Diskuse k článku: Když rybáři neznají ryby

Diskuse k článku Když rybáři neznají ryby

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 24.10.2017
40 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NFishky - Profil | Pá 27.10.2017 11:23:28

hraji >> víš, kdysi byla sluníčková doba a nebylo nutné mít nějak extra takové či makové předpisy. K vodě se chodilo s rexíkem a laminátkou, ti movitější měli první teleskopky osedlané Shakespearem a o nějaké specializaci nemohla být ani náhodou řeč. V tuhle dobu byla každá ryba dobrá. V tuhle dobu byl každý rád, když mu brčko s bramborem přitopil pěkný cejn, nebo karas, natož kapr.... Jenže doba se mění.... a změnila se velmi rychle, změnila se výbava a to raketovým tempem, máme na výběr špičkové navijáky, špičkové pruty, špičkové umělé nástrahy i špičkové háčky, změnil se přístup prodejců, reklama na každém rohu, kapitalizmus, články plné lobingu, na mnoha místech se změnilo zivotní prostředí ryb, kvalita vody, možnosti reprodukce... a teď to přijde, jediné... kurwa jediné, co se za celou tu brutální dobu rozvoje a raketového růstu v té naší rybařině nezměnilo.. a jediné... jediné co zůstalo stále stejné a jaksi zaspalo dobu je.... svaz!

Tenhle zkostnatělý molos nejde s dobou, ba naopak se tak nějak zapškle snaží držet od všech těch moderních trendů dál. Fajn, proč ne, jenže tenhle přehnaně liberální přístup "kapr do každé rodiny" také generuju důsledek "kaprař do každé rodiny" a následně jsme v kruhu. Trotlové kapraři, které svým přistupem svaz pomáhá vytvářet geometrickou řadou netuší která páčka a volají jen kapr kapr kapr... tři pruty, nonstop, olova na vyvážku nejlépe zdarma, boilies... nic z toho naší přírodě a rybám nepomůže, ba naopak - a tohle je důsledek hospodaření svazu! Svaz udává tempo i směr, svaz když nasadí candáta, okouna, štiku... vytvoří jim podmínky tak během krátké doby můžeme mít u nás vyhlášené revíry na dravce. Jenže svaz na to kašle, svazu je uplně jedno, jak je na tom candát, nebo skomírající okoun, který byl ještě nedávno v každé louži a pěkný.... svaz nakoupí kapry a tím to končí, zacpe pusu pár igelitkovým kolegům, kteří by rádi "kapra do každé rodiny".

Tenhle trend, který svaz svým nezájmem pomohl nastolit nyní nemá šanci jednotlivec otočit, na dobro může Pepa z Horní Dolní na schůzi navrhovat, že svaz vyčlení na větších vodách prostor na trdliště, postará se o dostatečný počet hnízd pro candáta, že lov na rybku se zakáže úplně (tohle je totální úlet, jít jako C&R na sumce, které s pusinkou pustím a lehne přitom X línů, úhorů, jelců... jako nástraha? co to je za zhovadilost?) a tohle svaz toleruje? to mu nevadí? nevadí mu 7 kg odnesených úhořů denně? nevadí mu 365 odnešených kaprů ročně navíc v kombinaci s jinou ušlechtilou rybou? ...tak proč se divíme, že někdo nezná ryby? Když ten nás svaz má ty ryby očividně až na posledním místě...

    NNevyn - Profil | St 25.10.2017 7:41:49

    Pekny clanek Milane. Podle me je to s rybari stejne jako s ridici. Zkusenosti ziskas casem a nez je ziskas, mel by sis davat o to vetsi pozor. Ja se priznam, ze taky neznam vsechny druhy ryb. I kdyz mam nastudovane obrazky, tak obcas tapu. Nastrazky nechytam, radeji wobler nez zbytecna zmaseny bolinek. A od chytani na zivou ci mrtvou rybku me definitivne odradila jedna prihoda: Minuly rok jsem se vydal na sumce do Bilovic, s tim ze budu chytat hlavne na pelety, protoze kamos hlasil uspechy prave na ne. V jednom nejmenovanem obchode jsem se stavoval pro olova, ktere jsem zapomnel doma a pan prodavac se zacal vyptavat kam jedu a na co atd. Pak mi nabidl zarucenou nastrahu na sumce. Tak jsem byl zvedavi co to bude. A hle, byl to lin cca 25-30 cm. Kdyz reknu ze jsem se nasr...l, tak to bude hodne daleko od pravdy. Mel jich 12 kusu. Koupil jsem vsechny. Stalo me to 1200 kc. Kus za 200 kc. Jeste jsem si musel k tomu koupit kyblik s motorkem aby vydrzeli. Zajel jsem pak do hustopeci k rece a vsechny linky pustil. Pak jsem si dal 15 min pauzu abych to vydychal. Ja chapu ze se sumci chytaji na zivou rybu, proc ne, ja sice radeji vlacim, ale pro ne. Ale lin??? Kde jsme...Petruv zdar

      NMrKos - Profil | Čt 26.10.2017 21:13:01

      Článek moc hezky odráží stav, kam svaz přivedl svazové rybaření. Nejen že na nové členy neklade žádné nároky a vezme každého pitomce, ale navíc z těch rádoby rybářů vychovává kaprofily, kteří zaslepeni jediným druhem nic jiného v podstatě ani neznají. Způsobem zarybňování především stojatých reviru si svaz v těchto členech pěstuje poslušné ovce a znalost jesena nebo ostroretky je na vedlejší koleji. A je to rok od roku horší, skutecni rybáři odcházejí, někteří na věčnost, svazem vybrani noví členové přicházejí. A odrážejí přesně úroveň požadavků na ně kladených. Článek to vystihuje slušně. Až je to smutné.

        NBigJosa - Profil | St 25.10.2017 15:13:05

        Tento článek je jen jednou z mnoha věcí, proč se stydím, že si někteří jedinci nechají říkat "rybáři". Není to jenom neznalost ryb, je to i neúcta k rybám, vodě a přírodě okolo nás. Nebudu ani zmiňovat arogantní až agresivní chování některých "rybářů", z toho bych zvracel. Rybařina není přeci jen o ulovené rybě, to je mnohem hlubší a rozmanitější záležitost. Opovrhování některými druhy je neuvěřitelné, každá ryba je přeci krásná a svým způsobem jedinečná. Pak člověk slyší věty typu: "To tady ještě žije?", "Proč to sem vůbec dávaj" atd. a to je velice smutné a ostudné. Chceš jen rybu, tak si jí kup v obchoďáku a neotravuj u vody.

        Všem Rybářům s velkým R posílám pozitivní energii :-)

          NDart Ness - Profil | Čt 26.10.2017 22:14:53

          Panebože...... tady je blbců a nadblbců....se nedivím, že to u vody vypadá jak vypadá. To fakt nemá cenu komentovat.....Povím jen jedno - ten co nepozná ryby by potřeboval nakopat do prdele s rozběhem - bez pardonu! Milane, ten článek teda tne do živého - až se mi kudla v kapse otvírá...

            Nhraji - Profil | St 25.10.2017 12:15:29

            bigharrisson >> tak člověk, co nerozezná ostroretku od podoustve, by se asi za rybáře považovat neměl, na druhou stranu, dodržuješ pravidlo, které vždy rybářům zdůrazňuji, zejména když jim zadržuji povolenku za to, že si přivlastnili rybu, kterou nesměli, protože je nepoznají, "když ty ryby proboha nepoznáte, tak je pouštějte, tím nemůžete nic pokazit".
            Bohužel chamtivost a nenažranost po 20 dekách rybího masa již nemálo kolegů přivedla k tomu, že nějakou dobu nechytali a mohli přemýšlet, zda jim to maso za tu pokutu a ostudu stálo.

              NRK - Profil | Ne 29.10.2017 5:55:05

              nofish >> Mrknato už drahnou dobu popisuje různé nešvary v rybařine.
              Ale jelikož je vizionář, tak je nepochopen a zatracován tak, jak už to bývalo zvykem v nedávné i daleké historii. Možná se však blýská na lepší časy. Jeho můčky,polposty, příposlechy, samoseky a celej ten cirkus okolo je už pomaloučku přijímán jako věc negativní, mající dopad na rybařinu v širších souvislostech.
              Za mne, jestli rybáři znají, či neznají naše ryby je fuk, už jsem si zvykl. Ono to zase až tak nevadí.Kapra pozná každý a nakonec, jestli je mřenka druhým názvem mramorovaná, sekavec je písečný a piskoř je pruhovaný neni podstatné stejně tak, že se někde vyskytuje Blatňák tmavý-Umbra krameri.
              Spíš je pro mne zarážející, proč si teda nevybrali jinej koníček tyhle existence, kterým je jedno, že poznaj prd o jakou rybu se jedná a většinou i příroda kolem vod je pro ně jedna neznámá.Proč se nezajímají ? Dělají to přece dobrovolně. Možná je to proto, protože můžou a moc to nestojí a doma by jim za chvíli ze starý jeblo. A kde jinde si hezky a zadarmo pokecáš a zabiješ čas a je i žrádlo skoro zadarmo?
              I nehoubaři rádi vyráží do lesů a vědí, že co má dole ,,takový ty rourky" a není to hořký, se žere. To vostatni je vo kejhák.A tak je to i s těmito ,,rybáři." Kapr jo, ale to ostatní může být o kejhák. A sem tam se někdo ,,otráví"

                Nkakr - Profil | So 28.10.2017 16:22:08

                Jura L. >>
                Při ceně povolenek, známek a brigád by měl mít rybář, který se vydá lovit ryby nárok na průvodce.
                Nosil by mu bágl, napichoval nástrahu a hlavně, byl by odpovědný za určení rybích druhů lovícího.

                  Nrici2 - Profil | Pá 27.10.2017 13:53:18

                  Tomáš7 >> tak v tomhle ma ale kakr pravdu, omatlavat ryby, valet po cemkoliv, olizovat a pak poustet je nesmysl. U nas je to vsak ,,in,, , nevim proc, ale pripada me, ze se vetsinou chytame hlavne podobnych hovadin. Za hranicemi na nekterych revirech rybu nepustis, nekde az po dosazeni denniho limitu, pokud chces omatlavat, tak si musis koupit C&R povolenku, ktera stoji mnohdy 2-nasobek ceny povolenky s povolenym mnozstvim ponechanych ryb (napr. 2-8 pstruhu), prodejem C&R povolenky klub (spolek) riskuje zavleceni nemoci atd., podstupuje tim tedy znacne riziko.

                    NFishky - Profil | Čt 26.10.2017 10:54:35

                    ExPr3v1t >> BP jsou vskutku malou knížkou, neznát ji a kopat a ohánět se vulgarismy.... je to stejně stupidní, jako kdyby kaprař řekl, že chytá jen kapry a na nějakou mihuli sere bílý tesák a protože pouští, tak může chytat i v noci... zkoušku z hledání na googlu bys možná dal, z BP nikoliv, tak pa páá ;-)

                      Nbigharrisson - Profil | St 25.10.2017 12:07:30

                      Dobrovolně se přiznávám, že patřím k idio.tům, co se jim neustále plete ostroretka s podouství a dokonce malý bolen s ouklejí. Myslím, že je to šumák, protože je stejně pouštím, ale jak tu čtu všechny ty neomylné experty ichtyology, asi bych se měl nechat nejméně vykastrovat. Napadá mne paralela s řidiči, a tam jde mnohdy o život... všichni kdo řídíte, víte o autech a řízení opravdu neomylně vše? Hlavně si nelžete do kapsy, půlka nezvládne ustát ani obyčejný nedotáčivý smyk.

                        Njá 2 - Profil | St 25.10.2017 10:07:46

                        Už jsem to psal dříve. Přišel jsem k pánovi co právě zdolával rybu, holt jsem čumil, jak nemám pruty a jdu kolem vody, zastavím u každého kdo je sdílný a když někdo tahá, koukám. Vytáhl parmu, krásnou parmu, kolem 70 a začal štrachat v batohu, myslel jsem, že loví foťák, ale pán vytáhl kladívko... Tam jsem se hned snanžil vysvětlit mnu, že parma je celoročně hájená, což u nás je. Chvíli teda oponoval a pak to uznal a pustil jí, ale jako první argument použil: "Jaká parma? tohle je kapr sazan a takový tady chytam přes 40 let..."

                          Nzdevac - Profil | Čt 2.11.2017 12:06:13

                          lovecdravec >> Jasně. Ale mě jedno z dětí dělá vrcholový sport a zabývám se tréninkem. 6x týdně. K tomu se věnuji kynologii se svým psem. A tomu mám doma řadu sukulentních rostlin a také hada, pavouka a štíry. Jo a když mám čas, jdu na ryby :-) Znám lidi, co poznají každého pavouka a to včetně totálních detailů z chovu a biotopu. Mě stačí, že vím, čím ho krmit a že není smrtelně jedovatý. To samé štíři. U psa děláme stopy, obrany, poslušnost, ale pro zábavu. Existuje mnoho lidí s detailními znalostmi z výcviku, mají psy na úrovni mistrů republiky, ale nám stačí, že psa cvičení baví a když mi jde u nohy, tak je mi jedno, že to není technicky podle předpisů. No a když chytím rybu, řeknu si Jéé, ta má hezké načervenalé ploutvičky, a zase ji pustím... A jsem v klidu a spokojený :-)

                            Nzdevac - Profil | Čt 2.11.2017 10:19:08

                            Dědek >> To je v pohodě, já se také nepřu. Problém je v tom, že Tychler a další místní koukají na rybařinu jako jedinou životní náplň, která je jim vším. A nejedná se jen o tento případ, ale celkově o postoj k rybařině. A ignorují skutečnost, že naprostá většina lidí si jde k vodě chytit kapra nebo jen posedět, a nějaké hlubší průniky do rybařiny nebo do jejího pozadí (myšlena pravidla, svaz a zákony) jim nic není, protože na to jejich posezení u rybníka a kuku na srkačce to má naprosto nulový význam. A kromě toho, třeba já mám rybařinu jen jako jeden z mnoha koníčků, není čas ani zájem zkoumat to hlouběji. Důležité pro mne je, že jsme si teď s klukem chytili kapra do mrazáku na vánoce. Nic jiného mne nezajímá. Jen podotýkám, že se nejedná o zištnost, neb povolenka a další náklady stály více, než ti tři čtyři kapři a amuři, co jsme letos vzali.

                              Npetruccio - Profil | Po 30.10.2017 18:30:02

                              Nejlepší by bylo, kdyby se každá ryba po ulovení hezky představila a řekla svojí lovnou míru. :)

                                Nhraji - Profil | Ne 29.10.2017 18:48:04

                                RK >> tobě to nestojí za řeč, mně to zabíjení nemírových ostroretek, které jsem vlastníma rukama vysadil, vadí a beru za to povolenky naprosto bez pardonu.

                                  NRK - Profil | Ne 29.10.2017 15:43:19

                                  hraji >> hele, rybåři berou kapra, cejna na salát. Podoustev, ostrou, plotici, perlina pouze zřídka. Takže nějaké drancování našich vod neznalostí rybarű asi nehrozí. Tím neříkám, že je to dobře. Ale asi to nestojí za řeč. Jestli někomu nejde pouze o princip.Takže nerusme pravidla, ale jestli někdo udělá botu a vezme si z neznalosti rybu, kterou nesmí, tak je to tak zřídka, že to nemá cenu komentovat.Horší jsou určitě přestupky se znalostí a promyšlené s to vadí o mně.

                                    Nnofish - Profil | Ne 29.10.2017 6:06:39

                                    RK >> S druhou polovinou souhlasím. Ale nechápu, proč někdo bere rybu, u které si není jistý, že ji pozná. Vlastně chápu, celkem nic za to nehrozí, když už ho chytí, tak rozhodně ne že bude bez povolenky 5 let a pokuta 10tis+. A i kdyby náhodou jo, máme tu soukromé vody, které nikdo nehlídá a tam mu povolenku dají vždycky, je to jen otázka peněz.
                                    Ale s tím prvním nesouhlasím. Mrknato nepopisuje nešvary. Mrknato si normálně vymýšlí, často lže. Mě má v ignoru od doby kdy jsem mu pár lží vyvrátil a ve finále napsal, že se mě snaží poučovat o věcech, které jsme mu já vysvětloval, protože to nechápal. Jemu už z těch konspiračních teorií přeskočilo a stejně je dál členem v systému, který je tak špatný.

                                      Nel.ou - Profil | So 28.10.2017 16:15:54

                                      Základní druhy by měl znát každý rybář. Větším problémem jsou pak různí kříženci, endemitní a zavlečené druhy, ryby s nízkým výskytem. Zrovna před třemi dny jsem taky narazil a špatně určil druh. Rybařím přes čtyřicet let. Učíme se pořád.

                                        Nlovecdravec - Profil | So 28.10.2017 12:42:32

                                        Článek od Milana moc hezký, ostatně tak jako vždy. Bohužel článek přesně vystihuje současnou situaci u vody.

                                        Si vzpomenu na svoje klukovská léta v minulém století, na svých 8-9 let, na proutky a Rexe a na první rybaření na venkovském rybníčku. Potom v nějaké 3-4 třídě můj táta, letitý rybář, jak ještě se svým kamaráden založil v základní škole rybářský kroužek, kam sem s bratrem a dalšími cca 20ti kluky v našem věku z naší vesnice chodil. Táta jako vedoucí oddílu, nás s tím kamaradám naučil vše kolem ryb, ať teorii, tak na vesnickém jezírku i základy praxe. Prostě nás připravili na regulérní rybářské zkoušky na MO Kladno, které sme potom VŠICHNI úspěšně složili.

                                        A tak sem začal oficiálně chytat, pod dohledem otce a děda, co byli páni rybáři.

                                        Dneska si opatřit ryb. povolenku, je asi tak snadné, jako lístek do knihovny. Bez žádných zkušeností a praxe a pak se divíme, že lidi chytají na malé candátky dravce a že si pletou malého amura s velkým tloušťem.

                                          Nu x a - Profil | Pá 27.10.2017 18:22:57

                                          jsem hrdý na to že nejsem kaprař, ti většinou neznají ryby...

                                            NExPr3v1t - Profil | Pá 27.10.2017 15:45:34

                                            hraji >> :-*

                                              NTomáš7 - Profil | Pá 27.10.2017 14:08:55

                                              rici2 >> rybu neomatlavam ani nijak nezneužívám. Prostě chytím a pustím. Nemám problém, pokud si někdo chce odnést nějakou rybu od vody. Mám problém s obecnou nenažraností a systémem, kdy se do vody sere jenom kapr, aby se pak zase mohl vychytat. Osobně si myslím, že zabíjet trofejní ryby (nejenom kapry, ale i cejny nebo třeba plotice) je hloupost. Sám mám obrovskou radost, když vytáhnu krásného cejna na angličáka, tak proč tu radost nenechat i ostatním a rybu nepustit.
                                              Jinak je mi úplně jedno, jak to dělají u sousedů. Já chytám tady. A chci to mít hezký tady. Soused ať si klidně kadí do středu řeky.

                                                NSvacimir - Profil | Pá 27.10.2017 10:34:32

                                                hraji >> Jen bych si tě dovolil opravit: My, Svačimír, nemáme žádnou prodejnu ani nevydáváme povolenky či "Osvědčení o získané kvalifikaci pro vydání prvního rybářského lístku".
                                                Pouze uvádíme, že známe prodejnu rybářských potřeb / MO, kde to tímto způsobem funguje.

                                                Z pochopitelných důvodů zde nebudeme uvádět její název ani obec, ve které se nachází. Pouze uvedeme, že se nachází cca 60 kilometrů daleko od sídla naší domovské organizace :-)

                                                A jsme přesvědčeni, že to není jediné místo v republice, kde se dají všechny formality vyřídit během jedné návštěvy ...

                                                  NExPr3v1t - Profil | Pá 27.10.2017 10:21:11

                                                  hraji >> Tvoje lpění na pravidlech (čti píčovinách) je tak hnidopišské, že je to až orgasmická záležitost...

                                                    NSvacimir - Profil | Pá 27.10.2017 10:04:07

                                                    hraji >> A chceš odpověď podle předpisů nebo podle pravdy?

                                                    Papír pro státního úředníka o tom, že jsi řádně proškolen, ti dá ten prodavač / člen MO, který ti vydává povolenku.

                                                    A úvaha na téma - napřed rybářský lístek a pak teprve povolenka - asi v tomto případě nemá význam.

                                                      NFishky - Profil | Čt 26.10.2017 10:27:40

                                                      ExPr3v1t >> ty jsi to stále nepobral, že? Tady nejde o to, jestli si děda umí na googlu najít rozdíl mezi jelcem a amurem, tady jde o to, zda ho v reálu zná... takže ano, BP neznáš, ale hledat na googlu umíš asi jako moje dcerka

                                                      S tvým postojem by žádné zkoušky nemusely být, jen by musela být wifi na většině revírů, aby si to trotlové mohli dohledat.

                                                        NFishky - Profil | Čt 26.10.2017 10:21:40

                                                        ExPr3v1t >> najednou jsi raději pouštěč co nemusí znát BP? jak veselé :))

                                                        Ano, mník má v BP míru i dobu hájení.... ale co vyhláška 395/1992 Sb. hm?

                                                        Jinými slovy, i to naše rybaření je natolik rozsáhlé, že znát všechno a stavět se do arogantní role rozdavajíc přívlastky jako cifrblb, kaprozmrd a podobně, je celkem zrádné.

                                                          Nboiliekaprik - Profil | St 25.10.2017 21:45:20

                                                          Krásný článek,leč pravdivý.Bohužel mezi námí jsou "rybáří " ,kteří se tak nazívají, ale nejsou schopni rozeznat od sebe jednotlivé druhy.Oco horší je,když moje 9 letá dcera začne vysvětlovat o 40 let staršimu rybáři,že to co lový nejsou okouni,ale malý candáti. a to má druhým rokem rybářský lístek.Dotyčný rybář se potom strašně diví při kontrole RS,že mu chce vzít lístek za 4 zabité candáty,kteří měli cca 35 - 40cm.Co potom mám říci své vlastní dceri o tom,k čemu jsou vlastně řády?
                                                          Pokud se nezmění celá legislativa o vydávání povolenek za flašku a usraných pár stokorun,tak tady za pár let nebude ve vodě vůbec nic.

                                                            NVikasgard - Profil | St 25.10.2017 20:37:17

                                                            sven - Pokud je v dané lokalitě alespoň trochu fungující RS, je takové rozdávání povolenek komukoliv možná ku prospěchu. Takoví cizinci z východu. Neumí česky, RŘ vůbec neznají, zaplatí povolenku, známku, chytají měsíc a pak přijdou o papíry. Podtrženo sečteno: škody na revíru moc napáchat nestihnou a zaplaceno je.

                                                            Ale teď vážně. Dodnes nechápu, jak mohou někteří jedinci ty zkoušky udělat. Když jsem u jednoho viděl vezírek vyrobený z pytle od brambor, šel jsem do kolen. Povinná výbava? Neměli anung, co po nich vlastně chci..

                                                              Nsplavek - Profil | St 25.10.2017 20:13:51

                                                              Několikrát jsem u vody narazil na rybáře, co nebyli schopni poznat rybí druhy. Klasika je ostroretka verus podoustev. Jeden můj kolega zase nepoznal proudníka, tvrdil, že to vše takové je plotice, no chytá jen na stojáku a kapry, sem tam cejna a tu plotici, to je jeho rybářský obzor. Na jednom stojáku byly ostroretky a místní znalci se dohadovali co to je za druh pstruha a kolik , že si jich mužou ponechat, taky dobrý. Ale nejlepší ichtiolog byl borec co nerozeznal plotici od perlína, ten perlín byl nádherný typický kousek, který se nemusel stydět za svoji přezdívku červenopeřice.
                                                              Musím se také sebekriticky přiznat, že když jsem poprvé v životě chytil jesena(u nás moc nejsou), tak jsem si říkal při podebrání tak to je světová plotice( měl 48 cm.), ale po vytažení z vody jsem po prozkoumání svůj názor přehodnotil a určil jesena, kterého jsem do té doby znal jen z obrázku.

                                                                Npetruccio - Profil | St 25.10.2017 10:55:35

                                                                před 3 lety jeden můj kamarád cizinec chytil v noci (mezi 22. a 23. hodinou) candáta na červy s kukuřicí a chtěl ho zapsat do knížky, ale nevěděl, jak se česky ryba pojmenovává a taky si nebyl 100% jistý chycenou rybou. Volal mi a popisoval rybu a já mu říkám, že je to s největší pravděpodobností candát (hlavně podle popsané hlavy a zubů a tvaru těla). Poradil jsem mu, ať se pro jistotu zeptá vedle sedících rybářů. Celkem jich obešel 5 - 2x to byl kapr, 1x štika, 1x bolen a 1x parma. Ani jeden nepoznal candáta! Nakonec kamaráda osvítilo a poslal mi přes telefon fotku. Díky tmě, špatnému blesku a rozstřesené ruce z radosti nad úlovkem se obrázek moc nepovedl, ale i tak se dal candát krásně poznat. Míru candáta si už nepamatuji, ale měl určitě nad 50 cm, takže dospělá a rozpoznatelná ryba. Možná ony rybáře spletla nástraha, možná nebyla ryba v noci dobře vidět, možná byli unavení, možná se nechtěli s cizincem moc vybavovat... nebo možná by se něco takového nemělo stávat.
                                                                Jinak já osobně se hodně setkávám s rybáři, kteří kromě kapra a štiky nazývají ryby bělicemi...
                                                                Kdybychom takovou neznalost měli třeba u potravin, to by v obchodě asi vypadalo takhle: "Dobrý den, dejte mi prosím 1 kg ovoce a ještě 1 kg ovoce a 0,5 kg ovoce a jeden svazek zeleniny."
                                                                Je pro mne těžko pochopitelné, že si někdo zvolí určitý koníček a nesnaží se ho hlouběji nastudovat. Celá řada rybářů ani neumí navázat háček (natož s lopatkou), svázat dva vlasce nebo pletenku a vlasec atd..
                                                                Já osobně všem těmto rybářům věci ukazuji a vysvětluji. Někdo poslouchá, někdo ne. Můj syn musí poslouchat. :)

                                                                  NMartin02 - Profil | St 25.10.2017 9:29:28

                                                                  nofish >> OK, vzdávám to. Až toho prodavače potkám, tak se mu omluvím. Na českou vychcanost nemám argumenty.

                                                                    Nkakr - Profil | St 25.10.2017 9:10:08

                                                                    Martin02 >>
                                                                    Pan prodavač je v rámci marketinku mohl klidně prodávat jako ryby mluvící anglicky.
                                                                    Když kupující napíchne takovou rybu jako nástražní, důsledek nese sám,ne prodavač!!

                                                                      Nkakr - Profil | St 25.10.2017 8:35:08

                                                                      čongr >>
                                                                      Zajímavý postřeh. Proto ČRS loboval až vyloboval měsíční RL bez nutnosti zkoušek.......

                                                                        Nčongr - Profil | St 25.10.2017 8:31:57

                                                                        Dobrý den.Pěkný článek ale především velice trefný!!Když někdo nezná ryby,tak žádná povolenka a tečka...PS.......Omyl vyloučen!!!!!!!

                                                                          Nhraji - Profil | St 25.10.2017 8:11:11

                                                                          Knapík >> to je podobný rébus, jako to, že zajel v Hustopečích k řece, kam ty líny vypustil.
                                                                          https://mapy.cz/zakladni?x=16.7338058&y=48.9435454&​z=14&source=muni&id=5888

                                                                            NKnapík - Profil | St 25.10.2017 7:58:48

                                                                            Nevyn >> kolik stáli ti líni ?? 12 x 100 = 1200 nebo 12 x 200 = 2400Kč :-)
                                                                            Ta tvá slovní úloha je k nevyřešení ....