Jedny z nejošklivějších ryb, chráněné vranky, se dočkají v Moravském krasu obnovy rybníka

52 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NSiven Polní - Profil | Ne 15.9.2013 23:59:58

nivna >> Taky mi ze článku troškec trklo, že by se té vranky asi spíš týkal ten přechod. Ale znovu ho číst nebudu, článek stál za houno. Jinak pulce likvidují meliorace a ničení mokřadů, jeden pokakanej grantorevitalizát to nevytrhne, ale to tak nějak víme všichni :))) Lesu mír!

    Nnivna - Profil | Ne 15.9.2013 23:40:11

    Ten rybníček je u nás, abych uvedl tak patří šLP ML Křtiny potažmo MENDELU ale tim že je v CHKO tak o nem vlastne rozhodovat nemužem.... Je to 14 dní co sme ho slovili... 8 kapru, nějaká štička, dva candáti dva uhoři, pár slušnejch línu, mrťě okounu a mrtě bílé. Celý je to tak trochu dost šaškec CHKO. Minulý rok přišli s tim, že je tam strašně moc kapru a štik a ty likvidujou na jaře pulce. Podnik souhlasil ať si to sloví - vytáhli cca to samý co my teď. tzn obsádka byla dost slabá. Ta revitalizace je opravdu zaplacená grantem. Kamarád z fakulty, kterej to projektuje celý sám kroutí hlavou, že větší kktinu vživotě nemaloval...nicmeně s tym nehne a zadání od CHKO je neprolomitelný. Na Křtinskym potoku tak vznikne divnomonument z betonu a nevim čeho kterej spasí vranku! Obsádku rybníka následně předepíše CHKO. O tom že rybník je pro vranku nigde nešlo ani slovo, šak je to nesmysl, pro vranku se postaví ten divnej rybochod a do rybníka budem moct dat akorát nějaký líny, bílou, amura a candoše...vše v omezenym počtu. Su rád že se ten rybník revitalizuje ale bohužel dík CHKO a prachum z EU se z toho stává trchu parodie...Skoro mám pocit, že gdyby sme si to mohli udělat po svym(sme hloupí lesáci) tak by to asi dopadlo líp... eště že máme aji jiný vodičky po lese...Mimochodem vloni sem sem dával jen takovou malou zmínku o tomto http://www.mrk.cz/mujlov?users[]=21784 .... je to ta fotečka s tema štíhlatama

      NPvl - Profil | Čt 12.9.2013 17:14:22

      Vítek >> Když se Štěpsa zlobil -jak to někdo může napsat ... Tak mne tak napadlo ,že postatně horší je to co napsali o výskytu vranky . Dál už to komentovat nebudu ..

        NVítek - Profil | Čt 12.9.2013 17:04:33

        vypadá to, že nejošklivější jsou ti odborníci

          NŠtěpsa - Profil | Čt 12.9.2013 17:02:15

          Pvl >> Tak to jo sory, myslel jsem že mluvím s kaprem.. :)

            NPvl - Profil | Čt 12.9.2013 16:56:16

            Štěpsa >> Nejsem ryba .o§))

              NŠtěpsa - Profil | Čt 12.9.2013 16:54:21

              Pvl >> A ty bys mlčel?

                NPvl - Profil | Čt 12.9.2013 16:47:16

                Štěpsa >> "Řekli by jste někomu na ulici že je ošklivý?" Kdyby mlčel jako ryba ..:o§)))

                  NŠtěpsa - Profil | Čt 12.9.2013 16:45:52

                  Ahoj, toto se mi opravdu nelíbí, toto je moc.. Co je to neošklivější ryba? Tomu nerozumím.. Jak může někdo určit nejošklivější rybu? Vždyť je to živočich, stejně jako my. Všechna stvoření na planetě jsou jiné, něčím svým zajímavé a zároveň krásné. Ano, je to o vkusu, chápu, když někdo řekne že je lín hezčí než kapr, ale říct o nějaké rybě, že je ošklivá? Řekli by jste někomu na ulici že je ošklivý? Já bych si to teda nedovolil a nevím kdo dal těmto lidem právo určovat, která ryba je ošklivá. Vranka je krásná stejně jako všechny ryby, a za tím si stojím.

                    NŠámik - Profil | Čt 12.9.2013 16:31:16

                    airfish >> Hustý.Jak Norská ryba:-))))

                      NVítek - Profil | Čt 12.9.2013 16:12:11

                      airfish >> napiš nám návod k focení, prosimprosim

                        Nairfish - Profil | Čt 12.9.2013 10:47:57

                        Vítek >> U té první fotky jsem měl s sebou u vody fotoakvárko. Tahle druhá už je z potoka.

                          NVítek - Profil | Čt 12.9.2013 10:31:27

                          airfish >> fotíš v přirozeném prostředí?

                            NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 9:49:39

                            Piskořík >> V rámci zákonných možností, uvidíme :-))

                              NPiskořík - Profil | Čt 12.9.2013 9:43:20

                              Ladineeek >> To rozseknem...ale musíš jí chytit a vyblejsknout....;o)

                                NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 9:35:32

                                Piskořík >> Jak říkám, už jsem se pracovně setkal s tím, že úřad někde u nás eviduje výskyt vranky pr., ale je taky možné, že já i určující zoolog jsme se mýlili :-D

                                  NPiskořík - Profil | Čt 12.9.2013 9:33:18

                                  Ladineeek >> To máš pravdu. Mičurinů je pořád dostatek....:o)

                                  Jen nechápu, kterej chýtrolín by byl schopnej převážet vranky z Moravy až sem. A zvlášť do míst, kde je, jak říkáš, stabilní a početná původní populace vranek. Každopádně by to bylo zajímavé zjištění, kdyby se tam opravdu potvrdil výskyt Vranky pruhoplouvé.

                                    NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 9:20:36

                                    Piskořík >> Když se naskytne příležitost, zkusím ji vyfotit. Tomu záměrnému přenosu bych se nedivil, takových lidí je v ČR docela dost, co mají potřebu uměle přenášet živočichy na nepůvodní a i třeba nevhodná místa.

                                      NPiskořík - Profil | Čt 12.9.2013 9:17:21

                                      Ladineeek >> To by jí tam musel někdo dotáhnout....původní a přirozený výskyt u nás je pouze v povodí řeky Moravy. Takže, jestli je někde tady na východě, tak se tam určitě nedostala sama od sebe. Nechci tě navádět k nezákonné manipulaci s chráněným živočichem, ale nejlepší by bylo, kdyby jsi jí chytnul a vyfotil...nejlépe samozřejmě spodní stranu těla...:o)

                                        NGandy - Profil | Čt 12.9.2013 8:55:38

                                        Nejošklivější raba je kapr. Vranka je krásná ryba.

                                          NLauri - Profil | Čt 12.9.2013 8:52:01

                                          rybomil >> ptakopysk je ryba? :))

                                            Nšmudla007 - Profil | Čt 12.9.2013 8:51:15

                                            To zní jako dost dobrej tunel :) Rybník vyštěrkovanej s přítokem z potoka - se logicky zanáší bahýnkem. Vranka bahenní se u nás zatím asi nevyskytuje. Když bude někdo hodnej tak jim do rybníčku může nasadit hlaváče, nebo hlavačku mramorovanou- ony tyhle ryby jsou dost podobný takže na to nikdo nepřijde. A to bude radosti jak se vrankama hemží rybník. Sumeček americký by se možná taky dal zaměnit. U nás sou v potoce, a možná i v rybníce(ale tam se do ruky nedá chytit a na žížaly se tam nesmí takže přítomnost vranek neprokazatelná).

                                              NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 8:49:27

                                              rybomil >> Alespoň si zpestříme jídelníček :-))

                                                Nrybomil - Profil | Čt 12.9.2013 8:48:25

                                                REX65 >> nejošklivější je asi tahle fišle:

                                                http://eshop.jezirka.info/product/veslonos-americky​:1297/

                                                vzhledem k ceně ho zřejmě letošní povodeň vysadila do svazový vody za několik statisíců, holt zblblá příroda si spletla Misisippi s Vltavou :§)

                                                to budete čumět, až ho vytáhnete....maji cca 25 - 35

                                                  NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 8:47:08

                                                  Piskořík >> Ač je uváděno, že pruhoploutvá žije pouze na Moravě, tak jsem u nás na vlastní oči viděl oba druhy (mýlit se v identifikaci je ovšem lidské a nemohu to vyloučit), a dokonce je snad i úředně vedena KÚ na nějacích potocích na okrese.

                                                    NKóĎA - Profil | Čt 12.9.2013 8:41:12

                                                    slušná populace vranky žije i v pražské Vltavě. Už jsem jí viděl chytit mockrát.

                                                      NPiskořík - Profil | Čt 12.9.2013 8:39:59

                                                      Ladineeek >> A ty jsi z Moravy? Já myslel, že seš tady od nás, z východu...:o)

                                                        NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 8:34:24

                                                        Piskořík >> jj oba druhy

                                                          NLauri - Profil | Čt 12.9.2013 8:27:05

                                                          u nás v Náchodě se vranky hází do křoví v domnění toho, že se jedná o sumečka amerického

                                                            NPiskořík - Profil | Čt 12.9.2013 8:24:42

                                                            Ladineeek >> Máte u vás na řece Vranku pruhoploutvou?

                                                              NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 8:22:13

                                                              Siven Polní >> :-))) Když si vzpomenu, jací spolužáci zůstali na vejšce a pokračovali v doktorandským studiu, stále je živí máma s tátou a honěj podobně nesmyslný granty, tak mi to přijde dost reálné :-D

                                                                NPYTLAKS - Profil | Čt 12.9.2013 8:14:41

                                                                u nás na potoku úplně vymizely,teď se zase vrátily a daří se jim množit,je to asi dáno tím,že u nás v potoku nejsou pstruzi,když mi syn přišel ukázat co chytil pod kamenem,tak jsem měl radost že se vrátily,jako kluk jsem je chytal na potoku taky

                                                                  NSiven Polní - Profil | Čt 12.9.2013 8:09:45

                                                                  Ladineeek >> Třeba MZLU dostane grant na sérii kočovných přednášek s názvem "Vranka lesní - rybniční" s podtitulem "Taky sem ju neviděl, ale věřím, že ju máme".

                                                                    NJika - Profil | Čt 12.9.2013 8:05:01

                                                                    Vítek >>
                                                                    Souhlasím s tebou. Já se Vranka jmenuji a za ošklivého se nepovažuji......naopak.....zachovalý, mladšího vzhledu......:-)))))
                                                                    Každá ryba je hezká, když ne svým vzhledem, tak způsobem svého života.....každého zaujme něčím jiným....

                                                                      NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 8:00:19

                                                                      Lauri >> :-D jo, to je možný

                                                                        NLauri - Profil | Čt 12.9.2013 7:59:57

                                                                        Ladineeek >> jo ale jenom v únoru :)

                                                                          NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 7:58:42

                                                                          Lauri >> Už jsem ale slyšel story, že se semtam u vás n a řece nějakej uvláčí :-)))

                                                                            NLauri - Profil | Čt 12.9.2013 7:57:40

                                                                            Ladineeek >> na šestce ho nechytneš, no vlastně u nás taky ne :(

                                                                              NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 7:55:44

                                                                              Lauri >> Nejošklivější je candát, ale toho jsem už tak dlouho nechytil, že jsem už naštěstí zapomněl, jak vypadá, jinak bych se v noci hrůzou budil.

                                                                                NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 7:54:32

                                                                                Siven Polní >> Rád se nechám "poučit" :-)))

                                                                                  NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 7:53:45

                                                                                  osud >> U nás naopak v řece na některých úsecích už prakticky nic jiného než vranka nežije a to v počtech stovek kusů, běžně se stává, že semtam nějakou načepýřenou chytím na goldíka :-)) A to jak obecná, tak pruhoploutvá - to ve většině případů ani zelená propiska neví, že jsou 2 druhy.

                                                                                    NLauri - Profil | Čt 12.9.2013 7:51:29

                                                                                    já myslel , že nejošklivější je tolstolobik

                                                                                      NSiven Polní - Profil | Čt 12.9.2013 7:42:34

                                                                                      Ladineeek >> Možná nám bylo něco ze života vranek záměrně zatajeno. Možná vranky nejsou, čím se zdají být.
                                                                                      Nezbývá, než počkat, až se nějaká z těch "zelených propisek" vyjádří - o čemž velmi pochybuji, nebo se optat odborníků - třeba na ústavu rybářství některé z univerzit (třeba právě MZLU).
                                                                                      Původně bych hádal, že soudruzi to EU řádně zdůvodnili a následně si za odměnu zadojili, ale jak znám EU, tak ta nedotuje projekty bez laviček a tabulí, a nelíbí se jí, když není všudypřítomně zmiňována a propagována, takže tady to asi financuje někdo jiný (asi Mendelovka z prodeje hambatých kalendářů nebo hajný Robátko z prodeje dřeva).

                                                                                        Nosud - Profil | Čt 12.9.2013 7:03:01

                                                                                        Populace vranky dosti klesla, alespoň u nás v CHKO Beskydy. Jako kluk jsme je chytali u nás na řece pod kameny a dělali jim u vody jezírka a když jsme šli domů tak jsme je pouštěli.Dnes už mám 2 mylé syny.Chtěl jsem jim letos vranku u vody ukázat.Za 2 hodiny jsme našli pouze 1 kus. V době našeho snažení nás u břehu pozorovala užovka.Jako by nás chápala a chtěla nám dát lekci.Během 10 min 2 vranky v hubě na svačinku :-D Nic méně u nás byly vranky vždy v proudu a nikdy ne na tíšině.Vždy nějaká hrázka z kamenů a pod

                                                                                          NLadineeek - Profil | Čt 12.9.2013 6:34:00

                                                                                          Co to je za hovadinu? Vranka v rybníku..... to jsem ještě nejedl. To se zase ty zelený propisky předvedly :-/ Nejošklivější tvor je pseudoochránce přírody.....

                                                                                            Nairfish - Profil | Čt 12.9.2013 0:21:11

                                                                                            Vítek >> Mě se líbí všechny ryby, ale je pravda, že vranka mi dala dost zabrat než jsem ji dostal do foťáku:)) Horší byl už jen rak.

                                                                                              Nairfish - Profil | Čt 12.9.2013 0:17:21

                                                                                              REX65 >> To určil vedoucí CHKO Moravský kras a ten tomu rozumí:))

                                                                                                Nairfish - Profil | St 11.9.2013 23:55:19

                                                                                                hraji >> Leoš Štefka je profík a přesně ví, kde vranka má žít.

                                                                                                Jen je podivné, že u nás v Čechách ty "nejošklivějších ryby" žijí jen v řece:)

                                                                                                  NVítek - Profil | St 11.9.2013 23:35:05

                                                                                                  vranky jsou nádherné

                                                                                                    Nhraji - Profil | St 11.9.2013 19:23:58

                                                                                                    No tedy to je slátanina. A ještě k tomu rybník pro vranky. To je taky perla, jako by ekologové nevěděli, jaký je správný biotop pro vranku.

                                                                                                      NREX65 - Profil | St 11.9.2013 19:12:56

                                                                                                      nevím kdo určil že vranka je nejošklivější ryba takhle by žádný rybář neměl ryby vůbec rozdělovat protože každá ryba je svým způsobem pěkná nebo také ryby dělíte na pěkné a ošklivé