídnou, že je vystřílejí, anebo přímo začnou ignorovat zákony a stejně si prosadí svou, přesvědčeni o své lidské pravdě.
Odcházím z této hnusné ignorantské debaty a vynechejte mě nadále ze svých ostrostřeleckých zábav. U vody má být klid.
NJJanekk - Profil | Čt 16.2.2017 11:05:39
zdevac >> že jich je o pár stovek méně, což je skvělá zpráva. Pokud ty kroužky znamenají 600 zastřelených kormoránů, tak to znamená ušetřených minimálně 300 kg ryb denně (+ kdovíkolik dalších zabitých nesežraných, poklovaných, vystresovaných...)
Nzdevac - Profil | Čt 16.2.2017 10:38:43
Petr.OVA >> Gratuluji, jste tvrďáci :-) Umíte se trefit do velkého ptáka :-) A kdybys měl zhodnotit reálný dopad na kormorání populaci, tak bys napsal co?
NPetr.OVA - Profil | Čt 16.2.2017 10:20:06 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Vítek >> Myslíš? Tak se podívej na tu fotku. Na získání jednoho každého ornitologického kroužku je třeba 100 - 200 ptáků. A já jsem zatím v naší soutěži na posledním místě! :-( Ale já se zlepším, to ti slibuji!
NWillow - Profil | Čt 16.2.2017 7:50:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
MAXXSKATER >> V Dánsku,Finsku a Švédsku vypsat EU dotaci na odstřel kormorána na hnízdě.Pak by bylo vidět,že to jde,ale to se někomu musí nejdříve chtít,aby to potom šlo.:-)
NMAXXSKATER - Profil | Čt 16.2.2017 5:52:36
Vítek >> Všechno jde, když se chce, ale ten problém by se musel začít řešit na jejich hnízdištích.
NVítek - Profil | Čt 16.2.2017 5:38:45
Nejlíp je kormoránům u moře, ale odtamtud je vyhnali majitelé letovisek a staveb záborem jejich lovišť a hnízdišť.Mně se na kormoránech líbí, jak jsou urputní a drží se svého. Tuhle válku nevyhrajete, pistolníci.
Nvoz - Profil | Čt 16.2.2017 1:05:27
Jen by mě od pana ornitologa zajímalo, jestli kormorán při lovu v přirozených tocích, se spoustou rybích úkrytů, sežere denně taky půl kila, nebo jestli drží hladovku...