Vyplatí se vám povolenka?

Diskuse ke článku Vyplatí se vám povolenka? z blogu smudla.mrk.cz

Autor diskuse: šmudla007 - Profil , 30.10.2012
Dále moderuje: nofish Profil

Sven - Profil | Čt 8.11.2012 19:53:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

paulmensik >> máš v tom zmatek...
Nemůžeš poměřovat Britský ostrovní a Český vnitrozemský rybolov.
Kdybychom také měli flotilu 6 445 rybářských lodí, které by pro naši potřebu narabovaly v přilehlém Atlantiku a vodách bývalých kolinií 586 645 t mořských ryb, také bychom si mohli hrát na 100% pouštěče těch sladkovodních.
Samozřejmě vedle toho v Britanii existuje mořský, sportovní rybolov a ani v tomto případě si není třeba dělat o nějakém pouštěctví falešné iluze.....
Pokud pominu produkční chov ryb, je náš "sportovní" systém založený a více než 130 let funguje, na principu "vysaď a chyťˇ" a proto má každý držitel povolenky právo, si jisté množství úlovků ponechat. Učiní-li tak nebo úlovek vrátí vodě, záleží výhradně na jeho rozhodnutí....
To, že tento systém přežil C.K. Rakousko, první světovou válku, první republiku,
druhou světovou válku, socialismus i více než 20 let zmaru, rozvratu a destrukce současným režimem, svědčí o tom, že i přes jisté nedostatky, je systémem funkčním.

Rybatorstr - Profil | So 3.11.2012 7:16:55 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Kdo může takhle přemýšlet..... Mám povolenu, protože mám rád rybaření. Klid u vody, to napětí, když ryba začne brát, ten adrenalin při zdolávání..... Mám rád mlhavá rána u vody, přírodu ( pokud je ještě celkem nezničená ), občas ti pěkná ryba spadne, zmokneš, něco se rozbije nebo jsi úplně bez kontaktu s rybou, ale příště jdeš znova. Musíš jít, prostě musíš...... Kdybych měl přepočítavat cenu povolenky na kilo ryby a krmítkovky a benzín - to bych se raději odprásknul........ Ať se daří :-))

Sven - Profil | So 3.11.2012 1:17:03

šmudla007 - >> Povolenku si kupuji, protože to je moje hlavní hobby a také proto abych si občas mohl nějakou tu rybu odnést.
Nakonec cena povolenky ani není proti ostatním ročním vicenákladům na rybařinu rozhodující položkou.
Nevím jestli se mi vyplatí, nikdy mě nenapadlo se tím zabývat.
Stejně jako mě nikdy nenapadlo kalkulovat , jestli se mi vyplatí auto, počítač atd. anebo třeba návštěva divadla...

PYTLAKS - Profil | Čt 8.11.2012 22:09:49 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

šmudla007 - >> to si piš,že vyplatí,ale nezaplatí,jedu si k vodě odpočinout,odreagovat,vypít,nažrat se jinak než doma nebo v hospodě,tak se mi vyplatí už jen z toho vyskočení ze stereotypu

nofish - Profil | Čt 8.11.2012 18:19:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

paulmensik >> pleteš se jenom v jednom. Když lidi nebudou konzumovat ryby které uloví, tak to pro tebe hezčí nebude. Ať už po finanční stránce, tak i po stránce možnosti lovit ryby. Tuplem za tisícovku na rok. Celý rybolov je totiž o lovu ryb. Lovit ryby jen pro zábavu není zakázané, ale otázka je, jestli je to zcela v pořádku.
Na ryby nejde chodit z lásky, z lásky k rybám teda určitě ne. Láska k rybám? To je akvaristika. I koníček může být spojen s obstaráváním potravy. Pak už záleží jenom na každém jedinci, jak umí používat svůj rozum a kde má tu pomyslnou čáru, přes kterou nejde.

Lee-Haney - Profil | Pá 2.11.2012 23:53:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Mě se povolenka vyplatí,protože je to celkem levná zábava a odpočinek.Když se podaří naprosté ticho u vody tak je to k nezaplacení.

Čík - Profil | Pá 2.11.2012 19:34:50

S povolenkou je te jako s manželstvím.Rozhodně se mi nikdy nevyplatí.Při ceně 1000,-Kč za jednu návštěvu privátu a průměrný frekveci 2 krát za týden je to za rok zhruba 100.000,- Kč.A to do manželství za rok nasypeš víc.A přesto jsem spokojeně ženatý.

Takira - Profil | Pá 2.11.2012 19:16:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Přepočtem ulovených, tedy ponechaných ryb NE.
Přepočtem všech nákladů ANI ZDALEKA NE
Klidem, pohodou a relaxem? VŽDY

valcha186 - Profil | Pá 9.11.2012 10:03:53

karel.datel >> Jenom tak nezávisle na tobě, jsem si to počítal včera. Tvoje náklady jsou zoufalé a moje už jsou k pláči. Ale rybařina je jako kůň, někdo ji má jako koníček. U mě to je kůň s křídlama. Jeden snědený uzený kapr a 55 plotic na salát. Je to tvrdé mínus, ale ten pocit je k nezaplacení. Klídek, pohoda a nikdo nic nechce. Není to o penězích, ale o kladném pocitu u vody.

Mrknato - Profil | So 3.11.2012 7:32:51 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

fotojakes >> Má to jeden háček. Rybařinu nevysávají ÚS, ale právě ty MO a revíry nejsou jen pronajaté rybníky a nějaký ten písák ..... Dnes svaz funguje jako firma, která zaměstnává 98% OSVČ, kteří si chodí do práce pro vercajk, materiál, nic moc vejplatu a hlavní "balík" si vydělají a úkor firmy. Pak je evidentní, že se mohým zdá, že ta "firma je na pedrek"..... Bohužel pod pojmem svaz si většia vybaví pár strejců na sněmu, čilimíky v MO a poloprázdné revíry, kde prim hraje kapř. No ale právě v tom kapřovi se svaz s RMV a SHMO nemůže rovnat. Tam samozřejmě bude za současného stavu vždy prohrávat, jak jsi někde níže správně napsal. Svaz, myslím tím ÚS může tyhle konkurenty porazit jinak, ale nám už téměř jistotu, že nechce.

Kdo dnes kontroluje ÚS, Radu? Dozorčí komise, které mají stejný záměr, jako 99% čilimníků. Proto se nic neděje a ani nezmění. A tento systém se bude dále přetahovat o to, jakým způsobem většinu peněz z rybařiny odklánět. Zda přes "svazočinost" a přerozdělování, nebo přímým tokem od rybářů k revírům. Každé má své plusy i mínusy.

zdenek63 - Profil | Pá 2.11.2012 21:35:34

vyplatí-protože ten klid a odpočinek sám u vody mezi stromy na sluníčku i v dešti v žádné
zkrachovalé cestovce nekoupíš.prostě jak se říká balzám na duši i na zdraví.o ryby nejde
jde o odpočinek po denní nebo tydení lopotě.

Fellix - Profil | Pá 2.11.2012 20:15:20

no mě určitě pač si k vode nechodim pro rybu ale pro klid ... a pro zábavu :-) zábavu za litr ročně :-))

šumava - Profil | Pá 9.11.2012 11:25:42

PYTLAKS >> napsals to dobře, vyplatí, ale nezaplatí je přesná definice. Nemusí se dělat vše jen pro peníze, kupříkladu taková soulož se mi taky nezaplatí a přesto si nemohu pomoci a občas do toho jdu, i když nepřející či nemohoucí tvrdí že je to zbytečně pro...aný čas.

karel.datel - Profil | Čt 8.11.2012 22:14:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Samo litr, když sečtu za rok rybařinu (bez pohonných hmot) a vydělím hmotností přivlastněných ryb, vychází mi:
rok 2009 383 Kč/kg
rok 2010 3 864 Kč/kg
rok 2011 1 424 Kč/kg
rok 2012 1 446 Kč/kg
A to se vyplatí :-)

škudy - Profil | Čt 8.11.2012 17:49:48

Zvláštní to "přepočty" co se tu dočítám... takže abych byl "in" tak musím odnést maso od vody za více,než jsem investoval do povolenky!? Aha,tak to jsou mi věci... V tom případě při zaplacení 100 000 kč ročně v golfovém klubu musí členové odvážet golfové míčky TATROU aby se jim to členství "vrátilo"a když v nějaké sezóně nemají tolik času,aby jich pobraly požadované množství,tak by měly "přiložit" alespoň dva metráky hnojiva na trávník a klubovou sekačku,aby se jim to "rentovalo"...
hmmm,zvláštní to uvažování...

Kalužmistr - Profil | Čt 8.11.2012 10:41:14 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Určitě vyplatí a důvod, příroda, napětí, klid a zapomenout na všechny starosti a čekat na boj s rybou a tohle všechno se vyplatí zaplatit třeba několikrát dráž.

Fishky - Profil | Čt 8.11.2012 10:29:15

šmudla007 - >> šmudlo, čas strávený na rybách je k nezaplacení, tedy ptát se, zda se vrátí cena povolenky... no jasně že vrátí a to nespočet krát :-)

tudlas - Profil | Čt 8.11.2012 10:22:07 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Určitě se vyplatí.Kupuji si celosvazovou povolenku.Maso domů nenosím.Za krmení a jiné nezbytné zbytečnosti dám další ranec za ten rok.Ale to k tomu patří.Co bys me pro ty šupunáče neudělali.A až na to nebude,tak se zase bude chytat na housku.Plno rybáře brečí kolik to už dneska stojí,ale neak zapomínají že za celosvazovou povolenku můžou chytat pomalu po celý republice.V zahraničí to tak není.Tak ta cena není hrozná.

777vlcakk - Profil | So 3.11.2012 6:36:35

Stokrat jsem se chtel zabit,ale nikdy jsem to neudelal,povedome jsem touzil alespon jedinkrat polibit na rty reku a chytat stribrne ryby.To rybarina me naucila trpelivosti a pomahala mi zitOta Pavel

arnošt - Profil | So 3.11.2012 0:29:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Určitě vyplatí.Nepřepočítávám jí ale na cenu masa,protože to by mě odnesený kapr vyšel na větší peníz než koupený někde v Tescu.Já to vidím spíš tak,jako když si koupím roční permanentku na hokej.Ze zimáku si taky ten puk odnesu málokdy,ale je šance,že si odnesu hodně zážitků.A o to mi jde především.Kdo si chce odnést sto kaprů a padesát candošů,ať si je odnese,já mu to přeju a nezávidím.Až budu mít pocit,že se mi povolenka nevyplatí,tak si jí jednoduše nekoupím...

pohan - Profil | Pá 2.11.2012 20:14:00

jasne,ze se vyplati,pohoda na rybach,plus pivo,nebo panacek----k nezaplaceni,nemozem prece porad hledet na televizu a internet

Anýzový dědek - Profil | Pá 2.11.2012 19:17:02

až se mi začne povolenka tzv. rentovat, tak praštím s rybařením. Mám to jako "koně" a tudíž do toho musím taky něco vrazit, bez ohledu na návratnost.

LosPafkos - Profil | Pá 2.11.2012 19:11:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

zítra se mrknu do úlovkáče,ale mám pocit,že už jsem v plusu. A to teprve začnu lapat dravou a tudíž dražší flákotu :-)))

Sintrix - Profil | Pá 2.11.2012 18:55:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Jasně že se mi povolenka zaplatí. Spíš ale vyplatí. Pořád si říkám, zaplatil sis, tak táhni k vodě. Sice prd chytíš, ale nebudeš sedět doma jak puk a zírat na bednu. Uvidíš polohambaté mladé vodačky, dáš si cestou pívo a párek. Budeš na čerstvém vzduchu a nemusíš pomáhat s domácími pracemi ! A hlavně čas strávený na rybách se do stárnutí nepočítá !!!!!!! :-D

nofish - Profil | Pá 9.11.2012 9:29:09

Vzhledem k tomu že autor diskuze nemůže, zakročil jsem já a skryl některé zápisy a reakce na ně. Za prvé nejsou úplně k tématu a za druhé, uvádí prosté čtěnáře v omyl, neboť pisatelé toho o tématech která píší zas tak moc neví a píší v nich milné informace - to by byo leda na úplně jinou diskuzi.

nofish - Profil | Čt 8.11.2012 19:14:36

robokope >> ale o tom to je. Kdo umí, ten chytí. Kdo neumí, musí se učit, nebo se smířit s tím, že nechytí. Rybařina nemá s dokazováním nic společného.
Za ty prahy co stojí povolenka si nikdo nemůže vyskakovat s tím, kolik by chtěl ryb ve vodě. Za deset korun na den, nebo kolik to je...(abych se držel tématu)

Kreja - Profil | Čt 8.11.2012 19:10:10

co povolenka na to nekoukám ale ten benzín to je pálka.....

robokope - Profil | Čt 8.11.2012 19:07:43

nofish >> jenže já těm dementům chtěl dokázat že ta ryba ve vodě je a ne jak tvrdili vbšichni že nic nemůžou chytit.proto sem to tak udělal. nic sem nenapsal navíc než bylo chyceno a to jim vadilo

robokope - Profil | Čt 8.11.2012 19:00:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

chlapi já za dob chytání Jardy Vítka přešel na lov "chyť a pusť ". nachytal sem přes 2 metráky ryb vše sem zapsal na lístek s poznámkou puštěno zpět a byl sem za největšího dementa v okrese. tak sem toho raději nechal a teď se vracím na soukromý rybník kde nejsou takový závistivci.

davca valach - Profil | Čt 8.11.2012 18:22:59

paulmensik >> naprosto souhlasim,nechapu lidi co neco takovyho muzou vypustit z ust,jak pises delame to pro zazitky ne pro to aby se to nak vyplatilo,a je uplne jedno jestli nakyho kapra vezmou nebo ne,uz jen ta myslenka je zarazejici,ale kazdej podle sviho rozumu

FOUSATEJ HAT - Profil | Čt 8.11.2012 18:15:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

šmudla007 - >> Každej koníček stojí peníze, s tim se nedá nic dělat, a pokud bych měl počítat, jestli se mi povolenka vrátila? Tak pokud bych si ty ryby bral a nebo je prodával ta letos by se mi zaplatila snad 10X :-)))

Ale jelikož jsem nerybožravec a nemám žádnej kontakt na soukromák a tudíž nemám rybu komu prodat, tak jsem opět jako každej rok těžce v mínusu.

Ale i přesto si příští rok povolenku koupim znova a klidně obměním i nějaký to vybavení

likin - Profil | Čt 8.11.2012 18:04:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Cena povolenky ? Ta je velice přijatelná, ale nejvíce na ni žehrají kolegové s vybavením od 50 litrů výš......
Nedávno jsem na Rozkoši vedl debatu celkem o h...ě s rybářem, který tahal kapříky těsně okolo povolené míry přes kameny na břeh, a s nadávkami na neschopné vedení nádrže je pouštěl.
Na moji mírnou (opravdu) invektivu mi odpověděl, že povolenka ho stojí takové prachy, že si nebude ničit podběrák....
Podle mne, i kdyby povolenka nestála nic, tak stejně budou někteří jedinci vyžadovat příděl masa za jejich námahu.
Bohužel se do ceny povolenky promítá spousta vlivů, tak jako do členských příspěvků. Například naprosto nesmyslné dotování "závodů a závodníků".

Mrknato - Profil | Čt 8.11.2012 10:41:55

Fishky >> Čas strávený na rybách se údajně tam "nahoře" do délky života nepočítá. Pak se LKBaits, Nikl, Jarda Vítek, klidně můžou dožít našich 250 let. To se pak povolenka vyplatí......

malamut - Profil | Pá 2.11.2012 21:43:58 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

šmudla007 >> pokud kdokoliv tvrdí, že maso z "trofejního" kapra je na hranici poživatelnosti, lže, nebo ho neumí upravit.
Mě se povolenka vyplatí, zabavím se, ryby nachytám, celoročně mám přísun kvalitní svaloviny, za ty prachy dobrý. Kdyby se mezi rybáře nedostal každej, kdo má do prdele díru a jednou si přečetl Kapří svět, klidně bych si i připlatil.

nofish - Profil | Pá 2.11.2012 21:35:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

šmudla007 - >> hej, co to? Tu stejně budou lítat masaři :-(

Třeba mi se povolenka prostě nevyplatí. Utíkám furt z práce na ryby, takže ani nevydělám na ten důchod co mít nebudu. Na rybách nic nechytnu, takže není co jíst. Jenže jsem utekl na ryby a tak nevydělal v práci na jídlo :-)
Kecám, jasně že vyplatí. Do rybařiny nacpu tři p*dele peněz, ale alespoň dělám něco co mě trošku baví a nesedím doma na zadku. Komu se to nevyplatí (jak někteří řvou o ceně povolenky atd), ten ať si tu povolenku prostě nebere.

šmudla007 - Profil | Pá 2.11.2012 20:39:36

Soulfish >> já prostě vím že za rok(každý rok) chytnu cca 20-30ks kapra(chytím víc, ale ty přebytečné nad plán pustím) + drobotinu dle libosti a nálady a pár dravců(podle toho jak vyjde štěstí) (dohromady tak 85-120kg ryb), tak sem ty výpočty upravil prostě aby mě to "číselně jako vyšlo". Nejde vůbec o to jestli se to vyplatí nebo ne, ale o dezinterpretaci jak někteří lidi "uvažujou že jiní lidi uvažujou".
Důležité je to pošťouchnutí k uvažování, dřív než někdo začne něco plácat o čem nic neví, tak se zamyslet jestli je to opravdu tak, nebo to může být i nějak jinak.

fotojakes - Profil | Pá 2.11.2012 20:04:52

šmudla007 >> ono by si ani více brát nemohl, pravidla jsou daleko přísnější ve všech směrech a kontroly minimálně jednou za den. Pokud budeš přistižen při závažném přohřešku (odnášení ryb v hájení, mimo stanovené míry, či množství, nebo ničení přírody a znečišťování), tak už si tam nikdy nenahodíš:-)

dada11 - Profil | Pá 2.11.2012 19:40:24

šmudla007 - >> Jasně že jo. Chytám z 90% na rousnice(ty si nazbírám za darmo) a nástražky jsou skoro nulový náklady. Revíry na který jezdím mám kolem baráku, takže za benzín a plyn skoro nic. Stejně to spojím s nákupem domů, takže bych stejně někam jel. No a třeba bonduelku si vezmu hrst během vaření, třeba oběda. Takže zase skoro nula náklad. No a ve finále hledám místa kde jsem sám a je klid a to by mně stejně nikdo nezaplatil. No a co do počtu ponechanejch ryb, tak se mi určitě vyplatí.

fotojakes - Profil | Pá 2.11.2012 19:39:09 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

šmudla007 - >> Vzhledem k tomu, že tyto počty znám i z druhé strany, tak musím říci, že tvé závěry jsou ukvapené, svazochytání je levné jen relativně:-) Také hospodařím, sice jen na 1,7ha, ale o to vyšší mám fixní náklady. Maximálně mohu vydat nějakých 42 ročních povolenek a celkové výdaje jsou cca 20-25 tis. ročně, což je tak 500 kč na rybáře. Nutno podotknout, že hojně sadím i druhy jako candát, lín, okoun, hrouzek, či dokonce karas obecný, kterého kupuji v ceně nástražek. U svazu vychází zarybnění necelých 5000 kč/ha, u mě dvojnásobek, přesto může stát povolenka jen pětinu té svazové:-) Důvod je ten, že vše jde jen na chod revíru a zarybnění.

Pavouk‌ - Profil | Pá 2.11.2012 18:59:13 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

povolenku jsem neplatil, misto to jsem ale mel naklady na krmeni, nejake doplneni vybavy, naklady na dopravu atd.. Ti dva kapri co mam v povolence by museli byt z ryziho zlata...

Červené karty: Carpskills