Ode dneška platí zákaz dovozu a vývozu vybraných invazních druhů rostlin a živočichů

71 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NM0RGAN - Profil | So 6.8.2016 23:31:16

http://www.rozhlas.cz/plus/dnesniplus/_zprava/utrac​eji-se-zvirata-na-letisti-zbytecne-prekvapi-vas-jak​-velkou-skodu-invazivni-druhy-pusobi--1638996
Pěkný pořad na toto téma, Češi jinak jako obvykle čerpají informace jen z bulváru a ještě do všeho míchají migraci lidí, nic nového :-)

    NKondrakar - Profil | Pá 5.8.2016 22:15:31

    Specialista >> Já ti nevím. Zrovna v zoo bych to nechal. A nějak sem nepostřehnul, jak jsou ošetřený ty slavný kožešinový farmy - norci, psíci mývalovití atd. Těm taky zakážou množit a chovat tyto invazivní druhy?

      NVítek - Profil | Pá 5.8.2016 20:43:21

      Vyhostíme brambory, kukuřici, rajčata, krůty, siveny a duháky? o tabáku a kentucky whiskey mlčme...

        NIchHabe - Profil | Pá 5.8.2016 20:35:51

        Uprchlíci - invazní druh.

          NPetr64 - Profil | Pá 5.8.2016 18:03:37

          sven >> :-)

            Nsven - Profil | Pá 5.8.2016 14:43:03

            Přemas >> jo to jo :-) pokud s ní budu na chovňáku ty dravce přikrmovat.
            Ale při stávajících obsádkách svazovek si ani nevrznou. Když se zadaří, vytře se i 3x do roka a dravcům zlikviduje jikry.

              NPřemas - Profil | Pá 5.8.2016 14:37:51

              sven >> Na střevličku východní stačí candát, okoun, štika ... zaručená metoda :o)

                Nsven - Profil | Pá 5.8.2016 13:35:02

                Petr64 >> hoj. Nojo, copak lidi ... :-))

                https://www.youtube.com/watch?v=2erkjALuhO4

                  NPetr64 - Profil | Pá 5.8.2016 13:27:48

                  sven >> Vidíš.Při tom si bolševník v šedesátých a sedmdesátých letech lidi cpali společně s křídlatkou na zahrádky jako okrasný rostliny.:o)

                    Nreliss - Profil | Pá 5.8.2016 13:24:18

                    Na kormorána zapoměli ???? A přidal bych mezi zvěř i migranty ... :-) .

                      NDenny - Profil | Pá 5.8.2016 11:29:57

                      Ono v prvni rade,tahle aktivita mela vyjit od nas a ne z Bruselu a to uz velmi,velmi davno.Jenze uvedomte si,ze vetsina naroda vubec nepozna treba jednotlive druhy a raku a to nehlede na to,ze je dost tech,kteri vubec nevi,ze nejake druhy jsou.Rad bych videl metodicke pokyny na likvidaci jednotlivych druhu.S tim narizenim souhlasim,az na jiste vyjimky,protoze jsou druhy,ktere lze be z problem lovit a staci dat lidem volnou ruku,to znamena,povolit je lovit celorocne.Jenze ja jsem presvedcenej,ze v zajmu veci bude dochazet k ruznym prehmatum,obcas se zlikviduje vzacny nebo chraneny zivocich a aby se dotycny nedostal do pruseru,tak se to ani nikde nebude reprezentovat.A pokud nekdo pochybuje o tom,ze castka 300 mega pujde ucelne na tyhle veci,tak je hodne najivni.Udelaji se ruzne podvody,ktere tohle budou zastresovat,takze to bude legalni a spousta milioniu pujde uplne vnivec.Tech prikladu je cela rada a nikdo se tim plytvanim a podvody nezabyva.Nedokazeme se vyporadat s kormoranem a dalsimi predatory,ale chceme likvidovat raky,ktere 99% populace vubec nedokaze urcit :-(

                        Nsven - Profil | Pá 5.8.2016 9:58:27

                        Přemas >> Já se poprve setkal s bolševníkem velkolepým, někdy na začátku sedmdesátých letech na Doupově. Už tenkrát jim byla některá místa zamořená...
                        To je peknej šmejd... hlavně když se dostaneš do kontaktu z jeho mízou.. Tenkrát jsme to neznali, takže jsme si to pěkně užili.... :-)
                        U nás naštěstí neroste , zato máme všechny břehy a okolí, zasviněné netykavkou žláznatou. Nikdo to nelikviduje...
                        Na ty ryby jsem také zvědav.. Karasi stř. se zdají být podle úlovků na ústupu, ovšem střevlička východní, postupuje vítězně vpřed každým výlovem. Je technicky nemožné se ji zbavit. Jedině po vzoru velkého bratra za mořem, vodu otrávit a začít od nuly...

                          NSpecialista - Profil | Pá 5.8.2016 7:20:33

                          Kondrakar >> Asi proto, že občas z každé ZOO uteče nějaké to zviřátko.. Ať chybou člověka, techniky zabezpečení nebo s pomocí přírody (počasí).

                            NPřemas - Profil | Pá 5.8.2016 6:40:50

                            Klobasa1 >> Vrabců polních je jak ... tedy aspoň tady na severu jo :o)

                              NPřemas - Profil | Pá 5.8.2016 6:40:22

                              sven >> Bolševník se místně likviduje, kdo by taky chtěl mít za barákem :o) Tak jako jiné druhy, třeba karas stříbřitý, norek, ale vše je to o lidech v dané oblasti. Protože někde po výlovu karase stříbřitého zničí, jinde jej hospodář z vlastní hlouposti vysype na jinou vodu :o(

                                NKlobasa1 - Profil | Pá 5.8.2016 1:49:33

                                Poušťák >> Zapomněli taky na vrabce, co jich dřív bylo u popelnic, dneska už tam zobou kovy jen ty černí ptáci :-)

                                  NKondrakar - Profil | Pá 5.8.2016 1:05:11

                                  NAVI73 >> Ta jestli myslíš klasický vepřový, to znám v mnoha úpravách a to aji divočáka.

                                    NNAVI73 - Profil | Čt 4.8.2016 23:57:55

                                    Kondrakar >> pockej az nekdy ochutnas prasatko :-))))

                                      NKondrakar - Profil | Čt 4.8.2016 23:53:59

                                      NAVI73 >> Nono :-))) zrovna minulej tejden sem si jednu myš přivez dom :-))) dobrá bude.

                                        NNAVI73 - Profil | Čt 4.8.2016 23:50:58

                                        Kondrakar >> posli Morgana , at nemam svrbeni udat ti svaru :-)))))

                                          NKondrakar - Profil | Čt 4.8.2016 23:43:34

                                          NAVI73 >> Tak o tom žádná. Třeba švára bydlí v mrňavý vesnici a chová nutrie na maso. Pochybuju, že chov na základě tohohle nařízení zlikviduje.

                                            NKáceč - Profil | Čt 4.8.2016 23:42:07

                                            marmyš >> děti se dělaj čůrákem a vzhledem k politickým elitám je jich víc než dost. Nevyhynem.

                                              NNAVI73 - Profil | Čt 4.8.2016 23:20:29

                                              Hosi nerozcilujte se , zase s tim nejak vy chcijeme , jsme prece cesi

                                                NKondrakar - Profil | Čt 4.8.2016 23:10:54

                                                Jako beru tuhle vyhlášku či co to je, celkem kladně. Akorát nechápu, proč to chcou zakázat i v zoo. Další věc je, jak chtějí ošetřit stavy těchto invazivních druhů ve volné přírodě. Odlovem, postřikem (rostliny) nebo jak?

                                                  Nsven - Profil | Čt 4.8.2016 21:10:08

                                                  fotojakes >> Mně se tedy nezobrazovaly..ale děkuji.

                                                    NEnrico412 - Profil | Čt 4.8.2016 21:02:04

                                                    dávám bolševíkům rok maximálně dva,připádá mě to jakoby politické nitky tahali směrem musíme se rozpadnout ale nenápadně.brexit,začínají kopat ají jiný státy,dělají všechno proto aby šla EU do prdele,asi to je ůčel podle mě......politice nerozumím ale toto mě říká logický myšlení

                                                      Nvenca1 - Profil | Čt 4.8.2016 19:56:43

                                                      Big Mike >> To prý je kulturní obohacení.:-))))

                                                        Nfotojakes - Profil | Čt 4.8.2016 17:53:02

                                                        sven >> já nic nemazal a ani nevidím, že by tu bylo něco smáznuté. Smažu tedy všechny tvé reakce na hrajiho.

                                                          Nkareldj - Profil | Čt 4.8.2016 16:11:09

                                                          asi budou muset nad celou Evropou natáhnout sítě, vše přeorat,možná i zakázat ptákům lítat, vydat zákaz vlaků co jezdí mimo evropu, plavbu lodí mimo evropu, letadla létající mimo evropu,pak budou spokojeni.

                                                            NPoušťák - Profil | Čt 4.8.2016 15:22:48

                                                            Pedro1 >> neviděl jsem tě tam a to tam čumím dost často....o)))

                                                              NŠlapeto - Profil | Čt 4.8.2016 15:16:40

                                                              Big Mike >> a že jich tady je :))))) omg, to je zas debata na úrovni :)))))

                                                                NPedro1 - Profil | Čt 4.8.2016 15:09:50

                                                                Fishky >> Paulus byl zamilovanej,udělal to zaslepen láskou.

                                                                  NBig Mike - Profil | Čt 4.8.2016 15:09:34

                                                                  A hrdlička balkánská tam nikde není?

                                                                    NPedro1 - Profil | Čt 4.8.2016 15:08:19

                                                                    Poušťák >> Koukni se do zrcadla:-)

                                                                      NBig Mike - Profil | Čt 4.8.2016 15:07:10

                                                                      Tohle to je strašně irituje, ale že to tu zamořuje "čmoud přesmořský salámský" je jim naprosto jedno a přitom jde o život celé Evropě!
                                                                      Prostě by lépe udělali kdyby brali ty své statisíce měsíčně, ale nic nedělali! Doma je v politice už nechtěli, tak ten odpad poslali do EU parlamentu a dle toho to vypadá!

                                                                        Ndrvoštěp - Profil | Čt 4.8.2016 14:56:08

                                                                        Mě tu chybí Husice nilská. Mezi myslivci velmi neoblíbená. Naše divoké kachny uzurpuje jedna radost...

                                                                          NFishky - Profil | Čt 4.8.2016 14:33:44

                                                                          Ježiš tady už je to velká politika, se mažou nevhodné příspěvky, hraje se na líbíčka, taktizuje, předvídá, božínku neblbněte, kde jsou ty zlaté časy, kdy se tu pohádala půlka MRKu a Paulus ještě ve finále všechny očóroval?! :))

                                                                            Nbrach - Profil | Čt 4.8.2016 14:21:26

                                                                            sven >>
                                                                            Myslím, že nemáš pravdu - cokoliv chcete, aby lidé činili vám, čiňte vy jim....

                                                                              Nsven - Profil | Čt 4.8.2016 14:12:18

                                                                              fotojakes - >> ahoj.
                                                                              Prosím abys mé reakce adresované hrajimu také smazal.
                                                                              Tak, jako jsou smazány jemu "nehodící se", příspěvky vůči mně . Děkuji.

                                                                                NFishky - Profil | Čt 4.8.2016 13:57:33

                                                                                Poušťák >> ten se zatím v Bruselu nepřemnožil, tak nám ho povolili :-D

                                                                                  NPoušťák - Profil | Čt 4.8.2016 13:48:47

                                                                                  a kde je Norek?

                                                                                    Nhraji - Profil | Čt 4.8.2016 13:20:41

                                                                                    1975 >> udělal jsem přesně to samé co ty, napsal jsem svůj názor na nekompetentní příspěvky. Když mi to zakazuješ, znamená to, že jsi komunista?
                                                                                    Nikde jsem nepsal, že mám pravdu, jen jsem se podivil, že se tu diskutuje bez znalosti té evropské směrnice, a osobní pocity se tu vydávají za objektivní pravdu.

                                                                                      Nhraji - Profil | Čt 4.8.2016 13:18:02

                                                                                      bart.bm >> kdyby sis prostudoval celý text týkající se evropské směrnice, zjistil bys, že se v něm počítá mimo jiné s tím, že například chovy některých nepůvodních živočichů v rámci ZOO mohou být zachovány. Je na národním orgánu ochrany přírody, aby rozhodl.

                                                                                        Nhraji - Profil | Čt 4.8.2016 13:15:36

                                                                                        sven >> s fundovaností jsi začal ty. A já jen poukázal na to, že tvůj příspěvek není ani fundovaný, ale ani úplně k věci. (vrána třeba).
                                                                                        Mám stejné právo napsat svůj názor na jakoukoliv diskuzi a jakýkoliv příspěvek, jako ty. Neudělal jsem nic jiného, než jsem napsal svůj názor na tvůj zavádějící příspěvek. Zbytek je jen reakce na tvůj útok na moje vzdělání.

                                                                                          Nsven - Profil | Čt 4.8.2016 12:54:44

                                                                                          Jarda Š. >> Máš pravdu.
                                                                                          Podcenil jsem bordel v tuzemské taxonomii, spokojil se českým druhovým označením a pominul latinské. Díky za upozornění a uvedení na pravou míru. Jsem rád, že je tomu tak.

                                                                                            NJarda Š. - Profil | Čt 4.8.2016 12:46:38

                                                                                            sven >> U vran se zákaz týká jen asijské vrány domácí, ne vrány šedé a černé. Důvodem je, že se rozmnožila v Holandsku, kde začala vytlačovat původní vránu černou.

                                                                                              Nsven - Profil | Čt 4.8.2016 12:44:53

                                                                                              marmyš >> děti nosí čáp. Vrány nosí holky... :-)

                                                                                                Nsven - Profil | Čt 4.8.2016 12:43:52

                                                                                                bart.bm >> Souhlas.
                                                                                                Necháme se překvapit, jestli se tomu chovatelé podvolí...

                                                                                                  Nmarmyš - Profil | Čt 4.8.2016 12:41:27

                                                                                                  Tak to jsme v pr..li, jako národ vymřem. Vrány totiž nosí děti.

                                                                                                    Nbart.bm - Profil | Čt 4.8.2016 12:35:25

                                                                                                    sven >> je to kravina...uz vidim jak nekdo necha padnout treba chov kriticky ohrozenych druhu treba v ZOO kde se tyto druhy dari uspesne rozmnozovat a tim zvedat populaci pred vyhynutim...clovek je taky invazni druh toho nejvetsiho rozsahu...kdo ho bude likvidovat?

                                                                                                      Nbart.bm - Profil | Čt 4.8.2016 12:29:48

                                                                                                      hraji >> hele chytroline uz jsi si zjistil jak je to s tim prechodem pro ryby?pokud furt tapes tak bez zjistovat at jsi jeste chytrejsi :-)

                                                                                                        N1975 - Profil | Čt 4.8.2016 12:24:40

                                                                                                        hraji >> jen se smej diskuze jsou odtoho aby si zde kazdy napsal svuj nazor a pokud se ti ty nazory neliby tak je necti ja zadnej odbornik nejsem ale nezor mit muzu chovas se jak komunista jenom ty mad pravdu a nikdo jinej co

                                                                                                          NHonza7 - Profil | Čt 4.8.2016 12:04:38

                                                                                                          Tohle je velmi dosti citlivé téma a rozhodně mi nepřipadá k smíchu, už jenom z toho důvodu, že jsou některé naše původní druhy ryb ohroženy. Bohužel nejde jenom o ryby, ale o korýše a další živočišné druhy.
                                                                                                          To co si mnozí někdy ani neuvědomí, tak nejde pouze o rizika zavlečení cizího druhu do dané lokality a následné kolonizaci, která se může projevit úbytkem přirozené potravy, zvětšením predátorského tlaku v první řadě na jikry a potěr ryb. Ta největší míra rizika je v zavlečení nepůvodních bakterií, virů a taky parazitů s kterýma naše ryby nemají žádné zkušenosti a ty mohou spolehlivě dosáhnout 100% mortalitu vybraných druhů v dané lokalitě.

                                                                                                            Nhraji - Profil | Čt 4.8.2016 11:51:55

                                                                                                            sven >> ono není důležité, na co se člověk cítí, ale na co skutečně má. Již první věta tvého příspěvku k seznamu je totiž zavádějící. A co víc, ty jsi předběhl dobu, protože tato evropská směrnice totiž musí být nejprve zapracována do české legislativy. A teprve tento zapracovaný dokument, pravděpodobně ve formě novely zákona o ochraně přírody, stanoví opatření a konkrétní postupy. Takže ty předem víš i to, že se bude likvidovat vrána, byť o tom v tom originálním dokumentu není ani slovo. Výborně.
                                                                                                            A děkuji ti za péči o mé vzdělání, je zcela zbytečná. Pro účely této diskuze je zcela dostatečné.

                                                                                                              Nhraji - Profil | Čt 4.8.2016 11:27:48

                                                                                                              sven >> necítím se být, na rozdíl od tebe a jiných, kompetentní k posuzování seznamu rostlin a živočichů. Věřím, že se k tomu seznamu vyjádřili za českou stranu odborníci, kteří ví, která páčka. A tvoje ironie tento fakt nezastře.

                                                                                                                Nhraji - Profil | Čt 4.8.2016 11:23:18

                                                                                                                A co tu je najednou odborníků na úplně všechno. Fakt k smíchu.

                                                                                                                  N1975 - Profil | Čt 4.8.2016 11:14:34

                                                                                                                  sven >> mely ty pitomci seznam udelat podle statu nebo oblasti a ne cela unie jeden seznam v kazde casti evropy je jinej invazivni druh

                                                                                                                    Nvezírek - Profil | Čt 4.8.2016 11:09:12

                                                                                                                    fotojakes - >> Chybí mi tam Karas stříbřitý.

                                                                                                                      Nsven - Profil | Čt 4.8.2016 11:04:53

                                                                                                                      Podle seznamu invazivních druhů je zřejmé, že bylo opět rozhodnuto o nás, bez nás...
                                                                                                                      Konkrétně naše končiny trápí bolševníky: velkolepý a obecný, které na seznamu nejsou.
                                                                                                                      Narozdíl od v seznamu vyjmenovaných, které se nás netýkají.
                                                                                                                      Rovněž nejsou vyjmenovány naše invazní druhy, jako křídlatky, netykavky, pajasan, akát apod..
                                                                                                                      Naopak zmizí z našich domácích chovů třeba želva nádherná nebo z rostlin tokozelka nadmutá a další akvarijní rostliny, které se v našich přírodních podmínkách, nemají šanci rozmnožit.
                                                                                                                      Unii netrápí u nás invazivní norci, mývalovci kuní, kormoráni, karas stříbřitý aj. , zato nám nařídila zlikvidovat vránu černou i šedivku, které jsou původním druhem a v naši přírodě mají nezastupitelnou funkci zdravotní policie.
                                                                                                                      Naší vnuci už nebudou mít šanci pozorovat roztomilé mývaly, burunduky, nosály nebo nádherné ibisy posvátné ani v klecích ZOO....
                                                                                                                      Do prdele s celou Unii !


                                                                                                                        N1975 - Profil | Čt 4.8.2016 11:04:08

                                                                                                                        švadlen >> nojo jenze nes ji dostavi tak se namnozi a zatou zdi zustanem my

                                                                                                                          Nšvadlen - Profil | Čt 4.8.2016 10:54:29

                                                                                                                          A až tu zed ti migranti dostaví aby zůstali na té straně zdi blíže k moři.

                                                                                                                            N1975 - Profil | Čt 4.8.2016 10:50:55

                                                                                                                            švadlen >> na tu stabu

                                                                                                                              Nšvadlen - Profil | Čt 4.8.2016 10:50:07

                                                                                                                              Jedině postavit Čínskou zed kolem evropy a zaměstnat ty migranty.

                                                                                                                                N1975 - Profil | Čt 4.8.2016 10:48:07

                                                                                                                                Knapík >> ja to beru vseobecne zdomacneli nemakaj a nove prichozi makat taky nebudou takze to vyjde nastejno

                                                                                                                                  NJiří Šindelář - Profil | Čt 4.8.2016 10:47:58

                                                                                                                                  Knapík >> jasně všechny diskuze zaserem uprchlíkama...

                                                                                                                                    NKnapík - Profil | Čt 4.8.2016 10:40:54

                                                                                                                                    1975 >> ty naši už jsou domestikovaný, zdomácněli a množí se tu X generací, spíš jsem měl na mysli aktuální migrační vlnu.

                                                                                                                                      N1975 - Profil | Čt 4.8.2016 10:38:14

                                                                                                                                      Knapík >> to uz je pozde podivej se ven co je tam cernejch radeji ty ivazivni zvirata nektera se daji sezrat ale co s cernejma

                                                                                                                                        NKnapík - Profil | Čt 4.8.2016 10:22:29

                                                                                                                                        EU jde do akce, jen nevím, jestli tam neměli zahrnout i invazivní lidské druhy, které se také rychle množí.

                                                                                                                                          Nšvadlen - Profil | Čt 4.8.2016 10:22:22

                                                                                                                                          Zajímá mně jak je chtějí s té vody dostat.

                                                                                                                                            NMates PB - Profil | Čt 4.8.2016 10:14:07

                                                                                                                                            Tak to zavedli brzy, hlavně to s těma rakama.....