Potápěči našli na dně Něvy v Petrohradě těžký tank z války

85 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NJKL - Profil | Čt 12.5.2011 18:01:14

KóĎA >> Ufff. Obávám se že bych nejspíš potupně vrhnul. :-)) Je neuvěřitelné jak se vůbec ty lodě udrží nad vodou. Ty náklony jsou hrozivé.

    NKóĎA - Profil | Čt 12.5.2011 17:53:01

    JKL >> add včerejší debata ohledně "hraček". 252 m dlouhý jaderný křižník v bouři... Mazec :-) http://www.youtube.com/watch?v=0HuUsV5nCLU&feature=​related

      NJKL - Profil | St 11.5.2011 20:38:46

      KóĎA >> Von Braun. A nejen on. Jasně. Ono nad tím jak rusové zacházeli s lidmi zůstává rozum stát - kde mohli dneska být. A zbytek světa taky - když si představím koli prostředků se vyházelo jen kvůli pár šílencům je mi zle. Poučit bysme se měli asi všichni - jenže jak znám lidi nedopadne to.

        NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 20:35:04

        JKL >> stejnou vazbu (a mnohem větší) mělo i USA. Oni takhle zacházeli snad s každým úspěšným člověkem :-( No snad se z historie poučí.

          NJKL - Profil | St 11.5.2011 20:32:46

          KóĎA >> To je pravda. Je tam sice určitá vazba na němce - ale to bych neřešil - faktem je že ta raketa slouží. Saturny taky nedoznaly mnoho změn. Mně spíšvadí to, jak zacházeli třeba s Koroljovem. A nejen s ním.

            NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 20:29:00

            JKL >> třeba vojenská a posléze nosná raketa R7. Její základ slouží dodnes a podle všech měřítek je na vrcholu spolehlivosti. V podstatě je teď jedinou spojnicí mezi Zemí a ISS.

              NJKL - Profil | St 11.5.2011 20:24:31

              KóĎA >> Jo. Hnije. Ale nejen tam a nejen letadel. V Lužné slzím nad devastovaným parkem vagonů a mašin. Škoda. Veliká.

                NJKL - Profil | St 11.5.2011 20:23:00

                KóĎA >> Mno - oni ti Rusové ... Já na vojně mimo jiné i automechaničil. Těch vskutku originálních řešení jsem na jejich technice viděl dost a dost.... Zdaleka ne všechno se jim povedlo. Ale faktem je že se jim s lecčíms povedlo vypořádat až neuvěřitelně funkčním a jednoduchým způsobem.

                  NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 20:20:22

                  JKL >> škoda, že spoustu letadel hnije na letištní ploše, peníze nejsou...

                    NJKL - Profil | St 11.5.2011 20:17:26

                    KóĎA >> Chudák foťák - až se tam dostanu ... :-)

                      NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 20:14:27

                      JKL >> jo a zapomněl jsem na Gloster Meteor. Někde možná ještě mám článek, jak ho naši vyměnili za jeden MIG 15. Jinak u toho miga vždycky obdivuji kanonovou výzbroj. Ten 37 mm kanon a dva 23 mm vypadají dost hrozivě :-) Zvláště když je to takové prťavé éro.

                        NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 20:12:39

                        Grasel >> dělají za co se jim platí. Já ruské vědce docela obdivuji.... Zvláště pragmatický přístup k věcem. Nevím zda-li je to fake, ale četl jsem následující historku. V době dobývání kosmu, řešili američtí vědci problém, že ve stavu beztíže nepíše kuličkové pero. Ten problém vyřešili, ale vývoj "vesmírného" pera stálo v tehdejších kurzech 5 mil. USD. Rusové to vyřešili obyčejnou tužkou za pár kopějek...

                          NJKL - Profil | St 11.5.2011 20:10:43

                          KóĎA >> Musím tam ! Je to dané. Zajímavé byly některé Memorial Air Show tady v Roudnici - lítaly tu Mustangy, Spitfiry, B-25 Mitchel, Cattalina, Thunderbolty, dokonce Harrier (neuvěřitelná mašina!), a kde co. Poslední ročníky jsou slabší - ty staré mašiny mají pomalu dolítáno a stojí to děsné prachy. Ale mám sposty fotek pro dlouhé zimní večery.

                            NGrasel - Profil | St 11.5.2011 20:09:32

                            KóĎA >> Tak to je mazec,ti rusáci jsou ale fiškusové... Škoda jen že ti inženýři radši nevyvíjejí něco civilního a zaobírají se takovejma hajz.lovinama.

                              NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 20:06:38

                              Grasel >> ve špičce torpéda je tryska, která vypouští nějaký plyn okolo torpéda. Tím se dostane do jakési bubliny a tím pádem je jeho rychlost o mnoho větší než u konvenčních torped. Moderní konvenční torpédu má rychlost okolo 50-ti uzlů, Škval prý dokáže až 300...

                                NGrasel - Profil | St 11.5.2011 20:04:21

                                KóĎA >> Jak funguje to kavitační torpédo?Já do teď žil v přesvědčení že kavitace je fyzikální jev kterej poškozuje např. lodní šrouby nebo turbíny...

                                  NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 19:54:51

                                  JKL >> v běžné armádě asi jo. Ale u jednotek jako jsou Strategické raketové síly a posádky nukleárních ponorek tomu nevěřím... Co se týče Kursku, často se spekuluje o pokročilých kavitačních torpédech Škval. Ty nejstarší jsou již uvolněny k exportu, ovšem vývoj se nezastaví. Ale jestli proti protilodním střelám existuje nějaká ochrana, proti tomuto zdroji napadaní (jestli odpovídají tomu co je publikováno) nic není...

                                  Kbely jsou super, chodím tam každý rok, akorát loni jsem vynechal. Namátkou všechny Migy od 15 do 23, americký námořní Phantom (byl jsem v šoku, jak velké éro to je), S 92 (tedy počeštělý název kořistního Me 262) - na světě jich opravdu moc není, Lavočkiny, Spitfire, Šturmovik atp. Kromě toho pár kusů pozemní bojové techniky, mezi nimy i ten velkorážný ruský minomet. Tuším že kodové označení měl Tulipan.

                                    NJKL - Profil | St 11.5.2011 19:46:19

                                    KóĎA >> Kupodivu - Kbely jsem zatím vynechal. Ale mám je v merku. Jen ten čas není. Když to nejsou ryby je něco v Lužné, k tomu Čáslav a zemědělské mašiny, semo tamo letadýlka ... A chystám se do NTM - jen co se trochu zkonsoliduje. Potřeboval bych do důchodu nebo tak něco. :-)
                                    Oni Rusové jsou něčeho podobného schopní - přehnané zábrany rozhodně nemají. Jen Bůh a jejich genštáb vědí co měl na palubě Kursk. A co vlastně bloumá pod vodou po planetě. A když k tomu připočtu "kvalitu" jejich manšaftu a jeho abstinenční způsoby je tu důvod k nervozitě. Ti jsou schopní prodat sebehorší zbraň v podstatě komukoliv.

                                      NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 19:37:43

                                      JKL >> ono se uvažovalo, že by se Phalanx nahradil podobnou zbraní o větší ráži. Třeba i mnou házený odkaz na GAU8. Jina s antiraketami. Hodně se zlepšili detekční prostředky. Navíc když taková námořní flotila rozjede své aktivní i pasivní rušící zařízení, je hodně velký problém vůbec raketu navést. Rusové zašli tak daleko, že plánovali v blízkosti letadlové lodi a jejího doprovodu odpálit několik jaderných vzdušných náloží, které by díky elektromagnetickému pulzu vyřadili elektronické vybavení lodí a teprve pak by šly další rakety s bojovou hlavicí proti lodím. Stejně se reálný výsledek takového střetnutí nedozvíme, teda já v to osobně doufám :-)

                                      Jestli máš rád hračky, určitě si navštívil Kbely. Tam jsou opravdové unikáty.

                                        NJKL - Profil | St 11.5.2011 19:33:29

                                        KóĎA >> Jen aby to vydrželo. Nejsem zrovna panikář ale občas si říkám že proti šílencům je obrana nemožná.

                                          NJKL - Profil | St 11.5.2011 19:31:28

                                          KóĎA >> U antiraket je problém s rychlostí reakce - tedy pokud vím. Ten Phalanx jsem viděl na videích - je to neuvěřitelný pohled - klid a tich - a najednou se pár podivných budek na palube zblázní a vypukne peklo - z vteřiny na vteřinu. Stát poblíž mám bláto na hřišti. :-) Military - nemilitary, mašinky - to je holt moje.

                                            NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 19:27:00

                                            JKL >> to je pravda... Ale nebýt třeba jaderných zbraní, nemyslím, že by jsme se měli dneska takhle dobře :-( Vzájemné odstrašení funguje v našem regionu opravdu dobře...

                                              NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 19:25:55

                                              JKL >> no Američané přes třetí stát (tuším Ukrajinu) získali tyto střely (bez bojové hlavice) a určitě je důkladně prostudovali. Poslední verze anti-raket SM-3 by si s nimi měly poradit. Není hůřa napadnutelného cíle než nějaké americká námořní útočná skupina. Amíci to mají zvládnuté opravdu dobře. Na druhou stranu, Rusové na moři nevymýšlí posledních 50 - 60 let nic jiného (kromě ponorkových nosičů balistických střel) než jak se dostat na kobylku americkým letadlovým lodím :-)

                                              sakra to je dneska military kroužek :-)

                                                NJKL - Profil | St 11.5.2011 19:22:48

                                                KóĎA >> Je neuvěřitelné kolik energie lidstvo vynakládá na prostředky vlastní likvidace. Ale na druhou stranu - spousta užitečných nápadů vznikla původně s vojenským záměrem - namátkou třeba křovinořez.

                                                  NJKL - Profil | St 11.5.2011 19:20:34

                                                  KóĎA >> On "Plamen" vyvíjený pro Alky také nebyl nic moc. U toho Hindu jde pás neuvěřitelnou cestou - kličkovaná hadr. S tím Phalanxem máš pravdu - ale vyřazen pokud vím není, ne všichni ty speciální střely mají, a proti nim asi přímá ochrana zatím k dispozici není.

                                                    NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 19:19:54

                                                    tady se plní jedna z nejúčinnějších zbraní postavených na principu Gatling. Je to u protitankového letounu A10 http://www.military.cz/usa/air/in_service/weapons/c​annons/gau8/gun4.jpg

                                                      NJKL - Profil | St 11.5.2011 19:16:58

                                                      Grasel >> Zhruba tak. Ono je to v takovém plastovém či jakém systému. Tady jsem ti pohledal jeden odkaz. http://www.valka.cz/clanek_1047.html.

                                                        NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 19:16:09

                                                        JKL >> ta zbraň u MI-24 stála dost za prd. Normální kapacita byla tuším něco přes 1200 nábojů, ale v reálu byla na základě zkušeností z Afganistánu plněna jen cca 400 náboji - pak se tolik nezasekávala. V modernějších verzích vrtulníku je tato zbraň nahrazená automatickým kanonem ráže 30 mm. A ještě jedna poznámka. Phalanx ztratil své opodstatnění se zavedením moderních ruských protilodních střel třeba Moskit kodové označení NATO Sunburn. Ty byly dokonce i opancéřované. Navíc rychlost okolo tří machů ve výšce cca 10 m nad mořem znamenala i po jejím zničení díky obrovské nebezpečí pro zaměřenou loď - ohromná kinetická energie trosek. Lodě US NAVY považovaly za největší ochranu před ruskými raketami své prostředky REB (radioelektronický boj). Ty skutečně fungují velmi dobře. Testováno během sovětsko/rusko-amerických vojenských hrátek

                                                          NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 19:09:05

                                                          ta fotka minometu je z leteckého muzea ve Kbelích a je to typ 2S4

                                                            NGrasel - Profil | St 11.5.2011 19:00:30

                                                            JKL >> Takže ty náboje jsou tam v tom Vulcanu v podstatě nasypaný jak zrní v secí mašině a on si je odebírá sám,nebo jak to funguje?

                                                              NJKL - Profil | St 11.5.2011 18:55:37

                                                              Grasel >> 50 ran za vteřinu. To je děs. :-)) ono se to tam podává zvláštním způsobem - bez pasu, ze zásobníku. Je to docela zajímavě řešené i na MI 24 - ten má rotační čtyřhlavňový kulomet ve špici, v kopuli která se točí všemi směry - a střelivo je nastrkané všude možně kolem trupu, v takovém pasu. V té kopuli je takový jako karusel a ten to zásobuje. Hrozná mašina.

                                                                NGrasel - Profil | St 11.5.2011 18:49:56

                                                                JKL >> Tak to už musí bej šupec,k tomu bych chtěl nosit bedny s nábojema :-)

                                                                  NJKL - Profil | St 11.5.2011 18:41:29

                                                                  Grasel >> Gattling. Prapředek to kulometu či samopalu, taktéž de facto první rotační kulomet. Tuhle věc vlastně dodnes nosí na sobě vrtulníky i letadla - a vlastně jako nejspolehlivější ochrana proti střelám se používá na lodích - i letadlových, systém Phalanx. Je to rotační šestihlavňový kulomet Vulcan - 3000 ran /min. , ovládaný samočinně elektronikou. To už si ty kule fakt koukaj na prdelku. :-))

                                                                    NPaulus - Profil | St 11.5.2011 18:32:56

                                                                    JKL >> Rozumný muž o)

                                                                      NGrasel - Profil | St 11.5.2011 18:31:21

                                                                      JKL >> Pěkný,co to je za mašinkvér?

                                                                        NJKL - Profil | St 11.5.2011 18:26:52

                                                                        Paulus >> Neříkal - ovšem za vynikající zákrok jsem mu věnoval VIP povolenku na naše Středovesní móře. Neprodlenně dorazil a popili jsme kafíčko. Panáka nechtě - že prý řídí .. :-)

                                                                          NJKL - Profil | St 11.5.2011 18:23:57

                                                                          Grasel >> Mně by k mému milovanému feederu stačila takováhle klasika. :-))

                                                                            NGrasel - Profil | St 11.5.2011 18:13:11

                                                                            JKL >> Ne,ta je z netu,jak jsem tady zaregistroval tvou hlášku že by se s tím dalo krmit,tak jsem si řekl že ti pošlu ještě jednu mašinu,ať máš z čeho vybírat co vzít k vodě na zakrmování :-)

                                                                              NJKL - Profil | St 11.5.2011 18:09:09

                                                                              Grasel >> Taky hezký. To je z Lešan?

                                                                                NGrasel - Profil | St 11.5.2011 18:06:27

                                                                                Jinak tady s tím by se taky dalo krmit,je to ruský minomet ráže 240mm

                                                                                  NGrasel - Profil | St 11.5.2011 18:02:59

                                                                                  JKL >> Jen pro upřesnění je to typ 2S7 "PION"

                                                                                    NPaulus - Profil | St 11.5.2011 17:59:25

                                                                                    JKL >> Moudrého šamana máš - pravil také "pysk polévej" ?
                                                                                    Já jen že bych emigroval - má šamanka opačně dí ... o)

                                                                                      NJKL - Profil | St 11.5.2011 17:55:40

                                                                                      Paulus >> Šaman pravil rozcvičovat. Tak rozcvičuju. :-))

                                                                                        NPaulus - Profil | St 11.5.2011 17:47:00

                                                                                        JKL >> To dohoníš vydatnou krmí a cvičením boje - věřím žes kevlarovou špicí a patou v obuvi polní vybaven a tím pádem alespoň půlchrabrým ...
                                                                                        (Hele pocem Jirko - vono už to lepší nebude................ o))) .........).

                                                                                          NJKL - Profil | St 11.5.2011 17:41:36

                                                                                          Paulus >> Gypsu jsem se zbavil Ovšem ruka zlenivělá práce se štítící předstírá slabost a zákeřně pouští materiál směrem ke kotníkům.

                                                                                            NPaulus - Profil | St 11.5.2011 17:34:23

                                                                                            JKL >> Možná ...., někdy .......

                                                                                            Ale flexu, tu čubku zákeřnou vohlídám kdykoli si vzpomenu - kouknu hůř a zaleze pod asfalt.
                                                                                            Doufám že v sádře již umíš psát palcem zrcaldově Ctihodný ............ o)))

                                                                                              NJKL - Profil | St 11.5.2011 17:19:03

                                                                                              Paulus >> Jen počkej, zajíci. Taky zestárneš. Možná. :-))

                                                                                                NJKL - Profil | St 11.5.2011 17:18:23

                                                                                                KóĎA >> Máš samozřejmě pravdu. Ale tahle potvora má ráži přes 203 mm - a metrákový granát (s reaktivním pohonem) doletí 47 kiláků. Děsná představa - to už je fakt strategická zbraň. Ale co s tím dneska. Snad leda že bych si s tím zakrmoval svůj flíček na Sázavě. Odsud ze dvorka ... :-)

                                                                                                  NJarda 2004 - Profil | St 11.5.2011 14:46:40

                                                                                                  Paulus >> Nu což :-))

                                                                                                    NPaulus - Profil | St 11.5.2011 14:46:14

                                                                                                    Jarda 2004 >> To je hned o)))

                                                                                                      NJarda 2004 - Profil | St 11.5.2011 14:37:08

                                                                                                      Paulus >> Není ne to ještě brzi? Alespoň se na to necítím:--))

                                                                                                        NPaulus - Profil | St 11.5.2011 14:33:16

                                                                                                        Klucí - nemám vám založit Geriatrické Jádro ?

                                                                                                        o))

                                                                                                          NJarda 2004 - Profil | St 11.5.2011 14:21:01

                                                                                                          JKL >> Kaťuše se řídit nedaly to byla plošná devastace ale grády to je jiná tam už se dá přidáním kroužku řídit vzdálenost. Ale jak píšeš to jak někam dopadne v salvě tak tam sto roků tráva neroste.

                                                                                                            NKóĎA - Profil | St 11.5.2011 13:55:37

                                                                                                            JKL >> jenom na okraj, pro každý ruský kanon od ráže 152 mm (standardizovaná ráže VS) byl k dispozici jaderný náboj. Stejně tak u obdobné ráže NATO tj. 155 mm.

                                                                                                              NJKL - Profil | So 7.5.2011 15:57:23

                                                                                                              Gery >> Takhle to vypadá.

                                                                                                                NJKL - Profil | So 7.5.2011 14:06:24

                                                                                                                Gery >> Tanky v Plzni, pivovar jo !! :-))
                                                                                                                Když jsi zmínil tu Danu - STV si přivezlo z Polska na kšeft 4 Piony. To je teprve mazec. Tady jich údajně bylo ve výzbroji asi 5 kousků, bylo to utajený. Na podvozku T 80, teda upraveném, je lodní kanón. Manipulace přes sólu motor. Ráže jak roura od Musgrávek, šroubový závěr, nabíjení sólo granát a pytlíky s náloží. Umělo to střílet i jaderné granáty.

                                                                                                                  NGery - Profil | So 7.5.2011 5:35:33

                                                                                                                  JKL >> Lešany mám taky v merku, pořádají tam akce. A Plzeň neznáš, jsi ty vůbec pivař ? :-))))) Teď je tam výročí osvobození američanama, byl jsem tam když bylo to padesáté to bylo super. Hlavní atrakce právě byla T 34/ 85. Jenže ta byla hlídaná jak banka. S Grádama jsem sloužil v Kynšperku nad Ohří, byla tam jen jedna baterie. Viděl jsem to i střílet na cvičení v Doupově,je to hukot.Byla tam i DANA, to je taky stroj. Jeda salva celé baterie je schopna rozstřílet 50 hektarů pole. Takže se těm němcům nedivím.

                                                                                                                    NJKL - Profil | Pá 6.5.2011 21:20:32

                                                                                                                    Gery >> Ty Kaťuše - to byla děsivá zbraň. Byly vlastně ve výzbroji donedávna - na Tatrách, GRAD se tomu říkalo. Ono se s tím nedalo moc mířit - ale cílovou plochu to přeoralo děsivě. Hloupé je že prototyp Kaťuší byl k dispozici už někdy ve 40 tém roce - ovšem nejgeniálnější vojevůdce všech dob je nechtěl. On měl radší jízdu se šavlema. Kolik ten odklad stél životů , to už nespočítáme. Plzeň neznám, ale vřele doporučuju Lešany.

                                                                                                                      NGery - Profil | Pá 6.5.2011 21:04:46

                                                                                                                      JKL >> oni toho měli víc, jen si vzpoměn na katuše. V modelářství u pana Vetelskýho ve Varech jsem potkal jedu zdravotnici z Dukelské operace a tam vyprávěla co to dokázalo. Lidská těla roztrhaný, bylo to peklo na zemi.Nejvíc ten pronikavý zvuk ,dělal na lidi paniku.Můžu ti říct, že tam i brečela. Žažila to taky,klepala se u toho vyprávění. Na tu T 34 chci se jed podívat do Plzně, je tam někde soukromé muzeum a pouští tam i do vnitř. Dneska v Plzni stojí i Shermen, mají ho z německa. Prý bojoval i v Plzni.

                                                                                                                        NJKL - Profil | Pá 6.5.2011 20:58:30

                                                                                                                        kakr >> Tak to ti závidím. Já holt byl sloužit o něco pozdějc. Ale taky jsem si užil té "supermoderní " techniky až nad hlavu.
                                                                                                                        Ty odlité věže se začaly na 34ky dělat až později - když Němci zesílili ochranu tigrů. Viděl jsem to taky - je to jak dlabanej ingot. :-)

                                                                                                                          Nkakr - Profil | Pá 6.5.2011 20:21:34

                                                                                                                          JKL >>
                                                                                                                          V letech 1963 -65 byl tankový prapor u útvaru kde jsem sloužil "vyzbrojen" T 34kami.
                                                                                                                          Dokonce jeden tank měl věž ještě z války odlitek tomu odpovídal. Za rajčáky T34 jsem seděl a svezl se.

                                                                                                                            NJKL - Profil | Pá 6.5.2011 20:13:56

                                                                                                                            Gery >> To víš - vzpomínky na vojnu. :-)) Ne že by za mně byly ještě 34ky - ale mašiny mne zajímaj jaksi všeobecně a ty vojenské mají svoje kouzlo. V Lešanech jsem si prohlídnul Krug a zamáčknul slzu dojetí - 2 roky jsem kolem toho poskakoval. Sranda je že mladší kluk maká u STV group, a tak holt občas radím. Máš pravdu - 34ka byla legenda a asi poslední tank bez elektroniky a hovadinek. Ono se toho Rusům po technické stránce zrovna moc nepovedlo, tohle ale byla slušná vyjímka.

                                                                                                                              NGery - Profil | Pá 6.5.2011 18:09:57

                                                                                                                              JKL >> ano, to ti neberu. Podvozek se řešil,motory chtěl Koškin hlavně dieslový věděl proč.Mohlo se upravit čerpadlo a lejt tam petrolej, to samé bylo i u V3S.Hodně taky tam bylo z Renaulta, používal to Lenin při revoluci.Je pravda že téčko je a zůstane legendou. Věž na téčku se pořád řešila během války,hlavně ty poklopy.Koukám že tě taky zajímá válečná technika. :-)))

                                                                                                                                Nkritik - Profil | St 4.5.2011 17:25:41

                                                                                                                                Gery >> Jo, tady je o tom článek.......http://www.valka.cz/clanek_707.html
                                                                                                                                Proto ty poměrně velký znaky na tanku.

                                                                                                                                  NJKL - Profil | St 4.5.2011 17:11:55

                                                                                                                                  Gery >> Tanky BT (bystrochodnyj tank) byl předchůdcem 34 ky, to je pravda. A právě BT byl stavěn podle vzoru tanku Christie M1931, tedy hlavně podvozek. Motory 34ek byly zase podle motorů Liberty. Ono je to složité - v době mezi válkami se používaly nápady a vynálezy napříč světem. Faktem zůstává že T 34 měl naprostou převahu v pancíři i kanónu, navíc měl široké pásy a ohromnou průchodnost. Slabinou bylo blbé řešení věže - málo místa a nevhodný tvar, hlavně zezadu.