Diskuse k článku: Domácí míchání krmení

Autor diskuse: Pavel S. - Profil , 24.6.2009

NMartin M. - Profil | St 1.7.2009 0:26:15

Pavel S. >> ShimPaul >> pernik na storuhani za 64 kc/kg
http://www.obchodnet.cz/inshop/zbozi/(id-2425013)-​pernik-na-strouhani-10x125g.html
a to je potravinarska kvalita, jiste by sel sehnat levneji nejaky "horsi".

NJuraj - Profil | Út 30.6.2009 23:37:52

Beebo >> Už několikrát jsem měl chuť napsat vlastní článek, ale vždy jsem zjistil, že už to tu za mě udělali jiní a lépe. Taky jsem míchal krmení, ze všeho možného a jeden kamarád dokonce tvrdí, že chytám proto, abych mohl míchat krmení, neb mě tato alchymie baví víc, než samotný lov. Za tím co jsem napsal níž si stojím. To co namícháš z běžně dostupných surovin, v přímém porovnání s dobrou (a dobře namíchanou) komerčkou prostě neobstojí. Navíc co se týká lákacích složek (aromata, perník , koření) si troufám tvrdit, že použití komerčního posilovače, při dnešních cenách vyjde levněji a je i účinější. Tím netvrdím, že domácí směsy jsou k ničemu. Pokud je doplníš posilovačem, partiklem a červy, tak si většinou i dobře zachytáš. Ono moc záleží na tom, že tomu krmení věříš. A to budeš do té doby, než tě vedle lovící borec vyvede z omylu. Ovšem to taky nemusí být otázka jen kvality a ceny vnadící směsy, ale taky namíchání, navlhčení, způsobu a přesnosti krmení atd. A to jsme jenom u krmení a pomíjíme řadu jiných důležitých faktorů. Ale jak jsem poznamenal v úvodu, o tom už dávno napsali jiní a lépe, tak to nebudu rozvádět.

NBeebo - Profil | Út 30.6.2009 22:09:02

myslím, že článek tohoto typu je vždycky přínosem. Vůbec nezáleží na tom, kdo má na věc jaký názor, důležitá je podstata věci. Co člověk to názor, někdo si nikdy nebude míchat vlastní krmení ať z důvodu vlastní lenosti nebo mu prostě nevěří a vsadí na komerční jistotu a jiný si bude míchat svou směs buď z ekonomického hlediska a nebo jen proto, že buď má své tajné vyzkoušené a zaručené recepty nebo prostě jen rád zkouší experimentovat. Myslím tedy, že články tohoto typu můžou přinášet hlavně informaci nebo inspiraci druhým, proto v zásadě nesouhlasím s těmi, kteří to tady pomlouvají a odsuzují. Prostě, když se ti to nelíbí, tak to nečti a najdi si to co tě zajímá. A diskutovat o tom? To je nesmysl, připadá mi to že někteří tady čekají na určitý názory, nápady nebo dotazy jen proto aby je mohli zkritizovat, proč nezkusí napsat sami článek aby také pomohli druhým? Nebo je to problém? Vždyť přece znají všechno nejlíp, tak ať se s námi, blbci také podělí o své zkušenosti.

N1kolda1 - Profil | Út 30.6.2009 12:47:46

Juraj >> spíš de o finanční otázku... holt učinek na úkor peněz

NJuraj - Profil | Út 30.6.2009 12:44:28

Zikmund >> Bylo by zajímavé udělat závod komerčky versus domácí směsy. Před čtvrt stoletím závodili mezi sebou (většina) jen s domácím krmením. A ta hrstka co měla to štěstí, že sehnala a měla X21 v poměru kolem 5-8/1 tak většinou ty ostatní přechytala. Nemůžeš porovnávat neporovnatelné. Je to stejné, jako kdyby si dva srovnatelní cyklističtí závodníci vzaly špičková závodní kola s rozdílem roku výroby 25 let. Hádej kdo by vyhrál?

NJuraj - Profil | Po 29.6.2009 22:20:26

Jsem líný číst všechny reakce, ale myslím si, že tohle rybu nestáhne ani neudrží. Zvlášť pokud tam nejsi sám. Je jasné, že rozborem zjistíš, z jakých nosných složek se krmení skládá, ale co ji naláká a udrží o tom víme oba prd. Nevím jak Timár, ale velké firmy testují a dá se říci, že vědecky pracují na složení krmení. Takže jsem přesvědčen, že když si vedle sebe sedneme, ty si vezmeš tu svou samo domo a já namíchám ze sensasu, tak (pokud nebudeš mít před sebou flek, kde se ryby zrovna samostatně krmí a přede mnou nebude lovit dravec) si troufám tvrdit, že se nechytneš ani za hlavu. Nicméně pokud si u vody sám a ryby jsou při chuti, tak to bude fungovat.

NMiki - Profil | Po 29.6.2009 19:39:17

Odpověděl a poslal jsem to všem, co mě oslovili--asi už 20 lidí. Pokud by to někomu nedorazilo, napiště mě kliďánko na mejl a já to pošlu znovu. Je totiž možné, že některá mejly už třeba nefungují.
Zdravím všechny.................Miki

NKóĎA - Profil | Po 29.6.2009 13:38:40

tady máte kvanta receptů na domácí výrobu http://www.mivardi.cz/articles.aspx?art=90

NRanger - Profil | Po 29.6.2009 13:28:37

Miki >> po přečtení diskuze bych prosil o zaslání receptu. Děkuji

Nsadraj - Profil | Po 29.6.2009 9:54:38

Miki >> ja to dostal taky asi tti meil nejak blbě odpoveděl ale pak sem ti posilal k tomu eště dotaz na jednu surovinu o co go

NMaty - Profil | Po 29.6.2009 9:46:19

roxtidy >> Kdyby si se trochu snažil, tak by jsi zjistil, že jsem zde před cca 4-5 lety uveřejnil obdobný článek http://www.mrk.cz/clanek.php3?id=612 . Dnes už bych spoustu věcí dělal jinak, nebo nedělal vůbec, ale rozhodně bych se toho základního nevzdal. Tedy pokud bych chtěl dělat krmení samodomo.

NZikmund - Profil | Ne 28.6.2009 21:41:21

Miki >> Díky za Tvoje upřesnění i za recept. Schválně tuhle směs vyzkouším, zajímá mě to.

NMiki - Profil | Ne 28.6.2009 19:30:34

Pavel S. >> ShimPaul >> O.K, ale znovu opakuji, že musíš číst vše a né jen poslední příspěvky. Já ti zkopíruju to, co jsme napsal v pátek v 19:15 hod: Musíš ale znát komponenty, které se do takových směsí přidávají, sehnat je (v dnešní době už to není problém) a pak už si je jen namíchat doma v belíku. Cena za Kg je cca 40,- a v obchodě se pak podobné směsi prodávají za cca 90,- pod výše uvedenými značkami.
Tak že žádný recept za 500,- ale 40,- za kg!!!!!! Nechci aby jsi se nějáko pokořoval, ale pokud budeš rozumnej a požádáš mě, pošlu ti to, abys to viděl, jako asi dalším 12-ti lidem.

NShimPaul - Profil | Ne 28.6.2009 18:07:20

Miki >> souhlasim,ale k čemu mi je recept za 500kč,to si koupim hotový za stejnou cenu.A nemusim nic shánět.

NMiki - Profil | Ne 28.6.2009 18:04:54

Pavel S. >> ShimPaul >> To máš samozřejmě pravdu, ale pokud si vše pozorně přečteš, napsal jsem recept starý 20 let. Jak už jsem psal níže, dnes je to o něčem jiném.

NShimPaul - Profil | Ne 28.6.2009 17:58:53

Miki >> Díky za ten recept.Ale ty ingredience jsou docela mastný.Jenom ten perník na strouhání stojí 100gr 20kč.Sušený mlíko 1kg víc jak 100kč.

NMiki - Profil | Ne 28.6.2009 17:45:27

Všem jsem odeslal mejly, jen od "sardaje" se mě to vrátilo, jako nedoručené!!!
Díky všem za kladné a chápavé reakce, protože jsem si už začínal myslet, že všichni mícháte jen řepku s otrubama:))
Jestli to takhle půjde dál, asi opravdu budu muset založit vlastní diskuzi, případně zveřejnit to, co jsem vám, kteří mě oslovili poslal---no, uvidíme.

NMiki - Profil | Ne 28.6.2009 17:00:04

Zikmund >> Na to ti můžu odpovědět naprosto přesně a rovnou ti návod i veřejně pošlu. Jen bych upozornil, že něco bude v "litrech".
- 2 litry strouhanky
-80dkg kukuřičného šrotu
- 1litr strouhaného perníku
- 20 dkg mleté slunečnice
-10 dkg praženého lněného semínka
- 20 dkg vařeného konopného semínka
- 0,5litru sušeného mléka
-cukr
-hlína + červy

Tohle je, nebo spíše byla obdoba Lucemburského krmení , jehož "kostra" tvořila základ pro většinu tehdeších krmení na závody. Jen pro upřesnění dodávám, že do originálního Lucemburského krmení se místo strouhaného perníku dávali piškoty a také sušený holubí trus. Tady jenujasním spekulaci o holubím trusu. Někdo tvrdí, že se přidával proto, že obsahuje látky, které dráždí ryby k žravosti, někdo zase, že se jím posypaly patentky, aby se lépe hýbaly---chytal jsem na to pouze párkrát a nemůžu to potvrdit, ani vyvrátit.
Ten, kdo měl kliku a byl (v té době) "bohatší" dokázal sehnat tehdy proslavenou X21, což bylo velice aromatické krmení, které se používalo jako posilovač. Dnes ho vyrábí tuším Marcel V.D.Eynde.

Nenteron - Profil | Ne 28.6.2009 14:14:33

Miki >> Taky bych chtěl poprosit o zaslání, rád se přiučím.Předem děkuji.

Nrommi - Profil | Ne 28.6.2009 13:44:59

Miki >> tak mi to prosim posli, ak sa da. vdaka