Úřad vyzve myslivce a rybáře k dobrovolnému opuštění jedovatého olova

37 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NFishky - Profil | Pá 25.10.2019 8:44:41

V době, kdy miliony aut každé ráno nastartují a pouští tuny splodin do ovzduší, v době kdy miliony žen bere antikoncepci a tráví naše řeky, v době kdy si sami devastujeme ve velkém přírodu začít s nápravou u zákazu olova, je stejně debilní, jako čekat že zhubneme po sledování Eurosportu.

    Nbjwir - Profil | Pá 25.10.2019 7:50:14

    retrívr >> Promiň ale svým způsobem má pravdu. Ono je krásné přijít s tím že zakážeme olovo ale nepřijít s adekvátní náhradou (ať už cenovou,vlastnostmi atd.)je na ránu..Druhá věc na jakém základě je toto opatření přijato -> studie se dost různí podle toho kdo ji dělá , obhajovat to ale usmrcením ptactva je opravdu absurdní...Stejně tak bys to mohl aplikovat na větrné elektrárny které ptáky,brouky zabijí ve velkém a lidem působí poškození sluchu..Zakážeme je?
    Ono je potřeba vše nazývat pravými jmény,proč bude vojákům umožněno používat olověnou munici?? :) Tuším někdy okolo r.2007 se přijalo opatření že se nebudou prodávat a používat olověné pájky kvůli škodlivosti..Jako náhrada se používá do pájek měď , stříbro..Výsledek kvality těchto materiálů je ten že elektro ti vydrží kratší dobu než před zavedením , hůře se vše recykluje (pro roztavení potřebuješ vyšší teplotu)..Takže na jednu stranu jsem pro aby se příroda ochraňovala ale vše musí být v rámci nějakého přijatelného...A tohle je případ kdy zakážou olovo , ale bordelem který je v oceánu se likviduje daleko víc živočichů...Přirovnal bych to ke kapajícímu vodovodu a dírou ve střeše...Řešíme kapku vody místo toho aby se řešilo to že nám na hlavu prší..

      NTarn - Profil | Pá 25.10.2019 18:03:23

      Tohle má několik ALE. jednak EU nic nenařídila, jen se o tom mluví. Takže bych chápal debatu u nás spolu s návrhem řešení jako argumentace našich zástupců v příslušné komisi aby to nebylo přijato. Přesně z těch důvodů jak tady dole více lidí píše. Druhá věc je, že Úřed vyzve aby dobrovolně. No doprdele větší alibistickou kravinu jsem dlouho neslyšel. Co má úřad koho vyzývat ? Buď nařídí a nese odpovědnost za nařízení, nebo drží hubu. Pokud je mi známo, tak původní záměr byl ochránit mokřady a tady u nás už ten zákaz k ochraně mokřadů je. To není novinka. A to nařízení u nás už platí. Takže spíš zase někdo z našich úředníků je papežtější než papež a řeší něco pod pláštíkem nařízení EU. Kdo ví jaký busines za tím zase je. Včera jsem četl, že si nějaká organizace "genderové vyváženosti" prosadila, že vložky se už nebudou označovat jako prostředek ženské hygieny, ale musí prý neutrálně, neboť ne každý, kdo je používá je ženou. fakt se svět v prdel obrací a svět chcípne na tu korektnost dřív jak otravou z olova po rybářích.

        Nbrambůrek.9 - Profil | Čt 24.10.2019 21:42:16

        Říká se že nejhorší srážka je z blbcem ale je li těch blbcu hodně je to katastrofa a tou katastrofou je celá EU.

          Nretrívr - Profil | Čt 24.10.2019 22:21:18

          brambůrek.9 >> Nevím kdo jsi pane bezejmenný, myslím však, že Tvá reakce ani není k tématu. Pro Tvoji informovanost , jsou lidé kteří třídí odpad, seberou plast a nedívají se na to co kdo a jak se chová. Tvůj rezolutní a velmi odborný názor je i návodem jak. Myslím si, že řada kolegů se už pokouší a mnoho už ani olova nepoužívá. Oni totiž i za tu hrůzu ušetří. Škoda, že jsi nám neporadil. Měj se. Není vše jen o EU.

            Ndrvoštěp - Profil | Ne 27.10.2019 23:08:11

            FockeWulf >> Když občas za rok vyvezu, tak kámen. Proč bych měl nechávat při každém záběru kapra ve vodě olovo v hodnotě +- 50,- Kč to mě hlava nebere...

              Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 8:36:43

              Bacha San >> San - 27.10.2019 8:11:03 >> věř tomu, že za dob minulých byly třeba ty konzervy kvalitnější, nebo respektive normované, co v tom má být.
              Jirka má v tomhle pravdu. U nás se prodává odpad, ta samá konzerva má jiný obsah a často je i levnější - v zahraničí myšleno. Při je jejich vyšších mzdách.
              Vařit si můžeš, ale na to používáš různé suroviny a u těch je to zase to samé.
              edit: vycházím z předpokladu, že si sám nemeleš mouku atd...

                NJirka1976 - Profil | Ne 27.10.2019 7:16:17

                Bacha San >> San - 26.10.2019 9:16:45 >> dekuji ti kolego , ze jsi mi otevrel oci . Uz nechci nemecke hovezi maso ( 97 % hovezi maso , morska sul a koreni ) nic vic , tuk 15 % a to za 46 kc za 400 g . Uz koupim jen nase , za stejne penize dostanu 50 % masa , strojne oddelene kureci , veprove a kureci kuze , vodu a 30 % tuku . Budu se muset i prekonat v sezrani te jejich pastiky 300 g za 43 kc s 52 % maso , 23 % jatra , sadlo , skvarky . Koupim radsi za 20 kc 100 g Hame ktere mi po mhnimalnim mnozstvi masa ci jater nabidne chutovy zazitek v podobe vyvaru , vody , strojne odelenych separatu a kuze . Ano je vlastne uplne jedno co jime . Ty a mrkos musis byt sen vsech obchodniku . Tobe bych v klidu prodal za 5 kc vejce XXXL ( 93-102 g ) ale misto nej ti dal M ( 53-62 g ) . A ty bys mi na to rekl , to mas jedno , vejce jako vejce 😂.

                  NSan - Profil | So 26.10.2019 9:16:45

                  Jirka1976 >> A vydržel bys bez ní? Ramu jsem také konzumoval. Českou i německou. Ale kvůli chuti a pohodě teď jím pouze máslo a sádlo:-)
                  To samé třeba s práškem na praní. Mám-li po vyprání hadry čisté, je mi šumák, co do pračky sypu:-) Čas na shánění něčeho "lepšího" věnuju třeba rodině, zahradě, rybám a sobě.
                  Ale proti gustu....

                    NTraianus - Profil | Pá 25.10.2019 17:11:40

                    Jirka1976 >> Mě nějak přijde že ti co tam sedí jsou uplně vylizání kokoti, co chtějí furt jenom omezovat lidi a samozřejmě brát ty velké prašule, a pak se diví že lidi chtějí opouštět Eu,

                      NJirka1976 - Profil | Pá 25.10.2019 8:15:07

                      Nejhorsi a docela mozne je , ze nase slavna republika bez vlastniho nazoru nakonec sklopi hlavu a udela co ultra deb.lni Eu chce . Co prijde pak ? Zakaz vydechovat kvuli Co2 nebo co tam ta banda znudenych darmoslapu vymysli . Pripada mi ze se neustale omezuje jen prosty lid a to naprostyma a nepochopitelnyma blbostma , ti nahore si stejne jedou porad to svoje a nic je nezajima . Konec sveta se blizi , jinak to neni mozne .

                        NFockeWulf - Profil | Ne 27.10.2019 12:56:16

                        Jirka1976 >> Nejsem vyučený instalatér ale o škodlivosti olova na lidský organismus nemám pochyb. Prto třeba vodárny vyměňovaly staré olověné trubky i s tou cínovou vrstvou. Klidně si ale udělej třeba olověný hrnek:)
                        Dále máš odkaz na posouzení kvality vodovodního řadu, zde jen kousek :
                        Cínová vložka, zamezující přímému styku pitné vody
                        s olověnými stěnami je již ve většině případů buď zoxidovaná, narušená nebo zcela
                        chybí a neplní již svoji funkci. Staré olověné trubky proto prokazatelně zvyšují obsah
                        olova v dopravované vodě. Pokud dojde ke stagnaci vody v olověné přípojce, dochází
                        obvykle k závažnému překračování obsahu olova nad povolený limit dle ČSN 757111
                        Tak tady je odkaz : https://www.smv.cz/res/archive/013/001570.pdf
                        Jak s informacemi naložích je Tvá věc a můžeš mít zapoudřené co chceš:)

                          NJirka1976 - Profil | Ne 27.10.2019 8:53:33

                          Bacha San >> San - 27.10.2019 8:33:44 >> tak to co si doma vypestujes je samozrejme nejlepsi . Nuceny vysek nebylo nic spatnyho , napr zlomena noha . Taky jsem za totace nestradal , 2 strejdove myslivci , v rodine vcelar , vedouci ovoce zeleniny a assa . Tak ze zadne stani ve fronte na 0.5 kg bananu , vseho bylo dost . Baby s dedou velke hospodarstvi . O te sunce pises blbosti , ano mozna 0.5 % ledove triste na lepsi spojeni . Rizek se mi pri smazeni nepromacel , syr se dal bezne usmazit , netekl jak voda , luncheon meat se dal opect , nelepil se k titanove panvi jako silikon . O tomhle je zbytecne debatovat , dnes nas ojebavaji kde muzou . Blbyma kecama v televizi jak je dnes vse lepsi a kvalitnejsi nez drive muzou krmit tak deti ve skolce .

                            NSan - Profil | Pá 25.10.2019 19:18:16

                            Absence češství, absence vlastenectví, absence hrdosti. Lidi nadávají na EU a jak volili v referendu? Lidi nadávají na úředníky EU a EK, když klacky pod nohy hazejí Češi Čechům.
                            Co by tak asi mohla EU dělat, kdybychom olovo neodmítli? Například vyrábíme diabolky světové kvality.

                              NJirka1976 - Profil | Pá 25.10.2019 17:42:01

                              Traianus >> to vis ze jo . Oni se tam nudi za velke penize a aby to vypadalo jak jsou duleziti tak vymysleji ptakoviny . Kdyby radsi resili potrebne veci . A ze jich je . Napr. kdy uz nas konecne odskodni Nemecko za skody ve valce . A jde o hodne miliard . Jak je mozny ze se maji 3 krat lip nez lidi tady a nic neplati . Vyhazet tu prizivnickou bandu z oken .

                                Nmarmyš - Profil | Pá 25.10.2019 12:02:39

                                Ti pitomci v Bruselu by měli udělat to nejlepší co se dá,vyskákat po hlavě z oken.
                                Jako příklad-auta by bylo podle nich vhodné měnit co pět let,protože vypouští více zplodin. Kolik ale zničí přírodu výroba nového auta,to nám neřeknou.

                                  NSan - Profil | Čt 24.10.2019 22:10:13

                                  Dobrovolně jsem olovo opustil ve vodovodním řadu. Jinak o ničem.

                                    Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 23:55:43

                                    FockeWulf >> změnil ses, hodně. Já na rozdíl od tebe se chci bavit, diskutovat řešit. Ne machrovat že jsem ten nechytřejší a kdo nesouhlasí, je blb.Teda byvím se o lidech o mají o rybařinu zájem.
                                    šetři svůj čas, máš pravdu... Jednou jsem se tě snažil krotit že není vše tak jak si myslíš a že ne všichni na vše serou, od té doby už jsem to vzdal, víš všechno lépe, chápu....
                                    Jsem v klidu, jsem na tohle už zvyklý... všichni starší a zkušenější ví všechno lépe, a když neví kopou okolo sebe a stejně to ví lépe. proto jsme tam, kde jsme....
                                    Pohoda klídek, užívej večera.

                                      Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 23:09:24

                                      FockeWulf >> víš moc dobře, že co píšeš, jsou lži ale jak myslíš Nevím, co ti přeskočillo, že na mrku musíš dokazovat, jak jsi nejchytřejší a nejlepší...
                                      Pokud bereš jako kraviny nesouhlas s tvým názorem, není co řešit. Jinak nevím, kdo co psal. Ano není to diskuze, v diskuzi se diskutuje, ne že jeden říká, "já jsem někdo a vím" :-D
                                      velká změna za poslední dobu, ale co. lidé só různé.
                                      ps. vidíš, mudruješ a nevíš, že roky kreténi schválně nechávají olovo ve vodě.

                                        Ndrvoštěp - Profil | Ne 27.10.2019 22:54:43

                                        FockeWulf >>Ano, souhlas. Ten umřel na otravu z výstelky sedačky v autě. Koňské žíně. Ale k tomu olovu. Co si zasejeme, to sklidíme (odpadávající olova) Pak se toho chytne kdejaký bakalář a udělá si z toho diplomku. Tu prodá politické straně a už to jede...

                                          Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 22:53:11

                                          FockeWulf >> ne, je jen o to, že to co si myslíš ty je pravda, ostatní jsou blbí ví prd, je to tvůj názor, tvůj přístup, tvoje věc.

                                            Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 22:47:21

                                            FockeWulf >> já si jenom myslím, že poslední dobou už jenom machruješ a ozveš se jen když se ti to hodí...
                                            ps: pokud chceš ta dál machrovat, tak zmiň biochemii...

                                              Ndrvoštěp - Profil | Ne 27.10.2019 22:44:13

                                              Honza7 >> Pokud bude v krevním řečisti tak ho omezí (průtok) a bude následná sepse. Kulka se v těle hledá z důvodu aby netlačila na orgány a nevznikl abces. Několik mých kolegů má broky v těle když je v roce 80 postřelil jejich kolega...

                                                NHonza7 - Profil | Ne 27.10.2019 21:51:26

                                                Bacha San >> San - 27.10.2019 21:30:47 >> Například ti co nedovedou pochopit co je uvedeno v bezpečnostním listu.

                                                  Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 21:46:09

                                                  MrKos >> tak nevím, čemu říkáš prodej Když vezmu sebe, kolik nakoupím, vrobím, a kolik spotřbuju... Vždy jsem tak 30% nad, asi. brzy začnu prodávat a už nemusím pracovat :-)
                                                  Ne, ale fakt. Na blbé kapry, tam hodím cokoli a krmení udělám lepivější. Budu chyta na dva kilometry, tak to uvážu k cihle. Budu chytat na mouchu, wolfram jde. Ale jigovky, bročky, asi fakt nahradit neumím. Tedy i finančně.

                                                    Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 20:31:08

                                                    MrKos >> tvl, jenže abys dneska do sebe dostal hromady olova, tak bys ho musel jíst. Za to plasty z ruky nepustíš, jak je den dlouhý, A když jsi chemik, moc dobře víš, že čím složitější sloučenina, tím je to "divnější" a nebezpečnější.

                                                      NMrKos - Profil | Ne 27.10.2019 20:22:14

                                                      Jirka1976 >> odpověď na ten nesmysl o zapouzdření olova najdeš v chemickém složení toho, co popisuješ jako "asi nejaka oxidace". Dostuduj si to ať neumřeš blbej. A panu učiteli řekni, že se hodně mýlil a že vyučuje studenty nesmysly.

                                                        Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 19:46:44

                                                        FockeWulf >> tvl... normální lidi jsou třeba i v nájmu a neovlivní v čem mají rozvod vody. Jinak měď je taky toxická látka. Všechno je o tom, co s čím reaguje. Kdyby nebyla, spousta přípravků na bázi mědi toxická, nebyly by dávno zakázány. Po pravdě, nevím o nikom kdo by měl v mědi něco jiného než okapy a svody.
                                                        Mi to poslední dobou připadá,že jen ty máš pravdu.

                                                          NSlavíček - Profil | Ne 27.10.2019 18:37:58

                                                          Abych podpořil ekologii hned jsem objednal tohle https://www.formanaolovo.cz/detail/forma-na-olovo-1​00-120-140g/

                                                            Nfishmen17a - Profil | Ne 27.10.2019 11:50:51

                                                            Když trochu odbočím.Mám za lesem chemickou továrnu,která si nedělá starosti s vypouštěním svinstva po půlnoci.Ve městě chodili s měřáky a našli v prachu na stromech rakovinotvorné látky.Už bývá i ve zprávách,nekupujte toto oblečení,tyto hračky,obsahují rakovinotvorné látky.Chemie a jiná svinstva jsou v jídle,ve vzduchu v půdě.Vždyť přes 50 let,se sypalo do polí a na úrodu,na vlasy ddt.Jeden z největších jedů.Všude okolo nás je svinstvo.Lidem se něco zakáže ale velkým korporacím a podvodníkům,se bude vesele dařit(škodit) dál.Naše řeka je plná těžkých kovů a olova.To ukazovaly testy z vody,pod městem,pod továrnou.A z utrhlého olova to těžko bude.Ne nejsem negativní,jenom v některých věcech realista.Což mě přivádí k myšlence.Že nějakým psaním tady,stejně těžko něco změníme.Můžeme tu jen vypustit páru,ale to je tak všechno.

                                                              Nnofish - Profil | Ne 27.10.2019 11:50:26

                                                              Jirka1976 >> vsaď se že 99% RS jsou rybáři, z toho drtivá většina nebudou pomatenci co vyváží na kilometry a že kdyby po nich chtěl někdo ať berou povolenky za něco co nejde nahradit, tak jich to hromada vzdá a zbytek to bude ignorovat.
                                                              Ochránce přírody neřeš, pomatenci co si hodí v bytě batůžek na záda a jdou chránit přírodu. Alespoň co jsem poznal já, tak velká část z nich by chránila přírodu od rána do noci, ale přespat venku, nebo nedej bože nepozvracet se když jde okolo hnojiště na poli, jim dělalo velký problém....

                                                                Nicokarp - Profil | Ne 27.10.2019 7:30:13

                                                                Chodím pracovať do NL, a nie len ich výrobky,ale aj inde v zahraničí,su o moc kvalitnejšie než naše domáce, o tom absolutne niet pochyb!

                                                                  NJirka1976 - Profil | Pá 25.10.2019 20:30:07

                                                                  Traianus >> tak to urcite ne , tolik cmoudu co tam maji , to je uz hodne na pruser . Ale jinak jsou na tom mnohem lip . 😂rano vezu zenu a decka na vlak do Usti nad Labem , bydli tam tchan a jedou na nakupy do Nemecka . Vecer se vraci autem , tak jsem hned tchana zneuzil at vezme lednici , cokolada , sunka , syry i ta blba Rama je tam o dost lepsi nez tady . A nekdy i levnejsi . O pracich prascich se ani nebavim . Tak snad tam nejakej Hasan nebo Fatima neco v obchodaku neodpali a vrati se v poradku .

                                                                    NFockeWulf - Profil | Pá 25.10.2019 19:45:40

                                                                    Jirka1976 >> Běž se na to zeptat každého koumoušského poslance, proč mají němci vyšší životní úroveň:)

                                                                      NPvl - Profil | Pá 25.10.2019 17:21:41

                                                                      Traianus >> Ono je jednodušší omezovat obyčejné smrtelníky než velké firmy a korporace . Ty na ně prdí jedou si své . Navíc velkou (největší) roli hrají prachy .