Na Bečvě v Dluhonicích ve velkém uhynuly ryby

Autor diskuse: mates202 - Profil , 23.8.2012
83 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NKobarid - Profil | St 5.9.2012 11:05:44

FilipC >> FilipCierny - 5.9.2012 10:44:16 >> jen abysme tady z toho neudělali nějaký politický debatní kroužek..........
Já jen konstatoval, že vše, co se kolem člověka děje, je ovlivněno něčími zájmy ( většinou pro osobní obohacení).

    NFilipCierny - Profil | St 5.9.2012 10:44:16

    Kobarid >> potvrzuji

      NKobarid - Profil | St 5.9.2012 10:41:35

      RST >> to se nesmíš divit, že pak nejvíce sponzorský darů ODS v posledních letech přichází z Olomouckého kraje a to od té doby, co její krajský šéf p. Kobloch, zasedl v dozorčí radě Povodí Moravy.
      Takže se bude za státní kačky regulovat a narovnávat, na veřejnosti se to maskuje ochranou před povodněmi a zpětně se sponzorsky posílá nějaký ten grošík do partajní kasičky...........

        NRST - Profil | Po 3.9.2012 22:21:06

        Kobarid >> Pr.ser u nás je ten že ryby nikoho nezajímají, mají tu smůlu že nejsou vidět a nekřičí:-(((( Priorita je MI JSME PROTI POVODNÍM UDĚLALI............ za to sklízej medaile, bohužel.

          NKobarid - Profil | Po 3.9.2012 22:13:29

          RST >> já znám lepší, přijeď třeba zítra do Hranic - Povodí Moravy opět po roce zvedlo stavidla na jezu......... zřejmě opravují následky tání ledů. Loni se 2 měsíce bagroval šterkový nános od jezu k mostu u Sokolovny. Teď zase udělali vodní srážku a na 2 km Bečvy teče jen 10 m strouha.
          Jen pro zajímavost, původní jez byl vybudován za stařičkého mocnáře a byl zlikvidován, tuším v 1987 roku. Jediné, co se dělo s celým úsekem "splav na Bečvě - Lázně Teplice n. B.", bylo to, že místní stavitelé měli povinnost a zároveň udělenou licenci, aby co 2 roky těžili štěrkopískové nánosy od jezu, směrem k mostu. Tuto těžbu prováděli z pontonů, čili vůbec nijak nenarušili průtok vody.

            NZajda - Profil | Ne 2.9.2012 20:57:57

            Lukas J >> To je veřejné tajemství...

              NLukas J - Profil | Ne 2.9.2012 20:54:23

              Zajda >> Prošel jsem si jednou v Zástudánčí v říjnu 2009 směrem od Troubek skoro až k lobodicím. Krajinářsky pěkné, zarostlé celkem slušně, ale i tak zklamání, když jsem zjistil, že jediný, kdo tam neloví, tak jsou rybáři. Narazil jsem tam do země kůl zabitý do země a na něm namotaná šňůra s třemi sumcovými háky a šutrem nachystaná asi na nějakou víkendovku + evidentně vyšlapaná cestička k tomu místu, takže pytláci tam jsou jako doma....

                NZajda - Profil | Ne 2.9.2012 20:39:28

                RST >> Blbě dostupné to sice je, ale víš, co dokáže vášeň...Ale byla by to paráda jít si tam zase začudlařit...:-)

                  NRST - Profil | Ne 2.9.2012 20:36:49

                  bremic >> No to máš pravdu s tou rezervací. Psal sem to v souvislosti se stavem Bečvy u Prosenic. Tam je řeka taky relativně v pohodě.

                    Nbremic - Profil | Ne 2.9.2012 20:35:01

                    RST >> No ale to je rezervace...to je něco úplně jiného než píše kolega Kobarit

                      NRST - Profil | Ne 2.9.2012 20:34:25

                      Zajda >> Nedělo by se nic, je to tam tak blbě dostupné že by tam stejně jezdilo jen pár lidí z blízkého okolí na kolech.

                        NZajda - Profil | Ne 2.9.2012 20:32:03

                        RST >> Nevěřím tomu, že to projde. A když, tak jenom pro vás. Nedovedu si představit, co by se tam dělo..:-(

                          NRST - Profil | Ne 2.9.2012 20:29:05

                          Zajda >> Neboj makáme na tom. :-((

                            NZajda - Profil | Ne 2.9.2012 20:28:01

                            RST >> A co je to platné když se tam nesmí kvůli přenašečům ptačí chřipky chytat..:-( A není to zase až tak dávno, kdy to v pohodě šlo...

                              NRST - Profil | Ne 2.9.2012 20:26:08

                              Kobarid >> A to se zajeď podívat do Zástudánčí u lobodic. Je to rezervace a nesmí tam nikdo z vody vytáhnout ani větvičku.

                                NKobarid - Profil | Ne 2.9.2012 20:20:50

                                RST >> a to mně na tom ještě, s prominutím, sere to, že si tuhletu svou zvrácenou činnost obhajují na veřejnosti tím, jak je prospěšná pro blaho všech. Pod jejich heslem "velká voda musí co nejryhleji opustit krajinu", tak úspěšně devastují to, co si tady příroda budovala cca. 80 let - když vezmu, že původní regulace Bečvy probíhla za 1. S. V.
                                Když se dneska podívám na místa, kde bych ještě před 15 lety, měl nad hlavou metr vody, tak dneska bych tam měl problém si ovlažit přirození. O totálním vykácení všech vzrostlých stromů a keřů ani nemluvě.
                                To když jedu kolem Bečvy třeba u Prosenic, nebo Oseka, tak tam je to úplně jiné, tam si ještě Bečva zachovala svůj původní charakter, nebo se tam ještě nestačilo Povodí Moravy dostat. To samé i na Moravě u Dubu a Věrovan, tam je to ještě též takové "panensky" nezdevastované. Tam jsem snad ještě v životě neviděl nikoho chytat.

                                  NRST - Profil | Ne 2.9.2012 11:12:46

                                  Kobarid >> Naprosto s tebou souhlasím, vodohospodáři svádějí úhyny na sucho ale ono to je tak jak píšeš. Všechno je vybetonované a narovnané voda pak korytem jen proletí...........

                                    NKobarid - Profil | Ne 2.9.2012 10:53:02

                                    RST >> tak se zkus podívat na Bečvu v okolí Hranic. Rok od roku je to horší. Ještě před 10 rokama nebyl problém chytit za 3 hoďky cca. 30 - 40 ryb ( jelec, parma, podoustev, plotice, ostroretka, občas cejn, nebo kapr). A dnes??? Za 3 hod. je úspěch chytit 3 - 4 ryby, většinou jelce, občas menší parmu.
                                    A to mám na mysli jak úseky nad Hranicemi ( od Teplic k Ustí), tak i směrem dolů ( od jezu v Hranicích až po Familie). V drtivé vetšině je to způsobeno tím, že v Bečvě "není voda" - tím nemyslím to, že letos moc právě neprší. Bohužel, většina koryta je zanesená šterkem, absentují zde splávky, které by přirozeně naddržovaly vodu a pod., takže místo souvislé vodní plochy se solidní hloubkou, je to spíše taková strouha, než řeka. Navíc se úspěšne vodohospodářům daří zarovnávat břehy, kácet pobřežní porosty a srovnávat dno, čímž ryby ztrácejí svá přirozená místa k životu.
                                    Takže třeba z tohoto pohledu, je to u nás s tou Bečvou opravdu tristní...........

                                      Nusak - Profil | Po 27.8.2012 21:05:09

                                      RST >> jeste k tomu zarybneni, za poslednich x let mam celkem dost odchytano na B1 i M16. Na B1 ryb dost i peknych. Chytacka stran ulovku cca stejna jako na M16... Jedinej deficit je snad jen v cejnech, ale mozno je to jen lokalni...

                                        NRST - Profil | Po 27.8.2012 21:04:51

                                        bremic >> Pepa je pohroma Přerovské organizace...... když sem viděl výbavu Přerovských členů pod jeho dlouholetém "HOSPODAŘENÍ" smál sem se až sem se za pupík popadal. Je mi Přerováků líto.

                                          Nbremic - Profil | Po 27.8.2012 21:01:32

                                          RST >> No poptám se....ale speciálně oni dva se často špičkují

                                            NRST - Profil | Po 27.8.2012 20:56:14

                                            bremic >> Není poslal předsedu do p.dele.... prej je sobota.

                                              Nbremic - Profil | Po 27.8.2012 20:53:48

                                              RST >> Nevím jestli Pepa není zrovna na dovolené....

                                                Nusak - Profil | Po 27.8.2012 20:51:23

                                                Moravadream >> mozno to maji olomoucti na webu, mozno na vyzadani, nevim. Kazdy rok se to po sezone sumarizuje...

                                                  NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:40:48

                                                  usak >> nevíš jestli sou někde tabulky ulovku z min let na ol loužích typu 15ka,14ka, holice atd? díky

                                                    NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:39:24

                                                    RST >> tak srry za paniku byly to kožušany..

                                                      Nusak - Profil | Po 27.8.2012 20:38:03

                                                      Moravadream >> to bylo v Ol.jadru nejakej tyden zpet. Ja jen komentoval, ze to meli hlasit a ne nad tim mudrovat na netu...

                                                        NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:37:39

                                                        usak >> tak kožušany sem se spletl:

                                                        fana1875 - ® St 8.8.2012 23:22:15
                                                        Líbí: 0 Nelíbí: 0
                                                        co se stalo za katastrofu pod splavem v kozusanech? je tam na sutrech vyplaveno plno rybek, ouklejky, hrouzci, mnici, plotice, vsude kam sem se podivalo jich bylo plno mrtvych, asi upoustely vodu nebo ja nevim co, ale hroznej pohled docela

                                                          NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:35:06

                                                          RST >> jj nemyslim si že se zarybnovalo jak mělo ale je možné že se drželi jinde než sem chodival to nemohu posoudit abych nekřivdil..

                                                            NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:34:11

                                                            usak >> někde se to tu řešilo sem myslel že si ty přispíval, že na jezu v bolelouci uschli drobné rybky a mezi nimi i mníci víc nevím..

                                                              Nusak - Profil | Po 27.8.2012 20:29:45

                                                              Moravadream >> myslis na gumaku mezi Grygoven a Blatcem? To nevim, ja u toho nebyl...

                                                                NRST - Profil | Po 27.8.2012 20:29:25

                                                                Moravadream >> Kua jací Mníci????

                                                                  NRST - Profil | Po 27.8.2012 20:28:47

                                                                  Moravadream >> Hrouzků a drobné ryby bylo mračno u Troubek, je to drobná ryba a projela přes překážky na kterých se zachytily větší kusy. Tuto drobnou rybu pomohli uklidit racci v sobotu ráno nad Troub. jezem jich bylo tak 300.........

                                                                    NRST - Profil | Po 27.8.2012 20:26:23

                                                                    Moravadream >> S tím nad a pod jezem bych byl opatrný, je to o zarybňení. Když rybu nedáš tak tam prostě není. Znám detailně Moravu od Bolelouckého jezu, Bečvu od Troubeckého jezu až po strž nad Kroměříží (dělám zástupce hospodáře MO Tovačov a mám tyto revíry na starosti). Být členem v Přerově tak se ptám a trvám na odstoupení hospodáře !!!!

                                                                    P.S. Za celou dobu co jsem se kolem Bečvy motal nikde sem přerovského hospodáře ani nezahlédl, všechno organizoval p.Majer - předseda MO. Z mého pohledu to něco naznačuje.........

                                                                      NLvíček - Profil | Po 27.8.2012 20:25:02

                                                                      usak >> Tlouště a Oukleje jsem tam nikde uhynulé neviděl, tak ti to asi zvladli.

                                                                        NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:24:16

                                                                        usak >> jak byli velcí ti mníci co zase zahučeli v bolelouci?

                                                                          NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:23:53

                                                                          usak >> myslim že menši ryby se zvedli ode dna dřiv než ty větší proto odjeli dřív a já pak koukal jen na větší..

                                                                            NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:23:03

                                                                            usak >> ja ouklej neviděl,tloušti mezi něma tež jezdili v pa skákali dost hrouzci.. proč ti nešli když sou jen u dna?..

                                                                              Nusak - Profil | Po 27.8.2012 20:21:17

                                                                              Moravadream >> co ty mraky oukleji? Tech se to netklo? To same tlousti, tech tam bylo tez plno...

                                                                                NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 20:15:47

                                                                                RST >> ajo, bečva nad jezem a pod jezem je naprosto něco jiného, pod jez se tlačí ryby z moravy, nad jez se už nedostanou a proto to bylo radikálně jiné. znám se s rokytničákama a štika nad jezem to je spíš sen než skutečnost, candát o těch sem věděl ale nikdy se mi nepoved a kapři tam jsou ale jeden den tam druhy zase jinde,takže těžko ulovitelní pokud zrovna vyloženě něšli všude. mluvím ale o useku mezi rokytnicí a jezem, kolem přerova vubec nevím nikdy sem neměl nahozeno, papír snese všechno skutečnosti bývají odlišné.. k tomu množství, v pátek sem seděl u vody od cca 19:30 do 22hod a za tu dobu kolem mě projelo cca 120 -150ks ryb 35-70, většina ale tak těch 40, neviděl sem menší rybku než 30, to sem viděl až na netu. Je ale fakt že mrtvé to není, ryby se ukazovali víc než jindy, jako by je svědili kožichy..

                                                                                  NRST - Profil | Po 27.8.2012 19:59:39

                                                                                  Moravadream >> Viníka šetří kriminálka, jsou odebrané vzorky s kanálů ve fabrikách, vzorky vody a uhynulých ryb. Nikdo to tutlat nechce, je v tom navezenej inspektorát životního prostředí. Přesná čísla co se odvezlo nemám, myjsme sebrali cca 1,5 tuny a to bylo jen za sobotu v úseku cca 1km u Rokytnice. Skromným odhadem typuju že padlo tak mezi 4 až 6 tunamy a celkovou škodu odhaduju tak na půl mega. S tou druhovou skladbou jestli máš pravdu je to divné, asi bych se potom ptal přerovského hospodáře kde jsou Štiky, Candáti, Kapři a třeba Cejni, které má v zarybňovacím plánu a při otravě ve vodě evidentně nebyly......... Úsek Bečvy kde jsme sbírali neznám nikdy jsem tam nechytal a ani jsem nebyl u zarybnění, druhovou skladbu sem předpokládal podle skušeností z naším úsekem Bečvy, tedy pod Troubeckým jezem, kde se tyto ryby běžně vyskytují.

                                                                                    NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 18:26:49

                                                                                    RST >> Kolik se celkem zatim odvezlo tun ryb?

                                                                                      NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 18:25:53

                                                                                      RST >> a nějaká vidina viníka tu je, nebo se to ututlá? Jinak si myslim že padly ryby všechny není to o druhu, v te době co se to stalo bylo minimum vody a pruměrná hloubka v te době byla tak do metru, možná to šlo třeba jen do pulky řeky ale myslim si celym sloupcem, ono zastoupení ryb v bečvě bylo do ted na bečvě většinou pravě parma, ostré a podoustve, ostatní druhy tam byly v daleko menších počtech, teda dle mych ulovků:o).

                                                                                        NRST - Profil | Po 27.8.2012 18:15:14

                                                                                        Tygrys >> Lvíček - 27.8.2012 17:56:21 >> Už sem to tu psal, zařvali Parmy, Ostroretky a Podoustve. Ostatní ryby byly zastoupeny v zanedbatelných počtech. Problém je ta "droboť" bylo to několik generací těch ryb co sem psal výš, což znamená že bude v příštích letech problém s reofilními druhy. Otrava byla pravděpodobně jen v "malém" ohraničeném úseku Bečvy a sestřelila ryby co se zdržují u dna. Některé mrtvé ryby měli poleptané - popálené oči, jako by přišli do styku s louhem nebo kyselinou (typoval bych ten louh naměřil sem u Troubek mírně zvýšené hodnoty PH).

                                                                                          NLvíček - Profil | Po 27.8.2012 17:56:21

                                                                                          Moravadream >> Docela by mě to taky zajímalo co tam ještě vyplavalo. V sobotu to tam plavala sama ostroretka a sem tam parma, myslím že jeden kapr a nějaká droboť

                                                                                            NMoravadream - Profil | Po 27.8.2012 17:40:59

                                                                                            Nemáte někdo nějaký novinky?

                                                                                              Nusak - Profil | So 25.8.2012 22:03:40

                                                                                              RST >> presne, nedostatek vody je ten hlavni pruser.
                                                                                              hmmm, ta obsadka se asi hezkych par let bude vracet do 'normalu'. A to jeste kdo vi jestli... :(
                                                                                              byly tam i velky parmi maminy?

                                                                                                NRST - Profil | So 25.8.2012 21:13:29

                                                                                                milin >> Je to prosté, není voda v řekách není průtok . Neprší a když jo tak to vždycky něco vypláchne a je zle..........

                                                                                                  NMoravadream - Profil | So 25.8.2012 21:12:43

                                                                                                  RST >> buhví kolik ryb ještě leží na dně nebo už odjelo dopryč, Jinak jedna otázka: Co kvalita ryb ted, třeba kapr když se chytne, sou vubec jedlí, neměli by se naflákat cedule ryby nežrat z důvodů závadné vody nebo tak něco?

                                                                                                    NRST - Profil | So 25.8.2012 21:09:02

                                                                                                    Moravadream >> Sumík cca metr a candoše sem neviděl našla je druhá loď, jen vím že jich několik našli.

                                                                                                      NMoravadream - Profil | So 25.8.2012 21:07:54

                                                                                                      RST >> děkuji už sem čekal co ste našli, kolik měl ten sumik a candoši? taky sem včera viděl jezdit pouze parmy jelce a podoustve..

                                                                                                        NRST - Profil | So 25.8.2012 21:06:09

                                                                                                        usak >> Tak sem před chvílí dorazil. Sebrali jsme pod Rokytnicí cca 15q ryb. Povětšinou reofilní druhy Parma, Ostroretka jednoho Sumce a několik Candátů.

                                                                                                          Nmilin - Profil | So 25.8.2012 15:42:43

                                                                                                          Zajímavý je, že všechny tyhle havárie se dějí jen na moravě. Svratka, Blata a teď Bečva.

                                                                                                            Nusak - Profil | So 25.8.2012 14:01:15

                                                                                                            RST >> diky za info z místa tragedie. Jsem zvedav, s cim se vratite vecer z akce...
                                                                                                            Doufejme jen, ze se zjisti, kdo v tom ma prsty a daji mu to vyzrat(i kdyz sebetucnejsi pokuta ty ryby, tim spís ty puvodnich druhu, do vody nevrati)

                                                                                                              NRST - Profil | So 25.8.2012 13:53:56

                                                                                                              Moravadream >> Roček, tedy do 15cm většího jsem zatím neviděl.

                                                                                                                NMoravadream - Profil | So 25.8.2012 13:52:53

                                                                                                                RST >> jakych rozměru byli ti candáti co šli nazmar?

                                                                                                                  NRST - Profil | So 25.8.2012 13:28:45

                                                                                                                  Moravadream >> Teď sem se vrátil, na starém Troubeckém jezu jsme pozbíraly cca metrák drobnější ryby. Většinu padlin začala stahovat lesní Bečva vítr je nafoukal ke břehu co je do ní nátok a proud je strhává, tato ryba se zachycuje v Troubkách pod mostem na stvidle. Odpoledne jedeme s klukama pomoct Přerovákům posbírat z lodí větší ryby které vyplavaly ze dna a jedou pomalinku s proudem.

                                                                                                                  Mluvil sem před chvílí s předsedou MO Přerov a ten říkal že otrava byla lokální v dálce cca 5km a v šířce zhruba do třetiny řeky, Musel to být sajrajt jako hrom ryba neměla šanci utéct do čisté vody. Stačil minimální kontakt zatím s neznámou látkou (vypadá to na louh) a bylo v mžiku po rybách. je zvláštní že mezi padlinama jsou převážně ryby žijící u dna - Ostroretka, Parma, Podoustev, Hrouzek a Candát. Neviděl sem jedinou Štiku a ani Okouna.

                                                                                                                  P.S. Jinak kdo říká že je na Bečvě málo ryb neví u čem mluví.

                                                                                                                    NMoravadream - Profil | So 25.8.2012 13:04:15

                                                                                                                    nebyl tam někdo osobně? Já sem tam dojel včera před soumrakem a největší ryby co sem viděl leklý byly parmy okolo 70ky. Nemáte někdo fotky těch větších ryb abych se aspon kouknul co se tam prohánělo..

                                                                                                                      NMoravadream - Profil | So 25.8.2012 13:02:30

                                                                                                                      přidávám se k vám kluci jedu zapálit svíčku, už tak tam nebylo moc ryb a ted je to v řiti uplně..

                                                                                                                        NZajda - Profil | So 25.8.2012 12:08:14

                                                                                                                        usak >> Hlavně prý to odsral dorost..:-(

                                                                                                                          Nusak - Profil | So 25.8.2012 11:51:52

                                                                                                                          Zajda >> uvidime, ja furt doufam, ze to nebylo komplet...

                                                                                                                            NZajda - Profil | So 25.8.2012 11:40:11

                                                                                                                            usak >> A máme po ptákách...I když něco prý tam zůstalo...