Diskuse k článku: Nástrahy pro „neprofesionály“ a dědky?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 19.8.2013
29 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NDarcy - Profil | Út 20.8.2013 10:34:05

Fishky >> Tvůj příspěvek se mě osobně dotknul. Je mi už 68 let. Chytám na plavanou, občas fídr, vláčím, kaprařím(vybavení na kaprařinu stálo asi 30.000,-Kč a není starší dvou let) to nepíši proto, abych se chlubil, ale abych ti naboural tvoji koncepci. I mezi námi staršími jsou lidé, kteří nezapadají do tvé představy starých dědků s omlácenými teleskopy. Kolega má 64 let a chytá pouze plavanou. Nějak jsem si nevšiml, že by mě mladí přechytávali. Nechte už toho dělení. Spojuje nás společný zájem-Rybařina. Svůj příspěvek si schovej a přečti si ho , až ti bude tak šedesát.

    Nsplavek - Profil | Út 20.8.2013 9:39:30

    Fishky >> Hele co se někomu zamlová a nezamlová je jedna věc,druhá věc je ona legenda prostupující napříč celou rybařinou o dědcích,co vezmou každýho kapra co chytí,berou to něco jako mýtus,já se spíš setkal z extrémem opačným ,když ti wostří se snažili dělat pořádky dle nich. Občas mě třeba připadne velmi směšné,když takoví sportsmeni přijdou chytat na rybníček jako dlaň,vytáhnou své všechny propriety,stojany počinaje a bivaky konče chytnou prd ale ty kecy,že je vše už vychytáno od dědků masařů.A ono jen stačí trochu přemýšlet a třeba chytat pod nohama na splávek,nebo jinak než jak velí sportovní kaprařina a ty výsledky se dostaví.To že se někomu obyč foukačka nezamlouvá,může mít i původ v tom,že stojí pár kaček na rozdíl od boilís a kolikrát je efektivnější.Přece mé ego nemůže prohlásit s klidným svědomím,že mě přechytal někdo na foukačku,kukuřici nebo zemák,když já mám echt koule za těžký háky,ale i to se stane.Mě je upřímně jedno kdo a na co chytá,jestli ryby pouští,nebo je bací a sní.Ať se chová slušně,neporušuje RŘ a nějakou násilnou akcí neomezuje můj lov.A za sebe musím konstatovat,že každý kapr v pánvičkové velikosti dostane za uši a skončí na pekáči,je to ryba k tomu určená.(to radši pustím sto ostroretek,než jednoho kapra,ikdyž ostroretka má daleko chutnější maso,protože tuhle rybu jen tak do vody nikdo nedá,na rozdíl od ryby domácí).V naší drahé,mlékem a strdím oplývající české kotlině se bohužel kapr posvětil na božskou rybu.
    HOWG!!

      NZbynda56 - Profil | Út 20.8.2013 21:59:09

      Darcy >> Absolutní souhlas.Do 60ti roků mi opravdu chybí jen 3 krůčky.To,kdy jsem začal chytat na boilí nebudu psát,asi tady není moc lidí,kteří by tomu věřili.V každém případě to bylo v době,kdy toto znalo jen hodně málo lidí v republice.,,Těžká kaprařina" Dnes chytám-plavaná odhoz,i 8mi m bič,feeder-jak light,tak hevy.Přívlač,i muška.PROČ?Protože mě to baví.A proto,že učím děcka v kroužku chytat na smotek rohlíku,na kousek chleba,na červíka.Ale taky dokážu a ukážu sestavu na boilí.Vysvětlím kde dělá chybu při výrobě woblera a druhému ukážu,jak spáchat třpytku.Vším jsem si prošel,a stále procházím.Jediné,o čem nemám páru je mořský rybolov.ALE to mě nikdy nebavilo,tak lituji.Nejsme my starší stejní.

        Nstudent Petr - Profil | Út 20.8.2013 10:40:42

        Pěkný článek o efektivních retro nástrahách. Já osobně chytám převážně na feeder, takže s takovýma nástrahama jsem často v kontaktu. Není žádneho sporu o jejich efektivnosti i v dnešních podmínkách. Rád bych naopak pohovořil o druhém tématu co zde byla nakousnuto. Dědci vs. mladí a wostří.

        Nechci se zastávat ani jedné skupiny, protože někteří její členové jsou vinni ve všech bodech obžaloby. Raději chci prezentovat čistě svůj pohled na věc... Nejčastěji lovím na žermanické přehradě (lučina 2A). Za těch 5 let co tam pravidelně jezdím (mám okolo 50 docházek na daném revíru ročně) jsem se u vody nejčastěji setkal s místními děduly. Mnozí z těchto členů rybářského cechu berou denně 3 a více kusů ryby domácí. Ráno vyrazí k vodě vemou si 2 kapry, zapíší jednoho a navečer to samé...Většinou nejsou agresivní a slušně odpoví na podzrav. Problém nastává v případě kdy, ryby mi berou více než jim (často), chytám na místě, které jim patří (oni si opravdu myslí, že to místo je jejich, protože si tam zakrmují, nebo to mají blízko z domu), chytám na feeder. Další nepříjemnosti nastávají v případě, že pouštím ryby. Většinou se jedná jen o kapry, ale zažil jsem x případů, kdy mě dotyčný agresivním jednáním přemlouvá, abych mu dal všechny ulovené plotice...Při poslední vycházce mi někdo ulomil na autě anténu od rádia a zlomil stěrač a pochybuji, že to byl někdo z nějakého carp teamu...

        Nechci zde nijak pomlouvat a hanit starší generaci rybářů, to v žádném případě, chci jen objektivně napsat jaké mám zkušenosti od vody. Často zde čtu (podobně jako v komentářích u tohoto článku) jak se mnozí těch dědulů zastávají. Chápu jejich postoj, ale tito lidé asi nejsou ze severní moravy, asi nechodí chytat tam, kde chytají prajzáci co berou každou rybu a asi se nesetkávají s takovou sortou rybářů jako já...Mě osobně je jedno jestli sedím vedle wostrých na soukromáku nebo na rybníčku vedle místních starších, ale objektivně musím říci, že problémy u vody vždy dělali jen starší rybáři.

        Rádoby kapraři, capr teamy, mladí a wostří se sice u vody taky vyskytují ale nikdy se sami od sebe do mě nepustili a jejich prohřešky bych viděl spíše v nadměrném pití alkoholu, chytáním nonstop a pokládání bojek, tam kde se bojky používat nesmí. Je otázka, kdo udělá více škody. Tam kde chytám já, jsou to rozhodně dědulové. U vody jsou denně, protože mají čas, ryby berou pořád, protože mají velkou rodinu a vodu už mají za ty roky taky dobře přečtenou, proto jim stačí málo vnadit.

        Osobně bych jejich chování přehlížel, kdyby šlo jen o nadměrné ponechávání ryb, co ale nedokážu přenést přes srdce je fakt, že si myslí, že přehrada je jejich a ostatní rybáři se zde nemohou ani zachytat a rádi a často na Vás volájí svého kamaráda porybného.

        Sorry za offtopic.

          NPetr Havlíček - Profil | Út 20.8.2013 9:47:53

          karloson >> karloson® - 20.8.2013 8:55:26 >> to jsi napsal moc hezky :-)) ...

          ... pohádka o tom, jak přijde dědek k vodě a za půl hodiny má dva kapry už je dost ohraná ...

          ... ale co chci napsat, když jsem jezdil do všech možných pekel s kaprařinou, tak přeci jsem nejezdil s cílem si zachytat. Cílem byl úlovek velkého kapra a tomu musela odpovídat nástraha i návnada. A to nikdy nebyla pařená houska, nebo rohlíkáč. A když jsem měl jeden jediný záběr za 4 dny a kapr měl 18 kilo, tak byl lov úspěšný.

          Když jdu dneska s fídrem, nebo plavačkou k vodě, tak si chci naopak zachytat a nechytám na boilie, ale právě na červy, housku, kukuřičku. Ale zas na druhé straně neočekávám nějaký rekordní úlovek ....

          Problém rádoby kritiků ať už kaprařů, nebo naopak fídrařů, plavačkářů, vláčkařů ... je v tom, že oni nikdy neokusili ten "druhý" způsob lovu, nerozumí mu a tak ho pomluví a vychvalují pouze svůj pohled na věc.

            Nkarloson® - Profil | Út 20.8.2013 8:55:26

            moris >> A co když ti mladí vůbec nechtěli kapra kolem 45ti cm? Co když měli políčeno na kapra kolem 10ti kilo? Co když jim vypuštění takového kapra zpět udělá větší radost jak nacpat dva dorostence do mražáku?
            No a co když by dědoušek teda dostal záběr od velkýho kapra? Pak nastává otázka jestli bude schopen ho s tím cajkem vůbec zdolat, nebo jestli mu zůstane po upálení krmelec v držce, všechno je otázka priorit a nechápu různý dohady o tom jakém stylu chytání.. Já používám stejně tak foukačku nebo masáky když mám pár hodin času na chytačku, tak stejně tak boilie když je času víc a chci chytit pěknýho kapra.. Článek super, dávám za jedna a není potřeba rozdmýchávat diskuze o tom jaký kdo preferuje styl, nebo vercajk, každý ať si chytá jak umí a jak ho baví.. Petrův zdar

              NBrendy - Profil | St 21.8.2013 21:53:14

              Můj názor je takový, že v každé skupině lidí je určité procento blbců. A zcela určitě jsou blbci zastoupeni ve všech věkových kategoriích stejně.
              Někdo bivakuje kde nemá, někdo bere ryby přes povolené množství, někdo dělá u vody bordel, někdo chytá na 3 pruty... Ale to důležité je, že bez rozdílu věku jsou o všechno šmejdi. Já osobně teď jezdím na ryby (střídavě) se stejně starými, mladšími, staršími a máme v partičce dokonce i 2 "dědky".
              Prožíváme spolu hezké chvíle i vody. My se něco naučíme od těch starších, oni něco málo odkoukají od nás a je nám všem na rybách dobře. Večer se trochu pohecujeme v hospůdce,,,
              Protože společný koníček nás má spojovat.

                NAnýzový dědek - Profil | Út 20.8.2013 8:53:24

                tym >> Milan Tychler - >> Přesně jak píšete. Ono to není jen o superextraspeciální nástraze a návnadě, ale hlavně o přesnosti nahazování a pravidelném přikrmování zvoleného místa.
                Pakliže toto dodržíte- tedy přesnost a pravidelnost přikrmování, tak máte poměrně dosti velkou šanci na úspěch i s klasickými tzv.dědkovskými nástrahami.
                Nebýt těch dědků, tak dnes asi firmy vyrábějící různé boilies a jiné vychytávky asi neexistují.
                Myslím si že za vynálezem boilies jsou léta zkoušení různých nástrah a hlavně spousta času stráveného u vody a experimentování jak v laboratořích tak hlavně u vody.
                Ale hlavně dědkovské trpělivosti a pochopení návyků ryb na různých revírech.
                Závěrem tento článek doufám otevře některým oči, aby nezavrhovali hned něco , co je léty ověřeno v praxi a nespoléhali pouze na to čím je reklamní masáž ovlivňuje.
                Děkuji za krásný článek.

                  Nmoris - Profil | Út 20.8.2013 8:07:35

                  Ahoj. Moc hezký článek.Zrovna v neděli jsem byl svědkem toho,jak "děděk" to starým a obyčejným cajkem nandal mlaďákům se super výbavou a jak píše TG 007 "s rybí moučkou ve slipech" :-) Přišel k vodě,zeptal se kluků jestli to bere.Ti odpověděli že již 3 hodiny tam sedí bez záběru. Vyndal staré oranžové teleskopy,osazené Tapy,připravil si krmítkovku,podle mne nic zvláštního,řekl bych jen kuku šrot,pšeničný šrot a nějaká řepka,na háček dal jednu polívkovou kuličku a druhý rohl. boilies,nahodil,ne daleko a za půl hodky šel domů s dvěma kapry okolo 45 cm...... :-) Mlaďáci jen valili oči a kroutili hlavami..... :-)

                    NTG007 - Profil | Út 20.8.2013 7:51:41

                    Pěkné, osobně takové mistry ignoruji to má taky své kouzlo. jinak bych dodal:
                    Wostrý a moderní je trendy, je In, je šik, je Kůl. Má všechny aktuální vychytávky, který jsou na trhu. Má všechno nejdražší, má penta-pody, podložky, bandasky s klinikem, robin-red po kapsách a rybí moučky ve slipech. Má 4D echolot a loď s motorem na vodík.

                      NrysTR - Profil | Po 26.8.2013 13:04:09

                      Teď si přidám něco, co se nebude líbit hlavně "těm profesionálním rybářům": Vůbec se divím, že zatím a do této doby se do rybářů nenavážejí tzv.ekologové-a ostatním co se snaží chránit přírodu.Týká se to v mém pohledu dvou věcí:
                      1.šílené "krmení" třeba při závodech, kde je například 50 rybářů a spočítejte si, kolik kilo pak hnije na dně.A to se nijak nezmiňuji o chemii,olejích a další svinstvech, která v tzv."krmení " jsou!Kolik že zničí vody jen jeden cm3 oleje?
                      Podívejte se třeba i na přehrady, kolik metráků-ne kilo je schopen vysypat v touze po úlovcích jeden rybář? !! A to v rámci své dovolené nebo víkendových zájezdech!
                      2.poranění ryb- a není to zanedbatelné, když se např. na jednom úseku koná několik "závodů" v roce.A to nepočítám statistiku, kdy při třpytkování, které je nebezpečnější ze všech způsobů lovu , uhyne 1/3 chycených dravých ryb.Kolik jich asi uhyne na plísně a doslova roztrhané huby při těchto všech "rybářských" aktivitách!
                      Všichni se zde zaklínají mírami ryb a mažou všelijaké pochybné roztoky do ran po háčcích, když se to vzápětí po vypuštění ryby do vody , dokonale umyje-nebo si myslíte, že se tím dá něco ještě zachránit, když má ryba několik cárů tam, kudy bere normálně potravu?Proto nemám rád tzv.závody a lidi, co si berou málem traktorové vlečky sebou k vodě, jen aby měli co nejvíc masa, nebo si udrželi svoje ego na fotce s co největším kaprem.
                      Popřemýšlejte a s pozdravem Petru zdar! Taky dědek.

                        NLudoO - Profil | Čt 22.8.2013 21:24:43

                        Fishky >> Jenom malý postřeh. Je mě přez 50 a jezdím, oproti mě, s třemi skutečnými dědky kterým je přez 80 let. Rybařením absolutně žijí a i když je míra kapra 40 sami si dali míru, že nevezmou domů kapra pod 45. Problém je již v jejich mobilitě i zraku (dva vidí na jedno oko) kdy nejsou schopni pomocí podběráku pomalu vytáhnou kapra tak, aby se sami skoro neutopili. A tím i jejich chování, pro jejich okolí, není někdy úplně v pořádku. A co s tím ? Chceš jim zakázat možná poslední radost ? V duši jsou to stále Páni rybáři.

                          NJuraj - Profil | St 21.8.2013 22:35:24

                          tym >> Milan Tychler - >> Tak určitě je pravda, že si každý může chytat jak chce. O důchodce se neotírám, ale když vidím jejich přístup, k úlovkům (masu) tak si říkám: "zaplať Pánbůh, že mají v hlavě kuličky, které jim nedovolí chytat ryby pravidelně ve větším množství."
                          Tím netvrdím, že jsou takový všichni.
                          Přímo pod barákem mám průtočný rybník, kde jsem dlouhá léta odcházel většinou nespokojen s výsledkem. Z nějakých důvodů mi to nešlo.
                          Místní důchodce - porybný mi téměř vždy nařezal rozdílem několika tříd, přestože chytá po staru na teleskopy s balatonem, na tebou popisované nástrahy a s kuku šrotem v krmítku. Pohyboval se kolem rybníka naprosto nevypočitatelně, ale pokaždé tahal.
                          Začal jsem si jeho pohybu opravdu všímat a dávat si to do souvislostí s povětrnostními vlivy a stavem vody a pár let už je to díky němu revír, kde si většinou pěkně zachytám.
                          Navíc se k rybám chová opravdu šetrně a drtivá většina jich putuje zpět do vody.
                          Takového rybáře - důchodce si opravdu vážím. Takových být víc, tak se na ně dneska hodně lidí dívá jinak.

                            NZarel - Profil | St 21.8.2013 17:46:31

                            "Jako led studená raní mlha se mladému rybáři zakusuje do rosou promáčeného oblečení.
                            On však nevnímaje nepohodlí sedí ve svém bivaku nad rybářskou bižuterií a ladí detaily snad konečně úspěšné sestavy.Jedinou společností krom přírody jsou mu vlastní představy které dokola přehrávají stejný scénář.Jejím zvuk odmotávající se cívky navijáku.
                            Neví,kdy a jestli vůbec se dočká ale ví,že se pro tu chvilku adrenalinu vyplatí čekat.

                            Když ho pak ze spánku vytrhne známý zvuk jeho příposlechu,veškeré patálie jsou rázem zapomenuty a zůstává jen radost.
                            Po zdolání krásného kapra radost dosahuje vrcholu a rybář ví,že si k večeři nepopřeje dobrou chuť,ale naopak přeje rybě dlouhý a bezpečný život.Poděkuje a v duchu si přeje snad někdy v budoucnu další setkání".

                            No dobrá :D nechal jsem se trochu unést .. ale chtěl jsem jen naznačit,že někteří rybáři to berou trochu jinak.Nejde o věk .. ani o machrování a krásné fotky.Jde jen o upřímnou lásku k rybařině jako takové.
                            Takoví lidé pak mohou mít jiným za zlé srkačky,kterých se ryba opravdu nemusí zbavit,uráží je výbava starší generace která může působit nedůstojně a zapomene si uvědomit,že oni možná bývali podobní,jejich výbava tenkrát býval hit a když jsou daleko od vody jsou to milující dědečkové :)

                            Pravda je ale i taková,že i já se s hrůzou pozastavím nad člověkem,který má v kýblu od barvy snad 20 cejnů a na mé pohoršení reaguje pouze slovy "mám to stejně jen pro slepice".
                            O tomhle se můžeme bavit hodiny a historek mám opravdu mraky.. bohužel opravdu vždy se to týká stejného ročníku a i když znám i vyjímky,není jich tolik aby přehouply misky vah těch "pytláků" :)

                            Článek fajn .. proti těmto nástrahám nic nemám ale rozhodně se to nedá srovnávat s boilies jak se tu někteří pokouší.
                            Oboje slouží k chytání,ale úplně odlišnému.



                              NUnkas - Profil | Út 20.8.2013 16:50:39

                              Dědků je u vody hodně, ale je to i tím, že spousta z nich začne chytat až pár let před důchodem, nebo až jako důchodci. Znám takové. Je velký rozdíl mezi někým, kdo prožil u vody celý život a někým, kdo začal chytat třeba v pětapadesáti nebo v šedesáti. Oni začali vlastně z nudy. Děti už se odstěhovali a manželka jim leze na nervy. No a na nervy je nejlepší rybařina. Těchto lidí není u našich vod právě málo. Masaři jsou hlavně tito lidé. Ti, kteří strávili u vody podstatnou část svého života a rybařinu milují, asi těžko budou masit podměrěčný ryby atd.

                                Naleš vavřina - Profil | Út 20.8.2013 10:29:50

                                Moc pěkné Milane. Nejvíc se mi líbila myšlenka - nechytat pro množství úlovků, ale proto že tak chytat chci. Na lov klidnými metodami mi moc času nezbývá, spíše poskakuju v kopřivách s UL přívlačí a pokouším se dobrovolně strhat. Ale tak 1-2x za rok si na podzim vyšetřím čas sednout večer na mrtvou rybku a paráda, ten neskutečný klid a nicnedělání přerušené šustěním alobalu. Stejně tak občasné posezení nad splávkem. Nebývá to o úlovku, ale o osobním prožitku.

                                  Nsplavek - Profil | Út 20.8.2013 8:16:37

                                  moris >> Něco podobného už jsem viděl několikrát,jenže nejhorší byly ty kecy těch mlaďochů,jak oni mají chytit kapra,když ten dědek to vychytá a onen dotyčný pán jen poznamenal,že pokud si neumí chytit kapra,tak ať si hrají v uhláku na horníky.

                                    Nšpaček - Profil | So 9.11.2013 20:47:17

                                    Je to pravda co píšete, já sám jsem ten dědek a směji se těm co to píší v hanlivém smyslu i oni se dočkají)))))))). Ale k věci na ty dědkovské nástrahy nenechám dopustit a jeden detail mám svůj kompost v něm hnojáčky a nachytal jsem na ně 80 procent těch nejkrásnějších ryb. Talže pane kolego dík za všechny dědky a jak říkáte oni k tomu poznání dojdou)))))) jednu perličku na závěr jednu sezonu jsem nachytal 94 kaprů a z toho 80 na zmíněné hnojáky nedovedete si představit co dovede závist))) tak PETRŮV ZDAR VÁM VŠEM A NÁM DĚDKŮM PEVNÉ ZDRAVÍ ))) Přej a bude ti přáno)))

                                      Nb.gun - Profil | Čt 22.8.2013 8:03:15

                                      mzxy >> Lehce bych poupravil tvé tvrzení o nemožnosti použití některých nástrah.
                                      V Červeném seznamu mihulí a ryb ČR jsou sice piskoř a hořavka vedeni ve stejné skupině jako druhy ohrožené (jen pro zajímavost, karas obecný a slunka stříbřitá jsou na tom ještě hůře, ti jsou zařazeni do kategorie kriticky ohrožených), nicméně Červený seznam není právně závazný, má pouze doporučující funkci. A zastaralý zákon klasifikuje z výše uvedených jako ohrožený a chráněný druh pouze piskoře. Takže prakticky lze hořavku (nebo karase obecného, slunku, ale i mřenku, o níž se též mnoho lidí domnívá, že je chráněná) použít jako nástražní rybku, ovšem v dnešních podmínkách to považuji za zhůvěřilost.
                                      A krtonožku lze jako nástrahu použít bez problémů i dnes.
                                      Co se týká Slovenska, tak tam sice tuším že jsou jak piskoř, tak i hořavka nebo karas obecný na seznamu chráněných druhů, ale ta krtonožka ani tam ne.

                                        Ncejnik - Profil | Út 20.8.2013 12:10:49

                                        Hezký článek, řekl bych to těmiti slovy: Před nikým se neponižuj a před nikým se nepovyšuj. Je přeci jedno jestli někomu je 10 let či jestli mu je 90let a jestli chytá na žížalu nebo boilí. Každý je rybář a záleží vždy na člověku jak se chová.

                                          Nsplavek - Profil | Út 20.8.2013 8:13:02

                                          tym >> Milan Tychler - >> Pěkně napsáno.Také mi dost vadí,když se tady ti sporsmeni otírají o dědky,důchodce a pod.Prostě si neuvědomují,že jednou na ně také dojde,protože jak oni se chovají ke starší generaci,tak ta mladší se bude chovat k nim.A ty tzv.dětkovské nástrahy jsou léty ověřené a funkční.Taky mě připadá vtipné,když je tu srkačka třídní nepřítel č.1 a method krmítko téměř to nejsportovnéjší,ale ve své podstatě je to jedno a to samé.Zrovna vzpomínám,že jako kluk jsem nechytal téměř na nic jiného než na krupičné těsto a hnojáky,pardon ješte zemáky nemohly chybět. A chytalo se né že nééé Rád šáhnu na háček po osvědčené klasice,protože třeba masní červi ve větším množství znamenají jen ataky pidirybiček(nic proti,ale trochu čekávám víc)takže pokud nechci nástražku,tak je na některých revírech vynechávám a šáhnu po klasice.Ještě jednou díky za článek,který nevzývá jen to supermoderní a wostré.Aspoň nutí k zamyšlení.

                                            Nhonza-UH - Profil | St 28.8.2013 13:00:33

                                            já osobně nejsem žádný starý "dědek" (je mi 15) ale s "dědkovskými" nástrhami plně souhlasím... a přesvědčila mě jen jedna pískovna.... měssíce sem tam krmil drahým krmením zkoušel všelijaké boilie a pořád nic... často kolem chodil jeden starší pán a vždy se mi vysmál že tam mám dát hrášek a obyčejný šrot, ale já mu nikdy nevěřil... až mě to přestalo vážně bavit a naštval jsem se. Došel jsem k vodě vybavený kukuřičným šrotem a vařeným krmným hrachem, a řeknu vám, to dopoledne jsem se nezastavil...

                                              NLooki - Profil | Pá 23.8.2013 10:38:17

                                              LudoO >> nemuzeme hazet vsechny do jednoho pytle,to da rozum.To stim vytahovanim ryb je fakt,protoze vidam casto jak starsi rybari vytahujou rybu po zemi,protoze nejsou schopni se sehnout (nemuzou,ne ze nechcou).V horsimm pripade ty ryby jeste kopnou zpet do vody.
                                              Je stejne hloupost rozdelovat rybare mezi starsi a mladsi co se chovani tyka.Vzdycky jsou nejaci zmetci na jedne ci druhe strane a na ty ja neberu ohledy (pak je fuk jak jsou stari).
                                              jinak vcera nepomohl ani rohlikace,ani kostaky,ani rohlik...proste nic, hotova studna.

                                                NLooki - Profil | Út 20.8.2013 15:30:17

                                                Petr RF17 >> student Petr - 20.8.2013 10:40:42 >> Na zermanky to mam sice 25km tak tam moc nejezdim,ale to co si napsal neplati jen pro zermanky.nedavno jsem byl svedkem jak starsi chlapek a jeho dva mladsi kolegove chytali vedle sebe,ale pruty obsluhoval jen ten starsi (mu bylo asi 50, klukum sotva 20).kdyz jsem mu rikal ze to nesmi,tak se vztekal jak blazen.vypadal jako pekny agresor,ale strach mi nenahnal.pokud jednou ukazu ze mam strach tak agresori to nejak vyciti a je konec.Nakonec jsem radeji jel pryc,protoze uz sem zacal byt nastvany....moh jsem klidne dopadnout podobne jaky ty s autem.Ale tohle jsou vyjimky a vetsina starsich lidi u vody rada pokeca,pomluvi o zaberech,kde kdy a naco...proste pohoda.I pres svuj relativne nizky vek dokazu vyjit s kazdym rozumnym clovekem.Podobne je to u wostrejch a modernich...sice se nekteri tvari ze my obycejni rybjoři jsme povl,ale mi to nevadi.Co se mladochu tyka,tak ti vetsinou normalne pomluvi...tu jsem se nesetkal s problemy (nepocitam mezi ne neprizpusobive!!).
                                                Bohuzel ale je taky fakt,ze starsi generace je plna masařu a bere od vody kde co.
                                                Takze neni rozhodujici kolik kdo ma let,ale jaky je.Blbec je blbec a blbcem zústane na tom nic nezmenis (nebo jak to zpivaji The Tap-Tap a jejich reditel autobusu).

                                                  NM0RGAN - Profil | Út 20.8.2013 14:32:20

                                                  Kreja >> Hmm, tak s tou poslední větou nesouhlasím. Na základě vlastního pozorování bych to viděl spíš naopak. Mladí chodí na ryby, staří chodí pro ryby (čest výjimkám).
                                                  I když tahle většina starších, která chodí pro ryby a ne na ryby, tak zase nechodí na Mrk, proto se tu ozývají starší, kteří jsou tímto generalizováním právem pohoršeni.

                                                    NM0RGAN - Profil | Út 20.8.2013 12:52:03

                                                    splavek: Srkačka není třídní nepřítel č.1 proto, že se jedná o háček blízko krmítka, ale protože jsou to dva háčky na pevných návazcích (nezřídka pevnějších i než kmenový vlasec) blízko krmítka, takže když to ryba urve, co se stane? Už samotný tento způsob nastražení je proto podle mě prasárna a měl by být zakázán. Stejně jako jakákoliv montáž, kdy po utržení s sebou ryba vláčí víc než jen kousek vlasce či pletenky a háček v hubě.

                                                      NFishky - Profil | Út 20.8.2013 11:15:48

                                                      splavek >> no vidíš to - a to je z mého úhlu pohledu chyba. Mladej blbej sportmen je v mých očích jen človíček, který stářím získá na zkušenostech. Mládí není čas na konzervativní chování, ani opatrnost, mládí je čas na chyby a chybovat je lidské. A když někdo ryby chytat neumí a je zblblej stupidníma článkama z časáků jak to dělají testeří... tak nad tím mávnu ruku, ještě aby zblblí nebyli, valí se to na ně ze všech stran, jak přijet, zakrmit, nahodit a pak čekat... čekat... a čekat a krmit, krmit a krmit... Na druhou stranu starší pán, co chodí k vodě jen za účelem klepnutí násaďáka po palici a honem upalovat zpět domů - to není jednání založené na chybě, to je vypočítavost a promyšlenost :-) první skupina určitě neškodí víc, než ta druhá... a že je pro smích? a kdo nebyl když začínal, hm?

                                                        NFishky - Profil | Út 20.8.2013 11:08:37

                                                        Darcy >> Ojoj, tak to jsem pak napsal hodně nešťastně, za to se moc omlouvám. Starších lidí, kteří dokázali změnit styl lovu, resp. to hlavní gró v jakém chytali X let a přestali vnímat ryby jen jako levný zdroj potravy si vážím, jednak protože vím jak těžké je změnit úhel pohledu a za druhé, protože jsou to u mě skuteční rybáři. Napsat to hodně zjednodušeně, pak nikdo s jednou rukou tleskat nesvede, potlesk patří až těm, co si projdou obojím. Rybářů je dnes hodně - mnohem víc, než kdysi a kdyby každý chodil jen pro ryby, tak bychom za chvíli postrádali důvod chodit k vodě bez ryb.

                                                          NFishky - Profil | Út 20.8.2013 8:39:52

                                                          splavek >> neumím si představit, že by starší generace dokázala chytat tak efektivně, jako někteří mladí... to by se pak kolem vody netradovalo o dědečkovi, co si ráno veme kapra odveze ho domů a k večeru se staví pro druhého, to by se tradovalo o dědečkovi, který měl v záloze babičku a ta mu ryby odvážela :) a co se foukačky týče, tu nástranu jsem jako dítě zbožňoval, byly různě barevné, voňavé, lákavé :) poslední dobou je to vskutku jen nástraha dědků, bohužel na tuhle nástrahu kapr zabere jen jednou a pak dostane paličkou, možná i proto se mnohým ta nástraha moc nezamlouvá ;-)