Diskuse k článku: Splávek nebo krmítko?

Diskuse k článku Splávek nebo krmítko?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 5.11.2013
23 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Ntuzemak - Profil | Út 5.11.2013 10:41:48

Caira >> a ty psát neumíš,tak tě to sejří co:o)))))

    NCaira - Profil | Út 5.11.2013 10:02:42

    No jo, psát se holt musí.

      NMiki - Profil | St 6.11.2013 18:05:04

      marius >> Jasný-rozumíme. Ale po pravdě je mě je to úplně jedno. Já se plavačku učím a chytám teprve 25 let a nerozumím všemu. A když to tady někdy čtu, tak mě připadá, že nerozumím asi vůbec ničemu. Já si asi budu dál chytat na waggler a je mě u prdele, jestli je upevněnej přes téčko a nebo se klepe, kýve, vrtí, jezdí po vlasci či kýho čerta. A stejně tak pro mě bude lov na feeder lovem na těžko.

      Jinak se zeptej třeba "marmyše" , ten ví všechno a chytá dýl než já.

        NKóĎA - Profil | Út 5.11.2013 19:57:58

        Šinic >> kolego, s tím stářím nevím. Nikdy jsem neodsuzoval starší rybáře. Ale bohužel, když já jsme sbíral základní rybářské rozumy, bylo to na Berounce, od těch starších jsem okoukal leda kuličku brambory s klasickou průběžkou, vrchol jemnosti byl starý šestimetrový teleskop "na houpačku" (vím, že se tomu jinde říkalo jinak, na Berounce to byla normální položená na délku prutu, kde signalizátorem záběru byl dlouhý splávek nebo husí brk). Plavanou představovala kačena s řezanem sedlaným "na ostro" aby to štika během vykouření Startky nevyplivla. Na okolních rybnících to nahradilo koncové olůvku s dvěma přívěsy a lisovanou houskou. Občas chleba na hladině "na mlaskačku". Odkoukat od někoho techniku přívlače, nebo nedej bože jak chytat na plavanou bílou rybu na plavanou v proudu - nemožné. Odkoukat od nich slušné zacházení s rybou - nemožné. Jak připravit krmení, aby mi neodplavalo. Všechno jsem musel jako "mladý" vyčíst z časopisů a hlavně vyzkoušet u vody. Feeder, plavaná s angličanem či pevným s boloňkou - to vše moje úlovky znásobilo. Jediné, kde mé úlovky rapidně klesaly je přívlač - ale to přisuzuji spíše upadající osádce dravých ryb v našich vodách. Muškařinu jsem se nanaučil a asi v budoucnosti nenaučím - v ČR je provozování na P vodách skoro masochismus a na pravidelné výjezdy do zahraničí nemám.

        Takže přestože mám stáří v úctě, mně v mé cestě rybářskému sebezdokonalování moc nepomohlo. Věřím, že mnozí to měli jinak, budiž jim přáno.

          NŠinic - Profil | Út 5.11.2013 19:33:48

          marmyš >> Je zábavný pozorovat jak po sobě mladí kohoutci sekají ostruhama. Až stráví jako my 50 let s prutem v ruce a zjistí kolik různých nových technik se postupně stalo populárních, aby bylo za pár let odsunuto do šedi průměrnosti jinou novou "moderní" technikou. Nic netrvá věčně ani láska k jedný slečně platí a platit bude dál. Rozumný rybář nezavrhuje žádnou techniku a snaží se jí ovládnout. Vždycky něco z ní zvýší jeho umění v budoucnosti. Nejdůležitější je poznat která nástraha a technika je pro danou situaci nejvhodnější a být s ní na správném místě ve správné době a žádná rozhodně není univesální. Zbytek už je rukama.

            NJuraj - Profil | Út 5.11.2013 17:21:26

            Ač léta téměř ortodoxní feederař jsem letos propadl anglánu a lovu na propad a feederových vycházek bylo letos o hodně méně. I lovu s klasickým pevným splávkem jsem dal letos hodně prostoru.
            Souhlasím s hrajim. Je třeba zachovat chladnou hlavu. Jsou místa, kde si to s plavanou nedovedu a ani nechci představit, naproti tomu, tak kde je plavačku radost chytat, jí určitě upřednostním.

              NRK - Profil | Út 5.11.2013 16:27:15

              Fishky >> Máš pravdu.S plavanou nejdeš primárně na obr.kapry.Myslím ale,že s klasickým feedrem taky ne.Na stojačkách můžeš s angl.splávkem(většinou chytáš ze dna) pohodlně chytat na 30m.A jestliže v těchto vzdálenostech jsou ryby,tak anglán prostě nachytá víc.Aby bylo jasno,Já vím,že to pro mnoho rybářů není rozhodující a ať si každý chytá tak,jak ho baví a uspokojuje,nicméně nechápu,že někdo toto zpochybňuje.To není ostuda rybáře,ani feederu.Proč to někdo nepostaví tak-že feeder je tak jednoduchý,praktický,v podstatě levný(krmení atd.)Užitná hodnota versus náklady = tady vítězí na celé čáře. A možná proto ho rybáři tak milují. Každého nebaví hodinu štelovat montáž,hloubku,volbu splávku atd.Pořád jemně dovažovat,pak to zamotat.Další věcí je,že se pořád řeší,co je záběr u feederu.Buď je ryba seklá,nebo se zbavuje háčku.Jiná možnost ani není.Těžko drží kapr koudek housky na krajíčku tlamky a jemně se hne a feeder to odhalí.Takže i u průběžky těžko někdo nachytá s extra tupým háčkem.Ale s plavačkou to jde.Tady opravdu sekáš ty a ryba neví,že se něco děje. A to je pro mne ta fantazie.A pak zásek-dá se říct,že sekáš najisto.Splávek jede,zanořuje se nebo vyjíždí z vody.U feederu se ti klepe špička,sekneš a nic.Nebo najednou se špička narovná a nic.Sekáš jakoby buď a nebo.A nebo to dáš na vlas,či method-to už je jiná káva,ale možná ne pro každého.Kdo ví?

              .

                NRK - Profil | Čt 7.11.2013 16:43:37

                Jarda Š. >> Zamotá se to bohužel asi každému i když už si myslí,že má vyhráno.Ale zase se dá vypíglovat pomocí jehly z obústku určitá šikovnost a pevné nervy v rozmotávání.Já jelikož jsem už trošku natvrdlej,tak 10 náhozů přibrzdim a po telefonátu od manželky,abych kopil až pojedu domů vajíčka,nezabrzdím.Ještě dodá,že se na mne těší(lež,potřebuje ty vajíčka hned) a to přestanu brzdit úplně.Krásná sprostá nadávka letí po hladině jako zrdcadlo a je ze mne zase František Dobrota.Sednu si a v klidu rozmotávám.A i dálky se neboj.Chce to brzdit dřív,než splávek začne ztrácet rychlost.To už je kolikrát pozdě:)

                  NRK - Profil | St 6.11.2013 18:15:54

                  Miki >> Ahoj Miki.
                  Jó ty srkačky,to je fenomén. Já kupříkladu chytával na těžko s krmítkem,kdy jsem měl dva kraťoučké návazce z pletenky těsně pod krmítkem.Na háčky cokoliv a vše nacpat do krmení z každé strany krmítka.To aby v případě ,že krmítko ,,zalehne,,jeden návazec,tak druhý byl nahoře.
                  Říkali jsme tomu zabiják.Oproti klasický srkačce jsem byl průběžnej,takže jsem dobře spal.A rozdíl v klasický srkačce proti průběžný byl žádný.Ryby se prostě sekly sami stejně jako u methodu,či páternosteru,nebo průběžce s těžším krmítkem.Ale zabiják byl zabiják.Prostě jak šli ryby do krmení,tak to byla tutovka.A nevěřil bych,že může být rozdíl,jestliže budu mít háček v krmení,nebo 10cm pod krmítkem.Byl tam rozdíl a docela markantní.ve prospěch zabijáka.
                  No byla to prasárna,ale jak tak pozoruju,tak jsme se proti větru(aby nás necejtili) vrátili přes feeder
                  v podstatě k tomutéž.Samozřejmě je to zabalené v celofánu s pentlí a f.špičkou.Ale takovej je život.Je krátkej tak si ho poďme užít.................) ať to stojí co to stojí. Ještě že to nehrozí u plavané............

                    NMiki - Profil | St 6.11.2013 15:29:43

                    Panečku, to nám to tady Milan zase rozjel článkem o federu vs plavčce:-))
                    Baví mě ty debaty co je vaggler a co průběžnej splávek a vůbec nejlepší je, že nakonec skončíme u husího brku.
                    Některý věci jsou opravdu neuvěřitelný.

                      Ncomputerfish - Profil | Út 5.11.2013 22:11:20

                      hraji >> Já se o pojmy nepřu. Ani netuším, co bylo dříve. Jako dítě jsem začínal na hloubce na klouzák. To bylo před 50 lety a pojem wagler nikdo neznal. Vyráběly se z husích brků a korkového špuntu měly dvě očka. Pokud umíte vysvětlit rozdíl, rádi se všichni poučíme. Ale princip je stejný. Hezký článek je zde:

                      http://www.mrk.cz/clanek.php3?id=568

                      Tak těžko určit, kdo má pravdu.

                        NMartin M. - Profil | Út 5.11.2013 22:09:51

                        marmyš >> Wagler je splavek, ktery k vlasci pripevnujes za jeho spodni konec. Muze a nemusi byt prubezny.

                        Klouzavy splavek je takovy, ktery klouze po vlasci - je uchycen za jedno nebo dve ocka, pripadne skrz trubicku.

                          Ncomputerfish - Profil | Út 5.11.2013 20:40:42

                          woodpecker >> Myslel jsem ten. Najdeš na googlu. Je to splávek s jedním očkem dole. Já osobně používám raději se dvěma očky, lépe a přesněji se s ním nahazuje a lépe klouže do velké hloubky. Vyrábím si je sám. V obchodě nejsou ty správné. Ideální na strmé břehy, kde je kamenité dno a hrozí vázka.

                            Nmarmyš - Profil | Út 5.11.2013 19:54:55

                            Šinic >> A o tom to je,napasovat ten účinný způsob na vyhlédnutou oběť:-) a druhá věc,mít ten správný čuch,kde by ta ryba mohla být. to se dá ale zjistit jen hodinami u vody. Někteří ani za jeden lidský život těm rybám na kobylku nepřijdou.

                              Ntym - Profil | Út 5.11.2013 19:17:21

                              Dal jsem do placu článek a celkem se bavím nad touto diskusí. První věty tohoto článku zní:

                              V době, kdy se u nás poprvé ve větší míře objevil feeder, se okamžitě rozrostla diskuze o tom, co je lepší – plavaná, nebo feeder? Diskuze se samozřejmě hned chytila sousta zapálených duší a i rozumní lidé se v tu dobu nechali strhnout do této, podle mě celkem nesmyslné debaty. Tento spor do jisté míry pokračuje dodnes a stále si to mezi sebou „rozdávají“ příznivci obou technik s cílem přesvědčit jeden druhého, že ta jeho technika je lepší.

                              A přesně to, se tady teď děje :)))))))

                                NRybinoha - Profil | Út 5.11.2013 18:40:52

                                MatoK75 >> tak vy by jste s kóďou chtěli abych vás po netu něco učil, ty o tom jak se sekne ryba a koďa jak se chytá na řece :-) Vemte pruty, vypněte počítač a běžte zkoušet, já vám to do hlavy v internetových diskuzích nenaleju!

                                  NRK - Profil | Út 5.11.2013 15:34:55

                                  computerfish >> Dávám za pravdu.Ono s angličákem je to vůbec nádhera.A nejspíš by to chtělo,aby se k tomuto vyjadřoval ten ,kdo chytal jak na splávek,tak na feeder.Kolikrát mi to tak nepřipadá:)

                                    Nhraji - Profil | Út 5.11.2013 15:03:36

                                    Já si myslím, že je potřeba zachovat chladnou hlavu a moc si to nebrat k srdci.
                                    Každý ať chytá jak chce, já používám feeder tam, kde je plavaná neučinná nebo málo účinná a nemám vrásky na duši z toho, zda proměním jeden nebo dva záběry.

                                      NJaLi - Profil | Út 5.11.2013 14:44:36

                                      computerfish >> To vůbec neřeš, já jsem včera v jedné diskusi zjistil, že jsem masařka, protože nepoužívám podložku pod ryby a dneska jsem se dozvěděl, že jsem 100 let za opicema, protože chytám na splávek :)

                                        NKobarid - Profil | Út 5.11.2013 13:49:09

                                        Fishky >> ale mně jaksi nezajímá to, jestli jedna rybolovná metoda slibuje 4 ryby za hodinu a druhá plný pytel. Já si chyci zachytat a u toho se nějak pobavit ( sledovat splávek, nebo feedrovou špičku). Když bych se nechtěl takto bavit, tak to můžu rovnou nahodit 2 kapřáky do půlky rybníka, prdnout pod ně hlásiče s příposlechem a pak spokojeně v karavanu prznit nějakou krasotinku, protože vím, že se další 4 hodiny nic dít nebude.

                                          NRK - Profil | Út 5.11.2013 12:53:47

                                          Pstruh27 >> A máš pravdu,že je zcestné říkat,která je horší a která je lepší.
                                          Nicméně není zcestné říct,že plavaná je jemnější metoda,že na ní chytíš více ryb,ale že je také náročnější,,komplikovanější a někdy je vyloženě na vraždu(motanice atd.) Ale při srovnatelných podmínkách je to v 90% jasná záležitost.To ale neznamená,že feeder je horší.To vůbec ne,jenom nachytá méně ryb,bo není tak sofistikovaný chceš li.....:)

                                            NKobarid - Profil | Út 5.11.2013 12:37:55

                                            a není to principiálně úplně jedno??? Jaký je rozdíl mezi tím, že pozoruji špičku, nebo koukám na splávek.
                                            Já osobně chytám oběma způsoby, někdy mám více chuti lovit na splávek, jindy zase na feeder. Obojí používám stejnou měrou, podle aktuální nálady, nebo případně když naznám, že by v daný okamžik mohla být jedna metoda účinnější, než ta druhá ( vítr, hloubka vody, vzdálenost lovného místa a pod.).

                                              Nrumi7 - Profil | Út 5.11.2013 11:03:37

                                              tym >> Milan Tychler - >> někdo by mohl namítat,že se nebude vláčet k vodě s fídrem a mačkou,že už i tak tahá hodně krámů.nebo že má jen fídr a nechce si pořizovat ještě mačku.já to řeším trochu ,,šalamounsky,,(ikdyž se to třeba někomu nebude líbit a je mi to jedno),kdykoli v průběhu lovu mohu měnit způsoby lovu,když z fídru,,udělám,,mačku.a to jednoduchým způsobem-než začnu navazovat,,klasickou,,fídrovou montáž navlíknu na začátku na vlasec gum.zarážku(bobek) a pak dál běžně karabinku s košíkem,gum.korálek,obratlík,návazec a háček.dle potřeby sundám krmítko a navlíknu předváženýho angličáka.jen na návazec přidám jeden vyvažující broček.zarážku nastavím na požadující hloubku a chytám na splávek.ta gumová zarážka má i jednu výhodu-při chytání na krmítko nebo závěsný olovo,že když jí stáhnu až ke karabince udělám tím pevnou montáž. ..... třeba jsem nevymyslel nic novýho a světobornýho.třeba tak jako já a mý kámoši,takhle chytá víc rybářů........